REKLAMA

Poznań przedwyborczy. Dziś "Usłysz swoje miasto" w Poznaniu!

Data emisji:
2018-09-25 10:40
Audycja:
Przedpołudnie Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
26:15 min.
Udostępnij:

Poznań przedwyborczy. Dziś "Usłysz swoje miasto" w Poznaniu! Dziś w Poznaniu debata z cyklu "Usłysz swoje miasto". Kandydatom do fotela prezydenta miasta pytania będą zadawać wyborcy, a także dziennikarka TOK FM Agata Kowalska. Rozwiń »
Paweł Sulik rozmawia o tym z Pawłem Głogowskim ze stowarzyszenia lepszy Poznań oraz z Arkadiuszem Borkowskim.
W ramach cyklu "Usłysz swoje miasto", cyklu radia TOK FM, cyklu dotyczącym 12 miast przed wyborami samorządowymi. Dziennikarze radia TOK Fm przyglądają się tym miastom przed wyborami samorządowymi. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Słuchamy Radia TOK FM. Przypomnę, że dziś o godzinie 18 będziemy transmitować debatę Usłysz swoje miasto. Dziś jesteśmy w Poznaniu. Warto powiedzieć, że podobają się państwa głosy na naszej antenie, a na naszą debatę warto przyjść, dlatego że nie tylko kandydaci do stołka prezydenckiego będą się wypowiadać, pytani przez Agatą Kowalską, naszą dziennikarkę, ale również państwo zgromadzeni - mam nadzieję licznie - będą mogli swoje pytania zadawać. Rozwiń »
Część z tych pytań jak rozumiem również będzie dotyczyła szeroko pojętych polityk miejskich z tego najmu niemal wszyscy na to wpły w oraz bolączek związanych z 8 wybaczyć wyrażenie użytkowanie miasta Paweł Głogowski z nami ze stowarzyszenia lepszy Poznań w studiu Radia TOK FM w Poznaniu dzień dobry dzień na grę, gdy miał pan w dokładnie 3 króciutkie na punkty wręcz zapisać, o ile można ubrać zrobić, które są największymi wyzwaniami jeśli chodzi o takie ogólne hasło ulepsza Poznań proszę wybaczyć jeszcze raz to określenie przy użytkowaniu miasta, ale też brak fantazji emocjonalnie takie zmienienie najlepsze emocjonalnie określenia jakich używa miasta to te 3 zasadnicze punkty, które są do zrobienia wg pana w ciągu najbliższych lat tak, żeby właśnie takim perspektywa najbliższych wyborów była tutaj też kontekstem to te 3 rzeczy to byłyby zbędne jako Stowarzyszenie Lech Poznań zajmujemy się głównie miękkimi ms kwestiami użytkowania gdzieś w użytkowanie raczej kojarzy się z takimi kwestiami bardzo praktycznymi ja uważam, że w perspektywie następnej kadencji, czyli teraz 5 lat, ale to mimo wszystko priorytetami powinna być edukacja i tutaj pytanie czy Czesława użytkowanie jest najlepsza raczej raczej nie raczej stan mera kierunek powinien iść w umowie do garażu w Indiach łączy reforma szkolnictwa rozwój chodziłem na jedzenie w żadnym wypadku to znaczy oczywiście teraz to jest pewna struktura gdzieś wasz bardziej połączona z użytkowaniem my jako Stowarzyszenie lepszy poznaniak ruchy miejskie poznańskie bardziej kładziemy nacisk na ME na aspekty edukacji szeroko rozumianej, czyli nie tylko w perspektywie oświaty tego jak, na jaką szkoła ma strukturę czytaj w gimnazjum szkoła podstawowa zaleta, czego dzieci się uczą jak się uczą jak nauczyciele czują się w tej szkole, jakie mają priorytety, gdzie szkoły są rozmieszczone 3 czy szkoły przepełnione n p . na peryferiach nie powinny zostać zrealizowany, że takowe nie powinny być budowane nowe szkoły, a szkoły w Śródmieściu, które są świecą pustkami w niektórych rocznikach nie powinno być wykorzystana np. nam do jakich innych chociażby cel kół kulturalnych także nabrały one skierowane są wręcz okazja, więc go ktoś, kto pana słuchanie rynku w Poznaniu w ogóle w Polsce po 8000 teraz mamy wydział edukacji mamy kuratora czy są ludzie naprawdę tych ludzi jest trochę ją się tym zajmują oczywiście rzecz zajmującego pytanie, jaki zajmują i pytanie też rozwiązania systemowe lokalne, bo o rozwiązania systemowe ogólnokrajowe oczywiście sąd na poziomie samorządowym i mamy na nie bardzo ograniczony wpływ raczej są one narzucane z jakimi skutkami na to, że widzimy, że obecnie natomiast na polu samorządowym można wykonywać czy wprowadzać różnego rodzaju propozycje rozwiązania właśnie w bardziej na wsparcie miękkim tych relacji między nauczycielami rodzicami, a przede wszystkim uczniami i tutaj pole do popisu jest naprawdę szerokie oczywiście kwestia tego jak to jest wprowadzany czy jest sprowadzane na lekarz miejskim urzędnikom osoba zajmująca się edukacją zależy, ale oczywiście rolą polityków samorządowych jest nakreślenie pewnych wizji i potem egzekwowania od urzędników, żeby te wizje zrealizowali na razie go z perspektywą nadchodzących wyborów to moim zdaniem trudno znaleźć adresata tego co o tym, mówiono, że jak wyglądała trzeba się z nazwą grillowanie problemu, ale wygląda obietnica wyborcza po nauczyciele i uczniowie będą chcieli rodzice będą lepiej dogadywali jak na mnie zagłosujecie tak wyglądał narty to jest problem właśnie edukacji w ogóle w debacie politycznej proszę zauważyć, że mało, kto ten temat w okresie podejmuje i to mniej więcej właśnie owe listy z tego problemu, który pan mówi o tym, że edukacja bardzo bardzo trudno on Napoleona powiedzmy na polu samorządowym bardzo trudno skanalizować jakąś konkretną obietnicę wyborczą, bo ciężko zweryfikować sposób, w jakich policzalnych można się pochwalić po 45 latach, ale polepszenie relacji na linii rodzic nauczyciel uczeń ciężko zweryfikować czy, że uczniowie po 5 latach kadencji samorządowej czują się lepiej w swojej szkole, że nie muszą nosić przy zbyt ciężkich plecaków, że nauczycielem działają w sposób bardziej ambitne są wspierani przez samorząd organizują różnego rodzaju dodatkowe inicjatywy ITS to jest bardzo smutne z 1 strony z drugiej strony trudne do rozwiązania nie to jest tak dla niektórych w czasie mamy dla niektórych to jest niemożliwe to, o czym dalej będziemy musieli też kwestia tego jak szkoła jest urządzona i zarządzana przez dyrektora to kwestia tego jak sam jak samorząd pomaga albo nie pomaga w problemach z szeroko pojętych usług infrastrukturalnych pytanie jak często ingeruje i czy to jest pomocna dłoń kurator i jako nową reformę MEN przyjmą się w sejmie czy już mam na szczeblu centralnym i tu nie ma miejsca tak jak na wszystkie te miękkie działania w takiej perspektywie aktorką na prostą, niemniej nikt nie myślimy o tym na nie myślimy na szyję ja uważam, że jeżeli miejsce zawsze jest, bo osoby rodzice chorych dzieci czują, że rzezie dziś ten problem jest obecnie na poziomie naszym poznańskim taki taką emanacją, że tak powiem tego problemu mogą być chociażby wyniki szkół ja bym tego tak dosłownie i zero-jedynkowy nie nie przekładało, ale to coś policzanek łodzie będzie można powiedzieć Słuchajcie nasze nasze szkoły sanny w tyle czasami daleko w tyle względem szkół w Warszawie Krakowie czy ci zwracali też czas z tym zrobić im i umorzeń w perspektywie okresu pięcioletniego można jako polityk zadeklarować deklaracje, że chciałbym, żeby za zapięć lat nasze szkoły były liderami, a nie ani dziecka w ogonie rankingów ważne to jest jedyne nad tą jest realna, ale też z drugiej Johna rankingi, choć oczywiście one w UE są bardzo różne nie ma nie można zawsze brać dosłownie i trzeba w auli w wadze od tempa od życia panów ciągle bardzo ciekawe rzeczy notabene takie nowe nie wie czym pomaga w tym w ten sposób dzisiejszy wieczorny w naszej debacie w Poznaniu, która przypomni 6 osób transmitowana raczej chyba w i odwrotnie mówimy, że jak ciężko ciężko znaleźć język do mówienia o tym, ale też pierze, a jeszcze aproszę brał 3 takie rzeczy, które można, by rzeczywiście w kontekście nadchodzących wyborów, bo tak to jeśli chodzi o gruntową w obszarze za określenie czasu użytkowanie miasta tobym może, jeżeli pan, choć popiera Lance Stroll użytkowanie to dla to coś twardego coś takiego bardziej widzialnego na pewno transport miejski, który zazwyczaj w debatach samorządowych dominuje dlatego marzenie chciałbym jakoś specjalnie rozwodzić ale, ale na pewno od strony takiej czysto użytkowej tego czy miasto jest wygodne czy nie na to by kwestia nie za bardzo lubię to słowo, bo jest ona wyświechtane należy równoważenia transportu, czyli odejścia dominacji i transportu samochodowego w miastach na rzecz zrównoważenia tego transportu postawienia transport zbiorowy i rowerowej i też pierwsza w tym często się zapominana to oczywiście w każdy ma wiele pomysłów jest zazwyczaj deklaracjach wszyscy wszyscy się zgadzają, po czym, a także wykonaniu wyglądała zupełnie inaczej jej czas takiej taki temat znane na pewno twardy z Bysławia oraz unikalne dzieci Krochmalna na poziomie szczegółu jak sądzę byśmy rozmawiali w w Poznaniu głównie o tym w jaki sposób w Śródmieściu zorganizowany stara spod ile tam się z nim zmieniło tak, bo to jest linia podziału jednoznaczne z oczu są ci, którzy polską krytykują mówią, iż chodzi o Śródmieście no to ograniczenie dla tych, którzy używają samochodu ograniczenia dla tych, którzy używają samochodu są zbyt duże mimo tych, którzy mówią nieraz przeciwnie to właśnie krok w dobrą stronę czy to jest to jest linia sporu zupełnie zupełnie absurdalna i w zasadzie wymyślam tylko pod pod debatę czysto polityczną, ponieważ ograniczenia ruchu czy uspokojenie ruchu w Śródmieściu w ścisłym Śródmieściu czy obecny Stare Miasto to jest proces, który trwa od lat, który dla funkcjonowania funkcjonowania transportu samochodowego głównie ma znikome znaczenie to jest kwestia zwężenia kilku kilku ulic usunięcia świateł, które sprawiły, że sygnalizację świetlną, które sprawiły że, że przepustowość samochodowa zwiększa wprowadzenie kilku dróg rowerowych, a raczej mało nas, że zwiększa przepustowość samochodowa jest większa tak oczywiście wszystko przy zwężeniu jezdni i przy zwężeniu jezdni i usług oczywiście przy zwężeniu jezdni usunięciu sygnalizacja świetlna przepustowość samochodowa może nie musi oczywiście, ale może się zwiększyć w Poznaniu oczywiście takie coś się wydarzyło, choć adres marzyła, żeby normalnie tak ma pan ma pan to na papierze może pan powiedzieć wracają do nas aż do innych miast oto mamy twarde wyniki z Poznania to działa on oczywiście w przy Starym Browarze MR wprowadzono mini rondo, gdzie wcześniej była sygnalizacja świetlna sygnalizacja świetlna usunięto korki korków, które nie mają dziś tak to jest przykład 1 z pośród wielu, ale wystarczy spojrzeć na miasta Europy zachodniej, gdzie te rzeczy wprowadzane systemowo i bardzo czasami taras, ale nie ma co mamy lat nad zmianą, że mamy dużo roboty myślę, że jedynie do krajów Europy zachodniej zajęłoby nam dużo czasu nie starzeje a, ale trzeba jechać Poznań jest zdać sprawę może synek ma sprawdzić, ale muszę pana zapytać czy ten przykład, który pan podaje, czyli o to drugie zrezygnowaliśmy z sygnalizacji świetlnej czy są policzalne efekty tak jest to dobra praktyka w przypadku można pokazać innym miastom czy ktoś zapytać co zapoczątkowało tę zmianę tyczek poprzez szybsze prezydent miasta i pozostać mamy tu przy tym Starym Browarze problem czy przyszłe ruchy miejskie powiedział przystanął jakiś 1 mieszkaniec z grupą sąsiadów z transparentem powiedzieli z głów zróbcie coś z ruchem i tutaj troszeczkę, by mimo wszystko wracamy do tych miast Europy zachodniej, ponieważ jest stała w większości przypadków tego typu zmiany wprowadzane są wprowadzane są oczywiście odgórnie, bo potrzebny jest zarząd dróg miejskich decyzja polityczna i potem do wykonania ale, ale te postulaty od lat są one hand przepychanek w debacie publicznej przez przez ruchy miejskie które, które mówią, że w 2, dlaczego rząd zmian uważa się udało, ale nie ma dobrego do schematu działania dla transmisji idei od ruchów miejskich od mieszkańców n p . do 2 do samorządu muszą mieć wgrana oczywiście sporo przepychanek w euro oczywiście w perspektywie przynosi mieszkańcy zrzeszeni w ruchach miejskich względem władzy miejskiej zaś zazwyczaj nie partyjnej i przepasana, tyle że wracamy znowu do kwestii sporu, o którym pan wcześniej inne powiedział na linii ograniczenia ruchu samochodowego w Śródmieściu i obu stronom, że tak powiem jest to w pewnym sensie na rękę, żeby ten spór istniał, ponieważ jest to jest to temat bardzo medialny nie mówi dziadek edukacji, bo ciężko ciężko, żebyśmy tutaj mieli jakiś różnice zdania natomiast jednoczy samochodem przejedzie się łatwiej się trudnić się transport publiczny będzie funkcjonował lepiej czy trudniej już ma bardzo go silny ciężar emocjonalny chłód oczywiście zamieszkane nie jest już jest wykorzystywana jest więc, że nie lubi stać korkach mówi Paweł Głogowski za chwilę stowarzyszeniu lepszy Poznań za chwilę po informacjach Radia TOK FM wrócimy do naszego połączenia ze studia w Poznaniu Paweł Głogowski z Dobrzenia lepsze poznanie przypominam to dziś 18 debata w naszym cyklu usłysz swoje miasto jesteśmy w Turcji w ramach tej debaty tego cyklu 12 miastach przed wyborami samorządowymi przyglądamy się to miasto rozmawiamy o tym w miastach podaż była wina było później w wyborach samorządowych od dziś głos za 4 minuty 11 po jedenasty i o 11 informacje i wracamy po informację do rozmowy z albumu boskie wszystko po godzinie jedenastej przedpołudnie Radia TOK FM przypomnę, że trwa nasza debata usłysz swoje miasto, które dziś zawita po godzinie osiemnastej do Poznania 1 z najszczęśliwszych poza Gdynią miast jeśli pytać mieszkańców o to w jakim żyje w miastach wśród 12 miast również poznanie ich powodem pozwu z powodu dzisiejszej retransmisji debat po godzinie 18 na antenie Radia TOK FM jest tematem części poruszano ma jakość życia w Poznaniu jest najczęściej poruszanym dzisiejszego dnia my znamy z Pawłem głogowskim ze stowarzyszenia lepsze poznanie czas dzień dobry dzień dobry, który w studiu Radia TOK FM w Poznaniu telefonicznie łączą się stanem Arkadiuszem Rutkowskim inwestycji dla Poznania dzień dobry niedobre wylicza się rzeczy do zrobienia w Poznaniu i zatrzymaliśmy się przy drugiej de facto tamto Głogowski mówił o m. in. o infrastrukturze zaczyna o rzeczach miękkich na początku, a później o rzeczach twardych liczb przypomnę, że mówiąc obsady, gdzie infrastruktura pana Arkadiusza Borkowskiego muszę zapytać czy to faktycznie jest tak jak w wieży część naszej rozmowy z planem głogowskim mówiliśmy o tym, że w Poznaniu można łatwo rozpętać niezłą dyskusje i jeśli nie kłótnie jak zaczniemy zastanawiać czy łatwo czytelny samochodem wjechać do Śródmieścia o jego myślę, że na pewno klub z kurczaka mógłby trwać godzinami kolejnych niedziel dniami Martynka ma ambitne kuchennych można też nadchodzi zauważyć poziome na tematy związane chociażby ZKM Kliczki z 1 strony mamy wiele głosów popierają tych radnych o rozwiązanie, które pozwoli jakiś sposób uporządkować ruch wykończonej części ich, ale z drugiej strony embargo terenów p t. grzech tylko włączane tylko do tego, żeby nurkować z dnia i w ogóle jakiekolwiek ograniczenia dla ruchu samochodowego nie powinny być prowadzone wręcz przeciwnie, a czy to jest także jest w Poznaniu takie miejsce, gdzie jeśli chodzi o strefę tempo 30 można wziąć go za rękę przeprowadzić tam mi powiedzieć popatrz tak to wygląda tu też argument za albo przeciw na rachunku, jeżeli chodzi o handel oprócz 4 innych London takiego niech kanału na amen niech mu kilka innych rozwiązań, które na pewno wartą 2 oddziały pocztowe konto chociaż, by ktoś wyjaśni się wyjaśni pan by nie wskazał, dlatego że taka osoba wzięta za rękę popatrzyła były powiaty strefa tempo 30 dni działa ich notujemy LO w Poznaniu do albumu ekip pełnej odwagi wprowadzenia głębokich faktycznie obszar, w którym mimo Gortat niechciany plik po 2 skała wyznaczono chociażby czy to poprzez realizację projektu centrum, które n p . Politechnika marki, która ich obecnie remont przy jakich inne sformułowania to utrudnia ruch tak dalej UoR na kilkukrotnym komendą tylko częścią lub ich otrzymamy np. fajne rozwiązanie obronę okolic nowej części starego browaru Kościuszki Krakowska mamy w okolice placu Cyryla Ratajskiego, gdzie są wyniesione skrzyżowania o komarach liczymy na hotelowy parking marki są jakieś inne okoliczne uliczki na chodnik i t d . Antonio Conte unikatowych 7 lat albo fragmentami powiedział jak najbardziej o rzekomych do tego, żeby to zrobić na kilka mam Święty Marcin moment ich dalszych planach remont ulic Ratajczaka na temat na chwilę obecną i religii, a kolejna po a jaki zgodnie z wytycznymi UE Ocampo kiście obejmuje ogromną NRF nie zostały faktycznie on na obszarze jest środkowa i znam jeszcze pan Paweł Głogowski jak pan słucha tego to, bo pan się zgadza, że w nie dałoby się jednak zrobić takie zdjęcia fragmentów infrastruktury drogowej, żeby się chwalić za trzecie z ja się zgodzę, że w Poznaniu jest pewien istotny problem natury stricte polityczne nawiasem zmiany, które są słuszne z perspektywy nowoczesnej urbanistyki i sąd w dużym stopniu popierany przez cały wachlarz polityków od prawa do do lewa przy czym w momencie w ich wdrażania i wdrażania systemowego czy wdrażania takich w pełnym wymiarze kończy, o czym powiedział jak pan Borkowski tutaj pojawiają się problemy, ponieważ pojawiają się głosy sprzeciwu jak przy każdej zmianie i niestety nie wiem czy jakiś element Stambuł 3 na rozgrywki politycznej kalkulacji politycznej nie powoduje, że te zmiany wprowadzane są wyłącznie w pewnej części, a w jak dobrze wiemy z doświadczenia właśnie nowoczesnej urbanistyki, jeżeli nie zmiany wprowadza się tylko częściowo na to wtedy niech mnie nie do końca funkcjonuje tak jak zostało na początku założony dlatego wjazd apeluje do wszystkich RM osób decyzyjnych, żeby zmiany wprowadzać od, a BZ, żeby nie za zatrzymywać się gdzieś na na środku, ponieważ te konsekwencje, które nic nie byłyby widoczne, bo po kilku latach też nie można oczekiwać, że wprowadzający np. strefa tempo 30 zaraz następnego dnia wszyscy będą zadowoleni płynność ruchu się zwiększy bezpieczeństwo się zwiększenia etatów to trwa ale, dopóty nie wprowadzimy tych zmian nie będziemy wprowadzać konsekwentnie dopóki właśnie my wszyscy będą się tak przepychać się i korzystać też tego w jaki sposób politycznym, bo jedni są nierealne zadowoleni drudzy są niezadowoleni, ale nie widać pozytywnych konsekwencji projektu politycznego opowiedzieć słuchaczom, którzy nie za bardzo rozumieją nie są z Poznania nie za bardzo rozumieją jest raczej progresywny prezydent w radzie miasta jest wiele osób też z dość progresywnym nastawieniu to tu, gdzie jestem poza polityczną w miarę jak go opowiedzieć o, ale jak się na nim Arkadiusz Borkowski droższy, a on podatek 3 zlotych, a w myśl byśmy chcieli nadać im się wrażenia po, ale pytanie należy w Poznaniu prawnika pod publiczkę o odpowiedź chóralne byłaby tak od nich Jankesi pytali należałoby albo wydzielić torowiska dla rozwoju Mir KO w leczeniu powiedziała tak oczywiście tak powiedziała Haag gotów być jakieś, ale tłem, ale trzeba wprowadzić usprawnienia dla ruchu samochodowego, ale nowe drogi i honor el kupił na konkretnym rozwiązaniu, a myśmy ich sytuacja była Kubanka wypadku Grunwaldzki czy po długich Głogowskiej, gdzie o kompozycji wydzielenia torowisko pojawił się w przypadku Grunwaldzki na każdych innych radnych Platformy HR w ogóle fanaberia tylko, że takimi wydzielać torowisko siłą rzeczy, wdrażając świetnie Return tutaj akurat w spotkaniu na końcu rolników po wydzielonym zapowiadanego kataklizmu nie było, ale przekonuj gładkiej i dzieci poradni lewicy radni Platformy bardzo głośno mówili, że tego nie da się robi i wydzielenia stanowiska osób nie doprowadzili, ale i innych na etapie haku p t. przetrwało trawnika od 5 zlotych, a część z nich torowiska byłoby bardzo dużo chóralne oczywiście do trzymaj dla rozwoju transportu publicznego jesteśmy z uprawnieniami, ale przechodzimy do konkretu to się okazuje, że ich nie po okresie nie dla upra w i na unikanie tutaj się nie da, a może limitu ogromnie ukośnie na Bojarach nagle problem, bo umowę na etapie ich Ebay de facto generała technik WOW rozwiązania szczegółowe jednak o tym co się okazuje, że oprócz tego nie da się zrobić, bo boję jak to jak to się w takim razie wydarzyło to był pan Paweł Głogowski mówi 15 zlotemu o tym, że w miarę post dobrym przykładem, który warto się pochwalić się, że rondo przy Starym Browarze no to po to, jak się to udało zrobić dla centrum Paweł Głogowski, gdybym ja krótko były aż tutaj został w GM wykona wykorzystana metoda, która jest bardzo skuteczna i byli apelowałbym, żeby korzystać z niej jak najczęściej w przypadku rozwiązań transportowych Damian kamienowania, a mianowicie przepraszam testowano rozwiązania, a więc usunięta testowo na okres kilku kilkunastu tygodni teraz nie pamiętam wyłączono sygnalizację świetlną wprowadzona prowizoryczne mini rondo i stwierdzona po kilku tygodniach kilkunastu tygodniach w składzie jest przepustowość samochodowa się zwiększyła korki są mniejsze zostawmy to tak wprowadza wprowadź rozwiązanie w stałej i to jest rozpoznanie ogniem jak rozumiem stara dobra taktyka inne młodzież wraz z nim przez przestrzeni miejskiej, która jest przestrzenią namacalną, że tak powiem i łatwo łatwo do zbadania rozwiązania testowe są idealnym Arkadiusz Borkowski zgadza się pan, że można w ten sposób postawmy coś popadnie ludzie popatrzą, kto działa się spodoba to niech zostanie i Janem Pawłem Reszką niektórych, którą odkryliśmy kim ona tak działa do myślenia w na Zachodzie i tutaj np. gron gronem w wielu miastach na świecie ani agent potrafi robić z tytułem wyłączmy w auli ruchu w ich cena Turandot, która wychodzi mu trochę mnie boli panią kilka faktów nie wykorzystujemy, w jakich kwot lub remontu z Pogonią był bardzo duży remont chociażby ronda Kaponiera jak pan Zygmunt Hanke Marcin Czech, ale o handlu miał w 2 EUR funkcjonowało, ale o remontach nie pojawiły się żadne wnioski rzeczywiście, gdyby jednak ani takich lamp ale jaki jest taki że, gdyby zamiast ronda Kaponiera rozbudowywać to jednak trochę zmniejszyć ich jednak nie byłoby ponad oglądanie, bo dla nas, a pokaz warzenia nie trzeba nawet po prostu wymóg taki głęboko sięgają po nich taką musi zrobić rachunek tego odcinka kupuje 1 obiekt na długości 80 m od pół roku po nowym organizmie mamy tutaj pomnika funkcjonowała ona była, ale jedno pochowali się panu Bogu i jest sprawni jak nie chcieli się golić nóg ma praktykę chociażby poprzez ona swoją polityką dokonywane Bychawy do sklepu po takich mamy na koniu w kontaktach z listy nowoczesne i nie ma związku gmin Alba i rozmarynem oregano może być wiatr tylko z drugiej strony jest jeszcze takim wizerunkiem szeroko pojęty wizerunek miasta panowie są przekonani że, gdybyśmy tak rozkopali kawałek ulicy i zostawili na gola na pół roku to większa część osób mieszkają nie Altman naruszenie tych, którzy siedzą na forach internetowych grupa się na portalach społecznościowych monitorują co się dzieje na radzie miasta czeka czytają Biuletyn Informacji Publicznej tylko zwykłych użytkowników miasta, którzy po prostu mijają dane miejsce i widzą, że przez rok jest rozkopane czy pytał też o to jak to jak takie taki sposób myślenia o zmianach w mieście jest skomunikowany jak mieszkańcom oczywiście, jeżeli spełnione tylko w drodze emisji banknotu nie będą komentarze z tyłu nad żoną Ukrainką jury remontuje wśród głównych pkt 2 motele powinny Heart and one nie powinny odbywać się tutaj pół roku, a nawet można zrobić inaczej tak można ich nikomu nie rozkopywać tak RO ku brzegowi może poprawić wyniki i zielenią, która w lokalnych rynkach mogą pojawiać się w innych fragmentach dnia można poprawić tablicę informacyjną informacyjną tych ludzi mieszkańców testujemy rozwiązanie szczegóły znajdziesz na akcjach Nokii Lumia kazała mi chał cha Rubin nie ma suchy klimat bronią nie tylko takich nam tak, aby jakikolwiek składnik, a w szczególności jeżeli chodzi o komunikanty, czyli od mamy do czynienia na co dzień norma jest 1 z podstawowych graczy do tego silny a gdy tylko tych ograniczeń w ruchu techniki czy tylko remontu szybkie dania z celów budowy nowej infrastruktury od aut dla tego typu a jakie zgubną kolejki Arkadiusz Borkowski inwestycje dla Poznania bardzo dziękuję za nim pana głos i Paweł Głogowskie Stowarzyszenie lepszy Poznań ze studia Radia TOK FM w Poznaniu dziś 18 proszę państwa może śmiało w Poznaniu na terenie targów poznańskich kibiców Zawiszy na debacie usłysz swoje miasto dziś odcinek poznański Lech informacji Radia TOK
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA