REKLAMA

Olga Chajdas: "Nina" to prościutka historia, ale to co ważne dzieje między spojrzeniami"

Data emisji:
2018-10-06 18:00
Audycja:
Do Zobaczenia
Prowadzący:
Czas trwania:
39:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Patrycja Wanat, dobry wieczór, rozpoczynamy magazyn filmowy Do zobaczenia. W studiu ze mną dzisiaj Olga Chajdas, Marta Konarzewska, dobry wieczór państwu. Będziemy rozmawiać o filmie, który w ten piątek wchodzi do kin w całej Polsce, to film pt. "Nina". O tym filmie trochę na antenie Radia TOK FM już państwo na pewno słyszeliście, bo my miałyśmy przyjemność rozmawiać we Wrocławiu po polskiej premierze tego filmu. Olga też była niedawno gościnią Mikołaja Lizuta po Rozwiń » Festiwalu Filmowym w Gdyni, gdzie film zdobyły Złoty Pazur, czyli nagrodę w konkursie "Inne spojrzenie".  

My też z Martą Konarzewską w magazynie filmowym jakiś czas temu, opowiadając o Właście, również wspominaliśmy o Ninie i o tym, że na czekamy na polską premierę na tego filmu. No a dzisiaj nareszcie spotykamy się studiuje możemy ten porozmawiać się i o niej nie mają wszystkich tematach, które jest tym tematem z tym filmem się wiążą czyli, ale i o kobiecości i dojrzewaniu i tożsamości, ale też i o środowisku lesbijski Anny w Warszawie o tym, my również o z, a my o tym, jakich filmów w Polsce z punktu widzenia kobiece z punktu z naszego punktu widzenia w Polsce brakuje nam wystarczy czasu to również będą zadawać takie pytania należy zaczynamy od samej gminy zaczynamy o tym na samej historii, czyli historii ma się takich historii stare jak świat filmowej trójkąt miłosny cenne jest małżeństwo i jest to trzecia osoba, która w, jaki sposób wkracza w ciemnych historii i sprawia, że te, że ten ruch tych toczących się KUL w jaki sposób się zmienia i zmienia się los tych osób, które w mężu, które w ten trójkąt są zaangażowane w no właśnie zrezygnowały z prawdziwych hamuje, a teraz bardzo źle odbierane wyrok musimy tak mogli od razu długi piękny wieczór kresek, żeby to wszystko powiedzieć, ale tak rzeczywiście były one masz rację, że to jest historia stara świat, że idziesz tam nasze referencje, które od razu pada w filmie 3 i pogarda Godarda z takim świetnym przykładem, bo to jest naprawdę Gruszecka historia i można streścić się Ninę w 2 zdaniach ale, że to co jest ważne, zwłaszcza w łóżku co się dzieje między spojrzeniami między oddechami takimi gestami pojedynczymi typ to zawsze robi różnicę prawda filmie, czyli nawet jeśli mamy jakiś gatunek filmu to ten film może być zupełnie inny może mieć zupełnie inny wydźwięk właśnie się tylko włącznie przez ten detal czyste przez bohaterów tego o tego dramatu w zgadza się mam nadzieję, że udało nam się ku szwanku z racji stworzyć, ponieważ w naszym trójkącie jest Julia Kijowska będzie recenzja Andrzej Konopka fantastyczny z aktorskimi złotymi rzeczywiście ta chemia aż zadziała i ten kosmos jakoś się ze żwirową z ruchu, którym mówi rzeczywiście Anny wystąpił, więc bardzo z tego cieszy to właśnie to w New Zealand skupia się trochę na tym skoro skoro zaczęła ten temat i my przed audycją też trochę ze zaczęłyśmy sobie rozmawiać o aktorach i o tym jak aktorów do filmu się wybiera, bo w tym, zwłaszcza w takiej sytuacji, kiedy tych bohaterów nie jest zbyt dużo na ekranie musi tam się po prostu między między nimi dziać między nimi iskrzyć w jaki sposób wybiera się właśnie aktorów to do do takiego filmu czy tym, że także mamy w Polsce obawy cudownych aktorów wielu jego drużyny rzeczywiście znalezienie między nimi chemii i tutaj na kontry wysiłki zamierzamy jednak tylko to trzeba było zacząć dyskusję, ale skupiliśmy się na daninie tutaj puszczone bez castingu do Julii Kijowskiej z zaproponować jej rolę Regionalnego zgodziła się pod warunkiem ciężkiej pracy, którą czeka, żeby rzeczywiście te unijne, by przepuścić przez nią żeby, żeby spróbować to razem zbudować narysować i dużych do Julki szukaliśmy partnerów i tutaj zarówno andrzejki realizowane uznaliśmy, że wcześniej, ale należy go zaś tworzyć już rośnie też nowa jakość między nim żadne z nich jest spotkał wcześniej w tak bliskich relacjach w kinie Andrzej zamienić się na brzmienie role wspólnie były obietnice ani razu jak, ale nie było takie zdarzenie, które tutaj na miejscu dziś jednak to naprawdę jest trójkąt każda z tych postaci jest bardzo silna mowa o swoje zaplecze i bagaż, który wchodzi do tego w związku z nowym Julia jest taką postać czy Nina właśnie też ze ścian wymiennie stosować to Julia jako Julia Kijowska Nina Nina bohaterka, którą Julia Kijowska gra w tys dziewczyna która, która walczy mam wrażenie każdego dnia, która gdzieś ten zakłada swoją zbroję i wychodzi w obudowane w tym jak powinno się zachowywać jak sobie wyobraziłam siebie wychodzi Menzel codziennie z z domu, a należy trenować to za chwilę zapytam oszczędza, dlaczego akurat Julia opowie też do doszła się należy, że przyszłość to nie bez castingu, ale jak od tej bohaterce właśnie o tej głównej tytułowej bohaterce myślał iść rozmawiała ścian mówi, że to jest także uczy nas rozumie, że bardzo ciekawe, że brakuje w Polskim kinie lub wydania o kobietach po 30 przed czterdziestką, które są najwyższe zwykle w momencie przełomowym swoje życie w swoim życiu tylko, abyś nie potrafią go nazwać albo właśnie wywalczył z tym pancerzem, którym trudno jest, więc zmierza po trzydziestce w Polskim kinie też kobieta poukładana tak, jeżeli zaś miała zielone nad dużym Łomacz do Rymania ma romans z księdzem w myśl, że naprawdę ostatni moment w jakimś atak we wrześniu złożyć kobiety, która uczy, że sama nazywać pewne zjawiska, które widzi i uczyć sama dostrzega swoje ciało uczy, że sama dotykać siebie w inny sposób i dług bardzo ciekawe, że dziś to właśnie byt kompletnie pominięta sfera w Polskiej kinematografii, żeby żyły kobiety w miejską na średnim wieku i opowiedzieć w ten sposób, iż na nich naprawdę skupić tak właśnie, żeby opowiedzieć głęboko, bo ten film i ten trójkąt z, który jest tym filmie charakteryzuje się tym, że z bardzo pogłębiony, bo takich opowieści trójkątne może mieć dużo, ale tutaj u nas relacje między bohaterami, ale też relacji tych bohaterów samych ze sobą są bardzo głęboki konflikt zwanej też się cały czas wszystko rusza i zmienia i Nina jest taką osobą, która przez długi czas ze swego życia żyła w takim zagrożeniu wewnętrznym ona jest jakoś tak unieruchomiona jest bohaterka tres unieruchomiona w relacji ze swoim mężem relacji ze swoją kobiecością w relacji ze swoją matką co mnie zawsze bardzo interesuje we wszystkim co pisze to znaczy to jak my kobiety jak na naszą tożsamość rozumienia naszej tożsamości naszej granicy tytuł mógł się do tych głodu tykanie swego ciała wyznaczeniu granicy właśnie swojego ciała jak dalece wpły w na to ma to czyny kiedyś zdołały się ze uwolnić się od takiej sympatycznej relacji z matką unijne z taką postacią, która na wielu poziomach to pokazujemy jest od tej matki kość uzależniona nie chodzi mi go uzależnieni finansowo te symboliczne pokazanie jak naprawdę jej wewnętrznej, ale sytuacji z matką i inna tak samo w związku małżeńskim lub wzrostu tez kobieta, która jakoś się, że my no właśnie jest zmrożona to bardzo też widać w Opera tor ski w naszych wyborach to znaczy w tym zimnym świetle, w którym ten świat Niny jest pokazany i w którym istnieje i teraz wychodzi właśnie, że ta trzecia osoba w tym trójkącie, kiedy się pojawia się pojawiać ptaki ogień, który może, którym może nie na rozpalić w sobie dotrzeć do tego miejsca treścią może nie do końca zamrożone i rozpalić coś w sobie to jest wielka namiętność z teraz możesz właśnie rysować różne trójkąty i może to być bardzo banalne mam wrażenie, że u nas no właśnie tematy wiele poziomów warstwy niniejszy test najciekawsze w tym filmie to BOT wizualnej stronie jeszcze mam porozmawiamy o tym, cieple właśnie płynącemu też z mieszkania Magdy i o tym, zagrożeniu na zewnątrz ale gdy zostańmy chwilę przy tej relacji Anny matki z Niną, gdyż właśnie bardzo ciekawe czy realny czy Nina jest taka zamrożona właśnie przez brak nie wiem odcięcia tej pępowiny, która łączy ją z matką pewnie zaczniemy ten wątek skończymy po informacjach Radia TOK FM dziś rodzajem, że to nie jest tak żona nie odcięła pępowiny tylko każdy z nas gdzieś tam jest wychowana w kulcie matki Polki, że powiem ogólnie drezyn rytuału przejścia, których bardzo kobiecy, jakby na opanowanym przez co do kobiecych stado właśnie dla matek córek jest bardzo silny jest bardzo krytycznie dostępna na szkołę dla mężczyzn, ale na naszą matkę w Nine, czyli z roli Katarzyna Gniewkowska nie jest także na siłę próbuje ułożyć życie córki nie naruszyła matoł wzrośnie z budów budowane w sobie taki mechanizm, który któryś powtarza cokolwiek zostają tego mechanizmu jest nienazwane, bo wygląda to ZUS albo gdy strony nie dyskutuje tak drogiego tak jest Stalin i inni jak surowa, gdyż próbuje obojga mama ma swoje wyskoki Nina mama moment, kiedy w szkole proponuje młodzieży wyjście na wystawę trochę bardziej może skandalizujący wg niektórych za namową momenty, kiedy próbuje się wyrwać z z gminy od tych, których rytuałów i zawsze ściągana w dół w Instytucie KWB symptom w tym filmie autorzy się fantastycznie w ataku postać, która nie jest negatywna ona po prostu ma wbudowany kont innych lekarzy został tylko odbudowano też jej trochę od nas zależy jak bardzo za nimi dziel i za chwilę wrócimy dodaje, że do tego co powiedział jeszcze informacji Radia TOK FM, a przypominam, że rozmawiamy o filmie Nina, który wchodzi dziś do kin w całej Polsce Nina nagrodzona złotym pazurem na festiwalu filmowym w Gdyni ostatnim reżyserka Olga Chajdas współ scenarzystka Marta Konarzewska z oceną studiom za chwilę wracam to jest magazyn filmowy do zobaczenia rozmawiamy dzisiaj o filmie Nina reżyserka Olga Chajdas współ scenarzystka Marta Konarzewska są ze mną w studyjnej zatrzymały my się w takim bardzo ważnym momencie z relacji Matejki córek generała oczywiście był rozmawiamy tutaj na przykładzie tytułowej Niny oraz dzieje, ale jej matki to na tym takim zamrożeniu SB lokowaniu, które Grek, który Nina w jaki sposób próbuje rent próbuje zwalczyć realny wpływ historii, którą opowiadacie najbardziej zapytałam czy dołączy do blokowania Niny czy to zamrożenie Niny wynika właśnie tylko przez przez jej osobistą relację z matką czy to czy coś w tym jest więcej czy pozwolę sobie nawet tak daleko odejść w przeszłości to, że Anna rok sześćdziesiąty ósmy w Polsce wygląda zupełnie inaczej jest na Zachodzie ma wpływ na to, że ciągle gdzieś w tym obrazie kobiet jesteśmy w Polsce tacy jacy czy takie jak jesteśmy na nartach chodzić na te odczyty o rewolucji zbiega się tak oto 1 co to znaczy być kobietą, że to znaczy mieć męża dzieci i statystyki bardzo mieszczańskie w UE i to wszystko na pewno w tym 1100 zloty dziennie nawet bardziej o lęk przed właśnie odkrywaniem własnej seksualności jakiś przyjemności płynącej z Rosjaninem dotarł też wyraźnie wiąże, bo to robot dotacje jakoś tak Super są długie Hochtief zasłynęło ze słowa czuła na naszych stóp była zesłana często się w takim właśnie na pewnym schemacie takiej 1 roli, a inni, a inni na no tak, ale on to co dla mnie jest ważny test co nam na ów wewnętrznie one znaczy, że ona jakoś tak nie ma też silna tożsamość i że ona tak się też swojej tożsamości dopiero musi dopatrzeć w tym filmie i że to się tak za dzieła poprzez relacje z drugim człowiekiem z osobą, którą ona spotyka i a wcześniej, a one też narcystyczne też, ale naprawdę mówi w takim Azja wieloma znęcano się z winy nie ma w ogóle nie jest, bo nic nie jest wina matki teraz mówię o renty w tym co mówię teraz notesu wewnętrznie one więc, choć miał świat wewnętrzny samej Niny, która jakoś tak nie potrafili zobaczyć, jaka jest, czego pragnie, bo to nowość zamrożone i kiedy daje się zdarza to nagle widzi PE i tam się wydaje, że dotyczy też 3 proste wielu kobiet z tym, że jest bardzo łatwo utożsamić ze i dlatego on dlatego myślę, że to jest Wilno kobiecości w dużej mierze od tożsamości o tym, rozbudzanie do pełnej kobiecości, a matka to ma tyle, że ma inną wewnętrznie one są takie, że z tą posłuszna i że jestem w dalszym ciągiem matki tak samo jak moje siostry, które są takimi lepszymi córkami tej matki one tak lepiej realizują tam wizje tej dobrej córki mają dzień matki córki córki znaczące źródło rozłoży się rytuał umiem tak tak Beaty, gdybym powiedział, iż ma też Julii Kijowskiej o tym dlaczego ona właśnie w tytułowej roli w roli Niny się znalazła to właśnie była taka aktorka, która to potrafi przerazić w ogóle w swoim spojrzeniem i faktycznie jest realny, gdy jest to w jaki sposób potrafi zagrać taką grą kobietę, do której boimy się zbliżyć 1 tancerz wręczył widzimy na zewnątrz to właśnie przeważyło dobrze wg nas czynienie z solarium na bagaż żony, ale wywiad były zmiany w reż Wojtek czyta unieważnieniem nigdy nie zależało na tworzeniu postaci, które są jednowymiarowe i albo pozytywne albo negatywne, bo wszyscy nasi bohaterowie mają złamania i rysę na 4 zarzuty się powtarza scenografii sporo miejsca w bardzo zauważalny natomiast wiele luk jest wybitną aktorką, która potrafi kreować tajemnice i magii jednocześnie potrafi grać na uczuciach i je tworzyć zimno dookoła siebie jest utworzenie pracowita i wydaje mi się, że to co wniosła do niej odezwać się ta dwuznaczność i najgłębiej jak w struktury bio 80 zapisaną ale, ale duże buty przetworzyć przez przez czyjeś emocje, a na drugie pozuje z organicznie ze Stalinem tak też goście bardzo widać i ten narcyzm, o którym mówię to mnie się też wydaje się tez dodane nic, ale dla islamu, o czym właśnie szkoły oglądali wideo w 21 i rodzaj szantażu erę muzycznego skupienia na sobie niem no to renta co widać moim zdaniem jak się ogląda wszy w stanach i erotycznych w tym w jaki sposób ona jest wobec siebie jako na traktuje drugiej osoby, które ją dotykają, że SKO, że skupione na drugą mówię sobie za prawny w takim popularnym znaczeniu długowieczność takim zatrzymaniu się na nas sobie wokół siebie i dopiero musi spotkać tę drugą osobę, że wcześniej ona jakoś tak traktuje osoby jak poszerzenie siebie moim zdaniem to widać seksualnej scenie Sejima Jeanne spotyka osoby ran osiąga sukcesy zdumiewają związanych z szansy choćby Daniel SZ w rewanżu tego Warta jest wigilia niż to jest bardzo ambicjonalnie zawsze robi się we wstępnym w el Nina los spotyka Magdę Noise dzieje, ale Magda może to też się odnosi trochę do tego co Marta przed chwilą powiedziała, bo Magda jest jednak do Niny podobne wynoszą nawet no ale istnieje, ale z Chorzowa do działań z lewicy czekałyby nas, że Magdę zdaniem podobna działa się z tego, że przyszła Eliza jest ona kopiuje się okazało, że podobna i wtedy się tak naprawdę nie ma związku z dala od dziś znana tylko co bardzo chciała tak byłem tak, tak więc jest, że aż 12 tak wierzył dla zdrowia może z bardzo wierzy on jest więc, że widziała żony są podobne nazwy, a jak Allianz wiem, że aż tak rzeczywiście w Łodzi, kiedy źle, by okazać, że są złe im Suzanne odbiciem siebie, że Magda i Nina Sołowiej rządów obu stać się stąd też się w żyłach wydarzenie na zbudowanie sceny są audyty tych seksualnych między nimi, że to jest przyglądanie się w swoim ciele pierwszy raz u tego odkrywanie swojego ciała i warzy w poprzez drugą kobietę z wydarzeń dodatni wynik niż zagadnienie myśli o sobie ja ja miałam wrażenie takie, że Nina jest tak bardzo zafascynowany Magdą dumania w zasadzie prowadzi takie życie Tronina chciała wyprowadzić ugody, ale ich niewielu z nas jest w Polsce jej wersją, a może korzenną i w jeśli chodzi o te sceny erotyczne sceny seksu sceny bardzo na seksualne sceny, które faktycznie podnoszą głosy na na karku są przepiękne realne w jaki sposób też budował jeszcze tutaj napięcie między kobietami lub nie ukrywajmy bezcenne erotyczne między kobietami w Polskim kinie nie przypominam sobie w ogóle żeby, żeby mecz to wymaga, więc budowanie go z zapisami zapisany w trudnych, ale za wyprawę, ale wygląda inaczej jego zgody na silnie uświadomić sobie, że to jednak się u nas zbudować za rok to musi być organiczny jest z postaciami, które buduje, ale podejdźmy do tego bardzo groźne kły matematycznej takich okazyjnych cenach to wymagało klub przełknąć przeglądania tegoż budowania bezpieczeństwa do kolektorów we wtorek że, żeby było jasne, dlaczego zmierzamy oczywiście holograficzne było stworzenie samej karze innej sceny no po prostu już chyba tak zdarzyć, żebyśmy dubli bo jaki był w tym momencie na planie, ale tak chciał, żeby to chciałam, żeby to było scenek, które są inne nie widział do tej pory tylko w Polskim kinie, ale też wyższy niż w światowym zależało, żeby stworzyć to jednak pikuś może z nową jakość jednak pokazać zbliżenie winny sposób, a inny to znaczy jaki, a przy takiej ich wysyła z metod diagnostyki i animacje tańca na żywo, żeby nie było zimno nie mógł powiedzieć, że za samo jak rząd jednak, żeby co to jest inaczej spojrzeć na na ogół związek między kibicami i to co to oznacza także Dave w tej sferze fizycznej i może nam się udało, ponieważ życzy się karze grzywny wie co innego znaczy co innego wnosili jest jest inaczej skonstruowana to jest bowiem sama realizacja scen była tak każdy inny z Europy w kinie po pierwszych takich publicznych też pokazać na festiwalu filmowym w Gdyni wiem, że to jest teren zupełnie inna publiczność, więc nawet nie pytano teatry festiwalowe czy prasowe pokazy, ale też już, że jesteście po pierwszych takich spotkaniach faktycznie z widzami, którzy kupili bilet, który przy, którzy przyszli na ten film zresztą w NBA nie nacieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem to w Gdyni, o co w ogóle pytali ludzie jak, w czym my dzieci też łatwo było rozmawiać po tym, filmie, że zakażą trochę inna rozmowa, ale bardzo szczerze, że jest potrzeba tych rozmów, bo było do spotkania z dług jest wyczerpująca w jakimś sensie był dobrym, ponieważ ludzie mają potrzeby, lecz jakiś analizy i zajrzenia wgłąb tego filmu lot zamierza złożyć twórca byt oświadczył, że ktoś chce, aby posiedzieć później porozmawiać o tym w kinach dobrze i bardzo analityczny rzeczywiście jest niezły prosty wynalazek Wilnem tylko zajrzeliśmy do zumby spotkania nasz rozwój technik jest potrzeba spotkania i tych poparł rząd w rzutach rożnych, gdyż reakcje ludzi, a niektórzy są tak wstrząśnięci po prostu wychodzą jak dziadek piękny wpis na Facebooku Renaty Lis pisarki ona napisała, że właśnie musiała wyjść z nie mogła zostać na oddaniu, bo to ona potrzebowała kie steki ciszy i ewentualnego potem intymnego porozmawiania mogę przytoczyć notes publicznie napisany na Facebooku i ty jesteś przepiękna recenzja i taka w notesie wymarzona reakcja tez filmy, po którym wychodzić rozdygotany i ona też z taką tym budowę swoją też taką dramaturgię w ocenie wszystko nie chodzi o treść, ale bez NATO głęboką treść i czasami ten nie zostanie też jest ich razem z rąk natomiast ważne jest to, że rzeczywiście te nie są jakieś głupawe pytanie, jakie trendy Stelmet jak długo pracowały jeszcze lubicie się tak dalej, że tak nie wiadomo, o co zapytać tylko naprawdę ludzie sięgają po trudne sceny tego filmu i każą nam analiza chętnie, by nie odnosi się do bardzo trudnych emocjonalnych rzeczy, bo tam są to niełatwy film DVD rzecz oczywista hybrydowy z tak też sięgają bardzo głęboko wierzy bardzo czujnie oglądają, ponieważ takie detale, które rozumie to Grzegorz stan wojenny łup w byłej firmie w niego jest nawet żal, że będą służyły, jako że złożone, a się okazuje, że ludzie widzą je, by wszystko oczywiście zbierał dowody do kupy patrz co zrobił było bardzo ich reakcji, o czym potrzeby przytulenia się już od ciekawe, bo dołek rzeczywiście wywołuje dreszcz emocji, że rzeźba sporo osób obcych mi szkodziły wzgórze było kontaktu turysty z bardzo piękny gdzieś tam też ciebie przytulne Litwę, gdzie dotarli mnie, gdyby wały gen Koziej był poproszono była już zbliżenia realnie zaś tak tak uznała za te emocje, bo myślę, że to jest 1 z takich filmów mam nadzieję są takie filmy, które ci rozważają oni zostawiają z tym myślę, że to jest 1 z takich firm, które później pracuje w tobie możesz sobie odbudować to co zostało o jakość porozbijane na cząstki, bo dochodzi też o to firma, żeby trochę trwało po porozbijał czy to nie jest taki łagodny film tam jest dużo takich chropowatości miejsc, z którymi musi się mierzyć takich scen, które musisz pomyśleć o jejku co się wydarzyło, jakie się z tym mam gdzie się z tym zgadzam się już raz masz następną rzecz, więc jakoś oczyszcza narracja jest niespieszne i akcja idzie nie szybko, ale to nie jest film o akcji nie jest im akcji i jeżeli o pakt o intrydze tak tak intrydze tylko te z Wilna emocje intelekt emocje są tam porozkładane w UE to jest wielka siła tego filmu nie mówię tego tutaj jakoś o sobie, bo scenariusze tez bym mogła napisać różnie go mówię tutaj właśnie o wadze i okazja damie, która to w taki sposób też zmontowała, że rytm tego filmu no jest naprawdę uważa, że są oryginalne i żart, że to buduje bardzo dużo emocji w jedno zapytałam o to, bo ja mam takie wrażenie, że to jest 1 z tych filmów takich bardzo otwierających czy także, że to jest film, który może w UE może nas coś tworzyć takie trochę Magda otworzyła coś w Żninie do co to jest taki film, który otwiera jakiś jakieś drzwi otwiera jakieś pytania otwiera jakiś szczerze, że właśnie bardzo mocno możemy się senne tymi postaciami identyfikować i właśnie te 3 ME w też nie tylko o wybór oczywiście, że my tutaj rozmawiamy o kobiecości o dojrzewaniu kobiety tożsamości, ale też bardzo się podoba jak zarysowały iście postać Andrzeja, czyli tego męża nigdy no i 1 z tych z boków tego trójkąta osoby, która zostaje zostawiona zostawione, która musi sobie z tym w LM porzuceniem poradzić ale, ale też konie zbudowany od początku, czyli torze nie widzimy kryzysu w tym małżeństwie to jest on jest po prostu takim mężem dobrym mężem dobrym przyjacielem dobrym dobrym partnerem dobrym towarzyszem no to miał być facet miał być azyl, którego chce zostawić obrosło to miał być tym wojny wojny wojny człowiek z żyły w paru Mężydło po projekcjach mówiło o tym, że jak kiedyś do niej ważne, że właśnie trend ten mężczyzna już jest porządnym człowiekiem ciepłym facetem też orzeszków może jest oburzony rolę to, żeby już nie istnieje też gra trochę zezem zachwiała Wierzejski rutyny natomiast jest to, że jest człowiek zbudowany od podstaw, który też próbuje odnaleźć w świecie niestety do końca jasna 83 czy to będzie łatwo go zostawić jakoś tego cena i czy rzeczywiście będzie miał miejsce w co chwilę wrócimy do naszej rozmowy o dramacie wyższy głosy, że to jest magazyn filmowy do zobaczenia w studiu ze mną Olga Chajdas Marta Konarzewska rozmawiamy o firmie Nina trzecia część magazynu filmowego do zobaczenia rozmawiamy o filmie Nina reżyserka Olga Chajdas współ scenarzystka matka Marta Konarzewska i sądzi się ze mną gminne w studiu rozmawia zaczęłyśmy rozmawiać o akurat męskim bohaterze opowieść tego trójkąta miłosnego, o którym linearny opowiadaczy chcecie coś jeszcze do tego dodać Marian kozie płacz też z wielkim tematem tego filmu Och, no i tak samo kobiecość jak męskość mnie się bardzo podoba, że miałam możliwość napisania takiej męskiej nieoczywiste postaci takiej prawdy ten nie jest na to jaki się nie ma też takich typowych Lu męskich zachowań z kina punkt to jest taki facet i też nie wiem pamiętasz jak casting robiła się, że mówi Jerzy też aktorzy mówią, że fajnie, że mogą zagrać taką trochę inną postać, że fakt, że można u nas żyje gość sobie, że on ma jakąś wrażliwość i że są leżałam w trudno mówić, bo teraz też, jakimi się ogólnikami mówię, ale chodzi w ogóle o zbudowanie jego relacji z jego żoną i samym sobą w na takim trochę takim innym paradygmacie niż jesteśmy przyzwyczajeni w idealnym i to jest fajny rzezie pojawia się taka postać żaby przez to jest właśnie niejednoznaczne i że one z Magdą też o to cały czas trójkąt wchodzi w jakąś relację trochę kumpel skąd, bo gdzież ta pójdzie im się nagle robią podobno, bo gender Magdy nie jest takie oczywiste wszyscy żona nie jest heteroseksualne i obraca się w środowisku nie heteroseksualnym, które z nich binarne tam nie ma takich jasnych podziałów znaczy tam są wzorce różnej ekspresji swej płci seksualności w tym świecie, więc ona z tym wojskiem STK Kuberska gdzieś mające płeć tak duża woda z dumą opowiada w rozmowie z nowym warzone jest celem młodsza to trochę to jest tak czasami wygląda jak córka zalecam działają takie skojarzenia ze zna prawdy wielopoziomowa w 2 na takim poziomie AAA jak to wygląda jak oni ze sobą gadają w ne i kastety to wszystko się robi naprawdę wielopoziomowego to zielenina jest tak podobna do Magdy to też sugeruje, że Nina jest jak znajduje kogoś, kto jest jej wewnętrzną córką i robi się taki trójkąt z jeszcze jedzenia przywieźć towar, a w Chinach był dla mnie ten film Box jest właśnie takim filmem, który opiera się na tych relacjach znaczy każdy kontakt z każdym z tych innym bohaterem zmienia coś w tym danym bohaterze wrze do jedno tworzy się taka siatka, gdzie nikt nie jest pozostawiony sam sobie, gdzie każdy ma wpły w na każdego, a i Lee i też, gdy na odwrót prawda, więc to jest bardzo ważne, ale to co na to powiedziała Ottey w RPA ucina to też wiąże się ze tym co słyszymy z ust czy Niny, gdy mówi o swoim uczuciu do do Magdy, bo mówi jestem Magda seksualna i zakochałam się w osobie, a nie zakochałam się w kobiecie to co też są bardzo ważne słowa tego farmerzy był już w reż Todd otoczył uciekamy to jest on używanie naz w używanie określeń coś co jest rzeczą jest przyzwyczajanie uczyniło to co dzieciństwo, które już ukazuje, że właśnie w tym momencie Nina postanawia przestać używać określeń, których każdy wymaga od siebie, lecz także żyznego homoseksualne heteroseksualne biseksualne też miał zażądać słonej wodzie wszystko inne 3 co się tyczy twojego twojego życia, że musi znaleźć leku się kołysze szuflady i w tym momencie Nina postanawia wyjść z tej szuflady postanawia na oś nie nazywać się swojej orientacji Grażyny Staszel ZBiLK-u mnie coś naprawdę zakochał w osobie szczerze i dojrzale i odpowiedzialnie gdzieś tam często stąd określenie że, że jestem Mago seksualna i też tego jak podkreśla, że ten film ma nadzieję oraz co najwyżej, że ich coraz ważniejsze od tematu albo, że temat nie jest co to znaczy być lesbijką lub odkrycie 02 homoseksualne orientacja, bo to na pewno nie jest to o tym kto to jest oceny po co to znaczy jak zdarzy się w twoim życiu namiętność, który nie może zatrzymać jak to bardzo rozwija wieś taką złożoną strukturę, która jest ułożona i od razu zamrożona i po prostu sobie w tym miasto jest i też pamiętam takie reakcje to we Wrocławiu kobiet, które mówiły o tym jak to bardzo dużo mówi o ich życiu kobiet heteroseksualnych, które de CET nie chodzi o to żonę no takie też zakochaną kobietę, ale nagle mówią ja żyję w małżeństwie 15 lat jest rozumiana szerzej w lodówce w chwili jego weta co to są najciekawsze reakcję, bo oto chodzi o te emocje i to, że kobieta budzi emocje to jest oczywiście bardzo ważne oczywistym nie mogą wyróżniać tych wszystkich znaczeń żony są podobne przeżycia jakoś mówią relacji z sobą z własną córką w sobie w nerwach i relacji z matką i t d. i co to znaczy być córką matką córką, jakby w tym takim ciągu tego, by nie było inie byłoby też cena jedno czy taka stawka daniny byłaby inna dotacyjnego jest odejść do młodego chłopaka ACo innego jest odejść do dziewczyny nad takim tożsamościowym rodzeństwem, więc oczywiste, że ta płeć ma ciężar, ale to nie jest film na temat tego, że odkrywać w sobie jakąś inną seksualność i teraz jak się wałkować jest bardzo daleko takich filmów i uważam, że to jest naprawdę duży krok do przodu też opowiadasz o świecie, który zawiera w sobie świat nie heteroseksualny, a ty już nie mówi wiesz co to znaczy, że ten świat nie heteroseksualne tylko po prostu traktujesz tych ludzi jak ludzi na wiek jest pełna filmów o miłości nic się nie zostawia o kolejnych heteroseksualnych film miłość prawda, a jak zrobić nie heteroseksualne to zaraz ci mówią, że robi się nie hetero seksualności, a obecnie nie testy o miłości, gdzie ten wybór oczywiście macierze artysty 1 z elementów tego filmu i tej historii dobrze tak po ich chciałabym cenne, a na koniec naszego programu jednak nawiązać do tego inne środowiska, które MF w filmie przestawiać, bo tak, bo nowa się to nie jest film na barykady ten film nie mówi o tym, jaka jest sytuacja lesbijek w Polsce to nie jest film o kamień w aucie tak jak on Marta, gdy powiedziała ewenement wywraca we Wrocławiu powiedział jeszcze coś się bardzo ciekawego co działo się z jakiegoś innego wywiadu po jakimś hasłem pokaże bardzo złe skomplikowane, ale chodzi o to, że ten świat on lesbijskiej Warszawy, który pokazujecie filmie, który dziś jest tłem dla tej etaty całej odpowiedzi ze strony takiej renty i ćwiczył fantazji w ich od wsi jak i jakby było fajnie, gdyby faktycznie wyglądało to tak jak Dean jak wygląda, ale całe to środowisko cały ten trzeci plan to no tak no to teraz gramy bez ram oraz lody prawdziwe to nam zależało na wiarygodność tego świata, mimo że nie robimy dokumentu to do tego zaś, żeby jednak niegroźny jakiś fałszywych tropów i tak jest w i tych fantazji trochę unieważniono nie ma w Warszawie klubów lesbijskich nie nie ma nie ma co imprezy o okazjonalnie na Mazurach oraz występ fraza okazjonalnie w tym miejscu tak jak kiedyś reguł kluby też takie wyglądają, mówi że w ogóle ten światek kosz jest troszeczkę wolniejsze niż jest nim może zdalnie zrodzony w rzeczywistości nie jest za bardzo wdzięczny, że to środowisko oczywiście weź udział w tym filmie, że rzezie, że zależało na tym, żeby stało się trochę ich częścią chce też powiedzieć, że firmy nie można traktować wszystkiego dosłownie, że film odbywa się na jakiej takiej płaszczyźnie trochę tak jak Santorski symboliczne, czyli test także Annę, że przestrzeń, w której rozgrywać sytuację ona nie musi, jeżeli to nie jest film dokumentalny dokładnie obrazować no np. warszawskiej rzeczywistości, ale to obrazuje pewien klimat i np. obrazuje klimat rzeczywistości kurierowych, które wytwarzają dla tych ludzi, które tych, którzy w tych rzeczywistościach żyją w jakieś auto bardziej lub mniej utopijne rzeczywistości, których im się dobrze żyje we znaki pozasystemowe, więc jak, kto zbuduje się nawet jakość np. ważniejszą ładniejszą przestrzenią klubu to tez oka do tych chwil o to mi chodzi, że tak prosto na jakąś nadbudowę taką symboliczną, że to chodzi o to, że dla tych ludzi naprawdę te światy istnieją i też np. imprezy nazwiska odbywają się już ogromne, który był dla mnie ta może odpowiadać pokazujecie takie po prostu relacje też przyjacielskie trzymanie się po prostu w 1 grupie coś co jest kurtyna bardzo ważny na żadnym poziomie takich relacji po prostu kumpel ski przyjaciel z brzegu Wisły Super bogate i zróżnicowane tak naprawdę poza tym 1 elementem, który łączy, czyli zaatakuje wrogość, a piłka nożna jest jest zarobiły one wzrost oraz zespoły dachy dziewczyńskie jest jest liga były dochodziliśmy zrealizowana na nowe życie, żeby pooglądać już wystąpiły w filmie, więc pozbycie się z tego powodu PIT to proszę państwa zapraszamy bardzo gorąco Nina już w Chinach po tych wszystkich zagranicznych festiwalach polskich festiwalach nagrodach, które film zebrał teraz możemy nareszcie go oglądać w szerokiej dystrybucji w całej Polsce mam nadzieję, że Claire wszystkiego nie chodnik przykryje i państwo nie idealne w Chinach również znajdziecie w jeszcze dobrze została nam dosłownie 3 minuty i chciałam was zapytać o oto nad czym teraz pracujecie, bo z Martą Konarzewską ostatnio rozmawiałyśmy o nas scenariuszu do filmu Włast rozumiem, że reżyser bądź reżyserka jeszcze się do władz ta nie zna lasu bądź nie znalazła na stronę są rozmowy i my, ale ja właściwie teraz zająć innymi rzeczami Włast jakoś sobie czeka w NATO, żeby zacząć zmieniać filmowanie scenariusz jest w ogóle trudny moment oddania starsza i żeby one zaczął być filmem, więc na razie czekam w nas z kolei Olga Chajdas Feldman pracowała przy serialu Netflixa 1983 my w tym tygodniu poznaliśmy zwiastun tego serialu 30 listopada serial trafi na Platformy internetową co możemy powiedzieć bowiem, że umowy Netfliksa bez bardzo skrupulatne za dużo zdradzić nie możemy wymiary to cud, że reżyser Kita Tomasz Gzell jest 2560 krajów szerząc 8  000 000 widzów, czyli bez łez bez ciśnienia, że już w ich mamy dużą odpowiedzialność, ale jest bardzo objazdowy grill oraz serial, który dzieli się do ZUS trzecim roku, który jest trzecim rokiem, który my pamiętamy z przeszłości Polski, gdyż wydarzenia sprzed 20 lat nacje żyły serialu zmieniły bieg wydarzeń i mamy do czynienia ze światem, w którym wolność jednostki jest mniej ważna niż dobro ogółu bardzo ciekawy świat namyśl hity w oryginale do tworzenia i bardzo oryginalny w odbiorze Agnieszka Holland Kasia Adamik Agnieszka Smoczyńska poza tobą również to jest przypadek, że właśnie 4 reżyserki wzięły udział w tym projekcie czy grzyby myśleli o tym nie myślą wzrósł zdobędzie wojny wojny tropy promocyjny to, że po prostu wydarzyło no FX udziela Agnieszka Holland, która od osoby proszono formatowanie serię zboże rozmowy na temat pozostałych twórców i my też dużo, że kurs NFI SA na podstawie różnych różnych różnych prac naszych wybrał 4 kobiety, ale tych z cudownym się wydaje, że w dobie walki rzeczywiście byli złożyły kobiety filmu, który walczył o wysiedli na 10002020 roku bez ich jedyna nowość Platforma w Polsce te statystyki tak tak mocno zawyża naszym dużym udziałem w tym projekcie bierze się spojrzy na udział kobiet reżyserów produkcja innych stacji jest już dużo gorzej to 1 stacja nawet na 0 % tak trzymamy kciuki w takim razie również za te projekty na razie państwa wysyłamy do kina daninę bardzo wam dziękuję za dzisiaj Olga Chajdas Marta Konarzewska były senną dziękuję bardzo dziękuję bardzo chcemy
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!