REKLAMA

Czy dorosłym potrzebne są bajki?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-11-02 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:28 min.
Udostępnij:

Michał Janczura gości w studio Ulę Buyulu (autorka bajek) oraz Gośkę Bańka (wokalistka), które opowiedzą o wydarzeniu kulturalnym "Wiersza filozoficzna", czyli skektaklu, który można określić jako bajki dla dorosłych.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
6 minut po godzinie szóstej, dzień dobry, witam państwa jeszcze raz, Michał Janczura przy mikrofonie, a ze mną już w studiu dwie panie, Ula Buyulu i Małgorzata Bańka. Panie pojawi się u nas w studiu w związku z pewnym wydarzeniem kulturalnym, o którym panie zapewne zaraz opowiecie. Nazywa się to wydarzenie kulturalne "Wiersza filozoficzna" i będą do bajki dla dorosłych w wykonaniu Gośki Bańki bajki, premiera 5 listopada w Warszawie. I muszę zadać to pytanie na sam początek: czymże ta wiersza filozoficzna jest? Rozwiń »
Dzień dobry państwu raz jeszcze inni tak to jest przygotował przygotowałyśmy spektakl w oparciu o cykl bajek dla dorosłych czynie zwiększa filozoficzna to jest trochę taki, a takie oko do słuchaczy i to osób, które przejdą na spektakl wiersza, dlatego że cała cały spektakl i wcześniej bajki były napisane przez kobietę w i tak naprawdę zmyślą o kobietach filozoficzna trochę dlatego, że to jest taki ukłon w stosunku do mojej edukacji alarm, ale z drugiej strony trochę też pokazuje, którą stronę czytać to bajki, że to nie są bajki dla dorosłych rozumiane w różne różny sposób tylko właśnie tak będzie trochę filozoficzna zrodziła się w domu będzie czym jest bajka dla dorosłych pojąłem, że przygotować się tej rozmowy ze słownikiem siedziałem obok 45 minut, szukając powierzyć to jest bajka i dramatyczna, bo nie wszyscy z języka polskiego ze szkoły podstawowej pamiętają w takie terminy albo rzeczywiście pisze bajki dla dorosłych czym się różni taka bajka dla dorosłych może od wierszy, a trochę też od tych bajek kierowanych do najmłodszych w tę bajkę jak dramatyczna tym się charakteryzuje, że nie ma fabuły takiej, do której jesteśmy przyzwyczajeni, czyli ta fabuła jest początek potem akcja się rozwija są przygody nastąpił jakiś punkt kulminacyjny i historia nam się w jaki sposób rozwiązują moralne i mamy morał morał, który bardzo często jest tak naprawdę podane na tacy czasami jest wręcz wypowiedzianej, gdy takie bajki to są ta konstrukcja, która jest przeznaczona dla dzieci one są w miarę łatwo zrozumiałe dla dorosłych dla dzieci bajki i dramatyczne są bajki, w których fabuła może wręcz nie istnieć tam jest ważniejsze to drugie dno tam jest w Warsie ważniejsze od pewnego rodzaju narracja przesłanie czasami sama metafora i one mogą na pewno mają morał nie wszystkie banki mają moro, ale niekoniecznie morał jest tak wypowiedziane ekspozycji te na sam koniec rozumiem poddaje się słuchacza widza trochę zadumie myśleniu o tym co tam jest tak przede wszystkim tak i w tych bajkach, które będą bohaterami tego spektaklu jest jeszcze taki dodatkowy my tak, że tam bardzo często ten umysł, a propos analizie jest trochę wyprowadzony z pola te bajki wszystkie się kończy studia kończył tu listem, ale czymś nieoczekiwanym bardzo często w trakcie jest w treści tych bajek są czasami wydawałoby się nielogiczna sformułowania, ale to właśnie głównie o to, żeby nasz umysł przestał przez moment analizować, a żeby do głosu doszły emocje i wydanie do gości bankingu banki się czytać siada się w domu zastanawia się, dlaczego wystawiać na scenie, dlaczego jeszcze będą robić całą aranżację muzyczną, bo tak to wygląda jak rażony, bo to taki wspaniały nowy pomysł na nową odsłonę nawet do tego stopnia, że w tym w tym spektaklu mamy nowe nową postać nazywa nazwał śmieją razem ani Madera, a to chodzi o to, że czytać można książkę i samemu sobie natomiast z bajki zazwyczaj PRM kieruje się do kogoś tak zazwyczaj rodzic natomiast tutaj Ula właśnie wprowadza taką nową modę powiedziała Anna wierz mi bajkę albo Becka w domu, ale właśnie dla dorosłych i teraz chodzi o takiej ludu SA przekazanie opowiadania prawdziwego powiedzenia, bo to historie prawdziwe bajki tak naprawdę właśnie dorosłym, bo wszyscy jesteśmy trochę dzieci mimo wszystko nie jak wygląda takiej monodram muzyczny tak w sensie to jest także panie pośle, się sama ana scenie z badaniem z gitarą za fortepianem próbuje jak by nadać styl też inny wymiar tym słowom, które podają im nawet w inny wymiar na pewno próbuje natomiast tym razem po raz pierwszy nie z fortepianem, bo zazwyczaj jest to z fortepianem tym razem jest bardzo odważnie jest sama Anna zera i ma on różne pomagać AJA bym powodzianie przez nie przeszkadzaj kilku pomagacie, które ubarwiają i dodają jeszcze innych przestrzeni bajkom natomiast rzeczywiście pojawił się jestem sama sama może dźwigał przedstawiające bajki, ale nie wniesie naprawdę tyle dzieje, że jestem takim medium, jakby przez, które one przychodzą i właściwe tory to mój głos jest tylko ważny tak naprawdę to wyjazd wokół widzę same postacie bajkowe, a jestem tutaj tylko po to, żeby je przeczytać przedstawić i pomiędzy nimi wpleść właśnie piosenka ciastkami no właśnie, czyli bajki są czytane piosenki śpiewane czy to walki są śpiewane nad ich aranżacje nic złego nic tego upraszczania życia tak, żeby nasze narody zrozumieją to jest taka na taki odpowiednik poezji śpiewanej troszeczkę nie mniej poezji śpiewanej nie bajki są czytane natomiast pomiędzy pojawiają się piosenki, ale one są śpiewane, a cappella, czyli totalnie głos idźcie sobie samemu wędruje pomiędzy tymi bajkami i te piosenki to jest powiedziałabym taka młoda kobieta, która stawia sobie różne pytania albo marzy o cudownym życiu cudownym mężczyzną i dzieciach w ogóle, a później pojawi się bajka ulic, która jest odpowiedzią na piosenkę rozumiem zaraz pani aresztowanie najbardziej kretyńskie pytanie jak mówią, że dla kogo są bajki dla dorosłych dla tych, którzy chcą Eugene jest słuchać albo czytać chociażby myślę, że ona o wiele lepiej się nią są właśnie przesłuchanie, bo dzięki gorączce one mają pewnego rodzaju rytmy i mogą wprowadzić trochę w trans właśnie, a propos tego, by oddzielenia myślenia analitycznego od myślenia emocjonalnego MF natomiast po tych 15 latach obserwacji to myślę, że zdecydowanie częściej odbiorcą jest kobieta, a tak próbujemy to z wizualizacją takiej monodram muzyczny wygląda rzeczywiście wszyscy siedzą na sali zamyśleni zamknięte oczy czy to przeżyła się bardziej jak koncert po prostu najbardziej kochamy troszczymy się w działach zdrowe stronę, ale głośno to możemy zlecić analizę wiemy Rosjanie jest tutaj w kinie właśnie młodzieży, że totalnie to jest odbiór osobisty na szkodniki, jakbym była słuchaczem tych bajek jestem pewna, żebym zamknęła oczy i po prostu weszłoby w ten świat natomiast wdaje się damy tam troszeczkę dla oka, że tak się wyrażę i będzie na co popatrzeć natomiast to wszystko pozostanie w UE w takiej tajemnicy nic zresztą to na tym polega, bo nie chcemy tego robić jakiegoś widowiska teatralnego, bo bonie przynajmniej nie na tym etapie chcemy, żeby to pozostało w prosty taki najprostszy przekaz właśnie tego teraz brakuje tak naprawdę jesteśmy bombardowani jak coś widzimy to musimy to Niewiem słyszeć dotknąć poczuć się i to jest bardzo fajne pogodzenie tych zmysłów, ale jednak powrót do tej prostoty jest chyba taki najciekawszy i najtrudniejsze ten dzień, w którym się spotkamy tych robót nie jest przypadkowy po pierwsze chcemy odejść od tej codzienności, więc przenosimy się taki świat bajkowy, ale czy, gdzie ta jakość korespondencję pytanie do woli, by -li BIC pomiędzy tym dniem Zadusznym pomiędzy tymi, więc to zadumą Ross Ross mieszkaniem, a bajkami, które pani pisze w upalny jak najbardziej tak to jest też korespondencja z samym przedstawienie miejscami spektaklem to data nie została wybrana przypadkowo po pierwsze, 5 listopada to jest międzynarodowy dzień postaci bajkowych po drugie, spektakl opowiada o przemijaniu i te bajki tak jak już nadmieniono propos tej emocjonalność to jest trochę tak, że czasami ludzie kiedyś spotykają busy problemem celowo używam tego słowa przemijania, a inne próbują sobie z tym sami poradzić w bajkach można znaleźć się sposób albo pomóc sobie, żeby się nad tym zastanowić się jakoś to w sobie też przepracować jazda 5 listopada w Warszawie premiera wieś filozoficzne, czyli monodramu muzycznego Enter zniszczyliście mogę się zwrócić do gości bank taką maleńką próbę tego, żeby słuchacze jakość w Tunisie stygmat mamy taki dzień, gdy możemy sobie pozwolić na chwile sztuki także w pierwszym śniadaniu taką próbkę jakiś bajki dobrze to za pozwoleniem, by go pisarki wybrałam bajkę Fn p t. bajka jutrzejsza wspaniała na poranek bajkę jutrzejsza dawno dawno temu tak dawno, że nawet świat już o tym, zapomniał za 7 gwiazdami 1 nocą wyjrzał kwiat z ziemi kwiaty z ziemi wyjrzał, bo nadszedł jego czas czas jego nadszedł, bo siódma gwiazda, której nudno zrobiło się na niebie zsunęły się, że mistrzem jestem na zsunęła się na ziemi z szaleństwem i ku zaskoczeniu wszystkich zamieniła noc w dziedzinie tak się narodził poranek jak powiadają wiedzący siódmy cud świata dziękuję bardzo tak się narodził poranek, a my już niestety musimy kończyć Ulanowa Julii gorzka bajka były w naszym studiu teraz
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA