Igor Nazaruk i Magda Felis o filmie dokumentalnym "Granica"

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
2018-12-10 06:20

Piotr Maślak zaprasza na Pierwsze Śniadanie w TOK-u. Jego gośćmi są Igor Nazaruk i Magda Felis, autorzy dokumentu "Granica", opowiadającego o życiu na polsko-rosyjskim pograniczu.

Ciekawe komentarze państwo piszą, bardzo się ciesze, a przy okazji zacytuję twitta Marka Borowskiego, senatora: "Zastanawia się, czy po zmianie władzy będzie można odwiedzić o szóstej rano byłego premiera Morawieckiego, zwieść go do Szczecina, tam postawić mu zarzut przestępstwa urzędniczego polegającego na nieuzasadnionym zwlekaniu z odwołaniem Zbigniewa Ziobry, mimo jego oczywistej szkodliwej dla kraju i obywateli działalności?". Ciekawie, ale już nie będziemy o polityce teraz rozmawiać, są tematy ważne i ważniejsze, są dzieła ciekawe i ciekawsze. Rozwiń »
Niewątpliwie bardzo ciekawym dziełem ich 1 z pierwszych filmów dokumentalnych to ta w taki sposób opowiadający historię, który powstał dla internetu jest film "Granica. Reporterska podróż po polsko-rosyjskim pograniczu". Taki tytuł trochę ich marża jest mało atrakcyjny dla tytułów tytuł do squasha gra w konkretnych Magdalena Felis i Igor Nazaruk, autorzy tego dokumentu są moimi gośćmi.

Tytuł jest słaby, bo film jest dużo lepszy niż tylko w Brazylii w małych leśnych w Lesznie last FM, gdzie widzom słuchaczom, o czym dzisiaj wszędzie kamery są inne najpier w, o czym opowiada ten film życie kamerę i jedziecie na polsko-rosyjską granicę rozmawiać z mieszkańcami tych jeszcze w istniejących, ale już za chwilę prawdopodobnie wymazany z mapy Polski w miejscowości po co, żeby sprawdzić kim jesteśmy 100 lat po odzyskaniu niepodległości stamtąd pochodzisz z bardzo niedaleko momentem tych terenów urodził się na pograniczu polsko litewskim

A pojechaliśmy tam po to, żeby spotkać z tymi ludźmi w bo ich tak naprawdę nie widać dobrze zauważyłem, że to być może jest 1 z pierwszych filmów, które ryzykuje, że kryzys dokument ten wątek chcieliśmy o tym, myślę, że nie jest to reportaż nie jest żadna interwencja nie pojechaliśmy tam z tezą wpisuje się rzeczywiście rośnie w podróży rzeczywiście, kierując się przypadkiem zasadą trzymamy się jak najbliżej granicy, a pojechaliśmy tam w ramach takiego konkursu grantowego, który Gazeta wyborcza rozpisała się nazywało 5 wielkich opowieści mieliśmy aranżacja zbadali 6100 lecia niepodległości miesiąc pokazać troszeczkę jakiś wycinek świata my nieprzypadkowy, bo Rosja podnosi łeb mu chcieliśmy zobaczyć czy rzeczywiście jest także dziś tam 6 lat z Hanią Warszawa liderem czują się czy tylko w Warszawie nam się wydaje, że za chwilę być może spadną bomby wszystko tak żartowali, że te bomby spadną na Warszawa godne dni przylecą mechanizm jest bardzo bezpieczna, ale czuć strach u naszych rozmówców cel czuć strach czuć zerwane kontakty i czuć głód absolutny brak wiedzy uwielbiam to sceny, kiedy dzieci próbują mi wytłumaczyć, dlaczego nie mogę tego kraju chłopiec mówi jakiś taki inny kraj ten jest tym się bardzo duże zawiera on nie masz to są jakieś tam wojny jakiż inny kraj nikt nie chce się tego dowiedzieć, ale skoro wspomniał, bo pewnie mógłbym miał wziąć kamerę i pojechać te same miejsca nie wiem 10 innych osób i co z tego udało się coś co i jak bardzo cenię w tego typu produkcjach to znaczy nasi rozmówcy zachowują się tak jakby tam nie było kamer w byliśmy bardzo mało ekipom nie rozmawiają ze starymi dobrymi działkami to jest już talenty charaktery potrafi bardzo szybko przełamać lody i mieliśmy też dosyć dużo czasu, bo jak jest dziś można chyba 80 dni łącznie 10 dni, więc co dawało nam komfort, żeby się z nimi spotkać również zdjęciowych dużą no tak miała odjechać spod Braniewa do Gołdapi był z nami jeszcze nasz młody operator był szczelny Michał Żebrowski, który wchodzi w taką właśnie młodzieńczą powiedziałbym swadą natychmiast stała się sytuacja zatrzymywaliśmy samochód chciwość z DM BOŚ z ideą filmu nie tylko z Torunia owych z Torunia tak i rzeczywiście samorodny talent to była trochę łapankę przyznaje w wakacje sierpień zatrzymaliśmy samochód wyszliśmy ale gdy go kupić coś do picia w sklepie wychodziliśmy Igor zagadywał kogoś tym, kto wprowadził nas do kogoś mu było też coś takiego być może tamci ludzie są bardziej otwarci na to, bo jak wielokrotnie spotkałam się z młodzieżą filmową młodzieżą zaangażowaną Festival, która nie chce nic powiedzieć, a tak naprawdę chyba to nie jest jakiś głód tak, żeby jednak dać znać o sobie jesteśmy jednak ważne są to, o czym mówisz, a druga rzecz jakieś takie widmo i cywilni z filmu, który zrobił wg nich wielką krzywdę Arizonę Ewy Borzęcki to zrobił, a ludzie chcieli być tak pokazani bali się tego od nas ale bo w ich unikać się tego nie uda unikać się tam alkoholu, gdyż nie moment nie unikać popegeerowskich z niewielu z nas smuty w nią unikać tego bezrobocia duży kolejne pokolenie dotknięte i wasi bohaterowie mówią o tym, tylko mówią z takim uśmiechem nie chcesz i pogodą ducha orzekł on już duży skok ich świat jest jak bank centralny albo nanocząstek taka, którą fiskus, że początek ich EMF Allen Szkocji panuje na ławeczce oni obrazek powiesić mówili tylko proszę nie róbcie z nas Słowaczki zwalczała turyści wyglądali 100 % ławeczka złącza, ale zawsze podchodziliśmy z szacunkiem i nazwaliśmy ich też sobie w głowie poznaliśmy ich Kubańczykami tam w tym filmie, bo wyglądali już wiek jak mu odpuścić takiej inne światło trochę na tych bohater muzykalność wyglądają jak bochen ołowiu w pewną w tych tak jakby grali bez zmian mu w Kaliszu wszyscy pogodnie nasz bohater uprawa winogron z całą pogodni oni są młodzi ludzie, którzy żartują sobie z siebie pokazała gigantyczny dystans do siebie, ale jednocześnie krzyczą jesteśmy my żyjemy tutaj Altei są ci wspaniali państwo na pewne granie na granicy Mazur, którzy mówią, że to jest inna mentalność narodu i Zobacz tam to jest miejsce, gdzie tak gier został wykupiony działa cały czas jako prywatne zakłady kilogram Lance robi robotę, bo tam w sąsiedztwie gospodarstwa tych państwa jest wielka suszarnia, do których przyjeżdża np. zboże zalane poważną siłą tak i tak już je po prostu zwycięstwo szczęśliwi pan jeździ motorem sanitarne ranking TFI w jego stronę PiS z widzenia ich tak złych usłyszałem w słyszałem to wróćmy do tego sąsiada, czyli tego co po drugiej stronie, bo wygląda też Rosję pokazujecie tak jak to naprawdę już nic nie było rzeczy za każdym razem albo prawie za każdym razem, kiedy pada słowo Rosja albo za granicą to widać drut kolczasty marża jest tam nie jest już jakaś dziewczyna mówi tam byłam raz Lahm van Hel tak naprawdę uwierzy, że tej Rosji nie ma ona jest zmyślona to jest jakaś atrakcyjna zdradzi nam dać nie można przejechać bardzo droga jest wiza nie można dostać od ręki te zardzewiałe rowery też niesamowity widok to jest zostanie małego ruchu granicznego w reż mały ruch graniczny, kiedy zajął drugie miejsce już nie ma im miał być zamknięty na parę miesięcy takim obiecywano, ale nigdy nie przywrócono go nudzi się układa dziś tylko na bardzo smutne ten ostatni bal przy granicy ta Emilia twarda dziewczyna widać w, która ledwo utrzymuje się na powierzchni jeszcze jeszcze chwilę temu na granicy w Gronowie w nas na przejściu granicznym w Gronowie były 4 bary z wielu, o czym oni marzą o nawrócenie Rosji wszyscy chcą wyjechać stąd wg mnie w Rosji mimo akcji po lekturze da się Emilia nie miała nic przeciwko temu, że wojna na sygnale nie chciała, żeby ją i filmować młodzi chcą wyjechać także Elbląg dogląda stać policjant Andrzej z koleżanką policjantom po policję amatorzy policjantem, ale wraz z 4 krajów stąd Żmudka trojga latek z sołtysem, więc jest taką silną rodzinę, ale rodziny stąd 14, więc też ich spotykaliśmy tam też wielu w ogóle pięknych ludzi czasem ci grali tak mam wrażenie, że wszyscy prawie bohatera tego filmu są piękne co chcieliśmy pokazać jak bohaterów filmowych chcieliśmy to zrobić dla nich spekuluje serdecznością niż tekstu np. zniknie, mówi że nie chce nam powiedzieć oprzemy się tylko ta mocnych papierosa 7 tys do rezerw żywnościowych jest złe nie 2 złoża złota waży 88 zł, a jeśli Target ośrodek w Holandii występ już naprawdę tak na końcu beczka w końcu beczki w sensie ten przemyt bo, ale też coś co Rosja jest nieobliczalny co daje nadzieję tym ludziom w NN i chyba nic chcą z nich nie został, ale nie ma gdzie się nawzajem to źródło tej ich pogody i ich takiego zdrowy tak jak się leci do Afryki i umożliwić to naprawdę skrajnie biedne dzieci wszystkie uśmiechnięte na Bemowie Smyk misjonarza nasza wspaniała bohaterka, który nie umieściliśmy filmie, bo tak zaprzyjaźniliśmy się z nią, że było to dla nas trudne mówiła nam o tym, że tak sobie, kiedy leżymy czasem z mężem z nosem i myślimy Zobacz jak kiedyś było trudno jak ona, mówi że chodziła z sąsiadką Starym po zakupy, żeby 2 zł zarobić, bo miała chyba piątka szóstka dzieci, żeby kupić kostkę ser oraz możliwość znowu dla wszystkich jest jakby to, o czym oni nas też częstowali jak widziałam ich gościnność naprawdę to co rozkładało serce, ale myślę, że nie mają takich pytań także z dnia na dzień no to może to jest odpowiedź może związek z cenzurą lekcja po prostu HR w podróży sporo droższe dokładnie i dojdzie do następnej podróży jestem bardzo mnie zdalne ich zaś obejrzeć my chcielibyśmy pojechać Zagnańsk koło przejechać przez całą granicę chcielibyśmy pojechać najpier w na Litwę to to są moje tereny myślę, że byłoby to ciekawe to jest zupełnie nagrań z Konina granica zupełnie inna mentalność dorodne i otwarte granice w otwartą grę no ale potem Ukraina Białoruś Ukrainę mamy dojechać do miejsca, skąd zostali wysiedleni ludzie Ukraińcy, których mogliśmy tam było naprawdę najwięcej, bo bohater, w jakich spotkaliśmy przy granicy z Rosją to Ukraińcy i piorunujące wrażenie robi gotycki 13 wieczny kościół przerobiony na grę tylko katolicką cerkie w, gdzie ikonostas przygotował Nowosielski ten klip Górowo Iławeckie zapraszamy już bardzo bardzo wam dziękuję za film, bo była to dla mnie bardzo miła przechodzą nad tym tytułem jest podróż w tytule granice reporterska podróż po polsku rosyjsku Orlen wyniosła w realnym granice to nic już nie wiem coś bardziej może czasem też wymóg konsultacji nikt nie jechali na wyżyny naszych błędach, ale czy auto jest połowa sukcesu masz rację mówił nie radziłem studentom tak tak dobry film na szkodę w sławie takim myśleć o granicach różnych nie mamy w różne granice imamy granice w ludziach jakąś granicę w głowie mentalną to granica, za którą nic nie ma, dlatego że możesz tytuł granica jest tutaj trafniejsze byłoby każdy z nas ma te granice sobie pięknie powiedziałaś to bardzo dziękuję od razu natkną się tym bardzo źle się Magdalena Flis Igor Nazaruk autorzy filmu dokumentalnego granice reporterska podróż po polsku rosyjskim pograniczu możecie go zobaczyć na wyborczy na stronie wyborcza PL i teraz właśnie chyba też kule już na waszym Facebooku, a naszym podziękowano czynsz, bo dawny garaż brawury dadzą wam dziękuję w imieniu swoim Agaty Sokołowskiej, który bardzo zależało, żeby zaprosić leży bardzo za to dziękuję, bo to był bardzo dobry pomysł o ich zmianie cen, które dba o najwłaściwszy poziom naszej audycji inwestorzy śmiało do nas z dziękuje wam jest państwu zaprasza na informacje my służymy się jutro kilka minut po piątej w pierwsze śniadanie w toku
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!