REKLAMA

Kavanaugh – dylematy wokół oskarżeń nowego sędziego Sądu Najwyższego USA. Rozmowa z Zofią Milską-Wrzosińską

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2018-10-09 21:20
Prowadzący:
Czas trwania:
26:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Godzina filozofów, a studiu Zofia Milska-Wrzosińska psychoterapeutka laboratorium Psychoedukacji, dobry wieczór, wieczór. Rok mija od momentu, kiedy pojawił się na Twitterze ten #metoo. Zapoczątkowała tę całą akcję aktorka Alyssa Milano, później już lawina ruszyła, mnóstwo kobiet zaczęło opisywać przypadki przemocy seksualnej, jakiej stały się ofiarami czy padły ofiarami. Parę naprawdę bardzo poważnych karier się zakończyło, emblematyczną figurą jest Harvey Weinstein oczywiście, producent filmowy niezwykle wpływowa postać w Holywood. W tej chwili no już nie wpływowa zdecydowanie. Jak patrzysz po roku na tę akcję, która skądinąd zrodziła też wiele kontrowersji, wiele dyskusji na temat niekiedy być może na zbyt pochopnych oskarżeń, które mogłyby łamać kariery osobom, które o jakieś taki domniemane przestępstwa seksualne zostały oskarżone. Jak na to patrzysz?  Rozwiń »
Jak pewnie wiesz dobrze to jest bardzo trudny temat oczywiście to albo można zaprezentować takie podejście my ludzie skrajnie poprawny ultra poprawnym, czyli to jak to jest wyłącznie pozytywne zjawisko nie niesie ze sobą niczego negatywnego wreszcie czas rozliczyć te wszystkie krzywdy, które się wydarzyła no dobrze, ale jeżeli system nie lansować trochę i pokazać, że oprócz różnych sprawiedliwych rozliczenie, które dotyczą bolesnych krzywd to sprawa jeszcze parę innych aspektów to wtedy na ogół stykasz się z tym, że padają takie słowa, że to relatywizm jest cierpienie albo obwinia się ofiary albo pomniejszać jej krzywdę no i dyskusja staje się bardzo trudne więc, dlaczego tak myślę, że w tej rozmowie trochę tak po polu minowym i zastanawiam się jak to zrobić, żeby nikogo nie zranić, kto rzeczywiście czuje się skrzywdzony albo się solidaryzuje z rozszerzonymi, ale jednocześnie ma też pokazać taką perspektywę, że naprawdę rzeczy jest wielopłaszczyznowa i że jeżeli się n p . mówi że krzywda krzywdą innych krzywdzi nierówna to jest właśnie relatywizowanie krzywd, a przecież, jeżeli popatrzymy co naprawdę się, by porównać i to jest stopniowe istotnie walne jest jak weźmiemy pod uwagę nawet w ostatnim czasie głośna sprawa to był wyrok sądowy trzynastoletnia dziewczynka przetrzymywana mieszkań przez księdza znacznie od starszego, który ją gwałcił precedensowa sprawa mówi o tym, wyroku 1 000 000 zł odszkodowania dożywotnią rentę tak, ale okoliczności rzeczywiście skrajna skrajny no i jeżeli z tym zestawimy no choćby to co się przydarzyło słowem okropny i trudnym właśnie tej pani profesor obecnie Rumun, który w wieku 17 właśnie miał nieszczęście znaleźć się sędziom kazano mu od wzrostu prawa zmusić do seksu pijany kompletnie położył się na nich zatkali usta ręką, ale się wyrywała i uciekła to mimo celu współczuciem dla nich i myślę, że takie rzeczy zdarzyć nie powinny to jednak dla mnie także są różne sytuacje przede wszystkim z mojej perspektywy jest ważne z różnymi skutkami psychologicznymi również i chciałabym jednak, żeby nie ustawiać tego w tym samym szeregu, ponieważ w moim przekonaniu to jest też pomniejszanie cierpienia tych, które spotkało najgorsze zło czyli, żeby choćby dlatego jednak nie każdego nazwać gwałcicielem i powiedzmy szefa, który klepnął są sekretarki po tyłku jednak to nazwać po imieniu, czyli że jest chamem prostakiem i żona go może skarżyć do sądu, ale nie jest gwałcicielem, czyli te jednak Arsenal to się właśnie nazywa religię relacji za cierpienia czy to tak jakby mówiła, że skoro tamta cierpi, a tam mniej to znaczy tak g to w ogóle nie inna kwestia, która dość często pojawia się to, że o wszystkim rozstrzyga fakt, że ktoś cierpiał czyli, jeżeli po 30 paru latach kobieta mówi choćby mężczyzna no ale rzeczywiście tak się składa, że w 9 % ofiary, bo różnego rodzaju przemocy słali do kobiet, jeżeli ona mówi, że to po tym, wydarzeniu, kiedy miałem 17 nie mogła sobie ułożyć życie i cały czas z tego powodu cierpiała i to jest dramatyczny i przestał się różne terapie przejść to co nie oznacza, że wina tego nieszczęsnego sędziego jest szczególnie duża, bo ta kobieta tak źle cierpiała ona powinna być rozpatrywana te wina w kontekście tego co zrobi i nikt ani jak to na nią wpłynęło da im ciężko żyć sądzę, że to, że on zdaje się, że nie wykrztusił słowa przepraszam w trakcie dnia o zgranie się absolutnie wszystkiego wyparł no tak, ale to chyba jednak nie wiem ile ta sprawa dała się udowodnić, ale w każdym razie pewnie by było znacznie lepiej, gdyby jednak powiedział przepraszam teraz tego nie zrobiło się też spójny z tym no jak i jakich funkcjonuje jego też profilem politycznym nam wiarę oczywiście nie jestem szczęśliwy, że ktoś tak, że znalazca nie najwyższym USA, ale wolałabym prawdę mówiąc, żeby używać innych argumentów przeciwko nim ani tego co on zrobił jako siedemnastolatek był również z perspektywy rozwojowej trzeba powiedzieć, że różne rzeczy różni ludzie robili jako siedemnastolatki i jego chłopcy dziewczyny i naprawdę to nie oznaczać 17 tys bardzo trudny w gogle na okres dojrzewania jest okropny i często dorośli ludzie go wspominają z niedowierzaniem, że w ogóle takie straszne rzeczy mogli robić dla akurat prawda ta z zachwytem Lijewscy przypomnimy co robimy w okresie dojrzewania, gdy czytam właśnie na studiach to naprawdę czasami są takie rzeczy włos jeży na głowie i myślimy o tym, naprawdę jest wstydem co chcielibyśmy cofnąć oni pewnie nie wszyscy się, że są jacyś ludzie szlachetni nieskazitelni, którzy tacy byli, żeby od kołyski, ale większość z nas w tym okresie dojrzewania robiła różne rzeczy trudne to prawda, ale z drugiej strony poszli sobie o sędzim Sądu Najwyższego właściwie i oglądasz później takie o powadze tego urzędu o tym wszystkim co z nim się wiąże oglądasz później później przesłuchanie, w którym ewidentnie kandydat kluczy ma na koncie jakieś dosyć osobliwe zachowania prezentuje się w całości na niezbyt zachęcająco jeśli można tak to ująć do tego jest ta sprawa, której rzecz jasna udowodnić nie sposób no ale jakoś zakładam, że nie było chyba w interesie całej tej psycholożka kii prof. Ford o włamania akurat w tym kontekście no to ten mechanizm ma wrażenie nieodzowne jest w ciężarówkę i ten stan ten cały wizerunek jakość powiedział nie licuje z powagą tego urzędu jak sądzę zerwałem się to rzeczywiście nam na ile wybór sędziego kawa ma ona to stanowisko był podyktowany chęcią w jakim sensie pokazania, że to wszystko co przyniosło ruch mitu no i zostaje w tym momencie zastopowana ścięta, dlatego że Trumpowi i jego administracja prezentują zgoła odmienny punkt widzenia na tę kwestię oczywiście, że to mogło mieć wpły w i pewnie toczy się współcześnie taki rozejm walki cywilizacyjnej no i oczywiście jedno Diaz w tej walce nie byłabym po stronie trampa sędziego nakazano tylko, że wolałabym, żeby przeciwko sędziemu używamy takich argumentów jakich te właśnie teraz mówić jako się zachowuje słać publicznej jak reaguje na listę zachować spokój na ile jest w stanie powiedzieć przepraszam byłem 17 latkiem nie panowały wtedy na swym popędem seksualnym nie panowali nad tym jak piłem inny ile piłem widzę teraz żyć bardzo zraniło rozumiem też dla mnie bolesne, jeżeli masz przyjąć moje przeprosiny w dobrze łączy się nie tak mogła zupełnie inna sytuacja zachował się okropnie mnie, więc można powiedzieć, że skoro i tak zachował netto to uprawdopodobnia to, że on nie tylko tę historię rzeczywiście mana sumieniu, ale być może jeszcze później robił też różne inne rzeczy, ale to jest zupełnie inna sprawa natomiast główny zarzut dotyczył właśnie tego co prawda ja rozumiem, że trochę być powody polityczne, że tak bardzo el części w środowisku amerykańskich go nie chciałam, że jak się coś takiego znalazło wydłuży toyoty słyszałam, że ta profesor fordzie ona to najpierw anonimowo przekazała żona nie chciała jednak w tym charakterze wystąpi też kontrole takie myśli na ile to, że ona to zrobiła to, że trochę została do tego zmuszona albo ktoś ujawnił w imieniu, że to jest jakiś rodzaj stymulacji traumy, więc też tak Miami, jakim jest na ile to jest użycie jej do tego no ale teraz żona, przechodząc przez cały proces opowiadania o tym, przed komisją w telewizji przed całym ich przed znaleźli amerykańscy goście nas zadziwia fakt zrobił, a teraz mówi mnie tylko nowo wydasz jakieś bzdury też nieprawda, a skończyło się to także ostatecznie on tym sędzią został raz będzie się cieszył wielkim prestiżem społecznym, a ona zostanie z tym wszystkim mu bez poczucia jakiegokolwiek wpływu na tę sytuację tak także ja myślę, że być może w ferworze tej walki to z ofiary, lecz uczyniono jeszcze większą ofiarę czy też powiększone cierpieniem istnieje tutaj pewna płaszczyzna, która pozwala połączyć te wcześniej mówiłaś o tym, że tak widzisz zasadniczą różnicę pomiędzy takimi sytuacjami jak choćby ta sędziom Cavani czy z jakimiś innymi sytuacjami nazwijmy to jakiegoś na jakich takich norm dla baz paliwowych napastliwych gestów ze strony mężczyzn, które nie kończą się nie kończą się nazwijmy to aktywnym gwałtem, a właśnie choćby tą sytuacją na opisywaną trzynastoletniej dziewczynki przetrzymywanej przez księdza wielokrotnie zgwałconej pewnym punktem wspólnym czy płaszczyzną wspólną, która jest często podnoszona przez zwolenników takiego właśnie powiedziałbym jednoznacznego i radykalnego ujęcia akcji mitu jest pojęcie kultury gwałtu to znaczy ile jest pojęcie kultury gwałtu, która niejako jest taką matrycą tych wszystkich działań to znaczy netto, o co się dzieje w przypadkach mniej lub bardziej drastycznych aktów przemocy seksualnej od molestowania po już sprawy naprawdę drastyczna czy molestowania takiego jakim, jakim wcześniej mówiliśmy to jest pewnego rodzaju kulturowe przyzwolenie na tego rodzaju dominującą przemoc nową pozycję zajmowaną przez mężczyzn wobec kobiet w tym sensie mówienie o tym w 1 szeregu zestawianie tych zjawisk powiadają powiadają zwolennicy tego podejścia jest uzasadniona, bo mamy tutaj do czynienia nie tylko właśnie z pojedynczymi osobami, które wiek się określony sposób się zachowują popełniają przestępstwa przekraczają granice obyczajności tylko mamy do czynienia z całą złożoną strukturą kulturową, która stawia mężczyzn w uprzywilejowanej pozycji i pozwala jej nadużywać swojej symbolicznej fizycznej władz wobec kobiet, ale jeżeli to miałoby oznaczać, że teraz mamy kulturę gwałtu to co mieliśmy 100 lat temu 200 lat temu 300 lat temu jeśliby tak o tym, myśleć to teraz ta kultura gwałtu coraz bardziej się ogranicza to odbija się zgodziła oczywiście, że jest taki przekaz kulturowy ziemne mówi kobieta należy do mężczyzny i że on w związku z tym może z nią zrobić co chce przy czym, jeżeli nas jego w tym sensie, że jest jego żoną to w niektórych kulturach jest chroniony Venom World run ona do kogoś należy jest już własnością tym coś jest szanowany na to, że tę jego własnością, choć daleka, bo to tak jakby coś ukraść, ale on nie może robić co chce natomiast, jeżeli ona nie jest niczyją własnością i nie uważa, że powinna być na to wtedy ona może należeć do wszystkich no dobrze, ale z całą pewnością współczesne czasy pod tym względem są znacznie bardziej cywilizowany niż z chyba w większości epok, które znam historii jest mówienie, że teraz mamy do czynienia z kulturą gwałtu jest jakiegoś rodzaju pojedziemy takim odwróceniem, szczególnie że wtedy, kiedy coś zmienia zmienia się powoli zmienia się nie wszędzie tak, jakbyśmy chcieli się zmienia to mówienie, że my teraz mam dzieci z kulturą gwałtu jest szczerze no, chyba że się mówi jest wciąż są pozostałości kultury autor filmu to wtedy tak, ale żyjemy w czasach, kiedy kobieta już z powodów ekonomicznych ziemi już jest własnością niczyją remis z powodów prawnych to jednak kobiety mają prawo głosu różne rzeczy się bardzo zmieniły dlatego ja myślę, że to te mogą mówić pewnie ludzie tacy do młodzi za pas zieleni, którzy potrzebują bardzo wyrazistego określenia swoich poglądów, a on przecież widać wyraźnie, że różni się zmieniają być może zmieniał się też dzięki temu, że mężczyźni nadużywający swojej władzy przewagi choćby fizycznej są piętnowani, mimo że ktoś pokazuje, że się wyraźnie mówi nie ma na to zgody na zawarcie umów społeczeństwo będzie za to karać należy uważać co robisz no ale nawet jeśli takich powodów zmian następuje następuje na nie da się temu zaprzeczyć, a także ja myślę, że tu też, że jak służył kulturze gwałtu to ja nie wiem co to to chyba jest sformowanie kogoś, kto bardzo niewiele wie o historii i rozwoju właśnie Sydney relacji mężczyzn kobiet w pozycji kobiet tak dalej no tak, ale z drugiej strony jak zapoznaje się z tymi opisami różnych sytuacji, w których kobiety, które jakoś aktywnie uczestniczyły w akcję mitu, na które opisywały ten tor to swoje doświadczenia no to faktycznie momentami włos jest Jerzy na głowie to znaczy prezesi wielkich korporacji wybitni działacze polityczni w ne jacy wielcy filantropi i wielcy producenci alkoholi łódzcy reżyserzy artyści mamy do czynienia z naprawdę z elitą finansową kulturową i wszelkiego rodzaju w mężczyzn, którzy no i w sposób ewidentny stosują przemoc to nie jest tylko także nie wiem jakieś pokraczne i takie natarczywe awanse oraz ich strony niż z ich strony się pojawiają oni po prostu stosują regularną fizyczną przemoc właśnie to co robią spełnia wszelkie warunki natury definicyjnej gwałtu więc, jakby pytanie o to dlaczego jest także n p . przez lata Harvey Weinstein mogą w ten sposób traktować aktorki, że część środowiska holi łódzkiego o tym, doskonale wiedziała, że jeszcze paru innych takich bardzo potężnych mężczyzn którzy, którzy przez centrum zostali zdemaskowanie właśnie poczynała sobie taki sposób latami jakoś jest zasadna cóż coś coś jest być może w tej w tej atmosferze w tej kulturze w rodzaju właśnie myślenia o tym wszystkim co powoduje, że użycie tego pojęcia jest zasadna on no ale jeżeli byśmy zrealizowali właśnie do czasów i zapytali Lu jak to się ma do czego ich wycinka ona przykładowo w prawo pierwszej nocy jest wymiana akcji z Jordana na wsiach wszystkich przecież w Polsce umorzenia wszystkich, że ci panowie Dziedzice też byli różni, ale jednak bardzo powszechnego prawda no to on to dopiero była kultura gwałtu i przemocy i wykorzystania władzy w sposób rzeczywiście skrajny, a prawda na imię Anna rzeczywiście takiego panowania nad kobietami nad seksualnością też w jakim sensie też nad ich związkami byli małżeństwem to małżeństwo zawsze było jakoś scementować na tym, że zaczęły się od tego, że to inny mężczyzna miał Grecy słyną z tą właśnie przyszłą żoną, zanim ją przekazał swojemu mężowi w, więc i takich umów historia ich bardzo dużo, więc ja myślę, że ta może nie mamy do czynienia teraz z kulturą gwałtu tylko bardziej to co się teraz dzieje to, że ta kultura gwałtu podlega ona o tym, myślę, że historycznie i oprzeć się zmniejsza, ale ona zaczyna być coraz bardziej demonstrowana omawiana ofiary się mnie boją i t d . że to natomiast twierdzenie, że ona teraz jakoś szczególnie się rozwija myślę, że jest zupełnie niezgodne z historyczną prawdą co nie oznacza, że to, jakkolwiek pomniejsza znaczenie tego co się dzieje, ponieważ nie mówię tego w tym sensie, że 1 z kobiety współczesne powinni być zadowolony, że nie podlegają prawu pierwszej nocy nie to co nieczęsto spotyka wiele z nich jest nieakceptowalne natomiast mówienie, że współczesne czasy są nacechowane kulturą gwałtu w tym sensie jak mówił, że współczesny to, że bardziej niż inne co na to trudno się było zgodzić jak patrzeć na to wszystko z perspektywy gabinetu terapeutycznego to znaczy osoby, która z ludźmi od lat pracuje, na które zapewne też ma do czynienia z ogromnym stopniu z pacjentkami z kobietami, które również tego typu doświadczenia opowiadają jak widzisz to, o czym mówimy, że i całą akcję mitu właśnie z perspektywy gabinetu terapeutycznego chyba lubimy też to plusy i minusy tego wszystkiego co co wydarzyło się od października 2017 roku zastanawiam się ku czci to jest także w ciągu ostatniego roku pacjentki mówią więcej u non tego rodzaju świadczenia w Lu to jednak tak jak próbuje to w jaki sposób sobie tak podsumować to zdaje się, że nie no ale też trzeba pamiętać, że gabinety psychoterapeutyczne to jest miejsce, gdzie się właśnie mówię o takich rzeczach, które się nie mówi, gdzie indziej, czyli w związku z tym EBC, że przez lata kobiety nosiły w sobie taką tajemnicę, jeżeli gdzieś o tym, mówił też być może w konfesjonale być może przyjaciółce no i być może właśnie Niemcy terapeuci także innych z mojej perspektywy 3 z perspektywy pewnie za rok ośrodka, bo co jednak z kilkudziesięciu terapeutów jakoś to pewnie możemy je podsumowywać to nie jest także tego rodzaju relacji tych wydarzeniach jest więcej natomiast myślę, że to co się pojawia może to więcej troski córki New być może, ale jak wino nie nie czuje się uprawniony jest takie uogólnienia, bo to dyskoteka impresja nikt tego systematycznie badał być może to co się przydarzyło niektóre matkom bardziej stawiał je w sytuacji, lecz także takie doświadczenie bezradności no to się zdarzyło, że niewiele mogłam poradzić niewiele mogłam zrobić natomiast teraz jak mówią swoich córkach w różnym wieku czasami mówią o córkach pięcioletnich czasami mówią córka dwudziestoparoletni trzydziestoletnich to tor siła, której nie miały czyni gości miały w swoim przypadku to jednak jest wobec tych dziewczyn dziewczynek i czasami jest tak, że to co pozwala kobiecie walczyć taka myśl, jeżeli w dalszym ciągu Łyny pozwalała np. mojemu partnerowi jak traktować to moja córka, która zaopatrzy też kiedyś na to pozwoli, a ja tego nie chce natomiast może jeszcze w kontekście przekazywania córkom jakiegoś przed takim właśnie no ne w nędzy informacji na życie to też tu chcę powiedzieć o 1 kwestii, która jest znowu, jakie się o nim mówić to środowiska skrajne czy takie bardzo emocjonalnie zaangażowane mówiąc to jest obwinianie ofiary, a jednak sądzę, że rzeczywistość jest taka, że młoda kobieta czy dziewczyna może być mniej lub bardziej przygotowane do tego, że świat jest taki, jaki jest na razie mamy akcję mitu i tutaj opisywaniem też różne zjawiska kultury gwałtu, ale to nie jest, więc automatycznie natury wszystkich mężczyzn i wielu miast w obronie słyszeli o tym wszystkim w alei w dalszym ciągu nory swoje, bo w to uwierzyć, ale chyba, że zniszczę cię irytować, ale są, więc jeżeli, jeżeli mówisz dziewczynie, żeby tam na coś uważała gdzieś tam nie chodziła Czyż właśnie na Old no po prostu musi sobie zdawać sprawę, że ci mężczyźni nie są do końca pod kontrolą i pewnie można sądzić żel pod taką kontrolą właśnie, żeby oni nie ulegali gole w rodzaju impulsom nigdy żaden z nich tak dalej i pewnie nie będą mówić jak się mówi o wieś uważaj tam internet to reakcja właśnie się skręcić taka to jest obwinianie ofiary potem się będzie już to przez to, że na przenoszenie na nią odpowiedzialność, a tymczasem jest trochę tak właśnie ostatnią, dyskutując o ostrożność córek umowny był właśnie one pokoleniowa latania z Basią mówią o tym, że np. no, jeżeli ktoś przychodzi na przejściu dla pieszych jest w swoim prawie i drogi, a widzisz, że zbliża się tego przejścia z dużą szybkością samochód to on jednak może się cofnąć może uznać mam prawo to on powinien uważać, by w rezultacie może wylądować w szpitalu z zyskiem z poważnym z poważnymi obrażeniami racjonalne argumenty jest mówienie jest co jak widzisz, że ktoś szybko się z Bledem musisz pamiętać o tym, zasada ograniczonego zaufania no i w kwestii relacji euro męsko damskich właściwie do pewnego stopnia też powinnam on obowiązywać zasada ograniczonego zaufania, które nie oznacza, że ktokolwiek obwinia ważny netto to co jest co jest istotne jest rzeczywiście, jakby trudno moim zdaniem to argument, którym mówisz odeprzeć na koniec zwróciłbym jeszcze do kwestii tego bilansu plusów minusów akcji mitu nie no bo myślę, że istnieje pewien rodzaj rzeczywiście myślenia o tym, zjawisku jako o początku rewolucji takiej rewolucji anty patriarchalnej, która ten patriarchat zmiecie ostatecznie z powierzchni ziemi i w logice rewolucji istnieje oczywiście przekonanie, że jeśli nawet jakieś ofiary przypadkowe niewinne się zdarzają mu to cel jest taki istotny ten ważny cel rewolucyjne, że ofiary są niejako koniecznością są wpisane po prostu w rewolucja mówi o tym w kontekście też różnych krytycznych analiz, które z często spot z aut z perspektywy feministycznej są formułowane, w których z, których wynika może takie uznanie, że dowolne oskarżenie jest moc, ponieważ zostało sformułowane i że ufa się zawsze na kobiecie, która formułuje takie oskarżenie i właściwie już dalej się nie sprawdza czy ono jest fałszywe 3 czy nie no bo w założenie jest taki, że w ramach patriarchatu no właśnie cała ta logika w udowadniania udowadniania winy działa przeciwko kobiecie tak naprawdę któryś nie słucha PX i którą się lekceważy, więc te krytyki jest z perspektywy feministycznej formułowane czasami podnoszą to, że mamy tutaj do czynienia z pewnego rodzaju przesadą to znaczy że, że może tak być, że wiele spośród tych oskarżeń to są oskarżenia niezasadne, że może wynikają z nadmiernej nadinterpretacji tak dalej co z kolei spotyka się z taką bardzo ostrą reakcją tych osób, które w sposób rewolucyjny o tym, myślą i wreszcie trudno się nas wobec tego typu problemów opowiedzieć, bo z drugiej strony tak rzeczywiście tak jest, że kobiety się często nie słucha, że one mówią głośno o tym, doświadczenia, które jest spotkały i uznaje się, że nie wiem, że właśnie albo same chciały albo, że na razie, że w, jakim sensie prowokowała, by to w ogóle nie ma znaczenia, że trudno się, jakby w tych wszystkich niuansach można powiedzieć zorientować się połapać, że jeżeli mamy do czynienia z rewolucją ono o charakterze obyczajowym czym kulturowym Sylwia Chutnik tak bym wolała, żeby to była raczej rewolucja, która nie wspomina rewolucji październikowej, a nawet francuskiej, czyli właśnie, gdzie drwala robią tam wióry lecą, czyli muszą być niewinne ofiary prawdę mówiąc nie widzę powodu, żeby były, ale zgadzam się co może w chyba są i jeśli chodzi o to, że nad kobietą się nie wierzy, a one przecież, wykrzykując się prawdy i dlatego może teraz wreszcie lepiej im wierzyć tak czy inaczej, nawet jeżeli coś wzbudza wątpliwości co ja mogę wyjść z perspektywy gabinetu terapeutycznego wbre w wielu gabinetów terapeutycznych, że i kobiety i mężczyzn mężczyźni mijają się sprawdzą tak samo często, że obie płcie różne kwestie też próbują jakoś przedstawić winny sposób w korzystnym świetle dla siebie i tutaj nie sądzę, żeby jakakolwiek tutaj mężczyźni byli gorsi albo lepszy w tym obszarze w bardzo dziękuję Zofia Milska-Wrzosińska psychoterapeutka laboratorium Psychoedukacji teraz informacja po informacjach Marcin
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - TOMASZ STAWISZYŃSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA