REKLAMA

Muzyka filmowa w 100 lecie odzyskania niepodległości

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-10-29 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:41 min.
Udostępnij:

Muzyka filmowa w 100 lecie odzyskania niepodległości. Jak czerpać z tradycji i jednocześnie patrzeć w przyszłość? Rozwiń »

między innymi o tym Patrycja Wanat rozmawia ze swoim gościem, którym jest L.U.C., czyli Łukasz Rostkowski. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista. Patrycja Wanat, dobry wieczór, to jest wciąż Kultura osobista. W studiu za mną teraz L.U.C., czyli Łukasz Rostkowski, dzień dobry, dzień dobry. Naszej rozmowie będą przyświecać dwa takie słowa-klucze. Pierwsze słowo-klucz to kompozytorzy, a może nawet wyrażenie muzyka filmowa, a drugie słowo klucz to niepodległość, czyli 2018 rok, stulecie obchodów niepodległości. Stulecie również praw wyborczych dla kobiet, co zawsze przy tej okazji podkreślamy. Rozwiń »
Również będę dużo tutaj różnych koncernów dyżuru różnych wydarzeń kulturalnych się dzieje, ale zacznijmy od od muzyki filmowej od kompozytorów, bo to jest taki projekt, o którym tyleż studio zaczęliśmy razem rozmawiać z ZUS i może nawet zaczniemy od takiego krótkiego wprowadzenia, skąd się wzięło u ciebie w ogóle zainteresowanie muzyką filmową i jak przywołaniem kompozytorów, którzy tę polską kulturę muzykę filmową tworzyli to znaczy paradoksalnie to on umie zainteresowanie muzyką filmową rozpoczęły się wcześniejsze zainteresowanie w ogóle muzyką w aspekty takiej, jakiej niejaką właściwie ludzie mnie z jakim ludzie mnie znają, czyli z tekstów produkcji również, ale jednak okolice jazzu hip-hopu Anny muzyki elektronicznej i ja po prostu w pamiętam do bardzo mocno taki moment byłem jeszcze w Zielonej Górze mojej w moim rodzinnym mieście pięknym, gdzie dojdzie do małego kina na deptaku kina Nysa i tam po prostu panem namiętnie filmy w również w kinie Newa w kinie Wenus wszystkich piłkarzy komunistyczni pięknie nazwanych kinach, a im ja pamiętam taki film 187, który nie jest żadnym wielkim arcydziełem kina, ale jako, że tam po prostu była wspaniała muzyka, którą ja, który w, którym jest większa fascynowała Massive Attack Method man fragmenty tam Portishead Adriana im ta muzyka w połączeniu z obrazem pamiętam, że aż tak bardzo nam nie wpłynęła, że wtedy poczułem, że w ogóle łączenie tych 2 sfer jest jest kimś absolutnie magicznym zjawiskiem niektórymi zahipnotyzował i tak naprawdę chcemy tę należy też mówić o muzyce filmowej, która nie jest taką oczywistą muzyką filmową znaczenie nie wymienia się tutaj nie Molik, choć dane z Dallas, by w oczywiście ta muzyka oczywiście później bym stała się dla mnie również ogromnym ogromną przygodą i tę muzykę mnie leczyć właśnie w każdej chwili Kaina audi nowym bardzo wielu kompozytorów muzyki filmowej towarzyszy mi przez przez właściwie całą moją drogę muzyczną, ale faktycznie zaczęło się bardzo takie muzeum muzyki tragedii w topowej ne i ja wtedy już czują bluesa to jest coś wielkiego co z centrum tym spowodował eksplozję we mnie potem poszedł jeszcze na prawo i wiele lat jeszcze tworzę muzyki, ale coś dojrzewa od tamtego czasu na zimne, by potem zacząłem tworzyć pisać teksty robić muzykę, choć i tak naprawdę w międzyczasie bardzo wiele rzeczy, więc kawiarnia robię muzykę do do wielu spotów warto pracować z prestiżem zrobią też muzykę do wielu reklamę i ale nie wizja muzyki do pełnometrażowego filmu i w sumie dosyć mocno mi się to marzy od lat inny tylko cały czas jakby jest przykryte tym, że gram koncerty, że moja kariera lista jest cały czas rozwija w aspekcie scenicznym jest też druga propozycja teren od od reżyserów, gdy mnie właśnie właśnie z muzyki siwy w Dodge do zrealizowania muzyki filmowej nie, dlatego że wszystko opiera się w zlotych w pudełkach jak ja jestem kojarzony raczej gest ze sceną z hip-hopem tekstami z polityką dyktanda Miss językiem polskim też często, a mniej trochę jako producent oczywiście był taki moment po 399 zrozumieć Polskę, gdzie mocno zaistniał jako producent kompozytor, bo tam jak by stworzyć cały spektakl muzyczny oparty o głosy historii właśnie muzykę szeroko pojętą po prostu muzykę ilustracyjną, ale tam znowu też tak bardzo w wybuchła cała ta nic sytuacja związana z graniem koncertów z trasami z propozycjami w tyle tych propozycji, jaką stawia na koncerty na koncertowanie nie na swojej muzyki filmowej potem znowu pożądają tego beatbox owe projekty bardzo wody Hannę awangardowe Łódź i dziś to cały czas chodził na bogate rozliczy się zacząć skupiać się i tworzyć sobie przestrzeń na to w życiu, bo bardzo chce to robić i mnie postanowiłem, że doskonałym pierwszym krokiem będzie MO i takim trochę upieczenie kilku pieczeni na 1 ogniu w sumie, bo nie z 1 strony nauczenie się zapoznanie się z ogromnym warsztatem zbudowanie struktur muzyki filmowej przez najlepszych przez Mistrzów z drugiej strony pomyślałem, że jest to w ogóle wspaniała lekcja historii po drugie, po trzecie pomyślałem, że jest to też pewna wartość, ponieważ od PL kultura anglosaska jest tak mocna rzecz się młodzi ludzie znają temat z muzycznym serialu gra o tron, ale nie wiedzą już w ogóle, że był temat Vabank, który wraz z kultowych to pytanie czy np. Seksmisji czy rejsu czy misja ta muzyka absolutnie ginie pod naporem ogromnie mocnej mocnego napływu muzyki zachodniej i pomyślałem, że to być też taka właśnie nasza rebelia Rebel Babel to jest orkiestra, która ostro wojuje z wielu płaszczyznach wiele różnych rzeczy 1 z 1 z tych z tych jest 1 z tych elementów jest próba ocalenia naszego też dziedzictwa naprawdę wspaniałych kompozytorów oczywiście postawiliśmy na na wiele osób i na Polaków, ale nie tylko na polską muzykę, bo to jest jakby muzyka polskich kompozytorów, ale w światowym kinie nic się pojawiają kompozycję Kaczmarka Sztum siedzisz właśnie na transatlantyku i przy okazji wspomnieliśmy o nic o tym, projekcie, więc tam tam się pojawia wiele kompozycji hollywoodzkich w ogóle oscarowych również Bronisław Kaper właśnie muzyka Możdżera, a Jana Kaczmarka, którą też orkiestrową i pisał Krzysztof Herdzin, który gra w tym projekcie także Novum to były takie 33 elementy, które mnie bardzo motywowały ran ne jest bardzo fajny moment, żeby w końcu to zrobić, bo jesteś właśnie w tym roku stulecie niepodległości Polski, a w sumie pomyślałem, że tak naprawdę polskie kino też temu Polska muzyka filmowa właściwie taktycznie zazębia się z tym, bo pierwsze pierwsze tematy muzyczne tworzy Henryk Wars nie tylko nie pierwszeństwo zaginęły nie ma ich imieniem Zbyszek muzykę muzykę do pierwszego filmu właściwie zmieniło mnie nie da się już odnaleźli stał się cud zniszczyła, ale to się wszystko razem koszty chwali udało mi poskładać w Auschwitz Snyder ważna informacja dla państwa taka, że te muzyka właśnie Penny filmową Czesi właśnie przetworzoną przez ciebie przez swoich muzyków będzie można usłyszeć na żywo i to już niedługo, bo jutro w takt tam jesteśmy już w trasie jest z tym projektem zagraliśmy już kilka pięknych koncertów, na których naprawdę przeżywamy ekstazy, bo to są dla mnie zupełnie nowe sfery biły się uczyłem dyrygentury, gdy koncertów nóż nadrabiam całych sił jest ogromne zaległości muzycznego przez 1 zlotym znam nuty z widzenia po prostu tylko teraz ten projekt wymaga ode mnie ogromnego rozwoju to też jest niewielką stymulację radością gramy we Wrocławiu trzydziestego 7 października w teatrze Capitol ja też chciałem podkreślić, że na tych koncertach tak niezwykłego moja muzyka to muzyka Przybylski tych kompozytorów, a po drugie, gości zaproszonych, którzy w specjalnie dla Rebel Babel Ensamble pisali tematy to Krzysztof Herdzin Maciej Obara Nikola Kołodziejczyk z Babic im ci goście w tej trasie się to czas pojawiają przewijają wraca już z nami Krzysztof Herdzin Dominika Czajkowska był grób świetnie saksofon niszczy im w tym też ciągnięcie, jakby do torebek Babel inie GM będzie też Dagadana czy takie akcenty folkowe następny koncert jest 1 z tego listopada w Warszawie w ramach festiwalu niepodległa, ale tam tylko kilka dosłownie fragmentów z tego materiału zagramy będzie też pomieszane z wcześniejszym materiałem Rebel Babel i późniejsze z tego nie do listopada w Gdańsku Starym maneżu wielki koncert tam też będziemy grać kompozytor wat, gdzie w ogóle wielki koncert Jazz wejdzie psem, gdzie ja w ogóle jest zaproszonego jako postać, która ma przedstawić swoje 3 projekty z g 339 zrozumieć Polskę Niemcy i kompozytorów z Rebel Babel Good luck także tych w ogóle ogrom wiedzy i koncert sztafeta dla mnie jak myślę, że po prostu muszę się do niego w fizycznie przygotować go o to chciałam jeszcze zapytać czy dzisiaj, bo byłem wspomniany na początku, że tych wydarzeń związanych z niepodległością, zwłaszcza wydarzeń kulturalnych jest bardzo nudne dużo, ale nikt już nie mam nie mogę problem psy często z tym jak te wydarzenia wyglądają i SLD jest nieciekawa stan swojego zdania, bo to jest dla mnie taką osobą, która czerpie z tej kultury narodowej, ale idzie krok dalej dać przetwarza aż tu przez siebie i pokazujesz tak to jest nasza historia to jest nasza tradycja tez nasza kultura, ale nie został on mnie nie zostawiajmy na tym po prostu poziom historycznym zróbmy coś dalej spuśćmy przyszła z tak jak często problemy z tym, że zapraszane są do różnych projektów, które teoretycznie właśnie mają iść do przodu okazuje się ścianę z CIT rzeczywiście jest jest dosyć uciążliwe, bo mówi bardzo zależy pokazywać próby z polską kulturę muzykę jak on już jako równą w ogóle na najwyższym poziomie jak go jako piękne konie tyle właśnie próbującą marni kopiować amerykańską kulturę Sagan udowadnia pozwala wielką cenę będziemy partnerem dla tak właśnie chce to pokazywać z otwartym krajem ludzi w ogóle mnie gdzieś tam wraz z nim w eklektycznych muzycznie i mniej taka jest też emisja Rebel Babel i rzeczywiście zajmie mi to wszystko się gryzie trochę bo, bo czasem faktycznie ściągano ściąga nastała nuta tradycjonalizm tt tradycjonalistów do takich niestety trochę pejoratywny inny od uczuć, które polegają głównie na ksenofobii trochę inny taki Anny powtarzalności Nana na naukę na odsunięciu w pewnych schematach piosenek, które muszą brzmieć podobnie, którą musimy to nuty tą pustą fakturę jednak interesy bardziej dekonstrukcja tego i nie MMA i wpadanie w kulturę współczesną no bardzo fajne doświadczenie jest właśnie to praca z Amerykanami teraz to już jest taki entuzjazm wobec tak strasznie zachwycili się projektem Rebel Babel reż koncertem pod dyrygenturą schodów ruchomych oni są tak otwarci wobec tak do przodu właśnie Tomi się bardzo podoba, że nagle są twardzi, żeby grać polską muzykę, żebyśmy grali muzykę Haiti tutaj jakby ta niepodległa jest pretekstem tak naprawdę do tego oczywiście, żeby mówić o tym, że żal, że brzeg wolność bardzo ważnym, bo i tak naprawdę trzeba mówić o tym, teraz, zwłaszcza teraz nie w wielu aspektach, ale traktujemy to po prostu jako on jako pewien kontekst do Dody pokazywania polskiej kultury, ale oczywiście z tym co robić absolutnie na zna na takim raczej bardziej w eklektycznym tolerancyjnym otwartym i nowoczesnym w nowoczesnym Spectre w zapraszamy bardzo gorąco wszystkie szczegóły oczywiście na stronie internetowej czy też portalach społecznościowych teraz bardziej Łukasz Rostkowski luka tym wszystkim nam cenny opowiadał i przypominamy, że ten pierwszy koncert już jutro we Wrocławiu w teatrze Capitol to bezcenne te testy najbliższy tworzone w drodze z podwójnym zaproszeniu nas przyjemność działa w tnt rozdajemy w takim razie czekamy na meble możemy zapytać i ktoś, kto jest autorem muzyki do Seksmisji n p . bo to w sumie takie oczywiste wcale nie takie oczywiste wspaniale pytanie dla was ma pan tak krótka FM odpowiedź na to pytanie no proszę przysłać właśnie na ten adres Amelia rozdane takie zaproszenie na jutrzejszy koncert do teatru Capitol te Wrocławia bardzo dziękuje dzisiaj za odwiedziny dziękuję bardzo, a Janowem, a ja państwa zapraszam gorąco na jutro na kulturę osobistą po godzinie dziewiętnastej
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA