REKLAMA

Jaki pomysł na transport ma nowy wiceprezydent Warszawy?

Analizy
Data emisji:
2019-01-30 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Audycja Analizy, Agata Kowalska przy mikrofonie a zemną już zapowiadany gość, pan Robert Soszyński, nowy wiceprezydent Warszawy ds. transportu, dzień dobry, dzień dobry państwu, dzień dobry pani. Ja nieopatrznie zapowiedziałam pana wizytę i mam tyle pytań słuchaczy i słuchaczek, nie wiem czy znajdzie się czas na moje pytania. Na szczęście ja jestem przy mikrofonie, więc zacznę od kilku swoich kwestii, a później zwrócę się do skrzynki mailowej i do tego, co państwo nadesłali. Rozwiń »
Panie prezydencie od wyjmuje pan bardzo ważną ważną funkcję w mieście w stolicy Polski z MDM będzie się pan zajmował transportem są nowym w delikatnie jest wyzwaniem i zasnąłem się, z czym pan zaczyna to znaczy w ty czy są np. jakiś miasta czy na świecie czy w Polsce, które stanowią dla pana inspiracji, o których myśli pan jako wzorcu albo przynajmniej dobry podpowiedzi w prowadzeniu polityki transportowej?

Nie, tu uczciwie mówiąc nie potrafiłbym wskazać 13 dni w 2 czy 3 takich miast, które dla mnie były inspiracją natomiast fascynujące są niektóre rozwiązania, które znajdujemy znajdujemy w tym czym innym znanym nam jeszcze pytanie czy one są w do zaadaptowania w Warszawie pewnie w jakim stopniu tak w jakim stopniu nie myślę nie wiem o rozwiązaniach takich jak koncentryczne linii metra jak wewnętrzne zewnętrzne linki do Gdyni nie mówię nic nadzwyczajnego należy.

Ale są to takie takie rozwiązania, które gdzieś się sprawdzają w 2 Wiedeń Moskwa nowości na którąkolwiek z dużych stolic popatrzymy pewnie u nas dadzą się w jakiejś perspektywie czasu w pewnym stopniu 

Wiedeń, o którym pan wspomniał to rzeczywiście jest miasto w wyjątkowe w skali Europy Newell jest najszczęśliwszym miastem w Europie na pierwszym miejscu, a miastem najszczęśliwszym w Polsce takim, które mieszkańcom żyje się najlepiej jest Jaworzno w i te 2 miasta, choć tak niepodobne mają 1 wspólną cechę przeprowadziłem w rewolucję w polityce transportowej i morzem warto by było i odwiedzić zmarły prezydent Adamowicz miał taką bardzo fajną praktykę w erze wysyłał swoich urzędników na wizyty studyjne i uczył się, a nawet często mówił ściągał od innych, dobre rozwiązania może warto wybrać się do Jaworzna, a potem zaraz do Wiednia?

Do Jaworzna w takim razie wybiorę się wkrótce to traktuję to jako zupełnie serio czy ciekawą uwagę nie był świadom, że takie są wyniki badań tak oni rzeczywiście to już od kilku dobrych lat osiągają pierwsze miejsce bardzo z tego dumni Romy z Wiedniem my mamy kontakt jako urząd miasta stołecznego Warszawy ja sam prywatnie jeszcze nie miałem okazji ale, ale życie mamy takie ożywione kontakty z miastem Jeleń w PRL Wiedeń Jaworzno prowadzą też polityka z dnia tzw. wizji 0, czyli wizję, której w gangu nie będzie dochodziło do śmiertelnych wypadków drogowych w ITS moim zdaniem bardzo się ważna kwestia Warszawa też wpływ na zdecydowanie musi coś z tym zrobić giną u nas nowym w jedno wciąż giną ludzie w stolicy w zeszłym roku zginęło 43 osoby w tym chyba ponad 20 pieszych w poprzednich latach było jeszcze gorzej w coś zaczęło działać w polityce bezpieczeństwa ruchu drogowego w Ernst pytanie tylko co i czy ma pan już rozpoznane to znaczy jakie w działania urzędu sprawiły, że ta tendencja, choć tragiczna to jest jednak spadkowa tendencja rzeczywiście spadkowa jest już od kilku lat to są wielorakie działania mające poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego my zresztą wkrótce planujemy taką konferencję prasową na ten temat, żeby przedstawić wyniki za rok 2018 rzeczywiście w Warszawie jeśli chodzi o o śmiertelność mamy od dłuższego już od kilku lat tendencję spadkową rzeczywiste dane, które pani przytoczyła słowa są za rok 201820 pieszych w możemy być, jeżeli już to takie smutne statystyki przytoczone tu możemy wspomnieć, że wzrost wyraźnie to jest ilość zgonów wśród motocyklistów to może też łączyć z liczbą motocyklistów, których jest najwięcej osób ale, zostając przy nim samym samej tendencji jest na spadkowa pytanie tylko, z czym ją łączy to znaczy czy rozpoznał już pan w ciągu tych pierwszych miesięcy, jakie rozwiązania po prostu z warto kontynuować co działa wiem, jakie będziemy proponować po pierwsze, istotne jest rozpoznawanie tych miejsc są najbardziej zagrożone, ponieważ tego typu prace są prowadzone czy tego typu analiz od wielu lat to te identyfikowane miejscową pozwalają nam na wprowadzanie doraźnych, a potem docelowych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo to są to przede wszystkim doświetlenia przejść dla pieszych aktywne przejścia dla pieszych te, które państwo serwuje się da się, gdzie ludzie palą się światełko w momencie, kiedy pieszy pojawia się w okolicy przejścia to wielorakie w Polsce coraz większa liczba sygnalizatorów świetlnych oczywiście może może nie są to szczególnie lubiane rozwiązania, ale wszystkie te, które w dni mają na celu kontrolę naszego zachowania się na drodze mówi wprost do kierowców to rysuje też na pewno wpływają na poprawienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 1 właśnie to jest halal ciekawe jest to co zmieni się nad tym czy kierowcy lubią dane rozwiązanie czy też nie MO Lenny wszystkie kolejne ekipy rządzące stolicą Ależ to jest przypadłość większości miast ogromnie przejmują się tym co na to powiedzą kierowcy i nie to szalenie interesuje dlatego, że to jest mniejszość len z grą o podróży z dnia po Warszawie odbywa się inaczej niż samochodami i ponad połowa mieszkańców stolicy nie używa samochodu do codziennych podróży, dlaczego tą grupą ani warsztat pieszymi, czyli z z 2 % mieszkańców Warszawy tak bardzo urzędnicy się przejmują ja myślę, że nasze Today to to takie taki lekki zarzut wysuwany w głosie pani redaktor tym razem musiał wrócić to znaczy nie ma wątpliwości tak jak obserwuje działania, które były wdrożone w latach ubiegłych, bo ja jestem dopiero od 2 miesięcy, więc niemal bez żadnych zasług przypisywać to one były nacechowane właśnie głównie na bezpieczeństwo pieszych takie paliwo działa w 100 % warszawiaków to piesi piesi są w naturalny sposób najbardziej zagrożonym uczestnikiem ruchu drogowego jeśli możemy tak powiedzieć to też wszystkie działania zarówno te poziomy fizyczne takie jak przebudowa przejść się przebudowa skrzyżowań doświetlanie i wiele wiele innych działań, jakie edukacyjny są na nakierowaną dali szans, mimo że nikt nigdy nie mówi o ruch pieszym to się chyba nie spodoba nikt nigdy nie mówi osobom poruszającym się na wózkach można nie spodoba zawsze pojawia się ten letni kierowca jak jakaś taka wyjątkowa w wyjątkowy straszak na decyzje urzędnicze ze Lwowa bardzo mnie interesuje, dlaczego akurat ta grupa ma taki ogromny wpły w na w poczucie strachu urzędników hałas zdumiewające to chyba taka formuła retoryczna odnosimy się do kierowców brak ustawiamy nie wiem radary np. to automatycznie albo odcinkowe pomiary prędkości to one są adresowane właśnie do kierowców ale gdy budujecie buspasy, kiedy poszerzać chodniki, kiedy sadzić drzewa zamiast kolejnego parkingu to znowu właśnie ta grupa protestuje i jest on no jakoś się zbyt duże odbywamy żyje w ucho urzęduje zawsze nastawiony na to czy przypadkiem kierowcy znów nie będą protestowali, mimo że te rozwiązania służą wszystkim, a nie tylko 1 grupie jest to co wydaje się szalenie interesujące żal, że tak właśnie jest zaś, że są mniejszością, ale nie inny, ale on, a wydają się być bodaj najbardziej skuteczni niż widzimy warszawiaków naszym rozwiązania mają służyć wszystkim i został tempo zaczął z kostki wielokrotnie mówił, że naszą ideą jest takim zrównoważony rozwój transportowy czy zrównoważony rozwój ruchu, że chciałbym żeby, kiedy będzie się kończyła nasze listy nie moja kadencja, żeby żadna z uczestników ruchu nie miał takiego poczucia, że stał się jest, że stoi w kontrze do innych uczestników ruchu są przecież chodniki ścieżki rowerowe, ale alei miejsca postojowe naszym weto to kto to wszystko jest częścią jej elementem tego, aby Warszawa była przyjazna dla swoich mieszkańców, ale mniej miejsc postojowych mamy mnóstwo są właściwie wszędzie na trawnikach chodnikach na przystankach na przejście dla pieszych wszędzie tam, gdzie są realnie legalne miejsca postojowe w parkingach podziemnych czy wydaje się panu, że trzeba dodać jeszcze trochę miejsc postojowych czy musimy się godzić z rzeczywistością w Warszawie jest olbrzymia ilość samochodów w tym kontekście troski mówi o samochodach i kierowcach i takie jak z 1 strony staramy się namawiać warszawiaków i stwarzać im ku temu możliwości, aby korzystali jak najczęściej jak najliczniej z transportu Miejskiego przy już temu służą te to w te wielkie inwestycje w metro tramwaje i różne inne działania tak jak staramy się możliwie jest być ułatwiać życia, bo to nie jest właściwe słowo, ale możliwie umożliwiać swobodne korzystanie z ruchu rowerowego stąd budowa ścieżek rowerowych naprawdę budujemy bardzo dużo się, że mamy już tych firm ponad 500 km ścieżek rowerowych w takie staramy się możliwie działać na rzecz pieszych, żeby nic się komfortowo bezpiecznie, ale nie potykali się na chodnikach wśród nich użytkowy jest wśród nich niepełnosprawni, do których cała masa działań jest adresowana no tak, ale świeże oraz miejscami parkingowymi przy Smolnej dla nas powinno być wpływowi najwięcej czy jednak już starczy to jest tak miejski parking przy czym więcej czy mniej nie ma dobrej odpowiedzi chodzi o to, abyśmy zmieniali sytuację, w której mamy oblepione maleńkie uliczki samochód na samochodzie po blokowane drogi pożarowe samochody na trawnikach, jeżeli mamy taką sytuację to znaczy, że w danym obszarze nie mamy właściwych rozwiązań dotyczących miejsc parkingowych co z tym zrobić to już po informacjach w studiu cały czas Robert Soszyński wiceprezydent Warszawy ds. transportu w i po informacjach przyjrzymy się już nie tylko parkingową, ale i innym kwestiom związanym z transportem w stolicy kondycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie z nami cudu cały czas pan Robert Soszyński nowy wiceprezydent Warszawy z ZTE, który będzie odpowiedzialny czy już jest odpowiedzialny za politykę transportową rozmawiamy na temat tego on nieco w mieście może się zmienić, a co powinno być kontynuowane i tuż przed informacjami pytałam o ewentualne nowe miejsca w postulował parkingowe pan prezent powiedział, że jeśli są małym uliczki były całe oblepione samochodami no to coś z tym trzeba zrobić i co to by było to coś do to będą bardzo różne działania tak też walka jest to zależy, jaka sytuacja jak uliczka, jakim jest zdefiniowany problem, ale tak globalnie szlak można powiedzieć na pewno chcemy budować czynsz czy kontynuować budowę parkingów park and Ride czy generalnie parkingów przy centrach przesiadkowych licząc, że to skłonienie mieszkańców do pozostawiania samochodów tam właśnie ich poruszania się dalej komunikacją miejską, która naprawdę cieszy się z równą sympatią, lecz uznaniowy warszawiaków myślę, że obiektywnie można powiedzieć, że mamy świetną komunikację miejską w Warszawie co nie znaczy, że będziemy starali się, że była ciągle przybywa, ale znajdzie kolejne szkolenie słuchaczy wszyscy pytają o to czy będą budowane parkingi podziemne to jest to ze zbyt inna sprawa na ile one są potrzebne, gdzie one są potrzebne i gdzie jest możliwy ich wykonaniu przykłady, że budowa parkingu podziemnego to jest na długi czas w zamknięciu określonego w określonej przestrzeni miejskiej, ale odpowiadam w tej chwili toczy się postępowanie, które mam nadzieję zakończy się sukcesem i wtedy byłyby budowane 2 takie parkingi w systemie PPP to byłby plac powstańców Warszawy i placu Wilsona, czyli dla tych z USA, którzy nie znają Warszawę dość dobrze to praktycznie ścisłe centrum stolicy taką mam nadzieję, że wtedy część tych aut schować byśmy po podziemie rynku chciałbym w to inwestować skoro wiadomo, że można stanąć taniej albo zupełnie za darmo na powierzchni szansa czy też ryzyko, że dostanie się mandat jest niewielka, ale jeśli już dostanie mandat to on też w sumie 50 zł rosną jakiś czas kierowcy muszą bardziej się to opłaca niż wykupywać elit czy płacić za cenę za parking podziemny, zwłaszcza on drogi jest właściwie, kto w to zainwestować, kto miałby być tym partnerem miasta w tych inwestycjach na szczęście bez ości to pytanie zawiera kilka wątków, ale za znacznie motywu podstawowego istnieją głosujcie firmy zainteresowane takimi inwestycjami długoterminowa bezpieczna inwestycja, której spokojnie odzyskuje się zainwestowany kapitał wprawdzie w dłuższym okresie, ale realne, ale do 3 są młode firmy wiedzą o tym, że już w Polsce mam w Warszawie mamy parkingi podziemne nie stoją puste, ponieważ nie ma chętnych do płacenia za no za taką usługę lub pożaru, który szybko polemizował to znaczy z zajęcia z parkingów jest w Warszawie z dużą wagę generalnie tych takich istniejących zostanie widziałam dane podawała Gazeta stołeczna 40 % średnio są to jest to są puste miejsca i to ich odczuciu trudno mi toczyć Polonika, zwłaszcza trudno inwestować, jakbyśmy wstawiać siebie w roli takiego potencjalnego inwestora, ale inwestorzy liczą liczą też tt tt zdolności zdolności zwrotu kapitału jestem przekonany osobiście, że taki plac powstańców Warszawy, ale również posłem słono to jest atrakcyjne miejsce dla takiej Formuły na ile dotąd kosztowała godzina parkowania to są takie rzeczy, o których ja nawet niesiono w cywilu zdradza, że postępowanie się toczą natomiast logopedzi z kolei tak orzekł, że w tym wątku, który pani poruszyła my zdecydowanie będziemy starali się uszczelniaczy system płatnego parkowania w jak również co znaczy, bo kościelny czyli, czyli możliwie szybko podjąć takie działania różnorakie, którzy tam, gdzie mamy strefę płatnego parkowania w jury tego słowa, ale wymuszą jednak na naszych kierowcach korzystanie z tych z tych miejsc i opłacanie ich, ale co to znaczy to z po pierwsze, działania które, które będą non surowe i stanowczo, jeżeli chodzi, ale konsekwentny, jeżeli chodzi o kontrolowanie osób nie i potem ściągalność mandatów od osób niepłacących za zajmowane miejsca w po drugiej ważących w ramach strefy no ale są to zrozumiałe dla nas bardzo ważna jest zła zamiast trudniej z tymi, którzy parkują tuż za grę obok strefy albo po prostu, łamiąc przepisy parkują wszędzie dookoła, bo to, że przepisy są łamane to mamy sankcje natury wady rzecz jasna, ale jeśli zaczniemy je konsekwentnie stosować, ale Fiat skoro straż miejska sama stwierdza, że nie jest w stanie reagować nawet na zgłoszenia nie mówiąc o własnych patrolach i ściganiu tych, którzy zajeżdżają z trawniki chodniki wszystkie inne miejsce w stolicy wzrósł to nie działa chroni widocznie musimy zachowywać się konsekwentnie i wzmóc wysiłki to to jest osiągalny dzieli się, żeby nasz program po maturze wiceprezes straszy warszawiaków, bo MiniMini o to chodzi, ale w 2 znów się do kierowców mówić o tym w pierwszej części nie my nie boi się ono przekaz tego, że piesi giną na przejściach dla pieszych, bo są zasłaniane przez nieprawidłowo zaparkowane auta wymienić tu właśnie tego się boję, a innym zrzeszeniom nasze nie chciał, żeby piesi ginęli ani, żeby w ogóle nie giną w Warszawie na szczęście jak mówiliśmy to śmiertelność spada mam nadzieję, że z roku na rok w dalszym ciągu będziemy poprawiali statystyki, żeby no to incydentalne przypadki były takie tak jest zawsze szarość pod uwagę w to nie jest tak, że czynią takie zastrzeżenia czy nie, dlatego że kogokolwiek się obawia nie chodzi tylko o to, żeby to, by moja wypowiedź dla takiego, jakiego charakteru, że na ich kontach w ludzie łamią prawo, ale nie bójcie się my będziemy ścigać zaproszeni przez straż nad nią przestępcy to on tak nie powiedział w Iwoniczu, jednakże nie to z to jest tylko te zupełnie innego typu naruszenie prawa niższy niż poważne przestępstwo czy nie czy będziemy się to mówię będziemy ścigać będziemy egzekwować i to wysyp elementu ud czegoś co nazywamy uszczelnieniu systemu tego już ostatnie pytanie w tym, że w tym w tym temacie to znaczy, że będą nowe pieniądze na straż miejską tyle ile będzie niezbędna aby, aby zapanować nad noc z bezpieczeństwem i i tym co się wiąże są naszą taką administracją drogową no to sporo pieniędzy chyba będzie trzeba przyznać, ale dobrze będziemy sprawdzać ile później z etatu się zwiększy w straży miejskiej czeka na konferencję dziś rano się odbyła w Najwyższej Izby Kontroli izbie kontroli w ING przypominano dane z 2011 roku dotyczące smogu w Warszawie wtedy NIK policzył, że aż za 63 % smogu w Warszawie odpowiadają samochody dzisiaj komentował dodatkowo pan prezes Kwiatkowski, że od tego czasu w stolicy aut przybyło w wiemy, że pełnomocniczka prezydenta ds. smogu już ostro się zabrała do oprawcy, ale one w swoich kompetencjach nie ma transportu, więc zna się czy pan równolegle z panią Justynę Glusman już podjął też jakieś kroki to w naturalny sposób, a my w ściśle współpracujemy, bo mnie zbyć nasze kompetencje się przenikają oraz wielokrotnie w różnych obszarach w taki oczywisty sposób musimy musimy współpracować rzeczywiście pani pełnomocnik Blues mana to jej działania bardzo aktywne są nastawione głównie na tych producentów słowo jeśli wody tak powiedzieć, którzy wiążą się z piecami niską emisją i tym wszystkim ze swej strony jako miasto to mamy wdrożone programy, które polegają chociażby na zakupach autobusów jeśli kupujemy to elektryczne lub gazowe tak mówiąc w skrócie Child alertu głównie chodzi o auta w o auta prywatne Najwyższa Izba Kontroli podała, że to po prostu jest kwestia liczby aut, które przemieszczają się po stolicy zjeżdżają do niej codziennie idealny i stąd ten smok 63 %, a nawet pewnie już obecnie więcej nie chcę dyskutować z tymi liczbami różne statystyki zerwać się słyszy niema innej niż na niż ta dotycząca tego składu smogu w Polsce w Warszawie od doń do niedawna, a może nawet do dzisiaj byłem przekonany, że smog warszawski to głównie problemy tego co potocznie nazywamy go ciuchami, a znacznie mniejszym stopniu problem doskonale rozumiem, że tak sobie opowiadano natomiast to są twarde dane przy badania przeprowadzone przez Politechnikę warszawską m. in. dotyczące tego co jest w tym z po warszawskim smogu, gdy on się składa w 63 % z pyłów i powodowanych przez samochody dla uproszczenia uwagi przyjmijmy, że tak właśnie jest walczymy z tymi 37 % rozumiemy i robi to pani koordynator bluesman natomiast jeśli chodzi o ruch samochodowy to władze miejskie mogą robić to, o czym mówiłem budować parkingi na centrach przesiadkowych zachęcać w bardzo różny sposób bardzo różnymi zachętami warszawiaków do korzystania z komunikacji miejskiej rozbudowywać możliwości tej komunikacji przyłóż temu służą chociażby inwestycje w metro warszawskie w tym zasługa wielu rzeczywiście tylko tyle, dlatego że w UE, choć to pewnie też dużo, ale w jak przeliczyć to strasznie ciekawa w Łodzi taką Francję Najwyższej Izby Kontroli okazuje się, że jeśli zbadać smok w miastach dużych miastach w Polsce to tylko 7 % tego smogu komunikacyjnego to efekt spalin z rur wydechowych przeszło 70 % to pył, który podnoszony jest przez samochody z jezdni i to oznacza, że KRP ruch samochodowy sama prędkość tych aut ich liczba całą dobę, ale też wzmaga to zjawisko zawieszonego było w Renat naszymi miastami znam się czy można z tego wyciągnąć jakieś wnioski do polityki transportowej może wyschnąć, bo nie wiemy nic nie umiem odpowiedzieć jednoznacznie natak postawione pytanie natomiast nie ma wątpliwości, że on jest taki trend, który chyba od jest powszechny i chyba powszechnie też akceptowany, że wyznacza się w miastach coś co nazywamy centrami miasta, w którym wyraźnie ograniczamy ruch samochodowy tworzymy strefę ruchu pieszego w magazynie w Warszawie, a z jej winy na wiosnę, ale Warszawa ma takie plany i to takie plany, które będą realizowane w tej kadencji, czyli w perspektywie najbliższych kilku lat kilkunastu ograniczyć wjazd do centrum w nauce indywidualny Ozorków powierzonej takie deklaracje złożę na pewno natomiast na pewno pojawią się takie sfery jak obecnie jest ciąg traktu Królewskiego od starówki duchowo do ronda de Gaullea następnym takim krokiem myślę będzie tzw. klas 5 rogów czyli, czyli w przedłużeniu ulicy nowej ery nie oceniano poziom smogu wisi zaraz obok będą toczyły się dalej do Łańcuta po prostu łańcuchy aut oczywiście, ale przyjmując, przyjmując takie rozumowanie, jakie pani rektor zaprezentowała musielibyśmy w ogóle ograniczyć ruch samochodów w mieście to w tej chwili jako wiceprezydent nie złoży takiej deklaracji niniejsze też podejmować dyskusji 3 czy takie decyzje byłyby słuszne czy nie słuszne, ale na pewno na tym etapie nie są one do wdrożenia w dni wnieść na sam koniec rynku od dobrze leczy jakoś już ma on opinię wyrobioną na temat takiej koncepcji tempo 30, czyli koncepcji uspokojenia ruchu w mieście mam nadzieje mam prywatną opinię ale, ale ona musi być ugruntowana jakimiś potwierdzonymi badaniami nie ma wątpliwości, że są takimi są w mieście, gdzie ruch samochodów będzie ograniczony do minimum lub też tempo poruszania się samochodów będzie ograniczona to chociażby właśnie dlatego tempo 30 w takie tak są takie przestrzenie Warszawy powszechnie znane, które się dyskutuje i pewnie, w których takie działania będą podawane w różny sposób, bo w niektórych miejscach wyruszamy w ruch prywatnych aut poza oczywiście mieszkańcami czy tymi, którym mają nie w nowych jest taka niezbędność dojazdu i inne zamieniamy w strefę ruchu pieszego, gdzie zakładamy, że będą poruszały się jedynie to rzadkość od auta komunikacji miejskiej w być może wyznaczymy też tak jest strofy, gdzie będzie ograniczona ubrani będą ograniczenia prędkości a kiedy możemy spodziewać konkretów jeśli chodzi o pana plany i taką już przygotowaną koncepcję tego w ku czemu zmierzamy jeśli chodzi o transport w stolicy w tym zakresie, o którym rozmawiamy w tym roku ale, ale płytki nie są spektakularne plany to są to są miejsca obszary takie, które są powszechnie dyskutowane również czyni bowiem pozycję dużej nowej wizji tego jak Warszawa wojna się poruszać chciałbym taką wizję mieć wypracowaną, ale ono jest elementem szerszej wizji, choć jak Warszawa ma wyglądać, bo boi, bo ruch to tylko element ten grzech to zależy też związał z wiceprezydentów, a nawet może od prezydenta, że myślę, że my jako wiceprezydenci będziemy wypracowywać, a potem pan prezydent będzie ostatecznie życiu czy to nasze grono będzie słusznie chce się promować Warszawę jako całość gotową odzież to znów się spotkamy Robert Soszyński wiceprezydent Warszawy ds. transportu bardzo dziękuję za spotkanie ja bardzo dziękuję czas na informacje, a po nich wracamy z analizami
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA