REKLAMA

Co na strajku LOT traci najbardziej?

Połączenie
Data emisji:
2018-10-26 13:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
08:27 min.
Udostępnij:

Trwa kolejny dzień strajku pracowników PLL LOT, kolejne loty są odwoływane, a napięciem między prezesem spółki a jej pracownikami jest coraz większe. Rozwiń »

Kondycję naszego narodowego przewoźnika komentuje Maciej Samcik, który na swojej stronie Subiektywnieofinansach.pl w pewnym sensie broni prezesa firmy.

Jakub Janiszewski pyta natomiast o przestrzeganie prawa pracy w spółkach skarbu państwa. Uważa, że powinny one wyznaczać standardy w tym zakresie w całym sektorze budżetowym.

Więcej w programie Połączenie. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski przy mikrofonie, ze mną w studiu Maciej Samcik, Subiektywnie o finansach.pl, dzień dobry, dzień dobry. A będziemy rozmawiali o strajku linii lotniczych LOT, strajku zdaniem zarządu nielegalnego, no ale rzeczywistego - to znaczy niezależnie od tego jak zdefiniujemy jego status prawny, co się dzieje faktycznie: te samoloty nie latają, piloci odmawiają wykonywania rejsów i można sobie zadać pytanie, kto na tym najwięcej traci? Rozwiń »
Oczywiście można powiedzieć, że personalnie prezesa, ale chyba tak naprawdę linii lotniczej można zadać pytanie co czy to chodzi o kasę, którą w tym momencie ta uziemione samoloty generują szaleję no właśnie na mnie, a panie przynoszą zysków czy też może większa strata, czyli zielone 

No straty wizerunkowe mając do siebie, że są trudno policzalne, więc leki, które tu 1 z całą pewnością jednak drugi raz pieniądze, które lot straci są one gigantyczna, zwłaszcza na skalę działalności tej firmy, ale straty wizerunkowe jeśli to nie zostanie bardzo szybko zakończone będą jeszcze większych w boju zostaje mnóstwo sygnałów od Czytelników, którzy po prostu prewencyjnie samolotami LOT-u nieco lepiej strzelali do mnie pisał człowiek, który gdzieś tam do Rzymu przy czym to chętnie się pani tam, dokąd nią miał gdzieś lecieć LOT -em na jej wybrał drogę z 2 przesiadkami będzie dotował druk 3, 4 godziny dłużej trwała, ale stwierdził, że nie może sobie pozwolić, żeby nie dolecieć, więc te Nor GE ty i taniec jedno jednostkowy przypadek, więc moim zdaniem czasu, żeby to jakoś ogarnąć temat jest bardzo mało, bo Bordeaux to straty i wizerunkowe i pieniężne będą już w wpły w kwoty horrendalne

Ale ty próbujesz w swoim tekście subiektywnie o finansach bronić prezesa w gruncie rzeczy 

Ja jestem w stanie zrozumieć ich w Zgorzelcu jestem znam sporo firm w komorze sporo to, że zaraz mam kilka firm, w których rządzą związki zawodowe tak naprawdę i w tych filmach wcale nie jest najlepiej, więc nie będąc w środku jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację, w której to nie jest wyłącznie wina zarządu, ale też są jakieś okoliczności na tak, czyli że nie mógł jednak aż jakiś podtekst polityczny być może roszczenia są zbyt daleko posunięte no coś takiego się dzieje, że żebrze rzadko jest także z racji jest tylko z 1 strony natomiast dzisiaj to już tak szczerze mówiąc nie ma żadnego znaczenia w UE no bo sytuacja jest z takim punkcie, że jeśli zarząd strukturalnie nie jest w stanie porozumieć się osób to sporą częścią pracowników w no to w tym momencie ten zarząd nie ma innego wyjścia jak po prostu z ZUS zmienić sposób mówienia w zęby zmieni sposób mówienia sposób komunikacji trzeba pewnie zmieni ludzi, ale wydane zostaną nam na tym co powiedziałem, bo myślę, że to było bardzo daleko od rządzenia z offu spółkom przez związki zawodowe, że można było zwolnić reprezentantka także związków to zdaje się władz związku, a nie mają nic się za głęboko w tym przypadku tylko mówię, że realizatorzy to jest właśnie gest wiosną niż na prawo karne wpływy po prostu tą sprawą za to odpowiedzialność karna zbieracze to to dobre, że to drugie co zdaje się, że sam jest prawo unijne, które mówi, że w ogóle ten sposób zatrudniania pracowników przez lot, która nie stosują jest niedozwolone w Europie, więc stan jest mnóstwo różnych aspektów, które powodują, że to najpewniej ten strajk ma podstawy tak to nie jest tak, że to awantura tylko o to, żeby dymić natomiast chcę powiedzieć, że równie zła sytuacja taka, w której związek zawodowy rządzi firmą w jak ta, kiedy zarząd firmy nie potrafi rozmawiać ze swoimi ludźmi, bo każda sytuacja każe z sytuacji prowadzi do tego, że firma w najlepszym wypadku 6 lat rozwija, a najgorszym wypadku prostu pada i dziś jesteśmy w właśnie w już w tej sytuacji w związku z tym trzeba coś szybko zrobić, bo bał, bo aż, bo za chwilę będzie trzeba dopłacać znowu z publicznych pieniędzy, czyli z naszych podatków do lotu i tak też ten element, który tutaj będzie wszystkim umyka, że to jest spółka skarbu państwa i jeżeli w tej spółce skarbu państwa nie szanuje się prawa pracy i zatrudnia się ludzie w ten sposób w jaki to zarząd proponuje nam to coś jest bardzo nie tak, bo to oznacza w zasadzie, że polskie władze ich polskie państwo godzi się na takie łamanie praw pracowniczych cokolwiek by nie mówi spółki skarbu państwa powinny przoduje wyznaczać standardy w, czyli w każdej w każdym miejscu, w którym działają one powinny być tymi, które kształtują standardy na całym rynku i ich zresztą susłów i premiera i w ogóle funkcjonariusz rządu to wynika, że my tu chcemy, żeby to nasze państwo spółki kształtowały najlepsze standardy na rynku i to się w złocie nie dzieje oczywiście jak do niej prawa część osób, które się, które ze mną rozmawiają o PIT, ale i pilotów, mówi że im się ta sytuacja, w której nie mające kontrakty im się podoba, bo dzięki temu więcej zarabiają, ale po pierwsze, wydaje się, że to jest niedozwolony sposób zatrudnienia pracowników linii lotniczej po drugie nie każdemu coś musi podobać oni też nie mają zamiaru dba o to chodzi właśnie, a po trzecie no jest dużo trudniej jest chyba kontrolować jakość pracy w tym biznesie jeśli się na pracowników, którzy działają na zasadzie wolnych elektronów, a że jeśli to musi być jeszcze ten w Grodnie może być przynoszącą załoga nie może być przemęczona za dużo pracować to sytuacja, w której ta jest kontrakt, w którym jeśli latam, kto zarabia miesięcznie na tamto nie zarabiam o to kto to powoduje automatycznie skłonność pilota także pracować za dużo, a z drugiej strony pozwala ludziom, którzy nadzorują go nieformalnie na koniec do tego, żeby on jeszcze więcej pracować, ale zna tamten dość ciekawa sprawa jest ciekawy przypadek sam, żeby z 1 strony ma od lat słyszymy o kłopotach wyszli na rozmaitych Jonasz właściwie tak spiętrza mają z drugiej strony ona jednak mimo wszystko miała pewne sukcesy jest dość ceniono cenny czas ta jakość usług jest względnie wysoka, ale wydaje się, że ta możliwość manewru się zaczną kurczyć na tym rynku urząd trochę się popatrzy na to jacy są konkurenci także w przestrzeni nad taką firmę, która jeszcze do niedawna była ze średnią linią lotniczą teraz już dziś żona z bardziej mała niż tak to, które jedni mówią, że ma drudzy, że średnia 60 kilka samolotów, więc nie taka znowu bardzo mała natomiast lot może znaleźć nie jestem ekspertem od rynku lotniczego mięso tutaj brutalniejsze muszę bardzo włączać, ale tak na moje oko to lot może znaleźć swoje miejsce na rynku właśnie dzięki jakości na pewno nie jest w stanie wygrać z gigantami ceną, bo nie zawsze, zwłaszcza tanie linie zawsze będą pod względem ceny tańsze i nie jest w stanie wygrać siatką połączeń bez osób z małych i jedyne co ma lot to ma świetną jakość usług doświadczonych pilotów doświadczone załogi nowy Lenin nie wróży to sprzęt nasze szczęście samoloty i jest tym będzie dobrze zarządzał to się bez problemu można ją utrzymać, ale wystarczy drobne do niesprzyjające okoliczności, czyli np. drożejący dolar, bo koszty lotów w dużej części są w dolarze drożejące paliwo lotnicze błędy w siatce połączeń 1 drugi strajk i będą kłopoty no właśnie to jest trochę pytanie czy ten strajk się uda szybko załatwić ciąg będzie wracał prawda, bo jeżeli ta sytuacja będzie się przeciągała to jest myślę, że klęska tak to jest tutaj to tak naprawdę najważniejsze czym czynnikiem jest czas dzisiaj gdyby, gdyby dzisiaj z zwaśnione strony weszły koleje i jakoś oświadczyły, że są w stanie jedni wracają do pracy duże są w stanie rozmawiać o postulatach to pewnie jeszcze to byłoby do odkręcenia natomiast jeśli to potrwa jeszcze na niej np. tydzień 1,52 tygodnie to moim zdaniem firma może wpaść w korkociąg, ale właśnie w dziękuję bardzo Maciej Samcik subiektywnie o finansach PL 1315 za chwilę
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA