REKLAMA

Co to znaczy być niezależnym twórcą?

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-10-25 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:33 min.
Udostępnij:

Co Nowy Jork daje artystom i jak to jest pracować z rodziną - opowiada reżyser Alexandre Rockwell

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór wciąż kultura osobista prosto z Wrocławia z dziewiątego American film Festival no i zapowiadany wspaniały gość w naszym studiu, tutaj właśnie we Wrocławiu w kinie Nowe Horyzonty Alexandre Rockwell.  Rozwiń »
Zielonej Smith pajęczyna jest mi się z całą aulę ze stolicą dysydentem chciał rozpocząć naszą rozmowę od tego co powiedziałeś na scenie 2 dni temu, odbierając im DJ Volt wspomniałeś Johna Cassavetesa, który wiele lat temu powiedział do ciebie masz do wyboru albo uprawiać banki ich albo zostać niezależnym reżyserem czy kiedyś żałował swojego wyboru nowej puli błędy w serwisie w, a on ją i zwolnień i swoim ulicom i dalej idących jak Libia jest to zabawne z właśnie, kiedy mitem powiedział w tamtym momencie chyba tego nie zrozumiałem do końca, że jest cena, którą się płaci się w limicie ryzyko, kiedy realizuje się prawdziwie niezależne filmy wydaje mi się, że miał namyśli to, że to jest powołanie w razie to trzeba się poświęcić się w GTS nie można z niej nie będzie można praktycznie się obrady walnych też przerwać dziś w powiecie zadać trzeba dać się 100 % mniej tak samo jest z filmowcami, a także jest się poza społeczeństwem poniekąd jest związany z tym ryzyko jest tomik, bo chciał powiedzieć wtedy, ale jako młody człowiek inni nie chyba nie brałem pod uwagę tych właśnie element ryzyka, kiedy już człowiek się poświęcić to już wtedy nie ma odwrotu no właśnie toczy kiedyś żałował, że wybrałeś taką drogę nie nigdy nigdy tego nie żałowałem nawet przez moment oczywiście bywały bywały chwile potwornie trudne, a w USA, żeby być naprawdę niezależnym i jednocześnie znaleźć finansowanie ma do tego się nie robić bez pasji, bo są to byłoby jak wspinanie się na wysoki szczyt, jeżeli miasto nie fascynuje, że nie ma więcej energii, jeżeli tego nie kochamy teatr nie wiem po co to w ogóle robić, żeby było absurdalne wtedy w Świnnej co to właściwie znaczy być niezależnym reżyserem co to znaczy robić niezależne firmy piecyk rzecznik ZGN i cenić praktycy co ciekawego w co jest atrakcyjnie brzmiące słowo o bezcennych chce każdy chciałby być niezależny w któż chciałby być zależny prawda któż chciałby być przeciwieństwem, więc to sobie dokooptował liczy też sobie przyswoili przedstawiciele wielkich korporacji czy Harvey Weinstein niżańskiej Miramax i tak i tak ich inni właśnie tym podobni przekształcili Trophy przemysłu praktycznie do końca w to stanie, jeżeli przez długi czas nie podoba mi się to słowo właśnie niezależne ale kiedy pomyślimy o historii z kina niezależnego kina autorskiego całkowicie w Chinach, które nie poddaje się żadnemu dyktatowi komercyjnemu to wtedy możemy mówić o prawdziwie niezależnym kinie nie ma takich filmowców zbyt wielu się z, chociaż sam uważam, że doniesie zaliczam zdecydowanie metra wiąże się z tym cena oczywiście brzmi to wszystko bardzo romantycznie, ale to jest życie pełne poświęcenia trzeba się w to zaangażować się natomiast by nadużywa się tego słowa niezależność ono w tej chwili naprawdę znaczy niewiele, bo są za takie filmy, które są zwany niezależnymi tak naprawdę wielkie studia te firmy finansują i nie różnią się one za bardzo od masówki filmów akcji superbohaterem choć, więc tylko pieniądze czy też o ludzi na tę wyjątkową energię mija Dojlidy Borys Szyc na rabaty mali, a w myśl, że nie chodzi tutaj o pieniądze z łez mi się, że można zrobić film niezależny za ogromne pieniądze, ale chyba jest w danej rubryki właśnie z drobiu poniekąd niezależne filmy za duże pieniądze, ale pieniądze zazwyczaj korumpuje związana z psują, kiedy wkłada się wiele pieniędzy z filmem taki podmiot taka osoba finansująca chciałaby uzyskać pewne pewne efekty, więc próbują wtedy wpływać na reżysera zaangażowano 4 duże gwiazdy może być im też nie był zbyt kontrowersyjny dla tego właśnie on nie zawsze może tak nie jest, ale tra właśnie to zepsuciem może przyjść na testach w filmach bardzo Nisko budżetowych jest także przy tych niewielkich pieniądzach masz większą wolność, ale też jesteśmy bardziej tutaj zmuszeni do stosowania do stosowania zupełnie przyziemnych środków w ten świat fizyczny jest dużo bardziej obecny jest właśnie ten świat marzeń musi zostać wyrażane takimi drobnymi środkami małym personelem małą ekipą kamera musi być blisko tej rzeczywistości jesteśmy bliżej ziemi wznosimy się gdzieś na jakiś oderwany od ziemi wy korzy z wysokości czy nowy Jork jest wyjątkowym miejscem dla twórców i nowy Jork Biała istnieje w obydwu światach, ale w nowym Jorku jest jest taka tradycja prawdziwie niezależnego filmu w NATO po części, dlatego że w Nowym Jorku jest wiele sztuk jest wiele stylów życia, jeżeli jest się niezależnym filmowcem w nowym Jorku to z co mamy autorów eksperymentujących mamy taką społeczność wielu różnych właśnie artystów i artystek muzyków czy 3 aktorek 3 czy filmowców inaczej niż stworzyło tenisem bardzo zróżnicowani nie ma zgody takiej kazirodztwa i kliki pracy jak może tak nazwać Los Angeles obiekty jest zawsze ta sama ta sama grupa z zawsze ci sami ludzie i to może być bardzo bardzo takie wyspiarskie byli ojcowie w takiej panice oderwani oderwanie od rzeczywistości na co jest w nowym Jorku to jest takie surowe do rzeczywistości jest bardziej dotyka nas w nowym Jorku wtedy było tanio mieszkać to był świetny czas, bo 75 USD miesięcznie kosztowało mnie czymś szalone czasy pracowałem sobie dorabiają w restauracji raz w tygodniu słuchaliśmy muzyki chodziliśmy do drzwi do piwnic kościelnych były tam koncerty odbywały się nocne teatry poznańskiego uszy mitem właśnie podczas takich wydarzeń teatralnych z Markiem górnym w robiłam takie rzeczy Jim Jarmusch sam też istniało nie myśleliśmy teksty nawet paski ja stałem się pojawią malarz i inni nie myśleliśmy, że o pieniądzach myśleliśmy raczej o kreatywności o tym, żeby być twórczymi, żeby się dobrze bawić też jak młodzi ludzie mają w zwyczaju i to było ekscytujące czy jest to uczucie jeszcze na dalszym ciągu nowy Jork ma ten właśnie taki feeling ma NATO to jest uczucie, że dziś mieszają różne grupy różne z różnego pochodzenia etnicznego przybywają tam także Europa Afryka Ameryka Południowa mają wpły w na to co się dzieje jestem na cała mieszanka różnych idei nie wiem jak to młodzi ludzie w ogóle są w stanie przeżyć obecnie, ale w dalszym ciągu nowy Jork jest pełny życia mam wrażenie, że nigdy nie odnalazły się w Hollywood, dlaczego etyki etyka, a nie były skąpe, bo jak i nigdy nie czułem się tam chyba komfortowo, jeżeli ktoś chce się tam czuć komfortowo musi odnieść wielki sukces jak Paul Thomas Andersson 3 czy jako interwencyjną z niżej odniesie się wielki sukces Hollywood to wtedy dostajecie więcej swobody inni, którzy dobrze na to reagują lubiący tyle energii, kiedy te drzwi się uchyliły i mogłem wejść do środka winno to wtedy wtedy zajmie się komitet nie co nieco w głowie miałem miałem pewien mętlik różne były głosy różni ludzie mówili niżem, że ma mieć większe budżety w największej gwiazdy i odrzuciła naprawdę wiele wiele scenariuszy, bo nie czułem osobisty tego osobistej relacji właśnie z tym czym pokazywano treści wstydzę tego czasu, który tam spędziłem mi z tym nigdy nie nie podobał się to co doświadczeniem to samczy Sejm i tak tutaj właśnie po ugotowany na powiedziane mniejsze niektórzy w tym systemie w Los Angeles w sobie sobie radzą natomiast niektórzy po prostu nie są w stanie w tym systemie pracować tak powiedziała żona właśnie Johna Johna Cassavetesa, który którymi inspirował mogę zrozumieć właśnie, dlaczego po prostu nie jest także tam nie może robić depresji wolę kompromisu jest za dużo, jeżeli nie ma się naprawdę naprawdę takiego mocnego charakteru i jeżeli nie jesteśmy zdeterminowani, żeby walczyć całymi dniami Theo wydaje się, że naprawdę naprawdę tutaj złe siły mogą zepsuć zawsze pracował jeszcze z ludźmi, których znasz, których lubisz, a nawet kochasz tak jak swoje dzieci, dlaczego ja i gdzie była spójna i szczupłe łydki, bo był miły dla bardzo przyjemnie jest pracować z dziećmi, których się uwielbia to jest czasami trudne, bo kłócimy się jak rodzina, ale po, ale także godzimy się tym członkowie rodziny, więc może to być bardzo bardzo emocjonalne, ale też też czuje się komfortowo to jest tak jak w tym jeszcze kolacji przy stoliku w rodzinnej restauracji może to jest po prostu podaj podaj ziemniaki nie trzeba niczego cały czas tych uprzejmości zachowywać można bardzo bezpośrednio się do siebie zwracać, bo tylko artyści dobrze troszkę odsłonić właśnie ich być bardzo szczerymi i bezpośrednimi na koniec wróćmy do tego co mówił, iż 2 dni temu na scenie ponoć w kawiarniach nowego Jorku wrocławski American film Festival jest dobrze znany IKS IKZE jednak to co ze względu na NATO, że niezależne kino nie ma wsparcia prawdziwie niezależne kino nie ma wsparcia w Ameryce czci co prawda co prawda troszkę się to poprawia i widzimy taką tendencję ludzi w tym interesującym te małe kina i ludzie chcą się spotykać się oglądać się wspólnie filmy jak bezbłędnie, a 1 z Alej, kiedy sąd takiej wyspy na wyspie entuzjazmu z 3 wysepki ty to wiadomości rozprzestrzeniają się szczególnie w tym świecie kina niezależnego wśród nocy Nowym Jorku bardzo bardzo szybko się oczywiście Rosja przeceniają ich ludzie się dowiadują, jeżeli jest takie np. świetne przeżycie mam tutaj i to co z właśnie nawet w ciągu dnia widać, że w tym, że ludzie przychodzą oglądać filmy, które dawno nie są pokazywane w mgnieniu też wiedzieć jak reagują na te na te filmy to wszystko tworzy dobrą reputację Aleksander prokurent dzięki wyniki za mecz
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA