REKLAMA

"Dobre czasy dla złomiarzy się skończyły" - nadchodzi program Kolej+

Analizy
Data emisji:
2018-10-19 17:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie, dzień dobry państwu. dzisiaj w analizach sporo ciekawych tematów zajmiemy się m. in. misją na Merkurego, którą organizują wspólnie z Unia Europejska i Japonia. Po co tam lecieć i dlaczego podróż będzie trwała tak długo? O tym wszystkim po 18:40 z dr Michałem Morozem. Zajmiemy się oczywiście bardzo ważną, skomplikowaną w skutkach decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który zastosował środek zabezpieczający i nakazał cofnięcie części przepisów ustawy o Sądzie Najwyższym do stanu sprzed nowelizacji wiosennej. Co to oznacza? Również o skutkach przede wszystkim dla Sądu Najwyższego, o skutkach dla rządu i ewentualnych skutkach dla naszych kieszeni będziemy rozmawiali po osiemnastej z dr. Maciejem Zborowskim, znakomitym ekspertem z Uniwersytetu Warszawskiego. Rozwiń »
 Jeszcze dzisiaj 1 temat bardzo ważne miejsce dla naszych reguł z naszych słuchaczy to jest kwestia kolei w UE, dlatego że rząd ogłosił nowy program rano związany właśnie z rozwojem kolejnictwa w i o tym, już za chwilę ale zanim o kolej to chciałabym jeszcze podkreślić mocniej zaapelować do państwa, żeby po pierwsze, wybrać się w niedzielę na wybory w, a po drugie, w, żeby nie korzystać z tych absurdalnych przepisów, które wprowadził kodeks, zezwalając na Amazonie po karcie do głosowania w tej FT i po prostu ułatwić komisjom wyborczym ich prace postawić po 1 znak x na każdej skargi do głosowania znak x wystarczy jeśli będą państwo ma zacząć tu dłużej będą liczone głosy w tym duży będziemy czekać na wyniki, więc choćby z tego racjonalnego powodu w broszurach jak powiedział pan sędzia Hermeliński powstrzymać swoją inwencję twórczą i ograniczyć do stawiania znaku x na każdej karcie wyborczej w to tyle ogłoszeń, a teraz przechodzimy do kolei w z nami dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej dzień dobry dzień dobry państwu nowy program kolejowy program, a o bardzo wdzięcznej nazwie uzupełniam uzupełniania lokalnej regionalnej infrastruktury kolejowej w skrócie kolej plus oficjalnie oficjalnie wspaniale kolej plus im bardzo się z tego cieszy i pierwszy posłem pytanie jest takie w, dlaczego teraz skoro jak samo ministerstwo infrastruktury przyznaje w czas dobrobytu się skończył w środki finansowe z Unii Europejskiej na kolejnictwo są ograniczone do najbliższej perspektywie jest zięciem poprzednia była idealną do tego, żeby w dużym strumieniem pieniądze na kolejnictwo do Polski wędrowały więc, o co chodzi, gdy wydaje, że ten w pro programie głęboko wierzę, że to nie jest program wyborczy i nie ma charakteru krótkotrwałego, że będzie żył tylko od wczoraj do dzisiaj do 2004 . kiedy ogłoszona zostanie cisza wyborcza, że naprawdę ministerstwo chciałoby coś w tej sprawie zrobić to dobry program co do pomysłu bardzo mało wiemy o szczegółach natomiast czy tam są 3 takie zasadnicze elementy z hasłem w całym 2 czy korzy, bo to był cytat ze względu na ograniczone środki finansowe w ramach regionalnych programów operacyjnych w perspektywie 201420 proc wartości, ale i tak ministerstwo chciało dołożyć pieniędzy na lokalną na lokalną kolejowej oraz coś podobnego jak je jak ten program innych do dokładania się rządu do dróg lokalnych tak to, że kiedyś nazywało schetynówki teraz ma jakąś tam inną zgrabną nazwę na jaw, że niemal co jeszcze wrzucono jego wydaniem przez niego czytelnie za późno czy tego typu program kolejki plus nie powiem Łódź realizowany w poprzedniej perspektywie finansowej z aktu, która od pamiętam przewidywała ma ze środków na tylu tramwaje czy kolejnictwo no tak naprawdę poprzedniej obecna obecnie trwającej tak ma najbogatszą mamy 67 miliardów do wydania na 1 kolejce naprawdę duże pieniądze chyba nigdy takie jednak na pewno niedawno w nowożytnej historii Polski prawdopodobnie nigdy tak tak duże pieniądze nawet 2018 roku, której dumnym ojcem był taki niestety jest z tych środków jeszcze masa jest niewydana, ale NATO to rozumiem, że to jest jakiś jakich pompą znana równoległe zajęcie się koleją lokalną nowo niestety pieniądze unijne duże projekty duże interesy również międzynarodowe korytarze transportowe linii magistralnych na to środki są jej, a gdzieś tam zboku giną nam tę linię lokalnych, ale na odludzie lokalny unijne nie mogą być przeznaczone n p . na kolej metropolitalną metropolitalne tak, ale już na linii do Świeradowa-Zdroju Sławuta wyznaczyli nie do Świeradowa-Zdroju odosobnienie, o których ktoś kiedyś za pana za zapomniał w zasadzie realizował dość konsekwentnie program kolejny minus, czyli każdego roku zlikwidujemy je z linii kolejowych i bierzemy pieniędzy, o których teraz mówimy nie można odtworzyć stan tych zlikwidowanych połączeń niestety tak z wydzielonych dla, dlatego że w noc w normalnie funkcjonującym państwie jest tak, że ich organizacje ponadnarodowe to ona dba on interesy ponadnarodowego, czyli właśnie główny powiązania międzynarodowe polskiego do tego powinny być przeznaczone przede wszystkim pieniądze unijne również do inwestycji w aglomeracji w dużych miastach, które mają się szybko rozwijać się być innowacyjnej ciągnąć cały kontynent do przodu Okaj pieniądze krajowe powinny trafiać na linii, które są interesem krajowym, bo z Brukseli być może nie jest do końca niewidoczne to, że potrzebujemy np. dojechać do Starachowic Ostrowca świętokrzyskiego, bo to nie jest interes w Brukseli to jest interes naszego kraju, żeby raz udało normalni ludzie kontra postawić, bo jednak ta sama Bruksela, która jednak nie jeździ tramwajem w Warszawie czy Poznaniu na pieniądze na trawie no my gromadzimy znajomych, bo to jest aglomeracja natomiast większość tych numerach nie znajdziemy się dekoltów determinacja Polski poza powiat Hurricane tak naprawdę ona już nie jest widoczna z SLD ile to jest niesprawiedliwe niekoniecznie sprawdzają także to tutaj powinny pieniądze krajowe i samorządowe to u nas zrobiło się NATO zginął w realiach widywano ich pieniądze unijne na kolej już żadnych innych to nie jest normalne powinny być pieniądze unijne na interesy duże pieniądze krajowe na interes krajowa i jeszcze w dodatku pieniądze samorządu, ale ich realną rzecz może zapytać zaraz będziemy omawiać ten program co przygotował rząd, ale to, dlaczego dla Unii Europejskiej ważne jest, żeby w miastach dużych jeździły tramwaje, a nie jest ważne, żeby pomiędzy tymi miastami mniejszymi były połączenia kolejowe w były Unia Europejska bardzo silnie staje stawia na metropolii za akcję mówi tak inny nasz kontynent to wysokie technologie to innowacyjność to rozwój społeczny to aglomeracji tak i mówi że to jest coś co jest priorytetem w skali kontynentu dlatego mam wjazd na metro dlatego mam pieniądze na tramwaj dlatego mamy, więc na udrożnienia aglomeracji Drezno niestety nie mówi, a może sterty tapeta taka już takie tam taka już strategia Brukseli, że nie będzie mnie inwestować w i równomiernie w każdy kawałek każdego kraju na tym kontynencie, bo po prostu nie stać na to jedno Love IT zaglądamy do programu kolejki plus co wymyślił rząd, bo jak mówię to są różne pieniądze z gminnym do wydania przez najbliższe 2 lata trudno bardzo powiedzieć, bo trudno być inna najmniej wiemy o tym, programie dzwony finansowej na czynienie z nich nie za bardzo widzimy tutaj, jaki jest źródło finansowania tego programu jest panaceum jest jasny cel jest dosyć jasny cel jest taki, żeby przywrócić kolejne w Diakun o szeroko dostępny środek transportu ktoś w końcu zauważył, żebyśmy kolej likwidowanie likwidowania później jest stwierdziliśmy z wielkim zaskoczeniem, że statystyka ludzie jeżdżą pociągami należy, iż nie ma stacji i rozebrano tory na tą siłą rzeczy nie jeżdżą pociągami z i wie jak bardzo nerwowe spaliła się chce ten trend odwrócić chce ten trend odwrócić i np. mówi dość uczciwie, że chce odbudować niektóre dotychczas rozegrano test to jest dosyć duży zwrot jest w podejściu co ciekawe to mówi rząd, a niekoniecznie Kolejarza kolejarze rozumiem cały czas mają rozpędzone maszyny rozbiórkowe i Hey przekwalifikował się z kolejarzy na złomiarzy i ich zamieniają życie zależy dla sprzedaży złomu teraz natomiast nas na szczęście rząd zauważył ten problem, że mnie, że nie da się odwrócić trendu przez przesiadają się wszystkich do samochodu skoro nie będą mieli czym jechać w IPO powstała lista, bo widzę te 3 takie cele te inwestycje zmiana organizacja przewozów luzem, że chodzi o zarządzanie i chronienie infrastruktury przed likwidacją i tutaj najważniejsze pytanie oczywiście naszych słuchaczy moje, gdzie powstaną nowe połączenia, bo również te inwestycje mają być w nowe tory tak w nowe tory albo spory, które ktoś zlikwidował i można, by bojową z po z powodzeniem stworzyć to jest taka lista 2020 projektów natomiast to i to jest zgrabnie opisany, że są odcinki rozważane do objęcia projektami w kolejnych Primo ma ulec poszerzeniu jej zmianie bądź też, że niestety zmniejszeniu atrakcyjności dyrektorzy innych rzeczy na mapie Polski pojawiło się różne fragmenty, a to gdzieś trzeba dobudować 3 km to, żeby je, żeby stacja nie była na peryferiach tylko tylko, że pociąg dojeżdżał tak jak w Busku-Zdroju do centrum, a akt, a to gdzieś brakuje linii kolejowej w po to, żeby skomunikować duże miasto z istniejącą siecią kolejową, a tu n p . na Mazowszu rozebrano zupełnie bez sensu linię Sokołowa podlaskiego do Małkini gliniarz jak inne jej kończy ślepo Sokołowi nie da się pojechać dalej i w zasadzie nic nie wiem to znaczy wiadomo dlaczego to zrobiono, bo mogą zmniejszyć tę linię budowano drogę wojewódzką to oczywiście, że tak no dobra i teraz jak przeżyć tej liście, którą rząd przedstawił, bo na razie mamy i taką to czy widzi pan tutaj z PUP spójność jakąś sensowną myśl, że to rzeczywiście uzupełnienie tych kawałków albo tutaj jest też elektryfikacja linii kolejowej odbudowa rewitalizacja linii kolejowej również toczy to cud to jest sensowne przez komunistów ja bym nie dyskutowała ja myślę, że można, by ją wielokrotnie poszerzyć NATO my natomiast są takie kluczowe miejsca dla tych mniejszych miejscowości sam pan wymieniał Dzierżoniów tutaj jest połączenie Poznań Czempiń Śrem Konin, które jak to z VAT tych państw oraz zrównanie pomocy bardzo baraków myśleli nie zabraknie doręczyć do nadawcy, a ten Turek prawna nie nikt, kto pierwszy raz pojawia się taki pomysł ja nie mówić niezły natomiast czy baby są są projekty, które są zaawansowane mocno przygotowany mam wrażenie są projekty, gdzie jest silny na wsi nacisk samorządów lokalnych, żeby im budować kolej jak np. w Myślenicach i to jest bardzo pozytywny trend, że w końcu samorządowcy z rejonu aglomeracji Krakowa mówią my byśmy chcieli transport szynowy chcielibyśmy kolej, a nie nie tak jak i często często się zdarza nie budujcie kolei, bo wtedy będą zamknięte szlabany się zrobi korek na drugich i mnóstwo takich protestów, że rżenie koni broń Boże nie inne rewitalizacje linii kolejowej, bo jeszcze nie, bo jeszcze będzie my będziemy przez to jest tak Stali już kogo na 3 dni nie wyobrażam, że przed tym pociągiem ktokolwiek będzie jeździł tym pociągiem to zawali zawalidrogą z naszych codziennych dojazdach także jest PIP jest lista niecała różnych środowisk, które próbują dobijać od wielu lat to kolej i tak naprawdę te postulaty trafiały później dopóki teraz na sali rozumiem zainteresowania samorządami terytorialnymi powstał taki program ktoś, mówi że w ogóle będzie coś takiego rozważał to dobrze forma zainteresowania samorządami dokładnie montuję tak wiem od dawna znam po prostu kampania wyborcza, ale bardzo się podoba to nowe określenie będę stosować przypomnę państwu, że można pisać, bo w sprawie kolei w prawie każdy ma opinię nawet ci co nigdy z niej nie korzystają z analizy małpa to krótka FM z analizy mały potok lokatę można pisać o tym co właściwie rząd powinien przede wszystkim odbudować jeśli chodzi o połączenia kolejowe w na co zwrócić uwagę w naprawdę zachęcam państwa do pisania i dzielenia się swoimi gośćmi doświadczeniami z ciągle czegoś szczególnego brakuje ponoć liście Zaremba napisał bo, choć on, że mógłby bardzo poszerzyć, ale z tak spokojnie i powoli to co dla mam znamy to listy od wczoraj, więc tak naprawdę jest dość tych gorący materiał i galar z marynowanym swoich planach mamy ich filmy mamy gęste mamy listę około 1500 km linii kolejowych, które należałoby zbudować po to, żeby po połapać się po po, która powstała w zaborach mamy cały czas w wielu odcinkach np. zło z Łodzi do Opola nie da się do Karpacza miłosierdzie dokładności z Warszawy do Wrocławia słabość jest ważne, żeby przez katowiczan rzekomo świetny album pop powolutku przez Ostrów Wielkopolski, kręcąc po liniach, które nigdy nie były przeznaczone do dowodu z w spojenie 2 aglomeracji, więc tych list jest mnóstwo FM powiem nawet, że ostatnio zrobiła się taka taka taki festiwal budowy linii kolei było przez centralny port komunikacyjny to jeździ na papierze na papierze jest realne prawo ja mam nadzieję, że z tego wszystkiego co, chociaż wyjdzie znaczy, że mamy kilka konkurencyjnych programów budowy linii kolejowych to jest i tak lepiej, bo dotychczas mieliśmy listy co należy zlikwidować w pierwszej kolejności jest jakaś zmiana, ale tez ciekawe co rusz następuje dobre z zobaczymy na razie mamy obietnice zaraz wrócimy z rozmową dr Jakub Majewski z fundacji ProKolej jest z nami analizy Moto klub KSM czeka na państwo wymarzone z połączenia może też państwo ma też pogląd na to dlaczego to się tak zmieniło, skąd nagle przywiązanie rządu do kolejnictwa, o którym zwykle na koszary w końcu się mówiło i raczej właśnie w kontekście likwidacji inwestycji likwidację zaraz po informacjach wracamy i znów przyjrzymy się temu tematowi w analizę audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studiu cały czas dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej wszyscy są tak zajęci kampanią wyborczą, że nawet nie zauważyli, że można wykorzystać do kampanii wyborczej nowy program obiecany przez rząd prawa i sprawiedliwości przez ministra infrastruktury w kolej plus, ale nie przegapiliśmy tego i rozmawiamy z Gdyni zapytam państwa i widzę, jakie połączenia kolejowe powinny być uwzględnione przez rząd w tym nowym programie wsparcia dla kolejnictwa, ponieważ to on dokładnie zakłada w 1 ze swoich dni elementów jest właśnie inwestorzy są inwestycje jest pełna lista już przedstawiona, ale rząd zastrzega, że może to jest to ulec zmianie, a nawet poszerzeniu i zaglądam na maila to dopomógł w uznać, że rząd nie powinien być właścicielem żadnego przedsiębiorstwa, bo nie wydaje racjonalnie pieniędzy w, a tutaj mamy list z LO słuchacze pana Piotra u nas w Złotoryi i bardzo drogi brakuje połączenia kolejowego w brak możliwości dotarcia do Legnicy Wrocławia czy Jeleniej góry co ważne drogi są budowane pod Chile, a nie księża są tłuczone przez tiry, a korzystanie z kolei mogłoby zmniejszyć smok niestety stan infrastruktury jest tutaj fatalny symbolem są wiszące tory nieopodal Złotoryi w realnym, a tu jeszcze chyba pan załącza zdjęcia to później do niego zajrzę ma ma rację słuchać no ja nawet mam dla niego dobrą wiadomość dla drugiej pozycji programu chorej plus jest ciągle Legnica Złotoryja Jelenia Góra Lwówek Śląski więcej strzelił idealnie albo rząd się z celów inne oczekiwania pana Piotra maja złoży pan Marian mówiła prosimy byś mógł już jego ofiarami tam jest infrastruktura kolejowa, która była sprawna moi jak to z dużą częścią linii lokalnych ona była coraz gorszym stanie z coraz gorszym stanie nikt nie remontował w końcu okazało się, że prędkość, z którą to można się poruszać wynosi 0 km / h to absurd dlatego, że to jest rejon jest 1 z kopalniami kruszy w, w którym z, których masowo wyjeżdżają po prostu ciąg ciężarówek, niszcząc lokalne drogi rozjeżdżając to co ten burmistrz czy wójt biedny próbuje tamtym dopłacać i to się wszystko ich kilkadziesiąt kilometrów dalej przeładowuje na wagony, mimo że obok jest linia kolejowa tak można, by było to od wielu lat to tak trwa no myślę, że od kilkunastu lat czekałem ostatnio taką sytuację tezy z Dolnego Śląska chyba strzegą 3 czy strzeli jakieś tam też tt tak różowo obszary, gdzie gmina w końcu znalazła przedsiębiorca, który postanowił po takiej linii kolejowej nieczynnej od lat po prostu iluś tam pojechać pociągiem i dzięki temu chodziło głównie ratowanie dróg i to właśnie taki dobry bardzo przykład jak to wszyscy, którzy mówią, że kolej jest do niczego niepotrzebna, bo nie wsiadają do pociągu później jadą tą dziurawą drogą pomstują zna nasze 1 na nasz lokalny samorząd a gdyby tory to kruszywo jechał pociąg zła droga nie była wieczór idealnie odpowiedział pan w tym czasie na zarzut pana Łukasza, który twierdzi, że rząd nie powinien być właścicielem żadnego przedsiębiorstwa samorządy również są i potrafią racjonalnie co pokazuje ten przykład w przekierować inwestycje po to, żeby następnie zacząć oszczędzać, a tutaj kolejny szczebel słuchaczy nie podpisał się ich od męża i pisze tak być może pani redaktor mieszkając w Warszawie nie dostrzega problemu z dlatego właśnie metodyce, że nie dostrzegam problemu, owszem, dostrzegam uważam, że kolej test najwspanialszy środek lokomocji w ale dalej pisze słuchać tak jak już w MEN tu skończył uwagi obecnie w wielu miejscach niekoniecznie małych miejscowościach jest to duży problem mieszkam w Jastrzębiu-Zdroju, w którym post poza dostępem do 1 i tzw. wiślanki jest komunikacyjnie odcięty od świata do centrum aglomeracji katowickiej jest 60 km i jeśli ktoś nie może jeździć samochodem to jest skazany na jazdę w busach prywatnego przewoźnika stoi w korkach w komunikacyjnym szczycie w najeździe zaczynam bać, bo ja za chwilę zostanę rzecznikiem prasowym minister Boni, ale nie była rzetelna analiza tych chorych na stylistykę opublikowanej wczoraj na stronach ministerstwa jest połączenie Jastrzębie-Zdrój Jastrzębie-Zdrój jest największym w Polsce miastem z odciętym od kolei moczyć były kiedyś linii kolejowej, by był dworzec kolejowy quady w zeszłym roku został rozebrany jest w 3 kierunkach można było pojechać z Jastrzębia-Zdroju pociągiem ten ktoś postanowił, że żadnych po nowoczesna Polska to Polska to los wyłącznie autostrad i nikt im nikt nikogo ta kolej żelazna nie interesuje no okazuje się, że właśnie Jastrzębie się dobija od jakiegoś czasu to dla dobrze, że nie chciałoby być liderem pozostawania w wykluczeniu komunikacyjnym otworzy pierwsze miejsce w pieluchach dla dobra wiadomość Viva, ale się zaczęła lista żądań, ale na razie jesteśmy jesteśmy w porządku wychodzimy na 0 pan Łukasz ważna linia to Kielce Warszawa bardzo dużo ludzi w Warszawie jest ze świętokrzyskiego chcą odwiedzić rodzinę z MP w Kielcach czy w okolicach, a pociąg jedzie 3 godziny czy ten rządowy program zakłada również przyspieszenie no cóż, gdyby mecz ten rządowy program tak kolej plusów przede wszystkim chodzi o budowę kolei tam, gdzie niema no jest jeszcze ogromny problem, że kolej w niektórych miejscach jest, jakoby jej nie było tak mam zaznaczyć to np. linia z Warszawy do Radomia albo z Krakowa do Katowic, która jest można sprawdzić w tym rejonie chamscy tym wyższy leżą natomiast się wszędzie poziom to można, by odnieść wrażenie rządzić obok tych torów polną drogą gniew prędkość, z którą rozwija jest tak zaskakująca, że może rzeczywiście w ogóle nie wyszedł z rąk terenów zielonych daleko pociąg terenu odrobinę szybsze niż przeciętny rowerzysta no dobrze czyli, ale też w zakładach ten program remonty tego typu odcinka, niemniej wydaje, że takie Dudu duże ważne połączenia jak Legia Warszawa Radom Kielce i dalej Kraków czy w czy centralny okręg przemysłowy NATO to jest domena właśnie dużych krajowych programów są gdzieś tam wpisane w dobrym jest taki, że nawet są pieniądze napomnienie i nawet już rozstrzygnięto kilka razy przetargi natomiast jakość wyjątkowo mozolnie idzie realizacja tego chyba chyba w tym kierunku udało się coś zmodernizować do Czechów Ka południowego i reszta jest w planach obszary natura 2000 problemy z wykonawcami, którzy uciekają z placów budów później blokują ronda, żeby kierowcom udowodnić, że kolej też jest potrzebna no no to inwestycje SP z etapu programu i bardzo ładny założenie napisanych na kartce jak mają wejść w fazę realizacji tak naprawdę wtedy zaczynają się prawdziwe natykają się nowa się, więc my też w bok ostrzegamy tutaj uczulamy państwa bardzo pani się rozmowy o problemie kolej plus to Super, że wobec takiej poszedł sygnał od rządu, bo naprawdę ciężko było w tej biednej kolej przez długie lata klub może nie kolejarzom, ale nam jako pasażerom nie za wesoło w natomiast rzeczywiście od deklaracji do budowy połączeń organisty 200 g listwy co to jest, bo to już kompletnie się z gmin nieznany o fragment programu to komponent organizacji przewozów na czym to ma polegać na 33 z małoletnią inwestycjami z kolei ważny to jest Polska dziennik dzielnicowa, czyli coś takiego jak rozdano samorządom zadanie p t. organizowanie przewozów kolejowych samorządom wojewódzkim to co się okazało, że pociągi trochę lepiej trochę gorzej sprawnie idą w województwach natomiast nie daj Boże, żeby miały przekroczyć granice województwa wtedy się okazuje żaden Masiak nie będzie płacił dat za to żeby, żeby pasażerowie pojechali za granicę no i tak to trochę tak wygląda, że pociąg dojeżdża i gdzieś tam przed granicą koszt kończy bieg na szczęście modna następnie można pójść piechotą albo albo pojechać rowerem i tam po kilkunastu kilometrach już czeka nas kolejny pociąg, który zawiezie nas do kolejnego województwa i dobrze ja wiem, że to brzmi dość dość absurdalnie, ale niestety jest w Polsce mnóstwo przykładów takich linii, gdzie bardzo źle, gdy gęsty nowoczesnym taborem obsługiwany ruch kończy się na granicy województwa Dariusz i inna rzeczywistość jest rozwiązanie zaczynacie dowodowo zmusić zmusić ich do czego nie da nam tutaj szczegółów Tim pisze pisze ministerstwo program, jeżeli będzie dbało o zszycie tej sieci kolejowej, gdyby może uda się mu po wysłać swój pociąg za swoje pieniądze, chociaż w głąb sąsiedniego regionu chyba do 30 km na teren sąsiedniego wie co będzie można grać tak ex 4 Toyota w kultywowaniu własnego omija ZUS doliczy się zda go o tym, że, gdy chodzi o zmianę obecnie obowiązujących przepisów pozwalających na przewóz osób do najbliższej stacji za granicą województwa także jest także zdolność do najbliższej stacji orbitalnej stacji, ale nic tam nie ma nawet nikt tam nie mieszka tu nie wolno jechać dalej ciał pasażerów w lesie wywlekli wysadzić wyposaża w horror coś niesamowitego ja uwielbiam jednak w kolejce z Duńczyk Leon w maju najbardziej zaskakujący to jest ich ochrony infrastruktury kolejowej przy likwidacji mogły postulat bardzo sensowny, ale i moi amerykańscy po prostu żal stanowi, że nie likwidujemy tak i tylko zaskakujący o, tyle że ministerstwo infrastruktury z początkiem zeszłego roku zrezygnował z prawa weta w likwidacji infrastruktury w ustawie o transporcie kolejowym jak wół napisane, że minister infrastruktury wydaje decyzję o likwidacji linii kolejowej moje pisanie kolejarzy setki słali postulatów coby tu zlikwidować, ale minister niech się zgadzał czasem mnie naprawdę kolejarze prosili o likwidację tak była ogromna lista, chyba że gdy po ponad prawie 300 km linii kolejowych, które miały być na początku tej kadencji Sejmu zlikwidowane kolejarze przygotowali pomierzyli wszystko wysłali do ministerstwa infrastruktury myśmy go Fundacja ProKolej kilkoma dużymi organizacjami społecznymi również na żywo ze związkami zawodowymi kolejowymi zrobili trochę rabanu ani minister bardzo bardzo rozsądnie dziękuję to w ZAK za każdym razem dziękuję panu ministrowi Adam Adamczyk owi za ten rok to już koniec likwidacji linii kolejowych w Polsce nie będziemy odesłał kolejarzom z kwitkiem to będą listy i się okazało, że jedno niestety dobre czasy dla złomiarzy się skończyły, ale raczej zmiana będzie polegała właśnie na niej na czym, bo moralnym to wciąż pozostaje w decyzji ministra później minister wykreśli mu usta wy tu swoje prawo do wetowania i tego kompletnie nie rozumiem chyba się pomylił skoro tak zrobił program, w którym mówi, że nada sobie kompetencje, które jeszcze 2 lata temu miał i z nich nawet korzystał i ich nawet z pożytkiem w następnie wyłączył się z tej ustawy być może, by kolejarze nie nękali go tymi pismami z kursami już zlikwidowali bez jego wiedzy, bo wtedy nie bez odpowiedzialności bez jego odpowiedzialności na swoje w programie napisano, że misja z powrotem będzie miał taką kompetencję dobrze będzie miał taką confetti kolory, o ile rzeczywiście takie czy innych miast nie korzysta uważam jednak wszystkie listy p t. coby tu zlikwidować jeszcze panowie niech stawia twarde dowody jeszcze 2 zamówienia od słuchaczy tutaj, ale kompletnie nie wiem, jaką -li, o co chodzi, ale na pewno będzie nasz gość wiedział pan Łukasz linia CMK Warszawa remontowana od 10 lat inie mogą je zrobić Tzorvas centralną magistralę kolejową, choć na WZA tak tak jak się remontuje 200 km linii NATO jak będziemy remontować po kawałku po kawałku jak dojdziemy do końca no toż to początek będzie z nich będą znowu remont ich tak świetnie da zrobić, chociaż jasne na koncert gry na wytłumaczenie, dlaczego pociągi się spóźnioną bez nich i jeszcze pan Marek życzy sobie połączenia Sochaczew Warszawa przez stare Babice jest całkiem Nie leży całkiem Jest potrzebna czy może jest na liście bardzo bardzo proszę tutaj ten nasz optymizm niestety nie będzie już taki duży nie widziałam w żadnych planach wyjazd słyszymy, że pan marszałek Struzik ma tam elektrobusy chcemy budować przez Leszno do Nysy przez stare Babice do leśnej, gdzie do Sochaczewa w otulinie Kampinoskiego parku Narodowego planów kładzenia tam drogi żelaznej dotychczas nie spotkałem, choć można się wybrać, gdzie taka gładka jak funkcjonuje dobrze w paśmie pruszkowskim mogłaby z powodzeniem sięgać do wielu innych repo warszawskich miejscowości właśnie, tworząc alternatywę szybkiego tramwaju czy Chile 33 czy z selekcji szykowanej linii kolejowej dowozi już na koniec ostatnie troszkę poza tematem, ale ciekawy mecz o pani Anny chciałam, żeby ktoś zainteresował w jaki sposób mieszkańcy miejscowości od Grodziska mazowieckiego do Warszawy schodzą na tamtejsze perony po remoncie, o co może chodzić jak wchodzą w kaloszach wchodzą w karierze przyznało linia kolejowa nr 437 w remoncie nie oddano do użytku jedno dosłownie chyba dwa -trzy tygodnie temu udało się zrobić tory to też nie wszystkiego, bo chyba w Grodzisku i w Pruszkowie brakuje 1 to również pociągi muszą przypominać 1 z rzadka i nie do końca z pełną prędkością, ale udało się zrobić tory perony natomiast już przejścia podziemne jak dzisiaj wyczytamy nów w pierwszym kwartale 2019 roku w związku z tym na ten peron trzeba się jakoś wdrapać w ich, że nie da się w miejsce poza GUS dołem motoryzacja prowadzi górą noir i przedzierają się biedni pasażerowie wszyscy przez jakiś plac budowy po to, żeby dotrzeć na peron, z którego w końcu odnieść upragniony pociąg do Warszawy na to wygląda dość dość tragicznie widziałem, że zarządca infrastruktury próbuje jakoś ratować, układając deski np. jakieś takie kółko płyty chodnikowe, z których można przeskakiwać rynek takie dziecięce zabawy fajne, że urozmaicenia ruch w bardzo dziękujemy za maj, a jednocześnie głęboko współczujemy kalosze w modzie pozostają rozumiem, że to jest rozwiązanie na jesienne słoty to nie miniaturę klipu idealnie i na zimę oby do wiosny w bardzo państwu dziękuję za te wszystkie maile on no cóż kolej to zawsze synek wspaniały temat trochę do śmiechu trochę do płaczu, ale jednak dziś udało się optymistycznie parę pozytywnych rzeczy, a więcej na stronach ministerstwa infrastruktury, że zależy czy państwo wymarzona linia tam znajduje się na liście dr Jakub Majewski prezes fundacji ProKolej były państwa i moim gościem dziękuję za spotkanie
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA