REKLAMA

O konkursie Timecode. Akcja Animacja 2018

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2018-09-09 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk przy mikrofonie kończy państwo ponownie się przywitać kolejnego mojego gościa pan Tomasz Jodłowi akowskiej dzień dobry dzień dobry temat Coty się w kodeksie jest z nami mówi będziemy o ten kod akcji animacji 2013 i musimy rozpocząć od wyjaśnienia czym jest ta akcja właśnie to jest konkurs konkurs kreatywny dla wszystkich, którzy zajmują się animacją mórz designem chcemy takim młodym ludziom, którzy zaczynają Rozwiń » działać w tej branży dać możliwość rozwoju i temu służy właśnie ten konkurs, kto może się zgłaszać się i trzeba absolutnie muszą to gdzie ludzie związaniu się z tą branżą czy poprzez właśnie tego typu akcje poszukuje się tych, którzy mają zdolności mają umiejętnościom nie został jeszcze odkryte właśnie takich szukamy, którzy jeszcze nie pracują jako animatorzy jeszcze nie potrafią zarabiać na swojej pracy natomiast mają umiejętność opowiadania ciekawych historii za pomocą ruchomych obrazów ograniczenie wieku jest do 35 lat stwierdziliśmy, że chcemy szukać tych, którzy do tej branży jeszcze nie weszli do Radomia zwykło się kończy kuracja Tuszyma koło się, że nie kończy się natomiast konkursem chcemy, żeby w miarę wyrównane szanse na ci, którzy mają więcej niż 35 lat to są ludzie, którzy już pewnie pracują w agencjach reklamowych studiach produkcyjnych i oni ten poziom tych prac będzie dużo wyższe natomiast ci, którzy po są na początku swojej drogi siłą rzeczy nie mają tego doświadczenia stąd, jakby to ograniczenie ryb, jaką technikę można wybrać się, jakie tutaj są pola manewru jeśli, a jeśli chodzi oto te sprawy wszystkich warsztatów każdą wiadomo teraz jest taki trend, że Tymoszenko zajęć i poruszanie obiektów jest bardzo popularne i ta technika, ale zupełnie nowe Zdroje z perspektywy osoby, która nie jest związana z branżą widzę, że może też jest powrót do do korzeni właściwie prostsze formy to lepsze, ale my nie ograniczamy tutaj, jeżeli chodzi o technikę pola manewru można zrobić nawet klasyczną metodą animacji poklatkowej można zrobić animację lalkową patrząc na polską szkołę animacji taką z lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych ich bardzo dużo talentów i były studia takie jak Semafor, które wyprodukowały kultowe animacje i wydaje nam się, że brakuje w ogóle w tym środowisku miejsca, w którym ludzie, którzy zajmują się animacją mogliby się integrować, bo jak nie ma takiego zapotrzebowania ze strony bajek ze strony animacji fabularnych natomiast jest takie zapotrzebowanie na ludzi, którzy zajmą się animacją ze strony marketingu ze strony firm, które chciałyby opowiadać historie o swoich Markach niekoniecznie w sposób taki prosty reklamowy, ale taki stary tanim chcieliby uprawiać my tutaj powstaje problem, że jestem bardzo mało ludzi na rynku, którzy potrafią to zrobić i ten nasz konkurs jak wyłączyć te 2 te 2 środowiska po pierwsze, marketing, który zamawia później takie animacja po drugie, twórców, którzy takie animacje mogą przygotowywać dobrze na tym zarobić jak istotną jak istotne znaczenie ma to gdzie później dystrybuowane są treściowo poprzez taki kanał, bo wiadomo, że też to determinuje nie wiem technikę formę i t d. od ich do głównych górą taką platformą jest oczywiście internat i to, że sąsiad mija się rozwinęły w taki sposób, że są fanpage Top daje konieczność markom, żeby komunikować się systematycznie żyj systematycznie no to tego kontentu potrzebują naprawdę dużo, że potrzebują dużo to ten kontent musi być tani film Street to co jest też bardzo droga forma komunikowania i animacja jest dużo tańsza można ją przygotować przygotowywać w związku z tym, że spodobali oraz sprzętu nawet na domowych komputerach stąd jak wydaje nam się, że marki będą się coraz częściej komunikować za pomocą animacji i głównie właśnie w internecie reanimacja jest zajęciem czasochłonnym musi on przyznać wymagającym precyzji i to olbrzymia, ale nas tak tak wielkiej podaży też życie tego dzieła tak to nazwijmy jest dość krótkie no nie współmierny krótkie do do nakładu pracy to niema obaw w młodych ludziach tych do 3005. roku życia, że to co wyjdzie spod ręki wymagało wielkiego nakładu sił, ale jednak, że będzie dość krótko no to jest problem chyba wszystkich twórców, że w zalewie informacji kontentu wszystko ginie i różnorodności tego konta różnorodności zgadza się natomiast chętnych do naszego konkursu jest to, żeby umożliwić ludziom młodym zdolnym możliwość rozwijania się właśnie w kierunku animacji w ten sposób, że oni mogą pracować jako animatorzy Motion designerzy dla Marek, ale w związku z tym, że się w tym specjalizują i robią to cały czas i na tym zarabiają to równie dobrze mogą się poświęcić też projektem artystycznym swoim i te projekty mają życie festiwalowe są kierowane do innego odbiorcy najem są bardziej hermetyczne poprzez są bardziej hermetyczna, ale nie wszystkie nowe np. teledyski w animacji bardzo się wybijają tych teledysków jest mało, jeżeli powstaje teledysk jest zrobiony w animacji on jest dobrze zrobione to się na pewno wybija mu, kiedy pomoc mówiła przed oczami jej teledysk, a wtedy bym przyznał pan, że nie mieliśmy tego zbyt wiele grup, A-H i np. no to jest tak to co to jest forsowany garsonka w potem co chwila, by pamiętano o coś co jakiś czas powstawały świetne teledyski animacje, które znamy dzisiaj chociażby grupy Pink Floyd ze współczesnych jest taco Hemingway wydaje mi się, że rok rozwija trzeba rozwijać warsztat i ci, którzy zajmują się animacją, że nie będą mieli stale kontaktu z tą materią nie będą tego warsztatu rozwijali, jeżeli chcą mieć stale kontakt z tą materią to muszą na tym zarabiać im dlatego chcemy łączyć te środowiska twórców i marketing powierzyliśmy o tej górnej mądre, kto woli Dolnej granicy wieku o tym na progu 35 lat, gdybyśmy powiedzieli o tych, którzy zaczynają jak najwcześniej, kiedy można go, bo inaczej, kiedy człowiek zdradzał się, by taki talent do animacji i ten pierwszy zdiagnozowane przez państwa chociażby to taki przypadek, ale powiem szczerze, że my szukamy takich ludzi do rządu do do nas do firmy, bo zajmujemy się animacją też na co dzień i mamy do czynienia z różnymi przypadkami jest także jak ktoś przychodzi i rzeczywiście pokazuje swoje portfolio tam to nie jest zbyt dopracowana animacja, ale widać, że coś w tym człowieku jest i potrafi fajnie opowiedzieć historię za rok 2 okazuje się, że rząd stoi dalej w miejscu, a są takie przypadki, że przychodzi ktoś, kto nie umie nic natomiast ma w sobie jakiś ogień jakoś fascynację tym 8 designem i za 2 lata to jest absolutny artysta zastanawia mnie to dla waszego środowiska jest lepszy ktoś, kto już wszedł w jakiej nuda, bo sam ten nurt nakreślił czy ktoś, kto jest jeszcze do lepienia jest na tyle chłonny, że jeszcze można przy skali jego talentu zrobić z niego takiego animatora pełną gamą to jak osobiście wolę ludzi, którzy sami nas inspirują i jakby nam otwierają oczy, a nie tacy, którzy tylko patrzą inaczej czekają, żeby mu powiedzieć co on to co ma zrobić jak z tymi polskimi dizajn ramię na tle innych krajów europejskich bądź wyższy, gdyby pan zechciał nakreślić taką hierarchię światową, a nam przed przykro powiedzieć, ale mamy bardzo zdolnych dizajnerów, a bardzo mało zdolnych Mosze dizajnerów czyli, jeżeli chodzi o projektowanie to Polska jest wydaje mi się naprawdę w czołówce, jeżeli tak spojrzymy na Europę to są hermetyczna rzeczywiście często projekty i nie każdy, kto śledzi, a ty naprawdę bardzo dobrym poziomie, a to jest, że chodzi o Motion design o poruszenie tego o dizajnu i stworzenie z tego jakiś historię NATO to jest już dużo gorzej nawet takie, a z czego to wynika Niewiem technologii, których nie mamy dodaje, że nie technologia jest wszędzie taka sama to są naprawdę bardzo tanie narzędzia w tej chwili mniej by każdy w domu może zająć się może zajmę raczej ich chyba chodzi o to, że nasz szkoły artystyczne nie prowadzą gogle i takich wydziałów animacji kilka jest kilka dosłownie Nana na kilkanaście takich szkół, które kształcą artystów z wydziałów animacji jest kilka reszta to są międzywydziałowe zajęcia i chyba tutaj jest problem może to dziedzina jeszcze na tyle nierozpoznana u nas, że brakuje, by ludzie, którzy się do tego masowo garnęli do obozu masy za 6 statystyki można uzyskać najwięcej talentów Otóż stoi dlatego zrobiliśmy ten konkurs, żeby pokazać ludziom, że można być może designer można być animatorem i żeby oni mieli taką tożsamość zawodową, że nie jest także oni są i ilustratorami czy dizajn ramienia wolnej chwili animują tylko, że z animacji rzeczywiście można się utrzymać z animacji można żyć jest na to zapotrzebowanie i chcemy, żeby ci, którzy wykazują zainteresowanie tą dziedziną, żeby mogli jej w tym się w kierunku rozwijać, że wie pan w jak w każdym zawodzie artystycznym to poczucie stabilizacji jest delikatnie mówiąc zachwiane i wydaje mi się, że jeżeli chodzi o moście designerów to w tej chwili rynek reklamowy rynek MOK czy z Czech czy domów produkcyjnych poszukuje głównie takich ludzi my po pierwszej edycji konkursu, bo to jest jego druga edycja dostaliśmy bardzo dużo maili od znajomych z agencji, którzy potrzebują u siebie w zespołach stworzyć takie grupy maszyn dizajnerów, żebyśmy pokazali im wszystkie prace nie te, które zostały nagrodzone, a wszystkie, bo oni potrzebują ludzi do pracy i nie wiedzą, gdzie ich szukać planowanie przez biuro pośrednictwa na takich się nieznani jeszcze jeszcze raz, gdybyśmy panie Tomaszu mogli powiedzieć o tym kiedy rozpoczną się konkursy w jaki sposób można się do niego zgłaszać wszystkie proceduralne sprawy eWUŚ, czyli przy umowie na czas uznali, że wszystkie informacje można znaleźć na stronie tam kod akcja animacja PL można też na Facebooku 5 września konkurs wystartował 27 października zamykamy pierwszy etap następnie odbędą się odbędzie się głosowanie, czyli wybieramy 5 prac z tak, by autorzy tych 5 prac są przez nas zaproszeni na warsztaty to też jest dosyć unikalna rzecz w konkursach kreatywnych, że można przyjść do nas na warsztaty i w gronie, że jej otrzymać profesjonalną feedback na temat swojej pracy dostaje się z listy za sugerowanych poprawek potem się to praca poprawia potem znowu się spotykamy znowu oglądamy znowu dostaje się listę poprawek, a i tak poprawioną pracę nad takim dwukrotnym etapie przysyłają dopiero ludzie są listy do nas i stąd wy sta jestem z tej puli wybieramy grand prix 15 listopada poznamy zwycięzcę dziękuję panu bardzo za te rozmowy pan Tomasz Jodłowi chów ski ten kot film Production dziękuje swojej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA