"Łatwiej wytłumaczyć osobie na końcu świata, że się nie je mięsa, niż własnej babci" - o nietypowej podróży poślubnej opowiadają twórcy strony "Gdzie indziej"

Podróże duże i małe
2019-02-03 11:20
Audycja:
Podróże duże i małe

w podróże lub w małym dzisiaj będziemy mieli podróż z kategorii tych dużych mogę państwu obiecać 1121 Karolina Głowacka przy mikrofonie, a w naszym studio goście Patrycja Łukasiewicz radzieccy dzień dobry dzień dobry dzień dobry autorzy bloga, gdzie indziej teraz ludzie, którzy postanowili nie robić remont wesela poety dzieła klasycznego nie wypuszczać białych gołębi w KRS szybko wyrobić tych wszystkich rzeczy dodatkowych, które w inny urzędnik trenerzy, Rozwiń » proponując go postanowiliście pojechać w podróż poślubną dziewięciomiesięczną podróż poślubną, gdzie byliście zaczęliśmy od Australii później byliśmy z Indonezji następnie z Malezji na wyspie Borneo głównie później byliśmy w Tajlandii Kambodży Wietnamie Chinach Laosie Sri Lance oraz w Indiach mam nadzieję, że niczego nie zapomniałem i Łukasz powiedział z głowy można ich praw i pogubić w tym wszystkim, skąd taka decyzja, dlaczego zdecydowaliście się na taką podróż z góry wiedzieliście, że to potrwa tyle miesięcy Patrycja decyzja zapadła dużo dużo dużo wcześniej w naszych głowach się rodziły takie plany zupełnie niezależnie czy nawet niż poznaliśmy po prostu od dziecka każdy z nas marzy o czymś takim wzięciu miesięcznej podróży poślubnej w ujęciu miesięcznym podróży poślubnej cieszymy, gdy wyruszaliśmy w podróż poślubną nie wiedzieliśmy jeszcze żoną dziewięciomiesięczną chcieliśmy wyjechać na jak najdłużej i w trakcie podróży miało się okazać jak długo sobie będziemy mogli pozwolić na takie jeżdżenie w czasie przygotować do czegoś takiego nie trzeba mieć się, że tak powiem zapasu pieniędzy jak się oblicza w ogóle takie rzeczy nie chodzi mi może o konkretne kwoty realne, ale w ogóle zabrać do przeliczania czegoś takiego takiego projektu my do tego podeszliśmy troszeczkę inaczej liczymy na rok przed podjęliśmy rok przed samym wylotem decyzję, że będzie taka podróż żona będzie długa, że będzie co najmniej półroczna i decyzje, bo tak, że w międzyczasie jak odłożymy już dziś pieniądze to zanim kupimy bilet do Australii i stamtąd będziemy jakoś wracali, a ile to będzie trwało będzie zależne od tego ile odłożymy, czyli nie było takiego myślenia, że najpier w przygotowujemy budżet, w którym musimy się zmieścić tylko raczej na bieżąco będziemy ten budżet na tyle psuje wyliczali to gdzieś oszczędzimy gdzieś wydamy więcej, żeby mogło to podróż to podróż trwać 3 dni mieliście taką swobodę, że od niego niech was terminy nie czekała, że tak powiemy korporacje, które mówione nie przyjedziecie dokładnie tego tygodnia to już coś do widzeń w mieście taki lusterek dokładnie taki to to było coś, czego szukaliśmy tak naprawdę po to, też trochę była to podróż, żeby to, że można było o nim mówić rozmawialiśmy o tym, że to podróż poślubna i nam zależało, żeby oprócz faktu, że jest ona po ślubie była też podróżom, a nie takim dwu trzytygodniowy wyjazd właśnie z terminem powrotu z góry założonym, żeby poczuć tę wolność chyba można takie słodkie użyć, a ono też zaczyna ciekawie, bo rozróżniać podróż od wyjazdu to jest różnica między urlopem wyjazdem wycieczką turystyką, a podróżą mnie również z ruchem takich rozróżnień one bardzo często są sztuczne i często się bronimy w ogóle przed przed taką sztuczną opozycję podróżnik turysta podróż wycieczka również w handlu właśnie Waltz, kto to jest prawdziwy podróżnik z innymi inni nie czujemy się w ogóle uprawnieni do tego, żeby się nazwać jakimiś prawdziwymi podróżnikami i jak się odgradzać się od tego czym jest tak naprawdę przemysł turystyczny jego i jego potęga jego gigantyczny wpły w na współczesny świat i ludzi wymysły sprawę z tego, że nawet, kiedy mówimy o podróży, czyli takim powiedzmy w długim i dalekim wyjeździe bezterminowo ratusz to cały czas cały czas wpisujemy się w ten świat turystyki i w ten wielki przemysł, więc nic nie czujemy się w ogóle uprawnieni do takiego rozróżnienia, gdyż dalej być niewinny nie zasilać niewidzialnym ten model podróżnik to taki, który właśnie nie zostawia śladu w świecie turysty w taki, który tę grę wchodzi z butami gdzieś jakąś inną rzeczywistości, czyli więcej szkody niż pożytku lanie nie trzęsie my w miejscach turystycznych jesteśmy turystami po prostu wie każdy inny, kto wyjeżdża jeśli macie pytania państwo to proszę pisać na adres niedziela mowa to krótka FM zaraz was pytam on podróż chciałbym jeszcze tylko ten moment decyzji wyjazdu z kraju na tak długo dla wielu osób to jest trochę przerażające no bo powiedzmy jest stała praca gdzieś tam zamknięty czas urlopu jak to tak wyjechać do czego wrócić, a są jeszcze się coś stanie w tej podróży gdzieś daleko od miesięcy, bo to jest pewnego rodzaju dla niektórych przygoda dla innych może być wręcz wyrywa zawodowa e-myto odbiera liść co to dla nas było takie wy jechanie nie widzę się z przyjaciółmi rodziną tyle miesięcy od tych kilka rzeczy się z Nakła do, iż chodzi o pracę to dla nas takim problemem nie było, bo pracowaliśmy na umowę-zlecenie, czyli własny sposób można z takiej pracy zrezygnować to niebyły jakieś intratne stąd dobre stanowisko z dużymi pensjami nie było także czuliśmy, że czegoś rezygnujemy też nie zamykaliśmy z furtki powrotu kurs firmy, w których pracowaliśmy, więc jest pod tym względem czuliśmy się w miarę bezpiecznie większym problemem chyba jest kwestia tej rozłąki przynajmniej dla mnie rozłąki od przyjaciół z podrodziny drużyny piłkarskiej, w której gra takich rzeczy brakowało i bywały takie momenty, że to, że gdzieś tam siedzieliśmy mieliśmy taki smutny wieczór, że niby wszystko jest idealnie się z tej podróży ski siódmy miesiąc, ale moja drużyna gra jakiś ważny mecz się sobie go oglądam na YouTubie transmisję tego meczu chcemy się kurczy jednak fajnie, że jestem w Laosie, ale chciał być też tam i świat życie biegnie dzieci rosną rodzeństwu przyjaciołom się rodzą i wszystko jakoś do nas zmieniono trochę coś dla gości byli w zawieszeniu czy jak to rozumieć trochę tak, bo niektóre rzeczy do nas docierają poprzez media społecznościowe można się było teraz jest bardzo łatwe jeszcze nie byłem w Indiach 536 zlotemu to ocenimy telefon w komórce urwis nie było takie powszechne wszędzie, więc ten kontakt wywiązywał się ostatecznie miasto 2 tygodnie, a to jest naprawdę wszędzie można w każdej chwili zadzwonić do do mamy do znajomych, więc z 1 strony te kontakty jest ale, ale z drugiej jest takie poczucie, że co innego pozuje przy stole funkcyjnego się zobaczyć czy można być podróży samotnym Patrycja notek aptek z czego wynikała z tego tylko czcze samotność doskwiera nowość DGP Łukasz wiedzie przez chwilę w takich momentach, kiedy czuliśmy, że dzieje się coś ważnego tutaj mamy dziś jesteśmy w jakimś najpiękniejszym miejscu na ziemi to jednak wolelibyśmy teraz być pochmurny w Warszawie w mówiono tych rzeczach trudniejszych, żeby też nie prezentować mam wrażenie podróży jako czegoś co zawsze jest takie cudowne różowe i fantastyczne, więc dzięki od razu za tę szczerość, ale jak rozumiem było warto mimo tych trudności czy nie jest jasne, że tekst jednoznacznie chyba można powiedzieć, że można prawnych oczywiście oczywiście to piękno świata 33 możliwość zobaczenia dzikich zwierząt ich naturalnym środowisku czy w czynie dla mnie np. wizyta w Angkor wat w Kambodży albo zobaczenie gry 8 ruch w Australii to jest takie spełnienie marzeń, który dom bez podróżowania nie jest możliwe, bo w trzeba stać się turystom trzeba wsiąść do tego niestety się do samolotu przylecieć pół świata żeby, żeby zobaczyć na żywo jeszcze nam nowoczesne technologie nie dają możliwość się już przyniesienia przetransportowania Sietom jakiś magiczny sposób ale, ale tak warto i myślę, że nie zamieniłbym tego czasu na no coś innego to jak mam się przygotować naszą bardzo lekkie konkretne trywialne pytanie, ale się spakować skoro pogoda w ciągu 9 miesięcy może być dosłownie każda my wyszliśmy z założenia, że im mniej weźmiemy tym lepiej dla naszych pleców przede wszystkim no bo jednak dźwigać cały swój dobytek przez tyle miesięcy na plecach to jest niezłe wyzwanie dla kręgosłupa, więc od razu zaczęliśmy rzeczy z PCK raczej wyrzucać bardziej niż do niego dokładać jeszcze przed wyjazdem z Polski zrobiliśmy sobie wielką listę rzeczy, które są nam potrzebne nam potem staraliśmy się raczej redukować niż uzupełniać no i w trakcie podróży traciliśmy coraz więcej kilogramów to ubywało najpierw pozbyliśmy się namiotu, który w Australii służył nam za domek po prostu Will i był Super on o opcję, żeby zredukować koszty pobytu w Australii wodny darmowe kempingi kontrola hostel w Australii no to jest dosyć dosyć spora różnica w budżecie UE, a w Azji już nam nic nam potrzebny, ponieważ jest mało praktyczne to stanie na Miedź ze względu na klimat na pogodę wilgotność no z noclegu są na tyle tanie, że to już nie była duża oszczędność raczej problem logistyczny, więc pozbyć się namiotu zrobiło się drożej pozbyliśmy się części i ciepłych ubrań, bo doszliśmy do wniosku, że jeżeli ich po prostu nie będzie, bo trzeba, że naprawdę nie będziemy marznąć to no to trudno to z nas nie ma, ale nie nie ma sensu przez zbyt wiele miesięcy dźwigać czegoś co się przyda się raz czy 2 × lepiej nie mieć po prostu zawsze łatwiej coś zorganizować niż u nich chodzić obładowany i ja np. przez trzy-cztery miesiące nie miał w ogóle długich spodni piątku 2 pary krótkich i długie ani razu nie były potrzebne później przyjechaliśmy do Indii to okupione są długie spodnie, dlatego że odchodzi do świątyni wkrótce może tam wymagane, żeby kolano było zakryte, żeby spodnie były długie, ale przez kilku dobrych miesięcy ich w ogóle nie potrzebowałem i dzięki temu te plecaki były coraz mniejsze w Chinach zarekwirowano nam scyzoryk na lotnisku wróci na dworcu kolejowym oko, za który działał zupełnie nas jest takie lotnisko w Europie, czyli oprócz już przez kilka kontroli bramki odczytywanie tego co jest w plecaku sprowadzanie i ten już nie przeszedł okazał się rumosz chińskie prawo przez jakiś czas, bo ostrze blokowane w Chinach jest zabronione w miejscach publicznych państwo nam grzecznie zwrócił uwagę i otrzymasz wiadomość o nich Mateusz Matras na torze, bo w Chinach co roku unikać ledwo się troską torem na komórce, że teraz już jest własnością Republiki chińskiej nie bardzo można było dyskutować z takim stekiem dyktują i zostaliśmy bez bez części sprzętu i to się okazało, chociaż mnożą krążyliśmy chleb owoce nie wiem korzystać z nożyczek, które to były nade wszystko jest 6 dni mieliśmy noża i też do szybko zrobić po prostu niczego to uczestnik pleneru matce całym pakunek, który wam potrzebny cały zesta w jesteście w stanie nosić na plecach w dodatku jeszcze ubywa wam paru rzeczach dalej jesteście w tej podróży przypominać sobie szafę we własnym mieszkaniu, która jest wyładowane ubraniami kuchnię, która wysypują się różnego rodzaju sprzęt, bo przecież trzeba mieć formę do ciasteczek w gwiazdki format ciasteczek w półksiężyc np. to co w jakim mieście refleksje w Grecji ze zrośniętą mam tu pojawia się magiczne słowo minimalizm władz takie modne i fajne byli tego się na pewno nauczyliśmy w trakcie podróży właściwie najlepiej świadczy o tym, fakt, że zaraz po powrocie zajęliśmy się głównie wyrzucaniu rzeczy z mieszkania o oddawanie 2 rdzenie wrzucamy ich na śmietniku dajemy ludziom których, którzy uważają, że im są te rzeczy potrzebne dotyczy nas rachmistrzowie to też jest inna sprawa już wiemy jak jak mało jest nam potrzebne i sprawia nam to bardzo dużą frajdę takie redukowanie redukowanie rzeczy którymi się otaczamy robi się w mieszkaniu robi się jaśniej przyjemniej wyżej nie doszło w podróży aż tak bardzo nie przejmujemy się tym jak wyglądały przyjmie się nie przyjmowaliśmy wywalczyli w sumie 3 dziedziny sobie tę samą koszulkę albo spodnie na tyłku się trochę już, że przed albo brudziły i i normalnie może będąc tutaj bym postanowił kupić sobie nowe, bo to już nie wspierało dodam jednak wiedziałem, że prędzej czy później te wsiądę do autobusu żonę sznurkiem znał się brudzą, więc skupowanie kolejnej pary tylko o to, żeby lepiej wyglądać w tym sensu i to co nam przyświecało od myślenia i muzykę uniwersalność sprzętów, które posiadaliśmy właściwie na jak zgubiliśmy ręczniki goście boksu zapomnieliśmy o nich suszyły się na suszarce w hostelu w Chinach musi przyspieszyć się na pociąg z beczki zostały przypomnieliśmy sobie o tym, już w pociągu no to okazało się, że z rocznika też chyba mamy tu jakiś bawełniany tynk prześcieradło lekkie i ciepłą chustę, którą kupiliśmy w komorze wody, żebym mogła nie zakrywać ramiona w świątyniach bez zgody na głowę zamiast kapeluszy analityka chusta okazały się właśnie świetny ręcznikiem kocykiem sukienką spódnicą narzut konkret KON wszystkim jednak zawsze dobrze, ale ten synek łatwiej było właśnie, o czym mówił Łukasz i kiedy w Warszawie np. być paradował z apteki brudnych spodniach to mogło być dziś nie ma też kiedyś bez przerwy przychodzi do tych samych znajomych dochodzić w kółko w tych samych ubraniach trochę byłoby głupie, a wy co inwestor nie zna w 1 z każdego dnia będzie mniej tych wolnych chwilach wojny wszystko nawet fryzurę pewnie trudniej byłoby mi się zdecydować na golenie włosów golenie głowy na łyso tutaj w Warszawie wiedziałbym, że jestem ciągle poddawana ocenie ze strony znajomych rodziny i wszyscy komentują danych byłoby łatwiej z Tajlandii padła taka decyzja trochę przypadkiem nie przypadkiem, że zminimalizował sobie nawet nawet włosy na głowie to było przypadkiem czy nie przypadkiem nie lubię robić z tego taką legendę żywą proszę mi podjąć tylko końcówki lat był w Syrii i nie zostało nic no i trochę było w tym przypadku rzeczywiście trudno było dogadać z panią fryzjerką w tym wypadku akurat w Tajlandii no i skracał byśmy tak długo aż w końcu byłam zadowolona z efektu, a wtedy właśnie skończył się włosy duże z czasu na myślenie w podróży bardzo bardzo dużo bardzo dużo, zwłaszcza że my staraliśmy się, kiedy tylko nie ma takiej konieczności kursy samolotów czy zdarzały nam się przejazdy pociągiem, ale autobusem 20 godzinach a dlaczego to dla nas ważne, żeby unikać samolotów w ślad węglowy produkowany przez samoloty jest z bardzo duże i znacznie większy niż przez transport lądowy, zwłaszcza pociągi nie są w stanie mocno zredukować, więc staliśmy się już na tyle świadomi do tego podchodzić że, dopóki nie było to lot pomiędzy wyspami 3 czy pomiędzy kontynentami nawet za stroje do Indonezji to cud to jednak nie chcieliśmy z samolotów korzystać i tu chodziło o kwestie ekonomiczne, bo często są loty staje się wygodniejsze przede wszystkim ale, ale ten czas nie był dla nas ważne jak z o środowisko więc, więc w tych transporcie myśmy sporo czasu, żeby rozmawiać myszy i czytać, bo to też jest istotna sprawa ktoś się przygotować im to dla nas takim istotnym elementem przygotowaniem staliśmy się w każdym kraju przeczytaj co najmniej 1 książkę na temat tego kraju jakiś zesta w reportaży najczęściej wydawnictwo czarne będąc tam 33 i na ten temat w kraju, w którym jesteśmy zupełnie inaczej czyta zupełnie inaczej naprawdę było czytaliśmy niektóre książki przed wyjazdem, ale czasami ciężko się przez to przebić wróżyć nie rozumie na miejscu zawsze jakiś ten punkt zaczepienia jest inny i często widzimy te miejsca, o których czytamy jest to też doświadczenie dla mnie bardzo ważnej takie trudne do uzyskania w inny sposób niższy niż będą z podróży i wciąż myśli i rozmawia Patrycja ileż takich długich podróży godzin w pociągach absolutnie wszystkim innym, który często rozmawialiśmy o tym jak będzie wyglądało nasze życie po powrocie do Polski i ostatnio jakoś przypomnieliśmy sobie te część tych rozmów i doszliśmy do wniosku, że właśnie to robimy żyjemy sobie tak jak wujek wymyśliliśmy w trakcie podróży, ale też, żeby już nie wyjść na osoby, które spędzały czas to czas czytając książki filozoficzne miesiąc zużyciu, tyle że niestety do nich wzięli rewanż mi się malejących, których wolała wysiąść z siecią, ale w gierki na komórkę, żeby więcej zarobić i jak się nie wiem od lekkich kuleczki czy węży krótszy czas, gdy Lech Wałęsa jest z reżimem, lecz nie budować tego jest kosztem USA był w grę na laptopa kupiłem, żeby taką znów mam sentyment do jeszcze z lat dziewięćdziesiątych już w pewnym momencie jest także jest fajnie to jest Super jest gorący już spoceni brudni i nieco nam się wychodzić z tego hostelu czy czystego pokoju i nic złego w tym zabić po swojemu tak pojadą tak jak się go zabijało trudno jest echem U2 właśnie listę rzeczy obejrzeli, których promowaliśmy w nich obejrzeli niż byśmy nie znaleźli czas w ogóle w Polsce pewnie podcastów byście posłuchali dobrego Radia mówi o miejsce 1, ale inni to jest także w czasie podróży trzeba sobie zrobić też, że urlop od podróży, czyli właśnie przemieszczać co chwilę z miejsca na miejsce jak my zrobiliśmy sobie urlop od podróży to był zły los zaraz po bardzo wyczerpującym czasie w Chinach Chiny nas w kończyły pod każdym względem fizycznie psychicznie byliśmy po prostu bardzo wykończenie i wyczerpani chcieliśmy chcieliśmy po prostu odpocząć odpocząć od wczasy pod wiele będzie też było takim urlopem wtedy ma siostra przyleciała do nas na dwutygodniowe wakacje i spędzaliśmy tymczasem tak jak większość ludzi spędza wakacje, czyli wynajęliśmy domek na plaży chaos i przy plaży i to już jest codziennie chodzili się opalać się codziennie myślę być 5 dni 1 nie tak spaliliśmy żyliśmy dość 2 dni od chóru wychowaliśmy potem bośniackich wodospad i jedzenie i jedzenie to jest on bowiem, że za chwilę zamiast wydają się, że już trochę meczu skrzywiony obraz tego jak wygląda normalny urlop normalny urlop to jest all inclusive tak siedzimy w hotelu nie wychodzimy bowiem zwolniony opaskę na ręku i do baru 1139 skrót informacji zaraz wróci nad podróże lub w małym wydłuża podróż dziewięciomiesięczną podróż poślubna Patrycji Łukasza Śledziewski ich autorów bloga, gdzie indziej dzień dobry jeszcze raz dziwny dzień dobry, gdzie indziej Kroka EU pisane łącznie tam znajdą państwo opisy inne podróży zdjęcia i różnego rodzaju przemyślenia refleksje, które mają nasi dzisiejsi goście, ponieważ jak ustaliliśmy przed skrót informacji w czasie podróży jest dużo czasu na myślenie i rozmawianie trwa też jest ważne te same się tuż po ślubie pogadali ze sobą czek na poważnie mięsny mamy takie poczucie, że wykonaliśmy przez 9 miesięcy taką pracę nad związkiem, które ludziom potrafi zająć ładnych parę lat był jednak normalnie spędza się też tak dużo czasu ze sobą ile my spędziliśmy byliśmy ze sobą z 24 godzinna dobę, a strony zginęły trudne i to na 2 sposoby można to powiedzieć, bo na razie gdy już przed ślubem mieszkaliśmy razem to tyle pracowaliśmy oczywiście nie widywaliśmy, a druga sprawa, że początek w podróży jeszcze Australia na tej efektem świeżości u chorych i tego, że wreszcie się udało doczekaliśmy się w jechaliśmy przebiegło bez większych kłótni, ale Indonezja wspominam także jednak mieliśmy często siebie dosyć i to wynikało z różnych rzeczy tego jak oboje różnie reagujemy na zmęczenie różnie reagujemy na jakieś niedogodności, które się pojawiają na problemy komunikacyjne musieliśmy nauczyć siebie w podróży, ale też trochę siebie w takich sytuacjach ekstremalnych, czyli tak jak powiedziała Patrycja ludzie często po ślubie uczą się tego przez kilka lat docierają się zyskiem modne słowo, którego się, w którym się często używa w tym kontekście innych wiaty Indonezji pamiętam go tu też ciężko się oni pisze Ewa Drozd problem z pisaniem od Indonezji władzą sporo takich momentów gdzie, gdzie byłem tak jakiś zły zdenerwowany 3 czy momentami smutny, że jak są problemy z ogarniętych tych wspomnień czy jest taki skondensowany trening różnych sytuacji trudnych my też takiego poczucia właśnie, że jesteście na siebie w cudzysłowie skazani na graczy Sienie nieraz nie mogliście rozjechać na litrze, bo różne konflikty rozwiązać wg lekarzy rodzinnych z podróży razem, a nie wszystkim się to udaje dlatego uważam, że lepiej taką podróż wyjechać po ślubie niż przed ślubem w lewo w po ślubie już trudniej podjąć decyzję o tym, że MO co ty sobie ty Zostań Echa Chorzów, jakby poleca sobie na inną wyspę nad zmianą porusza to zdarza w takiej podróży po prostu dochodzą do wniosku, że ten, kto się nie uda to nie da rady tak się nie da, ale chyba łatwiej się poddać właśnie przed ślubem, a po ślubie jednak motywacja do tego, żeby jednak zawalczyć o tym, zawodzie wypracować kompromis zwiększa niby sprawa ryzykowna z drugiej strony lepiej to wiedzieć wcześniej niż później niż tylko jakiś tam kilku latach dowiedzieć się nie dogadujemy się w sytuacjach kryzysowych mówiliście dystorsji Przemyka waszych opowieściach o tym, żeby unikać samolotu, że to jest np. właśnie rodzaj podróżowania bardziej odpowiedzialnego, że jest takie modne rozróżnienie, że ktoś jest turystą turysta jest złe co chodzi niszczą podróżnik to ma być ten dobry schludny, a Patrycja mówią o tym, że nie ma czegoś takiego jak brak wpływu innych niż kiedyś gdzieś przyjeżdża tu się ten wpływ jakoś tam mnie coś zmienia w tym terenie chociażby po prostu się tam jest, a jak to zrobić odpowiedzialnie, jaki sobie wypracowali stylistyki kodeks, żeby nie być właśnie takim aroganckim turystą z Europy przede wszystkim staraliśmy się jednak cud staliśmy się robić to sprawdzać miejsca, ale i tzw. atrakcje turystyczne, do których udajemy, gdy Jack istot jeśli, kiedy jest to świątynia, które do, której wstęp jest biletowany to dziś 1 bilet po prostu kupić je opłacić, mimo iż na części blogów czy stron podróżniczych można znaleźć informację, że w sumie można obejść skoczni przez płot i ich zobaczyć i wtedy zostaje w kieszeni tych kilka dolarów to tutaj zdecydowanie mówiliśmy nie i i płaciliśmy zawsze staliśmy się przez przestrzegać wszelkich religijnych zasad, czyli kiedy, gdzie się ludzie innej narodowości niż lokalne nie mają wstępną to nieśliśmy pokątnie skoczyć, żeby tylko zrobić zdjęcie kwestia zdjęć też, czyli nie chcieliśmy traktować ludzi to żyjący świat koło modeli dla nas czy tła do naszych zdjęć i w bardzo mało robić tak naprawdę zdjęć ludziom, ale najczęściej te, które mamy wynikały z tego, że sami jesteśmy o to poproszeni albo to byli jacyś ludzie z tymi trochę czasu spędziliśmy rozmawialiśmy albo po prostu linę zaczepili chcieli wybić z herbaty i wtedy takie zdjęcia powstawały, ale widzieliśmy też turystów podróżników ludzi po prostu, którzy przedstawiali śpiącemu dziecku gdzieś się z Rosji Lance aparat do twarzy jeszcze prosi mamę, żeby inaczej to dziecko ułożyła, że było nimi lepszy kadr no to coś takiego nam się mocno nie podoba to jest jak byście opisali dzięki zachowanym czystek w przedmiotowe traktowanie drugiego człowieka tylko, dlatego że że nam się wydaje, że jest na tyle inny ciekawy, że będziemy się dobrze kliknął na Instagramie z egzotycznych jest no właśnie to jest słowo dotarliśmy do tego słowa okrutnego, czyli o uszanowanie lokalnych zwyczajów to była dla nas ważne płacenie wtedy, kiedy trzeba zapłacić z co z taką gościnę mu nudził przecież podróże to się bardzo często zdarza mi, że lokalni mieszkańcy zaciekawieni nowymi osobami mają albo to wynika z kulturą, bo z ciekawości mówią to chodźcie zostańcie u nas spędzić noc w naszym domu własna karmimy to jest temat trudny, bo wymaga sporo jednak wrażliwości, czyli trzeba umieć rozgraniczyć, kiedy turysta i nie wiem czy to umiem zrobić od razu powiem, kiedy turysta gościnna kulturowe, że oni czują, że oni muszą czy powinni zaprosić poczęstować, chociaż nie mają prawie nic a kiedy jest to Gościna, a zupełnie dobrowolna wynikająca też jakiś ciekawości, bo my też jesteśmy egzotyczni dla tych ludzi i jeśli oni są w stanie znają się porozumieć mówią w języku, którym mówimy czy inaczej się po angielsku to dla nich też jest to okazja, żeby z ulicy fajne zdjęcie n p . ze zwoleńską gra ma miejsce g gość, który jest łysy gruby i biały i dla nich to jest fajne po prostu jest dość atrakcyjne jego żona też z USA taka jest zadłużone jest uzasadnione było u sobie o Kubie dotąd zdarza się rzadko druga z promów czegoś dowiedzieć spytać co u Wałęsy, bo takie pytanie czy da się pojawiały zderzyła się blisko godzinę realiści to mnie bardzo czeka dziś żyje, bo to często pytanie główne czy Wąsowicz żyje i jak to w Polsce 3, jakie są odbierane niestety Bronisz pojawiały i staraliśmy się właśnie stąd też gościnność nie nadużywać, chociaż korzystaliśmy zresztą z portalu coach surfing, gdzie ludzie oferują właśnie może sprzedawać, więc sytuacja w 100 lat jest jasna i w ten sposób trafiliśmy w bardzo różnych rodzin nie korzystać z tego często, ale mieszkaliśmy zarówno ładnych wręcz apartamentach w centrum do Dżakarty w Indonezji, jaki gdzieś pod miastem ma Long na ja w indonezyjskiej wiosce po prostu gdzie gładko prosto chata i chłopak był miał około 20 lat uczy się angielskiego chciał studiować w Europie, ale jego rodziny, a to była taka tradycyjna muzułmańska rodzina ma moc chuście, która nam gotowała i uśmiechała się widać było, że dla nich to jest jakoś taką przygodą też jej syna ma szansę wybić się i właśnie wyjechać do Europy i ma gości i z tym chłopakiem bardzo miło też czas też spędziliśmy coś jeszcze istotne zdarzają się miejsca, gdzie dobrze widziane jest zapłacenie za wejście np. na tarasy ryżowe albo na plantacji herbaty coś co może nam się wydawać rzeczą mieliśmy płacić za wejście na pole pszenicy w Polsce norm, a z drugiej strony miejmy świadomość, że wchodzimy komuś powiesz na prywatny teren po drugie na jego miejsce pracy i właśnie w Wietnamie nieopodal sofy szeregu sytuacji, że kobieta zaoferowała nam, że możemy u nich zamieszkać odpłatnie oczywiście i ona też w ocenie tej płyty nocy tam oferuje nam siebie, bo swoją córkę drużyna z przewodnikiem będzie z nami treningi po tych górach lubiła i senackiego noclegu z wyżywieniem trekkingu 10 USD za osoby 3035 zł nie są duże pieniądze, ale wiele zdarzało nam się czytać opinie, że nie ma sensu płacić, bo przecież po tych polach to nic ci bilet nie sprawdził już chodzić to też chyba taki nurt podróżniczy, że im taniej tym lepiej co były nawet jakieś takie cielęce, że przejechałem na Europę za 100 USD witam was czy coś takiego ważny mecz tych filmów właśnie podróżnikowi się wydaje, że zamożna, że nie zapłacił nic przecież to nic nie kosztuje nalega, by ktoś, kto zapłacił ktoś go przewiózł ktoś dał mu jedzenie któraś z kogo jeszcze coś kosztowało, kiedy trzeba zapłacić klient czy to jest także mówią wprost co właśnie osoby zapraszające czy to jest tak, że trzeba czasami wyczuć, bo wyobraźnią setek napięcie, że dziś zaproponuję to ktoś może śmiertelnie obrazić, bo np. wynika z kultury i to będzie źle odebrane znowu nie zapłacić, kiedy widzimy, że rodzina nie jest zbyt bogata, a wiadomo, że ten przelicznik pieniędzy europejskich stosunku często do znajdziesz tam takie kraje jak laos np. zupełnie inny, więc dla nas zapłacić to nic, a dla nich duża pomoc i skąd wiesz jak się zorientować, kiedy wyjąć portfel no to już był potrzebny jest po prostu jakaś wrażliwość tak po prostu po prostu indywidualna ocena w każdej sytuacji bo, choć czasem mówią wprost po prostu, że zapraszamy za 10 USD za z mostu wszystko alkohol i jedzenie wszystko jest kompleksowa usługa i jedno to jest przemysł turystyczny wtedy i my jesteśmy jego częścią i na zasadzie ustalamy, że nie zgodzimy, a te sytuacje, kiedy ktoś właśnie zaproszona do herbaty czy zaproszono posiłek i ich wtedy jest zastanowienie należy teraz czy wypadał za co zapłacić jak to wygląda i wydają się, że to jest sytuacja zarówno dla nas dlatego zapraszającego wymagające jakiś takiej czasem ukrytej negocjacji, czyli mogą pokazać, że chciałby zapłacić rząd powinien to też naciskanie czy wciskanie tych pieniędzy i ganianie się tak jak czasami jakimiś cieczami urodziny, które zwróci za coś tam 10 zł wymarszu przecież tam też ciasto kupił od Niecieczy nie trzeba i tak w takie w przyciąganiu się no, toteż następuje to jest jakiś rodzaj rzeczy, które pewnie trzeba się nauczyć co targowanie się z Inowrocławia targowanie się latami stoi w gazoszczelne drzwi te ceny są windowane okropnie i to jest coś dzieje np. jeszcze denerwowałem, bo nie lubię być traktowany jako osoba, której ktoś na starcie mówi cenę dziesięciokrotnie wyższą niż te zaczną cóż takiego to już w ogóle się z nim rozmawiać, więc wrażenie, że nie, że bez przesady, że jakby zatruty negocjacji od czegoś irracjonalnego to mogliśmy negocjować, bo ja wiem, że zapłacę więcej, bo jestem turystą przyjechało z zagranicy niż osoba lokalna, ale na bok nie 50 × więcej takie też oferty słyszeliśmy stoją 3 taksówki 1 z drugą okazję do pierwszej z 500 druga mówi 300, a trzecie Fiat 150 i te osoby i tak na tym dobrze zarabia pani Aleksandra przysłała do nas pytanie i pyta w jaki sposób radziliście sobie z psem takim zagadnieniem jak różnego rodzaju parki, które oferują jeszcze nie na słonia, a w przyglądaniu się orangutanów, skąd wiedzieć, kiedy to jest w porządku wobec tych zwierząt a kiedy nie zawsze szukaliśmy informacji na temat takiego miejsca oczywiście informacja nie zawsze okazała nie okazywała się pełna np. wyznaczyliśmy się na pandy w bardzo chcieli zobaczyć pandy w Chinach domenę chcę DEK zobaczyliśmy ale, ale wizyta była dla nas może im k miała być przyjemna ostatecznie była tak przyjemna, bo zbyt mocnych, bo czuliśmy się w los biednej Panny, które żyje sobie na dosyć sporym wybiegu, ale jednak skonstruowany w taki sposób, żeby wszyscy turyści, którzy zapłacili za wstęp ze sztolni niemałą kwotę mieli szansę zrobić tej będzie piękne zdjęcie, a pan Tusk wie że, które najlepiej czuje się samotności, kiedy ma wielką przestrzeń lasu pustego dookoła siebie nie muszę z nim spotykać się, więc z 1 strony nie dzieje się krzywda centrum zajmuje się zresztą opieką nad tymi wannami niekontrolowanym rozrostem z takich sztucznych warunkach, więc cel szczytny, ale ostatecznie się pan chyba nie powinna pracować na utrzymanie całego swojego gatunku to nie jest zadanie dzikiego zwierzęcia, żeby wykonywały świadczył usługi turystyczne czy zdarzało wam się inni świadomie zdecydować jakich atrakcji turystycznej wiedząc n p . że ona niesie ze sobą wykorzystywanie zwierząt tak mi w ogóle zrezygnowaliśmy z wszelkich atrakcji związanych ze słoniami słoniami z Widzewem pod zlewem każdy klub z uszami rezygnowaliśmy przez całą Tajlandię laos, gdzie to jest bardzo popularne popularna forma rozrywki, dlatego że nawet jeśli to nie jest już jeżdżenie na słonia, bo tu już ustalony, jeżeli na swoje nie jest fajne o tym, wiedzieliśmy dosłownie dziś prawie wszyscy o tym, wiedzą prawie wszyscy o tym, wiedzą wysłanie, na których się jeździ są trenowane w bardzo taki brutalny sposób od małego, żeby w ogóle tego człowieka potem nosić, więc tego chcieliśmy rezygnować z tym, że teraz więcej atrakcji polegających na spacerze ze słoniem albumy słonia, gdzie my mieliśmy takie poczucie, że często są te same słonie te same rudery organizacji w tym zajmują, ale jako, że turyści nie bardzo słabe strony jeździć teraz mogą umyć słonia upust na spacer, gdy ten sam słoni tygrys słoń, który na tym się wcześniej jeździło, więc stwierdziliśmy, że oczywiście są też miejsce gdzie, gdzie idea Szczytna i są słonie właśnie w swoistym dzikimi zwierzętami i nie do końca chyba w odsłonie jest, służąc to już populizm na spacer, więc zerwać ze wszystkiego uznaliśmy, że nie chcemy wybierać i decydować, bo nie wiemy jak to zrobić nie będzie łatwo nie jeździć i trochę jesteśmy w nagrodę później w Indiach taką sytuację, że po prostu stado słoni przy drodze doszło, gdy my jechaliśmy gdzieś tam duktów więcej zobaczyć nasz kierowca zatrzymał i podziwialiśmy słonie dzikie, które miały humorze mógł odejść z branży powinny być akurat przechodziły Super jesteście wegetarianami z ambicjami wegański niepoważnymi jak się to robi w podróży czy się uda nam fala no właśnie to jest taki temat rynek, który się na czytaliśmy nasłuchaliśmy tak wielu bzdur jeszcze przed wyjazdem, że zła jak sobie teraz wspominamy te nasze ewentualne obawy czy my będziemy mieli co jeść tortu był po prostu ogarnie nas śmiech tylko i wyłącznie, bo można znaleźć w internecie na różnych blogach forach teksty typu no nie da się przecież jak w podróży nie da się być wegetarianinem wszędzie przecież taka będzie dla szczególnie trumnę z mięsa jedzenia przecież jak ktoś poczęstuje to będzie wybrzydzał mu przyszyto niegrzecznie no i mnóstwo mnóstwo takich informacji co się okazało w trakcie, że nie ma nic prostszego niż być wegetarianinem podróży nie wiemy jak wyglądało z kim już hard korowy weganizm rzeczywiście wiadomo, ale każdy kto, kto przychodzi na weganizm zdaje sobie sprawę z tego, że ten przeskok jest dość dużej tutaj kontrolę na dużo łatwiej być wegetarianinem ten przeskok jest mniejszy niż w wyskoku do weganizmu wątek właśnie my, ale jeżeli chodzi o wegetarianizm nie ma najmniejszego problemu uważamy tylko, że jedyne jedno pracę trzeba wykonać odrobinę się przygotować zawsze warto mieć przetłumaczone na lokalny język zdanie albo 2 halo halo mniej mięsa wyróżnienie dla branży mięsnej murarze też mięso ryba to też mięso i wzruszenie dodawać sosu rybnego, bo to też często się może zdarzyć taka wpadka i gdy już posiadać takie zdanie np. przetargu przetłumaczony triumfatorem w telefonie albo zapisane gdzieś na kartce to można załatwić wszystko i absolutnie wszędzie, a ich lubimy też powtarzać, że Elwro łatwiej wytłumaczyć człowiekowi na drugim końcu świata inżynierze mięsa niż swojej własnej polskiej babci, która często jest w dużo większy problem niż niszowym Bafin odpowiednik gdzieś głęboko w Cannes czy musimy skończyć, więc nie powiem państwu historię o panie oferujących pije złote to odsyłam państwa na blogach, gdzie indziej Kruka Ełku na rozmawiam z autorami tego bloga i podróżnik halami osobami, które były w podróży przez 9 miesięcy Patrycję Łukasz śledzie wstyd dziękuję wam bardzo dziękuję bardzo podróże lub w małym Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

Przedłuż dostęp Premium taniej!