REKLAMA

Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych doładowywanych z gniazdka

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2019-01-23 19:40
Czas trwania:
13:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
To jest codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM, Sławek Paruszewski, Jacek Balkan, dobry wieczór, dobry wieczór, to powiedział Sławek.Sławomirze, co masz ciekawego na dzisiaj? Przypomnę, bo tak powoli wracamy do tego rodzaju trybu pracy, który był kiedyś i środy to dzień, który staramy się przeznaczyć na rozmowy o tym, jaka będzie przyszłość motoryzacji. Co nam się czasem udaje, czasem nie udaje. Jaka będzie przyszłość motoryzacji? Tacy z nas mędrcy są, że czasami mówimy. Nie jest źle. Nie jest źle? No dobra to cieszmy się, robimy autoreklamę, że wiele naszych prognoz się sprawdziło.  Rozwiń »
W związku z tym ostatnio po zapowiadaliśmy i w jaki trochę nowości ja mówię, że będziemy za tydzień mówić zoo, ale to dopiero za tydzień, bo dłużej nie będziemy jeździć, ale tak spojrzymy wstecz i latem ubiegły rok i tak popatrzyłem sobie na Europę popatrzył syna Polska mam tutaj takie podsłuchy i sprzedaży aut elektrycznych i hybrydowych za kilka lat w Polsce ktoś zapowiadał wiele osób to poparło żelu ile będzie aleja to popieram tylko, że w Poniewieżu no właśnie dla mnie było Sławek 1 000 000 lat sama kojarzy się w internet jest już awariom takie zostawienie w 2468 James równo 20 kilka krajów europejskich cała Unia dodać, że procent samochodów elektrycznych doładowany z Miastka w Polsce gdyż, które miejsce nam daje w tym zestawieniu wśród tych wszystkich, że ostatnie ostatnia prosta tuż przed nami jest Grecja 024 %, czyli co 4 samochód w Polsce tak wyjazd coś co 4024 % i niewiele za to, że już tak naprawdę ani uważać na dnie morza, choć można promować uznano to co jest, ale chodzi o rejestrację nowych nowych, że co 4, że 1 z bardzo walczy z jedno 024 % to jest ile nie rozumie 1 % Hosera z wejść w noże wyjaśniła się w jaki sposób jest liczoną, czyli nowe rejestracje nowych samochodów elektrycznych i doładowywania z gniazdka, bo to one też reklam stanowią bowiem w samych elektryków rocznie się rejestruje poniżej zeznawał niżej wydaje mi się, że to jest podejrzanie zawyżono liczba co 4 no popatrz samochodów ileż jest w Polsce 500500 ileś tysięcy rocznie nowych norm wyszło tyle 520 osobową zaś z Sokołem setny Lotto to co miesiąc, więc mu to dużo to w samych elektryków jest kilkaset do tego dojdzie do 1000 hybrydowych dowodzą jak będzie dojazd na łonie również moja ja przekazuję swoje, ale prokurator wysłał do rad jest jak rozumiem tego też dowód w nogach z czasem można się pomylić warto się na tym bym chwilę, by chwila refleksji jest wasz źródła, ale raczej to nie, ale w porządku tylko dziś inaczej brzmi co 4, a inaczej skoro 24 proc ma jeszcze inaczej wygląda to w liczbach bezwzględnych, czyli sprzedaliśmy pół 1 000 000 i z tego 1000 osób w obrazek pierwszy Nowaka to przejdźmy, zanim go po paru innych bohaterach i innych krajach poprzeć na drugim biegunie Norwegia drugi Nor Norwegia złej samochody elektryczne hybrydy doładowane z Miastka prawie połowa aż się wierzyć nie chce byłam w Norwegii tak w zeszłym roku, owszem, brałem udział w zjazdach i elektrykami wodorowymi samochodami i rozglądają się na ulicach jest tych samochodów dużo, ale nadal jestem pod wrażeniem tej liczby, że nowych samochodów się rejestry prawie połowa, bo nadal ich nie ma prawie połowa, bo wiadomo jeżdżą samochody kilkuletnie tam kilkunastoletnie jest ich mnóstwo, ale torze nowych jest tyle i cały czas wzrasta to przyznać, że to robi wrażenie prawda Jacku praw no dobrze, a teraz jak myślisz jeszcze, jakie są kraje, gdzie ten procent jest bardzo duży, ale jej, ale i takich zdecydowanie mniejszy podpowiedź Szwecja drugie miejsce, ale tylko 7 % w porównaniu z polską bardzo dużo mu 7 % wszystkich nowych rejestrowanych w porównaniu z Norwegią bardzo mało, ale kolejne kraje, czyli Holandia Finlandia to jest niecałe 4 % niecałe 5 % zarejestrowanych nowych samochodów wiezie w Niemczech tylko niecałe 2 % nowych samochodów rejestrowanych elektryki i zgęstniała dlaczego, bo tam jest mnóstwo rejestrowanych nowych są w ogóle są miliony tak prawda w Niemczech o więcej te być może no powiedz jak państwo jakiś swój komentarz do tego do tych danych, by w Dausze najchętniej odniósł do tego ostatniego faktu, że Niemcy tak niechętnie, ale cóż powiem to są cwaniaki, a i, ale to jest pozytywna określonym terminie nie jest niezgodna z 60 przyjrzymy dno wszystkiemu co się przez ostatnie 1012 lat działo w tzw. Europejskiej motoryzacji tutaj nad naszym podwórku to dużo akurat dobrą pamięć natomiast będą białe dość dobrze jak funkcjonują w dzisiejszym czasie media i potężny koncern już 8 głównie opiera na krótkiej pamięci to znaczy coś co w tym roku jest Super, ale okazuje się, że to, że wielka polityka to się na tym opiera to co w tym roku jest Super doradcą pakujemy pieniądze co dokładamy z 2 czy za 3 lata zakazuje okazuje się jako zakazaną technologią, którą potem białej, gdy mówimy tylko to wszystko dzieje się poza naszym krajem poza naszymi rządami cofnijmy się do roku 20103 jedenastego czy pamięta, że za, jakie samochody były wypłacane w Niemczech ekologiczne dopłaty na zakup nowych linii mówi opłacane po tych ładnych parę tysięcy euro były co zresztą spowodowało też nabór w tych różnych starych samochodów, jakie sam na tym za bardzo nie znam, ale mnie to memy mnie to pachnie po prostu pomocą skarbu państwa prywatnym przedsiębiorcą, które najbardziej na tym wszystkim zyskiwały, ale przecież wielki w Syrii głównie w Niemczech parę lat temu za pieniądze, bo też niemieckiego podatnika nie były wymieniane starsze samochody na nowsze samochody mieszczące się w normach emisji co 2 w normach emisji co 2 mieściły się głównie diesle, więc Niemcy parę lat temu mieli dopłacamy do diesli w tym momencie Niemcy próbują nas przekonać, że nie zakazują wizji i byśmy to wytłumaczył jak nie rozumiem, że coś takiego zmieniło zresztą też to, skąd wiesz czy próbują nas przekonać firmy produkujące samochody trudno dużo mówimy o konkretnym niemieckim rynku na niemieckich landach koło nich analogicznego jak za niektóre miasta się ogranicza tam dostęp do centrum, owszem, wszystko to jest tak zauważalne i rzeczywiście tak jest natomiast producenci gonią za bardzo się co z tym zgadzać nawet Niemiec jak zauważyłeś duże SUV-y limuzyny klasy premium silniki diesla, bo tam są w większości nadal wolałem się czy świetnie żyje i że ważą się zdarzają wg mnie do tych samochodów zresztą czynił uważa, że pan narracja, że my jesteśmy troszeczkę przez naszych Zachodu zachodnich sąsiadów jednak robieni w konia czy nie uważa, że to narracja, która obowiązuje, którą słyszymy, że diesle są wyrzucani do ich go w dalszym ciągu dopłacają do wymiany nowych samochodów ma takie, które spełniają tam ich normy, czyli zużywał, czyli emitują mało co 2 brzegi to w dalszym ciągu się dzieje, że dobrze pamiętam, ale i czy nie uważa, iż jesteśmy robieni w bambuko, dlatego że oni z 1 strony mówią jej ograniczają się ograniczać ograniczyć, a z drugiej strony dopłacają do dywizji robili to przecież jeszcze całkiem niedawno w jakichś gigantycznych kwotach to jest 1 rzecz druga jest taka, że wszędzie w Europie na ruch SA przejechanie 100 km z prędkością 130 km na godzinę oznacza zużycie 7810 zależności, jakie to auto litrów benzyny malała bądź oleju napędowego na 100 km jechali przejechanie tego samego odcinka z prędkością 190200 km na godzinę, a oznacza dwukrotnie wyższe spalanie oczywiście coś więcej emocji i wolności tak dalej tak, by wyż 2 × wyższe spalanie 2 × wyższa emisja nie lepiej, kto to pozwala w Europie jeszcze na razie póki co oni Niemcy i tam pary nie tylko Niemcy tylko w Niemczech nie ma na autostradach ograniczeń prędkości oczywiście w wielu miejscach są na rynkach tego i t d. ale generalnie niemieckich autostradach i zużyje paliwa jest, że tak jest ogień i Eli nie ma ograniczeń prędkości Łotysza na wyspie ma brytyjski nadzór jest w długą powiedz jakiś tam już naprawdę naprawdę Wandy, jakby zastanawiam się, o ile jest hipokryzji woda na tych wszystkich, bo niestety w nadchodzących z Niemiec wizjach informacjach było to nawet statystyki też pokazuje jak oni są bardzo zaangażowani w ten rozwój elektromobilności w 2 % lądy ziołowych tak czy Linda każde 1000 sprzedanych samochodów 20 to są samochody elektryczne albo nota albo należysz do 2 % w Niemczech, bo tak patrzę ile to jest Kazimierz PS równie żałosne Raków Stal tylko 202 % w Niemczech to to dawało kilkadziesiąt tysięcy sztuk samochodów rocznie, bo zamienia w twarz relacjonuje ponad 3  000 000 to faktu, że na miesiąc uhonorowała mnie w domu mamy na 10001,5 min zloty 64 tak nos rozważa to mamy tam, ponieważ to jest no wiesz to jest 10 × więcej procentowo, toteż nie można natomiast od momentu porównujemy to tam jest rynek ponad 3  000 000 nowych zarejestrowanych na Dwór oraz mariaże odbierz średnia płaca poza tym u nas, ale wielu wpłaca do samochodów, ale tak patrząc jeszcze w liczbach bezwzględnych, bo procenty procentami, ale taki jest Estonia Łotwa Litwa to tam z takich elektryków i hybryd z gniazdka do budowanych rocznie to jest trochę tylko ponad 100 sztuk no bo tam, gdzie procentowo mają więcej niż my natomiast jeśli chodzi jeszcze modele na koniec tych elektrycznych słuchaj no to tutaj dokładne dane mam za 3 kwartały, ale wiadomo, że nie Salus lisów ponad 20  000 to jest lidera elektryków w Europie na drugim miejscu zoo depczą mu po piętach to wędrówka na trzecim miejscu słuchaj to jestem zaskoczony SA właśnie Tesla jest i to Tesla, której żeśmy, o którą żeśmy testowali jest jest bardzo wysoko, ale Hyundai ioniq elektryczny niezależnie od wczoraj związał się robi się bardzo zbliżone Good Price 3, odnosząc się w samo zło volkswagen golf elektryczne widziałem ich dużo właśnie w Norwegii, czyli w kraju, gdzie najwięcej samochodów elektrycznych aut za jakiś konkret audi e-tron nie nie zdołał nie ma natomiast jest BMW i trójkę nowych ludzi stąd też znamy i IPO są to 2 to jest rzeczywiście tez modele zdobędzie ponad 10  000 rocznie Tesla model x trochę mniej niż 10  000 rocznie to rejestrację w całej Europie potem smart fortu elektrycznym to tym mniej jeździliśmy, ale ma jest do miasta, owszem, nadaje się to jest nadal akumulatory z takim zasięgiem, bo tam także władował większy akumulator tuż po to, samochód trochę stracił sens ważył dużo więcej, by nie wiadomo, że prokurator się zmniejszył potem jest elektryczna Kia soul, który też sporo widziałem w Norwegii smart for Four jest na dziesiątym miejscu suitę modelem wszystkim ich, by nie docieka czytelnik pośród róż skoro i tak jeździliśmy nie są nam elektrycznym to nie maleć jak z tymi elektryka Jacku wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2017 wcale nie taki duży procentowo 13 i jamy Jima niż ja myślę, że ta kula śniegowa prędzej czy później się pojawi, dlatego że aż patrząc na Polski rząd i napojach jest powszechnie i głośno i słusznie krytykowana postawa Polski na arenie międzynarodowej, jeżeli chodzi o choćby zakończono przecież niedawno szczyt klimatyczny myślę, że się będziemy musieli czymś wybić ja się wcale nie zdziwię, jeżeli zaraz usłyszymy o jakimś naprawdę sensownym programie, który będzie wspierał rozwój elektrycznej motoryzacji w Polsce po to, wsparcie i mówię to chyba po raz pierwszy tak głośno wyraźnie, ale uświadomiła mi to uświadomiło mi uświadomiło mi to nie usiadł w Chinach uświadomiły mi to chwile spędzone z entuzjastami elektrycznej motoryzacji właścicielem test x np. księżom nie mówić jak i teraz trzeba mieć sporo kasy i być pionierem motoryzacji, żeby piłę elektryczną motoryzację wspierać, ale jestem przekonany, że wiele osób bardzo chętnie, by to zrobiły bardzo chętnie przeszedłby się do samochodów niskoemisyjnych czy zeroemisyjne, gdybyśmy tylko odrobinkę Instytut Homo via Śląsk to prędzej czy później tego doczekamy Drezno moja nadzieja ale dlaczego w Norwegii właśnie, dlatego że im pomogli w np. to kalkulacja nogi żony bez powodu tonie tak, że nagle się przestawiła klatka w głowie bez powodu przystał są duże ułatwienia i podatkowe i jeśli chodzi o rozruszanie buspasy oraz możliwość parkowania za darmo jest tutaj też tutaj rzeczywiście bez jakichś bodźców to to nie ruszy natomiast na 2 zalety dla mnie takie nawet nie patrząc na to remisy nie misja cisza na pokładzie jak i druga rzeczy moment obrotowy dostępny od zera praktycznie w silniku elektrycznym powoduje, że to przyspieszenie elastyczność jest naprawdę imponująca frajda zjazdy w związku z tym ogromne Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro powiem państwu po Astrze taki niepozorny samochodzik, ale w wersji pościgowe
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA