REKLAMA

Sara Driver odwiedziła Wrocław i 9 American Film Festival

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-10-26 19:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
10:17 min.
Udostępnij:

Sara Driver we Wrocławiu, producentka wczesnych filmów Jima Jarmuscha i reżyserka uznanych przez krytykę filmów fabularnych oraz dokumentów, w tym najnowszego Basquiat: Nim nadeszła sława

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dobry wieczór rozpoczynamy drugą część kultury osobiste.j Sarah Driver, producentka wczesnych filmów Jima Jarmuscha i reżyserka uznanych przez krytykę filmów fabularnych oraz dokumentów w tym najnowszego "Basquiat: Nim nadeszła sława", odwiedziła Wrocław i dziewiąty American film Festival, to bardzo niezwykła artystka i niezwykła kobieta, z którą się wspaniale rozmawia. Zapraszam państwa teraz na spotkanie z Sarą Driver.  Rozwiń »
Zaczniemy naszą rozmowę od nowego Jorku, który lata twoim zdaniem były najlepsze dla artystów mieszkających w tym mieście od jedno maja chcą, aby informuje nowy projekt nie jest co miesiąc bez jak tekst jest skutkiem jest najwięcej wie najciemniej jest wolny amunicji praskie inny desant sława rozgrywa się w MF w tym roku 78 do osiemdziesiątego pierwszego liceum był bardzo szczególny czas Nowym Jorku była bardzo młoda, więc to wszystko, bo bardzo ekscytujące dla mnie to jest właśnie najlepszy okres ten tego miasta natomiast to było praktycznie tak jak Krym to życie kawiarniane z w Paryżu gdzieś na przełomie dziewiętnastego dwudziestego wieku czy Berlinie w latach trzydziestych dwudziestego wieku do wódki Zeit Casey duchy w czasy powodował, że artyści z całego świata tam zjeżdżali miasto było bardzo tanie życie było tanie, ale też było dużo przemocy i było niebezpiecznie prostoty ranił tworzą z tych społeczności wspólnota artystów, którzy wzajemnie się żywi win z inspiracjami Halama kornik zrobiłam to właśnie taki taki show Tarnobrzeg 70 czwarty trzecim dziesiąty czwarte pamiętam weszłam do tej daty tej sali często zresztą potem chodziłem tam był performance muzyka filmy wszyscy zapomnieliśmy wzajemnie swoje umysły inspirowaliśmy się nie byliśmy nikt nie był tylko filmowcem czy nikt nie był tylko on tylko muzykiem po prostu bierze się maluje można też cięte ręki gitary zagrasz, nawet jeżeli się tego nie potrafię i to bardzo inspirujący okres także bardzo twórczy oparty właśnie kreatywności czy da się zmieniło jak teraz żyje się w nowym Jorku i w jego państwie nie miała tej chyba wszystko się zmienia, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że Ronald Regan aktorskim w pracy, by został prezydentem wtedy właśnie ta zmiana nadeszła i też rei stera choroba, która zabijała zabiją młodych gejów już istniał wcześniej z Realem nie mieli, bo mają jeszcze nazwy natomiast w potem lata osiemdziesiąte rzeczywiście wielu wielu członków tej społeczności artystów umarło w normalnej c albo albo przedawkował narkotyki teraz miasto stało się bardzo bogatej, kiedy mieszkaliśmy tam w latach późnej 80 nie chodziło tak dużym stopniu pieniądze nie ambicje chodziło nam właściwie Jean-Michel Basquiat trybów jedyna osoba, która wydawała się zainteresowana pieniędzmi, których jednak on nie posiadało i kiedy np. jakiś niezależny magazyn opublikował czyjeś wiersze to już był dla takiego poety ogromny sukces i teraz ten stosunek do pieniędzy właśnie taki adres potem się zmieni w latach osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych bankierzy prawnicy również przyjęli ten świat filmowy przy ulica nowy Jork, a także branże filmową jeśli tak naprawdę zainteresowanie nieznanymi aktorami troszkę troszkę spadło chcieli chcieli jak hazardziści na tej podstawie na rzecz wielkiej gwiazdy, ale wcale tak nie jest, że tak można odnieść się rzeczywisty sukces czy życia oraz Jean-Michel Basquiata był w jaki sposób dla ciebie symboliczne jak do tego doszło, że opowiedziała się jego historię o inwestora nikt nie miał zamiaru zrobić dokument czy już się tym mniej dokument pełnometrażowy zawsze uważałam się zaraz reżyserka filmów fabularnych, ale w 2012 roku był Huragan, który uderzył w małej sali czy i 4 poziom dyrekcja 4 przyjaciółki znałam ją wiedziałam, że z Jeanem Michelem mieszkała pod 900 dziewięćdziesiąty na początku osiemdziesiątych miała pomalowane drzwi do łazienki miała w nie jakiś lustro i właśnie powiedziałem, że pojedziemy tak wydawało mi się, że właśnie manna jakąś skrytkę z krótkiej dziś pod poziomem tym tutaj zalewowym, a tam zostawiony różne różne prace, które zostawił mi, że mniejsza notesu dała się tam po huraganie tamten był kilkadziesiąt rysunków Belki 50 rysunków, czyli już zapomniał było ich tam było pracy ponad 150 fotografii im się zajmować dziećmi karierą naukową, czyli jak i zupełnie zapomniał, że takie rzeczy to był okres przejściowy ubeckie akta ich wtedy wtedy próbował próbował właśnie dość tego co będzie robić jak artysta mieszkał stał ludzi na kanapach i często ludzie wyrzucali te skrawki papieru, na których polskie coś co sobie rysowano teraz, kiedy zobaczyłem do pracy, który miał właśnie lekcji, skąd się, że to jest świetny wgląd w to co boskie wtedy robi w tym konkretnym momencie także także pozoranta zobaczyć jak wyglądała scena nowojorska, która tak inspirowała wszystkich, którzy byli częścią pomyślał sobie, że jest wielki przywilej, aby Niemcy właśnie zobaczyć zobaczyć co inspirowało artystę obcego kar mimo kreatywnie i było to środowisko twórcze należy właśnie prace żona są nadal takie żywe i oczywiście później on dalej dalej jest aktualnym co to znaczy dla ciebie bycie niezależnym twórcą poezji Grałek lubię filmy Basket Nine reż Lesława zrobię go z czwórką osób zaledwie tak naprawdę tak, żeby przyjęcie właściwie 5 w tym trójka trójka operatorów ci wszyscy artyści, którzy byli częścią tej tej sceny też ze mną współpracowali dali mi swoje prace to to taki duch właśnie, jaki panował w późnych lat osiemdziesiątych na przełomie lat 908 i jako reżyserka niezależna dziennie nie wyświetlała tego szerszej publiczności nie zmieni nie dostawałam recenzji Włosi pokazywałem to pokazywała co tylko właściwie montażystą istnienie nie dostawałam do tej opinii przed ich wypuszczeniem w gminach zamiast obecnie wielu wiernych ci produkuje takie filmy które, które wydają się przez przerwany sen film niezależny, ale dnem byłam kiedyś właśnie w takim członkinią takie były takie panelu, który miał takie filmy oglądać ci młodzi dokumentaliści cały czas cały czas mówili o tym jak to wyświetlają przed rosyjskimi dostają dostają uwagi, ale to pokazuje, że reżyserzy nie ufają sobie nie ufają swoim psem głosowali po prostu żywicą najpier w się przekonać co ludzie sądzą, zanim ten film udostępnią szerszemu ogółowi nic, żeby nikt mi cokolwiek dyktował mu się, dlaczego dlaczego, dlaczego nie mogę zrobić eseju dokumentalnego jest tyle różnych form dokumentu w w ten sposób działamy w Europie wydaje mi się, że ludzie dużo bardziej szanują autorów i autorki nawet mają ustawy prawo, które chronią chronią teorii autorki pamiętam, że ktoś kiedyś powiedział nie damy ci pieniędzy, jeżeli nie napiszesz scenariusza Mala dokument dokument inaczej wygląda zbierać materiały i potem właściwie, że śpimy kształtujemy tym ten materiał, żeby opowiedzieć historię nie da się napisać scenariusza po prostu jeszcze po takim incydent może to tak nazwać bardzo bogata kobieta -li ja umiem tego przy okazji bardzo niewielki budżet na nadmorskie terminale są słowa i sobie też małe wynagrodzenie chciałam chciałam przyznać, że te 4 lata pracy chata bogata kobiecym finale jest to wynagrodzenie cóż to cóż to ma być Nate okazał się test z epidemią naprawdę trzeba być bogata, żeby reżyserką po prostu reżyserom się nie płaci obecnie tak się okazało nikt nie chce im płacić za pracę albo trzeba mieć tyle pieniędzy, żeby móc żyć z tego jednocześnie, kręcąc filmy z Europie Europie są różne różne właśnie fundusze fundusze rządowe są dotacje my tego wsparcia nie mamy może dostać się tu witamy jakiś mały ekran cechuje się do jakieś małe środki, ale naprawdę jest na to złożyć domknąć zastanawiała się jak moje życie potoczyłoby się, gdybyś mieszkała w Europie myślałaś kiedyś o przeprowadzce do Europy, a numer czworga 0 i często, o czym my o tym, myśleć, bo moja kariera byłaby bardziej aktywne i chyba więcej bym zrobiła, ale jestem bardzo amerykańską reżyserką moje moje opowieści magister jest sam bardzo amerykańskiej my, owszem, nakręcił pan jest inny z Niemczech Rosji z funduszami niemieckimi z dotacji natomiast to nie jest mój świat nie rozumiem tych zasad nie rozumiem sygnałów nie rozumiem kultury tak głęboko jak rozumiemy Amerykę i nie wiem po prostu wyborów cała frajda gościć we Wrocławiu na amerykańskim festiwal jutro odbędzie się jej Master Class można się z nią również spotkać po pokazach i filmów do czego bardzo gorąco zachęcam zaprasza na jutro jutro sobota, więc po godzinie osiemnastej usłyszymy się w magazynie filmowym do zobaczenia, a za dzisiaj już dziękuje Patrycja
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA