REKLAMA

Jak ze "starej ramoty" uczynić perełkę? "Giselle" w Operze Wrocławskiej

OFF Czarek
Data emisji:
2018-10-26 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:53 min.
Udostępnij:

Cezary Łasiczka rozmawia z Jackiem Przybyłowiczem na temat baletu "Giselle", którego premiera będzie miała miejsce już w sobotę. Rozwiń »

Przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki i tańca opowiada, jaka jest specyfika opracowania klasycznego baletu w nowej aranżacji.

- To jest absolutnie perła światowego repertuaru klasycznego i spektakl, który jest punktem odniesienia dla wszystkich choreografów i tancerzy w kontekście rozwoju sztuki tańca - mówi Przybyłowicz.

Więcej na temat spektaklu stronie: http://www.opera.wroclaw.pl/1/spektakl.php?_id=4386 Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary Łasiczka, program OFF Czarek, dzień dobry, witam państwa bardzo serdecznie i zapraszam na dzisiejsze spotkanie. Proszę sobie szanowni państwo wyobrazić ten niezwykły zbieg okoliczności. Otóż wczoraj udało mi się tak cichicieńko zakraść do opery wrocławskiej, gdzie odbywają się próby baletu "Giselle", premiera już w sobotę i proszę sobie wyobrazić moje zdziwienie, kiedy spotkałem doskonale znanego państwu Jacka Przybyłowicza, tancerza, choreografa i przewodniczącego rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki i tańca. Dzień dobry, witam serdecznie, witam, państwa. Rozwiń »
I miałem okazję zamienić się z panem Jackiem Pawłowiczem kilka słów, ale podczas bierze, że warto też o tym, porwać na antenie, bo wizę to jest balet wyjątkowy pewnie już z jak państwo słyszą sam tytuł to on nie brzmi jak by to był balet, który innych, którzy nie jest czymś nowym świeżym my tylko raczej żyć ze mną się kojarzy z jakąś starą, a Rameau to by użyć takiego terminu, jeżeli pan pozwoli mi nie mam nic przeciwko, ale z jakiegoś powodu gry jest grany od co właściwie non-stop od od dziewiętnastego wieku rynny i mało tego wielu wielu producentów wielu twórców mówi ten balet specyficzne tam oczywiście można zmieniać kombinować Alone z pięknej i nie ma w ogóle co przy tym grzebać w już sobie, że w dobie, kiedy rzeczy, które są starsze niż 1020 lat już sprawia, że twórcy chcą, żeby kombinować zmieniać umieszczać w nowej rzeczywistości dopisywać wątki współczesne to jest wyjątkowa produkcja 

To jest absolutnie perła światowego repertuaru klasycznego i spektakl, który jest, jakby punktem odniesienia na wszystkich choreografów tancerzy w kontekście rozwoju sztuki tańca, zwłaszcza tej tańca klasycznego wydają się, że określenie ramota jest niezwykle bolesne dla publiczności dla tancerzy, ponieważ jest to pełna forma historyczna, która od swojej premiery na scenie opery paryskiej w 1800 czterdziestym pierwszym roku przy nieprzerwanie w tym kształcie artystycznej z, a prezentowana do dnia dzisiejszego ja jestem zachwycony tym, że my możemy się tym bogactwem historycznym delektować oglądając 2 akty w swojej pierwszej surrealistyczne czyli jakby absolutnie oddające ducha romantyzmu, a drugi jestem uduchowiony zupełnie aktem Fantazy, gdzie rzeczywistość miesza się z absolutnie w perspektywie tak perfekcyjny sposób, że ze światem takim, który gdzieś funkcjonuje pomiędzy snem, a rzeczywistością no dobrze, ale rozumiem, że to, że w to jest piękne, bo się nie zmieniło, gdyby ktoś dokona się zwróci podział panie dyrektorze czy nie podjąłby się pan w nowej choreografii, bo ratusz cel to czy śpieszymy się nie byłoby tak to wymaga odświeżenia już z ulic 100 lat temu wymagał odświeżenia powiedział nam nie, ponieważ ta wersja jest doskonała inie widzę potrzeby jak choreograf zmienienia czegokolwiek w tym układzie, który jest absolutnie, jakby na nieodzownym elementem każdego repertuaru szanującego się teatru baletowego na świecie oczywiście powstają różne realizacje, które są pewnego rodzaju przetworzeniem tego tematu choreograficznego i tematu, jakby dramaturgicznego lub takie, które absolutnie budują własną narrację i w ostatnich latach powstał bardzo ciekawe inscenizacje Semper oper w Dreźnie autorstwa paru choreografów, którzy rzeczywiście wypełni tę lukę pomiędzy dziewiętnastowieczną formą tańca klasycznego w ujęciu romantycznym, a pomiędzy tym tańcem to dzisiaj mamy możliwość oglądania na stronach światowych David dał sąd w Operze Sempera Opal zespołem baletowym drezdeńskiego zespołu ułożył klasycznych środków wyrazu opakowań emocje zupełnie inną formę i to jest spektakl fantastycznie tańczące również przez tych tancerzy drugą inscenizacją, której nie można powiedzieć jest to ostatnia realizacja z in z naszym obala Akram Khana, który przeniósł właściwie we własną estetykę tańca temat romantyczne i ta z SP tak jest to o tyle ciekawe, że już wiem, że w tej chwili Bart van Sant Rajski w Antwerpii wystawia tą wersję aktor Macana ja bardzo chciał uczyć nas tak tak zobaczyć podobnie jak na żywo chciał zobaczyć spektakle mat CNK, które wiele wiele lat temu, aby przełamał właściwie ten temat tabu ŚDM, która była święta ten temat choreograficzną duch Święty Jan znalazł fantastyczny środki dramaturgiczne, dzięki któremu powstała zupełnie dwudziestowiecznej, a narracja przepięknego spektaklu, który publiczność co w świecie do tej pory co oglądać czy pozostały jeszcze dziś świętości nieruszone których, czyli wszystko zostało zmienione dramaturgicznie wersji ma CK nikt nie został zmienionego pewnie w ogóle przez co jakiś tytuł jeszcze po oprócz WizzAir i myślę, że ich stóp przez kapitał przetrwają i będą kontynuowane także to jest jakby temat, który jest to obecny i myślę, że nie weszli do występować jako zastanawia się czy nie leczyć taka konieczność, ale taka formuła, w której znajdujemy takie błoto w Operze paryskiej 15 lat temu bodajże spotkań z lekcji w branży IT FR w ówczesnej dyrektorki baletu opery paryskiej ona zdecydowała się na taki zabieg w fantastycznym zresztą z mojego punktu widzenia może prezentować w repertuarze dzień pod nią 2 różne inscenizacje 1 tą oryginalną z 1800 czterdziestego pierwszego roku z opery Garnier w Paryżu, którą będziemy mogli właśnie w skali 1 niemalże 1 oglądać już wkrótce we Wrocławiu ta wersja paryska była prezentowana w wersji pełnej już wkrótce, czyli jutro, ale już wkrótce jazzmana zapraszamy wszystkich państwa do Wrocławia, a następnego dnia była prezentowana premiera i jego realizacja ma co czeka przygotowana na Kubę parę dni to było fantastyczne, że ten sam tytuł mógł zostać podwójny stos odebrany przez publiczność może dojść do całości lub po kolei pokazać wszystkie różne ja myślę, że może kiedyś doczekam takiego przeglądu różnych fantastycznych realizacji, która powstała nagle się, że tak tak klasycznej z pewnego razu punktem odniesienia bardzo ważnym elementem repertuarową każdego zespołu baletowego i bardzo się trzęsie powraca na nasze polskie sceny źle z tą pewnością mogę powiedzieć, że przeżywa renesans, czego zmierza widzę to trochę tak jak w jedzeniu mamy, że jej każdej strony ciekawy typ kuchni świata wyjazdów jakichś przedziwnych potraw, ale na końcu zawsze wracamy do tego jedzenia, które mama gotowała ją zaś tak samo smakuje ten smak, pomimo że od czasu do czasu potrzebuję urozmaicenia to on pozostał i jestem co cieszy, używając pewnej analogii kulinarnej rzeczywiście możemy się podjąć takiego odmówić takiej takiego porównania ten spektakl można minimalny sposób woda pieści doszkalają sprint lub, używając innych form PL specyfików podlane rodzić mamo podaj mi sól na galę to bardzo ograniczonych okolicznościach muszę powiedzieć, że za niezwykłym pietyzmem realizacji przeniesienia tej wersji choreograficznej autorstwa żyli po rząd Corel lego podjęły się gwiazd polskiego baletu panie Ewa Głowacka i Zofia Rudnicka i one odpowiadają za, jakby przeniesienie tej oryginalnej francuskiej inscenizacji następne opery wrocławskiej oczywiście posiłkują się pewnym wzorcem, który w latach sześćdziesiątych już funkcjonował na scenie teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie to była wersja z teatru Bolszoj wzorowana na wersji francuskiej także tych gałęzi odnóg różnych realizacji było wiele natomiast wszystkie podstawowe wersje choreografii zbiorowych i sadystyczne są o wszystkich tych naszych, a możliwe do obejrzenia w UE, a obecnie wersje są bardzo podobne co się dzieje właśnie, że mamy do czynienia z baletem z dziewiętnastego wieku, który wciąż jest przenoszony na Boże, że nie mieliśmy wtedy technologię rejestrowania układu choreograficznego oni też nie szkicował storyboard ów, żeby za miasto Wola czy za 200 lat za 500 lat był tak samo jak i jak się zachowuje taką ciągłość to właśnie polega wielka wartość tego w dzieła, że są dzieło historyczne może latem, ale dzieło historyczne to brzmi tak, że aż ktoś chce stanąć na baczności uciekać jak najdalej w nowości jeśli wyjdziemy z innego punktu założenia, że oglądamy spektakl, który w tej samej formie był prezentowany 180 blisko 180 zlotemu w Operze paryskiej mamy świadomość tego, że te same kroki te same pary taneczne są dzisiaj prawdopodobnie na dużo wyższym poziomie wykonawczym wykonywane właśnie dla publiczności to to jest pewnego rodzaju historyczna wartość dodana, o których często publiczność wchodząc do teatru nie wie to jest pewnego rodzaju zamknięta formę, która z pokolenia na pokolenie poprzez kolejne generacje tancerzy balet mistrzu zostawała była powielana i przekazywane w innych instytucjach czasu, bo dziś nasza Polska prapremiera tego tytułu odbyła się w 1800 czterdziestym ósmy roku, czyli 7 lat po paryskiej prapremierze i zaraz po wystawienia w nowym Jorku w Mediolanie i w Londynie także wydają się, że w tamtym czasie w dziewiętnastym wieku te nasze związki ze światem paryski park kultury paryskiej kultury były może nawet silniejsza niż w tej chwili albo równe równie silne, mimo że nie byliśmy wtedy niepodległym bytem geopolitycznym Jacek Przybyłowicz SOR jest państwa mają dość ciemne informację już za kilka minut o godzinie dziesiątej 20 po informacjach wracamy do programu off czarek Ernst państwa i moim gościem jest pan Jacek Przybyłowicz choreograf kurator programu choreograficznego opery wrocławskiej przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca oraz Uniwersytet imienia Fryderyka Chopina w Warszawie w sobotę w premiera o w tej produkcji w czasie nie tworzą się premierzy ważne, że to to jest choreografia sprzed prawie 200 lat wystawione w tej formie po raz kolejny, ale cross remont dawno nie było jej na deskach opery wrocławskiej jak niedawno dowiedziałam ostatni spektakl źle we Wrocławiu 20 lat temu to proszę, ale panie dyrektorze sprawa jest poważna napisał do nas pan Krzysztof lektury drzewek, które Witek, żeby nie było za powtórzę za dużo w książce korygować w co za koincydencja lecę do Polski zabiera moją mamę na siedemdziesiąte urodziny w niedzielę do opery na ten balet bardzo dziękuję za pogłębieniem wiedzy będą mu za szpanować detalami, więc sprawa jest poważna dla pana Krzysztofa trzeba jak najwięcej detali, żeby mógł mamę mamy zrobić niespodziankę i jeszcze przy okazji zachwycić się z detalami i wiedzą, ale muszą pogodzić się do tego wątku właśnie tej łączności pomiędzy przeszłością, a teraźniejszością, która się w Mokrem k, który właśnie w tym łącznikiem do młodszych jest bolesna, bo muzyka sprawa pozornie prosta UP 8 Bonat nie jest prosta tak, bo zmienia się instrumenty zmienia się interpretacje czasem kompozytorzy nie nie zostawiają wszystkich informacji, a czasem interpretatorzy staramy się wykonać inaczej, ale mamy szkielet z dużą ilością mięsa, czyli zapis nutowy tak, jeżeli ktoś chce skomponował prośba zmierzymy się z dziełem i w jakiej formie możemy to interpretować, ale mięso jest dzisiaj mamy technologie te pozwalają nam zapisać tak, jeżeli fotografujemy, jeżeli nagramy to jutrzejsze przedstawienie to, że te technologie wciąż będą dostępne ktoś ze stratą może obejrzeć, bo za 200 proc, a tak dobra wiem jak to robić, ale mówimy o końcówce dziewiętnastego wieku nie mamy rysunków nie mamy jak rozumiemy opisu, czyli mamy coś co się odbyło 200 lat temu nikt, kto to widział nie żyje nikt, kto to widział nie przekazał tego ryzyko, że kolejnym pokoleniom, a jednocześnie pan mówi tak dokładnie tak to samo wyglądało pod koniec dziewiętnastego wieku jak zobaczymy jutro we Wrocławiu, skąd taki przekaz, skąd ta pewność, skąd ta buta pewności nie może mieć z nim w tej pewności stuprocentowej oczywiście w przypadku muzyki zapisy nutowe jest to oczywistym dowodem świat geniuszu kompozytora może sobie wyobrazić jak w drogowej wyglądała realizacja opery Mozarta, ale mam pewną ścieżkę dźwiękową ciemnoty, która absolutnie są, jakby podstawą prawną podstawą punktem wyjścia tu sytuację zupełnie inna mamy tradycję ustną przekazywania tych samych a, czyli kroków choreograficznych od momentu powstania tej realizacji poprzez wszystkie inne pozostałe, ale tych kroków są setki jeśli nie tysiące jest nim dziesiątki tysięcy i gwiazdy ówczesnego baletu np. Carlo tak liści tra w, bo pierwsza była pierwszą uczyniono tak w Operze paryskiej ona była gośćmi pojawia się na wszystkich innych bardzo pisała kochana mamo piszę do ciebie po wczorajszej premierze lewą prawą lewą lewą skok skok skok uszka maluszka w lewo prawo potem się potknęłam wolę Volero myślę, że to dla dzisiejszego tego typu konotacje są gdzieś poza UE w głęboko w wcielali w 2 w ciele tancerza zakorzenione, ale ja pamiętam, że wariacje z drugiego aktu Alberta księcia tańczyłem na egzaminie kończącym mają moje wykształcenie w szkole baletowej w Warszawie to mu wiele wiele lat temu, a jak do dnia dzisiejszego wszystkie detale drobiazgi pamiętam, ponieważ w 1000 × musiałem to wariacje zatańczy 17 po raz pierwszy na stan i to dotyczy praktycznie całego wielkiego repertuaru klasycznego, że ktoś go nauczyć wejdzie tańczy to główne partie to pozostaje zazwyczaj na wiele wiele lat czy także zalecana scena przechodzi z tak są naprawdę dziadka z OFE z pradziadka naprawy laptopa prawnuki, czyli załóżmy, że pan się tego uczył i rozumie, że teraz pan uczy, a ktoś kogo pan uczy za chwilę będzie też w tej formie uczył i rozumie, że też patrzy pan stać podobnie także ktoś to pana uczył był sam uczony przez kogoś, kto z kolei był uczony idei dojdziemy w końcu do pierwotnych choreografów i to jest jakby fenomen tego tytułu, że on właśnie w tej formie z całą salą prawdopodobieństwem możemy mówić, że był tańczono właśnie w ten sposób w jaki wykonywany dzisiaj oczywiście estetyka tańca się do dziewiętnastowiecznego się zmieniła kroki pozostały te same, ale tak jak mówienie o wykonywaniu utworów Vivaldiego na instrumentach współczesnych instrumentach z epoki ciało tancerza i technika poszła niż zwykle do przodu w związku z tym te same ta wyglądają inaczej dochodzi się ani niż 180 lat temu, a wydają się, że za kolejne 180 lat ten sam spektakl będzie jeszcze fantastyczni zatańczą jeszcze lepiej zatańczą niższa niż w obecnych czasach także ewolucja wykonawcza postępuje, ale rozumiem, że ktoś mógłby pomyśleć sobie no dobra to było 200 lat temu to jak ktoś podniósł nogę zrobić 60 stopni też w pełnym cud nad cuda albo cud, a dzisiaj kończą nawet 120 podnosiła niektórzy to stolica 60 rozumiem, że ta Opera ta choreografia jest choreografem trudną szczególnie drugi akt tak nam akt drugi dramatycznie niezwykle trudne nie tylko ze względów technicznych, ale pewnej innej estetyki tańca, która przynależy do formy romantyczne w tym czasie ukształtowała się, jakby styl tańca romantycznej klasycznego tańca romantycznego, które jest dzisiaj już Obst absolutnie nieobecny na scenę, czyli choreografowie współcześnie, tworząc taniec na podstawie kroków i tech techniki estetyki również tańca klasycznego używają innych schematów innych drobiazgów detali, które dziś już wolno, dlaczego tak jest co się stało z romantyzmem choreografów zamieszczenie, których choreografów i choreografki, które jednak z romantycznym stylu się komunikują, chociaż nie mają ich wsi z VAT są w mniejszości może tak wiem też trafić z duchem czasu w związku z tym nie ma sensu, ale zastanawia się wstydzić, choć wstydzę się myślę, że ta forma jest tak fantastyczna, ponieważ jest oryginalna i przynależy do pewnego okresu prawo do historycznego, że dzisiaj nikt nie odczuwa takiej potrzeby, żeby kopiować rozwiązania, zwłaszcza z dziewiętnastego wieku każe poszukuje własnej indywidualnej wypowiedzi artystycznej w związku z tym nie wiem czy trzeba kopiować nogach, że Izrael poszukiwać wzorców kulturowych, ale można iść własną drogą, ale rozważnie, że kopiowanie lekko chodziło o pozostanie w żadnym kanonie no właśnie gestów ruchów no rozumiem, że w poszukiwaniu nowości można wykonać taniec z lodówką z mikrofonu albo nie daj Boże z odkurzaczem ale, ale co jest złego w końcu no właśnie w takim w takich choreografii rozumiem, że to szybko zmienia ale, ale może też pewno Old School oś jest też ciekawa powrót do korzeni tak jak nie wiem w modzie tak jak w muzyce coś co jakiś czas to to około za otacza powraca do 3646 i jest innym 360 niż pierwotnie ratusz jest jakieś takie nie wiem czuję obrzydzenie wobec tego romantyzmu w Jenie lepsza forma jest tak łatwo przyswajalna przez szeroką publiczność czy to troszeczkę od 6 lat na scenie chyba jest przyswajalne dla przyswojenia, ale alem się, że to jest propozycja dla tak wysmakowanego przygotowanego widzami może muzyka jest bardzo łatwa bardziej niż taniec z lodówką myślę, że nie porównywał obok tego zjawiska, ale z powrotem do tematu chciał powiedzieć, że tam w tym czasie spektakl powstawał w bardzo krótkim czasie nie mówią w warstwie choreograficznej, ale Teofil Gautier podobno w ciągu 3 dni skomponował spektakl jest skomponował libretto do tego spektaklu kompozytor Adaś Adam tylko przez tydzień komponował te 2 akty dzisiaj wydają się, że jest niemożliwe, żeby skomponować coś co przetrwa kolejne 200 lat w ciągu tygodnia można ten polega może na tym ta zgraja Bożym Narodzeniu duże to przetrwa możliwe możliwe, że w tym dziś zamyka się, jakby receptura pełnego geniuszu choreograficznego ja mam, powracając do pana pytania mam za zadanie jako kurator holograficzne tego sezonu artystycznego w Operze wrocławskiej skonfigurować taką propozycję premier dla publiczności, która będzie ROD różnorodna, czyli wychodzimy od pewnej bazie, którą jest właśnie romantyczny balet w 1800 czterdziestego pierwszego roku, ale już następna realizacja będzie na wskroś współczesna zapraszamy choreografa, który podejmie się realizacji, a święta wiosny ze Szwecji dają się, że otwiera też możliwość do tej dotarcia do tej części publiczności, która właśnie szuka różnych doznań i różnych estetykach próbowały innych, bo Szwecja jest - 20 bez wiosna, więc rozwiąże to święto wiosny nie może do dziś nie wiemy o nie ustalałem z nim detali mamy dziś temperatura tego spektaklu będzie do ostatniego taktu, a Strawińskiego wzrastała Jacek miał możliwość spotkania sędzia w Pradze podczas ubiegłej edycji konkursu Eurowizji młodych talentów on przygotowywał włoskich szwedzkiego reprezentanta na ten konkurs przygotowała Paulinę Brzezińską, która szczęśliwie wygrała moją choreografią wygrała tak i właśnie tak popatrzyłem na niego ten ruch przypominał mi ruchy Rosji działa przypomnę w jaki sposób na pierwotne instynkty zawarte w LM w muzyce, a nie zastanawiam się czynnie właśnie on powinien zrobić na święto wiosny, a jeśli powinien zrobić tam, gdzie może w Polsce, gdzie rzeka w międzyczasie dostałem propozycję po konkursie po bliższej współpracy z operą wrocławską także te fakty udał się w jaki sposób, że ciekawie połączyć trasę premiera kolejna premiera baletowa to już jest kwiecień 2019 roku mam nadzieję, że to będzie fantastycznym uzupełnieniem romantycznego początku sezonu artystycznego 20182019 a gdyby pan dostał propozycję zrobienia odnowa, że Izrael chyba się nie podjął z racji na ten ogromny szacunek i ogromną lekko się z tym, jaką mam do tego tytułu tego geniusza choreograficznego wydają się, że nie są gotowe, żeby zrobić dzieło, które w jakikolwiek sposób mogłoby konkurować z oryginałem naprawdę mam wiele respektu wobec wielkich pozycji, które ma żyją swoim życiem wdałem się, że zamiast robić ja mogę zrobić coś innego tworzyć jakąś inną narrację inną formę, która będzie bliższa mi ani będzie o odwoływaniu się do innych pomysłów choreograficznych dramaturgiczne, które są bardzo silnie kulturowo osadzone w, a co pana razi w WizzAir mnie nic nie razi w tym spektaklu mogę sobie pozwolić na pewnego rodzaju wtręty mają z tą możliwość dopuszczenia świateł procentowo chrzcić to jest taki odcień więcej bieli w drugim akcie czy więcej nocnych klimatów to są tego typu drobiazgi inscenizacyjnej która, jakby są zamknięciem pewnego pięknego pakowania spektaklu, nad którym cały czas pracujemy ciężko, bo generalna powrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja dziesiątej 40 już za kilka minut państwa mają gości jest pan Jacek Przybyłowicz przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca oraz kurator programu choreograficznego opery wrocławskiej informacja o dziesiątej 40 po informacjach wracamy byłby to państwa moim gościem jest pan Jacek Przybyłowicz choreograf i kurator programu choreograficznego opery wrocławskiej jutro premiera, że Izrael w wersji klasycznej, czyli w wersji, która już od 1800700 czterdziestego pierwszego roku dodaje dobrze pamiętam w tej wersji jest no ale tak się panu zachwyca tym, że trochę to jest dla mnie np. podejrzane no bo no, bo co np. z Elsnera rondo albo z Faustem myślę o innych operatorów oparach Perotti albo Oil co z innymi działami Corellego nie wiem i Mikołowie ta budzi we Leokadia orgia w szczegółach chcą ASA i co do kosza jedno przetrwało się tym teraz dobrze służyć losowano ościeżnice przetrwała, ponieważ bardzo tego miejsca, ale na czym polega wybitność maturze przetrwała mnie na to, że znalazła taką ilość dzisiaj nazwalibyśmy to koproducent partnerów, którzy chcieli to dziedzictwo holograficzne poszerzać, że do dnia dzisiejszego jest na wszystkich największych scenach na dawno Bolszoj transmitował swoją wersję właśnie na cały świat my mieliśmy też postęp możliwość oglądania tego spektaklu w kinach to jest dokładnie ta sama wersja, którą zapewne zobaczymy w teatrze wrócą weekendowe, ale tak mówi pan to jest wyjątkowe, ale po prostu jest okropne, bo jest ten balet romantyczny jest taki, że inni już nikt tak nie robi nikt nie chce robić, bo to jest po prostu synonim obciachu nie broń Boże jest, ale nikt tak nie robi no właśnie dlatego stawiam, że w ten sposób unikniesz warto wiedzieć Piastowi no właśnie materii mamy do czynienia z jakimś ultra obciachowy przedstawieniem, którego jedyną zaletą jest to, że z jakiegoś powodu nie wiemy, jakiego przetrwało jest to ultra fantastyczny sport spektakl, który jest 1 z 2 spektakli zachowanych, w których w ogóle zachowało się forma tańca na palce źle dla Selvity są 2 inne z 2 spektakli, które są w tej chwili szeroko wystawiane na świecie, w których użyto tech techniki lub mandat na palce czy na pointach to jest absolutna, jakby kwintesencja używa pan go w swoich choreografiach do dnia dzisiejszego wszystkie choreografie, które powstały łącznie za kontynuatora kolizji romantycznej, czyli twórczością Patti możemy mówić, że ta tradycja użycia techniki na palce w jeziorze łabędzim jest konsekwencją tego, że wcześniej powstała wizę, a jeszcze wcześniej powstała klasyfikacja owe, kierując dyrektor Jan c balet owi teatru wielkiego w Poznaniu wiele lat temu z 7 bodajże miałem przyjemność zaproszenia Kariny Ewa wieloletniej solistki Królewskiego baletu w Kopenhadze do zrobienia spektaklu romantycznego innego, który zachował się właśnie taki sam sposób z pokolenia pokolenie przekazywanego Villas realiach sufit i właśnie ta tradycja ta forma, która jest do dnia dzisiejszego poszerzana, ponieważ te realizacje Żuka czy tylko poza Europę poza stany Zjednoczone dotarły do Azji praktycznie niezależnie od tego gdzie się jest na świecie chcesz zobaczyć balet romantycznym no to 2 balety to BuzzFeed i WizzAir porozmawiajmy o tym, niezmienności są jednakowo zmiennością jest, by może w skrócie warto powiedzieć jest piękna delikatna wieśniaczki po słabym sercu WizzAir wie, która spodobała się, jakie musieliby bogatemu pani czołgi, które już sobie dobra to, żeby uwieść wieśniacy credo to może się przebrać za kogoś z jej klasy społecznej przy odnowie zaś przebiera i próbuje uwieść ostrzegają przed tym był bogatym pani czekiem, lecz i chłopak taki Klaudią Prill Arion ona jednak nie słucha, gdyż ten drugi jest atrakcyjny no w końcu jak się sytuacja stała się pokazał się, że masz narzeczoną ten ważny dla pani czek Pańczyk na to oczywiście, by biedna, że Izrael umiera na serce tak byśmy myśleli panie dyrektorze, ale to nieprawda, dlatego że uwaga mówimy o oryginalności o tradycji w tradycyjnej wersji no bo dlaczego się za pochowana w lesie zostajesz na tym, a nie na cmentarzu w ten cmentarz w lawinie cmentarz czysto inscenizacji, ale nie był cmentarza w wersji oryginalnej wersji oryginalnej 1841 ona została pochowana w lesie na nich święcone ziemi, dlaczego do tego się zadźgała mieczem i Alberta tutaj no, więc pewnego rodzaju nowych władz regionu od tańca, ale nie ma dyskursów historycznych w oryginalnej wersji o nasze zabiła, lecz mieczem popłynie graczem może latem, ale mieczem, ale popełniła samobójstwo dlatego leży na święcone ziemi, więc to zostało porzucone, więc oczyści się zmienia, więc w ogóle nie kupuję tej opowieści tak, ale zmienność cen tanich zmienności datowana jest do 1000 w 1800 czterdziestym pierwszym roku ta wersja, która została wytworzona przez Teofila gockie w jaki sposób ze względów może ten cios nie wiemy też zostałoby została wymieniona właśnie do sądu słonica multimedia zarobiły po, ponieważ stanie do czego zapraszam pana redaktora 3 bardzo serdecznie do zobaczenia następne próby generalnej, że Stena PL domniemanego samobójstwa niemal 10 zastępowana przez kila Diana to zrozumiano jak najmniejsze nie to jest to jest ingerencja w oryginalny materiał ma teraz pan mówi się nie bardzo zmieniło żarliwy, że to ingerencja w oryginalny dobrze się nie bać żyć dalej ingerencja choreografa i muszę powiedzieć, że wszystkich sporach dramaturga z choreografem zawsze będą po stronie choreograf, dlaczego dlatego, że każda zwrotka, dlatego że wydają się, że pewne naciski w ramach graniczne każdą Liszka może nie skarży się pewne dramaturgiczne okoliczności zmuszają choreografa do różnych kompromisów artystycznych jak często odrzuca możliwość współpracy z dramaturgiem często zmieniam albo szuka własnej dramaturgii właśnie bliska i które taki sposób sprawia przynajmniej tak to się wydaje, że dzieło ma szansę być lepsza o lub pomniejsza marży spojrzymy w czy taniec faktycznie źle działa na serce czy można umrzeć umorzona tańca można umrzeć tak, by można umrzeć z miłości można umrzeć, że jeżeli taniec komu się złamie serce, a to takich przypadków też dochodzi i że to jest niezwykle wymagająca sztuka absorbująca absolutnie kody sztuka ta nawiązuje do starego testamentu dopieszcza pieśniami przy kasie im nikt już nie da pieśniarka, która mówi, że miłości są śmieci potężniejsza i teraz chodzi o to, że Izrael próbuje wybić przebłagać widzieliby, żeby nie zabijały Alberta tak jak jest zabiły tego nieszczęsnego drugiego chłopaka w jakiej racji Larrionda, ale od środy sobie przebogate no i w końcu ta miłość, która nawet trafiła w zaświaty w tym przestrzenny samobójczą jest tak silna, że w końcu, bo widmową dobra już w pal licho nóż darujemy mu odpuścimy, tak więc ta miłość zwycięża śmierć miłość kobiety, która najpierw trzeba sens pomyślimy najpierw umiera na serce potem jednak oczyszcza wciąż kocha ona umiera z miłości oraz zajęć z popełnia samobójstwo zadźgała się szpadą na niej nie zgadzam się nie dojść do alei tych absolutnie fantastyczne, że możemy kas to ten sam obraz winny sposób interpretować stres dlatego nie możemy choreografii winny sposób interpretować można do czego możemy się do tego, żeby scenariusz zostawić, ale nie w serialu nie możemy, ale nie podejmie się pan nie podejmę się, ponieważ ta scena obłędu, który ją nagimi Cassano właściwie kończąca pierwszy akt nazwać sceną obłędu w tej scenie na umiera, trzymając się za serce, ale i żywi, ale pamięta pan oryginalna produkcja zaginiony produkcji to jej matka pochylał się nad nią ona umierała w ramionach matki, a Nafty i a w tej w tym co przewidziałem umiera raczej w ramionach tego dziwnego chłopaka, którzy ją zdradzał znowu nie mógł nie trzymamy się wiernie myślę, że ten detal Holding Real wymieniane były pewne konstrukcji dramaturgicznej spektaklu, niemniej jednak jest tak trudno dzisiaj bez żadnych relacji w mediach społecznościowych relacjonować spektakl, który miał premierę, ale skoro Rawicz, ale z drogami jest łatwo z korkami mamy pewnego rodzaju przypuszczenia mogą co w dużo dużą dozą prawdopodobieństwa w danym powiedzieć, że tak właśnie rzeczywiście te podstawowe kroki, a tylko Nate tegoż unikano tego nie kupuje, bo libretto namówić tak popełnia samobójstwo libretto mówi nam umiera w w ramionach matki pan mówi też nie zgadzam, ale nie musi pan zgadza, bo to w libretcie ale, ale choreograf nie ma zapisanej w ASO gra się pan, mówi że jest bez zmian choreografia i Michał sceny zapisane w tej choreografii nie są nie są to jakby wartością narracyjną tożsamą, czyli pewne detale w zależności od inscenizacji to jest paryska w tej chwili czy jest z laskami czy jest Bolszoj czy jest to z innego teatru one się trochę różnią natomiast podstawowe rzeczy taki jak Adagio z drugiego aktu jak wariacja Alberta wariacja Liza niezależnie od tego kto tańczy one mają pewne warianty nazwijmy to takim wariantem udziałowcem, które są, jakby tematem pobocznym, która nie jest też są podstawowym jak bon nie piszą podstawową wytyczną choreograficzną, ale się zmieniają i że na pewno tak różne detale są winny sposób interpretowane, niemniej utrzymanych w tym samym duchu tych państwa, którzy chcą zobaczyć jak Ewa Głowacka i Zofia Rudnicka przyniosło to w jakiej formie zinterpretowały podstawową Ajax Milan 1 ni moralnego i źli po jak zaleca się z darmowych praw zinterpretował to na dobrze no tak mam nadzieję, że nas słuchać pan przez to będzie miał sporo materiału dla swojej mamy, która obchodzi siedemdziesiąte urodziny pozdrawia oczywiście pana Krzysztofa panią Atari i malowane, choć walka z panią matkę tak serdecznie zaprasza na niedzielny spektakl tak jak wszystkich państwa, a takim smaczkiem dodatkowo będzie, że będzie to Polski debiut w niezwykłej fantastyczne tancerki, którą miała możliwość się wypatrzeć w wakacje w Seulu artystki koreańskiego baletu Narodowego, która zadebiutuje w niedzielnym spektaklu w inscenizacji już zerwana linka ministra królowej królowej duchów tak czy pan czy to może być mamą Zobacz widzisz to by w drugim akcie kampania ta to ona dzisiaj debiutuje tak to, że pozostawała będzie wniebowzięta ja myślę, że dziś nie są na to oko i w ogóle nie powiększy iskrzyło itd to wszystko mówiąc są problemy z Targu słyszałeś, a tak życzę państwu fantastycznych wrażeń na sobotni w niedzielę spektakl pan Jacek Przybyłowicz czy kurator programu choreograficznego w Operze wrocławskiej Państwowej gości dziękuje dziękuje również informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie jedenasty po informacjach wracamy do programu off
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA