REKLAMA

Kraków: Od dziś na Kazimierzu obowiązuje strefa czystego transportu

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2019-01-05 12:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
11:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Magazyn TOK FM, zaprasza Karolina Głowacka. Od dziś na krakowskim Kazimierzu obowiązuje pierwsza w Polsce strefa czystego transportu, na kilkanaście różnych ulic mogą wjeżdżać jedynie pojazdy elektryczne napędzane wodorem albo gazem CNG, są oczywiście wyjątki. Jest z nami pan Andrzej Guła z krakowskiego alarmu smogowego, dzień dobry, dzień dobry. Jak pan ocenia tę decyzję władz Krakowa?  Rozwiń »
Jak ma również, ponieważ ich pierwsza płyta czystego transportu w Polsce w ubiegłym roku dokładnie, kiedy w 2018 roku Sejm uchwalił ustawę o elektromobilności, która daje możliwość ich samorządom gminnym uchwalaniu właśnie tego artykułu w krajach, które mają na celu poprawę jakości powietrza nad PAK w nich odniesień pamiętaj tylko o to by motoryzacji zanieczyszczeń pyłami zawieszonymi PPHU konwalia w oku także tutaj raku podjął pionierskiego badania jest pierwszym miastem, które uchwaliło tego typu tętent na chwilę obecną jest to bardzo mała, a obejmuje tak jak pani redaktor odpowiedziała zaledwie kilka ulic i epokę akurat stała klientka ma pół roku, czyli można powiedzieć, że mówimy tutaj o takim eksperymencie ma ona polegać ten eksperyment polega na tym, że na obszarze jej kilku ulic na Kazimierzu nie będzie można poruszać samochodami, które nie tu samochodami elektrycznymi konieczne nie powód samochodami i wieloma danymi nie jest silnikami dla Ng i ich można powiedzieć, że taki eksperyment, który mam nadzieję w domach i wygląd w Krakowie ma w innych obszarach kulturową również doczekamy się tego typu rozwiązań, które przyniosą jakiś taki błąd RO mać jajko i Maciej Zięba e-faktura i dostała uruchomiona od dzisiaj działa na Ukrainie tąpnięć jak i tam ma on jak państwo ani ograł jak i ognie właśnie chciałbym wyjść na ma rude, ale myślę sobie także skoro ten czyn ten obszar jest stosunkowo niewielki dot w dodatku mamy dużo wyjątków no, które są zrozumiałe mogą one bez ograniczeń wjeżdżać mieszkańcy tej strefy mogą wjeżdżać przedsiębiorcy jak rozumiem mając to sklepiki tego typu rzeczy RM osoby niepełnosprawne oraz taksówkarze, więc jeśli jest tyle wyjątków katastrofy jest tak niewielka to być może inny nie będzie widoczny znaczący efekt co może trochę spowodować, że ktoś może ogłosić, że nowy eksperyment się nie powiódł nie rozszerzamy towar tutaj trzeba powiedzieć, że Iliev, ale 1 cel uchwalenia tego od kilku lat, a mianowicie po pierwsze, być traktowani przez ten model, który został przyjęty w ustawie o elektromobilności i w ogóle jak działa to jest pierwsza, a druga sprawa jest w Ankarze, a reklama również doprowadzić do znaczącego ograniczenia ruchu samochodowego na Starym zabytkowym wyjechali z Nielbą, gdzie w tej chwili bardzo ciężko poruszać się pierwszym i mamy na Kazimierzu taką sytuację, że w unikalny bardzo ciężko o w ogóle Tamarę niejaki chodzą ludzie kuligi wolał o tym, pan i ulicach i nierzadko tak naprawdę odbył wśród zakorkowane ulice wyjechał z samochodu i tymiankiem i okrągłych i LO LO ma on zmienić napomniał, by pani redaktor kuchnie i pomiar ten efekt ekologiczny tego typu sprawy tak mało i pewnie nie będzie zauważalny natomiast ja mam nadzieję, że też w najbliższym czasie doczekamy się jej wprowadzenia strefy, które będą bardziej zbliżony do strefy, które wdraża się w miastach europejskich warto zwrócić uwagę, że tak jak pan na Kazimierzu ponadto ultra samochody elektryczne i samochody napędzane 1 Ng natomiast w większości miast europejskich, gdzie powstają tego typu występy do utarczek kompanię samochodów spełniających standardy euro w Berlinie jest o sportowe auta panda wentylator nano Europa czy ich około 4 EUR i nic, czyli nie wykluczać poruszania samochodu z silnikami spalinowymi natomiast jednak nie nakłada się ani, jeżeli chodzi o emisyjności tych silników i w moim przekonaniu lubi też tak jednak pokazują opinie prawne ustawa o elektromobilności również daje możliwość tworzenia tego typu spra w a, przyjmując tego typu rozwiązanie możemy też wprowadzać na większe znacznie większym obszarze i wtedy ten efekt po takiej redukcji emisji pyłów i Erenburga tlenku azotu jest znacznie większą tylko jak to kontrolować nie bardzo sobie umiem to wyobrazić, bo pod przejazdem myk na sobie Starym samochodem, kto to tam zauważy specjalnie na miarę europejskich n p . w Berlinie jest czytelna, ale po długiej samochody, które spełniają, a nawet religii, które mogą jej będą warte otrzymują kolorowe nalepki także lider en samochód może poruszać się z prośbą o oddanej prawie rozwiązanie bardzo wiele natomiast w Krakowie przyjęto takie rozwiązanie tymczasowe, że mielczanie ich samochody uprzywilejowane uprzywilejowane samochody należące do przedsiębiorców, czyli te, które będą mogły się poruszać niezależnie od tego w jakim standardzie router samochody będą miał identyfikator zarząd dróg i widać na wydawanie identyfikatorów także radni miejscy kontrolują pojazdy w Gałkowie będą widziały Pippi dzieli się z danych, jakie wyposażony w taki identyfikator pan by rozszerzył taką swetry OFE jeśli tak to na jaki obszar Tarjei od dłuższego czasu w ogóle zabiegaliśmy o to, żeby on też samorządy miały możliwość jej ustanawiania tego typu w kraju jak najbardziej uważam, że tego typu sprawy powinny pojawiać się pięknie i tak mamy problem Emilian komunikat in ogród ziemia, a Legia Warszawa Kraków Wrocław Łódź i inni ja jestem przekonany, że w najbliższym czasie w perspektywie roku 2 lat od doczekamy się nie tylko o rozszerzonej Cracovia, ale innych miast, które będą podążać śladami Krakowa i filmować ich podobne rozwiązania to jeszcze jedyne argumenty maruder ski, o ile dobrze się orientuję to smok krakowski jest w mniejszym stopniu transportowe większym stopniu niskoemisyjny, więc może to nie tędy droga to znaczy my mamy w Krakowie akurat problem zarówno niską emisją jakich emisją komunikacyjną, jeżeli popatrzymy jednak lęk i Agrotonu to jest takie ograniczenie typowe dla komunikacji i my mamy problem Cracovii tlenkami azotu podobnie jest w dużych polskich miastach niestety jest pani Janik sprytnie rękami, ale od, którego charakterystyczna właśnie dla ruchu samochodowego od 2 liga gra w polu po dużych miastach rośnie także nie możemy dopuścić do takich gładkich, likwidując jedno źródło taniej od pętli brykiet węglowy i opalane paliwami stałymi homilii dopuszczamy do tego, że w tym samym czasie zwracają nam Emilia komunikacyjne, kiedy wpadniemy w deszczu pod rynnę, jeżeli jednak wygrać walkę ze smogiem musimy ją prowadzić wielotorowo i nie możemy jej ograniczyć tylko i wyłącznie do działań po stronie tzw. niskiej emisji, czyli spalania węgla drewna i domowych paleniskach albo musimy patrzeć również na inne źródła, a w przypadku miast to jedynie źródłem, które dynamicznie niestety hierarcha na przestrzeni ostatnich dekad jest komunikacja na początku lat dziewięćdziesiątych wskaźnik motoryzacji Olsztyn a gdy wynosił on nie więcej niż 100 pojazdów na 1000 mieszkańców tej chwili, bo ich prawie 500 pojazdów na 1000 mieszkańców także ich mimo tego, że obserwujemy poprawę ich religijność i Świdniku i silniki emitują coraz mniej to z drugiej strony tam znacznie, zwiększając ich liczba pojazdów poruszających się po ulicach spowoduje, że ciągle mamy sierotami zanieczyszczeń komunikacyjnych w czyli o ile dobrze rozumiem ocenia pan pozytywnie decyzję władz krakowskich zachęcałby pan inne samorządy do podobnego ruchu jak najbardziej po to, była bardzo dobra decyzja pionier akademiach ku o winie pierwszym miastem, które biło takie rozwiązanie w imprezie będzie go w dalszym ciągu rozwijać myśli pan, że doszło do czegoś przebudzenia społeczno-politycznego w sprawach smogu jestem przekonany, że doszło do przebudzenia społeczno-politycznego ja jestem przekonany, że od społecznej Pompei, a obudziły polityku, choć nie uzależnił od bar w partyjnych, ale świadomość problemu zanieczyszczenia powietrza Pol PL jej już bardzo duża po żadne realne konkretne działania dziękuję panu serdecznie za komentarz pan Andrzej Guła z krakowskiego alarmu smogowego, więc za chwilę dziękuję bardzo za chwilę skrót informacji o tym, programy z motorem zachowań ani dzisiaj tematem będzie rok 1956, który był przełomowym w Polskiej motoryzacji automatów smogowych wrócimy już niedługo, bo po dwunasty 40 w drugiej części rozmowy audycji Homo science, gdzie inny będzie podjęta sprawa kontynuacja sprawę tego w jaki jakie są zdrowotne skutki nie MO życia oddychania smogiem, a informacji smakowe codziennie w radiu TOK FM po ósmej i po szesnastej teraz jest dwunasta 1
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SOBOTNI MAGAZYN RADIA TOK FM - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA