REKLAMA

Co nas czeka na Forum Przyszłości Kultury? Zapowiadają Edwin Bendyk i Krzysztof Garbaczewski

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2018-12-04 21:20
Prowadzący:
Czas trwania:
32:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wieczór Radia TOK FM, 21:07, Wieczór Radia TOK FM, Tomasz Stawiszyński, dobry wieczór. Realizuje ten program Liwia Prądzyńska, a wydaje Bartłomiej Pograniczny, będziemy razem do 24. 3 godziny przed z nami, w tym 1 godzina filozofów dzisiejszego wieczoru, już za moment moment kwantowy w Wieczorze Radia TOK FM, który rozpocznie się i nie rozpocznie zarazem, czyli książka na głos tradycyjnie o tej porze, a po książce na głos w studiu Krzysztof Garbaczewski reżyser i Edwin Bendyk publicysta "Polityki" i kurator forum. Jeden z kuratorów forum przyszłości kultury, które rusza w 8 grudnia w Warszawie w teatrze powszechnym i potrwa do 9 grudnia.  Rozwiń »
To taka dwudniowa, ale bardzo intensywna impreza w ramach właśnie forum przyszłości kultury Krzysztof Garbaczewski razem z kolektywem dylematu przez Society uruchomi w warszawskim teatrze powszechnym nową scenę w 3 wymiarach i Stanach rzeczywistości ta scena będzie istnieć i po mówimy o tym projekcie i w ogóle o tym co nas czeka podczas tegorocznego forum przyszłości kultury pod hasłem feminizm nie faszyzm się to forum odbywało po godzinie dwudziestej drugiej godzina filozofów dr Paweł Boguszewski w studiu na euro fizjolog Instytut z Instytutu Nenckiego Polskiej Akademii Nauk, a po mówimy o 1 z naszych ulubionych tematów, czyli o ekscentrycznej spiskowej teorii pseudonaukowe inna i wydające się być dość powiedziałbym fantazyjnym pomysłem, czyli o teorii płaskiej ziemi żeśmy tutaj kilkakrotnie o płaskorzeźbach wspominali, ale nigdy właściwie chyba nie przypatrywali się my się na tym akurat z 3 zwolennikom tego akurat przekonania czy tej akurat z osobliwej teorii w sposób taki bardzo precyzyjne dziś to zrobimy pretekstem do tego naszego spotkania będzie znakomity film p t . za horyzontem, który to film będzie pokazywany w trakcie tegorocznego festiwalu Watchdog także serdecznie państwu rekomendujemy, aby obejrzenia tego filmu oczywiście, bo film jest świetny no ale z Pawłem Boguszewskim zastanowimy się po pierwsze, nad fenomenem popularności rosnącej popularności tego rodzaju koncepcji przybywa różnych stowarzyszeń organizacji głoszących ideę płaskiej ziemi jest cała masa ludzi, którzy naprawdę na poważnie wierzą w to, że wszystko to, czego uczymy się w szkołach o kształcie globu i w ogóle o tym jak wygląda wszechświat to jest absolutna nieprawda na dodatek jakieś siły zainteresowane są w tym, żeby wprowadzać nas nasz w nas w błąd te same siły, które trzymają nas w takim czymś na kształt gigantycznej dekoracji filmowej, bo tym właśnie jest świat wg zwolenników teorii płaskiej ziemi wielką dekoracją, nad którą rozpościera się gigantyczna kopuła na słońce to jest taka wielka lampa, która tam po prostu gdzieś z góry nas oświetla jak to jest możliwe, że jeszcze są ludzie, którzy coś takiego wierzą, że ich co więcej przybywa z czego to się bierze czy tylko jakiś błędów poznawczych czy może głębiej z kryzysu zaufania do rozmaitych instytucji nowoczesny nowoczesności na rozmaitych instytucji społecznych w tym do nauki rzecz jasna o tym z Pawłem Boguszewskim po godzinie dwudziestej drugiej porozmawiamy, a po godzinie dwudziestej trzeciej pojawi się tutaj i Zygmunt Borawski architekt i współ autor projektu zagospodarowania placu centralnego wraz z z sedanem dla kapo i Martina markerem arsenem ci 3 architekci tworzą pracownie, a i kolekcji, w której projekt właśnie wygrał w konkursie na zagospodarowanie placu centralnego jeśli państwo słyszeli o tym projekcie albo go widzieli NATO państwo z pewnością zdają sobie sprawę jak wielka awantura wokół tego projektu wybuchła skrajne opinie on budzi natychmiast dziś wylał potok bardzo negatywnych komentarzy w internecie pod adresem tego projektu pod adresem również skądinąd przez sympatycznie wyglądającej i fantazyjnej wielkiej świni, która się tam unosi na wizualizacji nad placem Defilad przydając mu właśnie jakiegoś takiego niezwykłego kolorytu no ale ta świnia też wywołała o jakąś furię straszliwą i też zastanawiamy się czym właściwie to świnia jest, dlaczego nasz dom znalazła czy to jakaś forma obrazy świętej polskiej wspólnoty czy może to co innego chodzi no i zapytamy na pewno Zygmunta Murawskiego co świnia symbolizuje, dlaczego akurat tam się pojawiła, ale też w ogóle całej historii wokół tego placu będziemy rozmawiali o projekcie o wizualizacji od tych dyskusjach, które się wokół tego patrzyły na to teraz książka na głosy po książce nagłos już na dobre zaczynamy i studiu pojawią się Krzysztof Garbaczewski Edwin Bendyk Radia TOK FM dwudzieste pierwsze 30 wieczór Radia TOK FM Tomasz Stawiszyński przy mikrofonie 0809. grudnia, czyli w najbliższą sobotę i niedzielę w teatrze powszechnym w Warszawie dnia rozpocznie się odbędzie się właściwie forum przyszłości kultury w ramach tego forum Krzysztof Garbaczewski wraz z kolektywem drugim ADO przez Society uruchomi w teatrze powszechnym nową scenę w we wszystkich wymiarach i Stanach rzeczywistości tak Edwin Bendyk napisał będzie ta scena rozgrywała czy będzie istnieć Krzysztof Garbaczewski studio dobry wieczór o nabyciu i Edwin Bendyk też w studiu dobrze wiesz co wieczór w kuratorium czy współ kurator z forum przyszłości kultury to zacznijmy od tych wszystkich wymiarów i Stanów rzeczywistości, w której będzie istniała ta scena, której mówimy Krzysztof Garbaczewski co to znaczy planowaliśmy z kolektywem Velma to przez Society i zajęliśmy się czy powstaliśmy jako grupa, która też w działa na na skrzyżowaniu różnych takich kierunków w sztuce sztukach wizualnych performer z na nim w rzeczywistości wirtualnej to rzeczywistość wirtualna stała się dla nas takim głównym polem działania więc, więc tak rozumiem to to zdanie na morze właśnie gdzieś się, że wychodzimy poza tą twardą rzeczywistość, po której stąpamy idzie się w wędrujemy po pół świata wirtualnych mniej rzeczywistych pełnych różnych nieuwzględnionych możliwości, które próbujemy eksplorować akurat na otwarcie mamy przygotowaną przygotowujemy instalacje w jakim sensie feministyczną właśnie związana komunizm faszyzm jest w ogóle hasło każdego salonu forda tak właśnie to to hasło na sprowokowało do tego, żeby żeńska część naszego kolektywu głównie zajęła się w dół instalacją myślę, że właśnie ona nabiera taki taki wymiar feministyczny inna i innego trochę sposób konstruowania tej narracji bardziej bardziej ona nie chce tej właśnie ulegać jakimś kategoryzacja ma właśnie szowinistyczne ze względu, że w zwoje w swoim, jakby w określaniu tylko tylko o tutaj dziewczyny rozwijają coś co jest bardzo zmysłowe i i na widzów ma oddziaływać Jakub Lis szef działu doznanie i byli i po w odkrywanie poprzez wirtualną się nowych zmysłów to właśnie roboty to odwołuje się do tego co co Edwin nie napisałeś w tekście na swoim blogu anty Matrix na temat tego przedsięwzięcia, że te wszystkie to całe instrumentarium technologiczna ono jest oczywiście istotne i wytwarza pewną nową zupełnie jakość, ale też z pewnym narzędziem do badania różnych takich obszarów dość głębokich podmiotowości cielesności sprawczości to są takie wątki, które się tak to znaczy ja u nie ukrywam, że ja się spodziewać tak będzie oczywiście nie wiem co chcą się wydawać nerwy czekamy na otwarcie nocy rozmawiając z Krzysztofem długo się przed wyzwaniem jest też to napisałem, ale też przy innych okazjach na coraz bardzie też polega na doświadczenie na obserwacji tego co tu Krzysztofowi w teatrze idolami właśnie ma bardzo istotne jest to moment, bo ile od wielu lat mamy już dobrze jak rozpracowane trawniku kontakt sztuk wizualnych z z tym całym światem cyfrowymi poszerzenie tego pola wrażliwości na to czym zajmuje się Wola Center chociażby z celi bez znakomita impreza Biennale sztuki mediów które, która uznała się dotąd w kilku dekad w procesie była już ugruntowało pozycję też publiczność przygotowało prawdo do opatrzenia śniada w stronę sztuki wizualne natomiast teatrze był też już od wielu lat eksperymentuje z mediami ich, ale często często, jakie przychodzi do teatru no to tam to za cóż takie pytanie poco telewizory ekrany zasilać czasami ci reżyserzy tak próbują Rado unowocześnić 1 z Gniezna leżą nie zawsze się uda szkoda jedne z nasza forma sztuki wymaga jednak na bardzo dobrego myślenia po co chcemy ją modernizować, ale ja akurat Krzysztof, który rzeczywiście na psie tak jak ja pamiętam co robić sam zawsze tata tata Teton to media jako były, ale one służyły po poszerzeniu pola teatr Roma, który jednak opiera się na oczy tak jak w sztukach wizualnych czasami mam wrażenie że, że to jest taka próba, jaki nos takiego oderwania się cielesności przejścia właśnie w cyfrach prawda taki zbudowania reprezentacji niematerialnej to tutaj jednak jednak przygotował nową podstawą są to do 2 tworzywo teatru każde ciało które, która na muszli, w jakich przestrzeni funkcjonować tekst, który organizuje całą mocą są właśnie ten, kto koordynuje prace ciało na nas na scenie dopiero w technologii w tym momencie jest podporządkowane w tym tematem podstawowym, jakby twoja tworzywo i jej i ta jest dla mnie o tyle ciekawe, bo z kolei jak patrzę na na tę zmianę społeczną związaną z z właśnie pojawienie się cyfrowych mediów NATO mamy dzisiaj ich jak się popatrzy na prace takich socjologia Manuel gastroskopii, które wprowadza pojęcie przestrzeni hybrydowej, czyli mówi, że dziś człowiek nie żyje w przestrzeni trójwymiarowej czy koordynowała swoją swoją działanie poprzez odniesienie do konkretnego punktu właśnie przestrzeni trójwymiarowej tylko, w jakich przestrzeni hybrydowej, gdzie informacja jest tym też w dodatkowym aspektem i koordynuje swoje działania nie przez jakąś jakość cyfrowo informacyjne reprezentacji to to jest niezwykłe przełomy trzeciego nie zdajemy sprawy no bo nasze codzienne doświadczenie jest popsuta widzimy to miasto na światowych jest takie są takie, jakie były znane, choć jest dziś już są analizy pokażą jak miasto się zmieniają to wymówka Instagrama jak z miasta dostosowują się do oczekiwań użytkowników Instagrama, żeby miejsca do dobrych dachu dodał do naturalnych do zdejmowania właśnie tych, których zdjęć tak dalej natomiast, żebyśmy popatrzyli jak z tego analogię historyczną to ta zmiana przestrzeni społecznej spodoba tego 30 lat temu stało w fizyce a kiedy z fizyki takiej klasycznej przeszliśmy do frontowej gdzie, gdzie właśnie nowy zmieniły się o pojęcie czasu przestrzeni prawda i ta wieża Einsteina niżański 1 Nana narozrabiali odkryliśmy nagle, że brakuje nam języka opisywania tych nowych stan na razie mamy jesteśmy przy przygotowaniu do opisu rzeczywistości w przestrzeni trójwymiarowej hejterzy wracała wizja rzeczywistości oparta o związki przyczynowo skutkowe jakaś taka względnie statyczna przewidywalna na przykładach rozjechał komunizm ten alarm w związku z tym ta praca robi wszystko mamy też to jest istotna, że ja mam nadzieję, że z tego chusty z tych prac eksperymentów mienie nieprzewidywalnych skutkach pewno często są też to jest jakiś nowy rodzaj wrażliwości radzenia sobie tak z zapisywaniem naszych Stanów a kiedy osoba z części ciała jest jakimś miejscu, ale chociażby poprzez takie przedłużenie najprostsze dzisiaj ciała, jakim jest smartfon, korzystając z niego w prawie wszyscy no i osoba jako jako wstęp mijaliśmy prawda jest zupełnie, gdzie indziej niekoniecznie w tym dziele i PiS są zupełnie nowe nadano nowe doświadczenia, które dopiero wiara uczymy się opanować ustawa to tona na scenie widać tt tt próbowano już dość często pojawiały dziś widać widać to strona techniczna, ale jak chciał wchodząc, analizując właśnie tu przemianę pod wpływem techniki, toteż odkrywamy nagle, że nasz pomysł uświadamiamy, że że tak jakby w Antwerpii esencją banalne dla gatunkowo rozumiane korzyści ścisła granica między nami na padaczkę obiektami technicznymi czy naszym ciałem, a zewnętrznym to się rozpływa tak w związku ze nogi się właśnie dzięki patronowi jednak starsza osoba się też stać częścią sieci tak dziś gdzieś na drugim końcu tej sieci jest środowisko tak nagle trach zdobyte w tym przyrodnicze też te są częścią tego tego świata i w ogóle to się, w jaką oglądamy chłopów Krzysztofa to właśnie już mamy taką wizualizację na scenie głośniki zupełnie nowej wyczyści, która fascynuje scena potem nie wiemy, jaką to o tym, opowiadać innym, by test jest niezwykle wychwycić ciekawe wyzwanie, ale Alek no to cieszy, że będzie takie miejsce do do systematycznej pracy nie tylko okazjonalnej w sensie przygotowania poszczególnych spektakli tylko, że będzie towarzysze z różnymi formami sztuki ekspresyjny też od razu dodam, że raz, oddając hołd Krzysztofowi, że to będziemy starali się właśnie tu szukać języka opowieści o VAT, czyli programowi artystycznemu który, który Krzysztof będzie twarzą ze swoim kolektywem też będzie odbudowywać taki program rozmowy o tym wszystkim tak żeby, żeby po prostu spróbować zmierzyć się na takim po prostu językiem tak tego odpisu to jest oczywiste Krzysztof Garbaczewski poprośmy teraz komentarz do tej jak za gaz komentarz artysty to jak seks w nocie właśnie tak jak wtedy Edwina często gęsto mówi o jakimś moim działaniu tak są często mówią o działaniu Marty i jagody wyjaśnia Marcin Nawrot jagody Wójtowicz po bo właśnie one jako artystki, które przygotowują tu instalacje narośl teraz nam na sobotę i i Marta Jagoda też właśnie bardzo operują dla mnie bardzo fascynującym językiem nowym językiem który, który właśnie rozmywa, a te kategorie, w których jak gdzieś tam powiedzmy dorastałem czy przy poprzez edukację w szkole teatralnej, gdzie dzieje się to model takim teatru reżysera władcy idealnego demiurga jak były powietrznym mocno się trzymała się to 10 lat temu, a dzisiaj właśnie coraz częściej obserwuje to może, że ta władza się właśnie tak rozprasza w stronę w stronę właśnie działań kolektywnych, które te działania też nie mogą pilnuje się zetknąłem z takim z taką opinią, że wreszcie świat teatralny pozostało trochę takim w ich na ostatnim światem gdzieś to taka figura w charyzmatycznego patriarchalnego władczego mężczyznę twórcy jest strasznie obecna i mocna, mówi że że wiedzą jak to się powoli rozmontowuje talent tak widzę widzę właśnie tym też z 83 kwarcie jak to się rozmontowuje i jak to u władzy tracę ale, ale może nie tyle pracy co po prostu zachęciły oddaję bo, bo oboje są ciekawe i właśnie można się ja się bardzo wiele łączy dzięki temu dziewczyn jest nowych środków wyrazu, a w, ale do 4 i mam wrażenie, że to, że ta figura kogoś charyzmatycznego właśnie też trochę zatraca płeć znaczenie rezygnowało bądź samych gwiazd, jakby cieczy pewnej siły za za tym idące, ale tak nawet myśląc o Pawle USA ku prawda jako o dyrektorze miejsca, w którym wszyscy gdzieś tam znajdujemy swój dom zdrowia Pawła serdeczny śle nią znalazły się na tak postawione to to jest piłkarz w Paweł często bywa kobieta ukrywa, że po to mam nadzieję, że nie obrazi ale, ale właśnie tak tak go wizja ma czy jako kogoś kto, kto nie używała właśnie takiej władzy w sposób właśnie szowinistyczne długo w i jest to jest taka władza matczyna często nie tylko ojcowska pro Maciej Giemza gdzieś tutaj NTT figury się dziś zmieniają, a też dla nas w w naszym kole, kto wie to rozmycie idzie też jeszcze dalej po bo właśnie zapraszamy do tego ma kolektywu też maszyny, z którymi współpracujemy czy chcemy też tworzyć różne cyfrowe byty, które też chętnie przyjmują zaproszenia maszyny bardzo Händla na razie na razie ciasto Miss co prawda czy przez uległy ale, ale przez ministra o pewne problemy ale, ale w gruncie rzeczy no właśnie służą temu poszerzeniu naszych możliwości twórczych przy czym pewnego sposobu opisywania tego świata właśnie ta ta utytułowana roślin jest to pewna taka nowa kończyna, którą dziewczyna projektują, która będzie gdzieś powiązana z działaniem też performerka i zaproszone do tego do tego performance Soły i i odczuwana jako łup przez przez bodajże 6 osób wspólnie jako jako taka sieć, więc to wchodzimy na takiej terenu właśnie płynnych tożsamości płynnych płynnej płci i to to już nawet nie jest feminizmem tylko tylko właśnie gdzieś jeszcze jeszcze gdzieś coś innego, jaka się też czeka próba kolektywnej zbiorowej świadomości i zobaczenia w tym, że może rozpuszczenie tek tych granic scalenie nie sprawia, że rząd ważnym otwierana zna świat i jest uwrażliwianie jak to będzie w sensie czysto technicznym wyglądało to znaczy, czego się może spodziewać ktoś, kto zdecyduje się wziąć udział w tym performer się o przedstawieniu czy będzie można sobie po prostu usiąść na widowni tak jak to bywa w teatrze i obserwować czy to zakłada aktywne uczestnictwo jeśli tak to z pomocą jakich narzędzi czy to tutaj właśnie mnie cały czas ta to formuła udostępniania tych instalacji myślę myślę się rozwija w takim sensie, że rząd tak jak na początku tylko wpuszczaliśmy widzów do uczestnictwa w tych instalacjach np. nie dociera gdzieś, gdzie operujemy dość ograniczonym sprzętem, bo był jednak no trudno jest także mieć w nim 200 facetów, które można dać tak szerokiej publiczności mamy tych facetów mniej ale, ale właśnie obserwowanie tego z zewnątrz też staje się bardzo ciekawym elementem może nawet często dla niektórych ciekawszym niż właśnie niektórzy zaglądają tam tylko przez chwilę i tak naprawdę wolą bardziej się bawią w zależności od nastroju od tego, czego chcą doświadczyć np. obserwowanie ME grupa ludzi w tym uczestniczyć w liczącej tutaj nasze przestrzenie w zakresie bardzo duże fizycznie, więc właśnie to tu z zmniejszenie też tej widowni wydaje mi się ciekawym takim wezwaniem i myślę, że to będą grupy właśnie około 6 osobowe, które będą też na jakieś 1015 minut wchodzić doświadczać tej instalacji dość zaawansowanej w pecetach zdjęć pozwalających na wykorzystywanie dużo lepszej grafiki mających właśnie większe możliwości i inwersji poprzez kontrolery poprzez dodatkowe kontrolery, które właśnie dziewczyny w pakują groźna, bo po dziś też tu technologię korporacyjną staramy się atakować takimi OPS forsował mini komponentami zatem też stoi no właśnie taka cała filozofia w gruncie rzeczy i internetu, gdzie chciał to właśnie są różne i filozof internetu my staramy się ten internet tak jak najbardziej otwierać i nie zdradza, że do takich pierwotnych idei internetu jako przestrzeni wspólnej otwartej niejako takiego wielkiego rynku, w którego każdy segment jest już sprzedany, który właśnie służy wyłącznie wymianie Towarowej tylko dokładnie tutaj do tej właśnie myśląc o tych instalacjach czy rozmawiając z artystkami i artystami AM którymi Screaming for my chcemy dalej rozwijać pewne pewne projekty tak naprawdę też chcemy zapraszać widzów do do trochę takich popowych wydarzeń to znaczy takich, które można szybko komunikować za pomocą właśnie dostępnych dzisiaj komunikatorów czy czy właśnie coś homilia po bo tak naprawdę sami też końca nie wiemy przez to, że są działania eksperymentalne co z tego wyjdzie problemem czy w takim sensie, że nie ma nie mamy do końca języka, którym można dopisać, więc eksperymentujemy ale, ale też z eksperymentu zakładają rozwój tych instalacji tak i w rozesłanym bardzo właśnie rząd Czech czy często mówić o procesie w teatrze który, który trzeba przejść na próbach z aktorami to tak samo teraz tymi aktorami stają się trochę sami artyści którzy, którzy programują to urządzenia, które się zmieniają instalacje, które w każdym momencie też możemy, aby dyktować zmieniać rozwijać i bez sensu tej sumy otworzyć miejsce, w którym które będzie dostępne codziennie otwarte trochę w takich godzinach galeryjnych bardziej dostępne dla widza właśnie poprzez różne instalacje, których mam nadzieję, że będzie doświadczało samego momentu przekroczenia progu naszego miejsca już tam będzie coś taniego jakieś dziwna dziwna narośl będzie dla niego Machała w innych witają z Chin Dudek Krzysztof znana na ważne, że wykrywają Vandenberg, bo mówiliśmy o tym, aspekcie estetycznym poszerzanie, jakby pola wrażliwości w ogóle zmysłów, by po poprzez technologię, ale często to troszkę stresu to mogliśmy tam te technologie są też za włamania i siłą rzeczy niektórzy artyści, którzy są zachwyceni możliwościami aby kiedy bezkrytycznie traktują stają się tak przesłał już ciasnymi wiatami koło korporacji które, która w 100 próbują postu komercjalizacja swoje rozwiązania, przekonując nas w kadrze via to będzie rynek zbyt miękkie takie są dwudziesto panuje strach nas do tego przekonują Prada czy na komputerach wpływa to dziesiąty cmentarza na 21 współtwórcą, który w zakładach tam ludziom ten kask właśnie co wtedy też są potężne kask i mówić o państwie tu przechodzimy do nowej rzeczywistości no i i tam takie myślenie no no oczywiście jest pies jest bezsensowne, bo to ma ona nic nie mnie nie zmienia natomiast ten aspekt komponent właśnie taki krytyczny który, który przypomina, że technologia ma potencjał emancypacyjne, jeżeli ją kontrolujemy, ale jednocześnie też uwikłana w usługach tego współczesnego kapitalizmu jest to forma prawna akumulacji która, która też to właśnie ma nas uwieść prawda włączyć go było chociażby właśnie wspomniane Social media prawda to co co Facebook z nami roli pewna, więc nie chodzi o to, żeby teraz palić prawda w od stycznia podchodzić i niszczyć serwery Facebookowi tylko znaleźć mechanizmy ich przejęcia kontroli tak mamy ich używania tego na własnych warunkach co to oznacza właśnie go konieczność zrozumienia dla zdrowia i pulsowania w sensie to znaczy przejęcia kontroli i zarówno technicznej, ale też symboliczny tak, żeby narzucić narrację właśnie poprzez wypracowane nową wrażliwość tak, żeby nie poddawać się podpowiedział marketingowców, którzy mu jak mamy się dobrze czuć, wykorzystując te rzeczy tylko dokładnie narodów traci w duchu Don Hadała, chociaż to prawda 1 z pierwszych cyber feministek, która po osiemdziesiąty piąty roku swój salon Armani często gościła pokazuje, że technologia się wyrwana spod kontroli tych 8 męskich korporacji odeszła pani, że tak korporacje technologiczne cyfrowe to jest świadomości mężczyzn ogarniętych obsesją jest gigantyczny w ogóle te kasy no właśnie ta sama technologia daje szansę właśnie nowy klub wielkiej emancypacji kobiet tak zatarcie granicy właśnie, bo poprzez poprzez wzmocnienie wynikające właśnie z z atrybutów, jakie ta technologia niesie wszystko zależy właśnie oto podświadomości od tego w jak jak mocno jesteśmy w stanie po to, opanować we wszystkich wymiarach z wyobraźnią włącznie w oczy tutaj też, że ten kolektyw powstałego też próba takiego przełamywania alienacji, którą w, którym dzisiaj istniejemy bardzo silnie, nawet jeżeli mamy nie mam mnóstwo tych znajomych na Facebooku prawda to tu bardzo często czujemy się gdzieś samotnej nasze działanie sumy każda nasza instalacja na nabiera dziś jej charakteru komunikacyjnego sieciowego to znaczy chcemy jak najbardziej zmierza do tego, żeby właśnie ludzie mogli się logować do tych instalacji zewsząd nie tylko ci, którzy uczestniczą w danym miejscu tylko tylko, żeby żona mogłem było to dostępne również, gdzie siły właśnie poprzez sieć dla dla wszystkich są w takim sensie że, żeby walczyć z takim obrazem, który tutaj trochę w filmie Matrix został przedstawiony takiej jednostki i zamkniętej w w jakimś pokoju z pecetem prawda i gdzieś wyłączonej z życia, więc 1 z te instalacje służą budowaniu jakiejś nowej wspólnoty i to właśnie dziewczynom bardzo zależało na tym, żeby od było to połączone to nasze działania i ona programują ten rodzaj programu Żubr, żeby to było również połączona z imprez są mówi jest najprościej to znaczy DJ setami didżej ski między jakimiś poszukiwaniem też muzycznym i z taką też formą, gdzie możemy doświadczyć jakichś instalacji, ale też możemy spotkać się i razem potańczyć prawda, więc jest to próba odbudowania wspólnoty wokół tego miejsca wokół tego kolektywu Czech, gdzie te wszystkie idee mogą krążyć i i możemy się nimi wymieniać się za darmo i mam nadzieję, że że gdzieś to stanie się takim miejscem też otwartym dla dla takich działań dzielić się każdy może sobie pomagać w budowaniu różnych instalacji nie ma jakby jakiś 1 hierarchii zbudowanej, że już ktoś zajmuje czym się jak ktoś inny czym się innymi i teraz robimy to o to, żeby to sprzedać jak najlepiej tylko właśnie innym jest to działanie, które ma służyć jakiejś funkcji teatru jako o miejsca, w którym coraz częściej po prostu się jest się przychodzi do teatru i dostaje się tam różne właśnie idee wartości nie tylko estetyczne w formie spektaklu, ale czy to działania edukacyjne czy do działania właśnie debaty idee powiedzmy wobec swego, bo musimy niestety już kończyć rozmowę z dnia raz jeszcze, że teatr powszechny premiera jeśli można użyć tego słowa na tego performance, który mówi arch. Zolla uznał, iż tak jest w sobotę, o której godzinie tylko, który zaczyna właśnie dziewiętnastej prequel twój program MEN staje się zaczynamy dość siły chyba trochę wcześniej około szesnastej, a też zapraszamy o dwudziestej trzeciej zaczynają się właśnie sety didżej ski też konta żony, jakby przez to, że to instalacja jest dostępna dla dusz w jakby dla tych 6 osób na na 15 minut to to działamy bardziej takim trybem galeryjnych, żeby niczego nie straci najprościej przejść około południa w forum przyszłości kultury na mapie wcześniejsze elementy programu i zostać po prostu do następnego ranka, który zacznie się, bo tam przez całą noc będzie działo się Krzysztofa oto zaczynamy śniadanie z klimatem bardzo dobrym towarzystwie Olgi Tokarczuk Agnieszki Holland i Joanny Rajkowskiej i będziemy kontynuować przez przez niedziela także także wszystkie szczegóły to może podamy adresy są również wolności kultury krok KPN i tam wszystko można znaleźć Barroso oraz absolutnie serdecznie zaprasza zaprosi bardzo dziękuję Krzysztof Garbaczewski dziękuję bardzo dziękuję wbijają Bendyk dziękuję bardzo na forum przyszłości kultury tak jak mówiliśmy rusza w teatrze powszechnym w sobotę na jej bazie osób po szczegóły odsyłamy na stronę internetową albo na stronę facebookową jak też być teraz informacja, a po informacjach godzina filozofów i Paweł Bogusz
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - TOMASZ STAWISZYŃSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA