REKLAMA

Absurdalne treści podręczników, kto za to odpowiada?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-10-04 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:34 min.
Udostępnij:

Jak powiedzieć nie, kiedy dochodzi do molestowania? "Przede wszystkim okaż mu szacunek, daj mu do zrozumienia, że schlebia ci zainteresowanie, które kieruje w twoją stronę. W żadnym wypadku nie bądź niegrzeczna." To tylko jedna z rad, które można znaleźć w podręczniku "Życie na maksa" autorstwa katolickiego księdza Jeana-Benoita Castermana. Czy taka forma edukacji seksualnej jest dopuszczalna Polskich w szkołach? Kto zajmuje się kontrolą treści takich podręczników? O ich skandalicznym poziomie rozmawiają w Pierwszym Śniadaniu TOK-u Piotr Maślak i Elżbieta Kielak.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Szósta sześć i dwadzieścia cztery sekundy na zegarach, Piotr Maślak witam ponownie wszystkich tych, którzy na szóstą mają ustawione budziki. To jest Pierwsze Śniadanie w TOK-u. Na początek cytat, gdybyście panie drogie, teraz zwracam się do słuchaczek właśnie, przeglądając garderobę, zastanawiały się jak się ubrać to powiem jak nie ubierać się.

Prowokujący luk ciuchy hot mini Rozwiń » spódniczkę body painting na wierzchu spodnie biodrówki stringi są zaproszeniem do czegoś więcej uchodzi za wolną dyspozycyjny dziewczyny jeśli cię zaczepiają sama jestem sobie winne kusił los mam nadzieję, że uwzględnią panie uwagi księdza Jeana Benoît Caster ma na inne, które to przed chwilą zacytowałem słowa, którego to słowa przed chwilą zacytowałem pochodzą z podręcznika napisanego dla nastolatek wprawdzie no ale na potrzeby edukacji nie podczas lekcji religii w czasie obowiązkowych lekcji to niejedyne skarby są jeszcze inny ciekawy n p . jak mówić jak powiedzieć nie nauczycielowi lub szefowi po przede wszystkim okażą mu szacunek najmu do zrozumienia, że schlebiać zainteresowanie, które kierują swoją stronę w żadnym wypadku nie bądź niegrzeczna jeszcze jakiś fragment życzą sobie państwo czy chcesz, żebym ci powiedział, jaka jest pierwsza instynktowna reakcja chłopaka na widok dziewczyny odpowiem, używając dokładniej słów da się zaliczyć czy nie w szok niedowierzanie nie nie mnie nie sprawdza się budzików staliście już państwo i moim gościem jest Elżbieta Kielak Towarzystwo edukacji antydyskryminacyjnej dzień dobry dzień dobry dużo takich kwiatków mamy w podręcznikach dużo dużo mamy różnych kwiatków podręcznika i nie tylko z nabytej działki powie w rozumiem tutaj program dodatkowy w obszarze wychowania do życia w rodzinie, ale w obowiązkach zale w w ramach obowiązkowych zajęć natomiast podręczniki szkolne to jest duży temat do dyskusji na temat i to co się w podręcznikach pojawia na temat różnych grup szczególnie mniejszościowych, ale w ogóle różnych różnych grup społecznych to jest bardzo też ciekawy temat badawczy do dyskusji no tak to przekazujemy młodym ludziom o o różnorodności oświacie o ludziach o innych krajach sworzni to jak to ja powiem jak ten cytat mógłby brzmieć, a może powinien prowokujący luk ciuchy hot mini spódniczkę body tam tak na wierzchu spodnie biodrówki stringi nie są zaproszeniem do czegoś więcej może się liderów kast kradła w nie zabrakło wątpię w tego co się wierzy w no właśnie to jest dobre pytanie z czego to się bierze właśnie wczoraj no tak to dyskusja o tym z o tych konkretnych wody oznacza o tym, konkretnym podręcznik, ale tak naprawdę równolegle toczy się dyskusja na ja widzę głównie z na Facebooku to też podręczniku do trzeciej klasy nie do drugiej klasy szkoły podstawowej, w którym też naród generalnie wnioskiem, jakby z z krótkiego tekstu skierowanego do 788 do ośmiolatków jest to, że dziewczynki nie mają intelektu taki, że w zasadzie jedyna co jest dla nich ważny test uroda no to z takim przekazem no tak jak pokazujemy dziewczynki kobiety są w społeczeństwie, skąd to się bierze na to, że to jest takie pytania z jajek do kogo jak chcemy ukształtować młodzież co chcemy młodzieży i moi też dzieciom, jakby powiedzieć tak jak już mówią wcześniej o innych grupach społecznych w ogóle o różnych grupach o różnych grupach społecznych, jaką ma, jaki mamy pomysł na to kim ma być młody Polak młoda Polka, którzy wychodzą z systemu edukacji na jaki pomysł wyłania się z tych podręczników, które ani znanych wyłania się taki, że rozumiem, że przygotowujemy młodzież do bardzo tradycyjnych ról społecznych, gdzie mężczyzna zarabia pieniądze pracuje chodzi do uprawy chodzą do składu rady Halina mama robi pranie tak tak tak tak my to jest taki 1 taki luz plus jeszcze do tego jak tutaj w tym kongresie gotuje obiad no oczywiście one piecze ciasto na ME natomiast tego od niego proces na mnie jak najbardziej przerażającej też, że tak niebezpieczne mówią no to stała kwestia ta jak taka przemoc, która się jak, która jak jest jakoś tam obecna tak macie czyli, żeby kolano i przemoc takiej tolerancji przy mocno, żeby uniknąć znaczy, że w notach na przedstawianie kobiety 3 ofiary przemocy zawsze w roli winnej bycia ofiarą tak nam, że jeżeli coś się stało złego z obszaru płytę molestowania przemocy seksualnej sama sobie winna, bo źle się ubrała się, bo w nich źle się już cytował zwała się w, tudzież nie okazał szacunku prawo powinno być chustą na głowie w potrzebie spódnica do kostek i czarne buty i właśnie tak naprawdę co powinno, ale ja mówię trochę było to jechaliśmy przez myśliwych mówi pani wyczuła tani to w GM gniew to są takie sytuacje, kiedy nie wiadomo czy śmiać czy płakać tak na czym chcemy z talibami wprowadzić w Polsce no bo od lewej stopy lub 3 teksty księdza, który decydował o naszym słuchaczom wskazują na to, że porządna dziewczynka powinna nosić chustę na głowie być zapięta pod szyję i zasłonięta no tak jak po prostu kobiety w krajach na fundamentalizmu islamskiego to tak się dobrze pan do fundamentalizmu, gdyż nie chciał jakieś takie stanowi islam woźnego prąd po wprowadzeniu budów jak też nie o to chodzi jak będą też go szanujemy różne właśnie dr Issa ba kluczy, których brakuje w podręcznikach, dlaczego no to chyba nie do mnie pytanie tylko do autorów systemu edukacji, bo tak to co mamy w podręcznikach to jest w ogóle szerszy kontekst też to co jest tutaj w tym podręczniku i w tym podręczniku do drugiej klasy to jest naprawdę szerszy kontekst tego co w ogóle mamy z w Polsce w podręcznikach szkolnych czy też to co mamy w podstawach programowych teraz mieliśmy dużą reformę edukacja też oprócz Towarzystwa edukacji anty dyskryminacyjne prezentuje fundacji rodzice mają głos, czyli też tę grupę powietrzną, która stała za ruchem społecznym rodzice przeciwko reformie edukacji z rodzicem szkolny dzieci i to jest bardzo szerokie pytanie co mamy w podręcznikach co mamy w systemie pod nie chodzi tylko takie zapisy, które tkwi cytowałem, które są po prostu głupie, ale chodzi o cały szereg różnych błędów i próbuje ustalić, gdzie tkwi przyczyna, bo moim zdaniem nie w gronie autorów żaden autor nie jest w stanie w pełni odpowiedzialnie dostarczyć podręcznika w 3 miesiące oczywiście, że tak nadziei to jest kwestia reformy edukacji, kiedy tak naprawdę autorzy autorki mieli 3 miesiące na pisanie podręczników, ale autorzy autorki poza programowe też mieli więcej czasu, żeby to napisać, a zresztą z Diego takie pytanie jak co w tych podstawach jest jednak autorzy piszą podręczniki na podstawie podstaw programowych pewne, że tam są wytyczne co w podręcznikach ma się znaleźć w halę mogę panu powiedzieć, że w pod ręcznikami interesuje się od dawna mnie jakiś czas temu z ekspertami z portykami akurat edukacji globalnej też takie perspektywy antydyskryminacyjnej robiliśmy analizy podręczników do WOS -u geografii pod kątem tego właśnie jak pokazywany jest świat w ogóle w podręcznikach tak w w Polsce i to nie były podręczniki już po reformować tylko te sprzed reformy i ten obraz świata, który się z podręczników wyłaniać też był przerażający na czym taki poziom stereotyp izolacji nowych krajów innych europejskich już nie wspominając obraz byli karani na pewno także Afryka w ogóle w tych podręcznikach jest krajem ani kontynentem składającym się z 54 krajach to co mówimy o ruchach migracyjnych w podręcznikach też w ogóle w takim przekazie szkolnym aż o migrantach imigrantach uchodźcach ukończenia, jakby to dziś o każdej tak naprawdę w grupie mniejszościowej tutaj działa też w zaliczał na czym też edukacja tęsknotę kobiet też zaliczam do grupy mniejszościowe dotychczas też ma mniejszą władzę tak naprawdę ich wpły w na różne rzeczy też właśnie noże takie teksty się w podręcznikach pojawiają to to my mieliśmy w systemie edukacji wcześniej, a teraz mamy to jeszcze zwielokrotnione akurat w szkole zdaje się zdominowane przez kobiety w branży no właśnie zdominowana branża przez kobiety, ale też zobaczmy jak jest prestiż tej branży jak wynagradzane są nauczycielki w większości nauczycielki w jaki sposób się o w jaki sposób się o nich mówi też na to jak kolejna sporna sprawa też rola rodziców w szkole co może wykorzystać pani obecność studio w ich zapytać wczorajsze głosowania miał poparcie dla pani minister edukacji Anny Zalewskiej w sejmie wygrała gratulacje wszyscy jej składali dzisiaj któryś z tabloidów złośliwie punktuje wszystkie błędy braki i niedopatrzenia, a co pani na ten temat sądzi dobrze, że wygrała źle no coś co ja mam coś co ja mogę powiedzieć co się mogą być też jako osoba, która bardzo silnie też żyjemy protestowała przeciwko działaniom pani minister jej i temu co jak w dal dalej robili też z wniosku przez akcję tam lekki tornister wyjęła książki byłe kino nazwano tak część rzeczy nie ma książki był lekki natomiast ja wczoraj patrzyłam też ile waży tornister mojego dziecka w piątej klasie i absolutnie nie są leki Zielonej córki w trzeciej tak no to oczywiście, tak więc macie do nich przechwycił Tarnów za bronienie w lesie bez stylu z Zachodu jakich doznaliśmy informację wczoraj w szkole, że tornister ma ważyć 60 % na rzecz masy ciała dziecka no i teraz w klasie piątej z moim synem jest dziewczynka, która waży 24 kilo to ile ma ważyć tornister znaczy, a jest piątej klasie też muszę nosić wprost to taki gruby państwo nie widzą bardzo gruby podręcznik do polskiego jest trudna nie nosić podręczników nosili Jerzy Strużyna i tu dotykamy, a niestety musimy kończyć naszą rozmowę co sedna każdej próby zmieniania systemu edukacji, by tego nie nazywam reformowaniem mówiąc to sporo działo się każdy, bo to, tworząc gimnazja moim zdaniem też dotykała sedna sprawy, czyli tego jak zmienić system edukacji i odejść od pruskiego zakuwania na rzecz, a dwudziesto pierwszo wiecznego uczenia kompetencji i plandeki dyskwalifikacją praktycznego funkcjonowania w świecie, ale to temat na co najmniej dwudziesto czterogodzinnym dyskusja, a tyle czasu nie mamy bardzo dziękuję Elżbieta Kielak Towarzystwo edukacji antydyskryminacyjnej była państwa i moim gościom zaproszonym informacjach poinformuj informacje te informacje Alina Czyżewska aktorka aktorka i wolontariuszka pracująca w obozie dla uchodźców w Grecji
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA