REKLAMA

Facebook wykorzystuje numery telefonów do targetowania reklam

Przewodnik Technologiczny TOK FM
Data emisji:
2018-09-28 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
01:11 min.
Udostępnij:

Facebook naprawdę nie daje o sobie zapomnieć. Okazało się, że numery telefonów, które są podawane portalowi dla dwustopniowej weryfikacji logowania są wykorzystywane do jeszcze precyzyjniejszego targetowania reklam. Lepiej, nawet jeśli nie podamy swojego numeru telefonu, ale będzie on wśród kontaktów, które ktoś umieści na portalu w swojej książce kontaktów, to ten numer również może zostać wykorzystany. Tę praktykę ujawniła dziennikarka portalu Gizmodo oraz grupa naukowców. Dziennikarka Cashmir Hill zaprojektowała reklamę skierowaną do prof. Alana Mislove'a, zaangażowanego w eksperyment. Użyła numeru jego telefonu stacjonarnego, którego naukowiec portalowi nie podawał. I cóż, po paru godzinach na jego ekranie wyświetliła się zamówiona reklama. Przedstawiciele portalu, dopytywani przez dziennikarkę przyznali się w końcu do tych praktyk, tłumacząc się, a jakże, chęcią bardziej spersonalizowanego doświadczenia na Facebooku, do czego mają zaliczać się również reklamy.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przewodnik technologiczny TOK FM. Karolina Głowacka, dzień dobry. Facebook naprawdę nie daje o sobie zapomnieć. Okazało się, że numery telefonów, które są podawane portalowi dla dwustopniowej weryfikacji logowania są wykorzystywane do jeszcze precyzyjniejszego targetowania reklam. Lepiej, nawet jeśli nie podamy swojego numeru telefonu, ale będzie on wśród kontaktów, które ktoś umieści na portalu w swojej książce kontaktów, to ten numer również może zostać wykorzystany. Tę praktykę ujawniła dziennikarka portalu Gizmodo oraz grupa naukowców. Dziennikarka Cashmir Hill zaprojektowała reklamę skierowaną do prof. Alana Mislove'a, zaangażowanego w eksperyment. Użyła numeru jego telefonu stacjonarnego, którego naukowiec portalowi nie podawał. I cóż, po paru godzinach na jego ekranie wyświetliła się zamówiona reklama. Przedstawiciele portalu, dopytywani przez dziennikarkę przyznali się w końcu do tych praktyk, tłumacząc się, a jakże, chęcią bardziej spersonalizowanego doświadczenia na Facebooku, do czego mają zaliczać się również reklamy. Rozwiń »
Do usłyszenia! Przewodnik technologiczny TOK FM.
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TECHNOLOGICZNY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA