REKLAMA

"Wania, Sonia, Masza i Spike' w Teatrze Polonia

Data emisji:
2019-01-11 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
10:37 min.
Udostępnij:

W pierwszej części audycji gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest reżyser i aktor, Maciej Kowalewski i Wojciech Zieliński- aktor. Rozmowa dotyczy premiery spektaklu "Wania, Sonia, Masza i Spike' w Teatrze Polonia już 14 stycznia. Goście opowiadają czy to świat skopiowany z Czechowa czy jego zaprzeczenie?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Dobry wieczór, przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska. Jeśli Czechow wyjechałby kiedyś na emigrację do Nowego Jorku, to po powrocie być może napisałby sztukę o wdzięcznej nazwie "Wania, Sonia, Masza i Spike'. Ale Czechow na emigracji w Stanach Zjednoczonych nie był, a sztukę o takim tytule napisał Christopher Durant - amerykański aktor i dramatopisarz, znany przede wszystkim ze swoich absurdalnych komedii. Polska prapremiera "Wania, Sonia, Masza i Spike' 15 stycznia w teatrze Polonia w Warszawie. A moimi gośćmi w Kulturze osobistej są dzisiaj reżyser spektaklu Maciej Kowalewski, jednocześnie aktor występujący w przedstawieniu, witam serdecznie oraz Wojciech Zieliński, wcielający się w rolę Spike'a, dobry wieczór, witam radiosłuchaczy, cieszę się, że jesteście tuż przed premierą. Rozwiń »
Tuż tuż "Wania, Sonia, Masza i Spike', bardzo Czechowa ska to brzmi, bo to jest taki miks z Czechowa.

Można by tak powiedzieć dura mógł sam powiedział, że wróci po powrócono do blendera różne postaci, że w największych tych najsłynniejszych najbardziej głośnych sztuk Czechowa zmiksował je i wyszła mu sztuka tak jakby z Czechowa tylko po amerykańsku ze szczęśliwym zakończeniem, bo właśnie też mówił, że on nie chciał napisać sztuki, bo to sztuka ma niezwykłą popularność, która jest popularna tylko sztuka, która się dobrze kończy.

No musi być zapięte w amerykańskiej sztuce o tak krótko fabule w takim razie może powiedzmy tak króciutko wania jego adoptowana siostra Sonia rodzeństwo w średnim wieku dzielą dom po rodzicach w Pensylwanii spędzają tam dni i skąd my to znamy rozpamiętują wszystko wszystkie stracone szanse zastanawiając się czy Gaj 9 Wiśni na ich posiadłości to już wiśniowy sad i pewnego dnia odwiedza ich siostra Masza, jest też kochanek w imieniu sparing, z czym rzeczywiście trochę tak jak u Czechowa, który opisywał w swoich sztukach tragizm takiej zwyczajnej ludzkiej egzystencji tak naprawdę pasuje jak ulał w każdym miejscu i w każdym czasie wystarczy tylko zmienić kostium

Co o tym myślisz spółek jak samymi jak imię jest jakby trochę wyrwane z tego Ciechowskiego klimatu i Matusz też taką tej z desy dramaturgiczną zasady ne go on trochę odbija nie tylko ten rytm Czechowski, ale też związane z dzisiejszymi czasami wszystkie przywary typu dręczący telefonem SMS-ów z szybkim skrótowe myślenie i body lęk czy, który jest niespecjalnie przemyślany przez przez panika i a mamy do czynienia z takim trochę nie, chcąc nikogo obrażać, a jest trochę z takim przedstawicielem dzisiejszego młodego człowieka, który szybko mnie nie zapominaj, że spadek jest aktor no to umowa z aktorem w cudzysłowie takim dużym, czyli nie ma swojego prototypu Czechowa imiennie test taki jedyny, gdy liczba dnia tylko 1 nie dziś o jedno jeszcze jest sam Grabowski retro jest służenie ujęta tak w tytule RAID są 2 postacie, jakby z tak wymyślone w Polsce Cassandra jest jakby z greckiej tragedii, bo w, jakiej formalnej warstwie ta sztuka ta opowieść jest trochę zabawą pewnymi formami teatralnymi w tym duchem Czechowski Impel i do siebie, że w jakiś takiego takiej takiej formy Czechowskiej, która jest nawet chyba przez dramatopisarza Durango nie ukrywana i przyjeżdża Tomasza ze sparingiem zdrowia i jak bomba wrzucona w ten w ten świat o formie Czechowa i nagle zaczyna nam się to przeradza się w rzeczywisty Czechowa Ławski amerykańsko Czechowskiej komediodramat, a fanatyczni wyznawcy Czechowa uśmiechnął się czy 3 czy się obrażą, bo jednak Czechow po to, dla wielu z nas teatralna taka święta tak, ale to jest chyba bardziej TK akcentuje man GI Han myślę, że myślę, że się bardzo uśmiechnął US w fani Czechowa bo, bo to jest, jeżeli jakiś w no taki hołd myślę oddany Czechowi i gdzieś na amerykańskiej religii tradycji gdzieś na amerykańskiej prowincji zdecydowanie zdecydowanie tak to nie jest wbre w pozorom to jest komedia przedziwna, ale bardzo mu, jakby trudny utwór w realizacji teatralnych oprócz obu panów w spektaklu grają Dorota Landowska Ewa Błaszczyk Maria Anna Janczewska Małgorzata Rożniatowska i Jowita Budnik kostiumy Dorota rok Kloss scenografia Arkadiusz Kośmider ma ekipa do pozazdroszczenia ile osobowości w 1 miejscu łatwo się godzi w w duży dla reżysera w tym, żeby zapanować nad tymi doc. Kamil wszystkim pozdrawiamy wszystkich ja mieście dodał bardzo wrażliwymi artystami jak pan mówi modelami słyszała pragną artyści są o tyle w oczy po sama praca mówi to tak pojedzie przed chwilą ona sama praca jest niełatwa rzeczywiście pogodzenie wielu osobowości w teatrze zawsze to jest to jest wyzwanie jeszcze dodatkowo, kiedy sam obok nich stoi i gramy razem z nimi, ale zakres natura teatru no jak idzie wszystko łatwo to później efekt jest przeważnie w marnych nam szło, a jeszcze wciąż działa jeszcze wciąż mamy te kluczowe, że najważniejsze próby przedpremierowe nowy szkło czy ciężko jest ciężko, ale strasznie ciekawa praca strasznie analityczna tak jej też wszystko Żyd konwencje miesza co się czasem na to zdecydować i tak trudno wybrać do stron kierunku niż sztuka sztuka może ona daje powiedział jest taki melanż takim malarzem i ma i wiadomo na co na postawie jak zadbać o VAT czy myślę, że my już wiemy wiemy my już mniej więcej wie pan po myśli dowiemy się Łukasz Bugaj szynka jest zwodnicza ta sztuka jest zwodnicza Jona też będzie zwodził widza, bo też dramaturgicznie tak złożona jest zwodnicza i ciągnie do takiej efektywności i takich różnych ozdobników i trzeba być bardzo uważnym, żeby nie prze ozdobić tego przedsięwzięcia, żeby zaprosić widza do tego świata anteny, żeby on cały czas stał zboku i przyglądał się z tym jest znikomo, którym o, których mówisz to w takim razie, jakim reżyserem jest Maciej Kowalewski to pytanie to jest aktora tak oczywiście redaktora daje dużą swobodę czy gdzieś twardo realizuje swoją wizję i jaki jest na próbach demonicznie właśnie tu bardziej łagodnie jak wysłuchać z głosu przez słuchaczy słyszę to raczej zdjęła gorszy niż w godny był pełen indyki mówiła motyla ach, i też taki jest w pracy, by dużo swobody już kilkakrotnie pracowałem z reżyserami, którzy zarówno byli, a aktorami i wtedy oni też wiedzą czyje jest lewą czy prawą ręką mam namyśli to, że wiedzą, jakimi znakami, a ktoś posługuje iglica w nim gra idzie trzeba mu czasami pozwolić na zupełne inne myślenie niż w początkowo zakładał sobie reżyser, bo każdy z nas jest inny i trochę inaczej też emocje filtruje i Maciek na to pozwala on też nie jestem taki wymóg otwartym i czasami Maciek powinien jednak walnąć ręką stół i przywalić komuś jak niektórzy reżyserzy robią czynią za dużo, bo zwany jest, więc dużo dużo bardziej pozwala na artystek Anny łagodna natura, z którą ktoś właśnie bekhend zaprosił na grilla takich ludzi, że tak do danych finansowych, a ich domów z szefami, ale może jest jakaś pułapka panie reżyserze pułapkę, kiedy aktor staje się reżyserem i reżyseruje jak reżyser trochę jak aktor aż mnie ja mam ja mam to i jeszcze w dodatku reżyseruje siebie to ta łagodność, o których mówisz Wojtku myślę, że w tej pracy wzięła się z z tego, że los, jakby postawił krzywa spot także po po tej stronie lustra aktorskiej i po prostu i ja mam taki sposób pracy, że nie zakładam niczego z góry przychodzą na próby oczywiście mam na wzrost czytamy tekst mam jakieś sił w głowie jakieś kierunki, w którym to, w którym powinno być przedstawienie, ale chce naprawdę usłyszeli zobaczyć aktorów i zobaczyć wszystkie, jakby nieorganiczny ości odruchy marzenia związane z tymi rolami z tym światem chce, a ma maksymalnie, żeby to było ich z siebie wolę swoje ego wolę wycofać po bo wydaje mi się, że potem ten świat jest dużo o prawdziwsze i bardziej organicznej też chce potraktować aktorów tak jakbym sobie wyobrażał, że traktują mnie reżyserzy jako aktor i 15 stycznia premiera w teatrze Polonia wania Sania Masza z bajki Maciej Kowalewski Wojciech Zieliński twórcy spektaklu byli gośćmi kultury osobistej bardzo dziękuję za na to spotkanie my również i zapraszamy na spektakl zapraszam bardzo serdecznie do teatru Polonia już od najbliższego wtorku wtedy premiera, a tak jest od wtorku do poniedziałku gramy do 2001 . codziennie 1930 do usłyszenia Marta Perchuć-Burzyńska teraz w radiu TOK FM czas na informacje
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Uwaga, wiosenna promocja! Im dłuższy okres Dostępu Premium wybierzesz, tym większy rabat dostaniesz! 1 miesiąc 10%, 3 miesiące 20%, a 12 miesięcy aż 40% taniej!

KUP TERAZ - 40%

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!