REKLAMA

VR w Teatrze

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-10-09 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:14 min.
Udostępnij:

Krzysztof Garbaczewski opowiada o sztuce "Nietota" w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Jest to spektakl, w którym wykorzystywana jest technologia VR, czyli wirtualna rzeczywistość. Gość Patrycji Wanat tłumaczy, że dzięki wykorzystaniu tej technologii widzowie spektaklu mają okazję przekroczyć granicę między publicznością a aktorami. Jak mówi reżyser, przy okazji tego spektaklu można bardziej doświadczyć przedstawienia. Opowiada też, co go skłoniło do wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości w teatrze.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista. Patrycja Wanat, dobry wieczór. Kultura osobista. Ze mną Krzysztof Garbaczewski. Jesteśmy w Teatrze powszechnym, dlatego że tutaj właśnie w teatrze powszechnym odbywają się premierowe przedstawienie "Nietoty". Ten spektakl przeprowadzany czy realizowany jest w technologii VR, a nawet live VR. Rozwiń »
Państwo znacie to, o czym Krzysztof Garbaczewski też się teatralnie zajmuje czy sztukach wizualnych w NATO pewnie obecność tego wiar państwa nie dziwi nawet to w takim razie musimy wytłumaczyć jak to z jak to wygląda wchodzimy na małą scenę teatru powszechnego i co zakładamy gogle wiatrowe 

Tak znaczy tutaj szukamy Formuły zdrowe dla grania tych spektakli nie to, ponieważ to co zrobiliśmy w sumie takim bardzo ciekawym spektaklem teatralnym tanecznym miasto wspaniała choreografia Iza Szostak z osób aktorzy teatru powszechnego który po zamku bardzo dużo z siebie na scenie i pizzy zaproszony do pewnej wspólne podróże tutaj via wirtualna rzeczywistość i gogle są elementem tej podróży, więc sensu, by próbujemy uruchomić rodzaj takiego o też wydarzenia, w którym Wisła się bardziej uczestniczą to też jest wynik właśnie użycia wirtualnej rzeczywistości, ponieważ to wtedy widz staje się trochę aktorem, więc właśnie właśnie w tym kierunku zmierzamy testem spektaklem gdzieniegdzie wspólnie z widzami gdzieś go kreujemy więc zda doraźny, gdyby każdy lekarz z emisji z odkryć na własnej skórze, ale to, zanim porozmawiamy o RO Kiciński miodem gogle, dlaczego właśnie ten spektakl z, a nie ani inne to zapytam jeszcze między, o co z tymi tras źródłowego odmówiły, bo przy innych wiara, że zarówno przy nim przez tematy Villa czy wy czy były też przy jazie Anny w teatrze czy w sztukach wizualnych zawsze podnosi się ten problem uczestnictwa uznać za życie, mówi że wirtualna rzeczywistość jest takie narzędzie, które niestety odbiera przeżywanie cennego doświadczenia w grupie rzuty z bardzo indywidualne doświadczenie w oczy czy na tym też się zastanawia się niczym w jaki sposób próbowaliście ciemne tutaj i właśnie z tym z tym walczyć znaczy to rozwiane na prymat ONZ i z którym kolektywem tworzymy nasze instalacje biurowe w rozwijanej w 2 kierunkach 1 kierunek jest instalacja tego typu jak locus Solus, który był pokazywany na wystawie na tańce i jest to instalacja na trochę bardziej zaawansowane technologicznie HCT, więc możemy tam więcej grafiki wykorzystać i zbudować ciekawsze interakcje, a tutaj to jest taka druga drugi kierunek, który rozwijamy się na scenie z aktorami to jest uczucie wiary łódzki performer się i tutaj nasza aplikacja jest o tyle ciekawa poza tym to jest właśnie dość zaawansowana technologicznie przez co uzyskujemy formę multiplayer w Jarze to znaczy widzowie uczestnictwo uczestniczyło wspólnie w tej podróży widzą siebie są reprezentowani tam jako awatary mają twarze aktorów, który przed chwilą widzieli spektaklu i będzie dobrze na tym nie przekraczamy przekraczamy ten będą tam do fazy alienacji PR-owe właśnie rzecz, że rząd właśnie to doświadczenie staje się wspólne wręcz wspólnotowe zawiązuje pewną wspólnotę, która wspólnie wyrusza w podróż, aby pójść jak zaczniemy wycieczkę w góry w oczy właśnie z góry Micińskiego potem nie dotyczy to Nowa Sól na towarze to nie to ta czy hitami mistyczna tajemnicza roślina w jaki sposób tutaj wpłynęła na nawet przekazanie właśnie w cenę tego tekstu za pomocą też w wirtualnej rzeczywistości uczeń ten ten tekst jest tak chimeryczna sam sobie tak tak trudne, bo do zrozumienia to do powiedzenia do przeczytania w willi z takim fascynującym monologiem Kuświk podróżą skryty w styczniu przez PiS właśnie Tatry, ale takie zupełnie szalone Tatr Himalaje, które gdzieniegdzie Miciński ośmiesza całą tą swoją Łódź jedno czy całuje się, za który dalekiego Wschodu włączono też w Tatry i w Lidlu dla nas jest przychodami jak ten monolog na na naszych instalacji na pewną są serię modułów które, które wykonują aktorzy w i to są układy choreograficzne, a z kolei w kolejnym takim modułem jest podróż via aż, jakby podróż też później przez doświadczenie własnego ciała w lidze, więc tutaj rozwijamy różne takie techniki, które właśnie sprawiają, że bardziej doświadczamy nie to ty, jakie świadczenie koty niż oglądamy aktora decydującego -li tylko ten tekst w latach 1006100 próbował właśnie wykorzystania pewnej takiej nie ma racji zanurzenia kreowanego w Jarze też do działań teatralnych rozwijamy też jakieś środki swoje teatralne dzięki wchodzeniu na NATO właśnie jakieś nowe terytorium wirtualnej rzeczywistości we Lwowie mieście, bo od innych odchodząc trochę mnie to ty a, skupiając się bardziej na wirtualnej w rzeczywistości dla ciebie najbardziej kuszące wtedy, kiedy w ogóle jest wiara się zetknąłem się było właśnie było to doświadczenie innych wersji 3 od rozmyślać o tym w jaki sposób można wykorzystać to narzędzie do Enei do do teatru co było najbardziej ujmującego w ogóle w grę w tej technologii, lecz jako dla artysty przed tutaj jest bardzo wiele takich fascynujących elementów w całym procesie twórczym gość, który towarzyszy powstawaniu takich aplikacji i i zachwycający jest nie n p . są wpływy, który do tego służy w takim sensie, że w, którym miał dzisiaj 18 lat i wiedział inaczej niż istniałby taki są wpływy jakimi, jaki dzisiaj właśnie istnieje to od Toronto absolutnie bym w zupełnie inny zawód w powodzenie takiego dziś znów odzywa, bo nie jest winny jest o tyle niezwykłe, że właśnie można o styl w jakim zakresie pkt 0 wykreować cały świat, który doświadczamy prawda i jest potężne narzędzie, tak więc więc można zmieniać siłę fizyczną panujące w tym świecie bez budować jakość przestrzeni, które w sumie jest ograniczona w regułami matematyki i kodu, ale i tutaj też jest to właśnie zupełnie inny nowy język programistyczny, który w dziś jest właśnie bardzo ciekawy do użycia to właśnie dzisiaj w teatrze i te możliwości są wpływu który, który wykorzystujemy są bardzo potężna i też o to kto to dodaje też ciekawych środków właśnie tata teatrowi, bo nagle 8 można widzieć rzeczywistość jakoś bardziej jakąś umowną zaproszono bardzo różne aplikacje wygrywa jak z dzieci przez ostatni rok wypromowaliśmy w okresie sprawdzać różne działania właśnie na widza, starając się obserwować co się dzieje w WIA, że przez ostatnie lata mam wrażenie, że ten skok w ogóle wmyśleniu o wierze w wykorzystywaniu Wiarus Anna z miesiąca na miesiąc języki zwykle gigantyczne i to co o tym, 23 lata temu było też ma się nijak do tego co w tym momencie się dzieje co my się jak ty na to jak to w ogóle na to patrzy życzy ranne w nim coś zainspirowało, gdzie w ostatnim czasie zobaczyłeś coś co jeszcze bardziej nie wiem poszerzyło Horyzonty czy tu tutaj rzeczywiście to technologia bardzo się rozwija na pewno i dla mnie to jest jakiś taki mam coś co codzienne odkrywanie takich ciekawostek jakiegoś takiego obszaru właśnie programowania czy przy pewnych możliwości z tym związanych które, która możemy sobie właśnie rzucać się do programu i odpalać aplikacje, tworząc w to też w takim procesie bardzo dynamiczne to znaczy gdzieś, gdzie właśnie można nieustannie zmieniać grzebać w tych aplikacjach jak by wymienić całą grafikę przestawić całą górę prawda zwolnienie z problemem, żeby Góra przeszła do Mahometa czy coś się prawda, więc to jest jakiś takie działanie bardzo magiczne i ich i też ciekawe jest to, że rząd właśnie tak jak pokazujemy te obligacje gdzieś ostatnio też w nowym Jorku przez co miesiąc to to właśnie bardzo mało też wychodzi na to, że właśnie bardzo mało grup pracuje w taki sposób Sylwia Andrzej Niemczyk w jakim sensie nie jest tak czy nie nie sądzę, żebyśmy byli jedyni, ale one nagle trudno mi wstyd tak naprawdę znaleźć jakiś punkt inne odniesienia, więc trochę to rzeczy, które ogląda, które mnie inspirują to co w sumie do rzeczy, które robią z 2 do czasu fajki to znaczy, bo pokaźna grupa to jest z bardzo ciekawi ludzie Marta Nawrot Jagoda Wójtowicz Maciek Gniadek Mateusz Świderski STK wilki ściągnąć programistyczną modeling owych 15 z nich są artystami przede i cała ta dziedzina tej sztuki tego co właśnie tutaj widz obserwuje jest bardzo inspirująca to to właśnie tak jak na takich tego rodzaju właśnie gałąź sztuk wizualnych goście wodę telewizję mówiąc o tym, rozwoju przede wszystkim na myśli to co dzieje się w filmie LM, bo widzę jak tam twórcy pracują jak wszystkie festiwale filmowe zaczynają wprowadzać nowe konkursowe sekcje wiatrowe tylko to bardzo się wiąże z opowiadaniem historii z jakimś takim podejściem bardziej kinowym właśnie do rannych do wymiaru, a gdy w gdy Atatürka mam wrażenie, że jeśli chodzi o sztukę i teatr to tutaj tutaj faktycznie chyba nerwy jesteście jakimś w jakimś przenieśli na tym na tym polu znaczna cześć bierzmy też zajął Rennes wyroby z dna z filmowaniem do tych technologii wiar genu, ale to jest teraz już coś zupełnie innego prawda tez rejestracja nie tworzenie i 3, a my działamy w w trochę nam, żeby gdzieś ten kontakt mój pierwszy z takim z wirtualną rzeczywistością steki z no właśnie ona on był on tak ten pan kontakt z wirtualną rzeczywistością taki tekst po pierwsze to to w jakie to co tu wchodzić tylko to to właśnie po zaczął się pojawiać centra to co się nazywa schemat Jard sprawdzano czy taki kij filmy 360 zlote używane w Jarze i gdzie się z tym sobie eksperymentowali śmiem się Robercie oburza mamy jakby też tego rodzaju rejestracje Robert robur 360 tylko o właśnie ona, jeżeli chodzi o działaniu prymat przez Society, jakby bardzo szybko rzuciliśmy się na ważne budowanie w 3 de pewnych światów i nagle właśnie tego rodzaju wolność jest to niesamowite, że to, że ma się to rzeczywistość możemy sobie powołać go do użycia wewnątrz takie środowiska programistycznego i dzisiaj jak co tu jak to przyspiesza prawda jak ten karta graficzna się rozwijają, jakie dają możliwości, więc więc, jakby nagle można dążyć do dołu to właśnie tego, że w żadnym z morza to rzeczywistość sobie stwarzać może w pewnej takiej hiper żali i konarów i wygraliśmy, a z drugiej strony mam wrażenie, że też w jakim sensie jest to renesans surrealizmu właśnie to co daje też do domu tą możliwością tajnym torze można to robić to aplikacja zupełnie właśnie wykręcone surrealistyczne jakiejś, odkrywając zupełnie nowe przestrzenie percepcji doświadczania co zresztą jak tutaj nie dociera jest dla nas ciekawe bo, bo taki ważny aspekt rytualny tego, by wejścia w wiarę jako o rodzaj takiego przejścia przekroczenia jakiejś części jakąś bramę po prostu tworzą tego gra dobrze i właśnie innego świata prawda mają w koszyku w sobie obietnicę zawartą w tym co zapraszamy w takim razie nie do tych zapraszamy dziękuję bardzo dziękuję bardzo Krzysztof Garbaczewski reżyser był moim gościem dziękuję
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA