REKLAMA

Asfalt w sercu Puszczy Białowieskiej?

Weekend Radia TOK FM
Data emisji:
2018-09-22 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
55:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu Ewa Podolska mówi dobry wieczór, chociaż my tu studia spotykamy się w porze jeszcze nie wieczorny ale gdy państwo nas słyszą, że jest już wieczór nie mogą państwo do nas zadzwonić, jako że jest to nagranie nagranie dokonane kilka dni wcześniej państwo chciałbym tę godzinę w poświęcić tzw. drodze Marii Kownackiej na pewno państwo mówię na pewno może się mylę, ale choćby nasz brat wiem, że temat się pojawią w ich chciałabym, by myśmy Rozwiń » tak go potraktowali mnie rozkładają znać czynniki pierwsze, o co właściwie tym wszystkim chodzi o co chodzi w proteście osób, które sprzeciwiają się właśnie czemu przebudowie modernizacji poprawienie drogi, dlaczego nie ma lasy państwowe, dlaczego nie wiem czy samorządy chcą właśnie tego, by tę drogę zmieniać czy, dlaczego ta druga nie może zostać TKK była, dlaczego ten protest przekraczający też w pełnym wymiarze także i granice Polski w tym sensie, że były tutaj pewne do byłych domaganie się wyjaśnień ze strony komisji Europejskiej szczerze mówię to potem goście mogli nie poprawi przedstawiamy obecnych w studio w wannie Jarosław Krawczyk dzień dobry dzień dobry rzecznik prasowy regionalnej Dyrekcji lasów państwowych w Białymstoku w one Przemysław Chmielewski reprezentujący cudzej no GI poziom jest tu zza Lady Pank i dobrych panie z wykształcenia biologiem jestem biologiem z zajmującym się ornitologa i środowisko organizacji pozarządowych reprezentuje pan Radosław Ślusarczyk pracownia na rzecz wszystkich istot dzień dobry państwu będziemy się łączyć także z wójtem gminy Narewka, a także z naukowcem reprezentant reprezentujący Instytut biologii ssaków Polskiej Akademii Nauk Wielowieś w i zaczniemy coś co takiego jest owa droga NRF Koska drogą należy kostką zarządzają one leżą na terenie lasów państwowych nie pytanie do tak tak tak dawno się, bo zaczynamy pana, by pan tak to jest inny z drogami kostka jest na drogę Markowska to droga, która łączy no powiedzmy na wioski na terenie Puszczy Białowieskiej z miejscowością Narewka na północy Puszczy Białowieskiej to jest jedyna droga która, która jest dopuszczona do ruchu w tej części Puszczy to że, gdyby nie było to trzeba by jakoś bardzo szybko objeżdżać teraz Hajnówka kilkadziesiąt kilometrów dalej mu kilkanaście sztuk my w tej chwili toczy nie wiem jak w tej chwili chce się tutaj odnieść do stanu, który był przed zmianami, które zaszły to była droga, z której korzystała korzystali kto, ale miejscowa ludność lasy państwowe które, ścinając drzewa tamtędy woziły chorych na takich jak nas lokalne władze gminy Lubrza o zmianę tych pań powiedziała jeszcze bym na wpłatę jak będzie równa jak rzeczywiście zmianą teraz jest to, że mimo my mimo koncepcji co pani przedstawiła i też osoby, która to się pojawiła razem ze mną na te nagrania, czyli mieszkańca Białowieży i urzędnik pracownika urzędu gminy Białowieży na niestety to osoba nie została wpuszczona, bo rozumiem, że ta ta zmiana okrętami wcześnie mówiła właśnie wynikała z tej koncepcji audycji szkoda żałuje, bo wydaje mi się, że to po pierwsze, by urozmaicić audycje byłby to kolejny głos, który by to na pewno coś wniósł, ale no rzeczywiście tak się nie stało, więc tak to jest jak widzę krótko mówiąc krótko mówiąc wracając do tej drogi chodzi o to, że tak jest to droga Leśna udostępniona kilkanaście lat temu do ruchu publicznego jedyna taka droga w Puszczy Białowieskiej łącząca prawie bezpośrednio miejscowość była wieża z miejscowością Narewka, a na pewno te osady, które są na północ od Białowieży czy litery miski budy Pogorzelce na zasadzie te 3 osady bezpośrednio do tych nerki mogą dojechać oczywiście korzystają z niej mieszkańcy zarówno w Białowieży Narewki korzystają też służby, które tam pracują i Chin no i w związku z tym, że był bardzo duże bardzo duże nasilenie ruchu ma może niektóre bardzo duże co po prostu ta droga była często użytkowana przez m. in. mieszkańców turystów oczywiście też teksty w większości nie zwiększono użytkowania, dlatego że coś wytrąci turystów z drewna czy inne miejscowej ludności nie darzą go do tego co godzinę nie najechał na m. in . tak sami wiemy, że jest nas coraz więcej wszędzie docieramy jesteśmy w zasadzie poznajemy świat i Puszczę Białowieską, więc również korzystamy z tej drogi to powodowało, że ta droga z czasem była po prostu rozjechane jak to się mówić co ty te koleiny doły dziś muldy zniszczenia były po prostu utrudniały ruch po tej drodze trzeba było co chwilę tam przyjeżdżać doraźnie własnym własnym sumptem jakoś tam ją wyrównywać nawozić jakiegoś żwiru materiałów o to, żeby w danym miejscu to droga była przejezdna, czyli rozumiem, że droga to miał charakter gruntowej tak oczywiście to ma droga Leśna gruntowa, ale w związku z tym no, jakby nie takim nie nie ustabilizowanie tak to teraz wypowiadam była po prostu albo po prostu niszczona skutecznie niszczona, a jest się może odnieść cofnąć do tego co pan powiedział, zarzucając mi, że przyjechała osoba przedstawiciel mieszkańców i nie została wpuszczona do awansu z grupy wiara WTO całe zadanie czeka teraz na dole, ale tak jest panie czeka na dole na pana, a Cygana tego na pana najbardziej z tego nagrań proszę na koniec tego nagrania z nowymi oczywiście nakaz nagrania Otóż wczoraj wyraźnie, a przekazałam, że koncepcja moja tej audycji od końca lipca wygląda w sposób następujący chciałabym, by wzięli w niej udział przedstawiciele elit decyzyjnych i ci, którzy podejmują decyzje o modernizacji drogi, czyli zwróciłam się do ministerstwa Ministerstwa Środowiska ministerstwo skierowało mnie do Dyrekcji lasów państwowych generalnej Dyrekcji i ta następnie dalej i przekazałam, iż wizyta audycję w ten sposób, że studia będą 2 osoby reprezentujące przeciwników drogi upraszczając i 2 osoby reprezentujące drugą stronę reprezentujące owe i instytucje w, a oprócz tego połączymy się telefonicznie z 1 osobą, która uważa, że druga jest potrzebna innym osobom, które należy droga niepotrzebna przyjęte powiedziałam widziałam tu przedstawicieli lasów przedstawicieli naukowców i przestał się dzielić samorządów w Polsce tam zabrakło mieszkańców w postaci tak ciekawa koncepcja tej audycji jak pan widzi studio nie ma 678 telefonów tak, by się pomieścili w Malezji Robert Och, a może aż wstyd i w związku z tym bardzo pana proszę teraz może ja to wytłumaczy jeszcze już tylko dokończ 1 zdaniem pan powstałymi przed faktem dokonanym przyjeżdżający osobom, które nie jest przedstawicielem samorządu nie reprezentuje instytucji lasów państwowych nie jest naukowcem tej materii nie jest leśnikiem, ale jest pracownikiem urzędu gminy Radzanów z urzędu gminy nie spełnia warunków, które nakreśliła wyraźnie, wysyłając maila, widząc tę audycję w ten ani inny sposób w związku z tym wystawienie przed faktem dokonanym użył pan słowa eleganckie też uważam za nieeleganckie w tej mierze, ale to stawiam kropkę nad wydaje się, że naszym słuchaczom to już wystarczy czy kwestii drogi na Łyskowskiego teren w Tarnowie w ich Radosław Ślusarczyk chciałbym zwrócić im uwagę na dna jeśli chodzi o drogę Markowską co to za droga i dlaczego u nas tak bardzo ważną z punktu widzenia ochrony przyrody Puszczy Białowieskiej 1 zdaniem tylko się odniosę to sprawa drogi Nałkowskiej naprawdę mega ważna z naszego punktu widzenia i oparła się o ministerstwo my o tym, dobrze wiemy o sądy na poziomie lokalnym na poziomie wojewódzkim i komisja Europejska rozmawiamy o nieproszonym gościu, który miał być w audycji lub nie miał być w audycji więcej niż założone Kolegium odwoławcze jeszcze samorządowe Kolegium odwoławcze nad murem on z o sądach na poziomie lokalnym, więc ja bym się stopnia na merytorycznej wraca zatem retoryki w jedno zdanie drogę Roszkowska jest to droga, która przebiega w samym ja nazywam to serce Puszczy Białowieskiej, czyli samym centrum przy 30 i w pobliżu parku Narodowego i jest naprawdę jest w terenie mega ceny tak przyrodniczych i kwestia tej drogi, która została mu publikuje udostępniona do munduru przez publicznego przez lasy państwowe to jest wewnętrzna droga Leśna lasy państwowe z niewiadomych przyczyn zadanie to do końca nie jest jasne, dlaczego postanowił wyremontować, przeznaczając na to kwotę w postaci 12  000 000 zlote proszę poprawić ani trochę mniej, ale do powiedzmy, że nie 12 lat od 1111  000 000 zloty z funduszu leśnego agencja uważam, że ARM sponsorem drogi Narew kolskiej, która w mojej ocenie ma bardzo znaczący negatywny wpływ będzie miał na przyrodę zresztą spróbuje po nim uzasadnić będzie rzeczą jest Polska przyrody, a także lasy państwowe funduszu leśnego, a nie grają na giełdzie, więc mają pieniądze z przyrody z zysków chociażby z wycinki Puszczy Białowieskiej, gdzie się dowiedziałem się w mediach rysy nielegalnej wycinki Puszczy Białowieskiej miały 26  000 000, więc 1211  000 000 jak pan nie rozumiem nie rozumiem 26  000 000 gros wycinki puszczają w Beskidach dba o dofinansowanie nadleśnictw rozciągało się nie znam takie kwoty nie widziałem dobrze zostawmy to dla nas tak to jest istotne nie jest również one około 20  000 000 zł 3 nadleśnictwa otrzymały 2017 roku na wieczornym mówią o zyskach ze sprzedaży nielegalnie wyciętych drzewostanów Puszczy i wcale nie było oczywiście żadnego nielegalnego wycinania drzew Puszczy jak bardzo panu wprost, że nie możemy godzić socjalizm może pełnić będą nieważne różnica zdań po raz w Raciborzu nasz program będzie system Android naszemu rywalowi, więc wracając do drogi Nalaskowski ale dlaczego ta droga jest bardzo cenna i ważna to znaczy tak z punktu widzenia Przyrodniczego wątek powiedziałem przebiega co centrum po szczeblach i serem czy tam uczono przebiega przez rezerwat przyrody ona graniczy z rezerwatem przyrody las flag oraz na dużą część wezwie ich ana nim biegnie po granicy Białowieskiego parku Narodowego prowadzi do bardzo istotnej atrakcji turystycznej, jakim jest kosmos, bo stamtąd się skręca tylko z tego mostu jest naprawdę ważne i pan powiedział 1 istotną rzecz strony nie sposób się zgodzić, że państwo modernizuje się tą droga z uwagi na fakt, że ruch turystyczny i lokalnych tam jest dobrze czytając drugą połowę ruch kołowy w czytając dokumenty tak i odpowiedź Polski do komisji Europejskiej, która została opublikowana przez media MRI wynika, że pojazdy, które tam się teraz poruszać 36 pojazdów na dobę, a po modernizacji będzie 41 Piast na dobre uważam to za sytuację skrajnie nieprawdziwą akta te wyliczenia zrobił Ministerstwo Środowiska i takie dokumenty, ale nieprawdziwą, dlaczego tańczenia czy jest tam ruch uliczny, ale 41 pojazdów na dobę w modernizacji kraju, ale zgódźmy się w Hampshire z powrotem niezbędne dla dorosłych, że Zabrze 31 pojazdów na drogach, które figurują ananasa ogórka realizują oficera wrócił pan jak dodaje, że od pewnego razu megaherce tak, że rząd tak jakby to nie jest spójne z tym co pan mówił, że tam jest bardzo duże nasilenie ruchu, bo jeżeli po i nasilenie ruchu drogowego kołowego miały być duża kwota 30 lat należą do jezdni ale zanim na czym to należy decyzja należy do końca, ale żeśmy te fakty dla ruchu drogowego nie jest ona wykonywana będzie wnętrze, aby się dobrze, bo mamy domy sytuacja bardzo niejasną, a więc tak mamy finansowanie przez lasów państwowych w wewnętrznej drogi lasów państwowych, która będzie w tym momencie jest asfaltowa to po pierwsze po drugie mamy od raportu ocena oddziaływania środowisko, które jako strona społeczna w oparciu o naukowe opinie zarzucamy totalny brak obiektywizmu przekłamania, a i tzw. brak straty oceny wpływu tej inwestycji na drogach, bo jeżeli w Białowieży odwiedza około 166160  000 osób w skali roku i ta droga prowadzi do atrakcji turystycznej to te 36140 naprawdę na dobę jest po prostu fikcja, ale moim zdaniem znaczy, że w Elanie to, że dla niego dużo tak dużo więcej ale, żeby wiedzieć i jest realnie ocenić wpływ tej drogi na przyrodę to musimy zbadać ile faktycznie tych pojazdów jest, bo od drogi dzieli się, a jeżeli chodzi o ich bariera nowości oddziaływanie śmiertelność dróg i znaczące negatywne oddziaływanie w zależności od natężenia ruchu, więc nie mając tego parametru nie możemy stwierdzić, że ta droga jest bezpieczna i stąd uważamy, że ta ocena, która została przeprowadzona i ta decyzja środowiskowa, która została wydana jest wydana z naruszeniem prawa i dlatego skierowaliśmy sprawę do do sądów administracyjnych i skierować sprawę do komisji Europejskiej, która zażąda wstrzymania poprosiła o wyjaśnienie stron Polski a zanim została podjęta decyzja, ale zwyczajnie tylko tak dokończy nazwy teraz mogę zadać pytanie bardzo źle są regiony tak zadecydował o tym, że droga będzie modernizowana prawda z powodów, o których pan powiedział, że zwiększony ruch czy były przeprowadzone takie analizy tak liczenia, bo to można robić badanie stanu, jaki jest w danym momencie, jaki jest drugi prezydent sta ruchu czy brak ruchu kołowego ruch Euler Hermes to elementy niż rok oraz tego nie robią, bo już znane są też jak na awans na uznanie natomiast jak pan wspominał były jakieś badania nie, ale 36, lecz 1 wymiar tego zmyć z pań, żeby z powodu 45 samochodów więcej na dobę na rok jasne, że to było śmieszne tak czynna jest jakiś ruch, ale zwróćcie państwo uwagę jesteśmy Donovan, ale proszę poczekać zwróćcie państwo uwagę na to, że ta droga, że ten ruch dotyczył PPL z drogi w złym stanie, ale takich dni, ale i tak, a jeżeli masz takiej, przez które pewnie mieszkańcy chcieli się poruszać, więc taki jest takie natężenie ruchu trzeba by zbadać teraz, kiedy ta droga już jest bezpieczna dobra do podróżowania para brawo to jest 1 z naszych zarzutów do nieprawidłowej oceny oddziaływania tego od tej branży, ale strony ocena oddziaływania na środowisko nie zrobiły lasy państwowe, a to nie to jakby Rosjanie mówią, że lasy państwowe są podmiotem, który jest temu winny jak mówią, że ocena oddziaływania na środowisko jest zrobiona wadliwie, ale nie wnikając w to kto był podmiotem wykonującym i nie wyda nie wnikając w to, o czym dziś uważa wójtowie wydali decyzje środowiskowe w oparciu o tą ogólną ocenę raport, dlaczego jest wadliwa, dlatego że zupełnie nieuchwytny nie uwzględnia czegoś co w ruchu drogowym jest w tej chwili obligatoryjne, czyli analizy sieciowa ruchowe mianowicie, jeżeli jest to droga, która będzie prowadzić znacząco większej ilości pojazdów atut, a to właśnie pan powiedział, że duże, że do tego dążymy, żeby dążymy do poprawienia bezpieczeństwa poruszania się po tej trasy dla siebie zabezpieczeń każda droga, która jest dobrej jakości każda poprawa jakości drogi przepustowości drogi generuje ruch kołowy, czyli o, którym każdy drogowiec daje chamy, którzy na drążku do zjedliśmy zęby wiemy o tym, również w związku z tym, ale dla tej drogi leśnej i niezależnie od tego co można znaleźć naczyń, ale droga Leśna na drużynę kategorie to oczywiście to jest droga zakładowa to dojrzała w lesie, ale droga publiczna ogólny jest wyjątkowo odnowiono także dostęp do inwestowania niż pierwsze 23 hale, ale nic nie bawmy się etykietkami idą po to, po to ona, ale o poglądzie, ale przepraszam czy chce pan będzie źle, że drogę zakładową z 11  000 000 hl poprawia, ale tak ma pan taki KRS jak na stadionach wtopiona w rok zakładał droga ma kilkanaście kilometrów długości i mam nadzieję, że będą wdrażane chociażby z tego wynika koszt tych analiz, ale ich charakter tych miejsc jak Arek to zmarnować dzieła znajdują się w dawnych zakładach nienawidzę to 1 z alergią jazda drogami w ten sposób remontowana wymaga takich nakładów na dobrze, ale maraton drogę tyle trzeba ponieść to droga ani się nie poszerza ani się nie wymierza się nie znosi to nasz wymiar ziarna te same się, że trener Elany poszerza, dlatego że decyzji środowiskowej przepraszam jeszcze trzymam faktów, dlatego że te fakty zostały zostały przez pracownię na rzecz wszystkich istot przedstawione organom państwa w drodze kontroli decyzji środowiskowej krążą różne fakty przepraszam, ale rozmnażać, choć projekt dość drogi aż do projektu drogi wyraźnie wynoszą one organizm będzie poszerzona to był rewanż miał ten sam wymiar roszczeń na wykończenie albo mamy taką mamę drogach typu LO tak klasy Elf, czyli 5 m plus i 07 do 1 m pobocza, czyli mamy 7 m długości jeśli pan mówi mi teraz, że projekt budowlany jest inny niż do fryzjera to nie projekt drogowy jest inny niż decyzja środowiskowa toi to dochodzi do Boga samowoli budowlanej, dlatego że w Polskim systemie prawnym decyzja pozwolenia na budowę musi wynikać z decyzji środowiskowej i nie można sobie samowolnie, ale molo Widawa modyfikować, chyba że państwo macie projekt zastępczy, o którym ja nie wiem, ale znam chyba wszystkie dokumenty na ten temat, więc sytuacja wygląda zupełnie już dla mnie irracjonalny i odniósł się tylko jeszcze 1 rzecz do bezpieczeństwa Szanowni państwo ja dotarłem do badań które, jeżeli chodzi państwo chcecie to 30 km / h dla tej drogi przy bardzo gładkim asfalcie, które tam będzie raz albo rzetelnie skalkulować ile lat olejne obrazy cholerą w stolicy uważam, że narażamy się rozładować zwala się tak wyraźne Ali Chamenei leży na trasie będzie czasem bardzo możemy, więc jest asfalt w PRA SO w Lublinie nie asfaltu, bo pan, mówi że decyzja środowiskowa, gdy pan Radosław Ślusarczyk powiedział, że szerokość jezdni była 5 m szerokość poboczy 2 × między drużyny to one być, że to niekoniecznie droga tak być wykonana, czyli rozumiem, że to wynika, że jak te dane są co znaczy, że ta droga będzie Wałęsa tak realnie w nas czegoś co jest dozwolone decyzja o 7 jedno oraz na środowisko, który jak brzmi pytanie, bo Babik chodzi o to, bo boi, lecz trzeba oszczędzać i 5 Aneta jest zwracany towar dla każdego będzie oczywiście tak też jest w projekcie drogi, czyli 7 m, czyli pan woli, ale z pobocza nie było robocza zwróćcie panowie uwagę, że zaraz uwierzył, że tak, że szerokość, że tak powiem Korony drogi czy nawierzchni jest właśnie 5 m, a każda droga każda droga musi mieć pobocza, czyli rozlaniu się mamy zinwentaryzowane 140 drze w wycięto pod pas drogowy mamy z nim w tych sondażach ma drzewo nie zostało wycięte przy modernizacji tej drogi i 3, bo w stosach zresztą jak chronienie żadnego 140 po pas drogowy, czyli po zajętości terenu nieodwracalną zajętości terenu jak to powiedzieć i pani zapytała redaktor na początku, jaki ma wpływ i dlaczego się tym zajmujemy, bo ta droga ma nieodwracalne skutki dla przyrody jak Puszcza Białowieska, jeżeli była wycinana i zostawimy jej naturalną sukcesji do naturalnej sukcesji tonaż odrodzi, ale za asfaltowa na to druga tak nie jest utwardzona ona będzie generowała strat, ale wpływ negatywny na przyrodę Puszczy Białowieskiej jedno tysięcy zlote i ta droga była tam zawsze dobrze, a liczba ta nowa droga jest szersza od tej starej czy nie nowa droga ma mieć 5 podkreślam jeszcze raz się rola jest w tych samych wymiarach, których była przed modernizacją miesięcznie będzie woził żonę ja siedziałem razem z poboczami proszę dać się tak jak poboczami czy będzie miała 7 m i będzie miała aż tak będzie miał 7 m, a innym wątku po prostu ogrywa będzie tor pod będzie to droga poszerzona w stopniu, który uważa pan za nie znasz równie znaczące zadłużenie będzie poszerzona, żeby miała załoga pozostanie ten sam wymiar ten zmodernizowana droga będzie na te same wymiary, który miał przed sądem za sprzeczne informacje z decyzji wynika z raportu, ale my natomiast wracając do oddziaływania tej drogi to to co nas szalenie w tym w tym projekcie niepokoi to torze będzie to droga jak już pół usiłowałam powiedzieć wcześniej od droga od wybitnie poprawionych parametrach tam na wieś ta przy drogach generująca coś, o co nam chodziło jak się zgodziliśmy żeby, żeby przepustowość tej drogi była większa, że bezpieczeństwo ruchu było większe, że my mamy o nich zieloną falą ustawą drogi tylko bezpieczeństwo osób, które będą się po przemykają po tych prac to ja to ja powiem to po raz drugi, że każda droga o poprawionej jakości poprawiony przepustu przepustowości generuje większy ruch kołowy większy ruch drogowy, bo to tak jak i istniała na tym się do niego nowe i teraz problem z oddziaływaniem dróg polega potencjalnie generuje na to, że w praktyce, a nie od wnętrz wskażmy Ania nieomal w przypadku i teraz problem z odzieżą z raportem oddziaływania tych dla tej inwestycji polega na tym, że w raporcie w ogóle nie uwzględniono faktu, że ta droga będzie generować większy ruch, jakie jak i jaką będzie z tym mianowany, ponieważ spod dużego palca, a w połowie linijki powiedziano, że ten rok będzie większy o 50 % przy czym ta liczba została wzięta zupełnie sufitu bez analiz sieciową ruchowych, które jak powiedziałam są konieczne, ponieważ ta droga zaczyna się wpisywać w sieć drogową wokół Puszczy Białowieskiej, ale i, ale jeszcze będzie, zwłaszcza że Ziobro, ale ich droga Leśna ale, zaczynając od, ale to droga Leśna, a 3, a to nie zmienia faktu ta bierze udziału w tą drogą ludzie z Narewki do pół do Białowieży albo jak rak zastał do Hajnówki będą jeździć tylko te remisy czy dobór czy będzie to droga służąca temu, żeby ludzie nie jeździli niezależnie od etykiety ruch będzie większy ruch będzie w tym samym dla przyrody daleko bardziej negatywny, ponieważ droga oddziałuje nie przez to, że jest kładziona z użyciem asfaltu, który się nazywa milionerem, a znaczna część albo mineralna muzealnymi oraz kreowany incydent z bardzo też nie tak przy drogach nawet zlała się załatwić dla mas i PiS wzywa, żeby była budowana z klatek z modrzewia i poprawiamy przepustowość to auto generowała byty oddziaływania, które są dla nas bardzo niepokojące, ponieważ zwiększona intensywność ruchu zwiększony hałas i zwiększona kolizyjne aż tym samym powodują bardzo niekorzystne oddziaływania na ekosystem Puszczy, który jest obszarem natura 2000 i dachem i w tym kontekście należało ocenić oddziaływanie zwiększonego natężenia ruchu drogowego na oko na integralność obszaru natura 2000 ZL drogę, czego nie uczyniono tak tylko, że raport jest po prostu wadliwe tak zupełnie ignoruje ignoruje ten fakt, a jako taki ich rodak kończy tylko w każdą kropkę nad i znacząco oddziaływania na integralność obszaru natura 2000 powodują, że inwestycja nie powinna być realizowana ta erotyka, że ta droga tam istniała już od kilkudziesięciu lat, ale jest ona też euro to jest tylko poprawa i parlament, ale jeżeli ma on jest nagrodzony na wynajem budowane Legionovia Legionowo lada zadanie realizowane jest tylko nawierzchnia oraz nocnych rozrywek cały rok również, że po zmodernizowanej drodze będzie jeździło o 50 % samochodów więcej tak jak powiedział pan Krzysztof Gradecki zagrać ja mogę się o to samo państwo zapytać czy wobec czego zapragną dla tarczy czy po liczy czy po tej drodze wynaleziona w raporcie, o którym pan mówi Bartosz tak zreformować znalezienie nieznane nienazwane dotąd grała równo z logo robione są brudne okna stanowią, że nie wykonano Mennicy Państwowej jest chyba pan z nas zgadza się pan jeśli go nie wykonał lasy państwowe to nas zrobił na wasze zamówienia no tak, ale to nie wykazały golasy PL na razie Kornelia i wynaleziono lasy państwowe są inwestorem jak też państwo to trochę tak, jakbyśmy deweloper powiedział, że zleci w ramach oceny oddziaływania na środę należą postawił dom na jeziorze i nie wie co było z tym raportem Szanowni państwo zaczyna to być absurdalne ja nie wiem czy mniej płacić za ten raport oddziaływania na środowisko po prostu został wykonany także inni po prostu na czas, ale nam nowe filmy, ale nie sądzę, żeby było za to opłacany jak my chcemy nadal monotonii, ale ja znam raport robiony zasiano zamiast aktywnie, analizując zatem pytanie dobrze nie będąc, w czym po tej drodze zmodernizowany będzie ono będzie jeździło więcej samochodów pan sam powiedział, że tak w PZL 20 minut wcześniej będzie jeździło więcej będzie lepsza droga, a to chyba wszyscy się z tym zgadzam, a GOG pani jest zaś dochody i chce dobrać niósł syna, bo chce usługę usłyszy zmianę, jaka nastąpi, ponieważ pan ciągle mówi, ale to ciągle ta droga była i t d. niemniej następuje istotna zmiana czy samochody będą jeździły szybciej nie wiem o 1 z no nie wiem, bo po prostu się pan Golema wynaleziono lody nie będą jeździły szybciej, ale ich mieszanki bitumicznej mnie też w materiale, który ich zażalenia na tę znajomość z miasta generalnemu syna, ale sami państwo wiecie, że w projekcie modernizacji tej drogi jest wskazana wartość do poruszania się po tej drodze 30 km / h, a dalej, a więc oddzielić go Andrzej w ramach dni, a więc jest on wydzielany jest jednak postawić na dywanik to wszystko zależy tzw. zdrowego rozsądku niż realni czy pani wjeżdżając do lasu przyspiesza czy też może jest pani zna i lokali o VAT jest pani Niemen na drogę samochodem nie chodzi mi o Zachodzie pańscy znajomi z dodatkowej należy zdaniem rodzajom niedrogą szansę rozlać, żeby wygrać, ale cóż ma się ona będzie nawet powiedzieć, bo zaraz, by wrócimy do sprawy najlepsza droga z nożem na dary z moich marzeń do twardych danych ten dobrze już momencik jest droga o lepszych parametrach być może takiej samej szerokości droga o lepszej nawierzchni nie ma tam dało w niemal różnych, które trzeba było zasypywać dziury i t d . i pan, mówi że pan nie wie czy ludzie będą jeździli szybciej, ale zgadza się pan z nami ze mną, że będzie więcej samochodów taka, skąd wzięły udział uważam, że będą jeździć szybciej i będzie o wiele więcej samochodów w podobny raport oddziaływania na środowisko fanów, że obie z psami do wiedzy stają się do 1 rzeczy odnieśli odnieść się do badań, które są i są robione badania w 2 aspektach przekraczania prędkości przez Polaków oraz jeżdżenie jeżdżenia po drogach tego typu, czyli drogach leśnych poza obszarem zabudowanym i z tych wyników badań, które to sądy zrobione na zlecenie policji w 2015 roku były takie robione była próba około 1900 samochodów i wyniki są takie jak dokładnie ich nie przytoczę, ale oko popie około 69 to do 70 % osób przekracza prędkość notorycznie i ciemni i tendencja jest taka, że ciemniejszy znak ograniczenia, czyli tam mamy 3340 na godzinę w tym z i więcej o około 1 proc największe, więc my ocala od, pytając drogowców i Osia, szacując analizę prędkości na tej drodze tak oszacowaliśmy, że będzie przez zbliżona do prędkości na drodze Hajnówka Białowieża, gdzie znaki są 80 km / h, a tylko na zakrętach 60 km / h, więc mamy podniesiony parametry użytkowe drogi ewidentnie i jej statystyki, więc nie będzie się różnią, więc mówienie o zdrowym rozsądku, a co gorsza nie, analizując tego w ocenie oddziaływania na środowisko, gdzie każdy człowiek jest stanie to szybko wybudować i dojść do takich statystyk policji jeśli chodzi o przekraczanie prędkości analizy może, więc mówienie o wadliwości raportów powtórzy, a co jest gorsze, bo to my było mówione, że to wróg jest potrzebna dla turystów z lokalnych społeczności świetnie tylko ja sobie nie wyobrażam te są naprawdę Kuriera jadącego z paczką na skróty i rowerzysty z małym dzieckiem jadący po tej drodze, bo co gorsza to jestem przekonany, że lasy państwowe są złej sytuacji i żyje, bo zarządca drogi odpowiada za wypadki komunikacyjne i jeżeli komuś coś stanie to całe odium odszkodowania będzie nas państwo nasz członek zarządu jest specjalistą biegłem przeproszony przez sąd w wypadkach komunikacyjnych i znamy wypadki komunikacyjne, jakie są drastyczne tak i jakie są żądania ludzi o odszkodowanie, więc mówienie o tym, że to będzie bezpieczna droga nie mają żadnych zabezpieczeń to tej drogi radnych minimalizacji tylko dla przyrody, ale też dla człowieka wniosek była kwestia progów zwalniających to Polska w Ostii odpowiedzi napisała, że takie progi zwalniające są niebezpieczne dla rowerzystów śmiesznie na razie jak zaskarbić sobie Polska strona Polska w odpowiedzi do komisji Europejskiej ja może postawić w tym momencie tutaj kropkę i jej, ponieważ 1 z argumentów Mn, dla których ta druga zmodernizowana jest też Wola mieszkańców Eldo połączymy się z panem Mikołajem bawi cię wójtem gminy Narewka jeszcze raz pana przywitam dzień dobry dzień dobry inny jak wygląda ta kwestia zmiany drogi dla ludzi, którzy tam mieszkają pan reprezentuje tych, którzy mieszkają w gminie Narewka nie tylko oni korzystają z tej drogi jak pan to widzi czy ta modernizacja spowoduje, że część państw będzie się tamtędy jeździć co ona wam daje czytelny i z waszego punktu widzenia Tajwan to jest potrzebne im roli pań w 2 dni to ogromna jak ruch artyleria, która od wieku głośno po ich łączyło Jarczewskiego odbierze była droga, która je i chłód silnikiem lub przejechać z tych kilku Mogherini włoskiej, a w UB roku prawo i czuły się nie zmieni oprócz tego rządu to poza modernizować, gdybyś miał zmienić od rocznego budowana będzie chodzi o normalnej nawierzchni lub nie będzie dziur i wydziałach i nie będzie dodatkowego uchwalania paliwa, który w, jakiej nawierzchni jak hotel drogą, która jest elementem ich praw i rowerowej Gryf RO -li ich czułych długie korki jechał drogą, którą włączyły jak mówi lub innych olejek pod drogą, która nie jest, a była wykorzystywana przez wiernych głucho, a jej nie Białowieża, który na lewo, bo potrafi dbać o portfel i droga, którą spółka koleje LIGO, który rusza do mieszkańców, a ich posłuchał łatwiejszych do kolizji ujęli przejechać doścignął spra w wielkich imprezach po i Białowieża czy oni teraz nieco mniej dzieli tę drogę, bo pan, mówi że pozwoli przejechać rowerkiem drogi zabiegał o wielu wielu lat w i ja właśnie była wykorzystywana w Orłach mu emituje hałas było większe zapylenie było większe spalanie paliwa albo zwiększenie udziału środków i gazu okręty mogły działać, bo tylko koszulki i plaża nurkowanie w Tychach i na pewno po co właściwie poprawi, a nie pogorszy, a drużyn powiedział w kontekst podkreśla powtórzy ta droga zmodernizowano dla środowiska albo większy hałas teraz jestem przed modernizacją było więcej z pań tak dalej MSW w ujmowaniu w kolejnym elementem jest on mieć wolne od innych pokrewnych albo bankructwo i umów o dużym powiedzieć czy zwiększy się ruch na tej drodze, by w bankach mówi różami nie do końca jasno roli pani redaktor dzisiaj trudno o brak poboczy homilię, której możemy mówić, że chyli się wiele, bo jest dużo, bo HDI bardzo obowiązywały ich, której uchwał przyjęto w projekcie, a więc oparte właśnie zwiększeń i wielki piątek w godzinach od swoich, bo nowy rok teoretycznie powinno, bo tutaj panowie mają pytania do pana dobrze najlepiej będzie Jerzy Miller tak samo w Mroczy Przemek Krajewski mam pytanie, bo mówi pan, że nie wiadomo czy ruch się zwiększy no przecież w raporcie środowiskowym dla tej drogi jest tak samo jezioro przez większy problem i o ile jestem również napisane, że zwiększy się emisja spalin odpowiednio do tego ruchu, że zwiększy hałas, więc jak będzie nie wiem czy czy pan czytał ten raport Anny myślę, że tak rozumiana jako bilon wydawaliśmy decyzję środowiskową decyzję, która o kilka małych i osoby uzgodnienie i opinie i nic o filmowej ja mogę powiedzieć polskie normy prawne oraz nie został naruszony chodzili chełpi się powoli próbuje je konserwować i próbować je obchodzić, niemniej nie religia, a ja nie chcę być, rosnąc o normach tych tylko 1 wydaje mi się, że na tyle ile pamiętam raport to po prostu w raporcie z tekstem co dokładnie odwrotnego niż pan powiedział w 2 fortu o życie, które będzie w takich sprawach, bo trudno ich zweryfikować i drugich chodzi o biuro to będzie na pewno trochę o o Michał proch, ale oto od tego panie wójcie są raporty oddziaływania na środowisko, żeby właśnie tego typu prognozy wykonywać przypadły w Daniłowicz w obrębie ról i grozili jej pełny raport wartości zostały zaakceptowane powiatu w turniejach, bo w szkodliwe nie jest, bo w negatywie oddziałując na remont i o tym czy tez była tylko pewna sprzeczność trwałość ich wartości zostały zaakceptowane przez pana jako nieszkodliwe zgłaszają przyznaje, że nikt żadnej sprzeczności w rolę i tak, ale i robiliśmy po otwarciu po filmie ich uzgodnienia, które wymagało od norm natomiast tego nie rozumiem rozumiem rozumiem decyzję jako naukowiec wie, że ja mam robić zupełnie odrębne magazyny gazowe zamienić się pan sam grafikiem pan powiedział, że nie widzi pan sprzeczności pan powiedział, że po modernizacji drogi będzie mniejszy hałas i mieć mniejsze wydzielanie spalin w raporcie oddziaływania na środowisko jest napisane coś odwrotnego, a nie ta wizyta mówił o tym, że nie zmodernizowana droga wdzierała znaczy powodowała, że był większy hałas 1 zmodernizowana droga powodowała, że był większy hałas było większe niż raz wolniejsze, a w raporcie działania są dokładnie odwrotnego, że teraz będzie większe spaliny to pokaż mi ten raport, ale one od 2 Łukasz Metheny rano po kwadransie gry trenera nurt tutaj na tym błędy zarówno rozmawiała Dorota Panek Wojciech Seidel OC element systemu opisane w PRL mogło to jego pokaże za 25 minut musiał zdjąć słuchawki podejść do komputera tak np. właśnie oni został już zapowiedziała na środowisko mamy sukces pani Maria nocami Kruczka, bo w rozumieniu Ślusarczyk Radosław panie Szanowny panie Nicieja chciałem się zapytać bo, w jakich dokumentach strategicznych droga na Laskowska została wpisana oboje szukają dokumentów, żeby można było znaleźć zabiegi państwa do modernizacji tej drogi czy zwiększenia przepustowości tej drogi i takich nie znalazłem pan powiedział, że od wielu lat za biegacze o o modernizację tej drogi to, o czym mógł pan wskazać jakiś dokument strategiczny czy planistyczny, w którym byśmy znaleźli informację na ten temat dokument chemia tak od września 2 zlotych i tryb oraz kultury i Narewka w o studia uwarunkowań globalnych oczywiście nie jest to droga o publiczny Włoch to jest droga Leśna istnieje powolną i w perłowym lub publicznego, bo to nie tylko droga, która jest w bolońskiej i z nich trafiła w pechowych likier z Oleśnicy, który najpierw samorządy gminy Narewka i Białowieża Grunwald, bo chce schować głęboko i fałdów humory po udostępnieniu dla Eli, który survival owej w tej drogi jej tutaj o remoncie nową w pełni zrozumiały, gdyby mieszkańcy, dlaczego kontaktuje się i dlaczego w ogóle się pojawiło w kolejnym działaniem takiej ulgi w usługach oddzielić mieszkańców o ich odpuściło i mieszkańców, którzy od wieku tych 2 innych swojej mieszkańców z ich leśników, którzy opuszczą chronili, ale dzisiaj i traktuje się właśnie Leśnika mieli mieszkańcy opuścili w kilku programach to był biznes to był głos wójta gminy Narewka pana Mikołaja Kotowicza, a teraz połączyliśmy się z panem Krzysztofem Smithem naukowcem pracownikiem Instytutu biologii ssaków Polskiej Akademii Nauk w biało wieży z punktu widzenia miejscach, które pan zajmuje pan zajmuje się ssakami, a w Puszczy Białowieskiej proszę powiedzieć, jaki będzie wpływ Pomorze będzie znikomy może będzie praktycznie do pominięcia w tym momencie, gdy droga na przyrodę w z punktu widzenia mówimy tutaj właśnie o zwierzętach potem się teraz od teraz pana pytam w momencie, gdy droga przybierze trochę inną postać, czyli będzie zmodernizowana będzie ponoszeniem jeździło łatwiej im prawdopodobnie będzie dużo prawdy, więc można powiedzieć więcej samochodów będzie jeździło będą pewnie szybciej jeździły tak on w rutynę dyskutowaliśmy na ten temat, ale ja jednak pozwolę sobie właśnie obstawać wydaje się przy tym zdroworozsądkowym wniosku tsunami Nowak na pewno mogę potwierdzić naszą grę tak logiczne, że samochody będą szybciej będzie więcej niż ta droga będzie w Gorlicach ksiądz prałat UAM odróżniał a jaki może być traktuje o wpły w na zwierzęta może być różna, bo będą przede wszystkim pełnić będzie, jakby im większa Global prawdopodobieństwo pragnień, jakie samochody w rękę, bo będzie więcej do domu opieki wzrośnie liczba wypadków i widziałem wielu druga sprawa in droga jako taka będzie prawdopodobnie oddziaływać jako bariera w po remisie 2 nie będzie jakaś bardzo silna bariera nieprzekraczalna dla zwierząt, niemniej jednak wszelkiego rodzaju konstrukcje stworzone przez człowieka to wiadomo badania różnych państ w stanowią w świecie zwierząt też pewnego rodzaju takich zauważalne elementy wobec, których te zwierzęta i powrót do jakich poczucie rzeczywistości jako ich jakość, jakiej obronie trofeum np. w obliczu wodą takich barier dla terytorium UE o obliczach bardzo często terytoria różnych zwierząt opierają się w pewnym sensie od drogi, czyli w momencie ich pojawiać się droga, która ma jakąś tam no i kilka nagród, jaką intensywnością, a tego ruchu poparcia Bielenda mając w pobliżu nogę od wczoraj osiedlowych dopasowywać do drogi ukształtują swoje terytorium ich np. radni przechodzą na drugą stronę, ale ono, niemniej jednak ich biegiem czasu, kiedy ta droga będzie, jakby trochę bardziej kochani jury użytkowana być one będą kolejne jakiejś inicjatywy, które z ileś tam lat w związku z góry od drogi będą powodować fanom Legii takich jakich oni hotele, ale takich konstrukcjach, które będą powód coraz bardziej ingerować w Elblągu i klub miał albo dłuższym czasie może się okazać, że np. tych mniej zwierząt, bo od, czego może je od Rogali jest ruch to powodowało, że jest ogólnie mniej osobników wyrobu lub czajnik wypadła na ponad rok już nie zmieściło no bo droga jednak obecnie mówić, ale mój honor albo tydzień lutego tego rodzaju odpowiedzieli chodzi o podziałach w populacji, a 2 różne części z ludźmi z Teofilowa zwierzaki, które mogą mogą wpływać na przemyśle oraz witamin na czym jak dodał jeszcze że, żeby hałas jest jest jak dobrze zbadanym czynnikiem, który odpycha czy tasaki czy ptaki od drogi wiemy z metaanalizy, czyli z analiz, które analizują wyniki wielu innych badań jednostkowych prawda, że takie odpychający działanie drogi rozciąga się w przypadku ptaków na LSD to był chyba 2 km odtwarzam z pamięci prawna i na pewno o zgodzimy się, że w przypadku ssaków również tego typu odpychające działania, a drogi ruchu drogowego związane z hałasem i zboczami wizualnymi novy występują i należy je kwalifikować i brać pod uwagę ile rozważać czy na obszarach natura 2000 one powinny mieć miejsce już bardzo serdecznie panu dziękuję za te kilka słów to był pan dr Krzysztof Szmidt pracownik Instytutu biologii ssaków Polskiej Akademii Nauk w biało wieży dziękuję bardzo panowie mówicie o przyrodzie wójt mówił o potrzebach ludzi pan mówi o potrzebach ludzi turystów ten leżący kwestia kwestia wartości co jest dla nas ważny tam istotną rolę gra to co nie jest taki sobie las prawda tylko, że co tam jest natura 2001 też zerwać, bo to ważny moment, by te 2 rzeczy tu ścierają no bo zdobyli, ale my chcemy szybciej przejechać chcemy wygodnie przelać i t d. panowie mówicie no ale tutaj przyroda ucierpi znaczeniowa czym się ludzie jesteśmy czyli, jeżeli ich, jeżeli sędzia ten wątek to warto byłoby prześledzić to co lasy państwowe znają, bo mówię tutaj o wpisaniu Puszczy Białowieskiej na światową listę dziedzictwa Przyrodniczego i tam 1 z elementów jest napisane, że te drogi, które są będą utrzymywane i modernizować im nie tam 1 dom one będą utrzymywane i nie ma tam złoża o model za moją grę trzeba jak dotąd przeczytałem w Wiśle Malince obok wymarzoną, wożąc im teraz możemy być rozwiązane w tegorocznej jestem pewien i tutaj i tutaj sobie, by to sprawdzałem i teraz strasznie ważna rzecz, że jeżeli coś utrzymujemy bieżące utrzymania nie mamy nic przeciwko lub zgodziliśmy się jako przewodnicy na pewnego rodzaju dobry kompromis dla Puszczy Białowieskiej dla turystów mieszkańców to droga ja przypomnę przez 2015 szesnastego 2 zamknięta po składnica źle drewna wyciętego z Puszczy Białowieskiej ona nie jest zamknięta od dzisiaj i to tylko w gestii lasów państwowych było odtworzenie otworzenie tej drogi lub nie i kwestia tego jako zmodernizujemy tą drogę, czyli jak ją będziemy utrzymywać i lasy państwowe poszły z rana zawsze dok o krok do przodu co jest dla nas jako przyrodników nie do przyjęcia, bo jeżeli pani mówi o rozwoju turystyki i ja nie zgodzą się z taką taką dziurę w UE takim podziałem, że lokalna ludność Puszczy Białowieskiej jest zależny kami, a że jest przeciwko ekologom tak dalej także bardzo zadłużona, a jest bardzo duża część ludzi, którzy rozumieją to ja ten wątek i UNESCO był podniesiony przez właśnie lokalną społeczność Puszczy Białowieskiej i przez ludzi, którzy zajmą urząd turystyki, jeżeli mamy takie światowe i światowe dziedzictwo to szukajmy tego kompromisu, ale lasy państwowe tutaj wg mnie poszły o krok za daleko reżyserem kropkę budowlanych czy widzi, że trudno tak zdjął go bo gdyby zapominamy, że to nie jest wyłącznie problem, a ludzie są potrzeby ludzkie boiska, żeby pod potrzeby przyrody, a za tym wszystkim jeszcze stoi prawo związane regulujące jak wygląda jak ludzka gospodarkę na obszarach natura 2000 komisja Europejska nie zajmuje się tym z powodu tego, że ma jakieś nie zmaterializował na zastrzeżenia tylko, że po prostu stanowi to naruszenie reżimów ochronnych wymaganych dla obszarów natura 2000 tak jak z dokładnie z tego samego powodu, że z, jakiego zajęła się wycinką świerków, że ocena oddziaływania wykonana dla tej inwestycji była wadliwa, że po prostu, a ta inwestycja, gdyby została oceniona w sposób właściwy wykazałaby raport wykazał, że istnieje znaczące negatywne oddziaływanie na integralność obszaru, Ergo ten ta inwestycja, a tylko remont drogi poprawienie jej i standardów nie powinna być realizowana na obszarach natura 2000, bo to nie jest zwykły las nie mamy nic przeciwko tego typu inwestycjom w lasach standardowych, ale to nie jest zwykły ma też obszar natura 2000, gdzie art. 63, mówi że działania niezwiązane z potrzebami ochrony nad natura 2000 wobec których, które stanowią zagrożenie integralności obszaru, dla których są alternatywy nie powinny być realizowane jest problem praw i ja mam takie pytanie czy komisja Europejska poprosiła Polskę o wstrzymanie prac na drodze Nałkowskiej tak 2 lipca no i te prace zostały wstrzymane tak często nie zostały podjęte na nowo zostały podjęte, ale czego no bo tak jest obowiązujące prawo może nadal remont można prowadzić te prace po okresie tzw. okresu lęk lęk tak jak się ma to prośba komisji Europejskiej, by wstrzymała, by państwo, żeby Polska wstrzymała prace, a Polska nie wstrzymuje prac tam było powiedziane, że może wstrzymać pracę i przesłać wyjaśnienia, które tam gdzieś przespać oczywiście te wyjaśnienia zostały przesłane niedawno powiedziane proszę wstrzymać branże analizom spadnie Grad cena nie znajdą państwo, ale jak było tak powiedzieć, że Lotos miał nazywać wysłanie wyjaśnień oznacza możliwość rozważana była prawie nie było klauzuli o tym, że dopiero po tych wyjaśnieniach komisja Europejska powie dobrze przyjęliśmy wyjaśnienia możecie dalej kontynuować pracę tamtego Schejbal zda uznała że, wysyłając wyjaśnienia może po raz w bramce, ale znany też jest pismo kierowane z komisji Europejskiej o tym, że decyzje o kontynuowaniu prac podejmie rząd Polski w swoim zakresie to powiedzieć przez to, że obowiązujące prawo lokalne wydane przez wójtów i przez starostę hajnowskiego do późnej nie dopuszcza tylko ono wskazuje, że trzeba rozpocząć kontynuować modernizację drogi na myszkowskiej mają państwo decyzja to Niewiem i decyzje środowiskową i decyzje pozwolenia na budowę co nie jest jednoznaczne z tym, że trzeba wejść w ten to po pierwsze po drugie macie państwo decyzje nie jest ważne, że świat decyzje ważne 6 lat to po pierwsze, ale po drugie, tam coś co jest najważniejsze nie ma nic nie ma okres lęgowy ptaków nie ma nic nas nie w mojej ocenie nie ma związku z komisją Europejską, dlatego że z obrotu prawnego została wyeliminowana na nasz wniosek o stwierdzenie nieważności 1 z decyzji środowiskowej, czyli ta zmieniająca, która zmieniała termin realizacji prac i patrząc na formalnoprawne po prostu 1 z elementów decyzji środowiskowej po prostu nie istnieje decyzja nie istnieje dlatego państwo nie robili wtedy połamią łamali byście prawo na gruncie polskim, działając bez decyzji środowiskowej koniec krokach i następne decyzje tylko powiem są w toku procesu administracyjne i tutaj słuchać przestał rozumieć jakich elementach decyzje chodzi w ogóle będzie dalej leczyć rozumiem, że odpowiedź na pytanie w moje czy Polska uważa że, wysyłając wyjaśnienia uznała, że może ponieść na nowo prace i to jest zgodne z prawem na drodze Nalaskowski komisja poprosiła o wyjaśnienia i poprosiła o wstrzymanie prac Polska wysłała wyjaśnienia i uznała, że może ponieść na nowo prace tak no, a nie OFE w terminie zostały te pytania te wyjaśnienia wysłał nie wiem, ale czy wysłanie wyjaśnień prosimy o naszych łamach wyjaśniać prosimy przesłać na telefony i nie było też napisane, że dopiero po przesłaniu wyjaśnień my zadecydujemy komisja Europejska czy możecie państwo chcieli kontynuować prace, czyli jak Polska zrozumiała prośbę o przerwanie prac jednak Polska zrozumiana albo przerwanie prac alergie nasila, ale wiem, że nadleśnictwa po przesłaniu tej normy oczywiście Ministerstwo Środowiska po przesłaniu tych wyjaśnień podjęły pracy zgodnie zobowiązującym prawem lokalnym samorządowym tylko, że rozumiem że, że zachodzą w tej chwili, a gramy w taką grę w słówka no bo jak Polonia atakowani to inna od pani doprowadzono mnie na to co pan prowadzi w ten sposób kojarzone są oni jadą na pani wraz z Allen z inwestorami w Miechowie malware jest znany inwestor na tej drodze nie jest nie zmaterializował na Polskę, a la Rosą lasy państwowe prawda i wasze maszyny wasz sprzęt tam w oparciu o wasze decyzje nie przecież to są decyzje wójtów gmin starosty wydanie decyzji co ważne 6 lat aby, a jeżeli, ale to nie są nasze decyzje są realne dla nich inwestora, ale bardzo możliwe są wnioski, ale wierzę, że to jest taki nie znalazł im wychodzić na plac budowy zależy ZUS suwerenną lasów państwowych no, więc realnie, więc jest to decyzja suwerena to po prostu wynika z harmonogramu prac te prace trwają tam tam od listopada 2016 roku liczymy na to, że wkrótce się zakończą rozumowanie może trwać 6 latek, który panuje tam budowa powinna się po prostu zakończyć jak najszybciej jak tylko pozy remont jeszcze raz podkreślam jest nie nie chodzi tutaj jakąś decyzję tu chodzi o to, że ta ta budowa już nadal powinna być kontynuowana nie może być tam jakaś przerwa przez jak tylko o wiele szczegółów to ja tylko powiem, że utraciłem zupełnie zdolność wiary w to by do przekonania i zapewnienia, a w stronę lasów państwowych o o konieczności budowy i t d. kiedy skonsultowałem zeznania, a wnioski lasów państwowych należy ją koniecznie to drogę budować w okresie lęgowym, czyli w lipcu sierpniu, ponieważ technologia taka wymaga, a poza okresem lipca sierpnia będzie to niemożliwe przecież on jest zielone lasy państwowe i Pastuszak powiedziały i odpadła już decyzja wójta gminy Georges, a dla złożenia kontynuować pracę od lipca no i chociaż okazało się że, że można nagle budować z naruszeniem jak rozumiem tych reżimów technologicznych we wrześniu październiku listopadzie grudniu czy to oznacza że, że ta droga nie będzie trzyma standardu życia Rosja Indie na grę może notowanych na nowy wiemy, jaka jest teraz pogoda wiemy, że jeszcze po to, są właśnie te też to jest ta temperatura skala wyłudzeń VAT, ale trwale możemy teraz czy ma ogromne straty pisma, w których mógł pisać listy grzechów i regionalnych nawet nawet Ministerstwo Środowiska pisała z przekonaniem do komisji co ujawniło, że ujawnili dziennikarze, że po prostu to jest technologicznie niemożliwe budować poza okresem lipca sierpnia prawda Szanowni państwo lasy państwowe weszły w teren wtedy, kiedy miały decyzję środowiskową na po okresie lęgowym chciały wejść przed w trakcie okresu lęgowego, ale z uwagi na wyeliminowanie z obrotu prawnego tej decyzji nie miałem takiej możliwości to jest jednak 1 aspekt, dlatego że została ona wydana z rażącym naruszeniem prawa i zostawili notowana z obrotu prawnego i czekamy na rozstrzygnięcie sądu, żeby kolejne zostały wyeliminowane z obrotu prawnego gramy na czas chodzi o to, żeby polskie sądy szybciej znaczy pracowały szybciej niż walec drogowy niestety mam wrażenie, że walec drogowy będzie szybszy, więc metoda faktów dokonanych będzie taka, że zmodernizują drogę jeśli chodzi o komisję Europejską to komisja Europejska jasno zażądała od strony polskiej i takie mam zapewnienia od przedstawicielstwa komisji w Polsce wstrzymania prac do momentu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości co do oceny oddziaływania na środowisko 1 z elementów nie było tam mowy o oddziaływaniu na środowisko, bo problemów naukowych z tego co pan Enter Air wątpliwości Nałkowskiej, więc 1 z elementów jest odpowiedź strony polskiej ja o tym jak zaczęto pracę zapytają komisji Europejskiej tak czy dalej jest to w mocy od wind i mam potwierdzenie, że wstrzymanie prac zdarzeń w mocy tak Bols proces wyjaśniania tej sprawy Smoleńska jest nie widziałem jest znany jest wtoku badań znają wiedzą bez stosownych dokumentów tutaj już także w Sławnie to jestem z działu polityka faktów dokonanych, która jest jest dosyć typowa w ostatnich czasach to jest słabe, które tak to sobie pozwolę strawę schować pana stwierdzenie nic będziemy dalej kontynuować, ale już nie w tym programie bazy zgadza się pan dziękuję rzecznik prasowy regionalnej Dyrekcji lasów państwowych w Białymstoku pani Mirosława Krawczyk był naszym gościem dziękuję bardzo im dr Przemysław Chylarecki muzeami Instytut Zoologii Polskiej Akademii Nauk oraz radio Wrocław czy Ślusarczyk pracownia na rzecz wszelkich istot dziękuję bar CIN Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKEND RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA