REKLAMA

Jak szukać dobrych filmów i zrobić użytek ze wspólnego z dzieckiem ich oglądania?

Dorosłe dzieci
Data emisji:
2018-12-18 19:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:40 min.
Udostępnij:

Jak oglądać filmy z dzieckiem? Jak o nich potem rozmawiać? Czemu może to posłużyć? Jak film może "pracować" pomiędzy dwojgiem ludzi, jak może pobudzać wyobraźnię? Jaka jest szansa, że wartościowe filmy, także te do oglądania z dziećmi, również nastoletnimi, częściej będą pokazywane w kinach? Na te, i wiele innych pytań odpowiada w rozmowie z Hanną Zielińską Ewa Obrębowska-Piasecka, rzeczniczka prasowa Centrum Sztuki Dziecka, organizatora poznańskiego festiwalu "Ale kino".

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Dorosłe dzieci, przy mikrofonie Hanna Zielińska. Jesteśmy w Poznaniu, trwa międzynarodowy festiwal filmów młodego widza Ale Kino, a naszym gościem jest dzisiaj Ewa Obrębska-Piasecka, dzień dobry, dzień dobry, rzeczniczka prasowa centrum sztuki dziecka, które to centrum jest organizatorem festiwalu Ale kino.  Teraz w Poznaniu wcale nie mówimy dzień dobry tylko mówimy ale dzień dobry, ale dzień dobry. Ale tematy przed nami, drodzy państwo, oczywiście bardzo byśmy chcieli, żeby państwo mogli zobaczyć filmy, te wszystkie filmy. Mam przed sobą program dla dzieci, dla młodzieży, ale mamy świadomość, że to nie jest takie proste.  Rozwiń »
Użytek festiwalowe Nestę rozmowy chcemy zrobić taki, żeby wesprzeć się dorosłych w szczególności rodziców, ale też pedagogów nauczycieli opiekunów w tym jak można zrobić się przede wszystkim relacyjne użytek ze wspólnego oglądania filmów co jakiś czas o tym, rozmawiamy, kiedy jestem w Warszawie n p . przy okazji festiwalu kina dzieci i mogę porównać sobie te 2 imprezy i muszę powiedzieć, że n p . jest znaczna różnica frekwencyjne, gdyż jak wiadomo warszawska publiczność jest znana ze swego zbilansowania niezależnie od wspaniałości wydarzenia bardzo trudno zaprosić w takiej ogromnej liczby jak to się dzieje n p . w Poznaniu inny w trakcie trwającego festiwalu, ale też są różne inne pewnej jakieś cechy charakterystyczne 12 imprezy dzisiaj będziemy rozmawiać się o tym co z poznańskiego festiwalu przez poznańskich doświadczeń całego centrum sztuki dziecka możemy wynieść my dorośli, którzy chcemy, bazując na wspólnym dotykanie doświadczaniu kultury wynieść dla relacji swoim dzieckiem pytanie czy to jest w ogóle jakikolwiek cel festiwalu celem festiwalu nie jest na pewno to, żeby napędzić na niego bardzo dużo widzów cieszy się, że zwróciła uwagę na te NATO frekwencję w ciągu tygodnia przychodzi do nas około 20  000 widzów jesteśmy gotowi na 25  000 widzów to jest też trochę przerażające a kiedy w takiej masie się uczestniczy w kulturze, ale tak jest urok festiwalu tak jest urok, ale kino jest na morzu o tyle łatwiej niż kino przecież my jesteśmy strasznie Starym festiwalem talerze robimy to rzeczywiście od lat czy to jest pewna pewna praktyka już pewne doświadczenie dziesiąte piąte euro 2 piąte urodziny obchodzimy w tym roku i oczywiście nie od początku byliśmy tak tak ogromną międzynarodową imprezą zaczynało się w małej kameralnej salce zamku łączy od małego przeglądu filmów animowanych filmów dla dzieci dziś jesteśmy dużym międzynarodowym festiwalem i Enej rzeczywiście w ciasnota w czasie w czasie trwało to zdobywanie doświadczeń to rozpoznawanie tematu, ale też oswajanie publiczności jest nam o tyle łatwiej, że na widowni dzisiaj zasiadają zasiadają te dzieci, które uczestniczyły w festiwalu jako dzieci, ale przychodzą do nas ze swoimi dziećmi ma coraz częściej także ze swoimi wnukami to pierwsze pokolenie, które uzależnia West Ham Sun loftach uzależniam kilka jest niebezpieczna nie zaczynaj tworzyć takim uczestniczyć w sztuce, bo to się na poddasze będzie za tobą ciągnęło na szczęście całe całe życie, a więc ta frekwencja rzeczywiście jest ogromna widzów przychodzi dużo przychodzą widzowie z różnych pokoleń tych najmłodszych przyprowadzają rodzice tych trochę starszych przeprowadzają przeważnie nauczyciele natomiast ci nastoletni dokonują już najczęściej samodzielnych wyborów i do nich paradoksalnie trafić tam najtrudniej, a ponieważ nauczycieli mamy mamy już oswojonych rozpoznanych i kiedy tylko ogłoszony program festiwalu to o telefony e-maile torpedują u nas z jakąś Boga zatrważającą częstotliwością intensywnością, ponieważ ci państwo, z którymi współpracujemy jest rzeczywiście dużo dobrze wiedzą że, że przeprowadzenie klasy na cokolwiek co pokażemy w czasie tego tygodnia będzie owocowało po wielokroć rodzice też już nas trochę znają, ale do rodziców trafia na kolejnych, bo to się z roku na rok układa inaczej jesteś rodzicem małego dziecka, a potem już za chwilę nie jesteśmy dziecko wyrosło natomiast nie mamy maili do wszystkich nastolatków nie mamy jesteśmy w stanie do nich napisać zakomunikować mu o tym, że taki festiwal robimy te są już uczestnicy samo stanowiące dokładnie dokładnie, tak więc postanowiliśmy użyć współczesnych technologii tych wszystkich szatańskich wirtualnych wynalazków, żeby się, żeby się z młodymi ludźmi skomunikować te, ale tylko z częścią z nich i teraz działa to także przy festiwalu akredytowane z grupy, ale Kniaź młodych ludzi, którzy już doświadczyli festiwal kina, którzy już chcieli w nim kiedyś udział i to oni stają się ambasadorami festiwalu to oni na swoich profilach na najróżniejszych społecznościowych portalach na swoich wrogach blogach w swoich szkołach w Quake w swoich klasach opowiadają o tym, że na ten festiwal warto przyjść recenzując film rozmawiając z twórcami poznają tych twórców wchodzą wchodzą światy wchodzą w świat kina i myślę, że dla rówieśników są znacznie bardziej przekonujący niż wszyscy starsi państwo razem wzięci, którzy będą przekonywać o tym, że robimy, że robimy dla nich świetne rzeczy to oni podejmują oni podejmują decyzje, a zatrzymajmy się na chwilę przy nastoletnich odbiorcach kultury Jana 1 z seansów wczoraj też widziałam nastoletnie żyli my, które właśnie też swoją obecnością potwierdzać pokazuje i na ile partnersko odbiorcy nastoletni traktowani niż są przy tym festiwalu bandyci słowo, bo nie tylko nastoletnie mamy żyli młodzieżowe żyli młodych, ale mamy też, żeby dziecięce buciki dziecięce przyznanie swoją nagrodą nasza nazwa Marcinek młodzi przyznają Marcina, a ich głosy i debaty i ich, a ich zdanie na temat tego festiwalu w myśl 1 z najciekawszych wątków jakiś tam w ogóle zdarza, że będziemy się rozmawiać się o tym, my jak taki wątek Połom doświadczaniu działa kultury plecie się wyobraźni w głowie inne Leonem on może się kleszcz między dwojgiem osób w szczególności w rodzinie czy innych bliskich relacjach porozmawiamy o tym jak rozmawiać z dzieckiem po wyjściu z kina jak w ogóle taki film może pracować wyobraźni czy między dwojgiem osób, ale zacznijmy może od trudniejszej wydaje mi się kwestii, czyli o 3 takiego kontaktu z kinem i jednocześnie z dzieckiem nastoletnim, bo tak jak wspomniałeś to są już osoby, które chcą same decydować się o tym co oglądają być może też chcą same przeżywać, ale z pewnością jest to taki wiek, kiedy przydatne są jeszcze różnego rodzaju narzędzia pomagające interpretować film rozmowa wysłuchanie wsparcie i tak z 1 strony psychologia rozwojowa mówi nam, że no to jest cena ta, kiedy nie wiadomo czy gwarancja, że nie jadał z jego starymi ale, toteż nie od razu Ness czy dwunastolatek trzynastolatek przypuszczam, że w pewnych warunkach bardzo chętnie po przeżywam razem coś z dorosłymi nauczycielami źle, że to są bardzo, że sam koniec końców zawsze bardzo indywidualne wybory, że każda relacja, którą stwarzamy z naszym dzieckiem naszym prywatnym, więc wiem leczyć dzieckiem w szkole jest reklama rację jednorazową to nie jest tak, że taki schemat relacji, że za wszystkimi na świecie uda się go tak samo zbudować jesteśmy różni, więc na różne sposoby próbujemy się do siebie do pukać próbujemy do siebie po docierać, ale jak się odwołam do forda do własnego prywatnego zupełnie w RFN w te wspomnienia, choć on do kina z moim ojcem uwielbiam chodzić do kina z moim ojcem to było nasze bardzo takie ważne wyprawy i każda i każda z tych wypra w była w derby była świętem, ale czasami żeśmy rozmawiali po tych filmach czasami też czasami żeśmy milczeli, a dopiero o nowych aut po godzinie albo czasami po dniu albo po tygodniu wracaliśmy do jakiegoś tematu, żeby coś uderzało we mnie, żeby coś leżało w nim, żeby się okazało, że film zostawiona w pamięci jak jeszcze jakiś temat, którym mamy potrzebę pogadać ja szczerze mówiąc nie bardzo lubię te sytuacje, kiedy z naszej wychowali razem ja się natychmiast zabrać własne zdanie odpowiedzieć na to okropne pytanie czym się podobało mi się podobał przez lata pracowałam jako recenzentka, a i tak informowałam o tym, czymś w domach część nie podobała nie to było nie to było nie to było najważniejsze najważniejsze było to, czego ten film spektakl cokolwiek to dotyczyło są to zrobiło mnie są co co we mnie się stało za sprawą tego filmu czy ja się z nim zgadzam czyjaś jest nie zgadzam poza podoba się nie podoba jest jeszcze 1 aspekt czy on jest leczony jest dla mnie ważne czy on nie jest wyłączony z błahych czy on wpłynął jakoś na mój sposób myślenia o świecie czy ten czy czy też nic takiego orzeczenia nic takiego się nie stało, więc myślę, że kluczowe w tych rozmowach z własnej to, żeby dać dziecku oddech, żeby nie Napa liczebnie napadać na nań pozwolić, żeby taka czynność była intymna, że inż. Walentyna, żeby dojrzał różne są też sposoby oglądania filmów jak wieś są tacy, którzy w ciszy skupieniu wpatrzeni są w ekran i wstrzymują oddech i nie pozwalają zabierać głosu w czasie oglądania się oglądamy w domowych warunkach, a są tacy, którzy Koko komentują każdą rzecz, która się wydarzyła jej, ale i sam też tacy, którzy uważają, że te komentarze psują całą zabawę, a ja doświadczyłam i takich poglądów kiedy, kiedy rzeczywiście dobry obraz jest taki protestujące, że nie sposób, żeby ażeby przerwać go choćby choćby osiągnięciami Avii i atmosfera robi się sanktuarium na, ale są takie filmy, które oglądamy 0506 . raz moje kochane i możemy zatrzymywać sobie i opowiadać wszystkie anegdotki, które się zdarzyły po drodze i używać jako jako członków ich używać nie używać używać tak dobre słowo i teraz prowadzimy traktować traktować ich trochę jak członków rodziny, którzy wpisali się już w nasz kontakt z naszą historię naszej opowieści możemy sobie szczotkować te filmy i wyciągać tylko ulubione sceny sposobów jest sens słów jest mnóstwo no i teraz pytanie 3 w przypadku takiego odbiorcy w wczesnego Adolf centa Adolf centa i 1112 obecnych 13 lat, bo potem już rzeczywiście raczej to są przede wszystkim relacje rówieśnicze na ile mądry życzliwy dorosły towarzyszy dziecku w takim wieku w obcowaniu z kulturą Anglik nie udziela jednoznacznej odpowiedzi, bo sądzę, że nie istnieje, ale myślę, że zależy to on przede wszystkim od potrzeb dziecka rodzic te potrzeby wyczuwa najlepiej jeśli stwierdzamy, że dziecko jest już na takim etapie, kiedy chciałby coś zrobić osobno, a za mało rzeczy robią osobne, bo jest zbyt przywiązane do rodzica i nie rozstaje się z nim ani na krok i nie jest w stanie podjąć żadnej samodzielnej decyzji nie ma takiej skłonności to myślę, że zostawienie go na zostawienie głos w z szansą na obcowanie z kimś osobno jest dobrym rozwojowym ruch natomiast nie można go z tym zostawić, a do dos do samego końca to znaczy jeśli one już coś popsuje to fajnie, żebyśmy też obcowali z tym co ono raczej dotyczy ono doświadczyło jednak rozmowy do tego do tego wrócili nie ma nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jeżeli w jej, jeżeli film film Cook kultura w jakikolwiek sposób literatura uczestnictwo w wale, w jakich prac plastycznych prac plastycznych wydarzeniach czy też samodzielne kreowanie takich takich historii towarzyszy nam w życiu w naturalny sposób to nie traktujemy tego jak zagadnienia do rozpracowania, do którego się czas przygotować metodycznie i zastaw oficjeli, jakie wprowadzić w życie, ale tylko zdajemy się też pewnie troszkę na intuicję oraz czytamy razem was czytamy osobno oraz oglądamy razem raz oglądamy osobno ważne, że ważne, że w ogóle to robimy im ważne, że robimy nie po to, żeby zaliczyć kolejne wejścia Merlina niepodnoszenie Ali żużla kolejne wejścia do teatru tylko o to, żeby za sprawą kina czy literatury czy etyki czy teatru, a czegoś o sobie świecie dowiedzieć, ale nie sądzę, żeby dobrym pomysłem było analizowanie z dzieckiem i rozbierania na czynniki pierwsze filmy mówi, a i zgłębianie, czego on tam się składa jak kamera pracuje i co się i co i co się i co się działo co się działo w kuchni myślę, że istotniejsze zacięcie rozmową tego, że ten film jest trochę mniej tracheotomii, że mój stosunek do tego, o czym jest ten film jest taki, jaki jest swoistą swoich młodszych to i tak widzisz czegoś dowiedzieć inaczej bardzo istotne jest też to, żeby nie zagada dziecka w takiej rozmowie tylko pozwolić mu się wypowiedzieć po wielokroć doświadczam takiej sytuacji, kiedy bezradni wobec takiego dzieła dorośli mówili, że to dziwne albo, że to jakiś taki za nowoczesne albo, że to w ogóle głupieje stworzyć MOPR jeżeli, a dzieci wprowadzały dorosłych w świat sztuki, która jest współ wcześniejsze nowocześniejsza i to one znajdowały klucza do tego jak dane dzieło czytać i to one otwierały, gdzie dorosłym, ale oczy na to, że też może ta historia wcale nie jest taka dziwna, bo nie ma fabuły może można ją czytać inaczej może w tej historii jest coś co trzecia jest ważny dla dziecka to koniec końców okaże się okaże się ważne dla dorosłego dzieci są w stanie nauczyć nas tak jak czytać współczesną sztukę myślę, że nie współczesną taśm najważniejsze, żeby w ogóle to robić, żeby wchodzić w ten dialog i właśnie jeszcze w okresie dzieciństwa czy dorastania ja zawsze przy takich okazjach przypominam sobie też czasami powodem państwo o badaniu, które pokazuje, że inne jeśli im, że ekspozycja naszego umysłu wrażliwości na sztukę następuje dopiero w wieku dorosłym to jesteśmy w stanie zrozumieć co nie rozumieją, ale nie jesteśmy w stanie poczuć się tego bezpośredniego przepływu energii między artystą, a nami my, przy którym przeczytałam kiedyś taki artykuł lata temu więcej rzuciła jeszcze funkcjonowało wiedza i życie to pismo o naukowcu, który właśnie ten doświadczył przeciwnego stanu w trakcie wernisażu sztuki współczesnej przechadzał się po galerii i obserwował dzieło za dziełem, ale nic nie czuł, gdy rozmawiał z innymi gośćmi o nim opowiadali, że coś co czują co widzą to właśnie były różne rozmowy tak jak mówisz jednak dotyczyły warsztatu rozbierania na czynniki pierwsze to osoby, które były nauczone właśnie takich technika lufa, a drugiej osoby opowiadały o wrażeniach po niej następnie z tobą naukowiec większość przeprowadził takie badania, z których wynikało, że dno tak jak w przypadku ptaków jeśli pisklęta nie są nauczone śpiewu to w dorosłości zaśpiewała mi tak i to co ten dorosły mógł zrobić dla siebie to nazwać technikę nazwać się epoka nazwać tematy, ale nie czuć śnieg wydali reform jakiś czas, aby któryś ze PAK gęsia skórka nigdy już nie dostaną przypomina mi to przypominam to fantastyczna anegdotę związaną z gęsią skórkę hondy, a plastyczna wystawa wiele wiele wiele lat temu, kiedy mój syn był jeszcze bardzo małym chłopcem zabrałam go na tę wystawę, ale były tam różne prace nazwiska artystów już nie wspomnę o tytuł wystawy nie ona natomiast wydarzenie, które miało to miejsce zapadnie mi w pamięć no ale nam na zawsze 1 z prac była ogromną bramą metalową bramą, ale tak monstrualną wypełniającą niemal całą galerię ja nazywam to bramą był to taki obiekt, który a, który wyglądał trochę jak Minecrafta tak jakby był zbudowany z pań krawcowych klocków państw z tkwił w tej galerii nie budzą we mnie ani żadnych skojarzeń ani żadnej emocji niż tancerzem, aby bez sensu, a mały chłopiec po popatrzeć do tej bramy przyjrzał się z góry zdało, po czym z całej siły walnął walnął nią pięścią i okazało się, że ono jest z kim się tego metalu, który wydaje fantastyczne dźwięki nagle się okazało, że to on był najważniejszym performera leci z nami, ponieważ uruchomił CMA różnych skojarzeń i ta praca stała się nagle pracą, która korektą, która użyła druga anegdota to taka jeszcze odnośnie tych technikami tego czy wprowadzać w arkana sztuki w tajniki sztuki rozkładanie na czynniki te jednak czynniki pierwsze z małym synem, choć chodziłam na kolejne odcinki filmu o pewnym czarodzieju, gdy się nie było nie było wyjścia trzeba było ciemna barwa czerwona nie chodzić z przeczytam wszystkie książki obejrzałam pierwszą drugą trzecią częścią było dla niego ważne, ale niekoniecznie pałają z największym entuzjazmem, ale potem on na kolejne odcinki udawali kolejne książki czyta już samo ABT tak te pierwsze wyrwaliśmy Sobiak tam w nocy łączy to od rana, żeby też, by potem gadać o tym co się wydarzyło na kolejne odcinki filmu, choć już z 2 ze swoimi rówieśnikami, ale w 18 urodzin zaproponował mi się to taka klamra będzie, iż właśnie premiera, więc może pójdziemy, a może pójdziemy na ten na to ostatnią część tej historii razem, bo w końcu przeżywaliśmy razem poczułam się bardzo poczułam się bardzo dumna wzruszona więcej, a więc rzeczywiście poszliśmy do kina razem, ale tam scena, w której Evans, który prof. Adam Lebor znika już w niebycie piękna scena z łąki i z takimi z takimi właśnie tam specjalnymi efektami SSO powiedział, że ciekawe co by było gdyby, gdyby Fellini dawnych czasach znał już tę technologię, która mamy dzisiaj czyjego głaz wiadomego filmu byłaby właśnie taka jak tak czy zrobiłby to, a trzecie zrobiłby to tak jak zrobił to przed laty my gadaliśmy sobie chwalimy gadaliśmy sobie ciągle gadaliśmy sobie o o wyrafinowanych różnych filmowych spektakli potem on powiedział nasz wyobrażam sobie taką sytuację, że kiedyś jakieś dziecko obejrzy ten ostatni ostatnią część Harrego Pottera zobaczyć ten ład i zapamiętają na zawsze, a potem Polakach obejrzy Felliniego w wersji mówiła, że to jest taka mgła jak na razie, że w Harrym Potterze taka mgła jak Felliniego tylko powiatu, że Fellini manna pomógł jak ta, którą aktu, którą widziałem kiedyś w pierwszej części Harrego Pottera i 1 i druga opcja jest równie fantastyczna 12 opcja zakłada, że weszliśmy w relacji z kulturą, że weszliśmy w relacji jest dziełem malarza odbieramy je do właśnie tymi receptorami które, które mamy, które nie jest nie zginęły nie uznały mnie nie zasklepił się gdzieś wesele bez kontaktu z tym co nas tekstem co ważne, chociaż weźmy, chociaż ta teoria i te narzędzia też są bardzo ciekawej to też stopniowo można wprowadzać i to też, że dumy w jakiej mierze robią filmy inne w programie festiwalu, ale kino i teraz wielkie pytanie wyzwanie, które zawsze stoi przed rodzicami czy nauczycielami filmy festiwalowe z reguły wyróżniają się ogromną wartością merytoryczną i artystyczną to są bardzo często filmy offowe niezależne, gdzie się nie uwikłane w różnego rodzaju sponsorskie gminy ukłonem szczere bezpośrednio komentujące też naszą rzeczywistość festiwale z kolei trwają tydzień kilka dni czasami właśnie od weekendu do weekendu nie wszyscy rodzice czy dorośli mogą wtedy pójść z dziećmi do kina lub nie mają takiej możliwości ze względu na miejsce, w którym mieszkają my w trakcie festiwalu takich jak bardzo dobrych bardzo ciekawych poruszających filmów jest mnóstwo, a między poszczególnymi festiwalami mamy do wyboru multipleksy małe i zupełnie innego rodzaju oferty i to trochę tak źle wygląda jak byśmy mogli tylko sezonowo jeść zdrowo, a nie wychodzić z dziećmi do fast foodu, więc co zrobicie, żeby jednak nie było aż tak zero-jedynkowy to dobra wiadomość jest taka, że u nas z roku na rok tych filmów, które pokazujemy na festiwalu, które wchodzą potem to do szerokiej dystrybucji jest coraz więcej, ale bardzo nas to cieszy zabiegaliśmy o to jak festiwal przez ten przez lata dystrybutorzy wpadli wreszcie na to, że pokazanie tych filmów, które są mu po wielokroć obsypany licznymi nagrodami jest cel jest dobrą inwestycją jest dobrym komercyjnym kocham cię ludzie na te filmy będą chcieli przejść, więc te mam nadzieję będziemy nadal robić co w naszej mocy, żeby też, by ten proces postępował, żeby to niebyły tylko odświętne historie jak obserwuję też w Warszawie we i by to samo mówią inni twórcy festiwalu kina dziecięcego, ale potem gdzieś mam wrażenie, że to jednak umyka czy jest jakiś sposób pytam w imieniu rodziców, którzy by, którzy w ogóle właściwie nie wiedzą jak szukać, gdzie szukać tylko jeśli chcą pójść dzieckiem do kina no to sprawdzające się, grając w multipleksie czy jest jakiś jakieś miejsce czy jakiś portal jakiś sposób odróżnienia czy znalezienia w z takim niezwykłym momencie roku nie festiwalowym tych filmów dostępnych w szerokiej dystrybucji czy szerszej dystrybucji, które np. mają rekomendacje festiwalową festiwal, ale kino, a my takim rodzajem rekomendacji KNF rekomendacji, z których dochód spotkamy się pod pismem, a po podpisuję obiema rękami nogami są atesty arbitrażu, ale one dotyczą spektakli, a więc w UE w przypadku filmów taktownie, ale tak to nie nie funkcjonują albo czegoś nie wiem na ten temat po prostu nieźle, choć wezwanie na przyszłość czeka aż do pytań, ale myślę sobie też, że na lata odświętności festiwalowa ma swój cel ma swój walor odświętności festiwalowa wciąż od świętość polegająca na tym, że już w kanałach w internecie jesteśmy w stanie w końcu znaleźć się wartościowe filmy, a nie tylko, a nie tylko oświacie czeka ich łączy, że coś im odszukać jest też o tyle istotna, że pozwala odróżnić jedno drugiego tu nie chodzi o to, żeby karmić dziecko wyłącznie zdrową, żeby dawać mu wyłącznie wyłącznie dla Seremeta wyłącznie zdrowe Starek najzwyklejszą najwierniejszą sałatę LM to, że z jakimś cukrem i z jakimś tłuszczem i z jakimś białkiem też trzeba w życiu spotkać w innych postaciach, ale po to, żeby połączyć różne smaki oto, żeby nauczać odróżniać 1 od 1 od drugiego, a więc Ber no dobrze polega to wszystko na tym, żeby nie radni wybrać tylko 1 nie wybrać tylko 1 drogi i wybrać tylko 1 drogi, żeby gdzieś próbować balansować między 12 i pokaz aktorze tak w komercyjnych telewizjach co 10 minut możesz oglądać nową bajkę i ona wszystkie są takie same schemat takiego samego klucza z tymi samymi postaciami z tą samą intensywnością dźwięku, od którego uszy pękają, bo nie jest w stanie się tego wytrzymać z taką i Lanxess statystami wyprowadzonymi z prędkością karabinu maszynowego i w zasadzie niemającymi żadnego znaczenia, więc można doświadczyć czegoś takiego wszyscy tego doświadczamy wszyscy tego nie długość będziemy doświadczać, ale możesz nauczyć tego, że akcje w 100 wyłączmy telewizor ekip czy cokolwiek tam w tym domu gra i emituje te bajki i poszukajmy i poszukajmy inaczej i i zróbmy to razem, ale myślę, że MF, że dla części w niedużej części rodziców włączenie dziecku filmu włączenie dziecku bajki jest, a jest takim sposobem na kupienie sobie własnego czasu jest sposobem na to, żeby mieć Święty spokój jest sposobem na to, żeby dziecko samo sobą się zajęło ten sposób jest bardzo niebezpieczne, bo ładujemy bez kontaktu z dzieckiem, która przed telewizorem siedzi ładujemy go wetuje zmaleć powtórzę to myślę, że warto powtarzać, a ładujemy budujmy babka do uszu do głowy i przed oczy i ona się od tej papki w końcu uzależnień nie będzie nie będzie odbierało innych smaków oglądanie czegoś co jest spokojniejsze i co wymaga tego, żeby obejrzeć z dzieckiem angażuje nas jasne, ale buduje, ale buduje relacje, które próbujemy dzisiaj rozmawiać, a i Anny Dymnej właśnie i pozwala wierzyć w to, że te receptory, jednakże receptory jednak się uruchomią ruchliwe arterie będą w Mrągowie wmieście ma też rozwijać będą długo będę czuła oczywiście na zawsze w takich sytuacjach diabeł robi zastrzeżenie, że zdecydowanie rozumiem dzisiejsze matki, które próbują kupić sobie odrobinę wolnego czasu, by szczególnie matki dzisiaj są przeciążone bardzo duże wymagania cywilizacja się stawia od matek, żeby były wielofunkcyjne, ale jeśli jesteśmy w takiej sytuacji, że nie wyobrażamy sobie innej metody na odrobinę oddechu na wypicie kawy nie nad zlewem na 1 nodze tylko na siedząco i nie obrażał z przerwami inaczej niż, włączając dziecku bajkę to po prostu dobrze spódnice, by swoje dzieciństwo, kiedy nie było takiej możliwości, a jednak jakoś różne inne formy aktywności były możliwe to naprawdę jest możliwe, by po prostu istotne to trudniejsze ale, ale nie na początku jest na początku trochę trudniejsze to jest taki pewnie też dobrze o tym, wie, że rynek wciąż dziecku przeczytać ileś książek głośno ażeby potem czerpać ogromną radość z tego, że dziecko samo sięga na półkę i samo czyta książki, więc ze tak o jakimś etapie trzeba się zaangażować bardziej, ale frajda frajda satysfakcja i poczucie i poczucie, że się przed dzieckiem otworzyło nowy fantastyczny świat, w którym ona porusza się już samo miejsce jest bezcenne w co z filmów takich, jakie konkretne tytuły festiwalowe, które przeniknęły powiedzmy do mainstreamu albo, które ma wiesz, że funkcjonują można je zobaczyć w internecie co możesz polecić niekoniecznie festiwalowych po prostu dobrych wartościowych filmów dla dzieci ktoś słucha naszej rozmowy i powie spróbuje przesiądziemy do dobrego filmu razem z dzieckiem pogadam mnie nie odróżnia od 2 nie odważę się nie odważy się nie zrobię nie zrobię to regułą, ale tego na co rodzice teraz tego kraju ludzie luźno, ale dobrze, ale zrobić, ale zrobić, ale zrobi coś co zrobić coś rodzicom pomoże mienie nie zrobi swojego kanonu lektur nie zrobi swojego kanonu filmów, ale są rzeczy, które dla mnie są bardzo ważny trend się bardzo podobają są takie, które się komuś nie będą podobały natomiast jeśli ktoś ma ochotę zajrzeć na stronę, ale kino com PL i zobaczyć tam tytuły, które pokazujemy w tym roku test test 150 filmów, ale one są wyselekcjonowane przez nasz najlepszy program darów one są wybrane z ponad 3 pół 1000 filmów, które odbył, w które powstały na plan dla na świecie most w ciągu ostatnich 2 lat, więc to jest rzeczywiście wybór bardzo bardzo takiej, a prawa pracy i precyzyjny opis popatrzcie sobie na ten tytuł poczytajcie sobie to opisy i znajdzie to co jest to też najbardziej odpowiednie dla was co jest najbardziej odpowiednie dla praw dziecka w określonym wieku, z którym właśnie teraz macie kontakt co dotyka problemu, z którym być może się mierzyć się jej, a ich szukać sposobu jak o nim porozmawiać jak go rozwiązać albo co was zachwyci po prostu tym co jest czystą kinową magią i co w tym opisie czy handlarze, który zamieszczamy na stronie się znajdzie nasza propozycja jest szeroka, ale jest adresowana kierowana to do dzieci w różnym wieku do rodzin w różnych sytuacjach te filmy przyjechały z różnych stron świata, więc ze, więc opowiadają o dzieciach, które żyją w bardzo różnych kulturach bardzo różnych okolicznościach, które z bardzo różnymi tematami muszą się mierzyć się poszukać sami zadajcie sobie triumf z powodu, a satysfakcja, że znaleźliście coś co jest c właśnie dla was ręce, a będzie jeszcze większe jak tylko polecamy rzeczywiście korzystać z tych podpowiedzi dotyczących kategorii wiekowych inne może czasami czujemy, że coś nam jest narzucone formy ograniczenia, ale jednak bardzo często to eksperci podpowiadają przecież nie zabraniają, czyli pozwalają, podpowiadając te kategorie wiekowe ze względu na rozwój perfekcyjny dziecka chłonność też czas skupienia to też się wszystko ma znaczenie, bo widuje czasami na różnego rodzaju festiwalach trzylatki na filmach dla dwunastolatków tonie oznacza, że dziecko nie skorzysta oczywiście, ale faktycznie te filmy dla młodszych nastolatków zawierają takie treści, które w pełni, by pączkuje dopiero w umyśle, które są odpowiednio oby przygotowane to też widziałam wczoraj na projekt, kiedy byłam ze swoją córką na kilku filmach, kiedy ja widziałam zupełnie inną oczywiście znacznie szerszą paletę kontekstów niższy dziecko to wszystkie kategorie wiekowe są poco się one zdecydowanie są o to, żeby pomóc ani w jaki sposób obronić kraj szlam to z całą mocą rzeczywiście zadajemy sobie bardzo dużo trudu, żeby ta kategoria do filmów przypisać przyjęliśmy też zasadę taką kwotę w części krajów w ogóle nie stosuje się takich kategorii, więc te filmy nie są oznaczone w części stosuje się bardzo bardzo restrykcyjnie my nie powielamy tych graczy gotowych dań gotowych katedrami nadwrażliwa na trasie z założenia w Walencji Belle i robimy to rzeczywiście w UE w gronie bardzo już w wyspecjalizowanych pedagogów i znawców zwykle zawyżane trochę to średnie, a ponieważ nie chcemy narażać dzieci na na coś na co rodzice czy nauczyciele nie chcieliby ich nie chcieliby ich narazić, ale dotykamy tematów, które bywają trudne i zakładamy, że to rodzice, bo nauczyciel decydują o tym kiedy z dzieckiem rozmawiać z jakim językiem z dzieckiem rozmawiać natomiast wychodzimy też takiego założenia, że jeśli rodzic, który obejrzał firma ma nauczyciel, który obejrzał film uzna, że jego klasa szósta jest zdecydowanie, ale zdecydowanie poważniejszą dojrzalszą będąc na zupełnie innym etapie klasą ją na własną odpowiedzialność podejmuje decyzję, że przeprowadziła na film, który jest, który spina nad przeznaczonym dla dla starszych dzieci to ufamy temu nauczycielowi, ponieważ on zna te dzieci on wie, o czym z nimi rozmawiał spędza z nimi bardzo dużo czasu w szkole i wiezie na filmie dla swojej kategorii wiekowej będą się nudzić, bo robią już bawią się na rzeczy to samo dotyczy oczywiście rodziców są dzieci, które teraz są dzieci, które są znacznie poważniejsze niż wielu dorosłych i UE i nie należy im w związku z tym ograniczać dostępu do tego do czego są już widoczne są już gotowe Noto mamy garść wskazówek głównie takich wskazówek, że należy być samodzielnym również jak się jest dorosłym drodzy państwo dzisiaj naszym gościem w magazynie dorosłych dzieci była Ewa Obrębska Piasecka rzeczniczka prasowa centrum sztuki dziecka w inny organizatora Międzynarodowego festiwalu filmów młodego widza, ale kino dziękuję bardzo jak bardzo dziękuję mam nadzieję, że przynajmniej część słuchaczy tej audycji zobaczymy się na żywo ona, ale kino Anna Zielińska
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOROSŁE DZIECI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA