REKLAMA

Justyna Grabkowska, Jacek Krawczyk, Ryszard Wojtkowski

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2018-11-05 09:20
Prowadzący:
Czas trwania:
25:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
To jest druga część magazynu EKG, Maciej Głogowski, dzień dobry, a w naszym studiu dziś od mojej lewej będę gości przedstawiał: pan Ryszard Wojtkowski, prezes Resource partners, dzień dobry, dzień dobry, pani Justyna Grabkowska, szefowa Scott Work Polska, dzień dobry i pan Jacek Krawczyk, szef grupy pracodawców w europejskim komitecie ekonomiczno-społecznym, przy okazji były szef rady nadzorczej Polskich Linii Lotniczych LOT, dzień dobry, dzień dobry. Pan prezes Borys, który był gościem pierwszej części magazynu EKG, jak sam potwierdził, był zaproszony przez zarząd LOT-u, by mediować, by pomoc w mediacjach w czasie protestu i strajku, który zakończył się porozumieniem podpisanym pod koniec minionego tygodnia.  Rozwiń »
Strony mają do stycznia przyszłego roku rozmawiać o sprawach, które rozwiązania nie są, czyli w regulaminie pracy i t d . tak dalej no powoli jak rozumiem w najbliższym czasie wszystko będzie wracał od normy przypomina tę chwilę, więc mają już z dystansu z po zakończonym ma w proteście, który miał różne odsłony chciałem państwa zapytać się co to właściwie było co to był za kryzys stan, który obserwowaliśmy wokół polskich linii lotniczych lot to znacznie negocjacyjną może ja proszę bardzo panie z nagrobków 

Mamy do czynienia z synem wielopłaszczyznowym problemem nie tylko wynikającym z tego, że ten spór trwa już od lat i to, że związki zawodowe uznały, że należy zrobić coś z tym i wreszcie doprowadzić do eskalacji tak mocnej jak tylko to jest możliwe oczywiście kalendarz wyborczy temu bardzo mocno sprzyjało w związku z tym centrale związkowe uznały, że to jest ten moment, kiedy należy od rządu wymóc na rządzie w mocy w jakiś zmiany i rzeczywiście powstał konflikt, który nie tylko dotyczą samego lotu, ale dotyczy również wszystkie kwestie związane z Ines krytymi zatrudnienia w te w tego typu przedsiębiorstwach rozdał nam się na poza oczywiście poza przedsiębiorstwo Irena na wszystkie inne tego typu związki i tego typu firmy w euro i nagle okazało się, że mamy do czynienia z problemem, który należy rozwiązać systemowo i czy do tego doszło oczywiście do tego nie doszło to znaczy to znaczy rozwiązać systemowo to znaczy odpowiedzi na pytanie czy inna spółka tak jak lot w spółkach z udziałem skarbu państwa może pozwolić na to, żeby osoby, które są zatrudniane są na różnych stanowiskach mogą być zatrudnione na takich umowach jak wskazuje zarząd, czyli na umowach na samozatrudnieniu, czyli piloci czy system stewardzi również mogą pracować na samozatrudnieniu no tutaj po pro z Borussią krytykował zatrudnienie w ramach prowadzenia działalności gospodarczej z takich emerytalnych pozycji, że przecież chodzi o składki na z drugiej strony jak rozumiem też nieco bronił zarząd, mówiąc że no trzeba patrzeć na koszty koszty koszty, a lot musi być konkurencyjny konkurencja nie śpi wszystko należy żądać od ludzi wyrzeczeń, kiedy się pije o tym, że wielki sukces zimowe sztormy na prostą, a jednocześnie wypłacać sobie wielomilionowe marsze populizm jest się tak i zwiększyć koszty zarządu 44 % 45  000 000 nie polityka historyczna tyle kosztowała po to, oczywiście powoduje, że mają problem jak dotąd możesz się skupiam przez związkowców z OFE natomiast rozwiązać i związane są problemy lot jako takiego w obowiązuje narracja, że mamy sprawnego menedżera, który postawił lotne nogi, który musi walczyć z rozpoznaną załogą, która nie chce iść razem z impetem uderzyła ona jest Narodzenie z Rosji restrukturyzacji LOT-u i w Rosji i dogadanie się związkami zawodowymi, które łączyły swe oczekiwania płacowe grobu Mikosz przyszedł nowy prezes Inter nowy prezes i opustów warstwa podobnie jak cała dobra zmiana do 3 koszty paliwa poszły w 100 zwiększyła się sprzedaż i nasze koszty pobytu wywrotowe oni mają połowę swoich kosztów w dolarze, a 14 swoich zysków w dolarze związku z szyn fluktuacja kolorową bezgotówkowa powoduje, jakie zmiany, jeżeli się robi wzrost wzrost do roku tych pasażerów liczby pasażerów kilometrowi 30 % VAT jest przygotowana ani organizacyjnie ani finansowo organizacyjnie to widzimy, że można polecić dostaną samolotem, bo są wszystkie zwoływane sieci po kraju to jest loteria dziś wróci do sałatek kiszenia wróci tata się jakimiś bloger z Rumunii na wszystko przez Atlantyk lata się nosem psy nosem zwłok, które nie mają klasy biznes tam pozyskał z, a finansowo nie ma kapitału obrotowego na to, żeby zorganizować to wzrost 30 % Turków trochę drogo tymczasem prąd do 40 % i kto zapłaci zatem na tym kapitał obrotowy na ten wzrost podatnik powstaje Polska grupa lotnicza dokłada się miliard dziś już przywraca to co przedtem prezes Milczarski zresztą prezes polskiej SA Lu wiertniczej dobrze i Unia Europejska w ich nie zgodzić czyli jaki to był kryzys w odpowiedzi na moje pytanie to jest kryzys zarządzania lotem i w ogóle takiego podejścia, że jest wszystko pięknie fajni ludzie nie do końca swoich siepaczy do żadnych pieniędzy, a bliscy panu dobrego gospodarza czy pan bardziej z pozycji politycznych od tego oderwać i finansów wyznaczy jak powiedział, że wzrost mWIG 40 % bez kapitału obrotowego te skrzynki doświadczonych menedżerów, ale tutaj jest bliski doświadczony menedżer ty Smer pod naciskiem, żeby miał wzrost sprzedaży wysiłku, żeby uzasadnić powstanie tego centralnego portu Łódź port lotniczy Rzeszów centralny poćwiczyć, a do tego, bo do tej historii Lotto, którym mówimy jeszcze dorzucić ten port lotniczy tak, żeby to się, że los musi mieć słupkach coraz wyższa, żeby dorzucić sukces wszystkich wielkich firm z polskich no to jeszcze w tym pierwszym zdaniu pan Jacek Krawczyk kopanej z ekspertem w tej dziedzinie, więc będziemy teraz pora jest ocena pana opinii już o samej spółce wiele wątków poruszonych w zasadzie to co tak naprawdę może w 3 poziomy refleksji pierwszy strategiczny rzeczywiście los jest mało Europejską o linię lotniczą przyciskiem na małą i ma wszystkie problemy skali, które mają małe linie lotnicze tego, że niestety lotnictwo z biznesem kablowym ceny czy my nie pali to znaczy, że tak to znaczy, że wszystkie duże wolumeny zakupowe powodują, że mamy dużą efektywność małe linie lotnicze to efekt nowości nie ma tu będą bez zabezpieczenia cen paliwa waluty czy to będą koszty Floty koszty paliwa, które są główną pozycją czy też koszty pracy, a więc tutaj odbijał my będziemy takie wyzwania i ucieczkę od dyskusji o tym, jaka jest przyszłość LOT -u w kontekście choćby konsolidację rynku tak, czyli skali jest po prostu tworzeniem grzechu pierworodnego dalszym ciągiem to znaczy jeszcze raz odznaczy go samodzielnie nie ma szans się budować pana zdaniem nie walą widzieć samego LOT -u w Warszawie musi szukać dla niego są nieznośne zasypać problemu egzystencjalnego lotu planami cpk cpk nie lata na co trochę się będzie latał, więc cpk nie wygeneruje pasażera, bo to linia lotnicza generują pasażer nadal będzie ten lot nie będzie tego w tej skali nie przetrwał już stał się członkiem po rozbudowie lot to będziemy, więc około 8 % Floty Lufthansy 88 proc w Ciechanowie za 10 lat są tu nie będzie nic nie wiem natomiast, że może podjąć mądrą decyzją rosną nasze rozmowy to jest problemem jest grzech główny tak było w tym, iż obciążenie Kresami czeskiego konsekwencjami tego, że rząd za mało i lotniczą jest nie fair w stosunku do tych liczb pozostaje w stosunku do prezesa to był gość niezależnie od tego, że z czekiem twardym popełni pewnie trochę błędów w tej sytuacji lot jest nią jest niezwykle czy też firmą polską zdemoralizowaną głęboko to zawsze w sytuacji, kiedy komuś się niepewnie podobało uderzało się w powiedziałbym relacje czy to rządowe czy inne podobnie było to Solidarność była głównym oponentem zlocie było najbardziej zrewoltowanych najbardziej nagły dekompoz. 1 w relacjach społecznych dzisiaj Solidarność jakoś milczy się inne związki głód Norweg, ale ciągle działa już raz ujęcie tych wolnych zagrała w meczu z Łęcznej po to jest po prostu ta sama grupa ludzi to nie sądzę, by po podzielony wielkie grupy doznała grupa ludzi 23000, którzy działają w ten sam sposób jest marża netto, ale można było do tego podejść z pan powiedział strategicznie panie prezesie to strategicznie i że rzadko wchodzi w łeb w tego typu procesy i masie przed sobą wiadomo takich taki kryzys, który nastąpi to będzie kryzys wielopłaszczyznowy należy do tego podejść na tyle strategicznie, żeby te negocjacje prowadzić negocjacje mówi pani rację trudne negocjacje to dla mnie było to, żeby 1 z wielu odprysków tej sytuacji tak, dlatego że w gruncie rzeczy mamy firmy, które głęboko zanurzonym w Sobieskim bardzo słabym ekonomicznie bardzo słabych ekonomicznie bardzo słabych fundamentach ekonomicznych, która trochę piasku rozgrywa swoją pozycję w sytuację dobrej koniunktury na rynku lotniczym, które się koryguje teraz mamy, więc bój z takich krótkoterminowych efektów, które poprawiły też wizerunek służbowo oczywiście ogromny błąd sprzedawał jako swój sukces co nie było do końca prawdą to i urosły oczekiwany, ale w locie zawsze był problem relacji społecznych widać było ogromne oczekiwania oczekiwania, bo finansowane przez podatników VAT przez firmy i coraz to powiedzieć, że związki zawodowe w locie są zdemoralizowane natomiast zarząd popełnił wiele pań, a zarząd jest marża zaniżona jest realizowany, dlatego że jak dwojako osoba, która się sprzeciwiła, kiedy się o zmianie systemu wynagradzania zarządu dobrze mówi Jacek Krawczyk panoszą Wojtkowiak Williams kontra rozumiem jako zdecydowany lider rok, który postępowy Alive gospodarczy Bd brak związków zawodowych, lecz nie może robić wzrostu 3040 % rok do roku bez porozumienia z okna trwale poniżej celu mentalność prezesa 100 nie było w ogóle to jest wszystko dzikość takie porozumienie z nimi podpisanymi kosztu podpis na trawie, bo są to autoryzowane nie było takiego porozumienia przy pana był największą wzorce Zeus był on w wyniku nowych zaakceptowanych już licytowano obniżenie czasowe nie mów zakładowego układu pracy trybu przed lotem z konfliktu permanentnego Mikosza wlot konie bardzo rozumiemy oczywiście, bo to było wszystko bardzo ciekawe z punktu widzenia tylko jeszcze chciałbym mu na dokładnie zrozumieć stanowisko pana Jacka Krawczyka, bo z 1 strony mówi pan mała linia lotnicza, a z drugiej strony czy to jest także związki zawodowe pracownicy protestowali w sprawie niesłusznej chwiejący się nimi tegoż niedowład usłyszą dziś jest to moim zdaniem burza szklance wody problemom lot nie jest to czy będąc czy jest problem na pewno bieżącym czy będą to od Rosji nowe umowy czy będzie ten ZUS czy inne został zasypany główny problem LOT-u to czy zachowany to czy taki, że ta linia w tej postaci ma bardzo trudną przyszłość jeśli bijemy się wynagrodzenia w perspektywie roku 23, ale za 4 bilety kilometr miasto od samych strukturalne problemy i oczywiście w perspektywie krótki czas zgadzam się z państwem w perspektywie roku 2 popełniono błędy ewidentne, dlatego że prezes rozpędził ci pracownicy zostali z tych ubrań zaopiekowali byli sfrustrowani mają, że roboty i t d . ale z punktu widzenia pewnej powiedziałbym kwestii zupełnie podstawowej firma lot nie odpowiada na największe swoje własne wyzwania i propaganda sukcesu, jaka wokół nich została stworzona plany budowy tej linii tego terenu lotniska w Inowrocławiu trenera to i t d . jest taki trochę powiedziałbym nie to historia ta była dla dano mi wygląda trochę mało dojrzały PUP na groźne urazy no może również ciekawą wszystkie wątki, które państwo poruszyli jest jeszcze jedno słowo o stwierdzenie stwierdzenie, którego nikt nie wypowiedział bezpieczeństwa lotów wypowiadano okrągłe małe są przybyło już rozmawiać, dlatego że w Europie nadzoruje system nadzoru bezpieczeństwa dokładnie Tusk jest absolutnie skandaliczna narracja związków zawodowych skandaliczna nieodpowiedzialność skandaliczne w Polsce mamy rząd zrezygnował po raz są to bardzo wymagający bardzo poważne zawodowe instytucje mamy w tej chwili najlepsze lata w Europie sieć bezpieczeństwa jest też najlepszym rynkiem na świecie ktoś mówi w Polsce, że w Polsce sieć kompromis związany z morelami czy po prostu albo to nadal uważamy, że telekomy nie eksperci tylko pasażerowie potencjał, żeby z nim rozwieść, żeby obejść procedury bezpieczeństwa w lotnictwie nie ma sensu sprawdzamy czy 4 poziomach tak i urządzeń argument jest po prostu ludzie czymś skandalicznym pralek, jeżeli nawet co się wydarzyło to jest kwestia związana moim zdaniem z osobą tak z osobami, które mogą być zatrudniony w ZUS jest to problem ani całej firmy ani całego kraju, a nie wymaga angażowania do rządu ani ABC CBA i innych różnych ważnych instytucji jest po prostu skrajnie nieodpowiedzialne, czyli zostaje nam jeszcze 1 wątek, bo panel chwalił zarząd i proza mówiłem powstała wraz z nią dokładnie, ale z drugiej strony jest problem jak ten spór był prowadzony i jak się zarząd prezes zachowywał, a więc rozumiem ma to wpły w na postrzeganie firmy i zaufania do firmy w lotnictwie zaufanie zakazują warunkiem najważniejszym, ale on się też przebywałem wraz z Chorzowem, a on bardzo ciekawa jak i nie broni prezesa za to co zrobił uważam, że w urządzeniach pracowników to bomba atomowa to był fatalny błąd teraz reformację i po informacjach wrócimy do tej z kolejnych dyskusji tak chciałem tam, że właśnie bez emocji już na koniec podsumujemy sobie to co mogliśmy obserwować po zakończonym proteście w Łodzi jest już zmęczony on nie jest łatwo jest, że na razie zakończony jeszcze 1 informacja od dziesiątej na antenie Radia TOK FM transmisja w komisji Amber Gold premier Tusk stawili się w sejmie PiS będzie zeznawał dzisiaj od godziny dziesiątej mamy zeznania przed sejmową komisją śledczą d s . Amber Gold będziemy dla państwa transmitować w radiu TOK FM i na Facebookowym profilu Radia TOK FM informacje K2 jest trzecia część magazynu EKG jest dziewiąta 44 w naszym studiu dziś pani scenograf pani Justyna Gackowska pan Jacek Krawczyk i pan Ryszard Wojtkowski zaraz wracamy do dyskusji o locie ale by nam nie umknęła chciałem państwu powiedzieć siłę że, która jest ważniejsza być może obcym lotu albo niejednego dramatu, który moglibyśmy dzisiaj pojąć prasa anonsował już w dzisiejszych wydaniach, a każdy z państwa ma możliwość zajrzeć na stronę uwaga nie nietypowe Chena magazynu EKG Narodowego Funduszu Zdrowia, a przejść do zakładki publikacje, a w zakładce publikacje przeczytać analizę zgonów w Polsce w 2017 roku zacytuję państwu tylko jedno zdanie, by utkwiło nam w pamięci potencjalną przyczyną wzrostu liczby zgonów w styczniu 2017 roku jest skokowe pogorszenie jakości powietrza, która może rodzić gwałtowne konsekwencje zdrowotne osób szczególnie podatnych w tym ze strony układu krążenia oddechowego chodzi o smogu po prostu nie o to co się dzieje z naszym powietrzem tak po raz kolejny pamiętać o tym, że to mniej jest sztuczny problem to jest prawdziwy problem on nie jest ona dotyczyła akcji jest ponad polityczne, nawet jeżeli z realizacji czy zapobieganiu zależy od polityków to jest naprawdę poważna sprawa przy okazji przewodnik smogowy codziennie rano przed siódmą i informacja o jakości powietrza w radiu TOK FM o ósmej 16 i nie więcej o smogu i o tym, raporcie tak jak wspomniałem na stronach NFZ można przeczytać i czy smogu czy o zmianie, choć z dumą możemy mówić o stronę negocjacyjnej i smutna prawda oczywiście, że obecne negocjacje najbardziej zbliżyć strony negocjacji trzeba robić, ale hal brzozę obowiązuje zasada, że musimy musimy rozmawiać o tym w jaki sposób strategicznie podejść do negocjacji ze związkami zawodowymi wyborami w 2 PK 1100  000 ludzi zatrudnionych wobec prawie 9  000 000, ale Józek no, a takie negocjacje potoczą podjął decyzję robić Polish decyzję miała na poziomie politycznym rzucali śrubami porzucają przestaną rzucać w stronę były to w takim razie gejów szukajmy tego ktoś odważy, żeby wyjść do tych 100  000 czy nawet 170 lat rząd przyjmie cios mówiąc już wiemy już dziś wiemy też kwestia negocjacji to się od ról, jeżeli ktoś będzie miał wreszcie przysłowiowe jaja i mówimy tutaj FR my jesteśmy w domu i tu jesteśmy w domu tylko mamy 170  000 górników plus rodziny mamy system społeczny, który na południe mobilizowania i kolei państwowych nie więcej dzisiaj wraz z 70  000 Jerzy Grot strzały opowiada pan Jacek Krawczyk 670  000 mamy nauczycieli, z którymi nikt nie negocjuje i wszyscy uważają, że ich, że jest to, ale niezależnie od halogenów właśnie oni nie smakują i mamy i mamy sytuację w Elblągu, którą kilka miesięcy temu mieliśmy mieć podjęte decyzje czy w UE przez następny rok będziemy palić w swoich piecach w w tych dniach w czekaliśmy na decyzję o normach jakości paliw, ale było, żebyśmy też się oczywiście górnicy, o których państwo zaczęli mówić czy węgiel, którym palimy jest bardzo ważnym elementem, ale tych elementów tej polityce dotyczącej jakości czystości powietrza jest o wiele więcej o jest o wiele więcej rzeczywiście trzeba odważnego chciałem panią zapytać czy w negocjacjach można wyjść powiedzieć na dzień dobry w tych negocjacjach powiedzieć tak do osoby wciąż negocjuje też pana proszę pani w naszych negocjacji chodzi o to byśmy doszli do porozumienia ustalił jakąś nową politykę, ale rzecz polega na tym, że albo zaczniemy robić, czyli walczyć ze smogiem albo w pan pani bierze na siebie to, że w Polsce będzie umierało rocznie x osób 40  000 być może właśnie względu na smog można tak od razu w tyle ile bowiem wiem jak my znowu z lotu ptaka, a propos lotów mamy już sytuację taką, żeby ktoś wyszedł do nas do Polaków powiedział, jaką mamy Polska racja stanu teraz Polska racja stanu w rozwiązania n p . ze zmniejszeniem radykalnie radykalnym zmniejszeniem zanieczyszczenia wód powietrza, jeżeli wreszcie pod szyldem tego tego typu działania podejmiemy kilka decyzji, jaką są to oczywiście decyzja polityczna spotykamy się w poniedziałek powyborczy wiemy, jakie są wyniki wyborów do drugiej tury i wiemy doskonale, że niepopularne w to propozycje kończą się tak jak się dla koalicji rządowej rządzącej kończą dzisiaj, czyli przegraną w praktycznie wszystkich ważnych miastach dla dla koalicji rządowej w związku z tym co mamy zrobić mamy wywraca w ramach polskiej racji stanu powiedzieć mu podejmujemy decyzję w ciągu następnych 510 lat czy 20 lat takie ktoś musi sfinansować te decyzje ktoś musi podjąć się najpierw Info i wytłumaczyć społeczeństwu, a to są również negocjacje ze społeczeństwem trzeba dać ofertę, która ma być przyjęta przez ludzi na bardzo różnych poziomach czy tych na poziomie zupełnie podstawowym czy prezesów wielkich firm i powiedzieć Słuchajcie mamy mieć umowę społeczną, która polega na tym, żeby podjąć decyzję odpowiedzialny dla naszych dzieci wnuków no tak tylko niestety i to mnie najbardziej zadziwia dlatego też Śląsk chciał to jedno zdanie z tego raportu przytoczyć, bo od czasu do czasu zdarzają się jeszcze osoby, które kwestionują w ogóle sam problem albo źródło tego programu dotyczącego jakości powietrza w Polsce i rasowe są w ministerstwie energetyki, choć żyli tak jak powiedziałem żyjący 103 zamykam drzwi władza, która boi się w Solidarności Górniczej może pokazać zęby są kulturalni słabszych środowisk może wtedy liczyć na pomoc Solidarności, która działa jako listek K 2 czy w sprawie lotów zostało wypowiedziane naszej audycji w tym podsumowaniu wszystkie zdania, które państwo mieli mniej mieliście ochotę wypowiedzieć się to proszę bardzo chciałbym, żebyśmy to jakiś wniosków doprowadzi wspólnie tutaj naszych słuchaczy także chciałbym zadać pytanie co to był zakres zasnął w państwo trochę uciekli od odpowiedzi, bo Miedź wyda rząd był to jest za walor jest kryzys ludzie mają przekonanie przerw w port analitycy mówią 2 lata spokoju społecznego zobaczymy żadnych rozwiązań zobaczymy, który nie znamy wyników LOT-u w tym roku o to by stamtąd poszedł rok w tym roku podrożały koszty paliwa w autach jest inna strona inna inny kierunek fluktuacji walutowej zobaczymy, jaki będzie wynik tego roku oczywiście wszystko, by zezwolono na to strajk, ale może się okazać, że te wszystkie sny o potędze i rozwoju po prezesie mamy tę sytuację taką, że PG będzie rozbudowa produkować elektryczne autobusy w związku z tym co chwilę, ale Orlen będzie negocjował w w rozumieniu lotów idei będzie mieć jakąś zbudowano koalicję, która od budów będzie odbudowywać stąd ten kryzys, który w tej chwili powstał mamy do czynienia z ogromnym wzór wizerunkowo problem mamy do czynienia z czymś co jest chyba przez komentatorów niedocenione z tym, że rząd umył ręce wtedy, kiedy powinien powiedzieć pan premier powinien wyjść powiedzieć to ja nadałem temu temu dla tej firmie Lotosowi nadałem nową funkcję mam mają być 1 z 1 z filarów polskiej polityki Elbląg po polskich firm man ma być filarem 1 z 1 z podstawowych filarów tego co się w Polskiej polityce dzieje na renacjonalizację tak dalej tak dalej nagle się okazuje, że mamy do czynienia z tym, że rząd wtedy, kiedy powinien wyjść powiedzieć ech, to my was po wspomoże Mn nie doprowadzimy do tego dno tego kryzysu umył ręce i pan pan premier League był kryzys rządowy to było absolutnie kryzys rządu to jeszcze Jacek Krawczyk nie to nie mam się z tym nie zgadza, dlatego że nie mówiło się podnoszenia rangi tego stan się wydarzyło do spółek z rządowego poniesie karę, że jak samo duży problem w powietrzu z podwoziem będzie bowiem premiera rządu to nie wszędzie wykopy mechanika przeglądu i t d. uważam oczywiście, że właściciel na którymś etapie konfliktu czasem się włączyć w pytaniu Czyżby to moment być może pani rację nie twierdzę, że nie natomiast w lotnictwie cywilnym po prostu go jest psim obowiązkiem każdego przestrzeganie pewnych zasad procedur w Lotosie w ogóle wolę dyskutować o tym, dyskutował rzucił to jest skandal bezpieczeństwo i t d. druga rzecz jest taka, że moim zdaniem niestety, ale tym przypadku właściciel LOT -u w zawodową w głowie wszystkim włącznie z załogą, tworząc właściciel LOT -u toczyli skarb państwa, ale rząd to jest coś trochę inny no tak oczywiście stworzyć jakąś perspektywę takich ruchomych Piasków starą perspektywę tworzy to musisz to 1 z ochroną państwa zasilił nowy zarząd, który podejmuje pewne obietnice to jest rada nadzorcza jest walne zgromadzenie w zyskach państwo, które dokładnie jest właśnie nie dokłada jeszcze, ponieważ jak rozumiem ewentualnym zakup sprzętu zawsze można sprzedać często jest tak, że dokłada natomiast od wzrostu i może, że w mroźnym biznesie lotniczym lot ma swoje miejsce, które trudno przynajmniej 15 lat i o tym nikt nie chce mówić zamiast tego się powiodą fantasmagorie o niewielkich lotniskach, ale panie prezesie moje to wielki plan ten wskazuje Hans von, który ma swoje imię nazwisko oto są ludzie, którzy tworzą rząd tak mówiono nam nikt inny, ale ktoś sam sobie trochę przeczy to jest absurd jaśnie zgadzam z tym, że każdy problem firmy państwowe też program rządowy fundusz są ludzie, którzy biorą to prace muszą być odpowiedzialne za to co robię dołek z planety są za taki poziom łatwej drogi do tłumaczenia wszystkiego rząd, tworząc tamto są ludzie są zarządy są korporacje są dyrektorzy to oni odpowiadają za pewne rzeczy po pierwsze, ważne jest, że i w tym roku w ogóle nie było poza okresem Milczarski, który żąda pierwszy prąd i oczywiście popełnił kilka bardzo poważnych błędów np. wyrzucenie prawie 70 osób co jest rzeczą zupełnie bez precedensu w knajpie zwolnienie pani zielarze będziemy kończyć wchodzi dyskusja na pewno nie skończy się w taki może koniec problemów z logo euro 4 × z rzędu, ale ważnego poziomu z izolacją 1 gr frank 376 USD 378 i funt 4 zł 92 gr 12 listopada iść do pracy państwo też wymiana kolejnych kryzysach kolejny kryzys pani Justyna Bratkowska bardzo dziękuję za na spotkanie pan Ryszard Wojtkowski bardzo dziękuję bardzo im, a pan w swoich firmach zarządza wolno dwunastego chce, żeby pani wrażenie, że jego zdaniem program ten ten tekst wystąpienia pracodawców, żeby tego nie robić to jest odbijanie jak już wozić do trumny na 60 poniedziałek za tydzień byliśmy przekonani, że ten dzień będzie wolny, bo pan prezydent pociesza podpisze teraz się okazuje, że jakiś apel nie wiadomo co będzie siódmego w sejmie dzisiaj nie wiadomo czy będziemy zlecać to wszystko co zrobiliśmy rezonans, ale zaraz różnych bardzo dziękuję panu informacje to informacja na transmisja w komisji śledczej przesłuchanie Donalda Tuska ekonomia kapitał mógł
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA