Podróżowanie z dziećmi. Jak się przygotować?

Podróże duże i małe
2018-10-21 11:20

Karolina Szymańska jest podróżniczką i mamą dwójki dzieci, które zabiera na swoje eskapady. Odezwała się do Radia TOK FM, bo brakowało jej w audycjach podróżniczych głosu podróżujących rodziców. Rozwiń »

W rozmowie z Przemysławem Iwańczykiem opowiada, jak wygląda podróż z dziećmi i czym różni się od wypadów w pojedynkę. Porusza kwestię zdrowia dzieci w miejscach położonych dalej od "cywilizacji" i tego, jak chronić swoje dzieci.

Podróżniczka opowiada też o tym, czy podróże wpływają na dzieci, a jeśli tak - to w jaki sposób. Zwiń «

Podróże małe i duże, Przemysław Iwańczyk, kłaniam się państwu w naszym stałym cyklu. Chciałbym przywitać mojego gościa, który opowie o tym, że podróżowanie z dzieckiem wcale nie jest takie złe. Pani Karolina Szymańska jest z nami, dzień dobry, dzień dobry. To pani do nas odezwała, bo uznała pani, że w naszym cyklu za mało mówi się o podróżach z dziećmi. Dokładnie, większość audycji realnie opowiada o podróżach singli lub młodych osób, dalekie podróże na inne kontynenty i zauważyłam, że w państwo cyklu nie ma programu o podróżowaniu z dziećmi. Rozwiń »
I pani powiem, dlaczego tak się dzieje nasz hołduje zasadzie, którą dziś sprzedał mi mój kolega i to było około 15, 20 lat temu, które były już zresztą to dziecko nie dorośnie to właściwie nie ma sensu nigdzie wyjeżdżać to prawda niektórzy za wakacje relaks uważają dwutygodniowy pobyt all inclusive w hotelu, gdy rzeczywiście o nim Święty spokój, bo dzieci i trybu obawia się w basenie liczne place zabaw i taką formę wypoczynku lubią i preferują zabija je dokończy był w min po zdradził też, bo to właściwie nie ma znaczenia czy z córką jadę do Paryża czy spaceruje po po ulicach Krakowa Warszawy czy czuć jeśli za córkę kopie kamień to Dunka Kopy do Sul ta osoba intensywność jest takim samym zacięciem nawet głowy nie podnosi, żeby zobaczyć co jest dookoła.

To jest kwestia oczywiście podróżowaniem podróżujemy w dalekie kraje, bo też w tys głównie Azja wymaga to trochę innego zorganizowania się i rzeczywiście zapewnienia rozrywki nie tylko sobie, ale też innym dzieciom

Tak, zaczynając od podróży, gdzie oczywiście tych dalekich lotach są telewizory tak są z gry, więc dzieci mogą się tym bawić i ta podróż upływa szybciej po rzeczywiście zwiedzanie lokalne ciosem i placów zaba w w azjatyckich lodziarni czy oczywiście spędzenie długiego czasu nad morze

Dobrze też tak bardzo przekornie zacząłbym się z panią sprowokować do dyskusji, ale z drugiej strony też mam syna jedenastoletniego wrażenie w podrzucie byliśmy w ubiegłym roku w okolicy równika poprosił go pani w szkole, żeby opowiedział o tym, swojemu duże, prezentując rekwizyty, które przywrócą dawny powiedziała pani wprost, że ta wyprawa w nieprawdopodobny sposób go otworzyła on stał opowiadała wszyscy słuchali i byli bardzo uważni

Tak i ja też to widzę po swoich dzieciach, że są bardziej otwarta na świat widzą w różny kolor skóry widzą biedy, jaka jest nim w tym roku utknęliśmy w Indonezji i rzeczywiście te chatki bambusowe ani sąd w bardzo złym stanie dzieci żyją, a na ulicy, widząc religia inne świątynie, a syn jest bardzo dociekliwych akurat w tym aspekcie rzeczywiście zechce zawsze są dokładnie dowiedzieć się jak co świątyniach co przedstawia ten posąg także na pewno to odkręcić n p . jak podróżować z dzieckiem teraz już się nie sugerują się co opowiadają inni tylko w oparciu o własne doświadczenia, że pani powiedziała niech to zrobić najlepiej się do tego przygotować tak myślę, że mu kciuk to ten pierwszy etap przygotowań jest bardzo ważny, bo my podróż wakacyjną planujemy z reguły już w okolicach stycznia lutego, gdyż po pierwsze z funduszu płac oraz najtańsze, a bilety lotnicze wtedy można stosować jakieś promocje jednak bilet lotniczy w całości podróży taki dalekich to jest znaczący koszt stanowią kup 50 % druga rzecz to jest optymalny pakowania my jako czteroosobowa rodzina pakujemy się 1 duży plecak, który w szczególności mąż 1 walizkę na kółkach z jakim stoimy plecaczek Czyżby tych rzeczy nie było dużo to pomaga w szybkim przemieszczaniu się i kolejna sprawa to na pewno nie może być to podróż bez zaplanowanych noclegów i całej trasy czy żelaznego spontan tzw. tak instytuty ten spontan musi być trochę bardziej ograniczony, bo o mojej sztuce stresująca sytuacja dziś będąc w Tajlandii 33 czy w Malezji szukać wieczorową porą nocną także z reguły mamy zaplanowaną Andy trasy oczywiście pozwalam sobie miejsce na spontaniczność członkostwo skuterami zmieniamy plan wojny właśnie używanie z dziećmi powoduje to, że no i nie można wszystkiego dokładnie zaplanować, bo czasami coś źle poczuje zmęczy szybciej niż zakładaliśmy także REIT-y zakłada, że zobaczy wszystkie świątynie wszystkie miejsca w w danym kraju no to często dzieci powodują, że jednak tarta z ceną tą trasą uległ zmianie FM przyznał, że to obawą o zdrowie dziecka bez najistotniejszą sprawą przed podjęciem się w ogóle takiego wyzwania, dlaczego do wyjeżdżając gdzieś bardzo daleko od zawsze myślę, że będzie najbliższy lekarz ile czasu zajmie może przybyć w nieoczekiwanych wypadkach już pomijam zdarzenia losowe, ale takie rzeczy jak choroba gorączka idźmy dalej i t d. to rodzic powinien mieć na uwadze przede wszystkim to prawda, że inni też apteczka z reguły jest większa niż powód jest przy standardowych podróżach zrywanie z jeszcze 1 rzecz po torze z egzotyczne kraje lepiej te apteczki Niemiec zbyt wielkie, bo to jej zawartość zawsze będzie budził jakieś wątpliwości tak nie we wszystkich krajach respektowane są leki, które dopuszczone są na znak u nas tak dalej tak dalej czy mówimy tu też oczywiście o podstawowych lekach na oczy wiście od prostych rzeczy, zaczynając poparzenie słoneczne, gdzie słońce jednak bliżej równika jest bardzo ostrej wbrew pozorom, mimo że za chmurami nocą Paryż raz zdarzyło nam się wrócić czy gmin z posum z mocnymi czerwony moce czerwoną skórą po takie klasyczne oczywiście jak leki na ner w ból brzucha ból głowy coś wpadnie do ucha tak także mamy zawsze szczyciła teczkę przygotowaną i Taxus dziś niż dzień na pewno z takim miejscem, gdzie rzeczywiście ten lekarz byłby zupełnie niedostępne są takie miejsca w dalsza Indonezja tam odradzałabym pewnie kierowanie się natomiast czy Tajlandia 3 Malezja w tym roku byliśmy na nasz dom pokuty jest Indonezja, a od szpitala są w miarę w zasięgu ręki, gdyby coś się wydarzyło, ale na szczęście swych podróżach i większych wydarzeń złych zdrowotnych nie mieliśmy na to, że mamy kwestię apteczki im takiej orientacji przestrzennej KUL już załatwioną co dalej nic do czego wymaga od 3 LO ekstra starannie zaplanowanej wyprawy i ważności rodziców na pewno też tak jak mówiłem wcześniej atrakcji dla nich tak oni ich interesuje to, żeby właśnie było czy plac zabaw czy mogę być mogło zjeść lody czy mam co ciekawego można w danym miejscu z ich perspektywy zobaczyć dam przykład w tym roku byliśmy w Malezji na wyspie Penang i Tauronu słynie z murali ulicznych dostaliśmy informacji ma w gestii muralami i w zasadzie dla dzieciaków, bo to frajda szukanie w poszczególnych uliczkach różnych fajnych rysunków do sfotografowania także 3 innych cnót uatrakcyjnić pobyt nie, gdyby klasycznie klasycznym zwiedzaniem od kościoła od świątyni i ich głównym źródłem bardzo atrakcyjna w drukach państwo byli dziećmi go rozwiąże podróżuje się cała rodzina podróżująca rodzina od kilku lat kierunek to jest Azja też uwagi na prowadzony przeze mnie biznes eksploracji azjatyckich już szuka inspiracji złem tak silna często do dochodu do lokali przełoży się przepisy, które tutaj modyfikujemy czy inspiruje się głównie trunku z kuchnią uliczną od Street foodem czyściec bardzo popularne właśnie dalekiej Azji z krajów azjatyckich zwiedziliśmy z rodzicami Malezję Tajlandię i część Indonezji przed nami już w przyszłym roku Wietnam Tajwan test był ogromny teren także tam się, że dobrych parę lat można go z organizować wakacje wcześniej dzieci były mniejsze to był kraj Europejski ta Portugalia południe Francji w klasycznym Chorwacja tak jak troszkę są większe córka Klara ma 10 lat syn Ksawery 8 pozwalamy sobie z dobrych paru lat na tak dalekich podróży jeśli chodzi o inne wyprawy planowaliście państwo coś się w drugim kierunku n p . na zachód i na wschód my jeszcze nie jaki z mężem byłam na Kubie też bardzo fajny kierunek natomiast Frysztak polubiliśmy ludzi w Azji niż z reguły uśmiechnięci poczcie pogodę mówi tereny do plażowania i nurkowania i kuchnie, że na razie wtóruje ME w tamtym kierunku nie o to pytam, bo to też w ich gęstych nowych kierunków wiem, że rodzice mają największe obiekcje co do podróżowania dziś w kierunku afrykańskim, więc jest zawsze po psach rodzą niebezpieczeństwo mówmy o tym, wprost to niebezpieczeństwo wynikające też być może zła przychylność tubylców w Republikę Południowej Afryki np. bądź też jedno ryzyko za zakażenie jakąś chorobą naszych żyłach co szukać lotów od tego zaczynamy, gdzie jest rzeczywiście tańszy kierunek niż standardowo trochę palcem po mapie szukamy różnych ciekawych miejsc, ale jakoś tak odpalać dzieje, że lądujemy właśnie na dalekim Wschodzie i lot jest mnóstwo miejsc zwiedzenie czytam, więc na to ślepy nie zostaniemy przy Azji i jest jakaś taka granica dolna, kiedy nie należy w ogóle myśleć o wyprawie z dzieckiem w myśl, że nie my na samym oczywiście początku warto byłoby, chyba że dziecko chodziło w myśl jak z takim malutkim dzieckiem wtedy taki wynik podróżowaliśmy, ale mam znajomych, którzy w zasadzie idealistą z BOŚ nawet z dzieckiem mężczyźnie chodzącym trudno było prostsze, bo rzeczywiście dziecko nie wie niczego z ziemi tak się nie jest głównie przy przy mamie tak czy w nosidełku czy w chuście, by potem zaś podróż spotykamy taką rodzinę w tym roku z wyroku z Australii to nie mów rzadkim, który miał myślę, że 3 miesiące tak oczywiście też kwestia tego zawsze ktoś powie no co warto co dziecko wtedy zapamięta tak nasze dzieci już od prezydenta ten kochany kamień tylko te, które również poszerzyć naszą rozmowę tak żyć pamiętają, więc może rzeczywiście to jest fajne tak rzeczywiście sobie nawet dzisiaj wspominaliśmy różne ciekawe miejsca to rzeczywiście od pani, że może sobie o tym, porozmawiać wspólnie dla nich państwom myślała pani Jolanta z małżonką mi się takiej refleksji, że kurczę gdzieś tam sami pojechali to byśmy zobaczyli więcej i dokładniej być może te doznania byłyby zupełnie inne na pewno ich dzieciom, żeby była kategoria żalu, ale jasne lub inaczej pewnie tak na pewno jest także tych podróży z dziećmi w jakiś minimalny sposób ogranicza już być pomysłem na eksplorowanie kraju tak nie byliśmy np. w dżungli są takie wyprawy w jaskini w Malezji tak czy krzyczy czy Tajlandii jest nie to rzeczywiście pozostawiamy sobie jak to mąż mówi na późniejsze podróże chętnie samotnie dzieci już albo nie będą chciały z nami podróżować w legendą będą dorosłe inne na to z drugiej strony podróżowanie z dziećmi krzyż jest mówić później z reguły uśmiech na twarzach tubylców i pozwala na dowolne i takie fajne sytuacje, których pewnie, by je dziś nie doświadczyli bez dzieci to przykład w zeszłym roku byliśmy w Tajlandii i MFW żeśmy się co jest rzeka Menem, która płynie przez centrum Bangkoku jechaliśmy z naszego mieszkania do do centrum, której pan, który sterował łupkom co kto uczy, że dzieci chcą sterować wątków tej rzece tak i razem z nim RM, którym nasz syn sterował popu dworzec tak tylko niestandardowo brzmi to mnie nie udało czy, jakbyśmy na wyspie w Malezji to pan nas z zawołał i pokazał miejsce, gdzie za chwilę będą się wykluwać nożownik dalibyśmy świadkiem takiego w wojny w Chojnie rzeczy jak setki małych żółwi właśnie wykreowały się z wielkim był przechowywany w taki specjalnym miejscu aż im aż trudno nie dojrzeją i będą wpuszczane do morza globtroterzy z takim urazie atrakcja dla dorosłych oczywiście skorzystaliśmy z tego, kto nie powinien podróżować z dzieckiem pierwsze w życiu na pewno nikt też zdrowie my, gdy nie mamy problemu ani my ani dzieci ich z żadnych prozdrowotnych co rzeczywiście pozwala na audyt podróżowanie i takie osoby, które rzeczywiście preferują stacjonarny stacjonarne odpoczywanie leżenie na brzegu basenu czy może nas z książką to nie dla wszystkich my zaś po paru dniach nawet dzieci po paru dniach w 1 miejscu pytają się, gdzie teraz idziemy, gdzie będziemy spać będziemy podróżować dla nich są atrakcją jest też podróżowanie czy skuterem czy autokarem pociągiem tak lokalnymi samolotami to zawsze jest też jakaś atrakcja w podróży nie każdy, kto lubi niektórzy wolą spokojniejszy wypoczynek dzieci z polecam wszystkim aktywnym, a coś pani powie, że nie polecam mało cierpliwym też prawda tak różne są dzieci z naszej wizji rzeczywiście bardzo lubią podróże lub są sprzeczne w TOK na antenie Lis chórzyści ciekawe, jakie ciekawe świata syn bardzo lubi, gdy fachowcy nie córka, a z nurkowanie nie boi się tego także 6 takich aktywnych osób to będzie tak dalekich podróży będą na pewno fajnym rozwiązaniem dziękuję panie bardzo pani Karolina pani Karolina Szymańska, bo moim państwo gościom bardzo dziękuję i my życzymy przyjemnej podróży i dziękuję państwu zaproszone informacje z TOK FM po nich pierwszą część rozmowy Hanny Zielińskiej sztuce życia pozostanie czekać
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!