Czym są wyjazdy typu adventure?

Podróże duże i małe
2018-12-02 11:20
W studio:

Gościem Przemysława Iwańczyka była Kamila Kielar, podróżniczka. Rozmawialiśmy o wyprawach typu adventure. Rozwiń »

Jak wyjaśnia podróżniczka, "To są wyprawy, w których ważna jest przygoda, wyczyn i wyzwanie. Są one realizowane albo własną siłą mięśni albo za pomocą roweru, kajaku. Czyli wszystkim, co angażuje naszą energię" - mówiła Kamila Kielar.

W audycji Podróże Małe i Duże Kamila Kielar opowiada, dlaczego tak bardzo ją fascynują terytoria na północy i który z regionów świata jest jej ulubionym.

Co daje podróżnikom wyprawa typu adventure? Dla kogo są tego typu wyprawy? Co można z tych przygód wynieść dla siebie?

O tym z Przemysławem Iwańczykiem rozmawia Kamila Kielar. Zwiń «

Podróże małe i duże, Przemysław Iwańczyk, kłaniam się państwu ponownie, dochodzi 11 22, w naszym studiu pani Kamila Kielar, dzień dobry, podróżniczka, która opowie nam o wyjazdach typu adventure. I należy zadać pytanie, czym są takie takie wyprawy? To są wyprawy, w których ważna jest przygoda, ważny jest wyczyn i ważne jest wyzwanie. I są one zazwyczaj realizowane albo własną siłą mięśni albo za pomocą rowerów, kajaków, czyli wszystkiego co napędzamy też rzeczywiście własnymi mięśniami. Rozwiń »
Czyli nie wsiadamy gdzieś tam autobus jedziemy tylko faktycznie nam dokonujemy przeżywam jakąś przygodę.

No tak, ale pierwsze należy wybrać to miejsce, w którym to przygoda chcemy przeżyć i jakie kryterium pani pod tym względem stosuje tam, gdzie są dostępne kajaki rowery i t d. czy bierzemy to na plecy wywozimy z polskiego do tego kraju, który chcemy zwiedzić?

To rzeczywiście faktycznie zależy od tego kraju natomiast dla mnie kluczowe w wyborze miejsca jest przede wszystkim to, że jest to miejsce przyrodniczej skupione na przyrodzie to jest to bardzo panie przede wszystkim zwraca uwagę

Tak, mnie faktycznie kręci outdoor jest rzeczywiście staramy się, żeby te mają wszystkie przygody były związane z byciem w naturze mierzenie się z nią, ale też czerpaniem przyjemności

W ilu w krajach na świecie pani była?

Chyba 80 i w każdym z nich przeżywała pani takie ataki takie wyprawy takie wyjazdy typu venture z dnia oczywiście, że nie te moje wyjazdy przygodowe tak naprawdę przeżywam głównie na dalekiej północy, czyli Alaska Kanada Rosja Japonia to są te moje główne kierunki tak, dlatego że lubi pani inną klubie takiego fascynującego jest taki bezkresne bezkresne miejscu, gdzie warunki klimatyczne raczej nie są sprzyjające i właśnie to jest pociągające

Tak naprawdę, że trzeba się z tym zmierzyć trzeba się zmierzyć z przyrodą trzeba się zmierzyć z warunkami trzeba się zmierzyć też samym sobą na ich torze jest trudno tak naprawdę to w dużej mierze dodaje dla mnie mnożenie pojęć atrakcyjności, ale tego, że ten wyjazd na pełnowartościowych, bo w g, bo to jest po prostu zwykła nie wiem zobaczenie pojechali zjedzenie czegoś tylko ten tak naprawdę rzeczywiście to wymaga już na jakiego się samozaparcia zaangażowania tak dalej i zmieniła pani kilka miejsc, w których nie była, które z nich utkwiło pani najbardziej w pamięć mają zdecydowanie ulubionym miejscem zapomnianym, do której wracam najczęściej chyba, aczkolwiek też bardzo dobrym takiej nie ma dla mnie polem do działania jest przede wszystkim Alaska i Kanada albo ze względu na ogromne tereny ze względu na niewiarygodną przyrodę i na możliwość bycia w takich miejscach, w których jest naprawdę po kilkaset kilometrów w najbliższej wioski na realne są zdecydowanie mniej dodaje tego smaku tej przygodzie, a jakoś tam spędzać czas nim to jest interes jak wygląda w DM BDM w innej idealnie wyglądają one często bardzo podobnie, czyli pobudka rano i to często wcześnie rano spakowanie obozu przemieszczanie się jej toczy zarówno pieszo czy kajakiem np. ranni to jest potem oczywiście nawigacja dotarcie, gdzie jeszcze wędrówka czy jazda rowerem, jeżeli są drogi, bo też oczywiście nie zawsze są na nim gotowaniem my też gotowanie na oczy się na kuchence częściowo te rzeczy, które np. znajdę po drodze ranna wieczorem po 30 tuż po południu dotarcie do miejsca kolejnego obozu, gdzie po prostu rozbojami ponownie swój namiot i realny i zbiera się do snu no oczywiście to też, że w dużej mierze zajmuje się fotografią i obserwację po drodze zwierząt, a nami i obserwacja tego co się dzieje i pisaniem i t d . tak dalej czy nawiązywanie kontaktu z tubylcami oczywiście tak tak jak to wygląda nowocześnie umawia się z nimi jak dotrę do państwa wioski jak spędza z państwem ciast czy czy też zupełny przypadek i polega pani na tym, żeby ktoś będzie miał dużo empatii sobie z FC poświęcić pani czas nie jest staramy się nie podróżować takim podejściem, a na pewno ktoś gościli dodały tutaj czeka masz coś stanie rannym bocianie bardzo by było w porządku tak naprawdę do tych osób wymagać od nich czegoś takiego natomiast wracając do coraz mniej któryś z nas tak naprawdę na Alaskę znając wszystkie osoby tam albo sam z dużą część ran to rzeczywiście faktycznie wracam często to są osoby, które wiedzą, że żyją tam będę ich 6 spotykamy się nie, aczkolwiek oczywiście, że zdarzały się spotkania przypadkowe, które się potem przeradzają jakieś duże znajomości rzeczy nawet przyjaźnie i powroty no, więc bardzo zależy tak naprawdę od tego czym się znamy z wcześniej 10 nieznany wcześniej inne też warto wspomnieć o tym, że z 1 strony to osoby żyjące w takich bardzo izolowanych miejscach są bardzo pomocne i bardzo ciepłe, ale też zdystansowany w jaki sposób są też jest tak, że to jest wielka atrakcja realne, że jak dziś Maćka docieramy oczywiście współdziałamy często pomagamy sobie, ale to też nie jest Steam na takiej zasadzie, że Mann jakiś atrakcji tak jak często często się, mówi że nie w innych krajach NATO co tam, gdzie jeszcze tak nie ma, cytując słowa piosenki Zbigniewa Wodeckiego lubi pani wracać do tych miejsc, gdzie była pani już zdecydowanie wolę niż otwierać nowe miejsca i powrót dla mnie po raz dwudziesty na Alaskę jest dużo większą przyjemnością, ale i dużo więcej czerpie z tej jego wiedzy i jakieś doświadczenia niż zobaczenia szybkiego i osaczenia z listy kolejnego miejsca dlatego Alaska jest wielka ja rozumiem, że wybiera pani coraz nowe miejsca na tym skrawku ziemi w Pekinie NNW na czas oczywiście to są nowe miejsca, ale czasu, gdyż jest nowa forma podróżowania albo bardziej zaawansowana forma podróżowania albo w jeszcze dalej jeszcze mocniej to są wyprawy Long Ostrowy 3 czy jednak trzeba na niej zaoszczędzić przyznają wiele miesięcy, żeby móc pozwolić sobie na 3 tygodnie na Alasce bądź też Laponii północ ogólnie jest droga, więc nawet, jeżeli się podróżuje z namiotem na własnych nogach Renata nie uniknie się też również w wysokich kosztów, więc diabli nazwała tego mimo wszystko gotowymi na nas oczywiście to wszystko zależy realny jednak to w jaki sposób podróżuje no dobrze to proszę opisać także bez perspektywy budżetu pań wygra tak oto moje wyprawy jest faktycznie największe koszty to są po pierwsze ma on dotarcie na dane miejsce i to nawet nie mówię o lot na Alaskę tylko szafka wewnętrzne przeloty na Alasce czy Kanadzie jakichś drobnych miejscowości no to one też są bardzo kosztowne znany jest dużo kosztuje też sprzęt i albo posiadanie czy nabycie profesjonalnego sprzętu albo nawet wypożyczenie nauczka dla mojej ostatniej wyprawie wypożyczamy kajaki morskiej na 2 miesiące na to też były bardzo bardzo wysokie koszty realne i nawet kosztem w rundzie do kajaka ja zapłaciłam 1,51000 USD w naprawdę naprawdę to dużo tańsze, ale to był taki kajak, że warto byłoby realne natomiast to też jest także oczywiście potem jakiś Martynka, jaki mam go zapakowane dotyczy 400 l ładowności z czego połowa jedzenia na 2 miesiące no to faktycznie już na miejscu jak się przemieszczamy po morzu jej siedzę na wyspie jestem tam samotna jem to co mam i tam nie ma żadnej infrastruktury żadnego hotelu, w którym można zostać no to faktycznie Lotos kolej potem się już przez 2 miesiące nie wydaje w ogóle pieca, czyli taka kilkutygodniowe wyprawa kosztuje mnie więc my też bardzo trudne pytania, ale myślę, że powyżej 10  000 zł od 15 pani lubi samotność duchową, bo co czas pani podkreślali, kiedy docieram na miejsce jestem tą samą lubi samotność wiem czy podkreślam tu też jest tak, że ja nie mam nic przeciwko podróżowanie z innymi ludźmi faktycznie najczęściej tak wygląda, że ja podróżuję samotnie, aczkolwiek to też wynika z tego, że tam m. in. bardzo nie chce podróżować z kimś, kto jest do tego w pełni przekonany i w pełni przygotowany dlatego, że to może skutkować większą ilością problemów na miejscu już tak naprawdę w nos zaletami, które będzie miał podróżowanie we dwójkę i dlatego on, a ponieważ moje wyprawy często one są ołów takie tereny obecnie mało komfortowe dla NATO niema zwykle lasu rąk ludzi chętnych chce, żeby chcieli pojechać, więc to jest główny powód tak naprawdę, dla którego jeżdżą samotnie, ale co to znaczy przygotować do takiej wyprawy pani mówiąc o przygotowaniu innych nagłych zgonów wygląda jak długo trwa to jest trudna, że do zamknięcia w ramach czasowych tak naprawdę, bo to mówimy o przygotowaniu kondycyjnym, ale mają, bo jeżeli płyniemy po kilkaset kilometrów po morzu albo idealnie idziemy kilka tysięcy kilometrów rowerem 3 czy również kilka tysięcy kilometrów przechodzimy pieszo to to jest też warto, żeby w 2 osoby uczestniczące w takiej wyprawie były na poziomy na podobne im na podobnym poziomie kondycyjnym natomiast co też jest tak, że ze względu na trudności pogodową przede wszystkim na to, że tam nie ma infrastruktury za żadne i t d . tak dalej to on, niemniej ważne jest też przygotowanie mentalne tak naprawdę to takie wyprawy, dlatego że łatwo się zrazić łatwo się poddać łatwo w mieś naprawdę dość, a tutaj są często takie warunki takie miejsce, że nie można usiąść i pniemy się przysłowiową rozpłakać po prostu tutaj trzeba naprawdę i dalej Francuz sytuacja nieprzewidzianymi nie wiem, skąd nie potrzeba znalezienia lekarza tak dalej po przyznał, że w takich miejscach nawet trudno taką rozsądną logistykę prawda tak natomiast ja zawsze posługuje się jak i innych lokalizatora mi komunikator satelitarny, czyli w razie gdyby były jakieś problemy no to w wolnych w ciągu 2 godzin jest w stanie ściągnąć helikopter z pomocą to też kosztuje et takie ważne ubezpieczenie na rozwój to też jest element nierozłącznym takich prób myślę, że tak co pani planuje, bo mówiliśmy o miejscach, w których pani była to jest 80 krajów, ale podejrzewam, że na pani liście jest jeszcze sporo innych miejsc, w których są pani wiedzieć Orzeł południe w końcu etatach są takie plany są takie plany górskie południowe faktycznie, aczkolwiek ja teraz dokładnie 2 dni temu wróciłam las też z takiego cyklu wyjazdów, więc na razie chwilę odpoczywam zięć pani była ich wyników radzie byłem elbląska nadziemna zachodnim Wybrzeżu Kanady Mn to właśnie tam Moskała kajakowa wyprawa Annę przemieszcza się kajakiem morskim i była bardzo ciekawa wyprawa Boya to już szukałam takiego energicznego podgatunku niedźwiedzia czarnego przystanku Very okolice w drodze na północ od banku per frajerze 1,51000 km od banków na północ i tam, że atak niedźwiedzi czarnych, które są białe, ale uwaga to niezły Albin nosem wyznaje Żak 3 niedźwiedź na świecie i to jest w duże ewenement i duża ciekawostka na skalę światową, a ponieważ one żyją tylko na tym Wybrzeżu i żyją na takich Wyspach i morza tam się dostać wyłącznie z morza, gdy faktycznie tam pływam kajakiem po to, żeby przebyć, by dostać do nas pani znalazłem im znalazłam, ale muszę przyznać, że nie znalazłem ich aż tak dużo jak im się spodziewałam to wynikało tak naprawdę głównie z tego, że nie jest dramatyczna sytuacja jeśli chodzi o ilość łososi w morzu i to jest sytuacja bardzo spadkowa jena co roku jest coraz gorsza i teraz w tym sezonie było w było najgorzej w historii problem polega na tym, że normalnie te niedźwiedzie, które polują na te łososie strumieniach, które widno oczywiście łososie wpływają do strumienia natarł to ze względu na brak tych łososi ten będzie musiał zmienić swój system zachowań i one musiały z Żarek przeniesie w góry, szukając borówek Korzonek, czyli tak jak zwykłe niedźwiedzie jedzą ani żywić rybami w związku z tym dużo trudniej mnie również było znaleźć wiele czasu ani rozpylił 2 miesiące dotąd nie sądzę, że w niedźwiedziu, bo ciężko przez 2 miesiące Eli niedźwiedzi głównie natomiast bardzo się chciałam zobaczyć wilki morskie są takie wilki, które faktycznie żyją na Wybrzeżu i też łowił łososie, ale też potrafił np. małże jeszcze Australian and IT jest też duży ewenement regionu wspierają osoby te ostrygi od kupują sobie ze skały i zjadają i bardzo chciał zobaczyć natomiast, iż nie udało z kolei zobaczyć bo, ale też właśnie tam były w górach polowały na jelenie zamiast ryby dokładnie z tych samych względów ja natomiast udało mi zobaczyć wydry morskie, które dopiero wracają po całkowitym wytrze biły dzwony dowód Kolumbii brytyjskiej tam, gdzie byłam i to dało się zobaczyć, że Lwy morskie foki mnóstwo znaków, bo one tam pływają tezy taka 1 z głównych dróg, gdzie pływają także nie tylko niedźwiedzie, a tak faktycznie te takie miejsce, gdzie Jan i wydaje się, że ze wszystkich moich podróży, mimo że wszystkie są przyrodnicze i podróżami tak naprawdę teraz na tej Elana widziana więcej zwierząt i bawić najbliżej fotografuje pani tak można zobaczyć pani zdjęcie może zobaczymy zdjęcia najłatwiej zobaczyć się w tej chwili albo na moim Instagramie albo na Facebooku tak, bo pani znaleźć w gminach jednak po prostu Kamila Kielar nago przed teraz rozumiem, że jest pani w domu i przygotowuje się pani do kolejnej wyprawy te drugie tak długo te przygotowane pod swoją Ela na pewno ponad pół roku, bo to są przygotowania będą o UE treningowej kondycyjne to jeszcze raz precyzujemy dziś pani wybierze teraz też nie wiem czy ja bym chciała ich jeszcze oficjalnie odpowiadać, ale będzie to na pewno projekt górskiej w Ameryce Południowej nowość, bo to jest niebywale precyzyjnie pani nie wskazano, że po rozum, bo część rzeczy należy zachować w tajemnicy także dla dla pani fanów odbiorców Czytelników takich na razie oczywiście dobrze pani Kamila Kielar była z nami podróżniczka opowiadała o wyjazdach typu venture oraz generalnie swojej pasji podróżowania dziękuję pani bardzo dziękuję bardzo państwu zaproszony informacji Radia TOK FM po godzinie jedenastej 40 Hanna Zielińska pierwszy w rozmowie z Szymonem Hołownią sztuce życia po godzinie 12 znów usłyszymy się mówić będziemy, jaka przyszłość czeka migrantów na Wyspach bóbr
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!