REKLAMA

Andrzej Konopka zaprasza na Świętą Kluskę

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-12-03 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:39 min.
Udostępnij:

Święta Kluska to pierwszy na świecie holy-hop-dog musical. Tytułowa KLUSKA to bulterierka, ciągle bardzo głodna, spędzająca radosne szczenięctwo w domu bezdzietnej pary kreatywnych pracowników korporacji.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista. Patrycja Wanat, dobry wieczór, rozpoczynamy Kulturę osobistą, w studiu ze mną Andrzej Konopka, dobry wieczór, dobry wieczór państwu. Andrzej Konopka, aktor, którego zobaczymy w najbliższym czasie w spektaklu "Święta Kluska", musicalu "Święta Kluska". Za reżyserię odpowiedzialna jest Agnieszka Smoczyńska. Spektakl mogliśmy oglądać w Komunie Warszawa, która właśnie te spektakle produkowała, ale produkowała również Alter art, odpowiedzialny m. in. za organizację Open era chociażby w Polsce, więc takie w ogóle połączenie wyjątkowe czegoś, co jest bardzo offowe, czyli Komuny Warszawa z alternatywnym, a przy tym właśnie wspaniała reżyserka Agnieszka Smoczyńska, która już do tej pory pokazała nam też "Córki dansingu" oraz "Fugę", która ten piątek będzie wchodzić do kin w całej Polsce. Zresztą Agnieszka będzie naszym gościem właśnie w tym tygodniu i o "Fudze" będzie opowiadać. Rozwiń »
Przy tym jest to mit znikali języka, do którego muzykę Lu Elle pisała Zuzanna Wrońska, którą możemy oczywiście kojarzyć z balladami romansami, ale które też odpowiedzialna za muzykę do córek dansingu, więc tych połączeń tutaj jest bardzo dużo mam wrażenie, że SLD świętach Kluska z została obdarzona taką niezwykłą energią właśnie przez to połączenie Enei ludzi ludzi, którzy spotkali się też już trochę właśnie przy tworzeniu córek dansingu, bo Robert Bole sta jest odpowiedzialny tutaj za złe zza Lady teksty właśnie w świętej kruszce tak samo jak i ekrany w córkach dancingu stąd też wynika z tego waszego po prostu połączenia znajomych, którzy myślą podobnie o sztuce, którzy myślą podobnie o tematach, które chcą opowiadać 

Tak, sytuacja w przypadku tego musicalu jest absolutnie wyjątkowa, ponieważ jest już sam fakt, że Dominika jest wystawiany na scenie komuny Warszawa jest jest rannych w tym takie niezwykłe, a faktycznie, ponieważ sytuacja zaczęła się niestandardowo wśród propozycji ze strony komuny, żeby zrobić takimi gigantami na scenie, więc też były chyba twórcy spektaklu po postanowili podejść do kompletowania cieszyłby obsady i ludzi, którzy będą tworzyć spektakl też sposób nie mniej niestandardowe tak jak mówisz serio opowiada Agnieszka Smoczyńska on za teksty, czyli za libretto, bo to jest muzyka, więc możliwe libretto Robert Bole 100 za piosenki za tekst piosenek opowiada Nina wołyńska, a za muzykę też toruńska Arena spółkę z 3 Marcin Marczyk Jan znanym muzykiem artystą performerem producentem też jest tytułem może w porządku dodam, że za moc światła Sasza Lubański opowiada artysta sięga n p . za scenografię odpowiada znany artysta wizualny Rafał Dominik, a za kostiumy odpowiada Milena Libet, która jest znana też i działa mocno środowisku głodowym za ruch, czyli Łazarza tańczy się w nim wszystko to dziś rusza ogromna na scenie opowiada Kaja Kołodziejczyk też znana jest jakby silnik jest książka współpracował chociażby przy przy córkach dancingu na spółkę z Kasią Sikorą wylała się, więc ten model ten zestaw nazwisk wyrwana z Galicji stan jest bardzo wyjątkowe, a na scenie poza tobą Piotr Trojan Małgorzata Goral Piotr Trojan właśnie w roli świętej kluski Małgorzata Goral jako stara i Andrzej k Chomka jego cel jako stary rok od rana do w takim razie te święta Kluska kim jest biesiada Śląska jest psem Maccabi żyją w PiS są one z córką nawet nawet jest bunt bunt wielką sztuką co powiedzieć, że cały dług naszego musicalu brzmi się do Tuska i holi hop do karmnika, czyli w tych 3 takich mikro spółka chodzi o dok mistrz zawiera się zdaje się po całym polu znana technika, bo jest to moja w tym musicalu i odwołanie do jakiejś tam sacrum jest i taniec hip-hop jest też w bok Czyż ona, że rząd Tuska Kluska byłam co śmieszne ciekawe uważam, że pod postacią rzeczywistą, która wczoraj faktycznie istniała był to pies suka, którą to Zuza Wrońska podarowała swojemu partnerowi jakiś czas temu sir Kluska niestety już odeszła od nas już niema niema wśród nas no ale ma taki, że tak powiem, że oprócz tego, że we wspomnieniach swoich najbliższych ludzi tu ktoś się nimi opiekowali żyje to oprócz tego ma taki pomnik w postaci odrębnego tego musicalu za chwilę wrócimy do naszej rozmowie posłuchamy nawet fragmentu samego spektaklu do chciałbym się chyba przede wszystkim zapytać o to LSA komitet tematy społeczne, które w tym dobry chwilami zabawnym chwilami smutnym remizy Kalu poruszać się było oczywiście nie chodzi tam nie powiedzieć nie chodzi tylko o tę muzykę śpie w i taniec ale, ale chciałbym się przyjrzeć tym postaciom, które się wydzielać na scenie informacja Radia TOK FM mamy zarazem na koniec wróćmy do naszej rozmowy przypominam, że aktor Andrzej Konopka jest dzisiaj moim gościem rozmawiamy o spektaklu święta ten klub Skra jeszcze musimy wyjaśnić, że święta muska miała swoją premierę właśnie w komunie Warszawa, ale najbliższe spektakle 11 grudnia oraz 12 grudnia odbędą się na deskach nowego teatru w Warszawie nie to jest bardzo dobra informacja, ponieważ widownia jest po prostu większa, więc cel więcej biletów i więcej chętnych można można spektakle zobaczyć chętnych jest cenne bardzo bardzo wielu za chwilę wracamy teraz informacje Radia TOK FM Patrycja Wanat dobry wieczór to jest kultura osobista w studiu zanosi się aktor Andrzej Konopka rozmawiamy o świętej Kluskę święta Kózka to jest musical języka holi hot doga, który możemy zobaczyć 11 grudnia i 12 grudnia w nowym teatrze w Warszawie reżyseria Agnieszka Smoczyńska na scenie poza Andrzejem kolebką również Małgorzata corolla oraz Piotr Trojan wyjaśniliśmy już święta Kluska tytułowa święta Anna Kluska to bulterier Kan bardzo inteligentna bulterier kar, która przygląda się dość krytycznym okiem swojemu państwu, czyli starej staremu Kimso stara i Starym buddystą para w parach średnia wieku bezdzietna żyjąca w wielkim wielkim mieście może już tylko domyślać, że prawdopodobnie stał w Chinach jest Warszawa dnia oczywiście sytuacja, kiedy szły w takim związku takiej rodzinie pojawia się pies jest absolutnie, jakby sytuacją wyjątkową i daje zaczyna go różnych ciekawych niecodziennych, a czasami tragicznych historii i tak się dzieje właśnie też w naszym zaś mieszkał młody Starak kupuje staremu Kluskę tak zresztą tak jak było w życiu faktycznie był stale kupiła pierwszy w tym przypadku ZUS działa z hasłem partnerowi byłby podarowała usługę, a i tak się dzieje w naszym spektaklu, że suka zostaje jest prezentem od starych dla starego i mogłyby podnieść się w jego jakiś tam takim jesiennym złamaniu depresji no ale czy go podnosi no to wszak przyszli zobaczyć po prostu, bo to różnie z tym bywa w tym RO wy z taką klasą bez Niewiem jak nazwać taki właśnie pracowników korporacji żyjących w tych szklanych domach na zamkniętych osiedlach już się portretuje CE nie pierwszy raz tak trochę powiedziałam oto jest zimno wiele z tego, że mam dalej chwalić, aby zobaczyć kilku etatach zrobił, bo wyborcy nam sięgnąć do różnych projektów, których cenę możemy oglądać czy to obecnie pożarem w burdelu czy duszpasterz hipsterów czy właśnie tutaj święta Kluska zastanawiam się, o co chodzi z tymi im parami dziec najmniejszy bezdzietny mini korporacyjnymi zamknięte osiedla duże miasta, dlaczego się ich czepiać się jakoś Tobiasz, bo są wdzięcznym tym tematem na oba też pewnie, dlatego że jak sam był zdaje się, że należy do tej do tej grupy czynnie się średniej klasy mieszkający w dużym dużym mieście myślę sobie, że mówiąc o tym, nasza muzyka lub, którego bohaterem jest pies to co też w naszym lokalu próbujemy opowiedzieć o tym, po pierwsze jak się zmienia jak się zmienia w ogóle stosunek ludzi w dzisiejszych czasach dąży do zwierząt na przykładzie psa Boże Boże się zmienia to to jest absurd absolutna absolutny pewnik zechce go na leki nowszych chociażby właśnie to co poruszamy nasz mistrz spektaklu my tam cytujemy w pismo święte i uważamy nasi autorzy, bo robi Robert Bole 100 już ustalona członek zarządu Śląska jest stosunek nasz, bo do zwierząt jest zdeterminowany przez MOPR chociażby przez światopogląd który, który przeważa w naszym kraju w lesie ten stosunek obwodu do zwierząt się teraz zmienia ale jakby zdaje się, że odpowiedź czy to dobrze czy to źle też nie jest taka znowu jednoznaczna spektakl jest cel widziało niewielu tych, którzy byli na premierze, jakiemu uległ zaś w jaki sposób z zmieniają zmienia się w wiadomo, że kiedyś było zwierzę było nie było traktowane jako jako istota w współ, czując aut trzymająca stworzyły stosunki, jakby w życiu człowieka do zwierząt było mało mało empatyczny brawa, a teraz, zwłaszcza na szkodę można nadsyłać do klasy średniej można powiedzieć, że z wielu stosunek do tych zwierząt do do psów zmienia się diametralnie chociażby były w słowach, które nijak opisujesz odejście psa mówił kiedyś mówiłeś, że pies zdechł prawda zwierzę zdechło teraz mówi się, żeby pies z zmarł pieszy zmarł odszedł opuści nas tak, by tak dalej by kiedy to to są te zmiany wielu ludzi, jakby z bardzo integrują się z wszystkimi psami mówi o tym w taki właśnie w rodzinach, które np. jak w tym naszym związku jak z naszym spektaklu posiadają dzieci i pies jest jakąś taką mnie substytutem może dobrze widziane, ale jeszcze ważną figurą zawsze jest najmłodszym strzelcem właśnie coś co coś co co służy że, żeby gdzieś tam też złe uczucia jest takie blokować i jakby tak to też jest pytanie, które też w naszym spektaklu bardzo pomoże żartobliwie formy slapstick owych komiksowej formy jestem Bogiem zadać 3 czy możliwe jest ich odczuciu możliwy jest przekroczenie tych barier pomiędzy gatunkami krótko mówiąc między ludźmi a, a zwierzętami, jeżeli jest możliwe toczą to może skończyć w tym słynnym eseju nie chcę, by mówić też konkretnie Total film o szczegółach i rozwiązania dramaturgiczne mało wiadomo w każdym z kolorową niech nasze psy Nieee nie mam psa mielibyśmy kota w domu, ale siły muszę powiedzieć, że bojkot tylko się męczymy w naszym mieszkaniu na trzecim piętrze i my winniśmy szermierz mnie męczyli z kotem, więc kodeks ma teraz emeryt córkę na wsi jest bardzo realne, bo widuje regularnie w rozmawiały ze swoim kotem tak, ale wolał nie niesie to ich rozmach ten lot jest bardzo zabawny efekt wzywa każdy się na to łatwiej, że rozmawiamy Lewicka ze zwierzętami w takim sposobie w jaki rozmawiamy z dziećmi brata tak trudnych, a występują też niesamowite, bo czasami spotykasz takich ludzi, którzy zmagają się chociażby właśnie z ze swoimi psami, ale co ciekawe te psy rozumiejący się coś żal do nich mówi Witold nie są u nas Mielno rodzina to są dialogi i to jest naprawdę niezwykła zapraszamy bardzo gorąco posłuchajmy fragmentu właśnie takie tego fragmentu ze spektaklu, kiedy to Tuska pojawia się święta Kluska pojawia się w domu starego i je w starej tak jak powiedzieliśmy na ekranie poza Andrzejem kanapką również Małgorzata Goral oraz cenne Piotr Trojan na scenie, bo dla na scenie, a cel wiedziałam, gdzie na ekrany wejdzie na ekranie na scenie Andrzej Konopka Małgorzata Goral Karol oraz Piotrem trojany za muzykę odpowiedzialna jest Zuzanna Wrońska oraz Marcin Marczuk AZA tekst libretto Enea Robert Poles to za libretto, ponieważ jest to musical jest Ikar holi hop do rock Music w 21100 wejść do zdalnej Eliza pisał o tym, mówić to bardzo gorąco zapraszamy do 11 grudnia oraz 12 grudnia w nowym teatrze w Warszawie zresztą każdego z tych dni po 2 spektakle zemsty zapraszamy dziękuję ci bardzo Zacisze bardzo dziękuję za rozmowę
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA