REKLAMA

Dziecko z autyzmem w szkole w Anglii i w Polsce

Data emisji:
2018-12-15 13:20
Audycja:
Twój Problem - Moja Sprawa
Czas trwania:
15:04 min.
Udostępnij:

Po cyklu audycji o autyzmie odezwał się do nas pan Daniel, tata 5-5-letniego Filipa z autyzmem. Rodzina od wielu lat mieszka w Anglii i tam została postawiona diagnoza. "Okres obserwacji, czyli diagnozowania trwał kilka miesięcy. Logopeda raz w miesiącu obserwowała Filipa w przedszkolu i dawała raporty do pediatry, z którym widywaliśmy się średnio co 3 miesiące z zaznaczeniem, że jeśli cokolwiek by się działo mamy natychmiast dawać znać. Carol (jej stanowisko nazywa się Portage Service - Pracownicy Portage świadczą usługi w zakresie wizyt domowych dla dzieci w wieku przedszkolnym) prowadziła obserwację w przedszkolu, ale Filip już dobrze ją znał i traktował jak kumpele od zabawy, więc z ukrycia patrzyła jak pracuje z paniami" - napisał pan Daniel. W rozmowie z Nim - o tym, czym się różni podejście do autyzmu, do edukacji, do pomocy - w Anglii i w Polsce.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Twój problem, moja sprawa, Anna Gmiterek-Zabłocka, witam państwa w grudniową sobotę i zapraszam oczywiście na mój program. Odzywają się, proszę państwa, do mnie na mój adres problem@tok.fm kolejni rodzice dzieci z niepełnosprawnościami, którzy opisują mi problemy z edukacją swoich dzieci. Tak naprawdę jedne dzieci siedzą w domach, o czym wiemy, inne np. nie mogą liczyć w szkole na odpowiednią terapię, jest więcej takich przykładów, takich przypadków, o których rodzice mówią. W sprawie dzieci ze spektrum autyzmu odezwał się do mnie pan Daniel, który jest tatą dziecka z autyzmem, które z całą rodziną mieszka w Anglii.  Rozwiń »
Jest stałym słuchaczem Radia TOK FM Daniel Cichosz na Facebooku razem ze swoją żoną prowadzi profil autyzm rodzice rodzicom swój problem moja sprawa w prozie państwa moim gościem na Skypie jest, że pan Daniel badanie, które do mnie napisało jest w tej chwili w Anglii Chinach branżowe, a będziemy rozmawiać, że państwa o 2 tematach tak naprawdę, o których pan do mnie napisał pierwszy temat dotyczy autyzmu dostałam od pana takiej takiej jednostce na Facebooku mianowicie napisał pan jestem założycielem grupy wsparcia autyzm, a rodzice rodzicom co to za grupa panie Danielu i skont to, że to właśnie pan tę grupę założył diagnozy mamy ogród dla pierwszej kontakt z autyzmem pokierował nas do grup wsparcia których, które są na Facebooku diagnoza dla swoich dzieci dla syna dla syna i okradają nas było wsparcie na Facebooku, które jest kilka mogliśmy nie doczekałem tego nie brakowało i chcieliśmy, żeby poczuć się do grupy będzie miał nożycami wraz z ważnym ośrodku w bazie danych lub wsparcie dla nas brakowało jakiegoś takiego bardziej ludzkiego podejścia do samych administratorów danych dziś że, żeby administratorzy byli też ciągu ani nie grupą zarządzającą i tego nam tego, bo brakowało w 2 i administratorzy barki Churchill przyjmowali postury, a mogą czuć Life jako członkowie grupy, a i tak nam brakowało, by to, że ma dzisiaj dochodzi też są tak jakby normalne, bo zmienia się nawzajem nawzajem swoimi informacjami z drugiej strony mieliśmy bardzo dużo szczęścia jeśli chodzi o wsparcie dla Ślązaków dla rodziców 99 róż również z rodzicami i wspierać ich na zasadzie taki, żeby oni wiedzieli, że nie są sami się, że tych rodziców jest więcej nas jest nalega same problemy i toteż nie jest koniec świata diagnoza autyzmu nie jest końcem świata dalej żyjemy normalnie my dalej sumujemy dalej nie wiem z spełniamy swoje jakich pasjach Real, który cały czas realizujemy i Pelion mali toczy się też tym rodzicom przydarza z tych pana informacji, które pan przekazywał wynika, że jednak podejście do autyzmu w Polsce, a w Anglii zdecydowanie się różni zwołanych po ich implikacje mogąc nagrywał od stycznia razem zaczęliśmy być bombardowani informacjami, że szybka diagnoza, że jego etapie do bram trzeba działać, bo szkoda czasu Okaj ja wiem, że szkoda czasu tylko, że banki system diagnozowania i dłużej jest tu o kilka miesięcy i to się rozbija na obserwację przez kilku specjalistów w przeciągu kilku miesięcy i spotkania są kilkukrotne także ten rok został rozkładał się na kilka miesięcy, a wszystkie z informacji dostępnych Facebooka kazał nam walczyć o g 17 i działa to inaczej to to wszystko działo, kiedy rozmawialiśmy z osobami rodzinami zajęło to z diagnozowania i krótko po popatrzył na nas, że nowe technologie zaczną się też cały proces tego, że nie da zrobić 2 dni od lat nie jesteśmy w stanie z PiS sprawdzić jak dziecko w danym momencie z życia zachowujemy jesteśmy w stanie przewidzieć, jakie jak się będzie zachowywał za 2 tygodnie, bo spektrum autyzmu jest tak różne, że bardzo ciężko jest głównym wywnioskować, gdzie dziecko ma deficyty a gdzie może być szybszy progres posłuchaliśmy ich im to szczęście, dlatego że mamy diagnozę postawiono mu go szczególnie omamy stworzony plan, który będzie się z naszymi synami przez całą jego układ gier nowość, bo do pana syn ma ile lat 5 pułk skończą przed szkołę 2 lata temu i teraz jest w szkole specjalnej 0206. pierwsze roku oraz od zapoznania się, żeby sprawdzić jak jest jego potencjał, żeby sprawdzić jak liczyć się ma jego potencjał do tworzonego planu w przedszkolu i po pierwszym roku złożyło do trzeciej klasy tak powiem nie jest miarodajny jeśli chodzi o tę szkołę, dlatego że jego biegowi w jego szkole specjalnej jest przypisywany do danej klasy w związku na możliwości rozwoju nie na wiek podstawa programowa i to taka nauka matematyka żadną w przypadku polskiego Polski angielski ale jakby mnie jest najważniejsza tylko ten rozwój i przypatrywali się dziecku nie najważniejszy cel rozwój 1 z najważniejszych dni tzw. laickiego jest ich funkcjonowanie w życiu codziennym w miarę możliwości komunikacja to są takie priorytety, które są, które są najważniejsze, że jeśli chodzi o obserwowanie dziecka jest jak mogą panie Danielu jak on trafił do szkoły jakieś sygnały dostawaliśmy Czech tartaki informacja zwrotna tak czy to były częste informacje zwrotne od nauczyciela czytamy nauczyciel wspomagający, kto w praktyce wygląda ona na 10 uczniów dzieci dzieci z okresem, bo też komuś umknęło szkoła, którą do, której chodzi Filip jest, że tempo dostosowane do aut jest ruch z problemami ocznymi, czyli zespół BU ba niepełnosprawności ruchowe wszelkiego rodzaju inna i na inne niepełnosprawności, ale jezdni w czerskim autyzm to wygląda to tak, że na dziesiątkę dzieci jest około 88 no i nauczycielki zespołu, dlatego że z jego głównym nauczyciel, a reszta reszta jest to osoby z UE z wspierające nauczycieli w większości są rodzice dzieci, które chodzą do danej szkoły musiało musieli tylko ci rodzice po życiu pewnie głosy, żeby zakwalifikować się do tego żeby, że będzie o wsparcie dla nauczyciela prowadzącego czy pan też jest takim rodzicem jest ten jeszcze mam mam w planie czymś takim zajęć mogą nie z tej roli dziećmi dom z rodzicami na sobie wsparcie rodziców na pociąg powrotny i jak wygląda taki dzień Filipa w tej szkole i ma plan lekcji, który jest dostępny dla nas to taki plan lekcji całodniowy cotygodniowe wiem, że chodzi do szkoły nie dość tanie kuchnie są poszczególne poszczególne przedmioty które, które są dla mnie chwili bardzo lubi matematykę i liczbę bardzo lubi czytanie taniec dziś wiele i uwielbia basen re i przypuszczam, że to była kwestia ta bestia obserwacji jego na początku właśnie w klasie pierwszej i teraz jest jego i jego Lucy Sokół Podhale do przodu o czas reakcji jeśli idzie nie ma smykałki np. nie wiem, bo malowanie farbami i na hamowanie zadanie, by do niego rękę jeszcze do gry z matematyki przez obie na tym, że on ma ona tak, że był i czyli nie skupianie się na trudnościach tylko na nie zalega w umiejętnościach to oczywiście ta tylko Real ma wrażenie, że nie uczy się rzeczy orędzie, które w, którym tak chore dziecko nie interesuje lubię chodzić do szkoły uwielbia chodzić do szkoły, a proszę powiedzieć, bo tutaj jeśli chodzi o Polskę to wiemy, że mamy takie różne problemy, z którymi dziś borykają np. e-sąd dzieciaki, które MO ze spektrum autyzmu, które walczą w tej chwili o to by były ciche dzwonki bowiem, że dzieci scenę ze spektrum są wrażliwe na różne bodźce jak to wygląda z punktu widzenia szkołę el Filipa i czy n p . ma zajęcia Niewiem z integracji sensorycznej ma zajęcia z integracji sensorycznej mają o usterce sensoryczny, do którego udają się regularnie bądź momentach kryzysowych, kiedy dziecko pokazuje, jaki się stresować trudne zachowania jednak trudno pewne zachowania wtedy jeśli sprawia mu potrzebna jest powrót do roboty za prowadzone takie właśnie w pokoju społecznego, gdzie leży delikatna muzyka, gdzie widać bąbelki świece światełka są rozłożone w Madrycie, gdzie nauczyciel wspomagający jest takim dzieckiem go masuje jeśli dojdzie uspokaja tak to wygląda w Anglii mamy coś takiego jak po prostu szkoła dom jest wszystkie możliwe terapie ujęte w 1 nie ma wydzielonego tego na poszczególne parafie tylko jest to moment RO po o obserwacji dziecko jako dziecko akcentuje się tego rodzaju zachowanie ich do współpracy w ten sposób uplasuje się dzieckiem wiem, że dzieci ze spektrum bardzo nie lubią zmian to jest brane pod uwagę, ale tak pani mówi to jest każde dziecko z innej każde dziecko inaczej reaguje na wszystko nie ma 1 z mu jedno dziecko nie jest w stanie zaakceptować zmian drugie dziecko idzie po jak normalną normalną normalną drogę, a jeśli chodzi o ceny od ceny są opisowe po przedstawieniu kiedyś na lata no właśnie grupie, bo nie zrobiłem tak dlatego właśnie oceny opisowej pod koniec roku i ocena jest opisowa nie ma nie ma jak ocenia chodaki i jest z charakteru, jaki jakich funkcjonuje aktualnie, czyli jeśli mu zrobione zrobione taki stan taki sam taka sama ocena opisowa rok wcześniej i dostaliśmy taką tabelkę, na której było były wyszczególnione nie wiem ubieranie się mylić w ocenie nagłe odda pieniędzy między dzieciakami rzeźby jest zaznaczone niż bokami każdej każdy progres to jest kolejny kolor i sposób wygląda ocena ocena opisowa dostajemy codziennie Pegaz dzienniczku CDU w danym momencie i robił co w danym roku i w szkole i co Super albo coś działo z taką codziennie takie informacje w Dzienniku w Chinach codziennie do szkoły w ich od niektórych rodziców tutaj w Polsce słyszy takie zdania, że to, że tak naprawdę ten kontakt z nauczycielem jest bardzo utrudnione to znaczy, że na razie rozmawiają z nauczycielem wychowawcą takiego dziecka oraz na jakiś czas tak jak to wygląda z perspektywy pana jako taty dostaliśmy ostatnie podsumowanie podsumowaniem pierwszych 3 miesięcy z i ba tuż koło września, bo od listopada i one uzupełnione z tym sobie świetnie radzić ma problemy i t d. jedyna okazja była na końcu w razie jakichkolwiek informacji natychmiast, bo się skontaktować ze szkołą i nauczycielem i uzyskać informacje, które państwo niepokoju, iż jest taka potrzeba nie ma żadnego problemu gorzej i mogę zadzwonić do szkoły uzyskać informacje, jakie są potrzebne, bo raz widziała chyba miesiąc 2 miesiące spotykamy się na taki biegły z rodzicami innych dzieci ze szkoły są to podzielonej i na dnach no i lasy, bo od 1, bo przy ich później, bo starszy konsument ma spotkania innych rynkach spotykamy się w grupie z rodzicami możemy szukać okazji porozmawiać z nauczycielami zaś jesteśmy mile widziani w USA jak pan rozmawia na tej waszej grupie z rodzicami dzieci ze spektrum autyzmu w Polsce bardzo duża różnica między tym, czego pan doświadcza tam jako tata, a tym co opisują pana rodzice tutaj nie wyobrażam sobie powrotu do Polski pachnący BU ja nie chcę, żeby się, że to zabrzmiało jest pięknie wspaniale, bo wszystko zależy od regionu w jakim znajdujemy, bo każdy region ma swoje przepisy się w imieniu niepełnosprawne niekochane dzieci chodzi w każdym razie tutaj o niepełnosprawności też na każdym kroku ludzie niepełnosprawni wszelkiej maści o nich nikt nie mogła nie chodzą grupami do kina oni powoływani do restauracji nieważne 1 krzyczy drugi Piszcie i przez Ks porządku nigdy niewidzianych problemu nikt nikomu nie zwracał uwagi, bo jestem w restauracji spokojnie zjeść, bo do tej sieci restauracji koło innych wywieźli na restauracje i jest gruba niepełnosprawnych i oni mają takie są obok siedzi jak my tutaj nas okraść jest bardzo dużym wsparciem z każdej strony my nigdy nie czuliśmy się sami my nigdy nie różni się niedoinformowani niż mieliśmy jakikolwiek problem wysłaliśmy wiadomość wysłać maila dzwoniliśmy do znanych ludzi, którzy nami zajęli ją na wszystko ubierali na wszystko mieliśmy zawsze odpowiedź zawsze był ktoś obok, których żądał na tym, żebyśmy byli spokojni, żebyśmy mogli być tylko i zamianie zajmować np. atrakcjami dla dzieci nie to jest takie strasznie strasznie strasznie budujące, że zawsze gdzieś w oczy są o wiele UP płacić państwu coś za to nie panie Danielu no właśnie teraz przejdźmy do tego drugiego tematu to znaczy ściśle wiążącego się z tym, o czym pan mówi bo, bo z tych pana słów wynika ta wielka tolerancja i otwartość społeczeństwa zresztą to nie jest tajemnicą, że tak jest Ewangelii, ale chciałem pana zapytać jeszcze drugi wątek też pisał mi palcem, gdy miałam audycje poświęcone marszowi równości, który odbył się w Lublinie, który wzbudził ogromne emocje zresztą takie marsze odbywają się też w innych miastach Polski i też jest bardzo gorąco z reguły, bo to bowiem o tym, że część polityków bardzo bardzo krytycznie do tego tematu podchodzi przysłał mi pan takie zdjęcia opowie słuchaczom co było na tym zdjęciu źle mam nadzieję że, chociaż to i teraz moja nasza inwestować tego czy szkoła przedstawiana była tablica na temat LGBT QR, czyli homoseksualizmu szeroko pojętego, bo była przedstawiona wielka i na samym wejściu w życie chodziłoby o złotówkę, a notabene stoi tam do dziś i na tej tablicy było napisane LGBT Sejm zajął były w 233 zdjęcia w drugi bohater bajki machina nie pamięta teraz dziękowali światło zostali zaakceptowani jako homoseksualiści każą myśleć cały czas na recepcję przedszkola jest wielka sędzia z napisem LG BT Kusaj ZOM, ale z pana informacji i rozmów z dziećmi wynika, że ten temat w przedszkolu już jest poruszany mam wrażenie z tego tylko po prostu miało normalne funkcjonowanie nie ma po prostu życiem codziennym nie ma tego typu schodzenie nie wiem mamy status Engel tak samo godzenie 2 maszyn czy u kobiet nie ma tematu tego tematu nie ma no właśnie niestety u nas to wygląda zdecydowanie inaczej niż po co pan tutaj odpowiadam nie no nie jestem od sztuki ballada panie Danielu dziękuję pięknie za rozmowę z rynku ocenia, że państwa Daniel Cichosz prowadzi na Facebooku fanpage czy autyzm rodzice rodzicom to jest grupa zamknięta dla rodziców właśnie można oczywiście do nich dołączyć, a ja zapraszam państwa na mój profil na Facebooku profil nazywa się twój problem moja sprawa tam również inne ciekawe tematy, a ja wracam do państwa za kilka chwil po skrócie informacji Radia TOK
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TWÓJ PROBLEM - MOJA SPRAWA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Uwaga, wiosenna promocja! Im dłuższy okres Dostępu Premium wybierzesz, tym większy rabat dostaniesz! 1 miesiąc 10%, 3 miesiące 20%, a 12 miesięcy aż 40% taniej!

KUP TERAZ - 40%

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!