REKLAMA

Wciel się w rolę w sztuce. Gra Virtual Reality o Tadeuszu Kantorze

Weekendowy Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2018-09-23 08:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Andrew Burn to weekendowy poranek stąd handlową do urzędu to i tak weekendowy poranek Radia TOK FM przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studiu liczna grupa gości drodzy państwo wkład w międzynarodowym będziemy rozmawiać o kantorze z perspektywy belgijskiej Nelson z nami w studiu Anna Szylar szefowa zespołu kuratorskiego, gdyż ta kończy z Instytutu Adama Mickiewicza dzień dobry dzień dobry my go samemu z kolektywu Take off plus dzień dobry, ale chyba jest z nami Rozwiń » rolnikami tłumaczka, która pomoże nam przetłumaczyć nie tylko poznanie naszego gościa nie wszystko wolno mu powie o swej twórczości związanej z kantorem dzień dobry dzień dobry drodzy państwo Instytut Adama Mickiewicza i Fundacja Tadeusza Kantora na zapraszają do wzięcia udziału w projekcie obejrzenia podziwiania gościnnie na czym polega uczestnictwo w projekcie, który jest premierą gry wideo jest zaproszeniem do wirtualnej rzeczywistości my to samemu jest współautorem razem z, a i Harvey w ramach kolektywu tej afery z poszczególnych grup poświęconych Tadeuszowi Kantorowi, ale z, a nie tylko ta gra dzisiaj temat naszej rozmowy, ale też sama fast Finance Tadeuszem kantorem, którą zaraz chce zapytać na co goście w UE nie jest niesłychanie wiem, że fascynacja wizytą Kantora jest efektem wizyty studyjnej, ale autem rezydencji miesięcznej w Polsce, więc jestem bardzo ciekawa jak pan pana partnerka jak to w ogóle możliwe, żeby zrozumieć i zafascynować się nie przetłumaczone nam się tutaj wydaje, że Kantor jest tak Polski rząd jest nie komunikowali się dla innych kręgów kulturowych w bardzo chciał pan zabrać najpierw, zanim okręt porozmawiamy o tym, perspektywa jak państwo ją zrozumieli Kantora co państwo zachwycić zachwyciło zafascynował co okazało się to inspiracją, a wynik finałowej batalii tak naprawdę nie przejmowaliśmy się tak bardzo zrozumieniem kamfora wznawiamy naszą łazienkę ochrona zwierząt w biegu noworocznym w Gdyni mieliśmy możliwość oglądania się na trawienie zużywane w po raz widzieliśmy manager zajmowali się zawsze mówiło o doradztwo jest Kantor w swoim wobec nich działa już drugi rodzaj bardzo swobodny i odleżyna zdało w dużo wolności w Wilnie, a Orląt we Will, bo on czy nie musimy być lojalny rządami Rwanda zginął w tradycji nie musimy też wszystkiego dobrze zrozumieć Kantor lubił z prośbą o VAT obudzić w dewizach niepokojące emocje WHO IS my staraliśmy się osiągnąć to samo mam nadzieję, że nasza interpretacja Kantora rezer w interesujące dla polskiej publiczności, a może będzie nudna sam jestem bardzo ciekaw jak Polacy już wzmianki o inwestycji odżywiać się z 2 zaraz powiem państwu więcej łóżek koteria, ale teraz próbują złapać kontekst tego, o czym rozmawiamy z panią Annę Szylar z Instytutu Adama Mickiewicza czym zajmuje się zespół Digital, choć często też za pomysł jak i jakiego rodzaju test próba tej gry między technologiami cyfrowymi, a kulturą w rozumieniu tradycyjnym czy tradycyjnymi tradycyjnymi narzędziami kulturę wieś zakończył stąd nazwa konferencji, którą w tym roku organizują po raz drugi w zeszłym roku była premierowa edycja konferencji i jest to podstawowe narzędzie dla Instytutowi Adama Mickiewicza, który od 2015 roku, a zajmuję się coraz intensywniej tymi relacjami sztuki i technologii podstawowe narzędzie promocji polskich twórców za granicą zapraszamy do Warszawy szerokie grono kuratorów decydentów selekcjonerów dyrektorów festiwali, którzy spotykają się z polskimi twórcami mnie i którzy prezentują też swoje prace swoje pomysły swoje nowe projekty, które są jeszcze w fazie rozwoju, a w rezultacie tych spotkań często powstają zupełnie nowe międzynarodowe przedsięwzięcia, których częścią jesteśmy dalej partnerami, a częściowo się rozwiąże w pełni niezależnie od 303 od Instytutu jest, iż lokal często konferencja, ale to też się w trakcie roku szereg szereg działań, które mają na celu zwiększenie tej międzynarodowej obecności najważniejsza jest dla państwa zaproszenie na wejściu będą konferencje specjalnie dla słuchaczy Radia TOK FM konferencja jest objęta akredytacją będzie ona miała miejsce 2004. 25 września w kinie Iluzjon w Warszawie proszą nas słuchać uważnie, bo to pod koniec naszej rozmowy, a teraz Cricoteki Klikowej, która jest programem wiar badającym właśnie te pogranicza artystyczne cyfrowe z tradycyjnym, chociaż trudno mówić o teatrze Tadeusza Kantora żeni w tradycyjnym on po prostu poprzednimi metodami poprzedniego stulecia tworzona jest oczywiście im symbolem absolutnej awangardzie kontestacji i oporu, ale spróbujmy naszym słuchaczom wytłumaczyć testy pytanie domek dla Somena czym jest ta gra ten projekt ten program mając na uwadze to, że słuchają nas osoby, które zupełnie nie wiedzą więc, o czym tutaj mówimy i do czego naszych słuchaczy chcemy zachęcić widzów ekscesy miały się, o ile jest nasza gra z Wood jest symulacja scenę teatralnej, ale broni i luz wygląda to tak, że użytkownik zakłada gogle i a znajduje się na pustej scenie, na której stoi szafa i podchodzimy do szafy otwieramy ją w środku znajdujemy jakiś przedmiot Aziewicz, bo potem go odkładamy, ale zamykamy Szafarni usłyszymy głos otwieramy szafę i szafy pojawił się jakiś inny przed wiecem w niektóre z tych przedmiotów mogą być takie zwyczajne mogą już do krzesła stoły jest czasem mogą być także bardziej złożona raczej jakieś mechanizmy mogą być dość w postaci, a które stało manekinami tak jak Kantor posługiwał się nimi okrutnymi stereotypami i gra polega na tym jeśli w ogóle chcemy nazwać po oszczędności górą, ale on polega na zaaranżowanie mu scenografii, ale walczyli w działa to mniej więcej tak jak Kantor robił w swoich przedstawieniach do łez Just in, że mam wrażenie, że Kantor widzów ale, tworząc w ten sposób jakieś obrazy dla samego siebie za pomocą, których ingerował w uldze swoje emocje może chciał się oczyścić z jakichś złych, że zwolnieniu i grać może robić, że może robić właśnie to samo każdy z nas jest, że inne i kiedy patrzymy na różne granty na to niektórzy bardzo ostrożnie manipulując przedmiotami raz się zdarzyć się z głowy, ale w pionie na nogach, a inni rozrzucają wszystko chaotycznie na scenie swoje cele dodajmy, że normy to jest trochę taka psychoanaliza gracza, która coś o nim słów mówi, ale do tego ciekawy jest umieścić w kontekście społecznym, ponieważ osoba bis, która zakłada gogle widzimy świat wirtualny, ale porusza się przecież wy naszym świecie i fizycznym i w pełni z osób zdaje się performerem w oczach tej publiczności, która go ogląda, więc mamy ten tekst jest dualizm z 1 strony graczy jest reżyserem przestrzeni scenicznej, a z drugiej jest aktorem występującym przed publicznością wczoraj w teatrze studio miała miejsce ma miejsce premiera ne można osobiście doświadczyć tego wszystkiego, o czym mówił twórca gry na moment pytanie o to Annę Szylar co dalej będzie z tym projektem co dalej będzie z tą grą i czynności słuchaczy, którzy właśnie się zafascynowali tym projektem tym pomysłem chcieliby jakoś próbować się doznać się tego uczucia czy możemy ich zaprosić do tej rzeczywistości koterii możemy ich zaprosić jeszcze dzisiaj przez kilka godzin od jedenastej do piętnastej w teatrze studio w sali na scenie Malarnia na samej Górze teatru studio jest możliwość doświadczenia tego projektu później będzie on po tej premierze będzie dostępna online za darmo innym bez opłat barierą oczywiście sprzęt, który nadal jest rzadko używane jeszcze w zaciszu domowym, więc trzeba mieć odpowiedni sprzęt, żeby ten projekt obejrzeć wini zdajemy sobie sprawę, że jeszcze nie wszystko mają natomiast staramy się też prezentować projekt jak najszerzej za granicą będziemy zgłaszać się to doświadczenie do różnych festiwalach na normy różne festiwale sztuki mediów festiwale filmowe teatralne pierwsza zagraniczna premiera będzie miała miejsce już pod koniec września na Vienna dizajnu WIG także za chwilę będzie możliwość zobaczenia tego projektów trzymamy kciuki za projekt, ale mamy też teraz pytanie w takim razie twórcy projektu skoro mamy możliwość okazję porozmawiać z nim w studiu mam przed sobą pana wypowiedź mówiącą o tym, że czy państwo odpowiedź kolektywną, że projekty jak koterii nie jest rekonstrukcją nie jest dokumentem jest hołdem dla Kantora jest państwa sztuką i też już zdążył pan powiedzieć się posłużyliśmy się w zasadzie nawet nie można jednoznacznie powiedzieć, że jest to gra w w takim razie czym ona jest dla odbiorcy, dlaczego chcielibyśmy zachęcić odbiorcę do tego trzeba albo jeszcze dzisiaj przed do teatru studio i zaznał tej rzeczywistości albo ewentualnie podłączą się do tej wirtualnej rzeczywistości online, kiedy ona będzie dostępna po co, czego można zaznać, dlaczego bezwartościowe to przedstawianie tych obiektów Komorowski przedmiotów tablicy urządzeń manekinów, jaka jest wartość dla odbiorcy płacą 1 proc progu for org en Wulff i to akurat zawsze był ich problemy z innego rodzaju pracami planujemy z komputerem jest to medium, które trzeba jak trzeba go doświadczać bezpośrednio nie da się tego a tego samego doświadczył za pomocą żadnego innego mediów po prostu trzeba się z tym zetknąć bezpośrednio w przypadku wirtualnej rzeczywistości ile mamy tę zaletę, że ludzie są ciekawi tej technologii, bo jest ciągle jakaś nowinka, ale ich ludzie chcą ją chcą ją chcą ją wypróbować na scenie ważenie bardzo zważają na to choruje, ale co tak naprawdę testują uczulić ich, ale i tu akurat w tym przypadku mogą być ciekawą i będą chcieli zobaczyć co to jest i będą, ale musi się skonfrontować z tym dziwacznym uniwersum w kantorach MDM może zeznać, że nikt nie zaprzątamy sobie szczególnie głowy węża co pomyślą o biznesie odbiorcą naszej sztuki w galerii było w przeszłości mieliśmy doświadczenie złożeniem VAT -R gier, które miały bardziej komercyjne komercyjny charakter i w pewnym momencie postawić może nie chcemy już szał w tym zajmować i chcemy skupić się na sztuce Ars mamy szczęście, że w Julienne są ludźmi gwiazda Anna Gzyra nam pomagają i pomagają nam promować naszą pracę ale, ponieważ ten projekt nie jest komercyjne dla nas ważniejsze, że istnieje już jako dzieło sztuki, a to ci ludzie będą chcieli je oglądać, ale jest już mniej istotne drodzy państwo to by trzymamy kciuki za projekt o dalszych losach projektu będzie można przeczytać na stronach Instytutu Adama Mickiewicza i fundacji Tadeusza Kantora my zapraszamy państwa na drugą edycję konferencji Digital kończy, z którą Instytut Adama Mickiewicza organizuje już za chwilę 2004. i 25 września w kinie Iluzjon w Warszawie i mamy dla państwa tak 1 wejściówkę na konferencję serdecznie zapraszamy to już jutro, ale proszę wejść na stronę zobaczyć program, jeżeli państwo chcą przejść to my mamy specjalnej dla słuchaczy do rozdawania prezentów wejściówek Than Life jest dla własną potok krótko szefem dla was małpa tak krótka FM ten, kto pierwszy się zgłosi jego dane zostaną przekazane dalej z Instytutu Adama Mickiewicza w moim życiu małego owocnych inspiracji tymczasem bardzo dziękuję za rozmowę zatem część programu naszymi gośćmi byli Anna Szylar szefowa zespołu Digital Kaczor z Instytutu Adama Mickiewicza dziękuję bardzo dziękuję my go sam z kolektywu Tajów Times pęki dziękuję bardzo takich i Weronika Mincer, która pomogła nam się komunikować tłumaczka dzieł Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKENDOWY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA