REKLAMA

Minister Gliński chce połączyć publicznych producentów w jeden centralny ośrodek produkcji filmowej

A teraz na poważnie
Data emisji:
2019-01-07 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut, dzień dobry, 6 minut temu minęło południe. Minister Piotr Gliński, szef resortu kultury i wicepremier zapowiedział połączenie państwowych zespołów filmowych w jeden centralny moloch i w ten sposób zakończyć z PRL-em w kinematografii polskiej. Połączyłem się z Joanną Kos-Krauze, reżyserką i szefową Gildii reżyserów polskich, która jest w Dubaju, dzień dobry Joasiu, dzień dobry. Powiedz, jak oceniasz ten pomysł, który pojawił się na stronach ministerstwa kultury, pomysł na połączenie zespołów filmowych utworzenia jednej centralnej państwowej instytucji? Rozwiń »
Powiem szczerze, że odkąd się dowiedziałam, nie mogę się trochę pobierać od tego czasu i pakowni myślę, że całe środowisko o ich grają w 2 bojkot euro od momentu, by najłagodniejsze z gumową kulę w Krośnie rękami i po bardzo na to przed kilkoma umowami najmu w ciągu 3 proc wynik nami ani konsultował drogą i LO w lichwiarskich pojawiały się takich sygnały naszych i traktowali inaczej swoje jak babcia no i kategoriach jakich lokali jakich może przegrać może ktoś wiedział na pewno od ich swoje 70 czołowych reżyserów z nikim nie konsultował. 

No to samo powiedziała Agnieszka Holland, że to jest przykre, że minister ogłasza ani nie konsultuje tego ze środowiskiem z PiS różni publicyści twierdzą, że można ten pomysł analizować, a z 1 strony oczywiście pojawiają się takie argumenty, że to jest coś na wzór dla wzorem sowieckiego Mosfilmu, czyli 1 Centralna instytucja, która ma właściwie wszystkim decydować z drugiej strony ministerstwa np. twierdzi, że niektóre z zespołów filmowych są po prostu nierentowne mają kłopoty z płynnością na połączenie ich konsolidacja byłaby jakimś remedium na wasze kłopoty finansowe.

Na pewno i na pewno na innego chciałbym też jako środowisko, że wiele rzeczy, których można było wymienić silnik należało, a ja też uważamy, że wprowadzenie chociażby otwartych szeroko dostępnych w konkursie pułku powołani do rzeczywistych, aby grupa artystyczna w innych szkołach czy jako rzetelny zmieniało optykę prawda ale, ale też zupełnie inna opowieść, bo to nie zmienia faktu HR, by było mało tego, że nie jest studiami kierują wybitni artyści i trenuje monopolizacja Wałbrzych Lechia kończy nawet Lechia z uwagą, że studiowałam, ale domyślamy ma on -li 4 k PAP Jar ku, której nie taką umową na rok pozbawienia ich wynikami dotyczącymi studium i tam oczywiście w wielu klubach kabiny jajo kłótnie Kasi Tusk badane w rowach i bank, ale i one są merytoryczne, ale o tym, rozmawiać, bo może też należało go klubowi ku nam Puton pokazać, dlaczego chętnie rynkowe, dlaczego śnieg rondo, a przede wszystkim jakich na pewno szybko go o spółkach monopoli Arkadiusza grzyba, że taka ich utopia, aby jego debiut na pomylili, gdyby uznano ambitnej polityki optyki tego lata po kampanii zgodnie z nią hali Globus nie wiemy nawet jak Rambo albo też tak naprawdę trudno powiedzieć, bo myślę, że tańsze mamy ich poczucie, że zrobiono koło Emil Noll jakich powodów królową, ale i tak szybkim trybie i tak mną o świadczeniach, ale nie mógł ich do nowej matury to niby tak naprawdę, jaki bank Google tak, aby ich o grach i wywożą go właśnie tu się ani prawa albo myślę, że tutaj przede wszystkim ich bank nie ma podobnych do tych przede wszystkim kwartał był lepszy, ale pieniędzy, bo trza pamiętać, że to jest dorobek no i wielu pokoleń D-Day Hell wiele wiele artykułów i rozwoju podróbką pieniądze fontanna w nowościach, ale wciąż nie są, żebyśmy spróbowali zmierzyć się z takim mitem jak sądzę który, który pojawia się zarówno w publicystyce ministerstwa kultury, jaki w wypowiedziach ministra Glińskiego mianowicie relikt PRL -u w rzeczywiście są studia filmowe powstały w PRL -u, niemniej w jak sądzę ta samorządność filmowców nabyła wspaniałym miejscem na wyciągnięcie ręki po długich korkach tylko pamiętamy o jej córka LOT -u mówi Roman Jakubowski po to, biorę kartkę Angelika mokrych koło po pięćdziesiątego trzeciego po sześćdziesiątego ósmego to twoje wielkie kino, które tak powiem no i Wrocławiu polską kinematografię wielkie osiągnięcie środowiska i wiem tylko w ogóle nie ma bohemy BL Kutno na własne trojga, a czy człowiek z żelaza nie powstałyby, gdyby nie studia filmowe po skałach i ich pierwsza pamiętać, że mamy spotkało rozumiem ten argument, że minister twarze chcieliby być dużym graczem na rynku europejskim światowej, żeby powstawały wielkie koprodukcji temu służy do uchwał zachęcać ich 20 w Rybniku będzie wielkim osiągnięciem i napływ mokrych będą, więc nie, ale też pamiętajmy, że przy tej monopolizacji wychodziło tak naprawdę też jest krajem 23 Króli alkohol będą świadczyli wymyślono usługi Emmy amerykańskich umyją milimetr to wychodzi nam o to, aby umowa Jakub Pułka, jakiej się również inni Lu grubo ponad wszystko ułoży tak wynika z bandą zbrojną wylicza, a jednak murali i kolorach i tych studiach kierowanych przez wybitnych twórców epoki powstawały też musi być musimy się spierać muszą być czujne opinię generalnego musi być Harrow ich tam powstaje prawdziwe kwartety kinematografii tych w ogóle ekonomia kultury ekonomii kultury, która ma wymiar dla innych pokoleń on się przy pomocy scentralizowanych ich zespół w no właśnie w tym wszystkim jest jeszcze pakiet słowo, że nie tak dawno minister Gliński wypowiedział się o wielkim jeśli chodzi o o wyniki oglądalności silnie Wojtka Smarzowskiego kler, że to słaby film i że dzisiaj już państwowy Instytut sztuki filmowej nie dałby na to pieniędzy pomiędzy pamiętamy jeszcze, że z czasów kampanii spór n p . to film pokłosie był bardzo żywe i także w pojawiały się argumenty polityczne co należy a czego nie należy mówić o filmie to są bardzo chyba niebezpieczne tendencje, które tak mało, ale Michelle May każda układano tutaj to dostajemy, w jakich ów gmach połamanej pchało Lublin EU po prostu utrzymanie bardzo dołożono też z pierwszych rozmowach zawsze byliśmy zapewniani, że nie dojdzie do głębokich reform gwałtownej GOSiR Novi Ka -li i dlatego pojechali tak moja powinno głęboko, ale ich do filmu albo ma poczucie, że jednak umawialiśmy się natchnionego i była jakaś Wola do dialogu rozmowy na początku wydaje 1 i Claire powstał już chyba chciał u dołu podłamani babilońskiego została przyznana dotacja na, ale jest też, że rządziła Magdalena Sroka z Instytutem, więc reprezentował to był dowód na rogu w PRL bis in umilkł huk, ale przede wszystkim tam było też kilka innych komisjach wybitnych ekspertów, którzy pobili tak jak niejeden chętnie ich komórki imponował Krzemień Haendel obraz, który przedstawia Wojtek maluch stał obok inna sprawa niż odebranie prawa do własnej wizji artystycznej jak pokazały nam wielki, ale czegoś głęboką ich małych i anioła głos społeczeństwa ten widok mówi o nich absolutnie LO w Kalwarii i innych krajach, by wdech Ukrainę, że warto było, żeby tylko wał do głoszenia tego typu wypowiedzi niestety pachnie cenzurą nikt z Lechem imam elblążan tego typu wypowiedzi niestety pachnie cenzurą, jeżeli nowo, jeżeli wielki moloch taki wielki Polski MOS film ma podlegać ministerstwu kultury i ministerstwo tak naprawdę przy pomocy swoich ludzi będzie decydowało, jakie filmy powinny, a jak nie powinny powstawać to wygląda to groźny a tylko jaka od lat powtarzam, że największym problemem, który jest nią dlatego szczególnie bolesny Tomaszem RO cha i wg ministerstwa projekt Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i chyba jak i realne jest zobowiązany albo ich do dialogu, bo obok to jest właśnie tam ten obszar społeczny, w którym my musimy próbować odmawia i rozwiązywać problemy tak, bo bardzo często minister finansów, by społeczeństwo podmiot z okolic ulic Browarnej widzimy tylko po rosnących cenach środa jak go pałką tak Boehner wrażliwi na jak wygląda ten dialog pomiędzy stowarzyszeniem filmowców Polski pomiędzy Legią reżyserów polskich, a ministerstwem spotykać się państwo rozmawiacie już od dłuższego czasu nikt na nim jak wbijanie dźwięk takich umów i był brak było na początku, ale my rozmawiamy z przedstawicielami również takich odkrywają guru sztuki filmowej tak dalej UPO z PGNiG ma na taką wiadomość NIK przygotowała mu nie ukrywam, że świadomie chorych rośnie tak jak tanieją chałki, ale mało jednak ilu posłów nie normuje uchwalenie chybia, ale LO ba wieszanie ich tak, bo pamiętajmy, by w jego filmach, ale ich ani w klubie bardzo szybkim Kopeć Michał MAK przekształcenia ich technologii mieli nową rzeczywistość jednych, a tylko na sam wynik nie umiem powiedzieć, jaka omamy i a oni wiele innych nowych pytani też kluczowe, bo można reformować, chociaż moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie ma takiego powodu albo aby ich cechą powinny być przedstawione w twardych liczbach w rozmowach albo, żeby można było się do tego ustosunkować banki próbują coś naprawić czy nawet akceptują Diana, ale rozumiejąc w całym ich plecami no, a suchej mieszanki, czyli tam bardzo serdecznie dziękuję ci zatem rozmowa Joanna Kos-Krauze reżyserka i szefowa Gildii reżyserów polskich władz państwa i moim gościem za chwilę informacje, a po nich moimi państwa gościem będzie też szczeciński z gazety wyborczej oczywiście porozmawiamy o podróżach
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA