REKLAMA

Piotr Biesiekirski - polska nadzieja sportów motorowych

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2018-12-04 16:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM dzień dobry Mateusz Warianka przy mikrofonie to jest magazyny jeszcze więcej sportu dzisiaj moimi państwa gościem jest Piotr Lebiedziński najmłodszy prawdopodobnie na świecie zawodnik motocyklowej klasy Moto 2 dzień dobry cześć wszystkim zacznijmy od twojego ostatniego sukcesu w Walencji, w którym wyścigu kończącym sezon zajął się siódme miejsce po raz trzeci zapunktowali w zawodach rangi mistrzostw Europy enduro można powiedzieć, że Rozwiń » prezent na zbliżające święta już masz też biorąc pod uwagę twój wiek ma 17 lat to jest też nie lada nie lada wyczyn tak jestem z tego zadowolony, zwłaszcza że przygodę z 2 zaczęliśmy dopiero od połowy sezonu i jest zwykle na Moto 2 jest może też porównaniem, bo Linda to do samochodów jest motocykl do tej pory więc, choć zupełnie inaczej niż wszystkie inne, z którymi do tej pory do czynienia, ale dosyć szybko się do niego zanotowałem szybciej niż się wydawało i w dodatku cały zespół mi pomagał bardzo dobrze i wszyscy dookoła łącznie z rodzicami i trenerami Friends plan ten wynik nie był nim jak tylko moim moją zasługą, ale tracą całego całego otoczenia i jej zdziwiliśmy się wszyscy, że udało się osiągnąć tak dobry wynik jednak siódme miejsce w mistrzostwach Europy nie jest czymś łatwym osiągnięciem, gdyż dodajmy, że ta klasa Moto 2 tak naprawdę jest takie bezpośrednie już zaplecze MO co dziwić, czyli tej klasy porównany z odpowiednik informuje Adam tak tak ma do 2 był w miejscach świata ściga się ma otrzymać to 2 montażyści, więc mistrzostwa Europy ma to 2 są można jeździć przedsionkiem do mistrzostw świata Moto 2 oni też dużo osób, kiedy startują z dzikimi kartami lub w sporze na zastępstwo w mistrzostwach świata, ponieważ jak już zawodnik nie może pojechać rundy to czas obroniła się z misia z Europy i naprawdę osiągają dobre wyniki w naturze zawsze jesteś najmłodszy rzeczy czy zdarzają się jeszcze moc świadczenie motocykliści pytam w kontekście takim z pytaniem czy to jest problem czy ułatwienie to młodzieńcza fantazja pomaga na torze podczas wyścigach po wyścigu 3 czy gdzieś tam jednak to doświadczenie jest jest ważniejszy okres tym sporcie powiedziałbym, że jeśli chodzi o samo jest doświadczenie jest ważniejsza natomiast jak jestem młodszy jest łatwiej poprawiać błędy, bo nie mam już ich tak mocno utrwalonych i o ile może się zdarzyć także pierwszego dnia na treningach wolnych jadę jadę wolniej, ale jestem w stanie bardzo dużo poprawić aż do wyścigu w to był twój debiutancki sezon, a podczas zawodów tej rangi ostatecznie kończy sezon mistrzost w Europy w klasyfikacji generalnej na siedemnastym miejscu, czyli bardzo obiecująco pytanie co dalej masz jakieś plany NATO co będzie się działo w przyszłym sezonie czyńcie na razie skupia się na świętowanie tego tego dowiedzą też na pewno jest zadowolony z tego debiutu, ale nie uważa, że jest w niej do świętowania, ponieważ jest jeszcze 6 osób, które może przebić z no tak ale gdy też trzeba przyznać, że tak, bo to jest dobra droga do tego, żeby dostać się do tej elitarnej grupy najszybszych PS motocyklistów i pytanie na jakim etapie tej drogi już jesteście czytać, żeby to co co wydarzyło się w tym sezonie jest dziś taką nadzieją na to, że wkrótce uda się dołączyć do tej na tej elitę i w końcu przede wszystkim Polaka będzie miał w tej elicie, bo na razie na razie nie mamy tak uważam, że jest jak najbardziej możliwe bardzo trudne i niewiele możemy się trzeba skupić na treningach codziennych tak naprawdę, żeby rząd do tego dojść, ponieważ droga jest daleka i bardziej zbliża się do mistrzost w świata widzę, że jeszcze więcej nie rokuje ponieważ, żeby poprawić czas o 1 wału im szybciej się jedzie to każda dziesiąta jest coraz trudniejsza do urwania, więc czas może się wydawać, że jeśli ktoś jest brakuje mu tylko sekundę na kołku to jest przepaść jednak bo, żeby to sekundę urwać naprawdę są różnice w poziomie natomiast nie może uważa, że jest to możliwe, ponieważ czuję duży postęp i i wierzę że, że jest to, że jest to możliwe i mamy bardzo dobrze ustawiony plan na przyszłe sezony, na których nie może stanowić może iść w moje twoje życie o planach na przyszły sezon bez inwestorom groźbach na przyszły sezonie to też będzie w zamieszkach Europy Moto 2 i za cel sobie postawiliśmy, żeby drugą połowę sezonu jechać do 6 i uważam, że to jest naprawdę na wynik wyborów na wynik chcemy być w pierwszej szóstce i uważa, że jest jak najbardziej do doścignięcia biorąc pod uwagę postęp i i torze i już teraz szybko jeżdżą, więc mam dobrą postawę i 40 dobrze z po mówiliśmy o troszkę o tym, sporcie o tobie o ostatnich wynikach to nie może trochę zaskoczeni tym pytaniem, ale biorąc pod uwagę stereotypy, jakie wokół motocykli przede wszystkim istnieją zapytam czy tak chcecie pozwolił oktet pozwolił w tak młodym wieku część na Motor, bo woda cały czas niebezpieczne jednak z sportach w niebezpieczne natomiast nie aż tak bardzo jak my się wydawać po nim się całe ubranie na sportowe, czyli kask kombinezon rękawiczki buty jest najwyższej jakości i same tory są przystosowane do upadków, więc przy każdym zakręcie jest jest rozsypany żwir i jedno jest bardzo duża strefa bezpieczeństwa tzw. i jest właśnie na rozsypane żwirek, który powoduje, że bardzo szybko można wyhamować, by bez żadnych obrażeń, a więc większości upadków jak za życiem nawet nie poczułem tego w najmniejszym stopniu też warto dodaje Buczek rozwali się przed wejściem na antenę, że ściganie się i jazda ponad 200 na godzinę stan 270 na godzinę na torze jest bezpieczniejsza niż taka normalna powiedzmy rekreacyjna jazda po ulicach tak, ponieważ jest to jest przystosowany do tego i wszyscy jak go z tą samą prędkością, więc może być niema żadnych różnic pomiędzy 1 zawodnikiem na drugim poza tym jednak w 70 na godzinę nie wchodzić w zakręt jest prędkość maksymalna na prostej na potem bez problemu można schować do zakrętu rolę taksówek teraz pomyślałem, że jesteście fenomenem, bo po drodze nie możesz jeździć motocyklem jeszcze takiej pojemności jak na torze na torze jest z prędkością 270 km / h, ale dobrze zostawmy to Day jak ta twoja droga do Motosportu wyglądał jak ty się zaczęło aż 17 lat, więc podejrzewam, że to, że już od małego gdzieś marzyłeś o w pomocy małego niespecjalnie zawsze mi się podobało motocykla, ale zawsze myślałem że, że każdemu się podobał potem się okazało, że jednak nie każdemu, ale nie zawsze się podobały może nie sądziłem, że będę się ścigał w przyszłości dni natomiast kiedy miałem 12 lat czy 11 mój brat namawia rodziców na skuter, bo zamiast 1314 lat jej dług otacza no chyba przez ponad rok i w końcu udało się namówić rodziców ten skuter i tata też czasem go brał od niego, więc się zaraził tym mniej przy okazji, jaką gdzieś wpadłem między nich i ich tam się zaczęło, ale samojezdne motocyklową profesjonalnie zacząłem jak miałem 14 lat, więc 3 lata doświadczenia z bardzo mało jest, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że większość osób w moim w moim wieku ma już 10 lat doświadczenia, ale więcej jak wyglądają te początki w tym sporcie bowiem, jeżeli dziecko albo co często niestety się zdarza, a rodzic chce, żeby dziecko zostało piłkarzem to kto prowadzi takie dziecko do Akademii na trening byty Akademii jest mnóstwo, a jak to wygląda, jeżeli chodzi o ten sport było o to by raz, że trzeba gdzieś się znaleźć odpowiedni ośrodek na ich podejrzewam w naszym kraju nie ma zbyt wiele w zasadzie jestem pewny, że nie ma w NATO drugie też, żeby gdzieś dostać się wyżej to ktoś wciąż się zauważyć jej ktoś musi dać szansę i ktoś musi w siebie zainwestować tak, żeby zacząć jest potrzebna pewna kwota natomiast nie są specjalnie duża, bo licz się tak dobre tylko z zakupem motorem dzięki i odpowiedniego o ich zwolnieniu kombinezonu dla dziecka jej Sokołów są osoby, które zaczynają już w wieku 34 lat i zwykle jeżdżą na placu pomiędzy pachołkami i jest parę miejsc w Polsce, gdzie można trenować jest bardzo fajna asfaltowy plac przy Katowice ach, jest kilka sporo zamkniętych obiektów nawet po całej Polsce, gdzie można jeździć również zimę, więc te i w dodatku z roku na rok jest otwieranych coraz więcej, więc możliwości się zwiększają i naprawdę wygląda fajnie i miejsc każdy miesiąc coraz lepiej i liczymy też się o mocy ręki za okres w życiu Unii nie jest 9514 lat, a ja zacząłem od jazdy na małym chińskim krasie i o lasce wojsko piątkową, wydając w małym nie była to Motor ręka pół to tzw. PIT CIT i jeżdżąc na pobliskiej polanie, ale to były jest może rosnąć 2 tygodnie czy raz w tygodniu wyjeżdża sobie na pół godziny, ale też nie wiedział specjalnie co robię, więc tego postępu dużego nie było, a jak się stało, że trafiły do domów to 2 w końcu w pewnym momencie tata oddawał swój motocykl do serwisu to podsłuchał rozmowę 22 osób, które rozmawiały o Motor 3 i czy tej niższej klasie niższej cenie niższej klasie i o to czy mistrzostwach Polski, więc i dowiedział się o tym, że to jest też mogą się ścigać młodzi ludzie i zainteresował się tym trochę bardziej potem jak mniej więcej pół roku później rok później miałem wystartować w rundzie mistrzost w Polski nie wystartowałem, ponieważ padało na nie chcieliśmy ryzykować upadkiem, bo Miś zaplanowany wyjazd na 2 tygodnie do Hiszpanii właśnie na 1 ze szkółek profesjonalnych takich czy jeździ się na placu pomiędzy pachołkami natomiast trenuje tam kilka osób z mistrzost w świata i pokazuje, że nie taki prosty sposób nauczania, a jednak ma niesamowite rezultaty w nie miały się z ja wiem, że to pytanie, które teraz zająć trochę tak jak pytasz ludzi, którzy się wspinają po górach, że osoby, które tego nie, czując tego niezrozumieniem osoby, które czują co w ocenie zapytają w niemalże gdzieś się w głowie takie myśli, że to jest jednak to niebezpieczne sporty te prędkości wiem, że na wypadki z tak naprawdę w tym sporcie są już nienormalna artysta kwestia statystyki, że ci wypada w końcu musi się wydarzyć nie mówienie każdemu i PR, ale to się zdarza po prostu FR czy też uzależnieniu od adrenaliny jest na tak wysokim poziomie, że w ogóle nawet nie mieści się przed wejściem na już to powiedziałbym, że na tym poziomie nie jest adrenalina, bo już się człowiek z przyzwyczajenia tej prędkości, ale takie momenty tory są przystosowane do tego miejsca nie czuć jej, ale kontuzje władzom i o kontuzję łatwo o ary co najśmieszniejsze wolnych zakrętach i przez tzw. hajs za jedno czyli kiedy tylna opona mocno się już Wizny uszli z dnia i nagle złapie przyczepność i wtedy rządzących jak wystrzeliwuje działa tak taka katapulta i liczy się w powietrze na 1 , 52 m mniej więcej i przy dużej prędkości 52 w asfalcie jak kaczka i stopniowo wytraca prędkość natomiast przy małych i prędkości to całe ciało o zatrzymuje się w miejscu, więc to uderzenie jest takim bardzo bezpośrednia można powiedzieć i wtedy jest najwięcej złamań, więc można powiedzieć, że da się toczy to jest duża czy mała prędkość nie ma specjalnej różnicy, a nawet jeśli może trochę bardziej niebezpieczne przy małej prędkości, ale te upadki zdarzają się cały czas każdemu kilka razy w sezonie bez problemu natomiast rzadko kiedy co się dzieje ja zaliczam ich już naprawdę dużo i tak jak w większości przypadków nawet nic nie poczuje wiedzie się bez bez szwanku i tego przykładem jest też Marc Marquez, który zaliczył najszybszy upadek w historii przed 302 jest na godzinę jedyne co się stało teatr musiał podbródek, czyli paradoksalnie jest na motocyklu w ulicę w takich warunkach jest chyba bezpieczniejsze niż znana z na rowerze w swoim mieście dziękuję bardzo Piotr Lebiedziński 16 letni zawodnik ma zerowe klasy Moto 2 min nadzieję niedługo mistrz świata w latach dzięki moim państwa gościem jest z amatorzy ręka to magazyn jeszcze więcej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA