REKLAMA

Czy w ogłoszeniu o pracę powinno się pisać o pieniądzach? Subtelna sztuka tworzenia ofert

Audycja internetowa tokfm.pl
Data emisji:
2019-01-31 10:20
Audycja:
Audycja internetowa tokfm.pl
Czas trwania:
14:31 min.
Udostępnij:

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, by było kuszące dla pracowników? Jakie informacje trzeba w nim zamieścić? Jakie błędy popełniają pracodawcy, poszukując pracowników? O tym rozmawiamy z Pauliną Rezmer z OLX, serwisu z ogłoszeniami o pracę, który przygotował raport [ZOBACZ GO TUTAJ] poświęcony m.in. temu tematowi. Rozwiń »

Partnerem podcastu jest OLX. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz, a w moim dzisiejszym gościem jest Paulina Rezmer z okolic dzień dobry dzień dobry dzisiaj wspólnie spróbujemy stworzyć taki poradnik dla pracodawców jak stworzyć ogłoszenie o pracę oraz jak co tam umieścić, aby po ogłoszeniu przyniosły skutek, bo macie tu bardzo dobrze sprzeda przebadane przygotować raport na temat rynku pracy, więc wiecie, czego szukają pracownicy, czego szukają pracodawcy przez ogłoszenia być również, Rozwiń » jakie błędy pracodawcy popełniają tak zgadza się poza tym, że na naszym serwisie wciągu miesiąca pojawi się 100  000 ogłoszeń o pracę i poszukujący tej pracy mogą wybierać spośród tak szerokiej oferty przygotowaliśmy również raport o lik znów House 2019, który w naszym założeniu miał być takim poradnikiem dla własnych dla pracodawców, którzy poszukują pracownika w dzisiejszym świecie, w którym najwięcej ogłoszeń jest oczywiście w internecie, więc naszą intencją było też pokazać tym pracodawcom jak napisać ogłoszenia o pracę, które po prostu przyciągnie i danego kandydata zacznijmy od błędów, jakie są najczęstsze błędy, jeżeli chodzi o ogłoszenie o pracę bez kilku takich podstawowych błędów, których na pewno wiemy możemy powiedzieć to podstawowy to brak widełek pracował płacowych jest to trend, który na szczęście widzimy, że maleje też dokładamy wszelkich starań, żeby właśnie tych pracodawców edukować w zakresie tego, jaki jest to ważne, ale niestety nadal często pojawiał się ogłoszenia, które kandydat czytając po prostu będą inni nie będzie wiaty postojowej informacji, która go interesuje czy po prostu ile ma szansę zrobić, ale też często pracodawcy chcą, żeby to potencjalny pracownik podał swoje widełki płacowe not zgadza się, ale jeżeli w ogłoszeniu umieszczamy zakres jego obowiązków wymagania które, które często są bardzo trudne do spełnienia to również uczciwym pędzel powiedz ile taki pracownik ma szansę zarobić niekoniecznie, podając konkretną kwotę, bo też pamiętajmy, że podawanie widełek prac płacowych jest dobrym narzędziem potem n p . w czasie rozmowy rekrutacyjnej jeśli kandydat dobrze wywiąże się ze wszystkich zadań rekrutacyjnych, jeżeli ma kompetencje odpowiadające wszystkim naszym oczekiwaniom, jeżeli pracodawca może to ocenić to on wówczas na rozmowy rekrutacyjnej może mu np. zaproponować najwyższą stawkę natomiast jeśli pracownik potencjalny pracownik czy też kandydat nie spełni wszystkich naszych oczekiwań mamy argument w rozmowie rekrutacyjnej która, którego możemy potem użyć, podając przykład troszeczkę niższe zarobki, a w ostatecznej nasze propozycje praca co się powinno jeszcze znaleźć takim skutecznym ogłoszenie o pracę o takim, który przyciągnie potencjalnych pracowników i ułatwi nam też ten proces rekrutacji później powiadano, że można oczywiście dać 3 zdaniowe ogłoszenie dostać 500 zgłoszeń zgadza się z kolejnych takich bardzo konkretnych rzeczy, które powinny się znaleźć w ogłoszeniu to jest lokalizacja mianowicie, jeżeli szukamy pracownika n p . do do biura, jeżeli jesteśmy dużą korporacją szukamy pracownika biurowego mamy kilka lokalizacji albo n p . mamy magazyny czy też czy też n p . zakład produkcyjny w innej lokalizacji niż podana w ogłoszeniu to pamiętajmy, że jest to bardzo duży błąd, bo jeżeli pracownik szuka pracy w Warszawie to chce ją znaleźć w Warszawie dnia 30 km pod Warszawą wiadomo, że nieważne co wpiszemy w tym ogłoszeniu no to koniec końców na rozmowy rekrutacyjnej czy też już w pierwszym kontakcie albo po prostu po wyszukaniu konkretnych danych w internecie rano niestety się woda i jeżeli mamy pracownika, który który, w którym nalepka nie jest skłonny dojeżdżać do pracy do 40 km to napiszmy mu o tym, że praca jest 40 km n p . od centrum miasta czy też samym centrum miasta jeśli faktycznie tak jest, jeżeli mamy siedzibę firmy w dużym mieście, a cała reszta gdzieś poza poza miastem to pamiętajmy, że bardzo istotne jest trzeba uwzględnić to w ogłoszeniu o pracę również, żeby po prostu ta oferta była uczciwa czy lokalizację co jeszcze bardzo istotne też jest jest to, żeby zaprezentować dobrze naszą firmę poza oczywistymi rzeczami, które powinny się znaleźć w ogłoszeniu, czyli wymaganiami w stosunku do pracownika oczekiwaniami naszą propozycją jeśli chodzi o ofertę jeśli chodzi o kształt umowy to są wszystko takie rzeczy, które w, którym wiadomo każdy człowiek, który szuka pracy chciałby znaleźć, ale żyjemy w takich w takich czasach rynek rynek pracy dyktuje takie, ale tak jak inne warunki, w których doskonałym pomysłem na to, żeby przyciągnąć pracownika do naszej firmy jest zaprezentowanie tej firmy z jak najlepszej strony mam tutaj namyśli taką budowę ogłoszenia, w której znajdzie się logo firmy link do strony polityka benefitów np. jeśli firma prowadzi jakąś działalność charytatywną czy z działań z zakresu sjesta trwa nie jest jeszcze się tym pochwalić tym co jak prezentujemy swoją firmę jak jako ogłoszeniodawcy czy pracodawca czy jesteśmy z tej firmy dumni czy chcemy ją pokazać również jest sygnałem dla naszego potencjalnego pracownika, że w tej firmie pracuje się dobrze i panuje dobra atmosfera, więc nie byto prezentacja zakładu pracy czy rzecz pracodawcy już na tym etapie czytania ogłoszenia pozwala się utożsamić bądź nie utożsamić właśnie takiemu potencjalnemu pracownikowi z danym pracodawcą i zdecydować czy chciałby w takiej firmie pracować czy też nie powiedziałaś Benefit ach, ty bardzo ciekawe, bo pakiet medyczny karta Multisport to już są często w dużych firmach pewnego rodzaju standardy, jakie jeszcze benefity potrafią proponować pracodawca, aby przyciągnąć pracowników to, o czym mówisz, czyli czy ten pakiet sportowy pakiet opieki medycznej ubezpieczenie dodatkowe zdrowotne dojazd do pracy często w zakładach produkcyjnych właśnie firmy proponują darmowy dowóz do pracy my proponują posiłki dla swoich pracowników czy też dopłat do posiłków pamiętajmy, że są też firmy, które proponują swoim pracownikom np. opieka nad dziećmi, a powstają przedszkola przy przy zakładach pracy to wszystko jest oczywiście bardzo istotnej warto o tym, napisać w ogłoszeniu natomiast to na co zwrócili szczególną uwagę innych badań w naszym w naszym raporcie, bo tak naprawdę takie podstawowe może nawet trudno nazwać to benefitami, ale takie, że takie podstawową taka podstawowa transparentności jeśli chodzi o np. dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny, ale o to czy jest możliwość pracy z domu i jak to praca z domu jest potem rozliczana jak ona jest weryfikowana a czy np. możemy liczyć na transparentne warunki jeśli chodzi o opiekę nad dziećmi o urlopy to jak pracodawca traktuje w ogóle kodeks pracy i względem swego pracownika jego stosuje to jest wszystko się luźno się jednak się go trzyma bank Tomasz wymyślali tak, ale jednak głupio napisać ogłoszenie o pracę nasza pierwsza nasza firma jest Super trzymamy się prawa i kodeksu pracy już pół, ale dlaczego, jeżeli pracownicy potencjalni nasi kandydaci tego właśnie oczekują to dlaczego tylko, dlaczego tego nie uwzględnić w tym ogłoszeniu o pracę można np. też przekierowuje do do strony rekrutacyjnej zamieścić wiarygodne, a wypowiedzi i innych pracowników, dlaczego dobrze pracuje mi się w tej firmie, dlaczego lubię tu pracować, dlaczego nie chce zmienić pracę, czego jest tutaj dobrze w notesie mu krew żyjemy w takich czasach, że sprawdzamy opinię na temat wszystkiego jedziemy do restauracji sprawdzamy, jakie ma opinię idziemy do muzeum sprawdzamy, jakie moknie więc, dlaczego nie posiłkować się też się tą wiedzą w w przypadku rekrutacji oczywiście wszystko to co jest zawarte w ogłoszeniu o pracę musi być musi mieć pokrycie w rzeczywistości po nie oszukamy niestety naszego potencjalnego pracownika, pisząc piękną laurkę na temat swojej firmy, a potem, zapraszając go na rozmowę rekrutacyjną, gdzie rzeczywistość miesza się z tym co proponujemy w ogłoszeniu, więc pamiętajmy, żeby robić to uczciwie też czy ważny jest to, aby te wymagania względem pracowników oraz zakres obowiązków dać jak najbardziej szczegółowo, żeby on jak najbardziej precyzyjne czy może lepiej zostawić pewną furtkę na to osoby, które może nie do końca mieszczą się w naszym zamyśle, ale możemy je np. przeszkolić do tego i będą bardzo cennymi pracownikami to oczywiście zależy od od wewnętrznej polityki firmy, ale tendencja już jest taka, że firmy w dobie braku tych pracowników na rynku decydują się na to, żeby ich dodatkowo szkolić jeśli mamy pakiet szkoleń w firmie to napiszmy też koniecznie o tym w ogłoszeniu właśnie tak jak mówisz, że jeżeli, jeżeli potencjalny pracownik nie spełnia pewnych naszych oczekiwań wymagań, ale my jako firma jesteśmy w stanie zapewnić mu kurs jakiś warsztat, którego dokształcić w tym zakresie oferujemy mu jakąś pomoc merytoryczną tu też jak najbardziej uwzględnimy to w ogłoszeniu są ludzie, którzy są skłoni się przekwalifikować np. pracownicy administracji biurowej, którzy szukają pracy również na ulice szukają jej też w innych sektorach w innych dziedzinach np. szukają ofert, ale inne wśród propozycji dla kasjerów sprzedawców, a wśród oferty dla pracowników dla przedstawicieli handlowych to są branże, które niekoniecznie dziś muszą się wykluczać, więc jeżeli mamy potencjalnego pracownika, który jest nam w stanie wnieść do firm jakąś konkretną wartość tylko z kolei my musimy w niego zainwestować czas i pieniądze firmy ich stać nas NATO to koniecznie, gdyby napiszmy to też w ogłoszeniu nie bójmy się tego czy to jest teraz dobry moment, aby zmieniać pracy z perspektywy pracowników jesteśmy troszeczkę w okresie takich postanowień noworocznych i i oczywiście jest to bardzo dobry bardzo dobry moment na szukaniu pracy natomiast nasze statystyki pokazują, że właśnie początek roku, a styczeń luty to jest okres, w którym tych osób poszukujących pracy na rynku jest najwięcej najczęściej właśnie decydują się na zmiany pracy pracownicy sektora administracyjnego, którzy właśnie tym w na początku roku upatrują upatrują sobie taką możliwość 3, a może morze chciałbym zmienić pracę może czeka mnie gdzieś coś lepszego, a którą grupę pracowników najbardziej muszą się bić pracodawcy przebadać się kilka grup, która jest najbardziej pożądana żona Anna nie jest tajemnicą, że się największym największe zapotrzebowanie na rynku mają firmy, które zatrudniają ludzi do obsługi klienta do call Center i przedstawicieli handlowych jest to firmy jest to firmy, które mają największy problem z pozyskaniem pracowników z rynku, ale jednocześnie firmy, które dokładają też najwięcej starań w tym kierunku, żeby tych pracowników właśnie przyciągnąć czy to benefitami czy to dodatkowymi świadczeniami czy po prostu kolokwialnie rzecz ujmując fajną firmą ERP, czyli np. świetnym piórem, które zdecydują się też pokazać już na etapie tej rekrutacji online czy n p . takim podejściem brakiem lekceważenia tego tego potencjalnego pracownika już też na tym etapie rekrutacji, bo jeżeli mamy ogłoszeń, które zamieszczamy w sieci i oczekujemy wielu odpowiedzi na to ogłoszenie lotu też dostosujemy się do UE do tego trybu, w którym się wszyscy żyjemy i odpowiedzmy na to ogłoszenie od razu użyjemy wszystkich mechanizmów, które np. oferuje też serwis OLX, żeby się od razu z tym potencjalnym naszym pracownikiem skontaktować, żeby nawet jeśli nie chcemy zaprosić go na rozmowę rekrutacyjną, żeby on o tym, wiedział, żeby nie czekał na nasz telefon dwa -trzy tygodnie tylko od razu napiszmy Boże dziękujemy panu dziękujemy za przesłanie oferty, ale nie jesteśmy zainteresowani, czyli zastrzegamy sobie możliwość skontaktowania się z wybranymi kandydatami to już nie na te czasy sentencja no wszyscy mamy możliwość skontaktowania się z tymi potencjalnymi kandydatami zarówno z tymi, których chcemy zatrudnić, jaki z tymi, których ofertą nie jesteśmy zainteresowani, a wysłanie SMS -a bo też pamiętajmy, że Żydzi się ludzie kontaktują się wielorakie sposób, niemniej musimy się wysłać listu możemy skorzystać z SLD z możliwości porozmawiania z nimi przez czat możemy odesłać e-maila możemy oddzwonić możemy napisać nam sędzia, że możemy napisać bezpośrednio na czas c w serwisie ogłoszeniowym i naprawdę go o kontakt z tym mostem potencjalnym pracownikiem naszym czy też z kandydatem, którego odrzucamy nie zajmuje więcej czasu niż 1520 sekund dziękujemy za przesłanie oferty nie jesteśmy zainteresowani życzymy powodzenia wystarczy, żeby już budować dobrą reputację firmy wizerunek, który koniec końców jest naszą najlepszą kartą przetargową w w swoim raporcie porównuje się nawet stan moment poszukiwania pracownika do pewnego rodzaju kampanii marketingowej tak to jest to, o czym już też mówiłam, ale spróbujmy zaprezentować właśnie naszą firmę zareklamować dosłownie naszą firmę dlaczego, dlaczego warto w nim pracować, dlaczego fajniej jest przyjść złożyć ofertę w tej, a nie Ania właśnie u tego nie u innego pracodawcy bardzo dziękuję moim gościem była Paulina Rezmer Zoellick science się Zuzanna Piechowicz, a link do raportu, którym rozmawiałyśmy celem państwowy w tekście do naszej rozmowy to jest 1 z 2 rozmów, które przeprowadzimy nazwa tego raportu drugi odcinek będzie poświęcone poświęcony pracownikom tego, czego oni oczekują od pracy jak oni zachowują się na rynku pracy dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUDYCJA INTERNETOWA TOKFM.PL

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!