W Himalajach wybudowano już całą infrastrukturę dla turystów, ale wcale nie jest tak łatwo. O podróży w najwyższe góry świata mówi Magda Lassota

Podróże duże i małe
2018-10-07 11:20
W studio:

W studio Magda Lassota, podróżnik i fotograf, która opowiada o swojej wyprawie w Himalaje. Była tam z przewodnikiem. Znalazła go... na Facebooku.

Podróże małe i duże, Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu ponownie, Podróże małe i duże. Zgodnie z zapowiedzią w naszym studiu jest też pani Magda Lassota, dzień dobry, dzień dobry, fotografka, podróżniczka, która opowie nam o Himalajach. Wie pani uważam, że sytuacje życiowe jakie związane są z naszą pasją bardzo często powodują, że my w życiu codziennym jesteśmy o wiele silniejsi. Tak się zastanawiam, pani była w Himalajach prawda? Tak. Pani osiągnęła wielką rzecz, wybierając się tam podróżując, wybierając tak odległy kierunek świata i też dość niebezpieczny. Pani ma problem z tym, że jest pani podenerwowana siedząc w studiu Radia TOK FM?  Rozwiń »
To znaczy ma pan rację, że te nasze podróże i nasza pasja bardzo nas wzmacniają jeździmy dużo silniejsza z wielu powodów natomiast zapowiedział Szmala jachty jednak nie do końca się zgodzę, bo już mam doświadczenie jak jechałem w Himalajach albo jeszcze dużo wcześniak marzyłam o Himalajach byłam u Simona jak marzą od dawna w alei też tak wydawało, że desek bardzo odległe miejsca niedostępne, że to marzenie może na zawsze zostać marzeniem, ale w końcu dużo, że dużo zbiegów okoliczności się na to złożyły w końcu też maleje pojechałam i naprawdę teraz wracam i mówię, że to jest bardzo łatwa jest dostępne i ja bym chciała, żeby ludzie tam w żegludze spełniali swoje marzenia, które czasy się odkłada z różnych powodów na później pean, ale właśnie tu powiedzieć element to z tej perspektywy człowieka, który właśnie też chyba bardzo też masaż stał dom jest niebezpiecznie że, że w ogóle to tylko dla jakichś wytrawnych podróżników i Hetman natomiast od zmian w różne doświadczenia w Himalajach to zadanie, jakby to umówmy się tu przyjmiemy taką konwencję, że pani przekonanie do tego, żeby się, tyle że równolegle do tego, że to jest bezpieczny bezpiecznymi i spokojny dobrze niech powie pani więcej w Himalajach inaczej w tym studiu, bo więcej zapewne osób niż tych, którzy wybrali się w Himalaje biorąc pod uwagę, odkąd niszczymy nasze rady i ja nie byłabym taka przekonana ja też tak myślałam nad miasto MMA i od razu powiem, że mamy gości codzienne kłótnie czy pan wie, że w Himalajach na przejście przez most taki zawieszane trzeba czekać do 15 minut, bo są takie straszne korki na szlakach i to było wielkie zaskoczenie dla mnie też z tak jak sprecyzuje największy taki zrobią w regionie Everestu pestek 1 z trudniejszych regionów trekkingowy jest wysoko położony jest jest zimno jest rzeczywiście warunki są trudniejsze w przez pierwsze dni byłam zaskoczona tym ile damy z ludzi, jaka jest rozbudowana infrastruktura jak tam jest bardzo łatwo to było wielkie zaskoczenie, że ja codziennie mogę wziąć prysznic, że mogę spać w dwuosobowym pokoju w hoteliku, że mogę zjeść 3 posiłki dziennie, które przynosi mi kelner prawda wewnętrznie wolnego Polacy na weekend będą one jeździć, ale od dobrze może nie będą, mówi że aż tak głupi chłop oczywiście to wiąże się też z różnymi zagrożeniami, bo NFZ logistycznie bardzo mili Introl jest ich stan, jakby się bardzo rozwinęło się, zanim 10 lat na pewno ludzie, którzy jeździli Himalaje 1015 lat temu mają inne wspomnienie byłam zaskoczona tym właśnie jest poniekąd łatwo, gdyby nie zapominajmy oczywiście, że są do góry wysokie, że są bardzo duże wysokości i to zdecydowanie niebezpieczna każdy inaczej to znosi też są w stanie powiedzieć to dość powiedzieć ja też, że ich pochwalę się, że przeszłam ostrą chorobę wysokościową, ale też z tego powodu, że to zignorował on Górażdże to pierwsze dni, kiedy myślałam o tym z prawdą łatwo, że właściwie łatwiej niż w Tatrach naprawdę może być łatwiej przemian komercyjnie znanych szlakach wiadro zapomniałam, gdzie ja staram i ich tak i doprowadził mnie do choroby wysokościowej rozkopanie na wyrost nie weszła nowa w jakiś czas choroby zrobiły wrażenie, że jest polega choroba wysokościowa choroba wysokościowa inni też obrzęk płuc i mózgu spowodowane wysokością ciśnienia jednak dokładnie medycznie czy nie będą opowiadać szybko pokonywał panienka z paszczy gówno, czyli tak organizm nie adaptował się do Otynia zdążył tylko żal i miała do takich podróży podchodzę raczej racjonalnie i bezpiecznie, bo z przewodnikiem nepalskim, więc tutaj coś poszło nie tak oszacowanie możliwości można ja myślę, że to była presja czasu trochę presja projektu, który miałam do wykonania Nowiny tak się złożyło więc, ale już nie bardzo dużo nauczyło o tym jak się w górach należy zachowywać tak naprawdę nawet się nam się wydaje, że sprosta są tylko pozory no dobrze to tu potraktujmy zatem już samą wizytę w Himalajach fizyce to brzmi czy są te wyprawy, jako że osobnik ciąży każdy inaczej to znosił każdy ma inny plan po co tam jedziemy to jest kwestia organizacji ja chciałbym, żebyśmy w naszym cyklu też poruszali tematy, które być może są dla niektórych przeszkodą do organizacja takiej wycieczki byli w cudzysłów bowiem często nas przerasta już na stadion co trzeba zrobić, żeby wybrać się w Himalaje trzeba mieć kasę mówi Sylwester po mojej wizyty w rzeczywiście to z blokujący mnie też blokowała naprawdę rzeczą, którą trzeba zrobić ze skupieniem bilet lotniczy MAK lotniczego wcześniej aż po co w bojach ja miałam chętnych, ale oczywiste widzę natomiast kupuje też miejsce na lotnisku w Katmandu, ale przede wszystkim bilet lotniczy w UE i to jest także mysie boimy, zanim gdzieś pojedziemy natomiast w momencie, kiedy ja wylądowałam w Katmandu, gdy wystawią swoją stopę na polskiej ziemi to ja zauważam, że to wyczyn jest tak trudna do lądowania luźno związane z Wisły, ale bilet lotniczy można kupić już zaraz za 2000 zł w nie wiem to jest kwota rozpatrywanego jako duża jak nieduża Himalaje niż co tydzień to myślę, że zgodnie z ulg zwolnień, ale myślę, że można sobie z wizytowania normalny bilet normalny AZS Łódź oraz realizację takich branż teraz pytanie czy chcemy z przewodnikiem z miejscami pani przykład pokazał, że lepiej zacząć sadzić zbierać Nitra zacznie niekoniecznie na pieszą z przewodnikiem, ponieważ wiedziałam, że mniejsze najwięcej poznańscy RM dowiedzieć się one palone walczyka wiedzą, że potrzebuje tłumacza, który będzie tłumaczy moje rozmowy z dołka z lekarzami polskimi wydał on będzie tam pomagał, bo będzie mi pokazywał jeszcze więcej niż sama bym była w stanie zobaczyć natomiast, że jak wróżą na ten szlak wiedziałam, że razem absurd nie można, by był w na szlaku do Gdańska pogodowa raz nie da się zgubić to jest wszak, przypominając nie może autostrada zrobiliśmy trochę inne szlaki cieszyłam, że ma przewodnika, bo robiliśmy przełęczy na wysokości powyżej 5 i 2 tysięcy metrów i tonie był szlak tak tak często odwiedzane przez turystów, więc ja i ja jednak wiedzą, że z Grojca, a także, że tak, bo przyszli warzywem przewodnik w ale to jest jakby nie wziąłeś takiego przewodnika na obczyźnie wpisuje się na Facebooku poszukuje przewodnika w gimnazjum jak znalazł na Facebooku w wolnym został mi polecony przez znajomych rzeczywiście później dodano do niego przez Facebooka mnóstwo jest przewodników mnóstwo z agencji, ale tripadvisor Facebooka fora internetowe bezproblemowo wbijać go polecam czytać opinia natomiast na miejscu jak powiedział, że wciąż nie zna z przewodnika żyje Henryk wymyślone to on znajdzie na falach internetu jak z taksówkarzami pod dworcami nie pomogą paniom analiza zgadzam się w 1000 zł Lwów z dworca to 1 z ruchomą rzeźbę ulice w cudzysłowie lepienie wraz z lepiej się zapoznać wcześniej poczytać opinie natomiast jest wiele wiele szlaków z Nepalu w Himalajach, którą można pokonać bez przewodnika już nie robią też 1 z takim bez przewodnika wymienia Annapurny solą i bez problemu ile trzeba czasu poświęcić na to, żeby wybrać się w Himalaje i cokolwiek tam zobaczyć nową wyprawę Himalaje to nie jest tylko wejście na Everest to zawsze zdecydowanie coś co jest bardzo zależy oczywiście im więcej czasu temat, ale minimalnie niema szans i myślę, że 10 dni myślę, że 10 dni to można zobaczyć kadr MON i zobaczyć Himalaje, ale załatwia też sprawę tego, by uniknąć choroby wysokościowej 10 z nich to uda się zrobić to domysły polecam kamizelki niedosyt może coś co może z drugiej strony w teście przekonacie wcale i wróci trzynastka to była jego każdy znajdzie polecam pani w tak krótkim czasie w rezultacie niektóre cechy indywidualnym finale polecam zdecydowanie i polecam jak najwięcej czasu przeznaczyć na tonuje no to z daleka wyprawa prawda, w jakich są ludzie stoją w nich jest on nadal żony polityka tak poza tym, że już są dotknięci tą są pani powiedziała między wierszami trochę komercją, jaka różnica, jaka wiąże się z Rosji maleje w tej chwili są dotknięci, ale ja miałam dużo szczęścia w poznańskim prawdziwych Nepalczyków my po treningu udaliśmy się do wioski mego przewodnika mieszkaliśmy z jego rodziną i tam poznawaliśmy MO no w cudzysłowie no prawdziwych prac wychodzi są naprawdę naprawdę niezwykle pomocni są ciepli otwarci, nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie porozumieć się w 1 języku to jakoś to zupełnie nie przeszkadza w kontakcie tak naprawdę można dużo też zaobserwować realny w nie są bardzo otwarci myślę, że to zajmuje na dużo więcej czasu, ale w na pewno zrobią wszystko, żeby nam pomóc to tam w Nepalu w ogóle dla Nepalczyków rodzina jest bardzo ważna, jeżeli n p . taki przewodnik przyprowadza swoje rodzinne, a on turysta, który zainteresowany tym to ja też poniekąd błąd traktowane jako członek rodziny cały czas mam z nimi wszystkimi kontakt z nim i tak czuje się zobligowana przez nich i im się, że to będzie szczyt oznacza, że wracam do naparów, więc dobrze to co 2000 na bilet już odłożyliśmy na przewodnika źle potraktował nas jak rodzina to trzeba wydać o jajku ja nic ani niebywałych i Real po prawdzie nie wydałam wiara w Jadze podkreślam to rozum robiliśmy projekt i one dla niego też to było ważne MD długa historia co trzeba wydać realia nie uważam, że to jest na szkodę więcej niż na wakacjach u nas nad polskim morzem Krafta zrozumieć ciężko powiedzieć zależy od ilości dni od rana regionu, które wybieramy w Nepalu na pewno jest kilka tysięcy kilka tysięcy złotych na tak Kuchta kuchnia była córką niekoniecznie polecam FAI oczywiście na formalny każdy kraj ma swoje pierogi to są umową na dużo ryżu dużo soczewicę niedużo owoców raczej produkty pszenne placki taka dosyć monotonna dieta nam nie zrobił to pani rozdzielenie kuchni niech Sopot 3 takich doznań estetycznych tych widoków rozłożystą kojarzoną z ich Himalaje też pozostał skalą wyzwania, z jaką mieliśmy do czynienia jest takiego urzekające go w tym miejscu się w reż spokój ja, a ja jestem osobą z natury nerwowo i to co odnalazłem przeznaczyliśmy ponad 8 chętnych bezpłatny to jest naprawdę znalazło Nepal to był ogromny ogromny spokój, a ja myślę, że to wynika też ze zbyt wezmą, a w znacznym z hinduizmu buddyzmu w każdym razie w dla mnie to było dodrukiem naprawdę wie wyjeżdżam z naparu po 1 , 5 miesiąca różnych doświadczeń bojowych z kilku chorób tak naprawdę męczące fizycznie trekkingu jądra adresami prawdopodobnie spokojna myślisz, że chodzenie po górach jest takim rodzajem uspokojenie medytacje Alan coś takiego naparu, że brzeżan pomaga w tym wyciszenie się z kimś ukończeniu, kto powinien się wybrać do Nepalu w Himalajach, kto nie powinien tego robić ze względu nie na predyspozycje też zdrowotna, ale i osobowościowe z Pogwizdowa PRL nie nikomu z osobowością walk nie ma tutaj bym nie robią żadnego rozróżnienia natomiast ja uważam, że każdy, kto kiedyś marzył, ale wdową osiadł w kinie dostępna niż rzecz absolutnie nie jest trudna niestraszne nie jest niebezpieczna, ale jeżeli ktoś chce chodzić w Himalaje, bo można na Opolszczyźnie oni nie chodzić po Himalajach jest dużo więcej ścięła atrakcji tak naprawdę do zobaczenia przede wszystkim trzeba się przygotować fizycznie, bo oczywiście można chodzić po górach, ale po co płacić za to jakąś bardzo dużą Sun prawda, więc MO ja bym widział, że każdy ja w ogóle namawiam ich rodziców, żeby przy wyjechali zrobili jakiś taki film mają oni też kochają góry dali się namówić nie jeszcze chętny mógł bez deszczu nad nimi pracować w niemal o ograniczeniu jeśli chodzi o to przygotowanie fizyczne, bo nie powiedział, że warto przygotować fizycznie co znaczy biegać spacerować chodzić nasze góry wiemy, że wystarczy tak naprawdę mieć taką dobrą zdrową kondycja brama nie trzeba tak naprawdę gość bardzo wyczynowo się do tego przygotowywać nie trzeba naprawdę narzucać co jakiś takich treningów bardzo ciężkich Aon, że każdy zdrowy człowiek, który trochę sportu w życiu ma zdrowo się od żywioł nie ma jakichś przeciwwskazań zdrowotnych spokojnie może jechać rzeczywiście nie musi iść na 5000 m to nie jest konieczne nikt nie jest konieczna to miasto myślę, że każdy zdrowy człowiek poradzi sobie w Sepang w Himalajach dziękuję pani bardzo zależy to opowieść pani Magda Lasota gospodynie były bardzo było mu ona tańsza przypomnę tu mówić pech fotograf podróżnik fotografka podróżniczka, która w opowiadaną Himalaje, bo dziś moim państwa gościem informacji Radia TOK FM po informacjach o godzinie 1140 pierwsza część rozmowy Hanny Zielińskiej z Markiem mięczakiem w sztuce życia po godzinie dwunastej Stanisław Serafin młody przedsiębiorca student pierwszego roku, który wraz z inkubatorem Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczyna biznes to jest ciekawe można zacząć wchodzić w dorosłe życie od razu rozkręcać biznes to przecież z pomocą fachowców rzecz jasna zachęcam państwa teraz
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!