REKLAMA

Mercedes po II Wojnie Światowej

Zmotoryzowani
Data emisji:
2019-01-19 19:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
24:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Dzień dobry, Krzysztof Woźniak, zmotoryzowani. Oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki, dzień dobry panie Jerzy, dzień dobry panu, dzień dobry państwu, dzień dobry w internecie. Tak jak w zeszłym tygodniu jeszcze mówiłem na antenie Radia TOK FM od tego odcinka słyszymy się tylko dzięki podcasttom, dzięki internetowi, więc witamy wszystkich państwa. Tydzień temu nakreśliliśmy nieco to jak wyglądały Niemcy zachodnie po drugiej wojnie światowej. Pan Jerzy mówiło o pewnym cudzie, który wynikał z grabieży dokonanej podczas drugiej wojny światowej, ale też, ale też, ale też pomocy krajów zachodnich.  Rozwiń »
Jeszcze 1 ważna rzecz, o które nie powiem co do naszych zmian nadawania, że tylko w internecie jest duży plus tego, że mamy więcej czasu na odcinek, bo nie będzie to około 15 minut, ale mamy nawet 20 minut najazd na następny grzech, bo będzie bardzo wpierw, tak więc teraz będzie i to też nie jest także musimy się trzymać tego bardziej to płynna jest, więc taki no ale wracamy do motoryzacji Niemcy po drugiej wojnie światowej zachodnie Niemcy i umówiliśmy się, że zaczniemy od chronologicznie od historii motoryzacji w ogóle niemieckiej, więc od mercedesa auto Herrera, ale auta Hitlera tak, a do Hitlera i wcale nie Mercedes no bo jak wiadomo to Barnes i Daimler AG, ale na 2 m zobaczyliśmy, że w 1901 roku przedstawiciel firmy Mercer David Villa Daimlera 1 Zotac samochód sportowy imienia swojej córki, która miała w innej Mercedes Mercedes Jelinek w bardzo ładna dziewczyna jej tak jest to już niema co mówi natomiast ja nie zawiera z motoryzacją miał wspólnego może zajść jak podano ale jaki wpły w na motoryzację prawda można oczywiście poza tym, że to była auto dla NATO pamiętajmy, że przed wojną Mercedes był również swoje auto papież Leon jest fakt, iż pierwsza odwiedził mercedesem zresztą to była Marka no powiedzmy sobie ze bardzo wysoko zawieszona w porównaniu z innymi markami 1 z najbardziej cenionych i przed wojną i po wojnie, o czym niewiele stąd powiemy, bo ten Mercedes nawet powojenne też były chętnie kupowane przez osoby znane i wraz z polityką i polityki z racji i przemysłu rozrywkowego każdy mecz radzie Mercedes miał rok szczęścia z racji tego, że fabryki były mniej zniszczone i Stuttgart był zniszczona, ale sama fabryka nie do końca Mannheim tylko 20 % był zniszczony, tak więc je, tak więc tutaj łatwiej było się podnieść tak o pytanie teraz to Mercedes będzie produkował po wojnie było wiedziano, że raczej będzie to kontynuacja na początku kontynuacja tego projektu projektu przedwojennego przed wojną Mercedes miał kilka samochodów znaczących i tutaj na polu naprawdę nie widziano, bo tak jednak bardziej znanych gwiazd w niewielkiej liczbie wyprodukowanych to było oczywiście Grozer Mercedes tzw . czyli Mercedes 770 ten, który jeździł hity jak on nie wchodził w grę dlatego, że to było zbyt już wyszukany samogon oczywiście wszyscy Niemcy go pamiętają, bo to uznany za mało, ale tam był silnik 7 i Henryk pół litra no to, o czym tu znaleźć w zestaw bardzo trwały nie wiślanych silni, bo miał raptem 150 koniach na taką dużą pojemność do niewiele, ale przed wojną też pojawił się Mercedes 260 USD i tutaj jest zastanawiano się boją to był pierwszy w ogóle seryjnie produkowany diesel na świecie ma zaledwie 6 jedno ten silnik nie był za most, bo jak tylko 45 o nowej ulicy, ale 45 koni mechanicznych 4 i drzwi miały naprawdę niewielką wydajność także jej rangę tego samochodu wynosiła tam 95  000 km za 5 km na godzinę, więc niewiele w a dlaczego to zastosowano Cheryl staną z chciano sprawdzić jak silniki diesla sprawdzą się w tych samochodach takich prywatnych ogólnie używane, dlatego że wiele firm np. było to dla nich wygodniejsze, że ten samochód miała dodatkowy do swoich ciężarowych samochodów i one posyłali też za kupował, więc widać jak tylko paliwo paliwo dieslowskie dalej no był Mercedes 2003007. roku, że pojazd podąża za 230 jak sama nazwa, by mówić na to WUP Opole 2 l 230 i nagle samochód liczono rząd będzie produkowany po wojnie, ale okazało się, że nie jest jednak uznano, że najbardziej udanym projektem przedwojennego mercedesa był model 10770 to dość klasyczna nadwozia tak klasyczne nadwozie stąd nie oszukujmy się nadwozie mercedesa nigdy nie były podczas wy biegając tyłem do niej Reno prawda akcyzy samochody Google francuskie w 1 oraz Mercedes był samochodem takim jak będą klęli jak Rolls-Royce nie dyktowali mogli oni nie wyznaczali kierunków młodzi oni wyznaczali kierunki w solidność w luksusie luksusie, owszem to właśnie 30 ten Rolls-Royce z początku dwudziestego wieku na mnie głosować jak silnik pracuje to na początku dwudziestego wieku to była naprawdę rewelacja rozeznać jak nikt nie podawał mocy swojego silnika mówiąc wprost, że jego moc wystarczająca i tak samo Mercedes robi to samochody luksusowe i nawet taki samochód, który był przed wojną zbudowany Glik tam 7075  000 egzemplarzy, czyli za mało masowy praktycznie jedno denerwują mercedesie 170 to jednak ten samochód miał naprawdę bardzo wysoką kulturę jazdy przyzwoity silnik i zdecydowano się, że właśnie ten samochód uratuje honor niemieckiej motoryzacji tych 170, który po wznowieniu produkcji 43 roku, czyli dość tych nie wszystkie firmy tak się wyrabiał wcześnie niemieckie, a więc ten samochód już się pojawi w 1940 szósty roku i kosztował 7900 Marek jest ze złota cena była już po reformie po reformie walutowej to zarówno i tak, które tak na początku mercedesy 1400 szósty roku mówi, bo one już pojawił się 46 roku nie myślano jeszcze o odbiorcy cywilnym odwiedzam była bieda pamiętajmy, że do gazu cudu gospodarczego w Niemczech była taka sama bieda w Polsce ludzie chodzili głodni, więc sama bieda niż w Polsce to naprawdę ludzie głodowali po czterdziestym piątym roku nie mówiąc o tym, że jedzie tak jak w mieście do tej daty tam widzieliśmy w język w jakim mieście obliczono i tylko media wiązały były dla nich nie brzmi, ale co trzeci mieszkaniec był chowany w rundzie, bo charakter rozwiązań w obozach tak, by nie było pieniędzy nawet na tłumy więzy może sobie wyobrazić, jaka bieda bieda panowała właśnie w Niemczech każdemu średnio 42 roku uznano, że nie ma co produkować samochody dla odbiorcy cywilnego, bo i tak nie będzie zbytu na to i budowano karetki mercedesa jest to bardzo świetnie skonstruowanej samochody dostawcze, które były niezbędne wtedy, bo trzeba było przeboje zaopatrzenie sklepów Prada czy ty nawet przewożenie powiedzmy jak i przeprowadzki do tych przeprowadzek, bo tak dużo w Niemczech po drugiej wojnie światowej no bo wiadomo wiadomo było duże jest wiele domów zostało zniszczone, więc trzeba było gdzieś schować za tłoczyć się z istnieć, ale mieszkać gdzieś tam, gdzie taki bombowiec był dobrym stanie i czy te pojazdy, które zaraz po drugiej wojnie światowej były produkowane z 3006. roku to one były na zlecenie rządu wytwarzane rząd nie była kolizja nie mogą być wytwarzana z nierządu, jeżeli miały być wytwarzane to tylko i łodzie na zlecenie okupanta jestem z atutów w tym przypadku nie były robione na zlecenie okupanta były zrobione za pozwoleniem okupanta, ale różnica w każdym razie, bo na zlecenie okupanta był na katar czy później powie młodym robione odwagę i Noble nad las Mercedes nie ma też był po prostu robiony tylko za pozwolenie trzydziestym siódmy roku okazało się, że już znajdą się znajdą się nabywcy rada zamówień zaczęto już produkować wersję w pełni osobowe czterdziesty dziewiąty rok ten samochód produkt zaczęto produkować silnikiem diesla, kiedy wrócili Niemcy do wiz dla widocznie było zapotrzebowanie na takie wizja osobowy widocznie tak jak dokładnie te właściwe, by państwa i nie wiem co było konkretny przychód był powodem były Gizela ropa być może też wtedy była tańsza znacznie niższy niż niscy benzyna Manual też prawo i właśnie to jest były reglamentowane pani Wandy było bardzo długo paliwo reglamentowaną łatwiej byłoby zdobyć jakieś powody były niestety te państwa wprowadzać młodych mówi coś, czego Niewiem zwyczajnie, ale jednak możemy domyślać się, bo wielokrotnie mówiliśmy kiedyś kiedyś, że silniki bez diesla były bardziej trwałe, więc jeżeli na początku faktycznie oderwano ich ekonomiczne były one właśnie w chciano listy w zapotrzebowanie właśnie samochodów tych towarowych powiedzmy to bądź karetek, które też jakiś tam ciężary i też trwałość no to musi być jest dość istotna jest też 1 z powodów mógł być inny mógł być tak kino oczywiście ekonomia no, więc Mercedes dalej no ale w pewnym momencie dla podjęto decyzję, że w końcu trzeba wrócić do tej motoryzacji prywatnej i bardziej zatem dorobiła nie jest jeszcze w tym roku zrobiono dla cywilów samochody biznes to mało tego zatem to robić różne kabriolety palmy 470 PS to był kabriolet nowy styl czysto rozrywkowa funkcja tego samochodu zaczęli po prostu Niemcy od 5 dziesiątego roku inaczej na to tylko patrzeć właśnie ten cud gospodarczy zaczynał już dawać o sobie znać i te samochody były produkowane dla celów nie tylko użytkowych, ale również dla celów rekreacyjnych w tym, że Duda jest pamiętajmy o tym, że Mercedes miał 1 bardzo bardzo duży walor ułatwienie duże, dlatego że Ford n p . albo Adler Adler, który się tak zwinął no i odrodził po drugiej wojnie światowej 2 forty jej nie jest w ogóle nie jest w wodzie Adler, że jest to były samochody marki, które brały blachy blachę od wytwórni Anglik Bud, która byłaby, gdyby linie oni mogli bezpośrednio po wojnie rozpoczął produkcję wody dach inie sta no tak, bo blacha zna abi Anny dzieje, aby móc znalazła się w gestii Sobieski i te firmy, by kogoś już było dużo gorszej sytuacji mało tego powiedzmy chorych Wanderer w ogóle znalazł się w strefie sowieckiej i Kamil www rozpoczęcie produkcji Rosjanina nie pozwolili Rosjanie powoli grzyby szykowali się do tego, że pozwoli na produkcję, by zamach, ale był produkowany samochód myje samochód BMW potem dopiero w Zwickau i t d . ale te firmy, które brały wcześniej znajdował na terenie opanowanej przyjęły psy przydzielony związkowi Radzieckiemu po czterdziestym piąty roku on miał dużo chwali się start meta znajdowała się w Stuttgarcie wobec tego w strefie jest aliantów i tutaj miał znacznie znacznie łatwiejszy start tutaj taką ciekawostkę mogę powiedzieć Ros, a to jest naprawdę dźwigał skarbowi państwa Mercedes 170 był produkowany tak jak powiedziałam zbudowano ich tam około 72 przed wojną siłą rzeczy bardzo dużo egzemplarzy znalazło się na terenie Niemiec wschodnich po drugiej wojnie światowej jej po prostu one tam były przed wojną kraj zakupił ktoś mieszkał miał też samochód i one sobie tam były Otóż w NRD zatem do samochodu gromadzi okazało się, że na luzie już w połowie lat pięćdziesiątych samochody były bardzo kiepskim stanie, ale zewnętrznie po prostu, żeby nie było mowy o drukowanie dwustronne blachy wtedy jej samochody były do bardziej podatne na korozję jest mercedesy były doskonałym stanie jeśli chodzi o płytę podłogową w doskonałym stanie jeśli chodzi o silniki, ale ich nadwozi Głodowi skorodowane są NRD robiło już pojawiła się wytwórnia państwo Artur Karlik PL plebiscyt, która to wytwórnia do podłoża i do silnika dodawała nową budę i ta nowa buda, czyli nowa karoseria to była karoserię od wartburga 311 w ten sposób pojawiły się takie niezwykłe elementy efemerydy samouk, który nie miał żadnego odpowiednika nigdzie w Europie, bo to zawód kapitalistyczną socjalistycznej samochód, który miał podwoje dna, by był mercedesem silnik w RMF dostawał całą karoserię ale, żeby się różnił od wartburga 311 i nie był starsi państwo na pewno pamiętam jak towar budzi bardzo ładne samochody stały wizualnie jak dotąd nie jest ten dar Boga, który teraz jeszcze czasami można spotkać na drogach w tym Dańczak tygodniowo tak bardzo ładną połowy Barbórki i po to, żeby one różniły się od 2 ból głowy produkowanych w wazonach to bym ten Mercedes towar budzi otrzymywał jeszcze chłodnicy z przodu taką bez dosta w od liczby zawałów kształcie wartburga, ale tę obwodnicę miało mercedesa, a potem za taką wielką chłodnicę to jest ewenement coś niezwykłego coś nieprawdopodobnego, ale takie samochody rzeczywiście powstawały powstały tam nawet i chyba kilka tysięcy gwiazda mercedesa babcia też miał nie wiem jak gwiazdy miał brodę oddali państwo sobie ubikację w internecie jest przekonany, że jeżeli Witkacy sobie Mercedes wart 311 albo Mercedes nasz jedyny Mercedes 7 lombardu przyznaje nasze religie zajęły 4 słowa jestem przekonany, że znajdziecie tam informacje o tak myśli o takim niezwykle samochodzie takich samochodów budowanych w nim NRD przez 5 lat od pięćdziesiątego szóstego roku do 1961 roku to jest taka ciekawostka natomiast wracamy do naszego Mercer mercedesa Zachodniego Zachodniego no nie musiał Merkel jest też pomyśleć o tym, żeby budować taki sam od 1 do przodu ale, żeby dać jakiś nowy projekt w coś przyzwoitego nowego no jednak trochę moda idzie i też chodzi do mercedesa o roślinach jeszcze w latach 50 do NATO to już jest inny to są inne samochody niż w latach trzydziestych były i w ten sposób powstał pierwszy nowy samochód marki Mercedes po o wojnie był to samochód Mercedes wszystkie lata tak ZK w dużym silnikiem to silnik był wzorowany na próby na projekcie przedwojennym domu sześciocylindrowy silnik jak sama nazwa przystał mercedesa toto na zawieszenie nocy litry pojemności silnik miał 2 gaźniki dość sporo mocy, bo 115 koni mechanicznych i to było dosyć długi elegancki samochód zwany Adenauer ono 5 m długości i dlaczego tego mercedesa nazywano Adenauer, dlatego że właśnie Konrad Adenauer razem z nimi osoby i tam chyba 67 sztuk i zabrał i mało tego, ale znałem kazał wszystkim gościom, którzy odwiedzali mercedesa, którzy odwiedzali Niemcy zachodnie Bydgoszcz NRF nie re and go NRF kazał jeździć właśnie mercedesem woził ich mercedesem czy to było dosyć niewygodny szczególnie, gdy jej trenerem został odwiedzony przez prezydenta Eisenhowera jednak Eisenhower musiał tu samochody Mercedes miedzi był wożony samochodem Mercedes, a jemu się pewnie trochę kojarzył dalej Mercedes oczywiście no jak najbardziej, więc jest to bardzo źle Amerykanina zareagowali bardzo się nie podobało, ale za 1, a z upałem nie znalazł sobie tyle chęci tyle siły, żeby osobiście poprosić o inną markę, a inną markę samochodu, ale samochód piękne wartości wypukłe nadkola są z i z przodu i z tyłu dalej oczywiście chłodnica pokaźna bym powiedział no to autobus to dopiero przeklęte mercedesa stało się w latach dziewięćdziesiątych będziemy o tym, mówić to i BMW i Mercedes miały poważny problem w latach dziewięćdziesiątych z racji tego, że ich charakterystyczne elementy, które wytworzyły się na przestrzeni kilkudziesięciu lat były elementami pionowymi, a w latach dziewięćdziesiątych konstrukcję samochodu wyglądały tak, że nie posiadały one żadnych elementów pionowych przyjedziecie państwo nawigacja brawo, jaki miał wąskie szparki Syrizy reflektory z lodu wszystko było elementy poziome Atu nagle jak ze zachować w Ameryce ze swoją pionowo chłodnicy, a BMW podwójnie pionową chłodnice prawda, bo to była taka nie jest taka położona ósemka, tak więc tutaj to były problemy w latach pięćdziesiątych to jest ta stanowiła żadnego problemu ze 100 jej jak powiedział nam było dużo rozwiązań jest z przedwojennego motocykla z motocykla efekt mercedesa Teresa z przedwojennego mercedesa był stopień siedzieli tam rurowa rama powiedzmy elementy karoserii demos właśnie zapadły zarysowane błotniki mimo to co po prostu zachowała się dokumentacja starego mercedesa tak jak jej niektóre fabryki nie miał dokumentacji do zysków płonęło tak samo tak w przypadku właśnie mercedesa fabryk w Stuttgarcie zarówno w Stuttgarcie, jaki tam w Mannheim 1 fabryki gruzińscy ocalały i dokumentację i się zachował jeśli chodzi o konstrukcję tego z tym, że postrzegano go jako samochód absolutnie nabyta ziemia jak tam zapożyczenia ze starszego modelu na tej zwracano uwagi nawet 50 osób o tym nie wiedziała natomiast mogą sobie siedzieli długo Fotyga 159 nie był produkowany seryjnie dwoje to głupota wieś ludzie go nie znali zwyczaje natomiast konstrukcja była dosyć nowoczesna, bo tam było niezależne zawieszenie Buddy rączki skrętem w sterowane elektrycznie tafla plus sport też do sterowania drążki z pełnym skrętem przed wojną, ale ręcznie Polski samochód przedwojenny prototyp na nas tutaj w mercedesie 300 elbląski był sterowany elektronicznie z deski rozdzielczej więzy praktycznie jego wady w samochodzie nie wychodząc z samochodu można było regulować wysokość zawieszenia w zależności od tego po jakiej drodze się jeździło co było rozwiązaniem niezwykle nowoczesnym, bo same regulacja zawieszenia z dnia przed wojną ale, żeby to nie wychodząc z samochodu go przyciskiem robić na to co było na pozór wnętrze było bardzo eleganckie tyle samo jak Mercedes to on niestety poniżej pewnego poziomu jest samochód Mercedes system miał w całe wnętrze wypełnione drewnem najwyżej jakości Linde Scarlet tam nie tylko deska rozdzielcza, bo jej ramy okien był drewniany i podszybiu, czyli ten element pomiędzy deską rozdzielczą, a szybą, bo też był cały z drewna oczywiście drewna lakierowanego na wycięto też spory i ja wiem czy Redona napastnik Stali z niżej, ale mentalnie do końca nie wiemy, ale szczęściu też fakt no w każdym razie jedno bez specjalizacji w Orli zwraca uwagi miał na tyle mocny silnik jedzeniem zasady martwić wersji jest dobrze wyposażony, ale cóż niestety za dopłatą można było otrzymać radio w tym samochodzie to też była absolutną nowość, a tak jak w przypadku Warszawy specjalnie koło robione radio dla mercedesa pozwana w Niemczech było tak dużo różnych radioodbiorników ważne jest, aby redukować specjalnie Radia dla mercedesa, bo kary mogą być jej w Warszawie w było radio, bo to było jedyne samochodowe Radia produkowane w Polsce liczyło rzeczy było dedykowane do Warszawy, bo z 1 gminy w samochodzie nie było nawet miejsca jedyny samochód, który był produkowany wtedy z miejscem w Polsce w Polsce dla na co na radio to nie jest już, bo Warszawa produkowane było ich do pierwszego roku natomiast radio Żerań było produkowanych po pięćdziesiątego siódmego nic się pojawiła Serengeti reżyserka nie miała miejsca na radną w Afganistanie było tak radio, że nawet mogliśmy zawiesić dodatkowe piętro w oborach, które składały się oddzielnie zasila oddzielnie z Radia Samuraj miał wysokość nie widzi, że małe kolumny głośnika, w które mamy mieszkanie na regale stoi tak często były takie takie drobiazgi właśnie no ale tutaj seryjną Mercedes Radia nie miał, ale wyposażeniem w Radymnie seryjnie Mercedes miał dobre osiągi, bo tak jak powiedziałam to były całkiem przyzwoity silnik moc 115 koni mechanicznych właśnie, by tak patrzy podglądam to internacie Lancia załatwił Obama internet ulga zwalnia go tak z wodą w palma taką głowę do motoryzacji zapamiętali na ten obraz na pewno, ale właśnie miał zatem przez pół samochodu to maska ale by się podobało, a liczba ta wieś Borowa do dziś jest niezgodne z Chin mówi, że to niezła, ale chciałem zapytać co na to nie ma zamiaru działania uzależniali zakup samochodu maska jak młody chłopak uwielbia samochody Ford Ka pijanym się tak podobały to był kiepski samochody ciasny, ale on miał tak długą maskę wizualnie no to było moje marzenie zawsze natomiast tutaj seryjną Mercedes osiągał prędkość 160 km na godzinę proszę państwa to prawdopodobnie Jani nie wiem, ale wydają się, bo nie znam żadnego innego to był najszybszy seryjnie produkowany samochód bezpośrednio powoli 160 km na godzinę w 40 lat także państwa to było coś to było naprawdę to było bardzo bardzo dużej akcji można było tempem poszerzono go na autostradach i niemieckich, które czyszczą zachowały się częściowo były minister ma więcej część zachowa no ale to te autostrady już betonowe betonowe płyty no tak, ale to były nie takie autostrady betonowe później w NRD, że brzeg Jacques, a my, ale to samochód samochód podskakiwał tylko to były i bytową będą jeszcze przylegające do siebie jako ciekawostkę państwu powiem proszę państwa ze za czasów Gomułki, a my żeśmy kupili te mercedesy gotowe pójść za czasów Gomułki czasem to następuje ich znaczy po liftingu zlikwidowane 4 limuzyny i 2 kabriolety kable, gdyby o to, żeby brać udział w jakiś tam prawda przejazdach jednak istnieje efektownych drudzy ludności wśród spontanicznie reagujący ludności miast samochody były poza tym domu u o tutaj mamy do czynienia ze ja wraz z przywódcy byli w zgodzie i gwiazdy show biznesu, by zgodził, bo tak zawsze o nich na ogół co prawda, a tutaj wszyscy mieli zgodziła się z uważali, że Mercedes system to naprawdę udany samochód i dlatego on miał bardzo dużo różnych różnych osób właścicieli przecież Reza pahlawi Szach Iranu miał król Grecji padł pierwszy wielbi tych jej cesarz żyje i japońskich drugi to też Toyota bank uważany za Boga Hayes las jest od lizaka chce, a z gwiazd dzieje jeśli chodzi o biznes to jej Gary Cooper nimi jeździł Antoni kuje ją brak takiego stryja aktor w jedno i kobiety samochody jeździły rzadko się ażeby te zawody podobały jest jak samochód podoba się kobietą i mężczyzną, bo Live 2 i Maria Callas i zasada Gábor i Zofia Loren i Gollob Dzida także naprawdę dużo osób bardzo bardzo sobie ceniło ten samochód to był naprawdę elegancki nawet samo umieszczenie koła zapasowego mercedesie jak było charakterystyczne, dlatego że ono było tak umieszczone, że w przypadku awarii nic nie obudziliśmy w głowę w bagażniku bowiem ono umieszczone pionowo w ściance bocznej moda na cel podróży samochodem pojadą też miał duże mogą się tam mieściło Krynica było tak jak większość dzisiejszych samochodów wyjąć cały bagaż na brudną zakurzoną ulice, żeby dostać się do koła zapasowego ono po prostu pionowo sobie stał podobne rozwiązanie proszę państwa miała Syrena palił się tutaj co łączy serwery mercedesem umieszczenie koła koła zapasowego i jak zwykle polecamy zobaczyć zdjęcia tego samochodu naprawdę wyjątkowej klasy samochód nie dziwię się wcale, że i wszyscy politycy, a przynajmniej duża część polityków i znani ludzie dzisiaj byśmy powiedzieli celebryci, ale artyści aktorzy upodobali sobie ten samochód naprawdę przepiękny polecam szczególnie znaleźć takie zdjęcie, które faktycznie pokazuje deskę rozdzielczą tego samochodu to już drugi zdobyło dział sztuki naprawdę i to widać, że było zrobione i z pomysłem i sercem złożonym i dbano o każdy szczegół ja uwielbiam kierownice i wszystkim polecam, żeby zobaczyć, bo o to naprawdę wy rzeźbienie tej kierownicy no tak ja polecam, żeby zobaczyć właśnie wy klikać Mercedes 172311 Maria państwo siedziby samochód ten dobrze to skoro mamy taką możliwość jednak dziś skończymy raczej na ten odcinek skończymy myślę, że o mercedesie jeszcze warto 1 odcinek poświęcić, bo nie cała ja powiedział mercedesie 300 SL sportowy zawody, bo to samochód legenda potem do Libii, kiedy indziej co będziemy mogli mówić o drugiej połowy lat pięćdziesiątych natomiast Legia pierwsza połowa lat pilot o tym, samochodzie, bo od razu z uwagi na zarzut, że nie mówiliśmy o samochodzie, którzy Group uznawany był za PRL przez wiele fachowców wielu fachowców za najpiękniejsze sportowe auto dwudziestego wieku to z przyjemnością to robimy i na koniec tylko proszę powiedzieć ta zwykła 300 k Kato w wielu wersjach była w wielu wersjach, a to co było w internecie prośbę o prawdę powiedziawszy tego nie wiem, ale była na pewno produkowana w wersji czterodrzwiowej bicz Boży jak i usportowionej wersji nie wie pani pyta nie wiem nie będę mówił, bo to jest rozprawia w internecie jest jak kabriolet na pewno były robione, bo to był to taka lista 70 i nie zginą musiał być kabrioletu, bo przez dach taki materiałowe magistrze kojarzą Uwe na pewno wersjach umów, dlaczego dlatego, że podatkowy musiała tam patrzono popytowe muszą tam pracują na popyt sprawdzały w państwach kapitalistycznych popyt nie miał znaczenia, bo i tak wszystko ludzie kupowali natomiast tam chodziło o to, żeby przypodobać się klientom jest w wersji było więcej wiem, że był na pewno kabli, ale wiem, że był limuzyna, ale możesz takiej wersji było tego już nie pamiętam no dobrze to kończymy do usłyszenia w przyszłym odcinku Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo serdecznie dziękuję pani, że dziękuje również Krzysztof Woźniak zachęcamy za tydzień kolejny odcinek tak jak mówiłem spotka Stach w internecie będziemy się słyszeć teraz do usłyszenia do usłyszenia
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA