REKLAMA

Małgorzata Sadowska opowiada o Sarze Driver

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-10-26 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista. Patrycja Wanat, dobry wieczór, kultura osobista kolejna prosto z Wrocławia z dziewiątego amerykańskim festiwale wczoraj bohaterem naszej audycji był Aleksander Rockwell, a dzisiaj bohaterką kolejnej audycji prosto z festiwalu będzie Sara Driver. To jest kolejna laureatka Indie Award, czyli takiej nagrody, która tutaj jest wręczana podczas American film Festival. Nagroda, która wręczana jest twórcą niezależnym, wiernym sobie, wiernym odbiorcom, idących ze swoją swoją niezależną ścieżką. No i oczywiście jest ona wręczona w dziedzinie tego amerykańskiego kina niezależnego, więc tak jak wczoraj pytaliśmy Aleksandra Rockwella, co to w zasadzie znaczy być niezależnym amerykańskim twórcą, dzisiaj pewnie będziemy o to pytać Sary Driver.  Rozwiń »
Plan podobny po godzinie 1920 sala Driver będzie naszym gościem będzie odpowiadać od tej twórczości na wcześniej przed godziną dziewiętnastą 20 osa, że Driver opowiada Małgorzata Sadowska program Marka festiwalu nowe Horyzonty oraz krytyczka filmowa dobry wieczór dobry wieczór Ano właśnie za odwagę przyjechała do nas podobnie jak Aleksander roku, ale z nowego Jorku to jest te 2 podobne środowisko, czyli tych niezależnych cenne reżyserów niezależnych twórców amerykańskiej na Krym czy nowojorskich ciemny seat Drive była jest związana z licznym Jarmuscha również na takim polu zawodowym jak nic na jaki prywatnym wyprodukowała wiele jego filmów, ale również wyreżyserowała swoje filmy m. in. mam wrażenie, że dość słynny w niektórych kręgach, gdy dokument o was fiacie, czyli o słynnym artyście słynnym jest wice arkowców bardziej myślisz o nim jako o o producent chce o reżyserce scena rewersem dokumencie Polski pacjent nie wspomniała o sztuce najnowszy film zrealizowany pierwszy z wywaru dodać 15 lat po obu po ostatnim mówi Obarski się w taki sposób, że on właściwie o baskecie tym środowisku undergroundu nowojorskiego trybunach miały być undergroundowym związanym z bardzo bardzo wąsko z dolnym Manhattanem wyboru przez właścicieli psów się rozgrywało, gdzie Bogiem był and Włochom m. in . Engie uruchomił impreza zaszczepił właśnie tym wszystkim młodym Underground owcom młodym artystą inspirującym takie poczucie, że właściwie liczyć się sam proces twórczy, a my im jakiś wykorzystuje muzycznie drugorzędnych tak naprawdę to pytanie otoczony wysoką producentką Idy z tej perspektywy jeśli nie ma sens modowej wystawa Ewy jest artystką, a czasy dla producenta około 2 mężczyzn to działamy bardzo kreatywny bywa reżyserką bywa autorką tekstów także protesty po prostu osoba, która się realizuje twórczą na bardzo różnych polach innych ledwo zaczął od tego pytania bo też w podczas rozmowy Aleksander roku powiedziała za ich wtedy, gdy go zapytam o fenomen wokół nowego Jorku on odpowiedział tak chyba najważniejsze w Nowym Jorku jest to, że to środowisko artystyczne takie wymieszane nieważne czy jesteś muzykiem artystą wizualnym czy twórcą filmowym wszyscy się spotykają się gdzieś tam poszczególne dziedziny sztuki się przenikają i czerpiąc się tak zdecydowali też bohaterów właśnie dokumentu opaski się mówiło się w ten sposób, że robiliśmy filmy tak w Pekinie robię muzykę oni brali gitary i realia śmiali kamerę robiliśmy filmy z gości jest podobieństwo, gdyż one winne są grań Derbi weźmy przykład, jaki ogromny wpływ miała na nią muzyka jazzowa właściwie też ta franczyzowa 3 improwizacje wybicia się tego kina 1 to jest bardzo mocno rozciągnięte muzyką komponował Dudzic 3 czy wypływał z religią na szkodę z kamer także ty jesteś 1 z tych postaci właśnie Goszczyńska, którym mówimy o tryb bardzo aktywnie działa u schyłku lat siedemdziesiątych początku lat osiemdziesiątych wedle, dlaczego możemy Sary Driver nazwać niezależną twórczynią z 1 na czym ta niezależność w jej wypadku polega myślę, że to jest bardzo dobry przykład niezależnej artystki niebiescy w tym wszystkim co o niezależność ze sobą dobrego i złego zarazem, dlatego że ona jest osobą, która utrzyma się swego własnego świata mody mocno autorski stempel robi w inne w taki sposób kryją interesuje wykreowanego leki w świat własnych list, który czerpie z 1 strony surrealizmu bardzo mocno, bo takiej poetyki snu wody z bardzo poetycki język, ale też właśnie taki też, że korespondujący z muzyką z muzyką jazzową w tym wypadku w to jest taka rzeczywistość, która koresponduje z kinem europejskim, ponieważ Stalowej woli wychowanków choćby Tarkowskiego czy żarliwe, ale i tych filmów, których też mocniej zacierać granice pomiędzy rzeczywistością snem to jest film komercyjny tak to jest małe firmy obliczone na zadowolenie widzów 3333 z przewinień takich prostych przyjemności i sprawiają filmowej klasycznej narracji czy filmy gatunkowe one być ich granice lotników kompletnie zaciera przekracza bawi się nimi jest też tych filmach absolutnie fascynujące bardzo mocnym takim podłożu tego co na to pod Legię we Lwowie jest oczywiście nowy Jork między tym sensie tematy tych wszystkich filmów i głównym bohaterem jest nowy Jork jest taka włóczęga nowojorska jest na taki dziwny stan języki mają nowojorczycy, którzy obecnie żyjących w swoim własnym rytmie szczególnie się mimo, tak więc undergroundowy, które rzeczywiście bawi się nocami, a w nim że wszyscy Piast jest też ty jesteś taki kino, które właśnie z bardzo mocno naznaczone biografią bardzo mocno naznaczony jest autorskim stylem bardzo mocno naznaczony jest też czasem, gdy powstawał przez burzliwe lata osiemdziesiąte co tam bardzo bardzo mocno obecne nie tylko za sprawą ludzi, którzy wtedy tworzy środowisko w tym ona funkcjonowała też przede wszystkim na euro jest to intensywna wziętych te momenty bardzo kultury bankowej nowojorskie czy nowy Jork w rejestrze, do którego dało się przejechać bez pieniędzy i tam żyć prawda bez tych wszystkich mas turystów bez tych horrendalnych cen z tego wszystkiego to wówczas zupełnie inny też nowy Jork oczywiście taki obiekt przeszedł do legendy, ale wysysa ciemna legenda dlatego też nowy Jork narkotyków jest też nowy Jork zbankrutował tych nowych lokali w stolicy kompletnie poradzić z problemami socjalnymi czy mieszkaniowymi także testy syntetyczne prowadził na stronach, ale próby ciemnej strony o to, aby z wadliwych decyzji, gdyż jest artystką reżyserką niezależnie od setek więcej się, że bycie wypchnięto z chwilą margines tak czystego outsider ta filmowa dzielnicą jest zupełny outsider z wyboru z listy miejsc jest wysoce tylko, dlatego że w tej chwili nowości były niepokazywane niedostępne o wiele mocniej cenione w Europie zwanym między minimalnym Chaim czy Locarno czy Kaleński tygodnia krytyki, jaka jest list koalicji temat najbardziej prestiżowe pismo filmowe fanów kina artystycznego właściwie jej Awards doceniło też serwery na początku i twórczości jest w stanach film miał sporo problemów, a oprócz tego tam też widzi też byłby bardzo duży problem z tym został ochrzczony film z lewej był dystrybuowany praktycznie prawie niebyły pokazywane na przeglądach można je będzie zobaczyć ze stanowiska historia bardzo ciekawa tyscy kopiuje pierwszego filmu, która kontaktu zaginiona zwija się na podstawie prozy Paula busa i turystyki, który zaginął i zespołowości parę lat temu dopiero odkryty kompletnie przypadki w Maroku w Tangerze w taki garaż u kierowcy polo Bursa po prostu gdzieś gdzieś pomiędzy różnymi rzeczami pomiędzy listami jako korespondent i t d . nic właściwie cudem takowi ocalało została mi oczy są w odrestaurowanych, więc tych list do obejrzenia krążyli będzie pokazany także we Wrocławiu najbliżsi może na koniec jeszcze powiedzieć parę słów o tym, dokumencie rozwijać powiedział, że to jest pierwszy film Sary Driver po 15 latach z co co to jest ich korygować to jest historia tylko on z obaw jak dzieci to jest właśnie też historia o tym, szalonym Nowym Jorku właśnie od tych od tej energii o tych przyjaciołach zdecydowanie tak wiele Basket jest głównym bohaterem tego filmu rzeczywiście był to tak naprawdę też bohaterem jest były jak we wszystkich filmach zalegają miastu czy ten dolny Manhattan, a jej schyłku lat siedemdziesiątych relacji pomiędzy ludźmi to w jaki sposób chronić środowisko Basty jeszcze nastolatkiem nowości kończyn w momencie, w którym on ma swoją pierwszą wystawę pozostaje w znanym artystą, którego biją się kolekcjonerzy także, że przechodzi do granicy pomiędzy osi Underground dem, a światem sztuki przeciwko temu bardzo aktywni też występował w ruchomy w jego twórczość była w stopniu jak też duży, jakim rodzajem tego komentarza do tego dążę do tego co co lubimy salony sztuki czy establishment sztuki, więc jest bardzo fajny moment dla chętnych postanawia skończyć, a ty też film o takiej sile kolektywnej twórczości kolektywnego działania, bo pokazuje, że to wbre w temu do czego przyzwyczaiły nas przed przyzwyczaiła nas to amerykańska wzrostowe na indywidualizm rywala rozwój jednostki, których sam może się odbyć sylwetkę, a co za tym idzie do milionera właściwie zerowe mówienie, że rybackie stworzy siebie albo z tego też stworzyć inny nie byłby ten sam artysta, który był ich do budowy nie zrealizował aż tak daleko od jak zawędrował, gdyby nie wsparcie pomoc obecność inspiracje, które miały ze środowiska, w którym funkcjonował, bo ulica to były kluby to było mieszkanie już posty właściwie pomieszkiwał w polu działa, dlatego że jakoś żyć z nim osoby stałego miejsca w domu, więc Izby domów mieszkalnych innych osób spędza tam nocy zostawiał na ścianach w lodówce rysunki, które oczywiście większość z nich przetrwało myślę, że wtedy ludzie, którzy pozwalali mu nocować na stopień świadomości cennego do pracy za ileś lat także bez odpowiedzi właśnie o takiej sile kolektywu jeśli wymogi niezależnego też myślę o tym, że celowe, by rozumieć dwuznaczne, lecz także tworzyć interaktywnie com stworzy swój autorski razem z innymi ludźmi, którzy podzielają tę wizję kręcącego zatrudnionymi przez wyspecjalizowane służby przyjaciółmi są ludźmi, którzy tak, że myślą podobnie jak kto i co podobnie romskie tak jak ty też trochę te filmy i pierwsze WTZ jest gotowy tak jak dziś do strefy powstawały czym właściwie bez pieniędzy bardzo spontanicznie przy wsparciu innych efekt, bo taka twórczość bardzo Nisko budżetowe i w tym sensie także przez niezależną i Sary Driver właściwie w Polsce w nowych władz świadczą o tym, Sebastian dochodzi do swojego sukcesu artystycznego donosi też szans, by każdy z nas swój sposób też biografia zamawiającemu Sary Driver dlatego znów skończy się tylko w momencie, w którym Bastian zostaje uznanym artystą, żeby ci, którym zalewa, gdy dopiero zaczną robić swoje filmy wysysamy rok, więc jakimś sensie jest taki rolą jest dostęp do swej twórczości Costy Wilbo Seko ostatnie swoje najnowsze dzieło firmy rozważamy widzom wrócą zacząć z tego film, a potem oglądać z innej perspektywy stworzono na początku lat 80 Małgorzata Sadowska program Marka festiwalu nowe Horyzonty krytyczka filmowa bardzo dziękuję dziękuję no a jak państwa zapraszam, bo informacja Radia TOK FM wywiad salon Driver w, a jeszcze bardzo miła informacja dla państwa mamy zaproszenia na na ataki kupony w zasadzie na fitness firmy American film Festival radio TOK FM jest patronem medialnym festiwalu proszę do mnie pisać teraz dla was małpa Stokrotka sami taki kupon ode mnie państwo dostajecie czy kot na kupony i Anna ten kupon obowiązuje na 5 biletów na wybrane seanse informacji Radia TOK FM i wracamy tuż po
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA