REKLAMA

O "Sztuce radości" Goliardy Sapienzy rozmawiają Anna Golan i Hanna Zielińska

Dobry Seks
Data emisji:
2018-11-25 23:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
48:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Niedzielny wieczór Radia TOK FM, rozpoczynamy magazyn Dobry seks. Przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studio jest dzisiaj Anna Golan, dobry wieczór, dobry wieczór państwu, psycholog, seksuolog kliniczny, terapeutka par. Widzę, że jest pani w etapie przejściowym, jeśli chodzi o swoją wizytówkę, bo jest terapeutka, ale jeszcze nie psycholożka i nie seksuolożka, ale zostawiamy tak jak jest, ja zawsze uzgadniamy z gości przed wejściem na antenę jak życzy sobie gości być przedstawiony, przedstawiana.  Rozwiń »
Może jednak się wniosek o różnych firm chętnych do przejścia nie zmienia nie to jest takie także, zupełnie jakby formalna nie ma znaczenia zwróciłam uwagę na to czy zgadza się toczenia się zajmuję od nich istotne będziemy dzisiaj rozmawiać o książce sztuka radości w książce, która jest opisywana przedstawiana, która w recenzjach jawi się jako mer historia wielkiego szycia elki z 1 strony, a z drugiej strony historia bardzo silnej niezależnej w zamian za moment porwanej kobiety na książka jest niezwykle obszerna to jak patrzy tu jedno 6 koron 850650 stron nel książka, która przybliża nam z 1 strony konteksty kulturową polityczno-społeczny powiedziano jeszcze połowy dwudziestego wieku chyba tak możemy powiedzieć w Europie we włoszech na Sycylii mamy też wgląd w te mają niższe klasy, a w Senacie w różne klasy najpierw jest bieda apotem minister z Marią tym razem start albo właśnie nawet skokowy ne awans książka, która w opisie przedstawiona jest tak z jej powodu go zjada zapięcia niemal straciła zmysły, czyli autorka wpadła w ubóstwo, a nawet trafiła do więzienia dalej o książce odrzucone przez największych włoskich wydawców przeleżała w skrzyni 20 lat czekając na lepsze czasy aż do śmierci autorki ciekawa jestem czy ta książka, która mnie została wydana po śmierci autorki blisko 40 lat po śmierci autorki w dziewięćdziesiątym szóstym roku została wydana przez męża nawet czy faktycznie z panią darzy pani zdaniem jest aż tak szokujące czy może jednak czasy się zmieniła ona jest 1 z wielu tego typu książek pisze na naszym rynku w myśl, że to zależy, jakie będziemy chcieli mieć spojrzenie przyznam, że kiedy ja zacząłem czytać tę książkę nie wiem czy zdradza, że może jest zwierzyna zależy nam dużo dlatego tak nie zdążymy, jako że znaleziono zaczyna się od scen związanych z budzącą się taką seksualnością młodej dziewczyny, ale i w bardzo szybko dochodzi czytelnik do takiej sytuacji, kiedy pojawia się ojciec dziewczynki odbywał z nią stosunek i następnie dowiadujemy się, że matka siostra zostały zamordowane i to jest bardzo mocno, że nowy początek i innym przyznam, że mamy szansę, że jeżeli ta książka tak wygląda to być może rhythm and roll jest są inne książki i też bardzo interesującej przyjemnej może ne można też spędzić czas inaczej, dlaczego tak pomyślałam, bo zastanawiam się też sposób w jaki opisywana jest książka nie chciałam przeznaczyć czasu na coś co miałoby, jakby szykowała się wyłącznie o to, żeby nie wiem wzbudzać skrajne emocje i t d. i być może czasami ta książka tak była odczytywana być może dlatego nie mogła być wydana natomiast jak troszkę zagłębimy się stąd historie to możemy zobaczyć się jako zapis pewnego rodzaju fantazji innym wiemy o tym, że autorka leczyła się psychiatrycznie poddawała się też psychoanalizie oto w tamtych czasach w trendzie było tak z Korony mieli tutaj wydawca dał taką informację, że być może przez to książka ta książka doprowadziła do szaleństwa jajko psycholog widziałem to trochę inaczej znaczy, że szaleństwo raczej z kategorią popkultura, a psychiatria posługuje się innymi kategoriami jak tak autorka cierpiała z powodu depresji na próby samobójcze w tym czasie leczono także elektrowstrząsami wskutek, których ona NES straciła pamięć i później poddawała się psychoanalizie i tę książkę w można też rozpatrywać jako zapis właśnie takich fantazji, o których psychoanaliza mówi Dariusz nie ocenzurowany niech różnych impulsów jeszcze nie poddawanych ocenie takich, które wymykają się gdzieś się normom kulturowym społecznym i z 1 strony możemy widzieć historie właśnie bardzo silnej dziewczynki nastolatki później kobiety, która na auto osiąga wszystko co chce świetnie manipuluje otoczeniem, ale jeżeli spojrzymy na wydarzenia to on się też bardzo mało prawdopodobne, żeby one nie raniły wyznaczy mamy dziecko, o które tra jest na użyte przez 1 rodzica traci drugiego traci najbliższe osoby znajduje się gdzieś później na inny jest z w zakonie tak jest pod opieką sióstr zakonnych i tych zmian i straty jest bardzo dużo natomiast w książce to przedstawione tak jak w NN byśmy się tym bawili i jak zwykle nie nie powodowało bólu, a nie wykasował właśnie sobie tego życzyła, żeby to ona ustawiała te wszystkie sytuacje, więc pomyślałam sobie też o takim odreagowaniu, jakby pokazaniu z drugiej strony podejść o takim podejściu do bardzo trudnych bolesnych wydarzeń w taki sposób, że właśnie tego chce ja się w tym czasie moja fundusz zarządzany sytuacją mówimy o model szczera o dziewczęcej urodzie urodzonej na początku dwudziestego wieku dosłownie w 1907 roku nasyceni o dziewczynce, która w minimum idzie swoją drogą być może faktycznie gdzieś, odcinając się własnego cierpienia i o 3 tego co nas przeżyła dziewczynce, która wychowała się w biednym środowisku sycylijskiej rodziny rodzina z bliska to oczywiście też dalsze kręgi nie tylko o nie tylko rodzice nie tylko najbliżsi rodzeństwo to jakaś jest mikro kultura RM dziewczynce, która zdecydowała się tak jak wiele kobiet w poprzednich stuleciach nie wolno używać swojej seksualności jako narzędzia sprawdzanego, że inteligencją też jako narzędzia, żeby przejść drogę z tej biednej wiejskiej rodziny przez pobyt w klasztorze aż właśnie gminy do osiągnięcia tego etapu uczestniczenia w życiu arystokracji no i teraz właśnie pojawia się to pytanie, bo jest droga, którą przechodziło wiele wiele kobiet przez wiele setek lat dla wielu kobiet nie było żadnej innej możliwości n p . poprzez edukację zmienić swojego stanu posiadania w pra w do samo decydowania czy bez statusu ekonomicznego jedyną drogą właśnie było to bycie czy kochanką czy też są te wszystkie historie, które znamy on kobietach właśnie, które gdzieś dostawało się Anna dwory królewskie na bardzo często tą drogą była ich seksualność my tutaj się pojawia to pytanie czy to los zwierzak już nie mogę z tym czy domowe sposoby zakupiła losu no w książce to on sobie jak i z losu to ona sterują otoczeniem to ona wykorzystuje, jakby świetnie od razu zauważa wszelkie okazje to co inni na nich mówiono najczęściej wykorzystuje jako odpowiedzi tak jak ja może stworzyć warunki, żeby one osiągnąć jeszcze większą pozycję i z książce nie spotkamy się z jakimi się opisami cierpienia, a straty przy tych wszystkich wydarzeniach czy też poczucia nadużycia w gminnym rzeczywiście jest ukazane tak jakby w role się odwróciły kark osoba, którą byśmy wyobrażali sobie jako przyjmują, że mój broni od oprawcy IBR kierują ostrze tej broni przeciwko prawom Maniek przeciwko sobie tam ja bardziej bym widziała to w ten sposób, że skoro mnie to spotyka co mnie spotyka skoro takie warunki są one out biada upokorzenia takie złe warunki gry w diamenty się, chociaż świetnie bawić nowością jest sztuka radości w takim razie jesteś tą sztuką radości jest zmysłowość widzimy, że bohaterka, a odbiera świat tak niezwykle mocną zmysłową Artemis dużo radości dużo zachwytu różnymi sytuacjami mamy bardzo też cieszy się z wszelkich doznań płynących z ciała inni także jej inteligencja, a ich wrażliwość na sztukę, ale na słowa, żeby dostarczali branż takich zmysłowych doznań jeśli chodzi o autorkę powieści, której dzisiaj rozmawiamy o dojazdy są, więc cena to ona właściwie ma jakiś sposób życiorys splecione z życiorysem bohaterki model astry również urodziła się na Sycylii co prawda niemal pokolenie później po 24 lata później no ale sama na własne oczy oczywiście też przeżywała to co się działo w stopniowo faszyzującym teraz bardziej Włoszech rodzice zdecydowali nawet tak miał 14 lat wycofać się z edukacji publicznej ze względu na propagandę nazistowską aż tak bardzo bardzo mocno nasiloną i ten gorset politycznej faszystowski taki stopniowo zaciskający się na społeczeństwie też został pokazany w książce sztuka radości jako kontekst tych, których bardzo silnie potrafi wpływać na obyczajowości seksualności w jaki sposób powiedziałbym, że nasza seksualność, czyli po na co my się nie pozwalamy jak oceniamy pewne zachowania innych, jakie reguły stosujemy sami do siebie i to jakby poza tym co nam wyznacza społeczeństwo Need IS oczywiście silnie zakorzenione w kulturze Deep Mind w książce bardzo często możemy dowiedzieć się o sytuacji kobietę i o zęby rolach, które są dla niej zarezerwowane, jakby zachowania, które są dozwolone ne, jeżeli chodzi o seksualności obyczajowość, że wzrost nie jest akceptowane, ale i nasza bohaterka, a tak bardzo zręcznie się w tym wszystkim porusza, robiąc to na co ma ochotę, ale jednocześnie, kreując swój wizerunek, ale taki, jaki jest od nich oczekiwane ne, czyli osoby obdarzonej powołanie na Targ osoby niezwykle skromnej gdzieś tam na nie prezentującej swojej seksualności innym w na tym etapie życia, kiedy na jeszcze jest zależna od innych, kiedy trener wręczył wieża powinna krępować obowiązywać swoje piersi także, by na nos stwarzać wrażenie osoby bez takiej seksualnej tak, a płciowej i inni takiej, która wyrzeka się swojej seksualności, która nie nie podąża za impulsami, które byłyby ocenione my śle ona byłaby oceniona negatywnie to jest bardzo ciekawe, że on akurat taka książka została odrzucona przez największych włoskich wydawców, kiedy właściwie małe znaczna część historii kościoła katolickiego notowań część to była taka historia podwójnego życia dopóki prawo na kolejnych synodach wyraźnie nie zniosło na inne możliwości zakładania rodzin przez księża już przez kilkaset lat trwała ta debata dyskusja dokładnie to podwójne życie było prowadzone w tym dalej też było oczywiście prowadzone tylko to było znacznie trudniejsze, że z 1 strony właśnie tak jak my, że gminne, które pani wspomniał tutaj akurat było życie klasztorne powołanie, by ta skromność i to, czego oczekiwała kultura no to w kościele katolickim to to samo działo się jeśli chodzi o męskich reprezentantów kościoła kapłanów rodzinę kobiety wielokrotne związki zwolnienie uregulowane często, bo sytuacje rodzinne Księże dzieci księży, gdzie silne bardzo trudnej sytuacji wydziedzicza Anne do żony czy kochanki księży też wykluczany ze społeczności, ale księża jednak jako ci, którzy nie potrafili połączyć ten wizerunek zewnętrzne, czyli tego kapłana z tym podwójnym kosztem życia no, więc właściwie wydawałoby się, że skoro taka książka została napisana to coś zostało opisane pokazane nazwane Gordona doskonale powinna w wtopić się w ten rynek wydawniczy nerwy opisujących pierwszą połowę dwudziestego wieku we włoszech, a jedno została tak bardzo odrzucona i właściwie doprowadziła autorka na skraj szaleństwa, o czym już mówiłyśmy wydawał się, że nie zwolnienia adekwatnie do rzeczywistości tak rzeczywiście mimo to książka ona były próby jakieś jej wydania już nie na początku prawem wieku, ale to już mówimy o drugiej połowy lat dwudziestego wieku, więc może być to zaskakujące, dlaczego potrzeba było aż 20 lat w, żeby te tematy mogły być poruszane myślę, że mogło wynikać z niezrozumienia pewnie nad tą książką musielibyśmy patrzeć wg takiego klucza psychoanalityczne Goi zobaczyć tu wiele symboli wiary fantazji, które mogą się pojawiać i w książce one są realizowane, a być może nawet czas z nami na myśli o tym, że nie wiem ktoś mnie denerwuje chciałabym, żeby zginął Lennon mogą się pojawić się w naszej mogą nas przestraszyć i oczywiście nie podążamy za nimi natomiast w tej książce jak w takiej sennych fantazji nie ma takich ograniczeń tu jest możliwe wszystko i myślę, że takie branie dosłownie tego świata na dno mogło stwarzać takie wrażenie, że niezbędne nasza główna bohaterka to jest jakaś postać wręcz psychopatyczna przez to właśnie przez ten brak odczuwania emocji tak w szczególności własnego cierpienia w UE w tym trudnym starciem w dorosłość dojrzewanie w inne emocje się pojawiają wyznaczona odczuwa mym przyjemnością noszę cięższe o nasze ekscytuje tak nasze zakochuje nawet one natomiast kiedy wydarza się coś trudnego, ale nie widzimy jakiś refleksji min po doprowadzeniu do śmierci 1 z sióstr zakonnych nerkami nie pojawiają się jakieś trudne emocje tak i to jest trochę jak w takiej fantazji jak we śnie na życzyła sobie, żeby ta osoba zniknęła tak teraz moją uwagę zajmuje zupełnie coś innego ona gdzieś tam powraca we wspomnieniach ale gdy nie ma trudnych przeżyć z tym związanych z tanim rolę mają takie fantazje, jaką rolę przy stole w zbawczą dowodowo do życia do środowiska, jaką rolę rozwojową, ale tym takie fantazje i w ogóle myślę, że pozwalają na wyrażać złość jak pisze nasza też agresywne popędy inni no one w ogóle nie muszą wzbudzać jakiegoś naszego strachu natomiast, jeżeli ktoś ma taką dzieli się silną samokontrolę często nawet do gabinetów terapeutycznych trafiają osoby, które są bardzo zaniepokojona swoimi fantazjami można powiedzieć teraz takim osobom, które mogą nas słuchać małe i właśnie się zastanawiają czy ich fantazje są bezpieczne niebezpieczne, zwłaszcza jakaś instrukcja obsługi fantazji co z nimi robić się w szczególności jeśli te fantazje mogły obyć się dla kogoś krzywdzący, gdyby zostały zrealizowane no właśnie, gdyby zostały zrealizowane najczęściej nie będą zrealizowane i może, gdybyśmy sobie wybrały fantazje seksualne park nasz użycie tutaj do naszej rozmowy na noc do innych one mogą niepokoić, jeżeli ktoś inny ma taką potrzebę odnoszenia się do normy tak, czyli porównuje swoje fantazje marzenia z tym co mieści się aktualnie w normach pakietu możemy mówić różnego rodzaju normach najczęściej ta osoba będzie się odnosić do jakich norm takich środowiskowych tak niekoniecznie nawet norm medycznych, ale środowiskowych na imię i jaki to jest błąd my fantazji nie możemy porównywać do zachowań tak, ponieważ to jest świat jakichś naszych marzeń czy i jest to taka bardzo przetworzona rzeczywistość mu, gdybyśmy powiedzieli o snach np. palmtop snach możemy być w wielu miejscach równocześnie możemy być kilkoma osobami równocześnie możemy się przenosić, jakby nie musi być w ogóle jakiegoś porządku logiki taka która, która takiej, która obowiązuje nas na jawie i podobnie z fantazjami seksualnymi, ale one mogą mieć zwielokrotnione wyolbrzymione mogą mieć naszym sposobem odreagowania czegoś uczyli mnie n p . fantazjach mogę pozwalać sobie na co się, czego być może nawet bym nie chciała realnym życiu, ale jest dla mnie atrakcyjne jako marzenie jako fantazje jako rozrywka i oczywiście może być też tak, że będziemy chcieli spróbować zrealizować różne swoje fantazje i ta może wzbogacić nasze życie seksualne, a czasami może być także przekonamy się, że coś co było takim atrakcyjnym wyobrażeniem marzeniem wtedy, kiedy jest urealniona Noll nie jest już takie ekscytujące takie w Schwedt podniecające, bo ta realność, jakby zabiła to co było takiego najbardziej atrakcyjnego fantazji n p . to może być takie wyobrażenie o seksie grupowym o pójściu do klubu swing wersów, gdzie wszystko wydaje nam się echem, ale takie właśnie pociągające i związane z łamaniem tabu przekraczanie granic a kiedy znajdujemy się w tym miejscu realnie no to mierzymy się z różnymi realnymi szczegółami tej sytuacji tak a po czym poznać tak my też bardzo ciekawe, bo tutaj też w książce sztuka radości mamy, więc też niż seks homoseksualny heteroseksualne właściwie rzeczywiście realizacja wielu wielu możliwych form spełnienia czy właśnie realizację swej seksualności, po czym poznać czy jest jakiś redaktor, który może nam powiedzieć, którą naszą fantazję warto spróbować zrealizować w rzeczywistości nea, która sprawi, że poczujemy się właśnie jak ten Alien w klubie z Angers już tak naprawdę w górę co NATO robimy umieściliśmy tego tak albo jesteśmy tu, ale okazuje się, że np. uczestniczenia w tym wydarzeniu inne leki się nieprzyjemne wrażenia estetyczne u nas rodzinna legenda spisywali się, że żyje nam, że wszystkie osoby, która dochodziła do swojej seksualności na drodze niż standardowej, czyli n p . w pewnym momencie orientował się inne sfery swojej orientacji homoseksualnej albo ne w pewnym momencie albo do pewnego momentu nie miał tożsamości płciowej czy pełnej tożsamości to właściwie to osoby mówiły, że już one właśnie zawsze wiedziały, że miał inne fantazje niższy to wskazywałaby, czego oczekiwałaby od nich kultura czy społeczeństwo, że gdzieś to się jednak zaczynał w fantazjach i w pewnym momencie dopiero te fantazje były uwalniane do aż do rzeczywistości, więc wracam jeszcze raz do do tego pytania, po czym my możemy poznać, których fantazje warto wpuścić do życia realnego, na które potraktować jako siłownie w wyobraźni rzeczywiście to, o czym pani w wymiarze domyślnie, jakby jesteśmy heteroseksualni, a jeżeli jest inaczej to osoba handlową tak osoba to odkrywa walka, bo bożemu, czyli znieważyła Jerzy Czarnota dziękuję albo albo jest alternatywna dwuskładnikowe lub innych i teraz może być także ktoś obserwuje swoje fantazje i widzi, że one dotyczą niż w przypadku mężczyzny innych mężczyzn tak i z tego powodu właśnie heteroseksualny mężczyzna, u którego pojawi się jakaś fantazja homoseksualną może się przestraszy i UE, ale w przypadku EUR odkrywania swojej orientacji nie polegamy wyłącznie na fantazjach pachną, bo to nie wyłącznie fantazji decydują o naszej orientacji seksualnej, czyli to jest to kto nas pociąga też emocjonalnie uczuciowo na jakie zachowania i sytuacje reagujemy takie oczywiście też gniewnym okiem marzymy o kim chcemy się zakochać, jakie mamy fantazję, czyli fantazje są tylko 1 z elementów i teraz jak zadecydować, że ja czegoś chce spróbować też chce dzielić życie ne myślę sobie, że tu musimy polegać na swoich odczuciach walczyli gdzieś się możemy mieć taką świadomość, że coś jest świetnego fantazji np. fantazjuje o przemoc owym seksie minąć cały nurt jest wokół przymocowano są już, ale im nawet elementy mogą być dla mnie atrakcyjne, jakby w moim realnym życiu intymnym, ale być może do fantazji idą dużo dalej my i czuje, że jest mi do potrzeb na wyłącznie wtedy, kiedy marzy albo nie kiedy osoba chce się sama stymulować no bo kiedy fantazjuje my to to co nas pobudza to wyłącznie nasza wyobraźnia nie ma zapachu drugiej osoby nie mają i dotyku Harnaś, jakby sami się stymuluje, używając swojego mózgu tak inni w tym momencie są jeszcze możemy zrobić, żeby badać swoje fantazje myślę testować je stopniowo, jeżeli mamy jakieś obawy tak to znaczy nie wiem, jakie to miałoby konsekwencje albo, jeżeli myślę o seksie w większej grupie osób, jakie wywoła emocje tak czy pojawi się zazdrość co to zrobili z moim związkiem między inny pewnie wtedy będziemy próbować stopniowo, ale i, ale mamy do wyboru jak bardzo dużych środków tak chcieli, ale jeżeli jest to fantazja na gwałcie np. pan już takiej bardzo często podawany przykład innym no to ja mam szereg środków innych, które mogą wykorzystać inne rzeczy muszę zadać pytanie, o co tak naprawdę chodzi czy to co miast w tym wyobrażeniu na 2 najbardziej pociąga netto jest w nim jakiś typ partnera, który tam jest prezentują określone zachowania czy chodzi o to, że wreszcie nic nie musieli nic ode mnie nie zależy jak zupełnie się poddaje i Villarreal kobiecych fantazji mówi nam w tym wypadku mogą więcej fantazji, ale tak samo, jeżeli mówimy o o męskich fantazjach ten, kto myśli najważniejsze jest pytanie co ja bym chciał z klimatu tej fantazji przenieść do realnego życia co tam jest takiego najważniejszego i być może mogę protestować w swoim życiu czy to będzie rozwiąże rycerzy widniała wezwanie powinno odbywać się inne wg jakich się z góry określony jest zasadne jest cała kultura BDSM minister kultura artystycznego krępowania ciału sznurem, ale to stopniowe wchodzenie w te praktyki, które wiążą się z przymocowane są objęte pewnymi regułami Stępka takie słowo bezpieczeństwa czy słowo klucz, na który pozwala nam zamknąć realizację tych fantazji w momencie, gdy się okazyjnie jednak nie militarne jak mówią o stopniowym testowaniu fantazji to nawet nie niekoniecznie mam namyśli to, że my musimy przyswoić wszystkie te zasady całego Bd SM i stopniowo tak jak uczelnie zdobywający kolejne poziomy wcielać w życie, ale może stopniowo stać po prostu w swoim życiu jak mi się to sprawdza, jakie się z tym czuje takiej co pasuje do mojego związku może pewne rzeczy, jakby z tym z partnerem seksualnym nie raczej by nas śmieszyły niekoniecznie by do nas pasowało tak raczej by zabijały klimat erotycznej niższy niż podnosiły temperaturę no i teraz wielkie pytanie kulturowo socjologiczną polityczną seksuologiczne czy taka książka, która jest podręcznikiem wyuzdanych fantazji jak przez lata była Anne określana przez lata przeleżała miny czy ona może spowodować następujący łańcuch demoralizacji najpier w ktoś czyta taką książkę widzi, że kobieta może jednocześnie być się w klasztorze i jednocześnie np. uwodziciel i kobiety i mężczyzn i mężczyzn i czerpać ogromną z tego radości cieszyć się seksem następnie w nasz test Czytelniczka takiej książki Milne rozbudza swoją wyobraźnię fantazję i sama zaczyna fantazjować na ten temat następnie realizuje te fantazje następnie rozwodzi się ze swoim mężem porzuca rolę gospodyni domowej i zostaje wyzwolona szczęśliwą kobietą za publikację takich książek zazwyczaj stoi tego typu obawa inne zaznacza się strażnicy moralności na tego typu argumenty się powołują się już nie mówiąc o tym, że pojawiają się argumenty, że inni n p . ucząc dzieci tolerancji możemy wychować się czytając różne książki dzieci do łóżka praktyk homoseksualnych narusza taki absurd zostawiamy w toku, ale pytanie czy to jest seksu logicznego punktu widzenia możliwe nie ma chętnych po prostu nie, odpowiadając krótko drodzy moraliści pozdrawiamy co ta książka może zrobić albo dlaczego warto przeczytać lub nie przeczytać myślę, że książka, gdzie mamy bogactwo najróżniejszych sytuacji fantazji o tak, by sposób napisania tej książki jest taki, że to nie jest wszystko bardzo realistyczna takie uporządkowane tego nie czytamy jak reportażu tak to jest taki zapis, że dochodzi się w Andaluzji są do przygody tak pokonali lidera w trakcie dojrzewania dorastania, a my możemy mieć skojarzenie trochę z zapisami jakichś fantazji snów może ze sztuką teatralną która, używając symboli gdzieś nas przenosi i teraz coś z tym, że czytając tę książkę można też poczuć taką ulgę, tak więc naprawdę mamy bardzo różne skojarzenia tak jesteśmy seksualnymi bohaterka może odczuwać bliskość seksualną ze swoją przyjaciółką ami jest to nic do zakochania nic to przyjaźń tak nie musi to być rewanż za określone w UE i możemy zobaczyć, że inni ludzie mają podobne impulsy tak mają skojarzenia w tej książce jest dziś wcielane w życie tych impulsów z kolei, że każdy coś tam Żyda o jego zna, ale i ducha łączy się nie jest szansa dla Sandomierza taryfy za tymi fantazjami, czyli normalnie na ogół możemy mieć jakąś myśl co byłoby gdyby, albowiem wyobrazić sobie coś im na ogół to skontrolujemy Al-Ahli nie podążymy za nią bohaterka podąża, ale i to jest bardzo dzieje się zwalniające może być to podniecające także na kogoś myślę, że to odwrócenie, czyli z ofiary tak naprawdę przeżywamy jako osoba silna i samostanowienia znów zdalną kontrolę mającą swoją seksualność mi też spełniające się seksualnie niepoddającą się seksualnie inny to może być myślę po prostu gdzieś wzbogacające książka bardzo często kobiety też reagują na ME na słowa aktywni rzadziej je pacjentki seksuologów sięgną po filmy pornograficzne, żeby gdzieś tam by podnieść swoje gmin do części zapytają o o książkach no dobrze to wbre w nie boimy się literaturę demoralizujące seksualnie, ale z drugiej strony ten trwa przecież debata od wielu lat nie tyle o literaturze autor pornografii, która może nie wiem czy ma realizować, ale na pewno degradować się role sytuacje pozycję kobiety 1 z silniejszych nurtów w pornografii jest właśnie pornografia oparta na przemocy na gwałcie jeśli powiąże my ten fakt z tym, że dzisiejsze nastolatki mają nim możliwie prosty łatwy szybki dostęp do pornografii i żaby 8390 % dostępnej pornografii czysta pornografia właśnie konsensualne przymocowana no to stąd pojawiają się te wystąpienia debaty apele feministek oto, żeby jednak pornografia uwzględniała również seks partnerski konsensualny, bo potem okazuje się, że te pierwsze bodźce seksualne dla chłopców nastolatków są młode lubiące dlatego jak wygląda sexy niż spodziewają oczekują że, że seks to jest taka scena zbliżona do gwałtu i właściwie tego można się spodziewać to można próbować realizować stąd feministki wspierają nawet nurt takiej pornografii właśnie równościowe, gdzie i 1 i druga strona wyraźnie pokazuje na co się zgadza na co się nie zgadza wysyła sygnały no ale oczywiście to jest tzw. kino offowe ona jest znacznie mniej dofinansowane to jest w ogóle to nie jest aż tak wielki biznes jak ten biznes pornograficzny głównego nurtu mainstreamowe, więc jeśliby literatura nie może być w cudzysłowie cały czas demoralizujące seksu logicznie czy może być pornografia właśnie w ten sposób działać, że mnie jeśli takie bodźce silne przemoc owe na takie bodźce wystawiane jest mózg chłopca nastolatka dwunastoletniego trzynastoletniego, który właśnie na podstawie tych pierwszych bodźców modeluje sobie swoje wyobrażenie o o tym co może, czego nie może jak wygląda na stosunek seksualny znajdą też niebezpieczne tak dobrze mocować pornografia z pornografią w ogóle będzie wpływać na zachowanie seksualne nie tylko ta przymocować, czyli teraz jej ogromna dostępność, ale i to że młode osoby uczą się i jakby dowiadują się stać się ich edukacja seksualna też właściwie pornografia no to oczywiście wpływa NATO NATO, czego my oczekujemy od siebie od partnera od partnerki jak wyobrażamy sobie czym jest seks, ale wpływa to myślę także na naszą kulturę, czyli po nie jest tylko przemoc ale, a może jesteśmy pruderii nie tak jak przed pół wieku wydawcy tej książki, którzy mówili nie nie to w ogóle demoralizacja trzeba zamknąć się wsiach i przeleżała w dół jednak demoralizacja jest takie akurat pojęcie, która ma ja jako seksuolog przy mnie nie posługuje, ale w odniesieniu do pornografii no spotykamy się z tym że obie płcie mogą odczuwać tremę związaną ze stosunkiem pornografia też źle wpływa na nasze gusta i na talenty zaryzykuje, czyli nawet na to co może być dla nas podniecające nowe stojaki się wizerunek kobiety teraz jest atrakcyjny bar, czyli kalendarz ten, który nas podnieca w sensie fizjologicznym, a podnieca czy może podnieca to jest jeszcze szerszy temat pan wiedział, jakie kobiety uważamy za atrakcyjne, a czy jak dodaje jego wizerunku też kobiety same dążą, a to co nas podnieca to oczywiście atrakcyjna są one zatem też mogą kryć jakieś szczegóły tak inni mnie kręci coś takiego na koleżankę jeszcze ransomware nic innego dnia, czyli ne ja zwrócę uwagę na owłosioną klatkę piersiową ma ktoś inny na inny szczegół inaczej tu jeszcze są nasze takie bardzo indywidualne upodobania, ale jeżeli przy patrzymy się temu i jak w jakiej teraz osoby są prezentowane jako atrakcyjna co znajdziemy na Instagramie co znajdziemy w popkulturze no to uderzy nas jakby podobieństwo kobiet w, czyli to jest ten unikalny wygląd, który być może jest zainspirowany przez to drużyna gra inny tak, jakie aktorki, jaki typ urody pełny aktorek personalne faszerowanych ta rzeźba to samo będzie dotyczyć też wyglądu narządów płciowych faktury, ale też globalną plastyka święci triumfy w standardach to, że się zmieniają mody dotyczące depilacji tak dalej nie chcieli to buduje jakiś standard jakieś takie wyobrażenie, na które mamy i co uznajemy za normę jak mówimy o normach właśnie medycznych obyczajowych i t d. to chyba już możemy też zacząć mówić o normy internetu czy takie porno tak co tam jest pokazywane czyli, jeżeli innym EW określone praktyki i techniki seksualne się powtarzają no to możemy uważać za taki standard, a coś zwykłego pytanie czy norma porno przekłada się na normy norma życiową no niekoniecznie, bo co to z nami Rovina mężczyźni coraz częściej będą mieli takie poczucie, że nie ma atrakcyjnych kobiet wokół tym tak, ale z torze oni nie są w stanie z Mes pełnić pewnych oczekiwań tak no bo on mnie za nami też nie stanie są aktorami także innym, czyli nie potrafili tak długo nie potrafią tak intensywnie, niemniej jednak mamy jakąś tremę tak nikt nie spełnia tych oczekiwań poza tym my rzeczywiście mogą oczekiwać nie wiem być może większej otwartości na różne praktyki seksualne, które będą chodzić np. opór u partnerki PAK coraz powszechniejszym problemem jest także brak seksu w związku, ale i realizowanie potrzeb seksualnych poprzez masturbację, ale i oglądanie filmów pornograficznych, czyli to nie jest tylko tak, że mam przymocować zachowanie częściej pornografia wpływa w ten sposób, że mężczyzna nie nie ma seksu w związku wybiera pornografię nadzieję, że tak jak oni to się wręcz zjawisko kulturowe masowe ona ma już swoją nazwę mężczyźni nie tylko rezygnują z seksu z kobietami, ale w ogóle rezygnują z relacji z tego wysiłku korzystają z pornografii korzystają z Tychy humanoidalnych robotów taki bardziej wykwalifikowanych seksualnych no więc, gdyby pani miała taką władzę też zdecydować albo mnie, że o książkach już nie decydujemy w dzisiejszych czasach być może zdecydujemy o tym, też w internecie co pani zrobią z pornografią chwilę widać, że uderza to bardzo można się tak naturalną ludzką seksualność to ja bym ją zostawiła w fabryce IFM GAM oczywiście mówimy o tym, też co jest legalne tak, bo jeżeli jest cały nurt oczywiście tak, jeżeli widzimy tam mamy związane takie już rozwiązany z pedofilią Dark z z przemocą stroną no to tu jak my mamy środki prawne na to tak to jest inny temat natomiast pornografię możemy zostawić, dokładając dla równowagi, ale coś jeszcze tańczyli, dlaczego ta pornografia w taki sposób na nas wpływa, ponieważ mamy 2 przekazy na temat seksu, czyli 1 taki związany z grzechem z poczuciem winy bez zawstydza Anię ze straszeniem tak długo chorował, bo ciąża powroty byłych, bo nie wolno o tym, mówi się w szkołach w domach to jest na szczęście być może trochę już lat aż sytuacja to nadal jest obecny na nim paradoksalnie mamy jakąś cofka kulturową u nas na naszym podwórku nic tak, ale na szczęście rodzice tacy teraz okno, a dniem 30 kilku 40 lat jednak rozmawiają, że ze swoimi dziećmi na temat seksu, więc mamy taki przekaz o tym, że jest to coś złego imamy pornografii, gdzie rzeczywiście ten seks jest taki inny bez intymności bez relacji czyni tak jakby ten przekaz jest potwierdzone i to, czego nam myśleć brakuje to rzeczywiście takich informacji o tym, że seks jest ważne po prostu nam, że ktoś coś trafi być przyjemne plaży jest przyjemne zagrożenia zagrożenie wykorzystaniem chorobą eteryczną niechcianą ciążą no ale też fakt przecież po coś jest on jest przyjemne i wszyscy mamy jakiś narządów do odbierania przyjemności, a kobiety wręcz mają osobne narządy wyłącznie do odczuwania przyjemności tak rząd też jest ważny w relacji, że jest więziona twórczy, że możemy w ten sposób też wyrażać swą swoją osobowość uczucia i myślę, że o tym musimy mówić, więc dalej musimy też dawać możliwość, żeby ktoś nie musiał pierwszych informacji mieć wyłącznie z pornografii, bo ona rzeczywiście będzie wpływać mocniej na osoby, które nie mają porównania walczyli chcą się czegoś dowiedzieć się w sensie mamy dojrzewającego chłopaka czy dziewczyny no i żurawina i znajduję w internecie i innych informacji czy innej konkurencji dla ostrej pornografii dla nastolatka trzynastolatki jak jakiś dobry fajne książki jest trochę na rynku, ale też w jak taka książka wnętrza wściekać może konkurować z silnikiem, który trwa 5 minut i wystarczy włączyć można to zrobić wszędzie to się dzieje w szkołach i wcale tak szkolnych i bieli i w różnych miejscach, chociaż tych publikacji bardzo wiele brakuje takich myślę wideo publikacji, która w jakiś normalny sposób przedstawiał desek może nie nastolatkom, ale na osobom dorosłym w tym mężczyznom i kobietom i innym osobom, które na cześć identyfikują, które nawet nie wiedzą właściwie, jaka jest paleta możliwości na pewno zaś zagraliśmy 2 skrajności tak też w wideo prezentacje koni wiedziała to ich trochę wtedy też myślę jest taka część pornografii też bardzo popularna czy IT realistyczna filmiki takie amatorskie wrzucane do sieci nawet przez parę, która przez reagują tak swoje wrażenia, że może i to jestem bardzo popularne bardzo wiele osób wybiera coś takiego zdania było na miałby się orientują, że być może to co takie plastikowe zależność ta wcale mnie to tak nie kręci jednak co realne bliższe mojego życia co mogę sobie ułatwieniem dziś wyobrazić przełożyć na swoje zbliżenia też bardziej ekscytujące czy taka świadomość, że może niekoniecznie jest to wszystko tak wyreżyserowany drodzy państwo tymczasem my polecamy państwu książkę sztuka radości gol Jankesa Ince porozmawialiśmy dzisiaj o sztuce radość, ale też w ogóle o kulturze, a my wokół seksualności na jakość tak jest, że z tego seksu naturalnego ludzkiego podstawowego zwykłego ta kultura po pewnym czasie zaczyna uciekać deformować się tempo wstawałem tutaj pilnujemy drodzy państwo prosimy o maile na adres dla was małpa to krok KSM dla was no tak TOK TOK FM wydawnictwo kobiece ma dla państwa kilka egzemplarzy tej książki książka jest również pod patronatem krótkiej przerwy Justyna Suchecka m. in. dziennikarka GazetyWyborczej tworzy zespół krótkich przerw można znaleźć na profilu krótkich przerwach na recenzję książki sztuka radości polecamy, ale bardzo dziękuję za rozmowę dzisiaj naszym gościem w magazynie sztuka życia była Anna Golan psycholog seksuolog kliniczny terapeutka par dziękuję bardzo dziękuję bardzo zapraszamy na informacje
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY SEKS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA