REKLAMA

Black Friday. Po co szturmujemy sklepy?

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2018-11-23 16:00
Prowadzący:
Czas trwania:
09:10 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Popołudnie Radia TOK FM, piątkowe popołudnie. Ten piątek też jest wyjątkowy, bo to Black Friday. To dzisiaj będziemy widzieć być może w internecie, być może w mediach, być może na własne oczy klientów wyrywających sobie różne produkty, tratujących się w kolejce do markowych produktów przecenionych np. o połowę albo nawet 70%. To jest ten 1 jedyny dzień w roku, kiedy my wszyscy właściwie obserwujemy, co się z nami dzieje, jedni nie tylko obserwują inni i obserwują, i są w akcji. Naszym gościem jest w tej części programu dr Jacek Buczny, psycholog z uniwersytetu SWPS.  Rozwiń »
Indie Uniwersytet w Amsterdamie łączymy się przez Skypea dzień dobry udzielały witam chciałbym zapytać o same na początek fenomen tego święta Black Friday tez właściwie zupełnie sztuczne święto ile w ogóle może być, więc naturalne, ale mamy pewne pradawny przesilenia pro ku z tego wynikały nasze potrzeby ne jakiegoś szczególnego obchodzenia niektóre dni, a tu mamy twór konsumpcja geny wykreowane marketingową, która na naszych oczach internalizacji my w Polsce od kilku lat coraz bardziej okazuje się, że toczą uważamy jakiś dzień za wyjątkowe jakieś akcje nam narzucane przez mamę jako swoje zwolnienie zależy od nas tak zdecydowanie to jest świetny przykład tego w jaki sposób dokonuje się realizacji życia społecznego i w jaki sposób rytuały nawet tak jak pani mówi sztucznego komercyjne determinują to co myślimy jak zachowujemy się kimś w oświacie społeczną a dlaczego tak jest żabę po tylu serc w latach różnego rodzaju rozpra w filozoficznych psychologicznych również my po lekturze pana prac Sejmu jest pan konsumpcjonizmem nadal żyjemy w takim społeczeństwie i tworzymy takie społeczeństwo, gdzie stan posiadania wyznacza miary statusu społecznego czy, w czym w ogóle mamy jakąkolwiek szansę i czy jest sens ne w jakikolwiek sposób walczyć ofert rajd o to, żeby ten ruch sprawiedliwego handlu w handlu rzeczywiście nabrał nosi graczy czy po prostu będzie także w maju będzie silniejszy ten handel, który ma większe pieniądze w marketingu dotknęła pani wielu kwestii miesiąc to chyba najistotniejszą kwestią jest ta tendencja do bogacenia się, ale i ono wiąże się z bardzo różnymi czynnikami też prowadzić do Bordeaux bardzo różnych aspektów mianowicie bogacenie się jest dość naturalną tendencją, która wiąże się z tymże chcemy poprawiać swoją własną sytuację ludzi się bogacą, a nie tylko o to, żeby prawda kupować coraz lepsze życie, ale po to, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo ich rodzice miał wpływ zapewnić sobie władza zapewni dzieciom edukacji, ale to wszystko się zająć jedno z drugim org, a tak zdecydowanie to ty tego się nie da rozdzielić się tak szeroko zakrojone badania prowadzone na szkodę przez pana manna noblisty, który otrzymał nagrodę Nobla za tonę podejmowanie decyzji, ale pokazują wyraźnie, że ich tych motywów, które kryją się za bogacenie się z bardzo wiele wspomnieliśmy nie przynosiło źle, ale też wiąże się to z tym, że ludzie kupując inne rzeczy bardzo często tak przynajmniej się wydaje kupują coś co paradoksalnie czegoś kupić nie da, czyli okna w gangu, czas więc ludzie gonią zatem w garażu, by mieć coraz lepsze rzeczy, ponieważ wydaje mi się, że ma mieć lepsze relacje więcej czasu na ich przeżywanie chociażby obok kupując pewna jest pewne produkty, że zwyczajnie zaoszczędzą zaoszczędzą czas i były tworzy się pewnego rodzaju taka iluzja, że na wydawanie pieniędzy kupowanie produktów szumnie będę przyniesie coś, czego normalnie za pieniądze nie dałoby się kupić w nie chodziło takie kwestie dotyczące relacji, ale bardziej właśnie o to, że np. kupujemy szczęście albo może go Jan de Neczas, który może my taki sposób wykorzystać na na inne rzeczy wnuczka znamienitego PE są bardzo lubimy w psychologii rodzinni doradzają rodzicom, żeby umieli odróżniać nauczyli się odróżniać swoich dzieci potrzeba od zachcianek i żeby zrozumieli, że do rodzica należy spełnienie potrzeb dziecka potrzeb rozwojowych, a stawianie takiego wychowawczego oporu zachciankom czasami spełnianie czasami nie, ale zdecydowanie do kompetencji odróżniania potrzeb od zachcianek pewne u rodzica była bezprawna ona dalej przekazywana dziecku jak możemy odróżniać jako dorośli konsumenci potrzeby zachcianki własne w takim dniu jak czarny piątek, kiedy wszystkie nasze ukochane marki wymarzone produkty i towary okazują się bać się dostępne na w takiej spółce, która dla nas dostępna codziennie a, ale to nasze wymarzone produkty towary one w każdego innego dnia roku są na tej półce luksusowej dla nas niedostępnej jasne mamy takie poczucie tego dnia, że to jest jednak nasza potrzeba ani zachcianka, bo my przez chwilę możemy poczuć się ten luksus i dostąpić tej aspiracji może lepiej takich Marek czy upragnionych dzieci wiem, że tropienie mieć taki zakres działań to proste, ale mogę to brzmi jak podziemnym po prostu natomiast rzeczywiście trudno jest zrobić, ale takich prostych nie ma natomiast Krzemień to co wynikałoby z badań to o dyktatorze jednak planowana zakupowe i myślenie o tym ile to co chce kupić wiąże się z tym co rzeczywiście ważny jest niezbędna ne, bo to może determinować to w jaki sposób zachowamy się przy takich okazjach trzeba też podkreślić, że się takie okazje Black Friday czy czy jeszcze inna one mają na celu wzbudzenie pewnego rodzaju impulsów, a nawet Rządz i związane z kupowaniem, że to jest jednak za chwilę i myślenie o tym, jako pewnego rodzaju manipulacji niejako świetnej okazji do tego, żeby wydać jak najmniej to z pewnością może pomóc konsumentom proponowanie mu, że Tychy dziś takich jak inne leżą złożone z 3 gra toczy się o to kto z podmiotem, kto jest przedmiotem tak klient sądzi, że jest podmiotem niż wybiera najlepszą okazję tymczasem sami zmanipulowany jak przedmiot pewnej akcji marketingowej chciałbym zapytać on też dość bolesne zdanie sobie sprawę z tego, że nieprzyjemne zdani są sprawy z tego, że tu nie chodzi o to, żeby przepraszam za kolokwialnie Mięciel zrobić konsumentowi do żony to, żeby wykorzystać to okazja do tego, żeby sprzedać jak najwięcej, żeby wycisnąć konsumenta to numer naszego jak zwykle w takich okazjach ratuje nas edukacja i wiedza proszę nam opowiedzieć o pierwszych symptomach uzależnienia od konsumpcjonizmu, kiedy zbliżamy się do czerwonej granicy albo sią przekroczyliśmy to jest w zasadzie dość trudna natomiast, a takie proste reguły dotyczą o kilku rzeczy mianowicie dotyczą myślenia dotyczą emocje dotyczą zachowania po pierwsze, że jeszcze inne zastanawiam się nad tym czy mamy problem to warto pomyśleć o tym jak często nie zaprzątamy sobie głowę myśleniem o zakupach w pompowaniu kół, a także czy Kongu konkretnych produktów jeśli to myślenie przysłania im ważne kwestie, które powinniśmy myśleć o oczko rzeczy związanych z naszymi relacjami z życiem codziennym problemami, które należy to wszystko dla tych relacji dlatego życia dla tych dzieci naszych dla naszych partnerów przecież to wszystko Eleną Kagan jest nie istnieje pewna granica im się dodaje ich myślenie takie, że kupowanie zakupy to jest to po to, żeby zadowolić naszych bliskich to to jest myślenie, kto będzie raczej złą stronę ten drugi komponenty komponent emocjonalny dotyczy kwestii ani taki, że jeśli zakupy stają się tą podstawową czynnością, którą dostarczano przyjemności czy już nie relacji z innymi ludźmi takie czysto przyjacielskie czy rodzina nie np. swoją edukację Real z dnia wartość estetyczna przede wszystkim na zakupy to to jest problem tak groźnej trzecia kwestia jeśli rzeczywiście na zakupy na przeglądanie na przygotowywanie się do zakupów poświęcamy na relatywnie dużo czasu więcej niż na ważnej inne czynności takie chociażby jak praca czy spędzanie czasu z rodziną net jest to kolejne na sygnał, że już coś jest nie tak i że jednak trzeba zahamować ten, kto rządzi związany z kupowaniem bardzo dziękuję za rozmowę w tej części programu naszym gościem był dr Jacek Buczny psycholog z uniwersytetu SWPS inż. Uniwersytetu w Amsterdamie inne zaś informacje Radia TOK FM, a po nich kolejny temat naszym gościem będzie Ryszard Schnepf były ambasador Rzeczpospolitej w stanach Zjednoczonych Hiszpanii
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA