REKLAMA

Mija pięć lat od wypadku Michaela Schumachera. „Sytuacja jest na tyle zła, że wciąż o jego stanie zdrowia wiemy niewiele”

Przy Niedzieli o Sporcie
Data emisji:
2018-12-30 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:54 min.
Udostępnij:

Sylwetkę słynnego kierowcy Fomuły 1 Michaela Schumachera, siedmiokrotnego mistrza świata "królowej motorsportu" przybliża Krystian Sobierajski – dziennikarz, komentator motoryzacyjny Polsatu.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przy niedzieli o sporcie, Przemysław Iwańczyk, kłaniam się państwu ponownie, zapraszam na drugą część naszego programu, tym razem moim gościem jest Krystian Sobierajski, dziennikarz i komentator motoryzacyjny pracujący dla Polsatu, dzień dobry, witam serdecznie. Tematem naszego spotkania jest Michael Schumacher. Kilka dni temu, a właściwie z piątku na sobotę, tak, dobrze liczę, obchodziliśmy, czyli wczoraj niezbyt miłą rocznicę tragicznego w skutkach wypadku najlepszego w historii kierowcy Formuły 1. Uległ on w poważnej kraksie na nartach nieopodal Grenoble. Jeśli dobrze pamiętam, miało to miejsce 5 lat temu. Rozwiń »
Sytuacja jest na tyle wciąż krytyczna, że o stanie zdrowia najlepszego kierowcy Formuły 1 wiemy niewiele się, że akurat składa, że 3 stycznia w najbliższy czwartek obchodzić będziemy 54 urodziny Michaela Schumachera tymczasem właściwie mówią, a właściwie domyślają się powodów, dla których o stanie zdrowia Schumachera wiemy niewiele tym ty wiesz w jakim stanie jest niemiecki kierowca?

W zasadzie jeśli chodzi o jego stan zdrowia i tak wszyscy bazujemy na domysłach i na tym co przekazuje nam kształt kierowców, który pracuje dla rodziny Schumacher ów mój czasami prezes międzynarodowej federacji samochodowej Jean to z dzieli się z mediami w informacjami na temat tego w jakim nie jest w stanie w jakim stanie go widział podczas kolejnych wizyt, ale w istocie nie jesteśmy w stanie powiedzieć jednoznacznie jak wygląda sytuacja z Michaelem Schumacherem, jakim jest w stanie z pewnością mu nie jest to widok przyjemny niestety musimy sobie to powiedzieć otwarcie, szczególnie że dla wielu wielu kibiców dla myślę całego pokolenia to był heros to było tym 1 z najlepszych sportowców ze swojego czasu jej i nie tylko formuła 1 miała mnóstwo radości z jego poczynań na torze jako sportowiec 

No dobrze, bo przeszłego do tego, że to jest pilnie strzeżona tajemnica jak jest stan zdrowej i przyznam, że to ewenement nawet w świecie wielkiego show biznesu, bo niewątpliwie Schumacher do tego świata też należy jako sportowiec były sportowiec z majątkiem szacowanym na nas na ponad miliard euro, a to jest element tej gry, którą trzeba uprawiać nawet w obliczu tych najtragiczniejszych wydarzeń było zwróć uwagę proszę państwo również w wobec wypadków losowych wobec śmierci już tak górnolotnie powiem wszyscy jesteśmy równi z reguły, kiedy dochodzi do tak tragicznych wydarzeń niż wtedy, a rodziny tych, którzy o tym, wypadkom ulegają bądź też są na skraju życia śmierci już nie czynią z tego wielkiej tajemnicy raczej spotykają się z wielką empatią z szacunkiem ze strony obserwatorów świadków tych wydarzeń natomiast tutaj tego nie mają przyznam, że woda po raz pierwszy obserwuję takie zjawisko, żeby była to tajemnica i dlaczego tajemnicą pozostaje moim zdaniem od samego początku swojej kariery również w tym okresie, kiedy był na samym szczycie Michael Schumacher bardzo dbał o to by jego życie prywatne było życiem prywatnym zarezerwowanym tylko dla najbliższych tak też pozostaje jej teraz poza tym wydaje mi się, że akurat filozofia rodziny Schumacher OFE zawsze była taka żeby swoje prywatne sprawy trzymać się w z dala od z szumu medialnego na inny co do sytuacji w jakiej się znalazło wydaje mi się, że przyzwyczailiśmy się do tego, że w telewizji bardzo wiele celebrytów przeżywa swoje radosne chwile, ale lubi też dzielić się swoimi porażkami albo albo przypadkami losowymi nie w tym przypadku wydaje mi się, że zachowano zdrowy rozsądek i i tak jest jego następcą czy chcielibyśmy wiedzieć co dokładnie z nim się dzieje jak on wygląda, zważywszy na to, że wiemy o tym, że nie jest najlepszym stanie i chcielibyśmy mieć sho w na żywo z każdego dnia jak i jego rekonwalescencji i jej przez tego jak dochodzi nie do zdrowia nie każdy wybiera taką drogę, ale nasz, lecz poczeka, bo teraz sobie wydaje mi się w swego rodzaju dyskusje tak dla kibiców, którzy towarzyszyli Schumacherowi podczas jego kariery jak i pewnie dla jego najbliższym być może wsparciem byłoby to auto pokazano empatia i też radość z każdego postępu takiej rehabilitacji jeśli rzeczywiście to postęp następują po bo należy też założyć, że nie jest Schumacher w stanie wegetatywnym i właściwie moment tego postępu lub już w dochodzeniu do zdrowia nie ma i ma też nadzieję na to rząd w jaki sposób jego stan się poprawi to wprawdzie opieram się to na doniesieniach gazet bulwarowych, ale kilkanaście tygodni temu widziałam takie doniesienie pod nazwiskiem księdza, który za rodzinę Schumacherowi mówiło dość precyzyjny szczegółowy, że reaguje na dotyk reaguje na ciepło jest w stanie przekazać do Chin i niewerbalnej być może, ale komunikaty Michael Schumacher 1 próbuje się nawiązać z nim kontakt i też widział opinię, jakie były pod pod tym tekstem niezależnie od tego jakie audytorium nieco popowo powód po pierwsze, Nesty po takiej gazety sięga po drugie w jaki sposób komentuje to ludzie raczej sympatią odbierali chcą kibicować mistrzowi i myślę, że dalej jechać kibicują, ale jesteśmy skazani na informacje, które niektóre Lwów w jakiś sposób docierają do mediów to jest wyborach rodzinnej w 2 Diaw myślę, że należy to osiągnąć, a ile prawdy jest w tym, że taka rehabilitacja może kosztować nawet 1 000 000 EUR dziennie, bo bobu z takimi też spotykaliśmy się i pytanie czy nawet tak wieżowców być może wkraczamy teraz na ten grunt bulwarowy właśnie ale, ale też z ulgą to trudno sobie wyobrazić kwoty padają różne nie jestem w stanie wzruszał się nie dali w próżne jej kwoty słyszałem tego jak jak próbuje się nie doprowadzić stan zdrowia Michaela Schumachera do porządku wydaje mi się, że każdy z kibiców i tak trzymać kciuki i nie ma takich pieniędzy które, które nie zabraliby jego fani, żeby znów zobaczyć było w pełni sił bo, bo jest do natchnienie dla wielu pokoleń kierowców, ale również kibiców nie tylko w Niemczech, ale na całym świecie do dokonania już w turystykę sportowych zawczasu przejdziemy w dalszej części naszego programu, a to prawda, że syn Schumacher jest utalentowanym kierowcą wszystko na to wskazuje, że jest to kierowca, który przekazuje pokłady dużego talentu zresztą sam fakt, że wygrał Europejską nową edycję Formuły czy jest wystarczający na to dowodem, ale wydaje mi się, że jego prawdziwy test nastąpi w 2019 roku, kiedy zobaczymy go w na torach wyścigowych prześcigając się w formule 2 to jest bezpośrednie zaplecze Formuły 1 dni i okaże się, jakim talentem dysponuje Mick Schumacher właśnie po tym sezonie to to jest ta droga, którą chodzi m. in . Robert Kubica rząd Formuły 32 i wyżej troszeczkę inaczej to wyglądało, ale mniej więcej tak dobrze wyglądało zresztą formuła nie, której ścigają się Robert Kubica przed przyjściem do Formuły 1 była bardzo zbliżone jeśli chodzi o parametry, zachowując oczywiście proporcje czasów, w których jeszcze gorsze Polak i one właśnie nie, wygrywając serię wyścigową pokazał się z jak najlepszej strony jej w pewnym sensie zainteresował szefów zespołów Formuły 1 testowo ze jedno, a ostatecznie zobaczyliśmy go za kierownicą BMW Sauber, a teraz są już jakieś przecieki dotyczące tego, który z kim ewentualnie wykazuje zainteresowanie młodym Schumacher myślę, że z racji tego, że ikoną dla Włochów dla Ferrari jest Michael Schumacher i widać, że zespół, w którym nie będzie ścigał się w formule 2 jest blisko związany z Ferrari to ta włoska droga jest zdecydowanie bliższa młodemu Schumacherowi i bank jeśli będzie wyrokował w rozwija się w jak najbardziej pożądanym kierunku to on może być kolejnym członkiem Akademii Sarah co chwilkę wracamy do naszej rozmowy Krystian Sobierajski z moim państwa gościa mała tematem naszego spotkania jest do zdrowia, który niewiele wiemy Michaela Schumachera Monster Michael Schumacher mawiają Niemcy po informacje wracamy do naszej rozmowy GE 3 ludzie lgną zbiorcze czym w Eurosporcie Przemysław Iwańczyk kłania się w towarzystwie Krystiana Sobierajskiego rozmawiamy o w drodze to może jeszcze nie, ale tej tragedii Michaela Schumachera kierowcy Formuły 1, który przypomnijmy 5 lat temu dokładnie 5 lat temu uległ ciężkiemu wypadkowi na nartach zdaniem relacjonujących to wydarzenie mediów niemiecki kierowca zjechał z trasy nogi boczną drogą usiłował przemknąć na nartach dodatkowo sytuację utrudnił fakt, że miał za zamontowaną kamerę na swoim kasku co co mogło wywołać dodatkowe obrażenia, ale też lekarze dość świadomy sposób to relacjonują że, gdy wynika z którymś wreszcie mówilibyśmy o atmosferze w czasie przeszłym nie zmienia to faktu, że pozostają dalej wstanie ciężkim, a właściwie nie wiemy w jakim stanie, o czym mówiliśmy na wstępie naszego programu siedmiokrotny mistrz świata, który debiutował w 1991 roku, który zakończył swoją wielką karierę w Brazylii w roku 2012 to szczególne miejsce dla Formuły 1 muszę przyznać około 90 tak triumfów w sumie 61 zwycięstw dziękowano 68 po pozostaną, czyli nie zawsze, startując z pierwszego miejsca ciast często też z odległych odleglejsze pozycje potrafił wygrywać wyścigi najbardziej utytułowany kierowca w historii na czym polega jego fenomen mówi w ostatnich czasach oczywiście nie zagłębiając się głęboko w historię fenomenem tego kierowcy przede wszystkim polegało na tym, że wprowadził formułę 1 na zupełnie inny poziom jeśli chodzi o ochronę kierowcy w zespole jeśli chodzi o przygotowanie fizyczne i to jest podkreślane przez wszystkich inżynierów, którzy z nim pracowali zresztą nie warto popatrzeć na zdjęcie, które nie tak dawno został przywołany w dziewięćdziesiątym drugim roku jego pierwsze zwycięstwo w ekipie Benettona na torze SPA to bardzo wymagający tor z pewnością LGP tak to jest Belg Jan, który wymaga od kierowcy bardzo dużej precyzji i cieszy dużego wysiłku na jej oglądając podium patrząc na to jak wygląda nerkę do Tatr jest czy też Nigel Mansell w tamtych czasach jak wygląda Michael Schumacher to można wyrobić sobie opinię i jak nowatorskie było jego podejście do ścigania z mężem 1990 nagrodzono również, że to sylwetki ich różniły się o siebie błąd co moglibyśmy, jakie wnioski moglibyśmy wyciągnąć z ich obecności na podium bardzo mocno zmęczeni kierowcy, którzy towarzyszą Schumacherowi widać, że w innej twarzy rysuje się ogromny wysiłek, jakim zostali poddani natomiast Flavio Briatore w takim bardzo ciekawym wywiadzie wspominając tamte czasy mówił o tym, że Schumacher tryskał energią i wygląda na człowieka, który mógłby za chwilę wsiąść do samochodu i przejechać jeszcze 1 wyścig bez żadnych problemów nie zresztą to było duże zaskoczenie w ekipie wędzona, kiedy ranne na samym początku swojej współpracy z zespołem zażyczył sobie siłownię jej bardzo mocno podkreślał fakt, że musi być optymalnie przygotowany do ścigania zresztą tak było też z Ferrari, kiedy nie w formule 1 można było testować się w zasadzie bez większych ograniczeń korzysta na tym jak Michael Schumacher, że akurat ten zespół miał własny tor i do późnych godzin nocnych pracowało bardzo intensywnie z ekipą co więcej po zakończonych jazdach, bo już było na tyle ciemno, że nie dało się jeździć samochodem to wsiadał do auta jechał po pizzę wracał do inżynierów mechaników jest z nimi nie siedziało to on w późnych godzin nocnych pracując rajd ze zespołem to jest właśnie ten fenomen, na który MEN nie mówię też w kontekście jego podejście do ekipy et one zawsze i to jest opinia wszystkich, którzy z nim pracowali nie pracował w zespole zawsze dla niego najważniejszy był zespół nigdy nie powiedział publicznie do mediów i żadnego złego słowa na temat ekipy nie może różne rzeczy działy się szczególnie w początkowej fazie jego kariery z Ferrari potrafił szczegóły choćby podczas grand prix Francji w 1996 roku z kawałkiem samochodu z części silnika wpaść do garażu w ciekły, ale nie skutkowało tym, że wychodził do dziennikarzy i albo przez radio krytykował kogokolwiek z ekipy et on zawsze mnie stawiał przede wszystkim zespół na pierwszym miejscu i wiedział, że jest trybikiem tej ekipy nie było zagrasz gwiazdorstwa, jakie czasami obserwujemy w dzisiejszych czasach takie predyspozycje Michael Schumacher jako jako kierowca no bo da się określić co jakiś parametr, na podstawie których możemy ocenić, że to się do tego sportu nadaje któż nie nie wiem czy fenomenalny czas reakcji i intuicyjne zachowanie za kierownicą perfekcyjne przygotowanie fizyczne no bo przecież jeśli spojrzymy choćby nad tą drogę i poszczególne etapy kariery Roberta Kubicy dowiedzieliśmy się zmienia jak Bałuty szczegóły, żeby ta waga nie pokazała za dużo bądź też nie szukali pomocy nie wskazał, że ma zbyt wielki procent tkanki tłuszczowej pac man z 1 z legendarnych inżynierów związanych z formułą 1 człowiek, który pracował m. in. za tonę sceną również przez Fernanda Alonso i także sporą część swojego życia spędził z Michaelem Schumacherem mówiła o tym, że największym fenomenem ich Michelle było to, że on nie narzeka na samochód to one wsiadał i wyciskał z auta tyle ile się dało potrafił jeździć na granicy, mimo że samochód co wcale nie było przygotowane pod niego to co nie było mnie nie zawsze to był samochód są optymalne nie zawsze to był samochód z dobrze zbalansowana nie zawsze to był samochód, który idealnie dopasował, ale on potrafił wycisnąć się nawet z auta przeciętnego więcej niż niż większość innych zawodników nie poza tym my jego umysł analityczny pomaga mu w tym, że wysiadając z auta potrafił przekazać inżynierom co jest do poprawy i w jakim kierunku należy pracować, żeby zoptymalizować osiągi tego auta co więcej zyski zyskiwało przychylność sił w zasadzie wszystkich członków zespołu także gromadziły ludzi wokół siebie w na przestrzeni jego kariery bardzo często padały takie zarzuty, że zespół Ferrari to zespół Schumachera, że wszyscy pracują na Schumachera, ale to nie było wymogach w kontrakcie to była dobrowolne chęć jej członków zespołu, bo on potrafi uszanować nawet tych, którzy są na najniższym szczeblu hierarchii ekip najbliżsi chodzi o to predyspozycje takie, gdzie się ujawnia talent kierowcy Formuły 1 to jest tak nie ustala termin sportowym piłkarski talent dziś widzimy taką predyspozycję do predyspozycji ruchową do uprawiania sportu w jego przypadku w jego przypadku dobrym przykładem jest jego początek w ekipie Benettona, od której wspominał swego czasu było Flavio Briatore który, zatrudniając się dwudziesto dwulatka przysporzą sobie sprawę o kłopotów, bo nie ma było wielu entuzjastów tego angaż o w tamtych czasach dwudziesto dwuletni zawodnik co było bardzo młody kierowca niedoświadczony nie do końca wiedziano, czego się spodziewać, bo po nim i wszelkie wątpliwości zostały rozwiane po pierwszym teście Schumachera, gdzie one strzałów do samochodu, który nie do końca było euro pod niego inne przygotowany natomiast ze patrząc później na telemedycynie na to, jakie osiągi były już w w w jego wykonaniu to nie było wątpliwości u członków, że to jest właściwy wybór kierowca bardzo szybki kierowca, który nie potrzebował wiele czasu, by dostosować się do nowych warunków są po prostu wsiadał i wjechał na maksimum możliwości swoich i samochód inni się Schumacher z takim kierowcą łączącym niewątpliwe epoki to kończącą się nieżyjącego Toma sens, ale żona prosta, gdy rozpoczynającą się epoka nowych technologii takiej rywalizacji, gdzie zaczęli przywiązywać kibice też uwagę nie tylko do postawy za kierownicą, ale także poza torem to przyznasz miał wielu przeciwników, którzy nie do końca grali fair jeśli osoby przypomnę to jak w latach dziewięćdziesiątych relacjonowano Formuły 1 śledziłem posłom gazet z łamów gazet i teraz pytanie, dlaczego Schumacher potrafił łączyć ten wdzięk sportowca, który poza areną to, że jest bardzo pożądane przez fanów z o tym, niewątpliwym kunsztem jak i jaki prezentował za kierownicą myślę, że to jest żona z nim żona zginęły, a po to, się zgodzić tak taki dotknąć bardzo ciekawego tematu bowiem, zaczynając swoją karierę bardzo często musiał walczyć o szacunek jeśli chodzi o doświadczonych kierowców przypomnijmy, że Anne rozpoczynał swoją karierę, kiedy jeszcze na torze je jeździli tacy kierowcy legendarni kierowcy jak właśnie to cena, jaką Prost Nigel Mansell czy też Nelson Piquet i ci starzy mistrzowie od samego początku chcieli utrzeć nosa młokosowi jej wytłumaczyć mu, gdzie jest jego miejsce natomiast c on był twardy jak i nie dawało się zresztą taka bardzo czekałam nie anegdota opowiadana przez Gerharda Bergera 1 z ostrowieckich kierowców właśnie tego pokolenia, która opowiadała o tym jak ME nie próbowano na wszelkie sposoby szczególnie podczas treningów, które przecież nie były tak transmitowane jak teraz przez telewizję w takich miejscach na torze, gdzie nie do końca są kamery nie do końca widać było co się dzieje ci starzy mistrzowie różnych brudnych sztuczek dzieci, czyli właśnie na taśmach że, żeby wyprowadzić z równowagi, żeby pokazać mu miejsce szczerego, ale też, żeby pokazać mu, że jeszcze młodsi musieli mnie troszeczkę doświadczenia nabrać, ale on też było z Cuba obawy, bo od samego początku ech, to cena wiedział, że to jest kierowca, który ewentualnie może go strącić się spis z piedestału i ich szkoda, że nie oglądaliśmy w dłuższej ciekawszy mnie walki między tymi kierowcami, bo wydaje mi się, że właśnie kończący swoją wielką karierę Elton scena i początkujący Michael Schumacher mogliby nam dostarczyć wiele emocji, ale wszystko skończyło się na torze Imola w dziewięćdziesiątym czwartym roku 2 to fakt, że ktoś zawoła Zobacz jak tragiczna historia obu tych kierowców nie ulega wątpliwości jej taki przypadek element z troszeczkę historii dzień Sedina w przypadku, bo Eltona sennej i ta legenda cały czas trwają i im m. in . kibice spierają się, kto był największym kierowcą czy ten Schumacher, który zdominował swoje najlepsze lata w formule 1 czy też się Ayrton Senna mnie, który miał wiele pasji w swojej jeździe, który czasami potrafi wzbić się na niesamowite wyżyny, ale jeśli chodzi o współpracy z zespołem to ustępował Schumacherowi to należy sobie nie powielić to Schumacher był albo inaczej treść lub, nawiązując do tych rywali, kto pułk, śledząc kariery od dziewięćdziesiątego pierwszego roku największym rywalem takim rywalem wszech czasów dla Schumachera dla Schumachera ich zdaniem Schumachera to był Mika haki NN to, bo kierowca, który imponował szybkością i który kiedy miał swój dzień było niesamowitym rywalem z resztą w bodajże 2001 roku taka walka między tymi kierowcami i sposoby, jakimi KH kinem wyprzedził Schumachera podczas gdy obaj Dąbrowa 1 SEK kierowców do tej pory jest uważany za 1 z najlepszych manewrów w historii Formuły 1 i myślę, że od najmłodszych lat z ci 2 kierowcy rywalizowali ze sobą dlatego Michael Schumacher był w stawie najwyżej jeśli chodzi o swoich rywali Mitech kina na co mnie zmienia faktu, że ci 2 kierowcy poza torem przyjaźni dzisiaj nigdy nie mieli żadnych poważnych spięć czy kłótni nie zresztą większość ludzi, która miała okazję poznać Schumachera prywatnie nie może powiedzieć o nim złego zdaniem, mimo że pewne kontrowersje jeśli chodzi o jego karierę cały czas trwają i dobrze to te kontrowersje mówimy sobie po informacje, na które państwo to serdecznie zapraszam Krystian Sobierajski z moim państwo gościem pozostań cie państwo z nami informacji w sporcie Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo Krystian Sobierajski dziennikarz motoryzacyjny komentujący dla Polsatu m. in. Formuły 1 z moim państwo gościem witam rozmawiamy o fenomenie kierowcy Michael Schumacher z naszym bohaterem to ze względu na po pierwsze, tragiczną rocznicę tego wypadku 5 lat mija od momentu, kiedy rozbił się na nartach w górach w Szwajcarii konsekwencje tego to nieznane, ale też odczuwane są przez tego kierowcy do dziś to także w związku z 50 tymi urodzinami, które z 3 stycznia będzie obchodził Schumacher mówiłeś przed informacjami systematyki jego największych rywalach, a kinem to był ten największy przy czym była to rywalizacja toczona w duchu fair play, ale zdarzało się, że tak nie było jeśli przypomnimy sobie lata dziewięćdziesiąte kłopotu Schumacher w morze nikt nie nie wynikało z jego temperamentu, ale miał też wrogów rywali na torze miały wrogów szumiało, a przede wszystkim jego największym wrogiem wydaje mi się, że były przez pewien czas media brytyjskie lepiej to jest pierwsza taka wielka kontrowersja związana z Michaelem Schumacherem to jest rok dziewięćdziesiąty czwartej jego pierwszy tytuł mistrzowski wg wielu brytyjskich dziennikarzy zdobytej nie do końca w czystych okolicznościach słynny wyścig kończący sezon w Australii na de la idei i tutaj zderzenie pomiędzy Schumacher Miami demonem Hillem, który także walczyło tytuł mistrzowski zderzeń, które zakończyły się nie zdobyciem tytułu dla Michaela Schumachera, ale które wg niektórych dziennikarzy nie było fair to jest ciekawa koncepcja osobowościowo Michaela Schumachera, bo zapytana o swego idola jeśli chodzi o sportowców w młodości to powiedział, że to jest Toni Schumacher, a Góra 7 bram każda taka akurat ten bramkarz w historii dobrze wiemy, że także zapisał się w powietrznym to najmniej konieczne front to co do nakreślenia kontekstu, bo najbrutalniejszych wejście w historii bramkarza, który w mundurach idąc, bo nie patrząc na to co dzieje się w koło staranował doprowadził do ruiny Francuza basistą tak jak to jest i oczywiście to wejście było brutalne to wejście było karygodne to trzeba sobie jasno powiedzieć, iż w pewnym sensie rzuciło się cieniem na całą wspaniałą karierę Schumacher realny, bo zrobił to specjalnie myślę, że Lwów dziś w ferworze walki nie jesteśmy w stanie powiedzieć jednoznacznie czy by zrobił to specjalnie czy nie, ale wydaje mi się, że w piłce nożnej jest najczęściej je piłkarzy zresztą w każdym sporcie kontaktowym bardzo często mniej więcej zdajemy sobie sprawę, jakie będą konsekwencje ale, ale chęć głód zwycięstwa jest tak duży że, że czasami cel uświęca środki i niestety czasami ponosiły nerwy również Schumachera Jenny moim zdaniem najbardziej mnie karygodne moment w jego karierze to był 2006 roku k, kiedy w podczas kwalifikacji zaparkował swój samochód z w końcówce kwalifikacji tak, by uniemożliwić Fernando Alonso zdobycie pierwszego pola startowego zresztą nastąpiła dyskwalifikację po tych po tej sytuacji nie zmienia to faktu, że akurat z ten moment też rzuca się cieniem na karierę Schumachera, ale prawda jest taka, że wielu wrogów Schumachera w na przestrzeni jego kariery rodziły się z tego, że byli bezradni jeśli chodzi o potęga jeśli chodzi o siłę ekipy Serafin Michaela Schumachera za kierownicą tego zespołu wystarczy powiedzieć, że niepobity rekord c 13 wygranych wyścigów w sezonie na 18 wtedy możliwe to jest w pewnym sensie wskaźnik w 2004 roku potem miało to miejsce, jaka dominacja była Michelle Schumachera z tamtych czasach, a niestety wielcy kierowcy mają to do siebie, że w pewnym sensie, zabijając partie odczuł to na własnej skórze w rajdach samochodowych oraz Sebastien Loeb, który także sprawił, że pozostali kierowcy przez wiele lat byli tylko tłem to zapytam, bo z tego w jaki sposób radził sobie Schumacher z tym co piętnem permanentnego faworyta, bo w pół od połowy lat dziewięćdziesiątych właściwie poszło inaczej w końcówce lat dziewięćdziesiątych też mu żelazny kandydat do zwycięstwa w każdym wyścigu do pamiętam też mu moje przekomarzanie się z kolegami z koleżankami z liceum, które wbrew pozorom bardzo kibicowałem sportom motorowym właściwie używam tego argumentu najprościej kibicować temu, kto zawsze wygrywał dotąd był Schumacher trochę jak Real Madryt, który wygrywał 3 ostatnie edycje ligi mistrzów Cristiano Ronaldo w składzie proszę sobie wyobrazić sytuację, w której Cristiana Ronaldo przychodzi do Realu Madryt c, który notorycznie zawodzi nie potrafili wygrać niczego istotnego i czeka bardzo bardzo długo na swój dziejów i w zasadzie w tej sytuacji było Ferrari, kiedy znalazł się damy Michelle Schumacher i ta jego zdolność jest skupianie wokół siebie nie inżynierów skupianie wokół siebie ludzi, którzy w tamtych czasach wykazywali się niesamowitym talentem warto nadmienić choćby postacie raz zabrał nalej jeszcze liberalny rząd od, których wtedy nie był szefem Ferrari czy trzymała to wszystko dobrze jako jako całość jako zespół mniej spra w sprawił, że zespół Ferrari, który generalnie kojarzy z tym, że zazwyczaj przedwcześnie kończyć kończyli wyścigi awariami, którym było cały czas chce mnie jestem na polu takich wewnętrznych sporów wojenek między różnymi frakcjami w włoskim zespole zresztą można się domyśleć jak ty jak to wszystko wyglądało, gdzie nawet z kilka lat wcześniej czy Nigel Mansell czy Anną wprost nie potrafili wskrzesić się legendarne marki man doszukał się udało baza udało się stworzyć inny zespół, który na początku 2001 . wieku był nie do pokonania był dominatorem i w zasadzie tę o walkę i Ferrari przegrała dopiero w 20052006 roku za sprawą Fernando Alonso, ale wiele razy nawet przepisy zmieniano w formule 1 byle by utrudnić Ferrari i dominację na tak się nie wiedziało zawsze będąc na szczycie nie trzeba pamiętać o tym, że łatwiej jest znaleźć się na nim niż utrzymać, a on otrzymasz przez wiele lat hektarowi Schumacher, że cennik nie lubią operować stereotypami dzieją się narzuca tak powściągliwy nie, okazując zbyt wielkich emocji Niemiec jest w stanie porwać tłumy to ja rozumiem, że ktoś jest profesjonalistą we własnym fachu, ale musi mieć, bo choćby doza takiej umiejętności poruszania się w świecie, który bije dla kibiców i żyje dla Izy kibiców wbre w pozorom to był kierowca, który w pierwszym kontakcie może sprawiał wrażenie zdystansowanego, ale każdy, kto miał okazję można przepraszam ja widzę widzę Schumachera to widzę gościa, który takim półoś Mieszkiem badaczy obserwuje niż sam wychodzi im się z inicjatywą mówi narzuca ton rozmowy i to jest tym kim błędne spostrzeżenie, bo wiemy poza nam, gdy światłem kamer poza medialną stroną Formuły 1 Michael Schumacher był mocnym gazowym zawodnikiem, który w miało bardzo bezpośredni bardzo otwarty bezpośredni otwarty stosunek do swoich kolegów zespołowych zresztą nie wystarczy posłuchać się Sebastiana Vettela, który jest swego czasu również opowiadało o imprezach kończących się w kolejce Champions to jest taka impreza towarzyska, gdzie nie różne nacje nie jest, więc kierowcy ścigają się między sobą wyłaniający najlepszą nację, ale też najlepszego kierowcy jeśli chodzi o konfrontację Mistrzów jak wyglądały afterparty, bo po tych imprezach zresztą czasami można natknąć się w internecie na zdjęcia, gdzie Michael Schumacher położnym w kolejnym grzechem mieszczańskim MEN dość się mocno impreza w Polsce kolegami, ale przede wszystkim również czytający nie to różnego rodzaju biografie ludzi związanych z formułą 1, którzy byli w tamtym czasie w padoku albo też we z Maranello z siedzibie seriali, a także przecież właścicielem po restauracji, którzy te, które są nieopodal nieomal Chanel no wszyscy wspominają Schumacher jako człowieka bardzo bezpośredniego bardzo spokojnego otwartego i bezcenną łódki i nadęcia i mistrza, który czasami towarzyszy niektórym sportowcom my zresztą dlatego porywał tłumy w Niemczech zapełnia trybuny, bo dla wszystkich swoich fanów, że wbrew pozorom Michael Schumacher to był 1 z nas to był człowiek, który woli spędzać czas garażu i podłóg dać tym swoim czerwonym mnie mitycznym fiacie 500 CRM zamiast z udać się na galę wręczenia Orłów nagród z jakichkolwiek bardzo często albo inaczej bardzo rzadko wspomina się ubrać się świata Schumachera Ralf Schumacher pozostawał zdecydowanie w cieniu i tu i teraz pytanie czy ta kariera brata była ewidentnym woskowanie się na plecach bardziej utytułowanego i bardziej utalentowanego brata czy czy też nie czy też Ralph miał równie wielkie predyspozycje, ale ta ten blask Shella do ludzi rzucał cień siłą rzeczy Real z miał trudny charakter i co do tego nie ma wątpliwości nie grał w również miał ogromną frustrację, bo proszę sobie wyobrazić jak to jest być bratem największego kierowcy swoich czasów porównywanie jest z nieuniknione, ale niestety brat w pewnym sensie również było ofiarą tego, że nie pokierował swoją karierą w sposób niezależny od Michaela co później w czasach Formuły 1 czasami się o widocznie mało choćby, dlatego że w czasy kartingowych Ralf Schumacher bardzo często wsiadał do swojego każdej jechał natomiast ten karp był przygotowany przez Michaela i był jako młodszy brat są otaczane ogromną opieką starszego brata, który w FM był to bardzo zresztą man Truck całe rodziny Schumacher Office c bardzo ściśle ze sobą związane bardzo mnie rodzina można tak powiedzieć i to czasami nie pomagało Rafałowi, bo był przyzwyczajony, że pewne rzeczy dostajemy gotowe natomiast Michael do wszystkiego musiał obejść się sam nie zmienia to faktu, że raz miało predyspozycje do bycia szybkim, ale niestety, aby to wtedy, kiedy musisz działanie zawsze musi chciało i dlatego wygrał tylko 6 wyścigów i nigdy nie nie był zawodnikiem, który można było określić jako kandydata na nogach Zachariasz recesja lub w obecnych czasach ktoś, kto wygrywa 6 wyścigów u, mówi że uchodzi za kogoś naprawdę wielkiego nie zmienia faktu my też cieszymy się z Roberta w Jurze wygrało 1 wyścig nowa w Trybunale na tle wybranych 91 wyścigów 6 wygląda przez nasz marnie tak to prawda jest to 2 i być może taka w niezbyt rozsądną może naiwna z Sobowa ale, ponieważ znasz się na tym zarobić to pytanie co robiłby, gdzie byłbym się Schumacher, gdyby nie wypadek sprzed 5 lat myślę, że w tej chwili jest wspierał Belg z pewnością zjadą swojego syna jest związany był bez przede wszystkim z karierą Mika Schumachera nie tak dawno przyznało Sebastian Vettel mnie, że brakuje mu brat Michael Schumacher czy mentora brakuje mu mentora i moim zdaniem, gdyby Michael Schumacher był w pełni sił również w pewnych aspektach w pewnych momentach tegorocznego sezonu w formule 1 służyłby wiadomo reset celowi niektórych błędów, które popełnił z pewnością nie popełniłby kierowca nie z racji byłby związany ze sportami motorowymi byłby blisko tych sportów motorowych co do tego nie mam wątpliwości, a w sytuacji, w której ściga się jego syn to myślę, że podobnie jak Ralph, który także koncentruje się na karierze swojego syna z kolei Bruk-Bet właśnie przy przy rodzinie w kwestiach Sobierajski dziękuję bardzo dziękuję bardzo państwu także dziękuje za wspólnie spędzony czas kłaniam się do usłyszenia za tydzień Przemysław Iwańczyk teraz
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZY NIEDZIELI O SPORCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie roczne pakiety TOK FM Premium 50% taniej!

KUP TERAZ do 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array