Cweta Dimitrowa i Tomasz Stawiszyński, dzień dobry albo dobry wieczór. W ten noworoczny, chcę powiedzieć poranek albo wieczór właśnie albo też południe noworoczne, bo nie wiadomo, kiedy państwo, którzy włączyli ten program, może to jest środowy wieczór? Tak jak podcast pojawia się na stronie internetowej w toku, a może to jest n p . czwartkowy poranek albo słuchają nas państwo w czerwcu? Już myślą państwo w ogóle o postanowieniach noworocznych. Dzisiaj zamierzamy rozmawiać właśnie o noworocznych postanowieniach. Dziś będziemy, ustaliliśmy oboje, może ustaliliśmy to nie jest dobre słowo, ale właściwie okazało się, że właściwie oboje na początku roku odczuwamy rodzaj metafizycznego lęku o nieokreślonej strukturze i o nieokreślonej treści, jak na lęk przystało.
Bo tym się o takich klasycznych definicjach od strachu różnie, że strach jest zdefiniowany wiemy przed czym go odczuwamy, czego się boimy innymi słowy Allen jest właśnie doświadczeniem niepokoju, który nie ma żadnego przedmiotu wyraźnego więc, że na początku roku oboje taki metafizyczny lęk rodzaj dziwnego ciężaru zaniepokojenia odczuwamy tego nie wiemy, dlaczego jak sama.
Bo natura tego lęku wskazuje właśnie nie nie jest on sprecyzowane właśnie przedmiotu tego lęku nie znamy, ale występuje wyraźna korelacja ja zauważyłam, bo stąd tak właśnie takie odkrycie między nami, że 1 stycznia zaś czuje się osobliwie w i dziwnie i mimo że jest to zazwyczaj dzień wolny, więc można korzystać z różnych przywilejów z tym związanych to jakiś taki jest
To właśnie nie doprecyzowanego takiego nie wiem czy niepokoju mi towarzyszy czy przed kim grać właśnie Niemcy dryfuje w Lesznie zostanę 6 to można wiązać się czy można czymś to jednak dla mnie ten nowy rok wcale nie jest świadomy jakąś taką nie wiem na istotną cezurą, a dla wielu osób wydaje się być, bo właśnie nowy rok to jest taki jakiś symbol pociąg TLK, jaki jest jakimś nowym otwarciem jest szansą na to, żeby wdrożyć różne zmiany i t d .
No właśnie, że do dajemy sobie takie taki taki czas do końca roku na torze w różne rzeczy nie wiem pozamykać albo, żeby funkcjonowały w trybie dotychczasowym, a później ser mówimy no od nowego roku to już Pantera był też inaczej zmienieni jakoś też bardzo silnie obecne, nawet jeżeli ktoś świadomie rezygnuje z takich postanowień to jednak gdzieś myślę, że w obiegu takim powszechnym kulturowym jest cały czas czegoś takiego przypominający przywołujące nas do tego, że coś trzeba zrobić w związku z tym, że jest to nowo otwarty musi służyć jest odmienić jak głosi tytuł książki Petera Scotta etyka wspominany przeze mnie to jest z pewnością już kilkakrotnie w samym podcast, czyli przy innych różnych okazjach też licznie to jest cytat z wiersza Rainera Marii Rilkego i najwyraźniej on wg Slaughter jakąś głęboką taką taki głęboki imperaty w w naszej kulturze obowiązujące mający różne źródła przede wszystkim potrzeba zbrojenia się przeciwko siłom chaosu, które działają w naturze i rozpadu
No i ta ten nakaz od zmieniania na zmiany transformacji Nieustającej dążenia do jakiegoś celu jest pochodną ówczesnych bardzo fas rozwoju ludzkiej kultury, kiedy zdobyliśmy wydani na pastwę żywiołów przyrody biologii w związku z tym tworzyliśmy różne kulturowe instrumenty i kulturowe struktury, które mają na celu właśnie wytwarzanie takich pancerzy różnorakich przeciwko temu co czyha na nas z zewnątrz od wewnątrz niekiedy
No ale w tym rzeczywiście noworocznym w nakazie podejmowania różnorakich postanowień i dokonywania jakichś zmian, bo coś takiego towarzyszy zawsze po przemianie 1 roku z drugiej to nieustające zewsząd płynące hasło postanowień noworocznych tego, że od nowego roku już teraz właśnie zrobimy wszystko inaczej, że będziemy chudnąć namiętnie bądź też ćwiczyć bardzo intensywnie bądź stworzyć swoje utwory Bacha jakiś takie zestawienia słów są bardzo niepokojącego od razu jest i wszystko, więc jest, o co przyczepić i namiętne chudnięcie to jest rzeczywiście wyzwanie miałem namyśli oczywiście stopień intensywności emocjonalnej, która towarzyszy tym komunikatom w tym sensie użyłem słowa namiętnie ironicznie rzecz jasna, a nie MO tak oto są po prostu jasne, że tak, ale nawet, by nie zdajesz sprawę z tego jak istotnym to jest czytnikiem to znaczy właśnie ten poziom pasji i zaangażowania dlatego podkreśliłem to tym słowem natomiast sądzę, że po pierwsze, żyjemy w kulturze, która bardzo silnie te nakazy rozmaite wobec nas formułuje tę właśnie nakazy, że mamy się ciągle zmieniać i że to się całkowicie wyrywała spod kontroli i stało się jakimś rodzajem głębinowej patologii może właśnie głębinowej powierzchniowej patologii tego współczesnego kapitalizmu, który oczywiście dostarcza mnóstwo różnych płatnych metod na to jak na rzekomo się zmienić to oczywiście niesie ze sobą pewien frustrujący komunikat, że w tej postaci w jakiej jesteśmy tu oto i teraz no to jesteśmy jakoś nie w pełni nie doskonali wymagamy nieustannych korekt i zmian, więc samo to już działa frustrująca, ale drugi element tu nawiązuję cały czas do tego naszego lęku metafizycznego wiąże się chyba z tym, że poziom i za stopień celebry, która towarzyszy zawsze końcówce roku i rozpoczęciu nowego te wielkie imprezy ME to masowe odliczanie te gigantyczne zegary w różnych częściach świata, a pod zegarami jakieś dzikie tłumy, odliczając te 10 sekund ostatnich wybuchające jakąś niekontrolowaną euforią w momencie, kiedy następuje ne następuje godzina 0000 to wszystko niesie w sobie pewnego rodzaju obietnice MO albo zapowiedź właśnie jakiś fundamentalnej przemiany, jakiej fundamentalnej transformacji, że to oczekujemy wszyscy na jakich doniosłe zdarzenie, które wyznacza jakąś granicę jakąś cezurę tymczasem budzimy się rano 1 stycznia jest dokładnie tak samo jak Pchła 31 grudnia, tyle że może głowa nas boli np. trochę bardziej albo jakoś tak się czujemy to chcę powiedzieć, że ten lęk, o którym mówimy to nie jest taki tradycyjny rynek po nadużyciu, który się w projekt, który się pojawia, bo rzeczywiście na użycie dnia poprzedniego owocuje rodzajem egzystencjalnego rozedrganie głębokiego wewnętrznego ciemna noc duszy otwiera się o poranku paradoksalnie w trakcie takich dni, a tutaj chodzi o coś innego coś właśnie związanego myślę w dużym stopniu z tym, że nie nadchodzi to co miało nadejść, że tutaj było to wielkie oczekiwanie, że właściwie wszyscy się zgromadzeń mają po to, żeby wspólnie doświadczyć tej metalowej, czyli przemiany takiej głębi nowej, a ona nie następuje życie się nie składa z takich skończy czasem są skoki jakościowe, ale zazwyczaj mamy po prostu pewne kontinuum Stanów zdarzeń to i to nie jest także w 1 momencie wszystko się przy orientuje i będzie już zupełnie inaczej i jak się tak nastawimy NATO, a później obudzimy w świecie, w którym dalej mamy kontinuum tego co było, a zerwanie nie nastąpiło, choć tak wiele zainwestowaliśmy w to Energi no to odczuwamy rodzaj takiego niepokoju dezorientacji no właśnie czyli, żeby to co próbować jakoś tak zrekonstruować wydaje mi się, że duża Ethernet i w ogóle trochę inaczej rozumiem ten moment symbolicznego przejścia to znaczy, że te zegary to zliczanie co bardzo obrazowo zaprezentowały się jednak ma pewien wymiar symboliczny, który jest nam wszystkim w jakimś sensie potrzebne to znaczy, że to jest właśnie funkcja kultury i może poziom zainwestowania emocjonalnego to i nie kończy właśnie kwestia stopnia czy rodzaju Matu znaczenie, bo no, bo tak naprawdę jak możemy temu przypisywać rzeczywiście takie funkcje jakieś wielkiej przemiany metanol tak jak mówisz i że to jest coś im co jest nie wiem na jakimś fundamentalnym fundamentalną jakąś cezurą w demie 6 ludzi raczej jest to być może jakaś jakiś moment o krótszym okoliczności przyjemności zabawy dla wielu osób dla innych niekoniecznie, ale taki moment powiedz marzannę podsuwane przez masowe rytuały do tego, żeby coś może podsumować na czym się zastanowić się wybiec trochę do przodu mówi nie wiem czynić jakieś plany, a może właśnie zastanawiać nad tym Lu czemu zmierzam do czego dąży i t d . więc ERM jakoś pan tego tak nie de konstruował całkowicie Emmę chyba nie w tym rzecz faktycznie chyba nic się nie zmienia po tym, jak się przebudzić nad ich w życie dzień ale, ale rzeczywiście z kolei jest jakoś bardzo obecny to myślenie o tym, że jednak to jest taki moment to nowy rok, kiedy ja wprowadzę w życie pewne rzeczy, które w czasie, których wcześniej nie udawało mi się wprowadzić i teraz, sprowadzając nas trochę metafizyki naziemnie myślę sobie o tym, bo tutaj, kiedy mówimy o masowej kulturze Antoine, a najłatwiej się przyglądać oczywiście z perspektywy rozmaitych amerykańskich badań i t d . tam oczywiście w ogóle jak wyszedł 10 i poszukać czegoś na ten temat w internecie te rosną tony porad jak wytrwać noworocznych postanowieniach co trzeba zrobić jak to trzeba zrobić i t d . na badania pokazują amerykańskie czy wiadomo w UE pokazują, że przynajmniej w ramach amerykańskiego społeczeństwa powyżej 50 % takich postanowień karty są postanowienia związane jest powyżej 50 % są postanowienia związane z nabywaniem swój stan zdrowia, czyli np. właśnie dieta zdrowe odżywianie rzucanie palenia ograniczenie spożycia alkoholu ćwiczenia fizyczne i my tutaj jakby cały ten system poradnikowy dostarcza różnych trików i porad na temat tego jak uniknąć auto sabotażu w poczet na nią wpły w na czas dotrzymania tych o postanowienie obietnic, które wobec samych siebie AMD poczyniliśmy restart powiedział, że to jest pewien nakaz kulturowy w pewnym sensie co znaczy to sugerowała twoja wypowiedź jeszcze zastanawia właśnie znaczy tutaj trudno jest rozgraniczyć co jest pierwotnej pewnie się w ogóle nie da, ale jednak wydają się, że kimś takim istotnym czynnikiem jest właśnie poziom z kolei wewnętrznego imperatywu to znaczy, że poziom wyobrażenia, gdybyśmy powiedzieli w potocznym języku nawet magicznego myślenia, które przypisujemy tej inwestycji uczuć to, że np. schludne 10 kg tek i nie chodzi o to, że to jest złe, że nie należy dążyć do takich celów i t d. niż tylko, że chodzi o to, że wokół tego wytwarza się całe jakaś taka misterna konstrukcja co znaczy, że to nie jest tylko schudnąć 10 kg to jest moje życie będzie oznaczało coś innego i może tak być tylko właśnie nie wiem na ile, czyniąc takie postanowienie jesteśmy tego świadomi ana ile dziś w nas tak czy uruchamia się znaleźć znacznie uruchamiają się znacznie głębsze pokłady różnych potrzeb i rzeczy, które są w jakimś konflikcie, ale w obrębie nas samych to znaczy tego, że chcemy tego dążymy do tego w naszym środowym celem to jest z różnych powodów, a z drugiej strony jakoś nie możemy tego realizować to znaczy, że udaje nam się to w pierwszym tygodniu drugim tego dnia później jest oczywiście z cyklu amerykańskich badań p t. dlaczego jak nie udaje nam się wytrwać do lutego w postanowieniach noworocznych, który jest taki kolejny poradnik dla tych, którzy dla tych, którzy nie wytrwali w postanowieniach co miał zapewnić pierwszy poradniki można skorzystać z tego drugiego i później jeszcze jest trzeci poradnik dla tych, którzy w, którym nie udało się mimo wszystko pomimo zakupu tego drugiego poradnika także wdrożyć tych postanowień jej nie chciał wystąpić się absolutnie przeciwko wszelkiej cykliczności nim wirtualizacji, która w kulturze jest obecna w sposób konieczny to było bez sensu, bo wtedy właśnie program proklamował bym tutaj funkcjonowanie w jakiś taki amorficzny próżni co jest chyba niemożliwe dla człowieka to znaczy potrzebujemy struktury prawnej potrzebujemy pewnej rytmiczną ości cykliczności ma to pewnie związek z tym, że jesteśmy potworami biologicznymi biologia w pewnych cyklach i rytmach i przyroda, z której się wywodzimy w pewnych red, która nas otacza w pewnych rytmach cyklach funkcjonuje, więc mamy wbudowany niejako radary i potrzeby funkcjonowania w takich w takich układach właśnie, w których następują periodyczne zmiany ne i właściwie od zawsze tak było, że kultura dostarczała pewnych określonych rytuałów i sposobów na to, żeby radzić sobie z tymi z tą zmiennością cyklicznością i korzystać z niej natomiast chodziło mi właśnie oto o tę nadmierną inwestycje jak to określiła 3 wcześniej i oto oczekiwanie wielkiej przemiany i o czym innym jest ciekawe, że język ekonomiczny się wkrada jak w tę całą na opis dynamiki jednak pragnień tak to to jest oczywiście wiemy, skąd to pochodzi pochodzi właśnie od wczoraj do samego, ale też ciekawe rzeczy notatkach, po czym Invest oraz takie myślenie jest o psychice w kategoriach energetycznych to znaczy mamy pewien zasób np. energii emocjonalnej i inwestujemy ją w tym sensie, że bierzemy jakąś jej części właśnie ona się wokół pewnego pewnej idei albo pewnego pragnienia, bo pewnego obiektu jakoś organizuje Need no ale miałem namyśli właśnie to ten mit wielkiej przemiany to znaczy skala tej celebry i okoliczność, że my w ogóle żyjemy w kulturze, która hołubi nowość, dla której nowości młodości rozpoczynanie od nowa właśnie to są takie wartości, które MO nabrało jakiegoś niezwykle ogromnego ogromnej wagi stały się właściwie czymś pierwszoplanowym Toma różnych poziomach rzecz jasna widać zarówno w kulturze popularnej, a w kulturze masowej ale jaki to prostą już w takich sferach powiedzmy bardziej otwarcie o urynkowienie onych, choć w tym, że przedmioty, które dziś kupujemy to są przedmioty tak wymyślone i tak opracowane, żeby przez jakiś mniej więcej 2 lata nam służyły może trochę dłużej czasami w zależności od tego jak struktury gwarancyjna jak to jak te wszystkie papiery gwarancyjna, które stanowią ale nowe modele rozmaitych gadżetów telefonów pojawiają się właściwie co roku czy co co 2 lata i nagle okazuje się, że telefon, który kupowała już całkiem mnie niedawno i który w aurze niesamowitej nowości w niej fantastyczną ości wchodził na rynek jest zdezaktualizowanych jest już modelem starymi koniecznie musisz mieć nowy, a więc na różnych poziomach tej kultury taki kult nowości młodości właśnie również na jest niezwykle silnie obecne i myślę, że to się łączy to znaczy, że po podbicie manna, w którym o, którym rozmawiamy podbicie tej małej przemiany w gruncie rzeczy jakoś istotnej no bo to w czasy mamy taka nie inaczej nie po nazywany uporządkowany, więc nasze życie w latach przebiegała linia liczymy je w latach i też myślimy o nich w kategoriach poszczególnych lat z może to podbicie powoduje, że nagle coś co jest konwencjonalną konwencjonalną składową tego po prostu jak ludzkie życie w czasie przebiegała staje się obietnicą i marzeniem nagłej odmiany nagłej głębokiej zmiany, która ma nas bawić to jest jakiś rodzaj takiego myślenia w kategoriach i głębinowa religijne wydaje mi się, bo i to odchudzanie i te ćwiczenia fizyczne i te różne inne działania, które zazwyczaj postanawiamy podjąć niosą ze względu właśnie na skalę swoją inna po nim całą ogromną inwestycję emocjonalną niosą w sobie takie obietnice taka obietnica, a ja myślę, że z bawienia się jakimiś wcielenia świeckiego tej religijnej idei zbawienia transcendencji, dlatego że się wyzwoli my z tych różnych ludzkich uwarunkowań, które tak bardzo nam ciążą w Nantes mówi się z bardzo ciekawe i skupia się w pewnym sensie bardziej na analizie przedmiotu tych postanowień to znaczy tego pragnienia i oczywiście konsekwencje, które ze sobą Bocian cham Lang, czyli dawnych wyobrażeń dotyczących spełnienia i t d. aczkolwiek nie jest celem dla mnie zastanawiam się czy dla państwa jest tak czytelne przejście od takich wewnątrz prostych i właściwie może w dobrych i służący nam postanowień i nic no i od takiej prostej potrzeby no nie wiem nadawanie tej struktury porządku nie wiem dyscyplinowania się w cudzysłowie w dobrym sensie tego słowa w zakresie trzeba niestety dyscypliną dorocznej parady do tego do tego co nazywasz po pewnym takim gminom i poziomem przeinwestowania w takim sensie, że tutaj zaraz zaraz za tym przechodzi obietnica zbawienia jakieś pragnienie zbawienie tak dalej się może tutaj troszkę tak za szybko idzie na skróty wtem rozległ się nie no ja nie mówię, że każdy, kto sobie coś postanawia to od razu chce się zbawić tylko mówię cały czas o przypadkach wyolbrzymione to znaczy właśnie o tym, że niekiedy przyjmuje to postać Gargano publiczną zarówno to pragnienie, jaki ta celebra i że jak się to weźmie w kontekście tej kultury, która na nowości zmiany nieustanne celebruje gdzieś własny do narzędzi fantastycznych do tego, żeby realizować widzi to tak oczywiście dlatego tak lansuje też, gdzie się w kółko podkreśla wartość doświadczeni wartość właśnie różnorakich jakichś przedsięwzięć mających na celu ne reorientacji w każdym razie warunków jakich się czy parametrów jakiś funkcjonuje aktualnie jak się wygląda co się myśli jak się przeżywa i t d . no to niekiedy myślę to ta presja ta mitologia nowości wytwarzają bardzo mocne napięcie i przybierają przybiera to wszystko takie postawy czy takie postacie raczej to zdecydowanie wyolbrzymiane o tym, mówię nie mówią o tym, że, że jest ona w ogóle niepotrzebna, bo bonie no przeciwnie to znaczy czasami warto przedsięwziąć jakieś kroki mające na celu zmianę nie jest także każda zmiana jest zła przeciwnie warto pracować nad sobą warto ją niewielu robić różne rzeczy, które powodują, że się będziemy jakoś lepiej ze sobą czuli, ale starać po prostu pewnych granicach taki mianowicie, że nastanie niszczył, bo to też potrafi nas zniszczyć, zwłaszcza jak występuje właśnie w roli takiego takiego imperatywu takiego nakazu mity te właśnie się zastanawiam czy to jest pytanie już takiego obszaru KON wewnętrznej psychologii takiego myślenia o strukturze funkcjonowania naszego umysłu, czyli 3 jak przebiega to przejście między chce pragnie czegoś, a powinienem to znaczy, kiedy to zaczyna się zmieniać coś to powinienem zaczyna w pewnym sensie sabotować chcę to znaczy przestaje być w służbie tego, o czym mówisz, że robię coś dla siebie w trosce o siebie też wałów w cudzysłowie w OFE w sensie tego słowa tylko że, gdy tylko, że zaczyna to powinność w pewnym sensie sprawować nade mną kontrolę to znaczy, że jest tak mocno obsadzony termin kawałek i to co się z nim wiąże prawdopodobnie, że on, że to przestaje mieć tę funkcję, którą ma niby w swoim pierwotnym założeniu, że starałem się czy to jest właśnie i dotyczy struktury wewnętrznej to tylko zaraz wrócę czy jest w ogóle bardziej filozoficznie głębsze pytanie czy czy jest to kwestia bardziej ilości i natężenia czy to jest kwestia rodzaju i sposobu przeżywania tych potrzeb czy Niemczech pewnie mnie mój jest precyzyjnie to ja to w pełni chwytam zastanawiam się tylko jeszcze nad 1 elementem tej tego układu, który w, którym wskazała, który po, który przedstawiła też chyba najbardziej problematycznym, czyli co to właściwie znaczy, że jacht całą, bo jak się będziemy przyglądać ten trend temu określeniu czy tej kategorii pragnienia przez pryzmat różnych teorii w dwudziestowiecznej filozofii psychoanalizie ne i antropologii to okaże się, że to jedno z najbardziej zdewastowanych pojęcia socjologii też zdekonspirowany pojęć ze wszystkich możliwych to znaczy jego naiwna bezpośredniość, którą zazwyczaj jakoś z nim kojarzymy polegająca na tym, że zbiorowe sformułowanie hejnał bezpośrednio w ska oraz cieszyć się, że skoro ja czegoś chce to znaczy, że ja tego chce tak bym określił porozumienie w modelu my nie bezpośrednio latom, bo chciałbym mieć nowy iPhone n p . z x ten zupełnie najnowszy, ale i innych doradców w Lesznie wiem, bo może się pojawić się z takich kilka innych, ale jest taki, który rzeczywiście jest bardzo ciekawy i fajnym walczyli wraz z no nie wiem co to znaczy właśnie Boniek niby chce jak tak w pierwszym odruchu zastanawiasz się wyobraziłem sobie to urządzenie niezwykle niezwykle estetycznie skądinąd z subtelne dna w każdym razie, kiedy zaczną dokonywać takiej i fenomenalne nogi tego chce Ania, czyli zacznę na zasadzie, że intruz akcji przyglądać się temu co właściwie jest moim chce nie ma czym jest to moje pragnienie może się okazać, że ono po pierwsze w ogóle nie jest moja albo, że pod nim się ukrywa coś zupełnie kompletnie innego i że właściwie trudno mi powiedzieć, czego ja chcę w takim w takim sensie już głębszym, bo nie ma czegoś takiego jak moje samo z siebie niemające żadnych wzorców ani niepochodzące znikąd z czyste pragnienie, które kieruje mnie w stronę jakiegoś obiektu i im ja wiem dlaczego, bo chce ich rozumiem to i tak dar bardzo się z tym zgadzam nie to kwintesencja różnych dylematów, które w dniach, na które otworzyła nam oczy m. in. psychoanaliza to, ale mam ochotę ci powiedzieć nic to w Tychach ów psychiczny mamy dyskusję na głowie żartuje, ale nie i to tak naprawdę ku przestrodze dla ciebie, ponieważ teraz nastąpi jakiś straszliwy żartuje sobie trochę, ale postmodernizm dopadnie i reszta tej dokonuje tak niebezpieczne z ideą konstrukcji, która spowoduje, że wiersz chce niech w ogóle jest, ale niekoniecznie należą im dostęp innym niekoniecznie, bo nie musi to być wcale postmodernizmu może to być zupełnie nie postmodernistycznej w pewnej kontrze do postmodernizmu sformułowana teoriami etyczna René Girarda, na które w swojej pierwszej książce prawda powieściowa kłamstwo romantyczna właśnie taką tezę postawił, że nie ma czegoś takiego jak pragnienie samo w sobie moje tylko mi przynależne właśnie będące naiwnie bezpośrednio tym czym się Jazvin w moim doświadczeniu tylko, że zawsze każde pragnienie za pośrednictwem one to znaczy ja nie mogę nigdy sam siebie niczego pragnąć zawsze musi mieć kogoś, kto pragnie tego samego i poprzez to właśnie pragnienie które, który ma wskazuje mi obiekt mojego pragnienia innymi słowy żyje zawsze i zależy ile jest inżynierem pośredniczą one przez tak, że zawsze bezwzględnie pragnę tylko tego, czego pragnie inne nigdy nie pragnę sam Aten inne znowu pragnie, dlatego że inne jeszcze też pragną czegoś i tworzą się pewna struktura genetyczna właśnie, więc to w nas tak nie tylko to jest 1 z możliwych złogi 1 z 1 z możliwych nikt koncepcji można oczywiście też spędzić wiele lat na Niemczech w wiele lat potem czas trwania i w ogóle jest dosyć zróżnicowane, ale na psychoanalizę Karnowski też poszukiwać przedmiotu swojego pragnienia, którego nie ma z meandrów tak co też kosztownym przedsięwzięciem skądinąd też jakoś zorientowany w pewnym sensie Nike cele czy ten cel jest uchwytny czy to o to chodzi nie da się jeszcze się ma do postaw w szkołach technicznych właśnie leczy w wrócimy do tego, ale wiesz sam poszedł zresztą ta prawda taktach teraz remont tego teraz już musimy się dlaczego, kto mi wskazał do pragnienia skoro te ostrzegała, że tylko my tu w 2 jesteśmy w studiu nie wiem, kto wielki inne możliwe musimy oddać sprawiedliwość jak susze wielki inne to się Czubaka pojawiał się przed oczami z Gwiezdnych wojen to bardzo designerski żart wyłącznie dla osób, które są w świecie Gwiezdnych wojen i w świecie laka morskiej analizuje pchała zarazem jakoś zadomowione pozwoliłam sobie na nią, bo rzeczywiście tak jest w najlepszej Teresy zgubiłem już kontakt mieliśmy mówić o Rosjanach generujące uroczyste, tak więc nowy rocznik to jeszcze Apropos pragnienia ona oczywiście, że stawianie tego typu pytania w ogóle na skieruje po pierwsze w stronę takiego różnych wersji psychoanalitycznych ujęcie koncepcji cieszy, jakby podmiotowości w takim sensie, że np. prawdziwe salwy z autentyczne pragnienia autentycznych cenie co jest moje ECS nie ma wiedzy są dziedziczone co jest pewnym co pewną formą naśladownictwa tego co np. było pragnieniem rodziców, a czy to pragnienie rodziców też nie jest pewną kontynuacją naśladownictwem tego co było pragnieniem ich rodziców i t d. to znaczy czy rzeczywiście coś takiego w czystej postaci jako coś zysk wygenerowany przeze mnie istnieje bardzo wątpliwe BMW, ale z drugiej strony oczywiście można sobie zadawać się jednak nie wiem nie wiem albo krążyć wokół tego po te pytania są takim, a na czas celować wokół poczucie jakiejś własnej integralności takie tutaj, żeby tak mi właśnie mniej ma angażować być jednak wśród psychoterapeuta ocznych różne też koncepcjach psychoanalityczne to nic cały czas nam z tyłu głowy jak rozmawiamy z postanowień o postawę i więźniach noworocznych i moim pytaniu dotyczącym w cenie i powinności mamy z tyłu głowy teki w UE rozdziałów w książce Karel Horny nerwica rozwój człowieka świetna książka w danej nam było już tutaj wspomnieć Tomek zawsze rekordu Rocky rekomenduje jest tak jak wspaniała książka Karel Horny w ogóle, rekomendując ta książka to jest takie podsumowanie właściwie wszystkich różnych jej pomysłów teoretycznych na pastwę całą koncepcję modyfikowała w ciągu życia i wydawała różne książki po drodze atest taki rodzaj podsumowania tutaj od różnych stron się przygląda kondycji neurotyczne Karel Horny i uważam, że to jest mnóstwo niebywale my takich wnikliwych psychologicznych obserwacji dotyczących tego jak ludzie się zachowują jak myślą, jakie przyjmują te strategie interakcje z innymi dlatego tak tę książkę hołd bies jest naprawdę wspaniała może z wyjątkiem pierwszego rozdziału można sobie darować ale bo tam są jakieś plany o tym jak to trzeba się rozwijać tak dalej ja trochę tak mam do tego stosunek podejrzliwy, ale wiesz co powstało jednak w pewnym kontekście, a nie teorię za nie wolno sobie można sobie przeczytać, ale dalej naprawdę jest to także myślę bolesna konfrontacja dla każdego dla każdej neurotyczny natury, bo na to nie oszczędza mocne euro Kraków i właśnie rozdział trzeci tyrania powinności chcemy też dosyć dobrze może on paliwem przynajmniej zakreślić ma PL takich poszukiwań pomiędzy właśnie z rozpoznaniem i swojego itp ich ocenia dążenia właśnie tego wszystkiego co się wiąże z tymi naszymi inwestycjami w różne postanowienia noworoczne, czyli że zmienimy to albo tamto i t d . czy Ryanaira to jest coś co jest a w jaki sposób w służbie NASA na ile jest w służbie od pewnego wyobrażenia to znaczy pewnego wyobrażenia, że powinniśmy jacyś być chyba o tym rozmawiamy i tak naprawdę tutaj, żeby nie wylewać dziecka z kąpielą mniej nie jest także po prostu sama idea zmiany on jest czymś co należałoby tutaj zakrystia mnie nie absolutnie nie miałem już nie miał takiej okazji tylko, żeby jakoś się w ramach myślenia o tym dlaczego teraz to, czego akurat w tym momencie, dlaczego ten nowy rok jest taką cezurą, dlaczego on ma nadawać struktura to jest być może nie Kasi jakaś okoliczność sprzyjająca temu, żebym nie na tym się pochylić zastanowić i t d . ale jak i rzeki i niepokojący sposób i może dlatego właśnie te postanowienia o przekazaniu dają nie może to zostać zaprzęgnięto w pewną strukturę w pewnych woda w wyobraźni ideałów, którym hołdujemy, a które niekoniecznie są w integralnej albo spójne z pewnym poziomem nie może naszej dojrzałości jakiś naszej gotowości, że może właśnie konfrontują nas z pewnymi naszymi nierozwiązanym konfliktami, żeby się odwołać do trzeciej już do tytułu trzeciego już cyklów naszych rozmów i Ewę i że i, że właśnie może to jakoś rozjaśnia też kwestie leśniczy to jest czy chodzi o stopień nasilenia, czyli na ile są nierealistyczne nasze wyobrażenia na temat zmiany te kurze czy może wie czy w ogóle jest brali do zrealizowania coś takiego, że nie wiem w taki, że takich okolicznościach, ważąc tyle, a tyle jest w stanie w ciągu pół roku schudnąć tyle, a tyle to znaczy czy tutaj jakiś proporcji w ogóle z punktu widzenia zasad w rzeczywistości są brane pod uwagę to jest jedno, ale drugie, tyle że właśnie właśnie toczy nie dokonujemy pewnego przesunięcia to znaczy tego przesunięcia w takiej postaci przez takiego nadmiarowe go być może umieszczenie różnych cokolwiek znaczyć nadmiarowe w tym kontekście umieszczenia różnych nadziei związanych ze zmianą sobie w czymś co jest zewnętrzne o, tyle że no nie wiem jest właśnie część do czego dążymy też jasno zdefiniowana jako nie wiem ile kilogramów na wadze i t d. to oczywiście jest problematyczne rzucenie tego wszystkiego do 1 worka, by ktoś n p . są bardzo się pół nauczyć grać koszykówkę jej się za to zabiera się uczy to dlaczego nie jak najbardziej sta godne pochwały natomiast po prostu co to co tak koszykówkę i nauka tego dla tej osoby oznacza to znaczy czy, jakiego rodzaju nie wiem potrzeby realizują Borek, jakiego rodzaju konflikty i tutaj jest takie przesunięcie właśnie z tego co jest objęte jakoś tak dobrze zakorzenione w zewnętrznym w funkcjonowaniu i kulturowym społecznym w tym właśnie kapitalizm dostarcza rozmaitych narzędzi i t d. nad tym co się dzieje w nas wewnętrznie to znaczy MO del taki cytat właśnie z Kalifornii, żeby jakoś tak co przybliżyć cytaty z Karen Horny zawsze witam euforycznie niczym nowy rok właściwie to niepokojące w powieki wewnętrzne wymagania wywierają na osobowość jednostki i na jej życie zależy w pewnym stopniu od sposobu reagowania na niej i przeżywania ich występują jednak pewne stałe i nieuchronne następstwa i tylko różnice indywidualne powodują ich większe lub mniejsze natężenie Otóż nakazywano sobie powinności niezmiennie wywołują uczucie napięcia tym większego im bardziej dany człowiek stara się o poważnym powinność wypełnić może mieć uczucie chronicznego wyczerpania podobne do tego, jakie występuje przestałem wspinaniu się na palcach albo ty też czuć się sztywne napięty niejako wewnętrznie skulony, gdy zaś jego wymagań w stosunku do siebie znajdują, gdy zaś jego wymagania w stosunku do siebie znajdują się w kolizji ze społecznie, a próby, a aprobowany i postawami, których się od niego oczekuje może po prostu odczuwać pewne nieuchwytny niemal napięcie ostatecznie jednak silne, żeby człowiek skądinąd aktywny pragnął wycofać z czynnego życia i obowiązków w to może taka jak i 1 z możliwych 1 z możliwych opisów dynamiki nadzieje z HSW SA mych to ustawienie z postanowieniami i tak jak on się szybko dezaktualizują, a tak właściwie puentował mi to zabrzmiało no nie myślałem, że jeszcze powiem amerykańskiej na Żarnowiec jest to Amerykanie oraz wyschnie no, dlaczego będą 2 puenty czasami pośpiech, bo to jest mało, kto jest na dobrą sprawę piękna, dlatego że w tym oczekiwaniu końca może to się ujawniła jakich takie podskórne oczekiwanie moje na torze właśnie domknięciem, że będzie to jakaś puenta o przyczynie zawsze tak, bywa że są takie zgrabne puenty czasami płyn jest 15 lat przyp niemy same niezgrabne no tak, ale nie wiem na wsi to powiedzą tych amerykańskich badań Ernst, a nie tylko jemu bliska na inwestycje PiS, ale kilka akcji inwestycja w Chicago no i prowadzi właśnie badania na takich osobach, które tam poczyniły różne postanowienia noworoczne Ant i były 2 istotne czynniki dla tych osób, które brały udział w badaniu TNS przyjemność czerpana z tego właśnie realizowania tych postanowień i ich ważność i może to rozróżnienie w pewnym sensie w innym języku nam pokazuje coś takiego, że okazał się w tych ramach tych badań, że tym co pozwala wytrwać to jest jednak czerpanie przyjemności zrealizowania tych celów, czyli ona właśnie siłą rzeczy nie mogą być nadmiarowe w takim sensie, że jakoś się generujące jakiś rodzaj takiego na oddychanie wewnętrznego od czego się, że elity zbyt silny przymus, ale właśnie, że to, że nadajemy czemu, że znaczenie w takim sensie, że uważamy, że to jest ważne, że to jest bardzo potrzebna i że powinniśmy to niekoniecznie jest droga do tego, żeby faktycznie, jakby coś się realizować i że był w i żeby dbać zarówno siebie jak i innych swoje otoczenie i że po drodze wzięcia odpowiedzialności z być może pewna skalibrowany niech sobie takiego myślenia w kategoriach właśnie przyjemności umiarkowane chęci ekstatycznej tylko tego, że coś robię i to jest pewien proces ten proces nigdy nie jest czymś tak nagłym jak postanowienie, które wiąże się z tym, że on od 1 stycznia rok toi toi moje życie się odmienia naj to jest już lepsza puenta, a nawet reszta myślała, gdy usłyszano do usłyszenia bardzo dziękujemy Bartosz Dąbrowski dał audycje wydarza
Zwiń «