REKLAMA

Stare diesle nie będą mogły jeździć w Niemczech i Francji. Polacy je przygarną

Analizy
Data emisji:
2018-11-19 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:25 min.
Udostępnij:

Łukasz Zboralski prognozuje, że po tym jak w Europie Zachodniej coraz trudniej poruszać się samochodami z silnikiem diesla, to te samochody będą teraz masowo sprowadzane do Polski i tu przez nas kupowane.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Audycja Analizy, Agata Kowalska przy mikrofonie. Niedawno trafiła do nas depesza dotycząca analizy cen na rynku paliw i z niej dowiadujemy się, że wprawdzie jest szansa, że z tanieje benzyna na stacjach benzynowych, natomiast nie mają co się cieszyć właściciele diesli, bo paliwo do silników diesla pozostanie w UE w tej samej cenie. No to wynika bezpośrednio z tajemniczych ruchów na światowych rynkach paliw. O tym nie będziemy dziś rozmawiać. Bardziej chodziło o tę negatywną czy smutną wiadomość dla tych z państwa, którzy mają samochody z silnikiem diesla.  Rozwiń »
Ale ale, ale być może jest tak z kolei same diesle same pojazdy z silnikiem diesla w UE stanie się w czy to możliwe Otóż będą pytać naszego gościa Łukasz Zboralski z portalu BRD24.pl, dzień dobry, dzień dobry. Ostatnio pisałeś na Twitterze, że zaraz ruszy do nas fala kolejnych starych diesli z Niemiec, dlaczego?

Ta fala już ruszyła w o jak i jak pokazały dane Instytutu Samar mamy rekord w stosunku do poprzedniego miesiąca oparzeń do października to z rozprawy 10 % importu używanych samochodów z zagranicy do Polski w innej to było już prawie 900 proc 100  000 no bo w przybliżeniu, a cały rok możemy zamknąć się w sumie 1 000 000 importowanych samochodów używanych dzisiaj to nie jest do końca także Polacy aż tak nie czekają tu Niemcy tak bardzo się muszą ich pozbyć

To się zawsze łączyło przecież od dawna, ale tej hossy niemieckie były słabsze w tak wcześnie to może było także my byliśmy dużo niższym poziomie gospodarczym jej, więc auto za 53000 EUR naprawdę w stosunku do tego co można było nabyć w kraju było atrakcyjne i dla Niemców już po prostu bardzo stare po tak po prostu zużyta, ale okazuje się, że interes się nam połączy inny impuls gospodarczy tak myślę, że to może z tego wynikać brak dokładnych analiz jeszcze naukowych i czytam na ten temat natomiast wiadomo, że Niemcy ograniczają dziś możliwość poruszania się po drogach i to już nie tylko w miastach było im ostatnio narzekać prezes gras ZO rak to Berlin na 3 dni są całe miasta rozwiążą poszczególne ulice dzielnice i to już jest kilka miast, które to wróżyło, że zakaz wjazdu dla diesli z niższą normą niż euro 6 ma być docelowo w sumie 28 miast, a okazuje się, że już też jest już też autostrady już są odcinki autostrad ma 40, na których nie ma no taki dysk mogły jeździć, a zapowiedzi są takie że, że wcale nie jest pewne 3 czy poprzestanie na euro 6 ekonomią może się okazać, że w ogóle diesle tam tam są dosyć silne organizacje, które walczą takie sprawy może się okazać, że w ogóle diesle będą miały zakaz wjazdu z dniem, a w niektórych stref miejskich była przestają być użytkowe w momencie czy w tylnych, kiedy są aż tak ograniczone ich też inne na ich myślę, że zasada jest 1 z powodu MF z wyglądem wydaje się, że największy jest duża dyskusja na ten temat wydaje się, że wielu użytkowników starszych wizji uznało, że leży już i tak za chwilę się to zamknięte dla nich miejsca, w których mogą żyć lepiej się pozbyć tych samochodów koncerny motoryzacyjne proponują nawet zastanawiają się czy nie dopłacać 80 % na takie przeróbki, żeby zyskać wyższy poziom od tej normy euro w, a na razie nic tam się za to nie zabrał to na poważnie, że duże dostępne będą namawiać ludzi na nas zakup dostaną nowych samochodów, bo to nie jest tak, że koncerny całkowicie stracą jeszcze inne rodzaje samochodów, które można kupować, owszem, choć na innych my też koncern nie stracą nawet na tym się zmienia to miejska mobilnością wydaje się, że wyrosły na pokolenia ludzi, dla których samochód nie jest już konieczne do życia nie muszą mieć na co dzień swojego mogą używać, ale los nie od wykańczania wnętrz z kradzieżą rur ja sam wezwano jeśli spojrzeć na statystyki ile samochodów przypada na mieszkańca niemieckiego miasta jedno USA gotowe tutaj tak los Lesznowola takich wypożyczalni miejskich i coraz to to u nas zaczęło teraz tak naprawdę rozkwitnie zobaczymy drogę do dalszych działań to dobry to zobaczymy na razie stare diesle z Niemiec wędrują przez naszą zachodnią granicę w RN i ICO NATO Polski rząd, bo to już nie jest tylko kwestia tego, że jeździmy starymi samochodami, które być może nie niekoniecznie spełniają wszystkie normy to jest kwestia jakości powietrza wydają się, że Polski rząd na razie na to nic Lennona wskazuje na to kilka rzeczy po pierwsze, jak zauważył Samary tu są samochody średnio teraz te, które przejeżdżają koło 11 ową dwunastoletnie prawie 3 bardzo stare samochody z sali no coś tam już, że można mieć dwudziestoletnią, owszem jest zadbany samochód tak dalej tylko, że my do tej pory nawet przed tym byłam, który ma jedzenia zacznę zaczyna się właśnie na sprowadzanie drzwi i głównie z Niemiec, ponieważ 6 % importu używanych samochodów do Polski to co Niemcy tak do tej pory było podwójne notą z 1 strony przez 2 lata urząd póki sił ustawę, która zaostrza kontrole techniczne pojazdów i Bogu dzięki ona jest właśnie już w sejmie to będzie po to, no dobrze to można powiedzieć jedno róg rząd zaczął wykonywać od 81 przywołaj menu zostanie przyjęta, gdy zaostrzanie na czym polegało w tym momencie ceny rynek kontroli to jest fikcja tak mało nas droga jest okazała willa także, że celem przeglądu na stacjach gangsterzy generalnie sprowadza się do wbicia pieczątki banalne aż nas Magnolia dochód jest wszystko jest możliwe zaostrzenie będzie głównie polega na tym, że w końcu będzie jakikolwiek nadzór starostowie nie prowadzili autobusy to była fikcja tak mnie nie prowadzi nadzór nad stacjami teraz obejmie to służba celna z transportu dozoru transportowego Diana będzie mogła kontrolować wszystkie stacje wlepiać kary będzie do kontroli nawet jak wyczytałem w projekcie do 3 miesięcy badania techniczne będzie można sprawdzić się ich rzetelność potańczyć przed rzeczywiście taka usterka na przykładzie czy wykreował się mogą mieć miejsce po po po badaniu zatwierdzono też internetowy www czekamy na to Jezus mówił o tym, rządzie tylko jakimkolwiek, że zaostrzenie kontroli nad stacjami kontroli to jest coś to jest rewolucja tak, a to powinno być normą dawno temu, mimo że rozwój turystyki pokazują, że stan techniczny pojazdu od dziś 1 z no może nie pierwszy, ale ważnych przesłanek do możliwe dodaje z dnia, bo polskie statystyki pokazują, że mieliśmy 340 wypadków w ciągu roku spowodowane stanem technicznym pojazdów, więc Polski statystyki, bo tym razem to zupełnie niewiarygodne no może mi się opierać na jakiś statystykach zagranicznych i tam może mówić, że to może być 10 do 30 % stan techniczny już nie podstawową przyczyną na metale Miedź też być 1 z przyczyn powstania wypadku, więc to jest problem to jest też próbą rozwiązania ale, ale już wolałbym pozytywną stronę, czyli po 2 latach w końcu mam projekt w sejmie mam nadzieję że, że stacje kontroli zaczną działać inaczej m. in . jak mówimy o wizach no to o 2005 roku zmniejszono taki mniejszy ból słowo w słowo certyfikatami pewną taką kontrolę urządzeń, które są na stacjach diagnostycznych pod względem tego jak te przyrządy działają i ten projekt przywraca m. in . do analizatora spalin ani też światowi takich rzeczy, więc wygląda na to, że będzie mi, że to mniejsze kontrolę i pod nadzorem, więc to to jest 1 z niewielu ruchu, który został wykonany natomiast w tak jak się ministerstwo cyfryzacji często chwali, że może teraz można w tej sprawie w przeszłość samochodu, który sprowadza z zagranicy można sobie wpisać nr VIN nicością zobaczymy to akurat nie obejmuje bazy niemieckim funkcje w większości samochodów, które docierają do Polski nie wiem, dlaczego takie sprawy nie można załatwić trwa tu też różne w ocenie może już nie da się w gronie niezdarnie zarządzanie i SA MO być może używać urwało się jakiś olbrzymi interes kraju i tak się wydaje mąż może tak być no dobrze jeszcze czytam teraz, że we Francji trwają ostre protesty przeciwko podwyżkom cen paliwa i tutaj też widzę, że między nimi komentarze są takie, że Francuzi też będą, że przynosi przesiadać się do lepszych mniej palących samochodów dzięki temu oszczędzą, zwłaszcza jeśli te paliwa rzeczywiście te te podatki rolny czy akcyza, którą podniósł francuski rząd się ostania na to wygląda no no i co i co właściwie nic czy poza z kontrolą stacji diagnostycznych coś jeszcze powinno się w naszym pięknym kraju wydarzyć na rynku są przede wszystkim powinniśmy zakończyć się możliwość wprowadzenia do kraju samochodów powypadkowych takich, których nie można już w zasadzie zarejestrować na do przyszłych poznać dzięki łatwemu w medialnych wytyczyli wprowadzamy prawo, które będzie pozwalało karać za cofnięcie licznika to drobiazg oczywiście tester ważne fajnie, że takich oszustów uda się wyeliminować, ale jak to jest możliwe, że wciąż możemy rejestrować samochody, które powinny być wycofane z 1 rynku po takim wypadku na trasie będą do nas są remontowane i potem jest możliwe to żona są dopuszczone na drogi każdy samochód powypadkowy, a wypadek miał miejsce w Polsce, gdyż Polska rejestracja, toteż jest jednak, że ważną niestety tak mocno obciążymy know-how, a my tak znów coś niesamowitego dwuczłonowe pojazdy uszkodzone często albo doprawione byle jak bez VW UP uczciwych badań technicznych, jeżdżąc po naszym kraju prowadzone przez ludzi, którzy często fraza nieodpowiedzialnie ginie w 31000 obywateli rocznie, ale rząd się od 2 lat zastanawia czy może zwiększyć nadzór nad stacjami diagnostycznymi i te powtarza się raz nie pierwszy nieostatni rząd to jest jakaś nietykalna strefa euro się czasem zostają panie redaktorze jak powinno się wyprowadzić ten portal, którego nazwa, by Rd odnosi się do pojęcia bezpieczeństwo ruchu drogowego w w kraju, w którym absolutnie żadnej polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego się nie prowadzi notes z dziennikarskiego punktu widzenia zagrać świetne rozeznanie wyczerpanie tematycznie i nie działa bez Grozera, który w Orange rzeczywiście bywa to frustrujące, chociaż wydają się, że może, że po kawałku po jakimś milimetrze 8 posłów mamy też tak mam wrażenie, że ta praca ma sens na tym kończymy w LM pozdrawiam wszystkich kierowców, zwłaszcza tych, którzy oszczędzają na samochodach z Koeln Łukasz Zboralski z portalu Berdych 24 PL tam zawsze najświeższe wiadomości z tego rynku, a zwłaszcza z rynku z informacji o tym jak nie prowadzić polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce tych informacji o tym jak się nie prowadzi jest codziennie kilka dziękuję
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA