REKLAMA

Autorytet rodzica: skąd się bierze, jak wzmacniać, co w zamian?

Dorosłe dzieci
Data emisji:
2018-09-18 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:14 min.
Udostępnij:

Tym razem w podkaście tokfm.pl "Dorosłe dzieci" Hanna Zielińska gości Agnieszkę Stein, psycholożkę dziecięcą, autorkę porad, artykułów i książek o wychowaniu dzieci i psychologii w relacji dziecko - rodzice i nie tylko. Rozmówczynie zastanawiają się nad definicją autorytetu, także: autorytetu rodzica. Rozważają też, czy, a jeśli tak, to do czego jest on rodzicom potrzebny, także - jaka jest różnica pomiędzy autorytetem a przywództwem oraz jaka jest relacja pomiędzy autorytetem rodzica a samodzielnością dziecka. Plus nieparadoksalny paradoks: swój autorytet u dziecka możemy wzmacniać nie ukrywając momentów, w których widać, jak bardzo jesteśmy słabi.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Podcast "Dorosłe dzieci", przy mikrofonie Hanna Zielińska, a dzisiaj naszym gościem, który będzie wspierał słuchających nas rodziców pedagogów nauczycieli jest Agnieszka Stein.
Rozwiń »
Dzień dobry dzień dobry znana państwo doskonale psycholożka dziecięca autorka rozlicznych pora na 3 z wywiadów artykułów, ale przede wszystkim książki dziecko z bliska książki bestsellerowej potem do takich form ład do tej książki dziecko z bliska widzi świat, a teraz czekamy wszyscy z niecierpliwością na mającą się właśnie niebawem ukazać książka nowe wychowanie seksualne już wiemy jak będzie wyglądała okładka już wydawnictwo dzieli się pierwszymi informacjami książki jeszcze niemal będzie, kiedy wpłat na początku października lato już naprawdę całkiem niedługo jeszcze tymczasem dzisiaj drodzy państwo zaprasza Agnieszka wstęp do porozmawiania o temacie, który wydaje mi się, że Agnieszka wstęp oddech przy naprawdę z innym odpowiednią siłą argumentacji, a mianowicie wracamy do kwestii roli autorytetów w życiu naszych dzieci numer ten temat pojawia się co sezon, kiedy dzieci wracają do szkoły, kiedy rodzice mają pokusę podważania autorytetu nauczycielskiego, bo się dzieją w szkole różne rzeczy, ale jednak są nauczycielki nauczeni, że obowiązuje pewna sztama między dorosłymi obowiązuje pewna Solidarność i rodzice nauczyciele powinni nawzajem podtrzymywać swoje autorytety kosztem naczepy z dysonansu poznawczego u dziecka lub jeszcze gorszych konsekwencji dzisiaj postaramy się rozbroić się mit autorytetu, a może go podtrzymać wcale nie jestem pewna Agnieszka Stani powie, ale najpierw chciałbym, żeby zapytać jak widzisz, że to ze swej perspektywy jako człowiek jako terapeutka na generalnie nie tylko on 1 u dzieci autorytet w naszej kulturze na ile wciąż albo już albo znowu jest silna figura myślę, że Barca i mam wrażenie, że wraz z nią więź mówi inżynierze jest konieczne w góry się biznes zaczyna podstawiać się z powrotem mijamy staże u dorosłych bardzo, że taki kontekst jak się uruchamia takie konto w sektorze są autorytetami to jest taka, że dieta, którą bardzo dobrze widać, że my mamy takie skojarzenie z autorytetem, że to jest ktoś to wszystko wie lepiej szkoda, że czas słuchać to jak coś mówi to niemożna tego zakwestionować a kto zawsze powinien wiedzieć, jakie to wygodne zwalnia nas to z odpowiedzialności za siebie ja myślę, że to jest po obu stronach się dzieją różne rzeczy, dlatego że wczoraj przedwczoraj miał bardzo przyjemna szkolenia dla profesjonalistów akcja ta ma też takie szkolenia, na których zajmujemy tym jak się warsztaty prowadzili no i ten kawałek takiego właśnie figura autorytetu tego, że ja jako prowadzący warsztaty trener jest motorem dla ZUS jest nie mogę nie wie, gdzie nic albo nie mogę się pomyli nic albo w Buszerze nie wiem muszę mieć udane dziecko, które swoją winę za tak tak, bo jej dniówka może moja filozofia duchowe jak ja tu mogę nie wiem nie wiedzieć co zrobić ze swoim dzieckiem jak mówię innym co mają raz widziano mnie, więc te wszystkie klimaty i i jak się spod tej stronie kogoś, kto w różnych kontekstach się staje autorytetem, a ich po tej stronie kogoś, kto z tych autorytetów korzysta to wcale takie, choć są wykłady są momenty, kiedy jest wygodna korzystna, kiedy my mamy z tego różne różne korzyści różnych etapach sezonu też koszty, kiedy jesteśmy bez zniewolenie oczywiście czasami wygodnie, by skryć się pod skrzydłami, jakiego się górą czy kapłana albo na antenie musi być człowiek może to być wyimaginowane bóstwo Bóg po prostu, który był dla nas postacią wszechwiedzący, ale inne mówiąca o autorytecie odzież tez ktoś, kto wie wszystko co jest dla nas już pewną pułapką, bo tak, jakbym ja myślę, że to nie jest jedyne spojrzenie na autorytet tak, bo jako Jean-Michel kojarzą autorytet z osobą, która powiem, że jest duża albo więcej dużo niższa albo w więcej niż wiara w istotny sposób w swojej analizie konkretnej dziedzinie i dodała do tego ziem my mamy poczucie, że jeśli mamy do czynienia z autorytetem, który oczywiście wie wszystko to my musimy się go słuchać tymczasem to on też nie jest takie oczywiste, bo możemy wybrać albo nie wybrać to, że ktoś jest dla nas autorytetem może oznaczać, że jest dla nas inspirujące nie wiem może dużo mówić co dla nas ważnego, że na jaw, że widzimy, jako że go właśnie wiedza jakiś czas, jaki zasób, którym siedzieli nie musi oznaczać, że nie wierzymy w każdej słowo waży każdego słowa nam się podoba, a myślę też, że nie musi oznaczać to też jest taki wrażliwy moment, że podoba nam, że każdego prywatna decyzja dnia, bo to też są różne takie klimaty ktoś jest autorytetem napisał książkę wszyscy czytają, a potem się okazuje, że w życiu człowieka w dużych człowiek jak ziemia miał być autorytet, że nie radził sobie z dzieckiem albo nie wiem pokłócił się z partnerem partnerką nie i ktoś mówi o Boże no to to ja już nie wiem, że w to co on pisał on pisał no nie wiem o hodowli jej królików z dnia tymczasem nie ma nic bardziej uwalniającego niż to, że ekspert w dziedzinie, która jest dla nas ważna jest właśnie człowiekiem popełnia swoje błędy, bo się uczy się inne na czym polega nauka dojrzewanie, że korzystamy z tych błędów i nie boimy się mylić popełniać, a nawet w tej dziedzinie, w którym który jest ekspertem też czasem popełnia błędy ja o tym, dzisiaj chciałbym porozmawiać w kontekście wychowywania dzieci, bo mam wrażenie, że polityka historyczna coraz mocniej niż obecna w szkołach w tej chwili wyszło rozporządzenie o tym, że w piątek tuż przed 11 listopada w każdej szkole ma zostać odegrany hymn, w czym wydawałoby się nie ma nic może niepokojącego czy zdrożnego, ale jednak coraz bardziej widzimy jak coraz cięższą treścią zapełniają się gazetki ścienne w szkołach jak apel zaczynają być coraz bardziej martyrologiczne i inne bohaterskie gminy i właśnie takie ciężko historyczne no i pojawia się wyzwanie, by dla rodziców, bo różne postaci historyczne wprowadzane są do podręczników ne różnie też się z tymi rozporządzeniami i rozporządzeniami radzą sobie nauczycielem, jaka jest rola rodzica w takiej sytuacji, kiedy szkoła zaczyna ustawiać się w roli autorytetu czy też jest ustawiona przez władze wyższe za chwilę do tego przejdziemy, ale najpier w chcecie zapytać czy jest tak jak może nam się wydawać lub wydawać się rządzącym lub wydawać się nauczycielom, że autorytet jest dziecko niezbędny do rozwoju może jest po to, myślisz co za zarzuty jak zdefiniujemy autorytet, dlatego że byliśmy trochę wrócili do rodziców to myślę sobie, że w pewnym sensie rodzice dostają autorytet podziw dziecka przy urodzeniu za darmo takich zbadania poprzez to jest od razu należy wymienić bliskość to znaczy działa, bo działa także więź Tesco coś co jednak się w pracę w ich gości jest prawda, że to nie jest także dziecko otwiera oczy się zwieść tylko to jest proces, który tu, o którym się tworzy ta więź, że ta więź też jest rodzajem autorytetu rodzajem zaufania rodzajem takiego mechanizmu, że to jest taka dorosła osoba jest ważna dzieci są bardzo skłonni do naśladowania swoich rodziców powiedziała, że czasem nawet nie wszyscy są zadowoleni z tego, że dziecko ich aż tak naśladuje notabene rzeczywiście, że jak dziecko czegoś nie wie czy scenie radzie są trudne woła rodziców na pomoc znowu nie wszyscy są zadowoleni, bo słyszę, że trzeba uczyć dziecko sam miał być przecież samodzielna, więc trochę podziemnym albo się na samodzielność, żeby się autorytety, a na no i to tak na metę to jest bardzo jest książka więź po polsku wydawano Noise Fest napisał pewnie kojarzy się tam jest napisane, że to efekt was 2 strony tej samej monety, czyli że dziecko traktuje poważnie jako autorytet osoba, do której się zwracać po pomoc dyrektorom tej pomocy udziela i to jest to podstawa jeśli dziecko faktycznie ma wybór i może samodzielnie ten autorytet sobie wybrać zdecydować, kto jest ciągle nagrodą powiedział wyraźnie gros tego nie da psuje to dziecko decyduje, że rodzic będzie tym autorytetem plus każdy bliski dorosłe, których jest tak naprawdę gdzieś w okolicy dziecka naturalnym procesem jest to, że jeśli pojawia się w życiu dziecka, by nauczycielka w przedszkolu czy wcześniej opiekunka w żłobku to też bardzo często jest tak bardzo duża skała Dobrawy siana w taka figura cioci na Androidzie abym, że rodzice znał wtedy takie zjawisko, której wyznawcy Jezusa Żydzi moja pani powiedziała moja pani wie wszystko najlepiej tak dalej, więc ja mam poczucie, że nawet na tym etapie znowu ten autorytet ma się trochę za darmo dodała, że tego nie zepsuł no i teraz jest klasa pierwsza druga trzecia czy dalsza i dziecko mówi maja pani powiedziała, że 9 listopada mam przyjść na galowo do szkoły, a my się łapiemy za głowę, po czym dziecko co tu w ogóle się dzieje w tym tarasy hala nie musisz naprawdę jesteś wolny 0 to był chyba powiedział, że to jest trochę taka rzecz to jest inne słowo, które ja lubię chyba bardziej niż autorytet, chociaż mam przecież też potrzebuje jakiegoś zaopiekowania testy są przywództwa i to jest taka kwestia takiej wewnętrznej spójności i integralność jakieś autentyczności testy takiego pandy z załogi pyta dr inż. Katarzyna rzeź robiliśmy nic no i tu mam tak, że jeśli zapisałam dziecko do szkoły, w której z Akademią 9 listopada, czyli do 99 przy 9 % szkół po raz pojawiają się złe tak to widzę, że ona żoną Ewą liczne, by na 9 listopada zupełnie się sobą nie zgadzam oczywiście, bo jeszcze egzaminu oczekiwań anioły czeka Lecha jeśli mi nie pasuje ubranie dziecka na galowo 9 listopada idę do szkoły rozmawiamy o tym, biorę to naprawdę jest odpowiedzialność za jeśli moje dziecko nie chce się obraca 9 listopada na Karową notes i inne sytuacje no, a to ja wtedy jak pawie oka i szanuje twoje zdanie wspierać pomagać i to tak zrobić, żeby się w tej sytuacji jak Uber Taxi jak najlepiej z tej stacji wyższe tak jak mur Ali Żydom ojciec Roman przychodzi do domu i mówi moja szkoła, do której zapisało się oczekuje ode mnie galowego stroju dziewiątego i Jacek galowy strój założyć to moim zdaniem biorę to na kraterze to była szkoła, którą to ja wybrałam bardzo ciekawe podejście rzadko kiedy tak myślimy o tym, że jednak droga naszego dziecka jest konsekwencją naszych wyborów dla małych dzieci, które są w szkołach publicznych AM idą drogą, która jest przedstawiana jako druga nieuchronna przymusowa systemowa niema innej nie ma wyboru jak bardzo już mi i tak zależy na tym dziewiąty mityng gala w stroju to daje dziecku zwolnienie lekarskie na ten dzień tak, by po właśnie na nas dziecko w drzewa, że coś jest nie tak i się zastanawia czy ten ojciec czyta matka podważa autorytet pani dyrektor, która zapowiedziała apel i Akademię na ten dzień czy ten rodzic nauczyciel 2 i stosu jakiś uniki przecież dzieci dzieci to my wyczuwają co zrobią w takiej sytuacji, kiedy inny rodzic czuję, że nie ma innego wyjścia były zostało wydane polecenie dyrektywa dzieci ma być kolorowo będzie Akademia nauk to jest niezgodne z wartościami rodzica innym i a z kolei rodzic nie ma na tyle jeszcze Niewiem, ale jakiś potrzeby samostanowienia czy siły samostanowienia, że mimo, iż nie zgadza się z tym postanowieniem to nie pójdzie do szkoły nie porozmawia mało tego nie ma odwagi czy ochoty przy dziecku podważać tej decyzji czy dyskutować z dzieckiem od decyzji nauczyciela pokazać mu pokazać dziecku, że można podważyć tego typu dyrektywa trochę i jakoś zastanawiają się, o czym my gadamy no to jest dobra, choć Jerzy kwiecień maj Hopkins chce w takim sensie, że rozwiążemy mogę mieć różne opcje, które są dostępne i z tych różnych opcji coś wybieramy i to ja wybieram po ma poczucie, że jest różnica między tym, że mi też nie pasuje, a tym czy to pasuje nie pasuje mojemu dziecku, że trochę myśli sobie, że łapiemy dziecko w takiej w takich kleszczach takiego urabiania ze wszystkich stron i mrozem Żak szkoła, a potem oczekujemy, że była samodzielna, że szkoła próbuje takiego urabiania to takim pierwszym odruchem może być to, żeby do euro, aby dziecko swojej strony mam poczucie, że to nie pomoże takie, że to jako rodzic mogę jedyną być osobą, która powie dziecko Sultes twoje życie to ty decydujesz nawet w pierwszej klasie trudno nawet jak ma 2 lata taki nie chce zjeść ogórka qui et no dobrze i teraz kolejna rzecz dla mnie taka, że trochę ja widzę, że to jest taka koncepcja podważania autorytetu, więc ja chcę wiedzieć, że grałem kule no to raczej, że jak można w kręgu pierwszym z prawdziwego autorytetu się nie da podważyć to i tak, bo on nie opiera się na tym, kto ma rację, ale uznaniowości ta umiaru jawi się, że bardzo opiera na uznaniowości nam mojej relacji zdiagnozowano, więc stożek i inne osoby mi powiedzą, że ta osoba nie ma racji pan nie zmienia moje relacje stos co to takiego mam moim autorytetem są moi rodzice i to co mówią koledzy na ten temat cienie mają rację czy nie nie wpływa nie wpływa na to, że to są dla mnie ważne osoby, więc my zabaw prawdziwego autorytetu Sienie da podważyć, ale powiedziałabym, że jest to też kolejna kwestia czy ciągłe swojej czy my mówimy o sobie językiem krytykowania innych czy mówimy o sobie o sobie, czyli 30 min nie pasuje co zrobić np. nauczyciel to czy ja mówię, że nauczyciel robi jest źle, czyja mówi, że dla mnie coś jest ważne to zatrzymajmy się przed tym, bo oczywiście jednostkowa kwestia Akademia apelu patriotycznego to jest pikuś w stosunku do tego co niedzielę dzieje się w szkole jako wypadkowa pewnego systemu np. system prac domowych do obrotu za występ Martina Navratilova z dobrym przykładem i teraz mamy cały rok z tym do czynienia to jest 1 dzień fale i LM my mówimy tak dziecku słuchaj ja wiem ja się naczytałem ja mam swoje doświadczenie taką wiedzę, że prace domowe wyłącznie ciebie obciążają dobra to w ogóle to dla mnie nie jest dziecka dla dziecka nie musi być interesuje on -li no ale czasami symptomem jeśli powiemy naszemu dziecku, że jego nauczycielka błądzili zmieniania w ogóle ja mam inną propozycję przychodzi dziecko do domu pytam się jak dziś jest jak się czujesz co masz co miałbyś ochotę porobić, a my jak spędzili popołudnie koniec skrawka może być także dziecko powie chcę zrobić pracę domową jasne w decyzjach mówi są takie dzieci są takie prace domowe są to prawda, zwłaszcza na początku pierwszej klasy albo dziecko mówi wam zadane lekcje ja mówię o kraje co o tym, myślisz co ty na to co chcesz z tym zrobić, jakie masz plan jak ci mogę pomóc i t d. to jest też taki element, który mija nie skupiam się na tym, że kto ma mieć większy autorytetu dziecka i dolnego mogła sobie wyrywać ten autorytet tylko skupia się na tym, że moim zadaniem jest budowanie podmiotowości autonomii i wewnętrznej siły dziecka no i mogę dalej być autorytetem, do którego ona mówi Pomóż mi co mam zrobić się nie wiem opowiadała mi albo, ale i za 2 bal obserwuje mnie, że naśladuje robił mnóstwo różnych rzeczy związane z dobrze ja jestem ważną osobą dla dziecka w, że ono traktuje poważnie to co ja do niego, mówi że i ma do mnie zaufanie, ale myślę sobie, że jakoś autorytety się nie buduje na tym, że się, że się gada o sobie dużo no dobrze mi IBE wyobraźmy sobie, że w tej sytuacji w tej rozmowie po szkole dziecko nie komunikuje on ani w pierwszym tygodniu ani w drugim ani w trzecim, że ma ochotę robić pracę domową jeśli w ogóle coś komunikuje w tym temacie wyróżniono w oczach, a namawiamy rodziców, których przekonany, że pracują za bezcen tak tak tak nie rozmawiamy o takim, który chce je robić oczywiście oczywiście rozmawiamy o świadomym rodzicielstwie Anny i dziecko dopiero w obecnym dziesiątego dnia piętnastego czyli by kiedykolwiek indziej, mówi że jest już stosowane ma zaległości ma kolejną Jedynka i nie tylko już niema ochoty robić prac domowych, ale w ogóle traci motywację, żeby chodzić do tej szkoły w ogóle ich dziecko w pierwszej klasie, która od 15 dniach ma kolejna Jedynka może jednak nie ma, ale to są inne formy oceniania, o których wszyscy wiemy albo nie powiedział bonusy czerwone nie zadziałał wzrost 15 dni, że dostał minusowych no może trwać powiedzmy, że to jest nawet po 3 czy 5 dniach do lokali i są to co my wtedy na to no dobra no to jak kręci głową z na dziecko mówi w piśmie z tej szkoły tak może być odzież powiedziała szczerze to rzadko zdarza i raczej nie z takich powodów to co dzieci wtedy mówią nam drugą pracę za mnie mówią fani powiedziała, że mam do zrealizowania przykłady w dobrej akcji mogę pomóc, a Harrodsa błyszczał z tym zrobić i rent jest także pani po tygodniu pisze w zeszycie dziecko nie robi pracy i dziecko pokazuje, że ma pod la Ammann nadal uważamy, że chcemy to po południu spędzać po swojemu z dzieckiem i że pani nie powinna organizować nam tych 23 woli działać rozmawiamy z panią Annę boja myślę, że bardzo dużo rozmawiamy teraz taki załatwianiu kosztem dziecka IR trochę za pomocą dziecka spra w, które tak naprawdę są sprawami między dorosłymi dobrze teraz miałaby pół semestru semestr i widzimy, że z dziecka, które po szkole opowiadała nam o tym czy ma ochotę czy nie ma ochotę obrywać pracy domowej menu jest uczenie, które bezrefleksyjnie już wykonuje polecenia nauczycielki i w zasadzie wręcz 3 przekonuje, by rodzica czy komunikuje, że nie wolno, by dziecku uczniowi robić tego czy tamtego szkole, bo on tu ma zadane pani powiedziała jeszcze boje pani jak i zrobię będę miał tam mile za czarną kropkę czasami jakiekolwiek inne kary, które niby nie są ocenami, ale wszyscy wiemy żona są stosowane również edukacji początkowej i widzimy, że to już nie jest autorytetem nauczycielka jeszcze nauczyć dzieci kiedykolwiek był to już nie jest szacunek jest raczej dziecięcych strachach takich znowu to jest pytanie po jak po jak rozłoży mówiła bardzo trudne grzywnę tak to jest to znowu jest dla mnie pytanie, jakie mogę wesprzeć dziecko w sytuacji, którą ja wybrałam, ale też trochę powiedziałabym, że znowu branie odpowiedzialności przypominanie fakt, że to nasza, ale zdrowe odpowiedziałabym, że to jest taka sytuacja, w której po nim dziecko radzi sobie najlepiej jak jest wstanie sytuację, w której się znalazła ich, którym trochę znalazła się na skutek znowu tego co zrobili dorośli, jakie decyzje podjęli dorośli, czyli dziecko, które siedzi na lekcji np. z cicha i nie wychyla się to jest dziecko, które w ramach swoich możliwości taką znalazł sobie strategię NATO, żeby w tej sytuacji czuć się najlepiej jak jest wstanie nie wyobrażam sobie paradoksalnie, że spokojnie może to być dziecko właśnie rodzice buntownika, który dyskutuje na zebraniach na temat ograniczeń systemowe zagrożenie dyskutować, ale ma w domu takie poczucie, że czas rodzica buntownikiem żenada nie zgadza i jego chroniący Hannibala jajo jest wzorowym uczniem, ale dziś jego dziecko z jakby z jak bez takich 2 alternatyw, który miał omówić różne rzeczy albo nie mówić wybrała nie mówić, ponieważ widzisz, że to bardziej opłaca jak jestem też za tym, żeby to bardzo uszanować jej nie wierzy, że jakby przychodził tu do głowy taki naprawdę głęboki szacunek do tego, że nic się dziecko w sytuacji, w której postawiliśmy radzi sobie najlepiej jak potrafi zawsze czy polecasz jeśli Polacy zaś to jak rozmawiać z dzieckiem o nauczycielu o nauczycielce, a polecałem partie czyli, jeżeli dziecko przychodzi, mówi że jest on wciąż trudno to ja mogę go wysłucha jestem wtedy myślimy to to jedno co ona znowu narobiła mają wziąć rozwód można puszczać ten nauczyciel, a co z dzieckiem, bo trochę jest tak, że mam dużo więcej odwagi mówić różne rzeczy dziecko niż nauczyciele owi no, więc co dziecku powiedzieć jeśli mamy przekonanie, że nasze życie z tym trudna no powiedz mi o tym, powiedz coś, z czym się tak trudno powiedz mi z czy coś takiego co nie wiem co myślisz o tej sytuacji i co się z tobą dzieje po śmierci mogę pomóc co możemy z kolei zrobić się dla dobra swojego dziecka również dla dobra swojego rodzicielskiego autorytetu, żeby skutecznie efektywnie i efektownie popełniał też dziecku błędy nawet trochę myślę, że to serwis SA MO no wiesz mamy swoje sposoby my dorośli, żeby udawać, że my popełniamy kojarzę, że jest taka narracja, która mówi, że dziecko jak jest mało, kto potrzebuje takiego dorosłego o niej guza, którego ma poczucie, że wszystko może i umie i t d. i oni potentata ruchem mam poczucie, że ten pomysł psychologii i stref jakości w w podejściu do wychowania pojawił się ze względów kulturowych ani ze względów jakiś merytorycznej wiedzy na ten temat, że to jakoś działa ja jestem raczej za taki oko z sytuacją, w której ja od początku są to nie zależy od tego czy te z małym dzieckiem jak robi warsztaty szkolenia, żeby tak samo mówię tego nie wiem z tym sobie nie daje rady nie zawsze mi wszystko wychodzi nie zawsze jestem zadowolona z tego co robienie tak jak każdy normalny człowiek i widzę też, że raczej, by niezależnie od tego czy mówi o małych dzieciach czy większość dorosłych, a raczej buduje to właśnie zaufanie i a jakoś jakość nie wiem właśnie na zaufanie do tego co mówię nie i poczucie bezpieczeństwa, a nie, jeżeli 1 c i też trochę myślę sobie, że taka, że dla małego dziecka, które zdecydowanie ma bardzo dużo takich doświadczeń, że coś mu nie wychodzi coś coś jest jakoś nie takie coś jest trudne to zetknięcie z takim dorosłym, który wszystko dobrze robi wszystko zawsze jest Super wszystko zawsze wie to jest jakaś taka ogromna przepaść, że jakoś trudno w ogóle to przepaść nawet wyobrazić sobie, że można ją przeskoczyć doszłyśmy dzisiaj do 2 pozornych paradoksów wzorowego ucznia możemy mieć się w domu niekoniecznie w wyniku wspólnego odrabiania karnego lekcji wszystkich innych poleceń dzień dzień tydzień tydzień tylko czasami właśnie będąc rodzicem buntowniczą i wyraźnie ten bunt wobec systemu szkolnego okazujący to jest 1 paradoks drugi, że autorytet w oczach dziecka możemy wzmacniać, pokazując jak bywamy czasami słabiej drodzy państwo dzisiaj w podcaście dorosłe dzieci naszym gościem była Agnieszka Staroń psycholog dziecięca autorka m. in. bestsellerowe książki dziecko z bliska czekamy na mającą się ukazać już niebawem w październiku za kilka tygodni książka na wychowanie seksualne wtedy mam nadzieję, że również spotkamy tymczasem bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę ja też dziękuję ja się nazywam Hanna Zielińska zaprasza na kolejną odsłonę podcastu we wtorek wieczorem w
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOROSŁE DZIECI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA