REKLAMA

Polskie gry to nie tylko CD Projekt i "Wiedźmin". Jest też PlayWay i "Bum Simulator" - symulator żula

Data emisji:
2018-11-19 14:20
Audycja:
Szeruj to
Prowadzący:
Czas trwania:
27:41 min.
Udostępnij:

"Od gier ważniejsze są dla mnie zespoły deweloperskie" - mówi Karolowi Jurdze Krzysztof Kostowski, założyciel jeden z głównych akcjonariuszy firmy PlayWay, polskiego producenta gier, wycenianego na ok. 800 mln złotych. Szef PlayWay tłumaczy, dlaczego jego firma prowadzi odmienny od innych marketing, dlaczego produkuje tak dużo gier oraz jak działa tworzenie gier z udziałem ich potencjalnych użytkowników a także: po co zbudował pod Warszawą campus PlayWay. Warto posłuchać.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Cześć, nazywam się Karol Jurga, to jest podcast Szeruj to, w którym rozmawiamy o marketingu, start-upach technologiach i o tym wszystkim co ciekawego wydarzyło się w internecie. Dzisiaj moim gościem jest Krzysztof Kostowski, założyciel i główny akcjonariusz firmy PlayWay, która produkuje gry i wyceniana jest na około 800 000 000 zł, dzień dobry, dzień dobry.  Porozmawiamy dzisiaj trochę Rozwiń » o grach i jak naprawdę o tym jak osiągnąć w tej branży sukces.

Bo to jest w ogóle niewątpliwie niesamowita historia i mógłbym szczerze mówiąc zdziwiony troska sprzedawane były i jest trochę tak, że wszyscy słyszą o CD projekt, który dystans nie jest znane, ale tak naprawdę patrząc na to, jakie osiąga sukcesy firma PlayWay i zastanawiam się czy to jest takie planowane z pana strony unikanie jakichś rozgłosu czy też bardziej wynika z tego, że wzrost ten sukces jest podzielony na wiele tytułów, a nie na taki jeden głośny jak na wkład UE w przypadku tej konkurencyjnej firmy?

Powodów jest kilka z 1 strony nasz cały marketing praktycznie omija Polskę, czyli głównie są stany Zjednoczone Anglia Niemcy u duże rozwinięte kraje teraz jeszcze Chiny doszły do tego witaminy głównie nasi damy marketing naszych GU jest to jest pierwsze, dlaczego troszeczkę mniej widać nas w Polsce drugie rzeczywiście jesteśmy troszeczkę nietypową firmą, ponieważ nie mamy działu Aśka PR-owe go do kontaktów z inwestorami nie reklamujemy się jako firma w Polsce ja sam świadomie ustaliłem, że już dawno temu, że jeśli miałbym wydać, chociaż złotówka na ten cel UE i tak bym wolał wydać na kolejny zespół produkujący Grecja będzie zespół 57301 to cały czas to on może znaleźć się Minecrafta lub jako siły wartościową grę i 3, a więc po części i nie staramy się o tym, marketing znajdujemy zespoły najważniejsze, że zespoły deweloperskie nas znajdują tworzymy kolejne spółki już mamy ponad 35 spółek zależnych mamy wiele zespołów wewnętrznych i to jest dla nas najważniejsze, że robimy gry zarabiamy na nich zespoły deweloperskie oraz szkodzą umiemy marketingowa gry na cały świat, a to, że nie jesteśmy ważni pewnie też te rozdrobnienie tytułów z Tuły, ale pomaga właśnie w tym temacie, żebyśmy nie byli tak bardzo ogólne rozpoznawalni nasze premiery są praktycznie co 3 dni albo inaczej nie mniej niż 1 tygodniowo staram się, żeby była premiera gry i Leonid, których wiadomo więcej niektórych mniej w zależności od tego jak przygotowaliśmy marketing miasta wszystkie punkty składają się na to, że aż obecnie jeszcze nie jesteśmy tak rozpoznawalną firmą, ale może okazać, że będzie to się zmieniał z czasem punkt, a właśnie to jest bardzo ciekawe, bo tak naprawdę wypuszczać się bardzo dużą ilość gier nie mają w tym roku to będzie pewnie około 33 MOL może być nawet więcej niż naziści, bo nie wszystkie nasze premiery są nawet przez nas ogłaszane co miesiąc to badania rynku jeśli nie udają rozumem i tylko widzimy, że wychodzi jakaś gra, która nie osiąga sukcesu, ale rzeczywiście tych gier można śmiało powiedzieć, że powyżej 30 rocznie powinno być nowoczesnej tak naprawdę jak jest trochę po to, poszukam w internecie znalazłem informację, że dla przykładu pismo od tych symulator, który wyszedł niedawno urodził się już po 2 dniach wcześniej Hans Lippert po 1 dniu, skąd w ogóle jak sprawdzić czy tak gra będzie czy ta gra odniesie sukces, bo tak naprawdę widać z pewnego rodzaju powtarzalność pewnych to nie jest przypadek, że te gry, a nie wychodzą zarabiają dobrze się sprzedają tak częściowo korzystamy z tego, że QE tworzyłem hurtowni oprogramowania i gier komputerowych od wielu lat, a więc sobie zamierzchłych czasach jeszcze prawie dinozaurów byłem właścicielem dużej hurtowni oprogramowania, gdzie cały czas za zamawiam w sklepie dużej ilości tych gier mniej więcej wiedziałem co mi się sprzedaje co mi się nie sprzedaje na podstawie kilku tysięcy takich rekordów różnych tytułów, które czasami tylko kilka sztuk chodziła czasami kilkaset kilka tysięcy Johna hurtowni wiedziałem, gdzie te kierunki zainteresowania są większe ale gdzie mniejsze o grach PC to nowych Tomi bardzo pomogło czy budowaniu kolejnych gier prawda jest taka, że obecnie dużą część gier wymyśliłam osobiście, czyli czy taki symulator czy House i PRL gol drenaż on dużo naszych gier karmy Hani symulator, gdzie mocno pomagają w koncertowaniu dużo tych gier została albo całkowicie albo w dużej mierze przeze mnie wymyślonych dzięki temu co zapamiętałem sobie służb to dzisiaj to zespoły, pociągając dalej temat same wymyślają gry Agony 911 operator i wiele innych, ale i i to powiedzmy z częścią może wpływać na sukces rzeczywiście jadłem biznesowo związany z tym, że zginą GMO psy i sprzedażą gier od wielu lat czy nie tylko wpadałem na pomysł zróbmy sobie kolejne Diablo z podstawą młodego zespołu deweloperskiego dowiedziałem, że Diablo nigdy nie zrobię to efekt jest śnieg nie do powtórzenia bardzo ciężki temat, tym bardziej małym zespołem trzeba wymyślać gry innowacji innowacyjne poza tym trzeba przygotować bardzo skuteczni marketing nie wystarczy, ale wrzucanie gry jest aż o kilka miesięcy przez ostatnie kilka miesięcy widziałem kilka naprawdę bardzo dobrych produkcji z Polski, gdzie mimo nakładów nawet bym powiedział milionowych gry zostały całkowicie niezauważone po komunię marketing kształtuje my na etapie pro pierwszego koncertu czy tez w ogóle odwrócone w porównaniu do całego rynku rynek, kiedy skupia się na marketingu w połowie Greczynką pod koniec to my na pierwszych szkicach gry już mamy jak będziemy ją marketingowa, a w UE też stworzyłem całe takie środowisko do wanny dla zespołów deweloperskich, którego niejako kiedyś początkującemu wydawcy Pabisiak owi deweloperowi brakowało, czyli ja byłem wydawcą w Polsce, ale jako deweloper rynny chciałem, żeby wydawcy linii na świecie wydawali mojej gry, bo w latach 20002010 i tam było dużo problemów następowało największy problem, żeby dawce 1 lokale z reguły mają oddzielne interes 1 drugi chcą zarobić jak najwięcej, więc może dochodzić do UE, gdy jakiś umarł na powiedzmy sobie to są troszeczkę inne barykady, a mi zależało, żeby stworzyć taką powiedzmy sobie symbioza dewelopera i wydawcy, kiedy to może być, kiedy ja będę wydawcą moje zespoły deweloperskie też będą moje w dużej mierze czynnej właściciele większości zespołów jesteśmy właścicielem 607080 %, więc tak naprawdę stanęliśmy wtedy po 1 stronie barykady i UE i dzięki takim powiedzmy całej takiej symbiozie z zespołów deweloperskich wydawcy marketingu wymyślania reprodukcji udało się zrobić taki to jest system zarabiania dzieje, bo to już to już jest system my nie ja nie może pojąć jak powstawał dziś symulatora symulator sza, ale nie powstała w zespole deweloperskim, który de facto go zrobić to była 1 z licznych naszych reprodukcji, które tworzymy jako wizualizacje kolejnych gier tworzymy na pewno dużo mniej wszyscy oni wiedzą, które są widziana jest Bill wizualizacjami, które są g i później zaczynamy mocno marketingowa dzięki temu, że mamy Facebooka 240  000 już zerówkę, ale ułatwi nam sprawdza zainteresowanie grami poszczególnymi częściami kraju, ponieważ 240  000 już zerówkę nawet jeśli Facebook dopuścić 10 % mniej do jakiś ankiety czy badania to jest dla nas bardzo duża doza informacji o in, bazując później na takim jest wniosek o koncercie i symulatora ustają kolejne krajowe podejścia aż później o widzimy, że jest duże zainteresowanie tym tematem miała już wybieramy najlepszy zespół do tej gry ten zespół, który lubi to gra pasuje mu wykonasz tego produktu wchodzi w ten projekt wykonuje ten projekt pójdziemy dystrybucją marketingiem, dzieląc się też zespołem zyskami i to działa jak widać po licznych premierach Carmen zanikała jej House i operach i 911 gol de la Masia i innych z naszego portfolio nie portfolio to zadziałało teraz takich zespołów jest szkołą 50, a i one cały czas stworzony do gry już większości w oparciu o jakiś sprawdzony pomysł czy z tego zrozumiałem wygląda to trochę tak, że tak naprawdę powstaje na wielu wizualizacja, która de facto dla gracza jest nierozpoznawalna to jest tylko firmy czy to jest politycznie Greenaway i jej na tym etapie już jest jakiś taki to szansa na to, żeby zweryfikować czytelne pomysł ma potencjał tego ptaka i maks trojga kaźni kami wewnętrznymi czym to np. ty jesteś musisz list czy z wewnątrz wyjmowany mistrz bez Facebooka sprawdzamy sobie, jakie piki zainteresowania właśnie daje dany tytuł, a tekst ciekawość dzieje np. biorąc pod uwagę to te wszystkie ich pomysły, które powstają u was w firmę, jaka część z tych pomysłów jest przechodzi przez to weryfikacja, jaka jest odrzucana, ale 13 przechodzi daje nam się 23 i tak bardzo dużo kosza PKS ważne, że tak myślę staram się nie siadać do reprodukcji się w ogóle jesteśmy niepewni to też jest jakiś czas pracy kilka miesięcy pieniądze też na to idą praca w sieci jest sobie jak tabela obecnie pomysłów przyszłych mam 40, a my z tego zrobimy około 1012 reprodukcji z tego trzymano dobrymi pomysłami, a wreszcie jest niezła Orkana trzeba się naprawdę mocno nas zasuwać, żeby tylko, że my przyspieszamy sobie de facto opóźni prace, bo jeśli zespół deweloperski tworzy grę, na którą ludzie czekają to jest to jest dobry temat równie dobrze mogliby robić ciemno jak to często się zdarza, ale dana gra i powstałaby 2 lata za duże pieniądze wydajemy nie ma zainteresowania i robią kolejny taki zespół czasem może zbankrutować, a trzeci żal było, a może i po pierwszej inwestorzy czy właściciele mogą powiedzieć dość my staramy się, żeby tak przygotować zespoły, żeby już pierwsza gra była no i wartościowa przynosząca zyski, ale powiedzmy sobie od setek zespołów deweloperskich, które do nas przychodzą i robią dalej swoją grę to jest moment powiedział 1 na 20 Cis zespół deweloperski standardowo przychodzi do nas cześć chłopaki mamy dla was bardzo fajny projekt chcielibyśmy być naszym zespołem czy naszą spółką i chcemy zrobić właśnie takie Diablo możemy wtedy mówimy słać do diabła raczej nie przejdzie, bo tutaj jest jeszcze taka firma Blizzard na rynku Jonasz ma w zanadrzu ciekawe pomysły i tematy, ale jeśli byście chcieli to możemy mamy kilka pomysłów może coś was zainteresuje dostają np. wykaz 5 reprodukcji, które już okazał się sukcesem mogą sobie po prostu wybrać coś co im pasuje z reguły wybierają sobie i brak im się tworzy ten pomysł wiedzą, że już tu rzekomo nici jest na Sting forum trzyma w grupach dyskusyjnych i razem z nim się tworzącą gry w przeszłości chyba z tego co kojarzę było też pewnego rodzaju weryfikację takie na Kickstarterze, ponieważ z tego co kojarzy, bo wypuszczane przez państwo, bo pomysły na TGE właśnie na Kickstarterze teraz już chyba od tego odeszli z życia, ale mamy 15 chyba udany wyścig starterów UE tylko, że Kickstarter niesie za sobą 1 wadę to są już tacy my czasami chcemy grać teraz dopracować na Kickstarterze trzeba podać daty informacji cokolwiek innego niż np. podamy, że data, bo ta powinna być chyba już rok temu też nie byłoby tego kicz startera nie byłoby problemu nie wzięlibyśmy pieniędzy z góry nic nie nie byłby na nas tu i teraz ubocze musieliśmy szybko wysłać dema AM się bardzo ściśle współpracować nikomu nic, żeby byli zadowoleni jeśli nie byłoby tego Kickstarter moglibyśmy troszeczkę spokojniej wydłuża eseje All okres produkcyjny gry Kickstarter jednak narzuca obieca liście to nie dostarczy dla nas czwarty był marketing nie ma ani Goethe de facto zbieraniem pieniędzy, więc teraz do niego dochodzi rzadziej, bo on niesie za sobą rzeczywiście jakiś obciążenia i ceny chcemy przed tymi graczami wyjść z twarzą, więc teraz Szkot U-Boot nie może nie daliśmy pełno jeszcze w wersji gry to ludzie iński startera ci co się zapisali akurat zamarkował, iż obie wersje beta już dostali tam kilkaset kilka tysięcy osób sobie stąd tak pogrywa Ian informuje nas, ale rzeczywiście nie jest wszystko różowe na Kickstarterze było czynne tam jest pewne zobowiązanie, które na etapie jeszcze bardzo wstępnym nie jest pewne czy się uda dopełnić głównie chodzi o terminy zawartość gry często Bobcats właśnie o samą tematykę gier, bo to naprawdę państwa firma produkuje sporo symulatorów, bo czy to właśnie z dnia oraz symulator złodzieje czy nektar mechanizmu na tory i tych z maturą, bo to naprawdę kilka, skąd w ogóle pomysł na tego typu rodzaj gier, a czy ich symulator jest często w nazwie moje nasz Cichy symulator PET nie jest jakąś częścią pochodną skrzyżowania GTA jakiś gier bardziej akcji symulacji, ale rzeczywiście jakoś się kojarzy mi z tym nic mu nad torami to często sobie z tą nazwę i sadzimy ten symulator inna sprawa jest, że to jest nasza po części specjalizacja wyrosłym z rynku symulatorów kiedyś moje pierwsze gry malucha i sery czy jakieś inne próby po prostych Development to jednak kierowały się w kierunku właśnie tych symulatorów, jaką są mniejsze, ale bliskie sercu stąd też gry wdzięczne dla młodych zespołów deweloperskich, bo cię jasno zaznaczyć, że dla mnie ważniejsze są zespoły deweloperskie niższy wiek GM gra może się udać nie udać zespół deweloperski jeśli dojdziemy do połowy już jakieś wysokie dostaniemy to, że może naprawdę gra dobrą grę za dobrą grę robić, więc symulator jest prosty na początek niema innych nie ma postaci z reguły nie ma, a i, a my z kolei mamy ten audi jest jeśli się udało kar mechanik tymi pierwszymi symulatorami zbudować, a więc to później łatwiej nam np. rozesłać kupony rabatowe dla wszystkich graczy karp mechanika i na przechodzącą nową grę np. Tang mechanik, gdzie wyciągamy z optymalny czołgi, ale i wtedy bardzo podobnego gracza zapraszam praktycznie na wspólne pole symulatorów i jest nam łatwiej ruszyć z pierwszą sprzedażą, która jest tak ważne akurat jaskinie, bo u nas celem takim moim nadrzędnym jest, żeby też dążenie, żeby każda moja gra ważna dochodziła na pierwsze miejsce nas kim nie ma zaś to będzie godzina 35 godzin ważne, żeby rzeczywiście tam być, bo taki sobie akurat ja postawiłem cel inny Jelcz to wszystko skłania się na torze dzięki tym symulatora mu nie leży zasnął udało nam się w miarę szybko wdrożyć do gier to jeszcze symulatory okazał się dla nas wdzięczny, bo też umiemy marketingowa dzięki już tak rekordową na poprzednich grach, które torują nam sprzedaż do kolegi z złotych jest chory, bo może to zabiła już tak, ale mam nadzieję, że zrozumiał, bo nie zagrają z tak natomiast obaw wśród tych symulatorów tak naprawdę jest 1, który chyba zwraca szczególną uwagę na emisję wydaje na tle innych jest to symulator bezdomnego, skąd pomysł na to jak powiedział tak nie symulatory bezdomnego Kosmaty żużla od jej NATO i ma znaczenie jednak ci i tak zespół tworzący tą grę w niej zrobić z tworzy w Radomski kuratora jako grę powiedzmy dla podobnego gracza co go symulator tu są to takie symulatory prześmiewczo raczej grywają relaksujące, ale jak widać ogród ma na to, że tak gra sprzedaż szła w milionach można w dziesiątkach milionów z ubraniami sztuk i mu teraz czym się zespół kierowały się chodziło tego guma, ale nie może to jest gra troszkę kontrowersyjna, bo zarzucali na początku ludzie, że nie wolno się z bezdomnych śmiać no to się akurat dyżur wcale nie oznacza, że jest bezdomny akurat ten nasz Makbet ma dom to, że idzie sobie nocować kartą Miejskiego, lecz z wyborem życiowym, ale specjalnie, żeby nie aura nie ulega razić graczy będą epizody dział będzie Sejmu wchodzi do domu normalnie pracować, a mimo to jakoś sobie wybierze to miejskie życie teraz pytanie, dlaczego tak grano Tłuszcza, aby do zespołu zwrócić się z pytaniem, dlaczego akurat ukierunkować się na ten temat z pól widocznie uznali, że będzie ku temu klientela mieli rację zainteresowanie, abym symulatorem obecnie jest chyba drugie spośród wszystkich naszych gier, które dopiero będą miały premiera, więc moim zdaniem strzelisz temat, a tak jak myślę coś wygrać z o tym, właśnie symulatora głównie dla kogo są to, gdy ten, kto jest grupą docelową dla tej symulatorów grupa docelowa symulatorów jest dosyć szeroka przy grach typu Car mechanik, czego Graś można powiedzieć może być 1545 przy grach typu gum symulator może być 1530 lat każda grupa jednak każda gra ma swoją wolę jakąś grupę wiekową, ale zasadniczo to są wszyscy są graczami my o nie robimy jakiś kategorii nawet, prowadząc marketing czystki gier wprowadzimy dosyć szeroko i 81642 lata to jest nasza grupa do reguł niesie kierujemy się wszystkim słowa krachu wiem, że jest pan miłośnikiem samochodów stąd też, że ten tak, by mechanicy symulator, a skąd w ogóle się wzięło zamiłowanie do gier pomysł na to, żeby tworzyć gry faktycznie ja sama o hobby stycznie naprawiam samochody zamiłowanie do gier ogólniej jak mniemam Żakiewicz wielkiego zamiłowania do gier sam osobiście nie gram, ponieważ może rok wielu lat to pomogło mu nie kocha Michała rzeczywiście część akcji przelewał, czyli House KIR też powiedzmy sobie jakiś moje małe zaogniła też do remontu mieszkania w domowych też przełączyć się na swoją grę zainteresowanie serialem Gold RAŚ spowodował, że odezwał się Discovery poszliśmy dalej z tym tematem, więc częściowo z życia się biorą też to pomysł, ale też młodzi deweloperzy mają swoje młode nowe pomysły czemu Donbas jest wynikiem, a gdyby, gdyby tak naprawdę dzisiaj miał pan poradzić z młodym chłopakom, którzy mają pomysł na to, żeby stworzyć grę dla szerokiego grona odbiorców to jak pan dał rady, żeby to miało jak największe szanse na sukces euro i ciężko o takie rady UE najlepiej, żeby oczywiście robi to co kochają, więc to nie jest zła regułę regułę zespół ma inne zespoły, które do nas przychodzą mają jakąś pasję i dzisiaj na szkodę zjawił się zespół, który bardzo chciały robić gry w Antas połączenie rynku, ale realistycznych symulatorów szantażystą już nie lada wyzwanie, ale po 2 godzinach użyć mocnych rozmów doszliśmy do wspólnych wniosków spójnego pomysłu, który za zadowoli obie strony więcej i rady etyki uniwersalnej i obecnie nie mamy rynek jest dosyć mocno ciasny umysł też wcale nie jest tak dużo, bo już i gry mobilnej cyrkowe wyznaczyły 1000 standardu kanonu różnych pomysłów łagry i realnie nic się szczerze mówiąc to on Average obecne to jeszcze jest zespół deweloperski najlepiej wpaść do nas niezobowiązująco porozmawiać sobie nowych produkcjach chyba jest 1 uniwersalna rada i mogę dać medal jest z tej rozmowy wywnioskowałem, że nie mamy mając tak naprawdę mam wrażenie, że bardzo jednak ważne jest już tutaj to, że robi pan do weryfikacji gier, zanim one powstają, bo tak naprawdę to nie jest strzelanie w ciemno, ale zintegrowano z pewnego rodzaju zweryfikowany pomysł i to też chyba trochę zwiększa jednak szanse na to, że te gry podejmowanej suk sukces, ale mam nadzieję, że tak jest, bo to robię mam nadzieję, że wielu pomysłów dobrych nie usunęła bowiem nie ma ku zdaniu i usuwamy z listy tego miesiąca 28 pozycji, których w ogóle nie zajmiemy się, ale mam nadzieję, że nie ma tam hitu, ale ktoś musi jednak wziął się podjąć decyzję 01 kołową, ale ja biorę to z reguły na siebie i widząc naszych ostatnich produkcjach i wydaniach chyba nie jest nam tak źle jeszcze chciałam zapytać czy tylko na koniec, bo słyszałem dużo takiej dość ciekawej inicjatywie jak założony przez pana kampus Grove co mógł pan coś więcej od Zemborzyc tak, czyli pod Warszawą założyłem, a kilku takich dużych budynkach kampusu wpoiła ją, gdzie tam u pracujemy wymyślamy gry, ale ja praktycznie już nie siedzę w głównej siedzibie się do akcji cały czas właśnie w kampusie UE i tam n p . czy powstał pomysł był symulatora opracowanie pieszych riderów i prowadzenie do produkcji tam też ludzie mieszkają cały zespół deweloperski mieszkań i pracuje nowe zespoły zaczynają się nie wprowadzać my chcemy, żeby rzeczywiście tam była powstawały nowe pomysły nagrywa taki dosyć mocno luźnej atmosferze na razie jest zły dobry skutek, bo ludzie n p . od tych zespoły chcą się spotkać ze mną nie muszą dziś jechać do jakichś biurach dziś na Warszawę tylko, wpadając do budynku obok i o KO i omawiamy kolejny projekt jest często też ciekawe, bo mówił pan o tym, że nie jest pan na pasjonatów samochodów i napra w przy samochodach i stają się czy w tym momencie, gdy tak naprawdę prowadzi pan tak ogromną firmę wystawek dużo tych podmiotów i tak dużo gier produkowanych co ma to miejsce w ogóle to czas na to swoje pasje oraz o jakieś instynkty i nie mam czasu, a już dawno nie grzebał może 3 miesiące temu, jaki Szkocki zabiegu minivan tarcza, ale to nie jest to co było 7 lat temu, kiedy zawsze dodatkowy samochód jakiś czas troszkę starszych ludzi jest trzydziestoletni region Tajner stoi można było sobie pogrzebać pół godziny wieczorem, ale to niestety już nie są te czasy za duża odpowiedzialność przed inwestorami akcjonariuszami halach Wólki Uro, ale i zawsze zostaje u opatrzenie nagim to jest karnych, a na noże w takim razie jest co z sukcesów jej, żeby ten jednak czasy, gdy jest znane są na pensje idzie kryzys rząd rozmowę dziękuję bardzo do liczenia nasycone agresją z czystą Chrostowski założyciel i główny akcjonariusz firmy wynajęły je po co było podcast kseruje to i zapraszam już za tydzień przekrój domu w 2 tylko na tokfm PL w PIT i w naszej aplikacji mobilnej itp Amundi TFI media hand marketing nowe technologie ich rękach rozmowy o tym co w ostatnim czasie szorowali ludzie związani z branżą i 32 i swoich gości z Rosją w roli wroga w 23 liga
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZERUJ TO

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA