REKLAMA

Wielkie koncerny wchodzą do gry o samochody elektryczne

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2018-11-25 13:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Niedzielny magazyn Radia TOK FM, jest 13:05, Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu. Chciałbym przywitać kolejnego mojego gościa, jest nim Artur Włodarski dziennikarz Gazety Wyborczej, dzień dobry. Mówić będziemy o tym, jak wielkie koncerny wchodzą do gry o samochody elektryczne. Z tym że uprzedzam państwa i mojego gościa, że to będzie rozmowa totalnego ignoranta w branży motoryzacyjnej z fachowcem, mimo że przed chwilą rozmawiałem o Robercie Kubicy, choć niewielki ma to związek z kolei z tematem naszej rozmowy, ale powiedzmy o tym.  Rozwiń »
To nie wiem troska o środowisko w poszukiwaniu nowych technologicznych rozwiązań czy też jest jakiś inny powód, dla których samochody elektryczne zacznę zdobywać rynek ten powód jest prozaiczne po prostu regulator tego wymaga regulator, czyli w Europie komisja Europejska na świecie rynek chiński, który jest tak potężny, że też odgrywa rolę regulatora, czyli efekt jest taki, że jeśli chcesz być na tym rynku mocnych to musisz produkować samochody elektryczne czy wybrać się podoba uczyć się nie podoba, chociaż w większości koncernom się to nie podoba, ale był przekonany do tych z dotychczas, że to popyt kształtuje decyzje wielkich koncernów samochodowych, a nie kontry rynek tutaj ten przykład chińskiej, do którego się złość to jest właśnie tak bardzo dużo ludzi myśli, że to, że to klienci decydują o tym jakie samochody produkują producenci rzeczywiście tak jest klient może na poziomie takiego Kowalskiego z miejsca 3 czy kogoś zadecydować na szatnie kupi samochodu, a tylko da, ale to czy ten samochód będzie AIB czujemy się bardziej będzie opłacało kupić samochód na benzynę czy na olej napędowy to już jest kwestia regulatora i to co teraz widzimy we Francji to jest właśnie sprzeci w ludzie chcą, żeby te zarzuty kamizelek tak wiele innych ustaw starszy wspólnik w sprzeciwie w kontrze do akcyzy, którą nałożył rząd tak, dlatego że my na to czy 10 lat temu więcej 15 regulator, czyli komisja Europejska stwierdziła, że trzeba po prostu ograniczyć zużycie co 2, który jest po prostu takim nam świętym graalem, jakby współczesnej ekonomii no, więc powiązać podatki z emisją co 2 z co już samo w sobie preferowało wizja mojego męża w samej Wielkiej Brytanii ponad 11  000 000 kierowców i myślę, że w całej Europie Top x 7080  000 000 kierowców przerzuciła się z benzyny na dyżurze i teraz jak się okazało, że wizja to jest nie tylko co 2, ale nx cząstki stałe i t d. notes to jest powrót w drugą stronę i to i to właśnie tak, że to pokazuje jak silną rolę ma regulator także ten etap ekspansji samochodów elektrycznych będzie wymuszona przez przez, zwłaszcza w Europie, by jeszcze w stanach Zjednoczonych to wbre w pozorom nie jest aż tak bardzo się sądzona do tego, że ten jest bardzo silna pozycja koncernów naftowych to są po prostu największe spółki na świecie, które finansowały wybory nowego prezydenta i który po prostu chce spowolnić ekspansję natomiast w Europie to jest już ich w Chinach, a zwłaszcza to jest już procesy nieuchronne nieodwracalne jest tylko kwestią czasu, kiedy te samochody naprawdę realnie będziemy widzieli na ulicach, jaka jest perspektywa w 510 lat nauki zobaczą na Chiny Chiny wymyśliły, że jeśli chcesz być obecne ich rynku to co najmniej, owszem, możesz, ale co najmniej dziesiąty samochód Chołuj tam sprzedawany musi być elektryczne w następnym roku to on będzie co trzeci samochód w następnym roku i t d . i t d. także Chiny to wymuszą jak Izrael komisja Europejska też, by nie idzie w tym stronę także myślę, że to już i to jest w różnych krajach różnie, ale myślę, że to jest kwestia 57 lat, kiedy naprawdę będziemy widzieli takie ulgi takie samochody na ulicach w Lotosie i załóżmy, że nasi słuchacze czy też ja, bo jestem właśnie na etapie wyboru samochodu z różnych powodów dam się przekonać do tych argumentów dotyczących regulacji, ale też ochrony środowiska, bo to głównie o to chodzi prawda to z kolei takie pragmatyczne argumenty mogą świadczyć, że za tym, żeby nie kupować elektrycznego samochodu teraz zapytam jako fachowca od 2 też auto po całym politycznym samochodzie i po mieście może mogę się nim poruszać naprawdę w trasę ja będę żołnierzem z Warszawy do Berlina zamiast 5 godzin 10 godzin samochody się rozpędzi w końcu to jest test to wszystko jest efektem tego, że ta rewolucja elektryczna została w Europie przez pana i to jest do tej pory jeszcze do ubiegłego roku nikt o tym nie mówił głośno, ale np. swojaków rozmawiałem miesiąc temu z członkiem zarządu Porsche Porsche to ludzką czaszkę przyznał, że mam niestety nie przespali ten początek i zadali Tesli już teraz mówią po imieniu, kto jest ich największym konkurentem sfory kilku lat i że teraz oni będą musieli gonić Tesla, a Tesla zrobiła rzecz po prostu niewiarygodną we współczesnej motoryzacji mianowicie firma znikąd, która powstała w 2004 roku jak, która wyskoczyła z samochodami elektrycznymi i wtedy wszyscy pukali się w głowę, że po co samochody elektryczne skoro tak dobrze się sprzedają spalinowej tak tak dużo można na nich zarobić po co samochody elektryczne skoro Europa teraz wzrośnie to jednak spadam, bo jednak zużycie światowe się ogranicza, więc nie było gorszej wydawałoby się, że nie nie ma gorszej inwestycji niż samochód elektryczny jest teraz w tym roku same, ale Ilony Musk powiedział, że szansa na to, że testy się uda to ono ocenione 10 % to samo zresztą powiedziała SpaceX jednak drugie udało się jej to jest największe zaskoczenie dla wielkich chłopców, czyli tych starych wyjadaczy z Detroit i innym, zwłaszcza koncernów niemieckich w Europie, który też nadają ton współczesnej motoryzacji oni myśleli, że Tesla po prostu załamie się pod ciężarem konieczności zwiększenia produkcji i rzeczywiście tak to wyglądało jeszcze w tym roku w taki pojawił się Schulz seler, czyli inwestor, który założył się z rynkiem, że Tesla upadnie to było nie byle kto bo stylów Eichmanna czy jej gość opisany przez Mankella Luisa w książce Debit short bon przewidział, że po prostu załamią się kredyty subprime w 2009 roku na czym czterdziesto krotnie zarobił Jan też powiedział i to niedawno, bo w lipcu, że to samo czeka Tesla, że to po prostu to są też jej łabędzi śpiew minęło dosłownie 3 miesiące tresura wykazała ogromne jak nas pierwsze historyczne tak duże zysk netto w za trzeci kwartał no i teraz już wiadomo, że to jest firma, która no przetrwa, że to z Toronto nie jest także one się załamie ona zwiększyła skalę produkcji jest już do 5000 samochodów tygodniowo mówię tutaj najważniejszym dla firmy modelu 3 jedno i po prostu prowadzi ekspansję i dyktuje, jakby warunki jej gry czyni ten w taki tak jak jeszcze parę lat temu żona matka i są to jego TSUE porównywana do takiego jamnika, który podgryza ważnych gości na przyjęciu po kostkach i takim jest po prostu uprzykrzał się natomiast okazuje się, że on teraz narzucił tempo tego wyścigu on teraz zaczyna odbierać w wielkim niemieckim spółkom ich klientów z we wrześniu zmieściło się największe jedno z dużych marzeń Ilona maska mianowicie wyprzedził Daimlera w sprzedaży samochodów w stanach Zjednoczonych Daimler to jest firma, której istnieje ponad 100 lat i generalnie teraz wyszło na to że, że to wszyscy będą musieli ścigać Cessna, która na najlepsze samochody elektryczne z najlepszym napędem najbardziej wydajnym napędem i która ma swoją fabrykę akumulatorów, czego jeszcze niema żaden niemiecki producent, która ma w model sprzedaży pionowej, czyli Tesla od razu sprzedaje klientom z pominięciem dilerów, bo nie ma dilerów i która nie musi się obawiać o to, że będzie kanibalizm wała swoją produkcję samochodów spalinowych co będzie miało miejsce w przypadku wszystkich innych producentów, bo na tych samochodach spalinowych najzwyczajniej w świecie nie produkuje wielkie są realne koszty teraz też spróbuję to by sprowadzić do przeciętnego Kowalskiego koszt eksploatacji relacja kosztów eksploatacji samochodu elektrycznego do samochodu spalinowego pokonanie 100 km samochodem spalinowym w zależności od silnika i moc to jest mniej więcej 278 zł do nawet nie wiem 80 zł jeśli to, że to są naprawdę duże silniki pojemność 53 np. coś o tym, wiem natomiast w przypadku spalinowych samochodów to było mniej więcej w jeszcze rok temu 8 zł ja tak liczne realnie, że to jest około 1214 zł za 100 km to jest 1 rzecz druga rzecz to są gość koszty serwisu i to będzie też duży problem dla tych firm tradycyjnych motoryzacyjnych, dlatego że takie samochody są dużo mniej serwisowe i np. silniki elektryczne składa się z 2 części silnik spalinowy z osprzętem z 1400 części to jest to jest po prostu w ich teraz taki taki samochód z elektrycznym niema nie trzeba mu wymieniać oleju nie trzeba regulować zapłonu i t d. tak dalej tam jest po prostu dużo mniej rzeczy, które trzeba regulować jej naprawiać trzeba trzymać to melodia przyszłości czy to już rychły nadciągająca perspektywa myśl o samochodach elektrycznych, o czym rozmawiają Artur Włodarski z gazety wyborczej dziękuję bardzo dziękuję państwu zaproszono niedzielne obiady za chwilkę naszym studentom prof. Jarosła
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA