REKLAMA

Agnieszka Smoczyńska i Gabrysia Muskała o "Fudze"

Data emisji:
2018-12-08 18:00
Audycja:
Do Zobaczenia
Prowadzący:
Czas trwania:
23:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Patrycja Wanat dobry wieczór rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia w studiu ze mną dzieje Agnieszka Smoczyńska Gabriela Muskała dobry wieczór dobry wieczór jak pięknie chórem Hej, Hej dziewczyno odpowiadają będziemy ner rozmawiać proszę państwa o filmie fuga fuga wg scenariusza właśnie Gabriela Muskała reżyseria Agnieszka Smoczyńska nyska bielą Muskała PL w głównej roli bardzo się cieszę, że udało nam się jakimś cudem w ogóle spotkać się w taki jest w takim Rozwiń » składzie w studiu bowiem, że to jest bardzo na macie teraz bardzo napięte grafiki faktycznie trudno złapać jest was 2 w tym samym miejscu w tym samym na czas się nacieszyć, dlatego że już o tych wód ze miałam okazję porozmawiać z jedno i drugą oddzielnie na festiwalu w Cannes wtedy, kiedy spółka miała swoją światową premierę w dna teraz jakoś możemy chyba w ogóle wszystkie razem wyciągnąć jeszcze coś więcej tego filmu i przede wszystkim zaprosić państwa na nas film, bo firmy jest w kinach szerokiej dystrybucji w bardzo się cieszy, że możemy państwa wszystkich do kin winę na obsługę zaprosić i cóż chciałabym zacząć jednak od tego czy wam w jaki sposób LM też to o ta interpretacja fugi Letter to myślenie o tym filmie w jaki sposób w ciągu tych wszystkich miesięcy się zmieniło po przejechał jeszcze z festiwalem mnóstwo festiwali z filmem mnóstwo festiwali filmowych spotykały się z widzami oni zadawali przeróżne pytania ten film otwierał różne drzwi różne emocje u wielu wielu telewidzów czy było coś takiego co was bardzo mocno w tych interpretacjach zaskoczyło czy w jaki sposób też wpłynęło to na was na to jak wy o tym filmie o tej bohaterce o tej historii myślicie teraz tak jak Agnieszka Smoczyńska ja przyznam, że teraz właśnie wróciłam z Krakowa i z Katowic i zaskoczyło mnie tak wtedy bardzo ciekawy zaskakuje jak ludzie odbierają ten cenny ten film ostatnio 1 z widzę jak powiedziała że, że dla niej Alicja jest takim kompletnym wyobrażeniem tego chłopca tego tego ojca, który Igi dawałaby argumenty natury to powie i powiem wam powiem, że on był bardzo narty to faktycznie tak tak można było odbierać czyli jakby to jak budowaliśmy ten film czy i że są te 2 rzeczywistości pomiędzy którymi żyje nasza bohaterka i przechodzi, jakby z 1 stanu w drugi stan nie wiemy tak naprawdę rejestr działalności władz nie jest moralnością działa najwięcej wydaje mi się, że to jest to jest ważne też muszę przyznać, że jest coś takiego jeszcze Gabrysi nawet nie zdążą tego powiedzieć, że mam wrażenie, że tym filmem otwieramy puszkę Pandory jakich takich lęków kobiet albo jaki z tego też konie zmagają się z życiem po tym, jak rozmawiam z widzami po filmie to często to są takie rozmowy opóźnione przychodzą takie bardzo osobiste doświadczenia i te doświadczenia często nie są takie pozytywne i tę tragedię tak dokładnie jak w czasie z tej puszki Pandory bardzo bardzo cieszy, bo to na pewno nie będzie film, po którym i to już miałyśmy okazję na tych wielu festiwalach zobaczyć, po którym człowiek wróci do domu i będzie po prostu myślał o tym, żeby ugotować zupę tylko pomyśli raczej, żeby pogadać z mężem czy żoną o swoich relacjach i ja pierwszy szok przeżyłam w Cannes, ponieważ rzeczywiście tak myślałam czy to nasza bohaterka nie będzie odrzucała wice czy nie będzie dla wice taką no i my w no po prostu dziewic za nią pójdzie, bo te najważniejsze w filmie, żeby widz za głównym bohaterem poszedł, a ona jest tak osobna tak inna tak hymn dzika i tak mało zabiega o to, żeby ją lubić, że miał naprawdę duże wątpliwości czy widz nie będzie miał do niej dystansu po tym pierwszym pamiętasz pokaże w Cannes gdzie, gdzie ludzie płakali to było naprawdę bardzo wzruszające i później spotkałyśmy się też bardzo ciepłym przyjęciem na ostatnie Agnieszka zaprowadziła za rękę, bo stały 4 dziewczyny młode na premierze fugi po prostu tak zalane łzami, jakby ktoś na niego kubek wody wylał nie mogą się uspokoić, ale też jest takie coś zauważą charakterystycznego, że młode dziewczyny, które jeszcze nie mają rodziny nie mają dzieci po tym filmie po prostu z są, jakby ktoś się do Łagowa jakimiś bateriami mówią, że tak czują Power taką siłę taką moc kobiety, które mają rodziny mają dzieci są bardziej refleksyjny wzruszają się są poruszone natomiast faceci to jest fajne efekty ci ostatni mi znajoma powiedziała kapryśną mój mąż po prostu po obejrzeniu fugi męczą mnie do trzeciej w nocy chciał rozmawiać o naszym związku z AZS Wrocław c Agnieszka powiedziała, że coś się jakieś lęki się zaczynają budzić, ponieważ kobieta odkrywa w sobie, że ta Alicja ty jesteś kawałek jej ukryty gdzieś stłumiony w środku, a mężczyzna inaczej patrzy na żonę czy ta moja kochana żona miła dobra ogarniającej całe nasze gospodarstwo domowe nie ma tam, gdzie schowane, jaki jest dzikiej wilczycy sobie, która jest uśpiona i która może chciałaby wyjść na zewnątrz, ale też jest także widzowie mówią, że nie, robiąc bohaterki przez pierwszą połowę filmu Harry jest antypatyczna i mają one irytuje i nie są w stanie i jeżeli nie było tylko przełamania, który jest tak w filmie to by inżynierem wódz jest się nie wchodzi nagle, że było tak jak bardzo się tak suknie łowią choć, że jest taki moment i pamiętam, że też jak pracowaliśmy nad filmem ten rząd okładkami faktycznie tak było na początku ona jest i naprawdę antypatyczny bohater, dokąd bohaterkę, której się nie lubi od pierwszej czy drugi typ 3 sceny nawet ci nie rozumie, a tutaj mi zależało na tym, że niekoniecznie, że nie musisz lubić bohatera głównego, ale aż ich zdaniem ta leży na pociągał, iż był intrygujący w jakim albo przynajmniej na końcu, żeby go zrozumieć sens, ale to właśnie ten wypowiedział się teraz otworzył jeszcze mnóstwo pytań, które ja też do was mam za chwilę do niego wrócimy i do tych lęków i właśnie do tej ceny do tej niezwykłej bohaterki w jego obrysie powiedziała, że ona ani flirtuje zwiedzanie zabiega o to żeby, żeby ktoś się lubił witała ich chyba najbardziej właśnie to w niej ne w niej lubię, ale inne i zanim wrócimy do tych do tych pytań to musimy jeszcze wprowadzić go czy krótko przypomnieć tym początkowo PLO punkt filmu po punkcie wyjścia tego filmu boja wiem, że już Need my rozmawialiśmy o tym, ale o tym, nieraz, ale wielu widzów do kina pójdzie dopiero teraz, czyli fuga, która tytuł swój wzięła od fugi resocjalizacyjnej, czyli 4 oddajesz głos Gabrysi i NNW skalę, bo to po to, właśnie jej pomysły WKD socjal Celina, czyli co to jest zaburzenie choroba tego zaburzenie dyskrecja akcyjne Mn, która polega na tym, że są różne źródła źródła ciepła wody fugi na przyczyny, że mnie może być wypadek taki najbardziej prostych uraz fizyczny 3 czy np. zapalenie opon mózgowych, czyli choroba wirusowa czy bakteryjna, ale to co nas najbardziej pociągał za Agnieszką to było to, że ktoś bardzo długo żyje w jakiej się w jakim się w jakiej sytuacji traumatycznej, na które nie ma zgody, a jednocześnie nie ma siły, żeby tej sytuacji zmienić jakiś frustracji w układach Rodzino małżeńską socjalnych w trudnych, do których doprowadziło go życie bądź on sam czy ona i po prostu te osoby przyparty do muru gdzieś tam następuje takie w taki moment przy, który jest już w tym tzw. przelaniem czary goryczy, gdzie te osoby chcą popełnić samobójstwo bardzo często zostawiają tu też zawsze schemat ten sam papiery klucze na stole jadą w jakiś odległe miejsce, ale też nie potrafią się zabił nadal tej siły im brakuje i po prostu po jakimś czasie po paru dniach po paru tygodniach miesiącach pukanie się o jakieś tam parkach czy dworcach budzą się właśnie mają wykastrowany ową pamięć biograficzną czasami tej pamięci biograficznej dołącza jeszcze takich skrajnych przypadkach pamięć historyczna np. tatuś jest rzadziej Jan Przeczewski pamięć viagra, czyli mamy bohaterkę, która nie wiem nie pamięta kim jest i CIT jest chyba właśnie do podestu podstawowe pytanie o to, że nie pamięta, gdzie mieszka i kto jest jej Rodzino idź na dzieci tak dalej z 1 rzeczona po prostu nie pamięta kim jest niepojęta, jaka jest i to wszystko musi sobie budować się inne na nowo i za chwilę, bo nie chce, żebyśmy Rocco rozwijały tę dyskusję w tym momencie, bo za chwilę przerwą na informacje Radia TOK FM więcej zaprosimy państwa na odpowiedź na te pytania właśnie po informacjach na Radia TOK FM nie przypominam, że ze mną studia są dzisiaj Agnieszka Smoczyńska oraz Gabriela Muskała rozmawiamy o filmie fuga firma już w Chinach właśnie od tego weekendu od wy w kinach w całej Polsce bardzo gorąco ten film polecamy ani w grodzie scen filmu łączy się z filmem, o którym wczoraj rozmawialiśmy z dr Magdą Grabowską o o filmie kraina wielkiego nie ballady, które z bardzo ciekawie przygląda się rolą kobiety i mężczyzny z dalekich przedmieściach na przedmieściach amerykańskich w jaki sposób obala te role i wskazuje nam pułapki w każdym razie za chwilę wracamy do informacji NT informacji Radia TOK FM do magazynu filmowego do zobaczenia i dalej rozmawiamy o filmie funta Patrycja Wanat jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Agnieszka Smoczyńska Gabriela Muskała ze mną wciąż się w studiu rozmawiamy dzisiaj o filmie fuga na inne na jej chciałbym, żebyśmy wróciły właśnie do do tego o ma o czym powiedział na początku przed informacjami Radia TOK FM oraz, wprowadzając w ogóle temat samego filmu na samej bohaterki powiedziałyśmy, że Alicja jest taką bohaterką, której nie nie musimy lubić od samego początku w ogóle nie musimy lubić ona o tyle o te sympatie lewica, a w żaden sposób nie one nie zabiega zastanawiam się czy był od początku też oni tak myślały jeszcze, bo pomysł na film pojawił się już dawno temu od dekady temu Anna i przypuszczam, że ta bohaterka waszych głowach też ewoluuje ewolucja dała dodaje Gabrysia powiedziała, że ta bohaterka jest różnie odbierana nawet przez kobiety, które mają dzieci albo nie nie mają dzieci one inny sposób interpretują jej zachowanie winny sposób do niej podchodzą ze stanem rzeczy u was w głowie Alicja zawsze wyglądała tak samo czy wiedziałeś od początku, że to będzie właśnie taka antypatyczna kobieta kobieta, która podejmuje takie wybory ani inne i która zmaga się z takimi pytaniami ani innymi dokładnie było zupełnie odwrotnie to znaczy na początku, kiedy Gabrysia powiedziała o kobiecie, którą zobaczyła w telewizji i zaczął się pracować nad tą bohaterką to faktycznie na początku to była 40 paru letnia kobieta, która nijak ma najmniej nie wie, skąd jest jest płaszczyk uchodzi chodzi po dworcu głównym wchodzi do łazienki i tam widzi swoją twarz w lustrze mdleje i tak wyglądała potem wyjść na Plantach wyglądała pierwsza tam, gdzie była druga scena i ona stopniowo stopniowo próbowała się dowiedzieć było bardzo zagubiona i próbowała się dowiedzieć kim jest i pamiętam, że w pewnym momencie po długich takich serca Gabrysia powiedziała, że Suchoj Agnieszka a co by było, gdyby właśnie ona była kompletnie inna, gdyby ona już było jakiś czas w Warszawie, gdyby ona w tej Warszawie już sobie ułożyłam życie, żeby była jakoś albo nie wiem mieszkała w skłocie, żeby była kompletnie inną osobowością niż była tam tak wynika i w momencie, kiedy dowiaduje się, że ma swoją przeszłość, że ma swoich bliskich, że odzywali się ten stary świat i stara ona ona tego nie chce odrzuca ten właśnie zdobył to początek tak naprawdę naszej historii czytelni stosunek do swojej przeszłości było już 1 000 000 historia temat osoby człowieka, który stracił pamięć, ale nie było takiej historii ludziom nie chce jej odzyskać i pamiętam też po toteż, jakby wynika z tego, że osoby, które tracą pamięć autobiograficzną zupełnie się z winy ich osobowość stają się kompletnie innymi ludźmi w tej samej skórze, ale kompletnie inne wnętrza kompletnie inne predyspozycje to tak jak my mówimy, że np. ktoś kiedyś był sportowcem może nawet teraz kompletnie mnie się nie ruszać nie lubi tego matematyk nie wie jak dodali 2 + 2 fizyk kompletnie nie zna żadnych zadań nic nie jest w stanie sobie wyobrazić, a on Steciuk szkołą w garniturku staje się śliska hipisem długie włosy i głośna muzyka albo też pilnować diety dlatego koalicja właśnie firmie pyta swoją mamę ta i inne Galicja, która jest Gabrysia powiedziała o tym, Wilczyce Tytana jest nią mamy też jak imię byłam dzieckiem jak my jako ja byłam córką, jaką ja byłam matką i idei matka mówi byłaś bardzo dobrą córką uśmiechniętą Kahn miłą Toyota znów kochany tak typowe stroje już po tym, pytaniu po tym, dialogu z matką można sobie też wyobrazić to jaka jak wyglądała ta rodzina, że taki po prostu stereotyp grzeczna byłaś grze co to znaczy być grzeczna byłaś grzeczna byłaś miła nigdy nie robiłeś problemów co to też znaczy prawda, ale to takie bardzo typowe typowe jest tak rzeczywiście to bohaterka na początku nam się tak snuła nie może nie mogłyśmy wyjść z tego, bo ona była rzeczywiście chyba z tej inspiracji tą kobietą, którą je zobaczą w programie minęła bardzo zagubiona kim jestem remizy chciała wiedzieć kim jest, ale później się dowiedział się właśnie od tego z psychiatrów ziem rzecz tylko bierze te osoby zmieniają osobowość to właśnie na TomTom bohaterka zmienił się, że ona jest silna i nie chce wiedzieć Alicia zaczyna, jakby ten iść tropem siebie w momencie, kiedy wraca do nich leży wieś ubekiem emocja jakaś pierwsza z tamtego czasu, który w ogóle nie znała i dopiero wtedy zaczyna się interesować sobą jako taką jaką, jaka była kiedyś ale, ale tata bohater rzeczywiście w 2011 rok dopiero wtedy tak, że tak wystrzeliła nudna nabrała skrzydeł nawet wyższy no właśnie dotąd w FC dla wydobycia na tych drogach też czy społecznych przed informacjami Radia TOK FM, że gdzieś tam się bardzo łączy właśnie z wizytą rozmową, którą wczoraj przeprowadziłyśmy z z dr Magdą Grabowską, bo nawet aż spojrzałem na fugę trochę szerzej, czyli właśnie tej kobiety tej właśnie mnie sprawiającej problemy to jest w ogóle bardzo charakterystycznych czarnych grzecznej miłej, która ma dom urzekła nas też słowa, ale to już mam ciarki jak najszybszym uważa pani pełni przykładna pani domu przykładna żona już wybudowali dom mają dziecko już wszystko w ogóle będzie Super i fajnie i nagle właśnie ona wychodzi z tej roli i to oni NATO nie jest akceptowane prawda to to budzi sprzeci w w nas, bo widzimy kobietę, jaki nie chcielibyśmy może widzieć w latach oczywiście też zresztą jest także ludzie często po obejrzeniu filmu było gaszenie go z decyzją nazywane testem jak ona zachowała ona zrobiła z życia nie godzę się, a potem przychodzi taka refleksja no dobra ale gdyby to był facet toczyły się zgodziła klub zgodził czy nie ludzie często, mówi że tak to wtedy właśnie to myślenie pokazuje nasze ataki utknie w stereotypie czyli gdyby to był mężczyzna w tobym zrozumiał, ale jeżeli jest to kobieta to nie żałował, że zdążą z aresztem i tego, że kobieta wybiera siebie ponad godzinę ponad 2 oraz ponad swoje powinności obowiązki, bo tutaj dochodzi kwestia macierzyństwa też prawda znaczy tego 1 zamek po festiwalu w Cannes, gdy tam padło takie pytanie zwykle z waszych ust idei to było pierwsze rozmowy po cudze czy można zapomnieć własne dzieci tak czy wtedy, kiedy zaczęły jeszcze myśleć o nową wiedzę zorganizowano mu się moja wina nigdy w ogóle niż co o tym, opowiedziałam zaczął się poznać poziomy 2 matki tak wtedy w małych dzieci Agnieszka jeszcze mniejsze zło miała kilkumiesięczną córkę miał dziesięcioletniego syna wtedy ido Włodek jedno pierwsze podstawowe pytanie jak można było zapomnieć własne dziecko coś co matka ma tak właściwie jest to tak u niej organicznej naturalne jak dla dziecka ssanie piersi prawda ten sukces, jakby ta więź najważniejsza z dzieckiem, która się wydaje być bezwarunkowa i ta miłość dziecka trasie wydaje być bezwarunkowa coś się czy to może się od kochać we własnym dziecku prawda to też jest i co się dzieje kiedy, kiedy przestajesz się kochać i mniej to też jest bardzo kontrowersyjnie ważny społecznie znaczy matka, która mając coś do wyboru wybieranie ten oczywisty wybór tak czy macierzyństwo właśnie, że chce czegoś czegoś więcej to teraz to właśnie wyjście z tego też z tego gorsetu też z tych ról społecznych takie po postawieniu kobiety nagiej na na tle nie wiem białej ściany i powiedzenie dobrze masz wybór to będzie bardzo ciężki wybór być może będą tego ogromne konsekwencje, ale może dokonać tego wyboru i wcale nie musi siebie potępiać, bo to czy inni ci będą potępiać to jest inna sprawa ale, żebyś ty sama miała prawo wyboru z siebie no ale to sprawia, że Alicja jest w ciągłej walce mam wrażenie już mnie ze sobą, ale z otoczeniem no ale na pewno to na pewno ta walka będzie trwała, że tak powiem bo, bo ona myślę, że film kończy się w momencie, kiedy ona jeszcze nie zbudowałam siebie taki już ostateczne prawda to będzie cały czas jakiś progres, ale ja się bardzo cieszy z tego że, że film właśnie inni, że to, że ludzie mówią po tym, filmie, że muszę teraz pomyśleć, że tyle pytań się rodzinie ja w ogóle jako widz też nie lubię filmów, które nadają takie kropki nad i każą myśleć tak jak chce autor tylko, że zadają pytania i myślę, że tutaj ten film też generuje bardzo dużo pytań, ale też pamiętam jak miałyśmy spotkanie z 1 wiejską, która powiedziała, że ten film, a pomógł jej podjęciu własnej bardzo ważnej życiowej decyzji nie wiemy, jaka to jest decyzja mamy tylko nadzieję, że dobra ale, ale na dużą odpowiedzialność, ale jednocześnie cieszymy się, że żal, że ten film tak działa zapraszamy państwa bardzo gorąco fuga, a w kinach już jest jej bardzo się też, że możemy państwa zaprosić go do do projekcji już w całym kraju, ale chcę was na koniec jeszcze zapytać po 1 pytaniu o to co robicie teraz, dlatego że po pierwsze, obiecałam słuchaczom wtedy, kiedy rozmawialiśmy z Andrzejem Konopko o w Hesji po świętej plus c w tym tygodniu obiecałam, że jeszcze raz zapytam Agnieszka Smoczyńska, czyli reżyserka świętej ludzki, a ten spektakl co to jest noblista za pomysł zgodnie z gal jest tak to jest pomysł, który przyszedł od Tomka Platy, który postanowił zrobić taki cykl muzyka alternatywna w komunie Warszawa i m. in. zaprosić ekipę córek dansingu, czyli mnie Roberta Bolesty Jezuska Jurajską Marcina Marczuka i Kaja Kołodziejczyk, żebyśmy zrobili coś w tej przestrzeni komuny Warszawy swojego najmu przez co, że bardzo lubimy razem pracować i od jakiegoś czasu już Robert mówił tam przebąkiwał nam, że ma taki pomysł, żeby opowiedzieć historię psa bulterier PiS Suski Wrońskiej i żebyśmy zrobili w takiej konwencji na trochę bajki dla dorosłych oczywiście, ale też uruchomiliśmy konwencje komiksu slapstick kół języka lub tarasy i nic z tekstami Suski Wrońskiej, które są takimi tekstami bardzo melancholijny Amy z mocnymi też ironicznymi główną rolę kluski rolada kluski Roy Evans ATP zaś wąskich prawda wokalistka ma dla nas Skowroński duchowych nitek sprawowali masztu Kluska ze stresem dawała żadnych okresów Sulechów znajdowała Kluska halach prezentowała turystkę z sąsiadów i Markowi i Tuska nazwała Wrońska była białą bulterier Kos plan kont i w nią wciela się Piotr Trojan, którzy na jest niesamowity staje w tej raz za niesamowita Oliwia przedstawieniem tak i też jest Andrzej Konopka, który gra starego i Gosia Goral trojga starą na scenie są też muzycy z gości Marcin Macewicz Skowrońska zapraszamy także gorące 1112 . NFZ w grudnia września akcja dzień grudnia Rudnia oczywiście w 2 w nowym teatrze w Warszawie, a Gabrysia też w próbach kiedyś w Lubawie zaproszono dopiero na drugi od 2 lutego do teatru Narodowego minister w próbach spektaklu adopcji wg wg Anny opowiadanie Brandysa i filmu Wojciecha Hasa nów pod tym samym tytułem czy i jak być kochaną Rennes z lat sześćdziesiątych film psy Barbara Krafftówna, która niedawno dziewięćdziesiąte urodziny obchodziła i Zbigniewem Cybulskim Annie będę grała Felicja tą główną bohaterkę natomiast rolę, którą grał Cybulski będzie grał jak Jan Frycz jesteśmy w noc dopiero można być na początku prób, ale myślę, że to będzie coś naprawdę ciekawego im bardzo serdecznie zaprasza w zapraszamy bardzo gorąco do kina już teraz no i do Brazylii Jeana wraz z dość babcia reżyseria Lena Frankiewicz to bardzo dziękuję wam za wizytę w studiu Agnieszka Smoczyńska Gabriela Muskała dziękuję wam bardzo dziękuję bardzo długa w kinach, a po informacjach Radia TOK FM Ewa Szabłowska do mnie dołączy i będziemy rozmawiać o VAT 3 bardzo interesujący reżyserach, których spot retrospektywy zobaczymy w przyszłym roku już na nowych horyzontach wracamy po informacjach Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!