REKLAMA

Koniec strajku w LOT. Kłopotowski: porozumienie to porażka związków zawodowych. Wróciliśmy do punktu wyjścia

Data emisji:
2018-11-01 09:50
Audycja:
Świąteczny Poranek Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
05:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

świąteczny poranek w radiu TOK FM w 956 jeszcze na szybko na gorąco łączymy się przez kraj z panem Erykiem Kłopotowski niezależnym ekspertem rynku lotniczego dzień dobry dzień dobry występ łączy się, by porozmawiać o porozumieniu zawartym między związkowcami lotu, a zarządem spółki to porozumienie zostało zawarte w tej nocy i zakłada jak czytamy przywrócenie do pracy wszystkich osób, które zostały dyscyplinarnie zwolniony z powodu tego strajku i przystąpienie od 7 Rozwiń » listopada do uzgodnień zmiany w obowiązującym w spółce regulaminie wynagradzania ponadto strony zobowiązały się do zachowania tzw. spokoju społecznego przez najbliższe 2 lata jak czytam te TDT wskazanie imam wrażenie, że trochę chyba wróciliśmy do punktu wyjścia czy może za tymi ustaleniami kryją się jakieś konkrety absolutnie żadnych to znaczy rzeczywiście wróciliśmy do pkt 0 nec po raz kolejny powód pokazuje nieudolność tych, którzy zarządzali tym strajkiem pestek skończyłby się w mojej ocenie 0203. dnia, gdyby nie ne emocjonalne bardzo negatywna nie negatywne działania prezesa TK o ocenach, w której prezes poczuł się trochę bez karnej stwierdził, że może robić zasada ta jest Rafako liczy 4 lata mówi Milczarski po podjęto decyzję o bardzo ostrym zagraniu o zablokowaniu wejścia do budynku i t d . tak dalej, więc to spowodowało, że do tej akcji przyłączyło się bardzo wiele osób bardzo wiele grup, ale dzisiaj zarządzający tym strajkiem z kolei mówią o sukcesie mówią o tym, że uzyskali wszystko to co chcieli, a tak naprawdę ci zwolnieni ludzie zostali zwolnieni w czasie trwania tego strajku, więc przed tym strajkiem do nieba nie było innej sytuacji niż jest dzisiaj po strajku, a więc kolejna olbrzymia, bo porażka porażka związku zawodowego w locie co oznacza to sformułowanie zachowywanie spokoju społecznego jak rozumiem ze strony związkowców jest nieprowadzenie kolejnych strajków, a ze strony kierownictwa to oznacza przede wszystkim tyle, że jeżeli Mendes związki zawodowe podejmą jeszcze raz tego typu działania, czyli zorganizują tego typu akcję strajkową czy protestacyjne, która nie uniemożliwi ich bo, chociaż 1 samolotowi oderwanie się od ziemi to spowoduje, że zarząd LOT -u podejmie działania prawne, żeby odzyskać pieniądze za utracone zarobki utracone pieniądze, które z powodu tego strajku w tej chwili mówimy naprawdę bardzo dużych pieniądzach, więc związki zawodowe podjęły się tego, że nie podpisał się o tym, że nie będą strajkować w ten sposób ale bo stracą, bo zapłacą mu, że wyliczona przez lot straty, a w tej chwili jest jeszcze 1 problem od problemu odszkodowań dla pasażerów, jeżeli był to strajk legalny to pasażerom nie należą się wre odszkodowanie, jeżeli był to strajk nielegalny to pasażerom należą się odszkodowania, więc czy, ale z kolei, jeżeli był to stek legalny to lot przyzna rację związkom zawodowym no i związki zawodowe, a powiedzonek wtedy my nie musimy płacić żadnych odszkodowań jest to sytuacja patowa, w której tak naprawdę nikt nie wygrywa cierpią pasażerowie, a związki zawodowe uzyskały pozorne poparcie ludzi pozorne, bo poparcie, a pracowników i większej rzeszy, a ludzi poprzez poprzez media natomiast absolutnie nic nie wywalczyły dla pracowników, a do tego 1 listopada, kiedy zaczną się do uzgodnienia obowiązującym regulaminie wynagradzania myśli pan to co się wydarzy czy znowu musi dojść do ich eskalacji, żeby ponownie wrócić do konkretnych rozmów mam nadzieję, że obie strony nauczyły się tego, że do eskalacji dojść nie musi rzeczywiście nie związki zawodowe muszą popatrzeć na to NATO sytuacje, które jest w tej chwili w locie przez pryzmat pracodawcy również, a wyniki, które publikuje nie pracodawcy czy zarząd LOT -u są bardzo korzystna, ale nie są bardzo korzystne, dlatego że na coś się dramatycznie zmieniło się w spółce tylko, dlatego że bardzo jest bardzo bardzo korzystna sytuacja na rynku, czyli tania ropa korzystne to kursy dolara no i korzystne warunki ekonomiczne, które spowodowały, że więcej ludzi to tak w ogóle w Polsce, więc lot przewozi więcej pasażerów korzysta z dużo lepszych maszyny niż parę lat temu, czyli dreamlinerów to powoduje, że sytuacja wróci się poprawiła ekonomiczna natomiast, jeżeli cena paliwa pójdzie do góry to lot nie będzie wykazywał takich zysków to jest tt to wahania cen ceny ropy powodują, że spółka jest bardzo bardzo wrażliwa i delikatna i że mogę użyć takiego sformułowania, jeżeli chodzi o rentowności, więc na to muszą zwrócić się uwagę związki zawodowe oczywiście i wg mnie lot z boryka się z tymi problemami właśnie ze względu na swoją komunikację mówiąc o tym, że lepiej w locie nigdy nie było, że spółka zarabia setki milionów no to związki zawodowe pracownicy przychodzą do zarządu w takiej sytuacji mówiono jak nikt lepiej nie było to wróćmy do rozmów i i przyznajcie nam te pieniądze, które się należą od kilku lat bardzo serdecznie dziękuje Eryk Kłopotowski niezależny ekspert rynku lotniczego obu państw fajnym gościem już Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIĄTECZNY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!