REKLAMA

Kto chodzi do kina i jak często?

Kultura Osobista
Data emisji:
2018-12-17 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:48 min.
Udostępnij:

O Raporcie o widzu kinowym opowiada Krzysztof Michałowski dyrektor zarządzający filmweb.pl. Jacy ludzie chodzą do kina i na jakie filmy?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Kultura osobista. Patrycja Wanat, dobry wieczór, kultura osobista. W studiu ze mną teraz Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filweb.pl, dobry wieczór, dobry wieczór państwu. Będziemy proszę państwa rozmawiać o raporcie "Widz kinowy w Polsce". To raport, który właśnie powstał dla portalu Filweb.pl i był współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. My dzisiaj zastanowimy się nad tym, kim ten widz kinowy no właśnie w Polsce jest, czyli jacy widzowie chodzą do kina, jakie filmy ich interesują, jakie kina ich interesują, a nawet z kim do kina chodzą? Rozwiń »
No tak w sumie po potwierdziła nam sobie to co myślałam, że tak właśnie wygląda, czyli że do kina chodzą głównie ludzie w średnim wieku z dużych miast dobrze wykształceni ludzie młodzi i średnim wieku no naprawdę to badanie się, jeżeli chodzi uchylił zacznij od tych, którzy chodzą przynajmniej raz w tygodniu, który 2 × w miesiącu to to są ludzie między piętnastym a, a czterdziestym rokiem życia 

No tak, czyli dokładnie nie wiem pierwsze randki albo drugie randki albo trzeciej randki nie chodzi o mało wiemy, że guma osobno wyraźnie wejdą na nie rozwali obecny w życiu ludzi i to jest też olbrzymia szansa dla wszystkich już od tej branży filmowej ponieśliśmy też zrobił to badanie za 5 lat powtórzymy to będzie to czterdziestego piątego roku życia na taką jak mam intuicję przy tym widz kinowy się starzeje to znaczy on po prostu ta grupa, która oglądała filmy się starzeje i nadal ogromne, a pojawią się młodzi ludzie, którzy nadal oglądają filmy w staje się masową rozrywką mówiła także ludzie różnych 55 plus bardzo rzadko chodzą do kina 

Myślę, że za 15-20 lat to taki będzie, toteż element inne interesujące dla mnie było to, że trochę też te filmy, które chodzą do kina z wiekiem trochę się zmieniają, czyli że ci młodzi młodzi widzowie najczęściej wybierają właśnie multipleksy, gdzie rozumiem też są mną głównie wyświetlane takie filmy dla masowej publiczności, a z wiekiem zaczynamy przechodzi do kin studyjnych i co wybieramy na trawniki na bardziej wymagające zadanie to on do mnie pytaliśmy o preferencje dotyczące już nas tak marketingową produktu w danym kinie jakich im tylko co decyduje wybierze kina i jakby idąc określony tak naprawdę kluczowe

A nie wykluczyłbym kina, że wcześniej niż jest geolokalizacja tłumaczy zwykle chodzimy do tego, do którego do, którego jest najbliżej jest blisko nas tylko takie przekonanie w bazie kinowej, że jego lokalizację wszystkim to znaczy, że port, jakby konsumentów kina jest skończony i nie zawsze będą chodzić do kina, których blisko i jak mają już to pójdą inni dziś nie przekona, żeby wyszli również teraz troszkę się to zmienia to badanie pokazuje, bo 45 % ankietowanych wskazuje na elementy związane z ceną z formacją zniżkami tak, by ta cena jest dość istotna, ale równi tyle samo ilość 45 % wskazuje na komfort na komfort tak naprawdę idzie się fotele obraz dźwięk jakość i doznania kinowego i ponad prawie 30 % wskazuje też na klimat kina to jest olbrzymia szansa dla kin lokalnych na prostą definicję pełno bardziej klimatycznie budzi emocje i pleksi, które są im wszystkie są masowe 

Ciekawe dla mnie było to już jest coś co w sumie powtórzyło się w takich badaniach będziemy kiedyś były badania dotyczące odbiorców kultury w Warszawie czyli kto korzysta z oferty kulturalnej i w tutaj przy tym raporcie widać to samo, czyli jeśli ktoś korzysta no to już korzysta, czyli jeśli ktoś chodzi do kina to to tu również obrona np. seriale to również ogląda filmy w internecie nie tylko o w kinie to wydaje mi się, że jest bardzo bardzo ważne tak znaczy dotyczy to jest dość istotnym branżowo, dlatego że obraża się bardzo boi się to z kazania jakaś tajemnica, ale jest nie taka obawa, że właśnie serwisy streamingowe serwisy wideo, bo serwisy, które dają możliwość oglądania filmów w internecie oczywiście to jest dobre pytanie czy słowo w internecie jest jeszcze jest jeszcze adekwatne w tym sensie rzeczy internet niepewność już nie traktować, bo jakoś szerokim rozumieniu mediom ani wąskim ku konkurencję dla Radia telewizji czy Unter den nie z platformą, która skupia wszystkie media jest po prostu się właśnie tak jak pan skandale tłumaczą, że nawet wśród widzów kinowych w internecie zmienią pierwszego wyboru telewizja jest dużo dużo dalej dziś 8 % używa internetu 90 % codziennie przede wszystkim już nie na komputerach stacjonarnych laptopach tylko na telefonach i dużo takiego, a takie wrażenie, że telefon jest na karty na internet i systemie szczęście, że telefon do tak to smartfon jest nam komputer osobisty, który nam towarzysz na co dzień i ma sens jak zachęcić biznes to i seriale i newsy, ale to też rada wyraziła się też, że rywal telewizję telewizja nieliniowe po prostu jeszcze jest ale jakby kierunek jest dla nas dla nas dla wszystkich właściwie jasne, ale wracając do konsumpcji to nam wychodzi też osób po posłowie, że zysk statystyka mi, że 61 % widzów kinowej ogląda filmy w internecie aż 73 % wśród heavy user, czyli wśród tych, którzy napędzają tak naprawdę to branże chodząc regularnie do kina więcej niż raz miesiącu raz w tygodniu kilka razy w miesiącu czy jak pokazuje to, że mimo, że oni kupują bilety kosztują te filmy w kinie to co do czasu głodni tego chcą po prostu oglądać też wydaje się to w jakim sensie pokazuje, że te serwisy wodą owe jak Netflix, który coraz bardziej inwestuje w kino można powiedzieć, że Netflix 2018 roku wydał na to swoje produkcje o 8 miliardów dolarów no tak teraz możemy oglądać już są od kilku dni Ronald pensum warunek wytyczyła uważam, że jest on na wybitnych twórców dla twórców, którzy być może nawet nie mieliby szansę dostać takich pieniędzy, żeby nakręcić takie filmy kręcą jak państwo pewno wiecie był też skandal w Cannes narzekano nie chciał pokazywać filmu Netflixa w konkursie wybitnych reżyserów się pokłócili na moment ich dba o to, żeby film miał premierę u nich ani w kinie cukinia, że traktują jako potwarz i zagrożenie, bo to zabieranie im rynku i zmienianie tak naprawdę przyzwyczajeń konsumenta no bo tak na końcówkę w rozrywce szeroko rozumianej rozrywce każdy konkuruje o wolny czas konsumenta albo obejrzy tu Erbudu albo tu często badanie pokazuje, że to nie do końca tak jest, że na ogół jak ktoś ogląda filmy oglądać w kinie bardzo często tego multipleksu chodzi z kimś do kina to jest też być rekina też o Narodzeniu wydarzenie społeczne jest walka oczywiście z kumplami jak wygląda też na wodzie po prostu konsumuje rozrywkę masową są jednak tak naprawdę jest interesująca i być może smutne to, że Netflix wśród najpopularniejszych serwisów webowych jest na drugim miejscu na pierwszym jest cda niedziela premium tylko cda, który ma tutaj przeczyta taką formułkę, którą prawnik powiedział ze względu na różne i to serwis, któremu zarzucane jest naruszanie praw autorskich do opisanych chociażby na listy i co więcej w tym raporcie pojawiło się 3 takie ASR naszych miejsc jest Urugwaj to można swobodnie mówić, bo to nie wiadomo z kim rozmawiać z zalukaj był pewnej stabilizacji jeść, a ostatnim miejscu Pekinu poza PiS Player HBO go i prawo od i Schumacher właśnie ogłoszono właśnie się wycofuje z pozytywnymi wymienimy też te legalne, żeby nie było, że chce, by także tutaj rozmawiamy tylko od 1 was niezły, ale nie wiadomo legalnych nudne co jest istotne, że jakby konsumenci widzowie tekst oglądasz usługę oglądać się do serwisu obrusów Styks subskrypcyjne czy tak naprawdę chcą płacić abonament mieć dostęp do zasobów złóż filmów seriali nie są oglądać takim modelu płacę za konkretny film po prostu to tylko bodajże 9913 % osób zapłaciło za pojedynczy film, a są ludzie są znane ziarno no tak ale, toteż jest cena taka informacja, że ludzie, bo są w stanie zapłacić określoną cenę jeśli oczywiście ta cena nie jest ceną z kosmosu za to, żeby legalnie te filmy oglądać wydaje im się w obu to też ciekawa kwestia, ale to na tym nie będziemy teraz dyskutować wydaje się, że jeśli zapłacą n p . coś z tą to już jest legalny produkt prawda renta czy program jutro wyrzucimy troszkę takie przeświadczenie, bo my dostajemy też takie maile maile jak walczy z ubogimi tak, ale żyjemy z reklam wszystkie podmioty w internecie ze związkiem ktoś płaci, że przecież już państwo opłaca, bo ja płacę za internet w no tak, a z drugiej strony jak się płaci za błąd jak i czy rosyjski migowy dłużnik nie dochodzi tam jest legalne nielegalne, bo to jest historia zapłaciłem ja mam dostęp natomiast wiadomo jest, że w Tybecie da miało tylko taki kontent legalne to pewne nie byłoby grzechem są, jakby ktoś był zainteresowany żywiciela ustami swojego rzecznika zostawiło, jakby ileż konsument konsumpcji filmów, na które mają licencje z pozostałymi statystykami tych filmów o odpadach szefowi to może się okazać się okazać dziwne krzyżem koniec lutego muszę powoli kończy, ale chciałabym jeszcze zwrócić 1 uwagę na koniec, czyli właśnie na to, że recenzje wywiady i wszelkie informacje mają sens to jest informacja do drogich wydawców, ponieważ również stany widzowie przede wszystkim tam szukają informacji, zwłaszcza w internecie szukają informacji na temat tego na co pójść NN do kina, ale ogromną wagę jednak ogromną siłę mają tutaj jednak zwiastuny też na tego się nie da to jednak odebrać już pewne że, choć w nowych FIZ jest jest kluczowy w tym trendzie kluczowe jest pokłosiem autopromocję tak jest to moja rola filmowa i recenzje są istotne one są istotne tak naprawdę w internecie bardziej grać troszkę mniej w prasie troszkę mniej, ale są czytane przez 304060 proc to dużo biorąc pod uwagę, że część osób uważa, że to nikogo o tak naprawdę nie interesuje to jest tylko tak obraża się wysoką podłogą komunikuje natomiast to co jest kluczowe to zwiastun zwiastun sprzedaje film zwiastun w kinie rewelacyjnie sprzedaje Fin to jest różnica między reklamą kinową, a zwiastunami Otóż, toteż obecnie, ale dla mnie lubimy, a gwiazdą rynek amerykański nie byłem gdzieś w 13 % wychodzi z bardzo mało większość nie lubi, ale oglądają też zwiastuny 70 % lubi oglądać w kinie traktuje po prostu jako propozycję i tak są w internecie dalej sprzedaje się do czegoś nie da kupić i opinii znajomych i trudna dla państw i szosowej gatunek, bo gatunek wyznacza emocje, które chcemy przeżyć jakimś sensie to jest nauczka rzecz, która mnie zaskoczyła w tym raporcie na koniec 2 czerwca miał podkreślić, że opinia znajomych mają ogromną ogromną wagę i to co jest ciekawe, że właśnie ciągle na tym opieramy swoje gusta czy ktoś nauczka mówi, choć na ten film o k Mendak polecam innym jak mogę podać wiele przykładów jest dokonanie emisji filmu, który pełni wielkie kampanie promocyjne odniosły duży sukces, bo ludzie się polecali po prostu a jaki finał kat 1 tytuł, ale też rysuje polecali start konkretnie emeryturze, ale przed cudowny chłopak z tego roku w cudowny chłopak kilkanaście razy przekroczył swój wynik otwarcia, bo ludzie są po prostu polecali go się wzruszali się podobał się do jeziora obecność takiego na obecności, jakbyśmy w obecności pieszych są jeszcze są na tą moja partnerka działa ulotkę widziała, że w pracy zaniesie będzie gorzej, bo się bały się byśmy nie podobało to właśnie zakupić to po prostu musi być musi być emocje, że emocje bardzo głęboko przeżyta jest głęboka satysfakcja z tego co się obejrzało to ludzie będą dalej przekazywać dobra wiadomość tyle no właśnie czy jednak dobry film proszę państwa to jak w takim razie mam taką propozycję dla państwa jeśli państwo polecić nam jakiś film, który ostatnio widzieliście w kinie to ja taką propozycję chętnie nagrodzą świątecznymi prezentami z naszej szafy kulturalnej o filmowymi oczywiście prezentami bardzo dziękuje Krzysztof Michałowski dyrektor zarządzający firmą od PL był z nami studium dzisiaj dziękuję bardzo dziękuję bardzo rozmawialiśmy o raporcie widz kinowy w Polsce przyglądaliśmy się, więc państwo, czyli widzące dzisiaj już bardzo dziękuję zapraszam na jutro o godzinie dziewiętnastej Patrycja Wanat to usłyszenia
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA