REKLAMA

Od października ubezpieczyciel będzie musiał powiedzieć klientowi więcej niż dotąd

Przewodnik Finansowy TOK FM
Data emisji:
2018-09-28 11:00
Czas trwania:
01:56 min.
Udostępnij:

Większa przejrzystość umów, więcej informacji dla klienta, podane w ustandaryzowanej formie - to nowe zasady dotyczące sprzedaży ubezpieczeń, które zaczną obowiązywać od października. To efekt wdrożenia unijnej dyrektywy. Zmiany mają wzmacniać pozycję klienta na rynku, bo wyposażą go w nowe narzędzia. Na przykład każdy klient będzie musiał zostać poinformowany o tym, czy pośrednik sprzedający polisę otrzyma z tego tytułu wynagrodzenie i jakie ono będzie. Firmy mają też brać większą odpowiedzialność za sprzedawany produkt, szczególnie, jeśli będzie on połączony z ofertą inwestycyjną. Dlatego zanim dostaniemy jakąś ubezpieczeniową propozycję, sprzedawca musi dokładnie rozpoznać nasze preferencje i wiedzę o ubezpieczeniach i szerzej - o finansach. edług nowej ustawy dystrybutor ubezpieczeń ma obowiązek postępować uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem swoich klientów. Niezadowolony klient ma mieć także szybką i łatwą ścieżkę składania reklamacji. Rozwiń »

Podobne zmiany, zmierzające do lepszej komunikacji między instytucją a klientem i używania prostszego języka już wkrótce zaczną obowiązywać także w bankach czy w funduszach inwestycyjnych - zmiany są wymuszane przez unijne dyrektywy. Jednak nawet najlepiej pomyślane procedury, najlepsze ankiety do wypełnienia - nie zastąpią zwykłej czujności klienta. Nie bójmy się pytać, jeśli czytając ofertę dotyczącą naszych pieniędzy czegoś nie rozumiemy. Pamiętajmy, żeby przeczytać umowę. Nie podejmujmy decyzji pochopnie - jeśli mamy wątpliwość, dajmy sobie jeszcze kilka dni na podjęcie finansowej decyzji. Procedury w instytucjach nie zwalniają klientów z samodzielnego myślenia. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przewodnik finansowy TOK FM, Aleksandra Dziadykiewicz, dzień dobry.  Większa przejrzystość umów, więcej informacji dla klienta, podane w ustandaryzowanej formie - to nowe zasady dotyczące sprzedaży ubezpieczeń, które zaczną obowiązywać od października. To efekt wdrożenia unijnej dyrektywy. Zmiany mają wzmacniać pozycję klienta na rynku, bo wyposażą go w nowe narzędzia. Na przykład każdy klient będzie musiał zostać poinformowany o tym, czy pośrednik sprzedający polisę otrzyma z tego tytułu wynagrodzenie i jakie ono będzie.  Rozwiń »
Firmy mają też brać większą odpowiedzialność za sprzedawany produkt, szczególnie, jeśli będzie on połączony z ofertą inwestycyjną. Dlatego zanim dostaniemy jakąś ubezpieczeniową propozycję, sprzedawca musi dokładnie rozpoznać nasze preferencje i wiedzę o ubezpieczeniach i szerzej - o finansach. edług nowej ustawy dystrybutor ubezpieczeń ma obowiązek postępować uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem swoich klientów.  Niezadowolony klient ma mieć także szybką i łatwą ścieżkę składania reklamacji.

 Podobne zmiany, zmierzające do lepszej komunikacji między instytucją a klientem i używania prostszego języka już wkrótce zaczną obowiązywać także w bankach czy w funduszach inwestycyjnych - zmiany są wymuszane przez unijne dyrektywy. Jednak nawet najlepiej pomyślane procedury, najlepsze ankiety do wypełnienia - nie zastąpią zwykłej czujności klienta. Nie bójmy się pytać, jeśli czytając ofertę dotyczącą naszych pieniędzy czegoś nie rozumiemy. Pamiętajmy, żeby przeczytać umowę. Nie podejmujmy decyzji pochopnie - jeśli mamy wątpliwość, dajmy sobie jeszcze kilka dni na podjęcie finansowej decyzji. Procedury w instytucjach nie zwalniają klientów z samodzielnego myślenia.

Przewodnik finansowy TOK FM i inne audycje możesz odsłuchać na tokfm
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK FINANSOWY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA