REKLAMA

"Sharing" przyszłością transportu w miastach

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2019-01-06 13:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Niedzielny magazyn Radia TOK FM, Przemysław Iwańczyk przy mikrofonie. Pan Marcin Rawicki jest teraz moim gościem i ja przyznam, że z tymi afiliacjami moich gości to mnie nie lada problem. W pana przypadku to już będę prosił, żeby pan przedstawił jaką instytucję pan reprezentuje, bardzo proszę. Dzień dobry, nazywam się Marcin Rawicki jestem data managment solution architekt w firmie Datart Wrocław. Dziękuję, że pan wybawił mnie z tego kłopotu. Natomiast temat jest naprawdę ważki, mówić będziemy o tym, czym jest transport-sharing, jaka przyszłość jest przed tego typu usługami dla Polaków, ale też powiemy o tym, co wydarzyło się w minionych miesiącach.  Rozwiń »
Wydarzyło się naprawdę wiele dla mnie przeciętnego słuchacza w tym wypadku prowadzącego świadomość transport szylingów to takie rowery Veturilo chyba hulajnogi, który ostatnio spotkałem porzucone gdzieś na ścieżkach rowerowych, a tu skutery elektryczne nie pomny firmy to możliwość wypożyczenia samochodu z biedą firmy kojarzę Panek zdaje się, ale jest jeszcze chyba dworca w Warszawie jest ich, a kilka w całej Polsce jest dużo czy to już jest informacja o tym, że masowo korzystamy z tego typu usług masowo nie powiedziałbym, ale korzystamy na pewno coraz coraz chętniej mam kilka i Chodzież raport, który dziś mówimy stanowi podstawę naszej rozmowy tego nie definiuje ani rusz, ale głównie w dużych miast aglomeracji miejskich 13 mieszkańców United jest car-sharing kojarzy temat tak, a 14 około 25 % ma z nimi jakieś doświadczenia, czyli przynajmniej raz skorzystało i co ważne 4555 % zamierza w przyszłości tego skorzystać mówimy tu cały czas mieszkańcach dużych aglomeracji miejskich co jest barierą, która powoduje, że jeszcze nie jesteśmy przekonani do tego typu usług, bo mam wrażenie, że te wszystkie procedury rejestracyjne, ale też NIP konieczność podania numeru karty kredytowej wobec czego mamy mnóstwo wątpliwości mieli i t d . to jest tak naprawdę przeszkodach chyba największa byśmy w stopniu wyższym korzystali z o transporcie i taki nie to jest powiedziałbym taki próg wejścia, który mówi o tym, że co jest niezbędne, aby kluczowa do tego, żeby ten system był wygodny dla nas użytkowników i efektywny w działaniu także przynosiło, a potencjalne zyski dla firm, które się tym zajmują i to jest moim zdaniem ten próg wejścia leży już to zrobimy to potem korzystanie z tych systemów w szczególności systemu bez tradycyjnych, czyli i wybiera korzystam z Zastalem są naprawdę łatwe wygodne do tego wystarczy smartfon, który dziś każdy ma i to w zasadzie tyle inni jak wygląda jak Polacy na cele Europy pomyślę, że do tego rynku powinniśmy się porównywać Europy świata muszą od świata dobrze to proszę bardzo, choć ten raport, w którym się będziemy rozmawiać nie nie definiuje tego, a ma, ale jest mi się w stanie troszeczkę na ten temat powiedzieć na tle krajów europejskich w szczególności takich dużych miast aglomeracji jak Londyn Paryż czy chociażby Amsterdam i trochę jeszcze brakuje w szczególności porównamy sama stolica a, ale to nie jest końcówka stawki my jesteśmy gdzieś tam w okolicach Top 5 Top 10 nie jest tak źle, a czas wojny o tym, że rynek w transporcie rynku car-sharingu i dynamiczny dynamiczne szczęście bardzo rozwojowej bardzo zmienne i my ze względu na transformację ustrojową trójki stosunkowo całkiem niedawno musimy cały czas nadrabiać nadrabiamy to także w tym aspekcie, czyli w aspekcie car-sharingu tak ważne dynamika rozwoju zależy głównie od momentu wejścia i teraz jak bardzo w tyle, bo zakładam, że 1 z krajami Europy zachodniej jeszcze jesteśmy gdzieś tam kilka miesięcy jeśli nie lat wstecz ciężko to powiedzieć nie mogę mówi ten rynek jest bardzo rozwojowy, a nie jest stricte transport 3 rynki jakoś konkretnie określone w dużo osób automatycznie przez kalkę rozumie transporcie jako car-sharing, ale to nie tylko, toteż właśnie rowery, o których mówiliśmy, a samochody ciężarowe np. na krótkie dystanse na krótki czas wszelkiej maści urządzenia, które są elektryczne zelektryfikowana pozwalają nam się przemieścić niewielkich dystansach grożą teraz nieba zaskoczył totalnie czemu, żeby wypożyczyć ciężarówkę ciężarówką może nie, ale samochód dostawczy tak n p . w Rzeszowie meble to ta Acta Wikana przygotowuje takimi jak taki taką usługę przeproszą za reklamę czy może pan późne zakupy stwierdzić, że ta szafa mi się podoba taki po prostu pan kupi, ale prób zostaje problem transportu, a i wróg pod tym sklepem Sommy on sam na firmę skarży się ligowe, które takie rzeczy umożliwia, czyli pakujemy zawozimy do domu wracam zostawiamy auto już swoim samochodem wracamy do domu pomówmy o raporcie proszę wziąć co z niego wynika i co wyróżnia nas zna na nas na tle innych jak jest Nemanja rozwoju z jakich środków transportu jeśli chodzi o transporcie im przede wszystkim korzysta tak miałem takich kilka kluczowych wniosków mamy 21 firm w Polsce, które zajmują się transport się rynkiem, a Flota jako całość, jeżeli weźmie wszystkie środki lokomocji transportu to jest ponad 18  000 różnych pojazdów, a z czego gros większość 6566 % w stosunku rowery, a do wycieku 12  000 rowerów, a pojazdów takich klasycznych samochodów samochodów osobowych jest niecałe 4000, a ciekawe wyglądają liczby rzesze na mnie popatrzy pod względem AM Floty z podziałem na źródła energii, bo 65 % to są pojazd napędzany siłą mięśni, czyli głównie rowery, a też rowery tak jest córeczkami 3 z przyczepkami podamy 12 % tylko 12 % stanowią pojazdy spalinowe Stal spalinowa czy to wynika z terenu naszego podejścia z naszej coraz większej świadomości dotyczących tzw. bycie Eko myślę, że tak, ale też innowacyjnego i dobrego podejścia firm, które to dostępne jest kilka firm, a Śląsk Wrocław, z którego pochodzę mam dostępnych 190 samochodów czysto elektrycznych 1 firma oferuje i nie mają wzięcia na wzięcie i to jest to bardzo popularne dużo firm carsharingowych transporcie ringowe HR udostępnia też hybrydy, czyli należnym a jaka jest wobec tego pokusa, dla której sięgamy ku transport, czyli w tym wypadku samochody w tym wypadku samochodowym we Eko czy to, że chcemy sprawdzić jak taki samochód działaczy czy to jednak ta troska o środowisko jest w nas na tyle duża, że decydujemy się nie nie będziemy zanieczyszczać środowiska to jest dobre pytanie myślała wydaje mi się, że w tym najbardziej może pomagać transport świń w Polsce to jest przede wszystkim, a problem pierwszy ostatnimi jak wielka siła nazywa First Class mają chodzi o to, że w dużych aglomeracjach można, by się przemieszczać komunikacją miejską w sposób naprawdę wydajny efektywny, gdybym te przystanki autobusowe tramwajowe były bardzo blisko naszych lokalizacji miasto miejsc, w których mieszkamy po prostu naszych domów czy bloków mieszkalnych niestety tak nie jest i testy Bromboszcz tej pierwszej mili, czyli jak rozpocząć podróż, żeby dostać n p . do tramwaju, którym omija korki i jest prognozowany na światłach i do centrum jak w 12 minut, gdzie samochodem potrzebuje 30 tak wolno tylko jak do tej pierwszej stacji czy następny dojechać itu transporcie ręka Arszawin bardzo dużo, a może pomóc wstać, bo on ma odpowiednie zalety po prostu idziemy bierzemy auto, ale zostawiamy go tam, gdzie jest tam wygodnie, gdzie chcemy nawet na miejscach, które oficjalnie są zarezerwowane albo z miejscami płatnymi w tym, którym muszę to na zasadzie publicystyki też odwołać do naszej mentalności przyzna pan, że nie wiem, ale intuicyjnie teraz stwierdzam w Londynie łatwiej zobaczyć osoby nie wiem tylko + 50, która hulaj nogą przemieszcza się do pierwszego przystanku niż w Polsce panuje taki stereotyp, że to znajda dla młodzieży też u nas, bo trzeba było czasu, by gdzieś przekonać do tego, że mają zasoby garnitur to można wsiąść na rowery i kawałeczek dojechać tu chodzi tak ma pan rację to jest prawda, że la man to my będziemy nadganiać technologie i i te możliwości, które dziś nam oferuje oferują systemy informatyczne szeroko pojęte, a Platformy typu IoT, czyli internet rzeczy i t d . które są bazą techniczną technologiczną, jeżeli chodzi o car-sharing ludzie stosunkowo zmienia się najwolniej z tego wszystkiego i to musimy do pewnych rzeczy dorosnąć na podstawie wniosków wynikających z raportu można prognozować rozwój transportu w ringu tak mam kilka liczb, z którym na pewno na pewno chciałbym się tutaj z panem z państwem, a podzielić, jeżeli chodzi o prognozy na nas rok 2019 to one są dosyć ciekawe, a on 86 % wszystkich dużych dostawców usług typu ukryta w poprzednim planuje powiększyć swoją flotę, czyli tych środków lokomocji będzie ich więcej, czyli można założyć, że zarabiają, a nie tego nie wiemy jeszcze dokładnie to jest bardziej skomplikowane wiemy, że zamierzają powiększyć flotę, a powody, dla których to robią niekoniecznie muszą być stricte ekonomiczne, czyli chęć zwiększenia zysków w drogę pytam co do tego, że konkurencyjność też wpływa na ceny to da oczywiście, że tak i pytanie czy one też będą dziś malały nowo, bo na tym przecież zależy przemieszczać się jak najtańszym kosztem tak to prawda normy nie wiemy czy ten rynek jest już nasycony jak daleko mu tylko nasycenia brakuje, a może już pewnych aspektach n p . np. rowerach tak ten rynek już nasycony, czyli też czasami przesycony tego nie wiem tu jest duże uznanie dla tych firm, które muszą niestety trochę ponosić ryzyko jej dopisywać sobie model biznesowej sprawdzać, a ta prognoza rozwojowa polskiego rynku na tle innych rynków europejskich wygląda pańskim zdaniem wygląda obiecująco, ale jest kilka takich głównych trendów a, a 1 z nich jest szeroko pojętą elektryfikacją to ponad 80 prawie 90 % wszystkich dostawców usług transportu szylingów deklaruje unowocześnienie Floty i pójście w stronę elektromobilności czyli, jeżeli w kwocie są dominujące pojazdy spalinowe albo spalinowej hybrydowe to w następnym transzy zakupowej lub w następnym wystawa, którzy będą samochody czysto elektryczne to samo przy rowerach, a dużo też firmy zamierza wprowadzić te, a środki transportu, które są stricte elektryczne i potrafimy także napędzane siłą mięśni czy np. elektryczne hulajnogi elektryczne rowery i wszelkiego typu podobne wynalazki przyzna pan, że jak na działalność usługową ludzie, którzy są też firmy, które oferują transport z jesieni nie wychodzą z kampaniami reklamowymi to jest raczej marketing szeptany bądź też przekazywane za pomocą Social mediów niż w niższych wielkie kampanie, które miałyby nas do tego nakłonić tak mogę to potwierdzić to też widać na ulicach dużych miast chociażby obserwacje z ostatnich miesięcy zeszłego roku, gdy we Wrocławiu 1 firma zaoferowała usługi transportu rynkowe polegające na elektrycznych hulajnogach i w zasadzie w kimś w mediach ani też w mediach społecznościowych dużym wielkim echem się jakoś nie odbiło był taki duży inicjał Anny potem te hulajnogi się pojawiły mi dużo ich jest i było cały czas jej już to jest najlepsza forma marketingu, kiedy po prostu idziemy i widzimy, że stoi hulajnoga możemy z niej skorzystać tylko specjalista ponadto zapytała to będzie ostatnie pytanie, jaki procent obu naszych w jakim stopniu wykorzystuje pan czas potrzebny do tego, żeby się przemieszczać wzrosłoby tak tam jestem fanem rozpatrzy ringu, ale i to jest także były zdobywane popularność zdobywa także, a także w moim uznaniu, a jako ojciec 2 małych dzieci ciężko było pogodzić transport się rynki z własnym samochodem jednak foteliki tak dalej to hulajnogę, aby pan dzieciaki nie za euro na hulajnogę nie zagra w szczególności, jeżeli jest śnieg na nas w drodze niemniej, jeżeli już jestem w centrum się poruszam to rower miejski i elektryczne hulajnogi jak dbać dziękuję bardzo Marcin Rawicki proszę powtórzyć jako instytucja naprawdę nie podejmuje się tego popełnił błąd nie jest pomagam bytem lecz, więc Solution architekt z firmy Tatar wyrosła bardzo panu Bogu dziękować, że to było nie bardzo istotna rozmowa także dla państwa, wkraczając nowy rok warto zastanowić czy kupować swój samochód korzystać z innych środków transportu oferowanych przez poszczególne miasta informację po informacjach niedzielny obiad pani Tamara Roch Mińska będzie moim państwo dość
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA