REKLAMA

Pełny zwrot ceny biletu za spóźnienie pociągu. Uczciwa propozycja czy tylko populizm?

Analizy
Data emisji:
2018-10-12 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
20:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie z Rosją państwo zaprosić do rozmowy na temat, który w te, które każdy absolutnie każdy w Polsce ma pogląd nawet ci, którzy nie jeżdżą koleją w chodzi o warunki podróżowania polskimi kolejami w i jej Tarra obraz oprawa pasażerów nie pewnie część państwa pierwsza w życiu słyszy o czymś takim jak prawa pasażerów, bo wydawało się, że u nas w gminie zamyka się do wprawie do kupna biletu i pokornym i na spokojnym Rozwiń » czekaniu na, ulegając opóźnieniu pociągu Otóż nie istnieje coś takiego prawa pasażerów i jeśli wszystko pójdzie dobrze to te prawa mają być poszerzone, jaki jest jak będzie i co to będzie oznaczało dla polskiego kolejnictwa o to wszystko mamy teraz pytała dr Jakuba Majewskiego prezesa fundacji ProKolej dzień dobry księgowy, ale się już ponoć Echa, ale grono słuchaczy trzeba, zwłaszcza ci, którzy w Baju Baju doświadczenia z podróżowania koleją po Polsce analizy małpa to kropla sam wykup może nie narzekać proszę pisać o swoich realnych doświadczeniach, a takim pozytywnym duchu, że może będzie lepiej co jest potrzebne jeśli chodzi o zmiany co powinno się przede wszystkim zmienić w polskich kolei w, a przyczynkiem do naszego spotkania w jest informacja, że szykuje się zmiana przepisów i oto uwaga w będzie możliwe uzyskanie pełnego zwrotu kosztu biletu jeśli pociąg spóźni się 2 godziny, kto szykuje też zmiana parlament Europejski dokładnie komisja transportu transportu parlamentu Europejskiego bodaj 2 dni temu przyjęła raport, w którym zaproponowano jest zaostrzenie tych kryteriów dzisiaj jest także, jeżeli pociąg spóźni się godziny należy nam się 14 biletów z powrotem, jeżeli spóźni się 2 godziny połowa pieniędzy za bilet wędruje do naszej kieszeni teraz ma być jeszcze bardzo rozległe zmiażdżenia, kiedy pełna pełna pan ocenia dzisiaj nie mamy takiej sytuacji nie może odzyskać pełnego to teoretycznie, gdyby ktoś udowodnił, że z tego tytułu, że pociąg może spójrzmy n p . nie przyjedzie na samochód albo stracił sens jego straciła sens jego podróż to wtedy ma prawo na koszt kolej wrócić albo ewentualnie pisać pisać reklamację i odzyskać więcej niż to by wynikało z tych miast tych progów, które podają natomiast te progi są obowiązkowe tu nie trzeba się specjalnie prosić począł się spóźnił godzinę 25 % jest dla nas, ale zaraz bowiem na sam wiesz na dworcu, gdzie wciąż sprzedawane bilety, a Józio widziałam z informacji, że ten pociąg nikt nie przyjedzie, bo ulewy były o uległ wypadkowi był wypadek i niestety już wolniej jedzie, a moc sprzedawano bilety i rozumiem, że ci wszyscy, którzy kupili nie poinformowanych uczy się, że pociąg nie przyjedzie nie ma szans na pełen zwrot ceny biletu można zwrócić się w takiej sytuacji w branży można zwrócić bilet i powołując się na tę sytuację, że w zasadzie to było oszustwo, że sprzedaje się bilet na pociąg, który nie istnieje, ale mówi pan odda krew w jakby to było prosta tutaj właśnie dostaje informację od słuchaczy, że sama procedura odzyskania pieniędzy w rozpatrzenia reklamacji, a potem odzyskanie tych pieniędzy potrafi trwać dłużej niż sama podróż pociągiem to już trwa zdecydowanie tak grający kilka kruczków jako, jakby tego prawa nie wprowadzimy po pierwsze, mnie ono przy bardzo długi czas nie obowiązywało w pociągach regionalnych aglomeracyjnych i t d. tak my, czyli w, czyli w podróżach takich codziennych do pracy do szkoły raczej mnie raczej trudno, bo to odzyskać po drugie, wartość tego odszkodowania musi przekraczać 4 EUR co w przypadku biletów np. studenckich ze zniżkami promocyjnych okazuje się że, że nie da się do 16 zlotych uzbierać i w związku z tym już odszkodowanie się nie należy i t d . i t d . nie słyszałem niedawno z ust wysokich urzędników, że zrobią wszystko, żeby skorzystać z maksymalnych okresów przejściowych w Polsce, ponieważ w trosce o naszych kolejarzy nie będziemy z zbyt radykalni w rządzie prawa, które chroni pasażerów nie bardzo zimno falowy najbliżej obywateli w kraju jest więcej niż kolejarzy, bo nie wszyscy obywatele są kolejarzami Tusku tym rozsądny polityk zatroszczył się obywateli dla pasażerów 00 jedno panie doktorze, bo pan tutaj tak szafuje łatwo i prawach pasażerów zwrotami, a moja teza do tej całej rozmowy jest taka, że jeśli PKP wybierze te przepisy wejdą w życie 2 godziny opóźnienia albo więcej oddajemy pełną cenę biletu w to polskie koleje państwowe przestaną istnieć, więc być może politycy oceniają sytuację realistycznie jeśli chcemy zachować styl te pociągi te twory Noto musimy jak najdłużej przeciągać wprowadzanie tego typu szaleńst w jak zwrot pełnej ceny biletu w razie ja rozumiem zapobieżenie nie tylko PKP, bo mamy dużo przewoźników już tych danych np. samorządowych i PKPS tyle tylko jest domem jest dużo będzie dotyczyło wszystkich, ale znany z zupełnie nawet gdy nawet, jeżeli zauważymy, że ktoś chciałby w końcu uruchomić w Polsce prywatne pociągi do tego będzie dotyczył Novitus zaczyna robić problem, bo to nie w gruncie rzeczy w takich warunkach biznesowych może się okazać, że jednak iluś tam mienia albo w ich połączenia w ogóle nie będzie żadnych pociągów to teraz wyobraźmy sobie człowiek, który chciałby zainwestować skoro i tak dowiaduje się, że sprzedaje towar, który przy pewnych warunkach jest rozdawany za darmo to podrapie się po głowie policzy pieniądze się okaże po prostu nie będzie pociągów to nieprawda to nie jest towar rozdawane za darmo, że kupuje dla Wijatkowski w sklepie to płace jeśli tego jatka nie ma albo ona jest tylko w połowie, bo drugą połowę zjadły robaki to, że to nie płacą pełnej ceny albo w ogóle nie płacę tak i to dokładnie to samo, jeżeli miałby sprzedawać bilety na pociąg, który co, do którego nie ma pewności, że będziesz punktualnie, a mówiąc szczerze przewoźnik nie ma pełnego wpływu na to jak jeździ pociąg przecież jeszcze jest tym, który otwiera zamyka semafory, które nie ma tutaj żadnej odpowiedzialności zamyka semafora ten oddaje pieniądze ludziom w związku z tym biznes generalnie nie wypalił Noto wracamy teraz do parlamentu Europejskiego do komisji transportu co oni mają w głowach co nie rozumiem jak działa kolej źle uważa, że lekko populistycznej w ten pomysł z sali nie, dlatego że że wyobrażam sobie itd i to było to by to było zgłaszane naczyń był to musi jeszcze przez przez parlament Europejski tydzień przez radę Europy, czyli mnie nie wyobrażam sobie, że pomoc państwa tutaj nie oponował jest w trosce o jak jakieś tam stabilizację swoich rynków kolejowych będzie także po prostu na roślinach może nie być pociągu, bo ryzyko biznesowe jest duże albo ten bilet będzie kosztował tyle, bo w Orlando wykupimy ubezpieczenie OC od sytuacji, kiedy pociąg przyjedzie guzik tym ile będzie kosztował, tyle że po prostu nikt nie będzie tym pociągi jeżdżą nie jest to takie proste pozornie wygląda fajnie, ale pamiętajmy, że kolej to nie jest państwo, bo widzi pan, bo pan podchodzi do tego do tego z punktu widzenia systemu działania kolei tego, że rzeczywiście wczoraj 1 i jedni zarządzają torami inni przewozami tych przed zarządców przewoźników jest więcej niż 1 tak, by tak dalej, ale z punktu widzenia pasażera jest tak, że to kolej po prostu powinna być punktualna jakoś tak się dzieje o nich zarzucali im się to udaje, ale w zamian za zeszły na chwilę np. na konkurencję, bo kolejny działa w próżni możemy jechać pociągiem może mniej zatłoczonych tras, jeżeli uzyskany na autostradzie, za którą kupiłem sobie bilet na bramce i będzie tam stał w 2 i 2 godziny albo dłużej ktoś mi odda za bilet nie odda nawet jak to u autostrady zostanie zwężona 1 pasa i będzie tam ruch wahadłowy i tu nie będzie w ogóle przypominał dostali co jest w 2 Lech miał pod taką sytuację do permanentnie ostatnich lat znane nie na autostradach jest także głównie to się w weekendowe czas wyjazdu czy powrotu stoi bo kto wszystkim stuknął, bo ktoś komuś wymusza, by stoimy i co i to nie jest tak, że ta autostrada nagle jest od tego tańsza tym, którym autostrady zarabia dokładnie tyle samo czy ten ruch jest płynny czy nie to dobra weźmy samolot w samolocie oczywiście należy mi się hotel należy mi się o odszkodowanie w wysokości konkretnej kwoty, ale nie jest także Polacy za darmo tak dobrze lotnisk nie ma i teraz wpuszczamy kolejna konkurencja z tymi środkami transportu my młodsi może musimy to zrozumieć na drogach czasem z kolei trudno tak w samolotach czasem jest mgła no trudno, a kolej płacimy tylko dzięki odczuwalna tego dnia byli jakby mi się z rynkiem kolejowym to po 2 godzinach naczep wierzą pociąg opóźniony późnych godzin to postumenty pociągu rozwiązał kazałbym ludziom wysiadać, bo nie było żadnego sensu nigdzie wieść, ale wie pan, jakby tego już złamanego grosza absolutnie jest niesamowite dyskusja, w której et szef fundacji ProKolej, która zgodnie z nazwą wspiera ruch kolejowy w Polsce argumentuje mi, że kolej jak i inne środki transportu w ma powody, żeby być oburzona no nie po to, są te tory po to, co jestem wolny przejazd, żeby właśnie pociągi w odróżnieniu od samochodów korków samochodowych i samolotów, które podlegają bardzo w warunkom atmosferycznym mogą jeździć punktualnie teraz drużynie nie argumentować moją stronę czytamy na maile słuchaczy i na drugą część naszej rozmowy analizy mogą to krok czasem po informacjach wracamy w analizach audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną w studiu cały czas dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej, który coś niesamowitego ze mnie zapałem tłumaczy, że właściwie ten pomysł pomysł komisji transportu parlamentu Europejskiego, żeby o to pasażerowie otrzymywali pełen zwrot kosztów biletu jeśli pociąg spóźni się powyżej 2 godzin, że ten pomysł zdaniem naszych gości to jest jednak populizm zdumiewające, ale bardzo się cieszy, bo możemy teraz dyskutować w ING ważnym sił nie starczy jeszcze panie doktorze, zanim oddam panu głos to 2 maile od naszych wspaniałych słuchaczy pan Damian w przypadku podróży lotniczych jeśli spóźnienie dłuższe niż 3 godziny otrzymujemy minimum 250 EUR, ale przecież i tak się odbędzie wracałem właśnie w ten sposób z Chorwacji w sumie w sumie bilet kosztował mniej niż odszkodowanie w ERM lotnicy przecież też nie mają wpływu na zarządzanie infrastrukturą i nie sterują ruchem lotniczym w, a poza tym dodał jeszcze Apropos pana argument o autostradach na autostradach nie ma przestojów typu 2 godziny nawet wakacje na bramkach stoi się maksimum 60 minut w pozdrawiam i proszę nie oddawać broni to do mnie takie rozwiązanie wzywało wyżywają do walki i tak jest i dróg druga drugi mają one Ryszarda przewoźnik kolejowy powinien zawrzeć umowę z operatorem linii kolejowej, aby to ten odpowiadał za nie podniesiono semafory realne do umowy ma i w zasadzie należałoby tak sobie to wyobrazić, że jeżeli ktoś sprzedaje trasy, bo przecież na kolei wykupuje się konkretną trasę w konkretnych godzinach i zarządca infrastruktury ma obowiązek udostępnić tą trasą na finał 31 bezpieczna tak dalej tak dalej na to NATO byłby byłby tutaj regres ja rozumiem myślenie para europarlamentarzystów mówiący o tym musimy coś zrobić z tą koleją, bo ona nie może być tak rozregulowane nie może jeździć jak sobie jej się podoba i w jaki sposób, budując alternatywy dla dla podróży samochodami musimy dać coś wysokiej jakości pytanie czy ten system tego to wytrzyma czy reakcja będzie taka zwijamy kolej, bo kilka razy w Polsce mieliśmy takie pomysły będzie mieć kolejną nowoczesną czystą punktualny en i bezpieczna, jeżeli są tylko od 5 miast i na koniec Ghana, ale stać nas w zasadzie tylko z Warszawy do Krakowa rozwijamy im przez kilkadziesiąt lat tak robiono nam trudno to wszystkie pieniądze było ładujemy to nie jest z Warszawy do Krakowa, a regiony po prostu pozostawił Sunset, czyli z tego co normuje wynika, że tak mało będzie mieć opóźnioną źle działają zniechęcająco bar w PSL, a tak albo w ogóle nie będzie mnie oceniać, ale aż tak źle oczywiście nie jest natomiast wydaje się, że ten, że ten system, gdy trzeba też przestać administracyjnie próbować nim sterować, bo to jest wszystko co się dzieje ty tak mamy kolej, którą nikt nie wierzy w związku z tym napisem 1000 ustaw i nakaże mi coś robić, dlaczego tak nie jest w lotnictwie czy są w przewozach autobusowych, dlatego że tam nikt administracyjnie nie próbuje tym systemem stymulować, jeżeli ktoś postanowi kupić Super komfortowe autobusy i sprzedać bilety po 10  000 zł to ma prawo to zrobić sprzedaje bilet jak nie ma chętnych to zwija interes, a ktoś inny kupi busa i nas tylko będzie ludzi, choć jak zareagują jeśli tak i na las jest inaczej z koleją, dlatego że politycy bronią się za wszelką cenę, żeby tam była jakakolwiek konkurencja dlaczego, bo uważają, że ta konkurencja będzie zmniejszała ich władzę nad tym systemem VAT dodała, że oddali już władanie tej nocy z Rz Michał słychać próbują budować znowu Narodowego narodową grupę lotniczą, gdzie sprzedaż narodowe bilety i wszyscy będziemy mieli obowiązek przynajmniej 2 × rozbudził, która w roku gdzieś poleci samolotem nie będzie Wola, śpiewając hymn, ale dla wielu z nas w ogóle chcieli, żebyśmy nie przypadkiem, żeby na nas nie kusiło, żeby stamtąd na oczy, ale kolej to jest miejsce, na które wszyscy narzekają od lat o KRS drugiego oka tak, ale poprawiło się i my mimo to wiemy, że to są spółki, na które wpły w mają politycy właśnie ministrowie dziś w intencji, ale w nogę należałoby po prostu wypuścić to tak samo na rynek jak wszystkie inne normalnie by politycy nie sprzedają jabłek w sklepie spożywczym i nie piszą dekretu, jaki ma być ja ku i od którego momentu one za bardzo czerwony albo za bardzo zielone, o ile procent będzie obniżona ocena rządzących kolejarzy prawda właściwie nie wiem, czego się po, ale mam takie wrażenie, że wymyślają przeróżne sposoby to widać również na poziomie europejskim dłużnikom przez to nie są tylko nasi politycy tak to to jest co jest tym trochę Towarzystwa zebranego z różnych części tego kontynentu i oni wszyscy próbują dekretować kolej ma działać cały czas piszą kolejne dekrety jak ma działać kolej ani piszą tego na temat transportu drogowego, czyli samochodów indywidualnych i t d. chodzę, dlatego że kolej kojarzy nam się z tego typu transportem, który mostu nie ma szans sam się trzymać, więc jeśli nie będzie mógł go w trzymany w i ochraniany przez władze publiczne po prostu zniknie, bo zdają się, że także nie jest, jeżeli byśmy wyrównali warunki infrastrukturalne drugi też nie są rentowne tak naczyniu z ogumieniem oraz kierowcy jest niewidzialny koszt rozpoznanie alergii tak samo niewidzialny niech państwo utrzymuje tory tak dobrym sensownym standardzie, a na przewozach towarów tak się dzieje nie dopłacamy do wożenia ładunków koleją to nie znaczy, że nie ma pociągów towarowych w Polsce jest ich mówiąc szczerze relatywnie sporo i to jest normalny biznes chodzi chodzi o to, że strasznie ryzykowne wydaje się to, żeby ten rynek przewozów pasażerskich oddać rzeczywiście, gdyby na rynek malarstwo tak się stało m. in . z przejazdami autobusowymi, a efekt jest takie, że pozwie ono wszystkie nierentowne połączenia tak no to właśnie Donald zaraz anyżu i rozwój zadekretować, że w tych połączeniach autobusowych jak autobusy wspólnie 2 godziny to damy za bilet i będzie świetny dekretu kota różnic dawno nie jeździ i pożyteczna zwraca on z kolei po owym mam nadzieję, że nie nasze, gdy idzie to w tym kierunku, że jeżeli wszystko, by kredytować na koniec nie będzie nikogo, kto jeszcze tę robotę filia mówi o pana proszę pomyśleć, żeby jednak Górnikowi dziś Przewozy kolejowe w Polsce czy nie będzie tak, że w poziomie będą jeździć tylko między Warszawą Gdańskiem Sopotem Katowicami i Krakowem tam ma też jest bardzo popularna linia no a poza tym zostanie trochę liniach, na których trzeba było dopłacić do 3 drugi zawody, kto zaś jak najmniejszą dopłatę albo z żadną dopłatę jak najlepszą ofertę nam zorganizuje to wszystko to szkoda dałoby się z Carbo wcześniej także państwo musi wykonywać wszystkie usługi własnoręcznie, które są potrzebne ludności można można znaleźć kogoś, kto w imieniu państwa będzie to realizowane w zasadzie już jakiegoś konsul kontaktuje i gdzie jest taka kolej nie jest taka kolej Wielkiej Brytanii tak oczywiście czytam, że są horrendalnie ceny wysokie biletów i że kolej w wielkiej Brytanii w maju narzekają wszyscy mają naciera, ale jedyna kolej, w której lawinowo rosną Przewozy, w czym jest strasznie drogo i straszny tłok i ludzie mimo tego chcą ten typ jeść to mówię szczerze to punkt widzenia rynkowego to chyba nie jest aż tak źle skoro tam jest taki duży uszy nie da wsiąść to duży może te ceny biletów za niskie na niego nie chcę, żeby w nich na wynajem uboższych nie było stać na bilety kolejowe w związku z tym spróbuje znaleźć jakiś taki model, w którym rzeczywiście tak jak w liniach lotniczych są linie lotnicze, które są bardzo tanie tak wolni są bardzo komfortowe i może nie są specjalnie punktualne, chociaż okazuje się często, że te droższe są znacznie mniej punktualne inni niż te tanie tak, ale nikt nie rekrutuje tego z jej i jak tu po ile powinien kosztować bilet chłodniczą tyle kosztuje za ile zajmie pasażerowie chcą go sprzedać bank jest ważna różnica między konkurencją dla samolotu mogłyby być koleje nie raczej nie samochody raczej nie autobusy natomiast koleje sławną, ale jeśli chodzi o koleje to dla nich z kolei konkurencją są samochody, którego politycy i wszyscy dookoła mieszkańcy uwielbiają jest być może to jest coś przegrana walka o swoje firmy te same te rozmowy, gdy wyda wydawało się, że taka walka w Polsce jest przegrana tak w latach dziewięćdziesiątych na początku lat dwutysięcznych uznano, że zbudujemy autostrady lotniska regionalne i w zasadzie kolej będzie można zlikwidować no okazuje się, że przygląda się przed przegraną żydowskiej Zach z Europy zachodniej, ale u nas to też zaczęło dziać w tamtych aglomeracjach już nie da się wpuścić więcej samochodów tak to się już nie da wybudować więcej dróg oczywiście możemy zdjąć słupki dziwić się bardzo ładną ładny reportaż mówiący o tym, żądamy chodniki w końcu kierowcom, bo to jest upokarzanie kierowców żonie nie mogą jeździć po chodnikach przy wyobraźni, żeby chodnikami jeździły samochody to by jeszcze więcej wjechało do centrum tak można było parkować na skwerach placach zaba w i w ogródkach przedszkolnych bardzo dobrze to nadal nie rozwiąże żadnego problemu i tak to wszystko w danym stanie w kole jedyną alternatywną sensowną jest jakaś, jaki środek komunikacji publicznej im bardziej ona ma wydzieloną infrastruktury, tym bardziej realne jest to, że nie będzie będzie tą alternatywą dla samochodów, po czym zabiera 80010001500 osób jednorazowo w związku, z czym jest taką alternatywą ma swoją wydzieloną opracować w czasie podróży uważam, że jest 1 z największych zalet zalety po pociągu i przewag nad za samochodem ma już są bezpieczniejsze nie mamy dla nich niebezpieczne nie mamy tak nie ma nie ma tych co w tyle osób ginie w Polsce w pociągach co w samochodach i tyle osób ginie w pociągach przez 4 lata i jest w samochodach przez 1 weekend w znak mną bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce nie będziemy rozmawiać, bo się zdenerwuje Wrocław, lecz jeszcze do tego, jaki jest teraz, dlaczego to jest także, gdy trudno jest odzyskać pieniądze za opóźniony pociąg czeka się na reklamację i czeka się na zwrot tak tutaj donoszą słuchaczy, że taka to była zupełna prawne i właśnie tom nawet można, by nawiązać do tego wątku, którym mówimy w słabo zostało zrealizowane to co dzisiaj mamy do czego się mamy prawo, czyli po 2 godzinach będzie połowa biletów wraca do nas tak i nie jest metodą przesuwanie dalej tej tezy tej tej poprzeczki go raczej stworzenie systemu, który dzieło jasny prosty, żeby egzekwować prawa pasażerów, które mamy dziś azyl w Europie jest taki system tych modeli z ruchem, jeżeli pociąg wjedzie opóźniony to w zasadzie w kolejach zachodnioeuropejskich np. niemiecki wygląda to tak, że konduktor idzie przez skład i rozdaje gotowy formularz albo link, na który wysyłamy SMS -a i pieniądze wracają na nasze konto są wysiadając z pociągu my już mamy te pieniądze na koncie nie ma co chować głowy w piasek, jeżeli pociągi spóźnione i mamy prawo do odszkodowania to nie piętrzą my tym pasażerom za wszelką cenę przeszkód, żeby może nie wypełnią, a może źle wpiszą swój numer NIP-u i przez to nie zdołamy już jest dostawać tak lub pieczątkę od tylko konduktora, że zrobi udowodni, że ten pociąg był opóźniony o przeszkolenie do końca, a może urządzenie tak jest dlatego właśnie, że z 1 strony są wyśrubowane standardy, a z drugiej strony robimy wszystko, żeby ludzie znikąd, żeby z nich korzystać wydaje się, że to tak naprawdę już nawet niepełny żaden dekret czy kółka z Unii Europejskiej, ale do przewoźnik powinien mieć takie mechanizmy w jaki sposób, by po pierwsze, przy poinformować pasażera o tym co się dzieje uczciwie, jeżeli dojedziemy 2 godziny później to na wejściu powiedzieć, że będzie 2 godziny później ani opowiadać będzie 10 minut w inny może ulec zmianom z największych tajemnic na kolej jest chowano przed pasażerami to jest przyczyną opóźnienia taki, by nie wiedzą o tym, sprawiła, że wszyscy wpadną w panikę i zasnął biegać po wagonach no trochę wzrośnie w samoobronie trochę między nie chowajmy głowy w piasek po pierwsze, jeżeli komuś coś się należy to dajmy mu to co z tego skorzystać i ułatwi to maksymalnie i wtedy to nie będzie miało takiego znaczenia czy dajemy połowę ceny biletu czy 34 Ależ lubi Tosia szybko sprawnie jeszcze ze słowem przepraszam, a Leszno teraz to już pan przesadził to musiałaby Unia zadekretować zdobyli Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej do tego tematu będziemy wracać w nieskończoność, ponieważ uwielbiam kolej i uważam, że ona po prostu mogłaby w Polsce działać lepiej dziękuję pani doktor Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA