REKLAMA

Jak uczyć uczniów uczyć się? Zadając z sensem

Data emisji:
2018-10-24 18:00
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
09:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Audycja analizy, Agata Kowalska przy mikrofonie. Dzisiaj proszę państwa Sejm, to znaczy na tym posiedzeniu, Sejm wreszcie po raz, próbując po raz drugi wybrał kandydatkę na Rzecznika Praw Dziecka. Już ostatecznie będzie ona, pani Agnieszka Dudzińska, będzie nowym Rzecznikiem Praw Dziecka i w trakcie ponownego przesłuchania a następnie debaty na temat tej kandydatury padło m.in. pytanie o koncept "Zadaję sensem". Chodzi o prace domowe. Koncept, który był mi obcy jeszcze 2 dni temu, a okazuje się, że jest to pierwsza akcja oddolna po drugie, robiona przez nauczycieli, a po trzecie nagle dotarła aż do świadomości posłów i posłanek. Ze mną w studiu pan Jacek Staniszewski dyrektor i nauczyciel historii Akademii dobrej edukacji w Warszawie i autor bloga doklasy.pl, dzień dobry, dzień dobry.  Rozwiń »
Ale dzisiaj to już chyba będę występował jako 1 z tych, którzy zabrali się za zadawanie sensem no właśnie zadają sensem praca domowa to jest coś co po prostu jest związane z książką tak samo jak dzwonki no albo czasami dla niektórych jak deser z obiadem to znaczy tak trochę śniadą bez tego prawda, więc znany deser powiedzieliby uczniowie to zależy, bo w to wcale nie jest także z praca domowa jest czymś, czego uczniowie nie chcą niektórzy nawet tego domagają, ponieważ czują, że lekcja nie została w odpowiedni sposób zakończona została postawiona kropkę nad i mówi naprawdę no trzeba mieć czasami trzeba być takich akcjach, żeby zobaczyć, że uczniowie chcą zrobić coś więcej, bo chcą jeszcze się dogadać z pań w Zlinie absolutnie nie dowierzam i będzie musiał nawet mi pan przekonać z listów naszych czy LED słuchacze słuchaczek, kiedy rozmawialiśmy m. in . o efektach reformy edukacji wynikało jasno dzieciaki mają za dużo lekcji są przemęczone mają często na 2 zmiany szkoły w związku z tym jeszcze później kończą za już same zajęcia szkolne wracają do domu i ślęczą nad książkami nie pamiętam maile od rodziców to podkreślę, którzy mówiliby świetne prace domowe jest potrzebna świetnie że, że się pojawia no tak, bo lubimy się dzielić się albo pisać wtedy, kiedy się tym poskarżyli się Sneijder prawda z więzienia za bardzo zwracamy uwagę na to że, a nawet uczniowie prawda częściej marudzą oni krzyczą, że nie chcą tego robić wtedy, kiedy faktycznie są tego robić w Odrze lub ich praca praca domowa jest po to, żeby w jaki sposób 2 no we wzorze podsumować się utrwalić, a nawet rozszerzyć to co się dzieje na lekcji natomiast trzeba pamiętać o tym, że praca domowa nie jest rzeczą obowiązkową, a na pewno nie jest dla nauczyciela, żeby ją zadawał tak na pewno nie jest czymś co w PPE musi zaistnieć na końcu lekcji każdy z nas był w szkole pamięta jak to nauczyciel od czasu do czasu jak Bóg mówiło się na dzisiaj wam odpuszczę niczego nie zamknięte będą przez 15 min przez wszystkich uwielbiany, ponieważ akurat w tym momencie nie zadba o takich nauczycieli na szczęście jest coraz więcej, którzy deklarują to właśnie dzięki naszej akcji się dowiedzieliśmy, bo na grupie zadań jest szansa na facebookowej grupie jest nas już naprawdę już ponad 1000 osób, ale wydaje sezonu oznacza nie zadaje pracy domowej jest elblążanin koncepcje nie na zadaje wtedy, kiedy i, kiedy wydają się to istotna, kiedy chce marzymy o tym, żeby praca domowa była czymś co faktycznie uzupełnia proces dydaktyczny na ten przykład choćby z lekcji historii Ostródy Thomasa z a kiedy nie pcha ostatnio na zajęciach z historii KO odkrywali Szmal mówiliśmy sobie wolnej elekcji no i co za temat pizzy i mówiliśmy o tym, że dno ja pracuję na woli, czyli tam, gdzie się odbywają wolne elekcje daliśmy sobie żadnych różne obrazy i pokazywać sobie taki obraz z młynami powiedziałem, że to jedno z tych z tych miejsc jest, gdy od nas całkiem blisko i powiedziałem, że niestety dowiemy się, gdzie to jest dokładnie dopiero następna lekcja, jeżeli ktoś chce w domu to może to sprawdzić zgłosiło się 8 osób i już na drugi dzień wiedzieli też ulica Młynarska po prostu stąd temu Enej tam jest pole elekcyjne, więc nie trzeba tak naprawdę zadawać pisać na tablicy tego w domu zadanie z 16 ze strony dziewięćdziesiątych czwartej czasami można tę lekcję tak poprowadzić, że aż praca domowa sama się aż prosi i tak np. można nie dokończyć jakieś debaty nie zakończyć tych dyskusji można zadania matematycznego nie dokończyć i postawić prawie taki taką taki dziki handel też na nowo świetnie słyszy co pan mówi i ich głowami prawie funduje myślę o tym, że oto np. umówić się on w netto wolnej elekcji czy go leczyć budowanych jest z lekcji historii Polski, gdzie nie stawia pod kruki na winie mówi jak to się jak to się to wydarzenie skończyło Szkot, kto wygrał bitwę Izy i i utrzymają to sprawdzić sami to nikt tak nie czynię to dużo nas musimy wstęp do to zakończenie dopłat do ich utrzymania wpisy datę no ale brata jest najprostszą rzeczą właśnie teraz Wikipedia komórka w każdym kraju w każdej kieszeni każdego ucznia, więc to nie jest akurat żaden problem jest teraz słyszymy, że tych prac domowych, które są naprawdę fantastyczna pojawia się coraz więcej np. wyobrazić, że niektórzy nauczyciele n p . proszą uczniów o to, żeby zabrali odpowiedzi na bardzo klasyczne pytania n p . w ambicje czy nie bić o powstaniu listopadowym prawda każdy z nas chętnie bym się kiedyś napisać, że była tylko 1 prawidłową odpowiedź przypomniała, że są 2 to przy sobie wyobrazić sytuację, w której uczelnia nie jest proszona o to, żeby napisać tylko, żeby zebrać wszelkie informacje z internetu n p . takich stron jak i niewybrania w nie wymienię, bo trochę się ich boję tam również dachy, na których są mu gotowce i uczniowie mają tu po prostu krytycznie ocenić co tam jest nieatrakcyjna wieża załatwiać za za 1 zamachem 1 to jednak uczeń zbiera farba informacje historyczne, a druga uczy się krytycznie traktować to co jest usytuowany gotowce na bardzo nam na tym zależy, żeby uczniowie jednak żeby, żeby nauczycieli nie zakazywali rodzicom i uczniom wyłączania internetu, bo nie ma co udawać, że nie istnieje tylko, że po prostu zajęli się bardziej tym, żeby uczyć uczniów uczyć się to znaczy, żeby gnał pozwolić na to, żeby trochę oddzielić z tą ogromną fotografię, która jest naprawdę nim być w związku z tą nową podstawą programową jeszcze większa i zająć się no taką umiejętnością pracy z tym ogromem informacji, która jest teraz moje życie jest nauka myślenia o historii czy w odbiorze informacji z internetu albo nawet w odbiorze Radia TOK FM jest absolutnie niezbędna w mówi pan my tu uczniowie nauczyciele taką taki koncert na taki koncert wpadliśmy w naczepę Tosię musi odbywać oddolnie czy to w dzień to źle, ale ten wstęp jest także u nauczyciel ma świetne pomysły ale zanim one dotrą do posłów, a do ministerstwa edukacji i kuratorów to ktoś w gminie mnóstwo czasu albo nigdy do mnie dotrą myślę też potrzebne wiem, że nawet o nauczycielach z kolegą z Marcinem zarazem prowadzę taki podcast, który nazywa się od rogatki i tam spotykamy się z takimi naprawdę hiper i nauczycielami, którzy nie patrzą na to czy muszą robić to czytam to robią swoje, starając się podstawę programową, która jest nasycona jakoś przy okazji skłaniać no właśnie w trakcie takiej w trakcie takiej rozmowy powstał powstała w taka koncepcja właśnie zawalczą miastem bezsensem pracy domowej, ponieważ wiadomo, że praca domowa może być szansą tylko musimy się o to postarać i tutaj żadna pani minister niezależnie czy zlewa czy sprawa nam tego nie załatwi możemy sobie psioczyć, bo kochać podstawy programowe, ale tak naprawdę jak mówi piszemy kolega Marcin to nauczyciel jest systemem edukacji dla ucznia w klasie nikt inny po prostu nauczyć się, a jeszcze 1 rzecz zdaje przy okazji sobie załatwiać nie ma kolejnego sprawdzania prac domowych takiego pracochłonnego dosyć nużącego niekoniecznie kreatywnego dla samych nauczycieli, że tak nikt z nas nie robi tego badacze lubimy to robić, ale nie lubimy odgrywać fikcję tak to znaczy sprawdzać do sprawdzania ileż to razy musiałam ucznia wydać tzw. słabą trójkę jeszcze dawałem ocenę po to, tylko, żeby się on trial, żebyśmy się od ciebie odczepił mi ami zależy na tym po prostu, żeby uczeń miał satysfakcję dobrze zrobiony pracy domowej z takiej, która chce zrobić to jeszcze pewnie nie po sygnale z jeszcze kwestia tego, że warto zadawać tej samej trasie różne prace domowe to wcale nie wymaga wiele prac jest, że różnił się mają różne prace domowe, czego mam w sobie nie zabrać na taką formę, który był lepszy, który gorszy inna po co porównywać z polskiej szkole on pracuje tak tylko w woli bardzo jestem ciekawa co na to nasi słuchacze słuchaczki proszę pisać analizy małpa to klub kasę może jednak znajdą się entuzjaści tego innego sposobu podejścia do prac domowych wrócimy do tematu obiecuje w trochę innym kontekście, ale zachęcam do zajrzenia na Facebooka do grupy zajmujące się akcją zadaję sensem i będziemy wracać jeśli można z tą decyzją wróćmy wszak Jacek Staniszewski dyrektor nauczyciel historii Akademii dobrej edukacji w Warszawie autor bloga do klasy PL zresztą w nauczycielskiej blogów jest coraz więcej i są bardzo ciekawe bardzo ciekawe zachęcam do szukania
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Uwaga, wiosenna promocja! Im dłuższy okres Dostępu Premium wybierzesz, tym większy rabat dostaniesz! 1 miesiąc 10%, 3 miesiące 20%, a 12 miesięcy aż 40% taniej!

KUP TERAZ - 40%

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!